Dodaj do ulubionych

wypadanie włosów przy Hashi

24.08.06, 15:57
WITAM wszystkich po długiej przerwie,
pozdrawiam znane i nieznane jeszcze hashimotki.

Samopoczucie od roku nareszcie poprawne, wyniki badań - dość dobre / choć
ostatnio wpadłam nawet w nadczynność tarczycy /,
najgorsze objawy - ustapiły. pozostał tylko jeden problem, z którym nie daje
sobie rady - włosy.
Od początku choroby wypadają mi w strasznych ilosciach, wychodzą wręcz
garściami - całymi snopami. Jednorazowo przy czesaniu czy myciu wypada mi
ponad 700 włosów /liczyłam ambitnie, bo wszyscy uważali, że przesadzam /.
Ilość zabiegów pielęgnacyjne ograniczonych do minimum, zioła, preparaty
wzmacniające, odżywki itp i........ nic.
Stąd moje zapytanie uprzejme do Was : czy jest coś szczególnego przy hashi co
należy uzupełnić / dla mnie w dawce końskiej / co ma bezpośredni wpływ na
uszczuplanie w tempie mega owłosienia na głowie?
Obserwuj wątek
    • aada1 Re: wypadanie włosów przy Hashi 24.08.06, 16:58
      Witaj ajkasmile
      Sprawdzałas sobie zelazo. Jesli nie to zrob badanie, ferrytyne.
      Przy niedoborach zelaza włosy wypadaja tez garsciami. Moze masz anemie i to jest
      powód?
      U mnie jest to samo- włosy wylatuja całymi garsciami. Moj TIBC wyszedł zle, wiec
      zaczełam łykac zelazo. Podobno poprawa ma byc po miesiacu brania smile
      Pozdrawiam Ada
      • ajka66 odp. 24.08.06, 17:57
        dzięki za sugestie. wiesz, myslalam też o tym.
        niedawno robilam morfologię. Wyniki nie są co prawda imponujące, ale mieszczą
        sie w dolnej gr. normy. ale..... hemoglobiny to faktycznie cieniutko, cieniutko.
    • karolcia9615 Re: wypadanie włosów przy Hashi 24.08.06, 17:56
      Hej,
      u mnie ten sam problem. Wypadają całymi garściami. Robiłam zelazo i wyniki są
      ok, więc nie mam pojecia co robić. Słyszalam o preparacie Loxon do wcierania -
      2% jest bez recepty, ale dużo bardziej skuteczny jest 5%. Nie probowałam
      jeszcze na sobie, ale chyba pofatyguję się do dermatologa.
      • to-ja-007 Re: wypadanie włosów przy Hashi 24.08.06, 18:00
        Wlosy moga reagowac z opoznieniem na regulowanie hormonow tarczycy.... wiec moze
        wystarczy poczekac?

        Jesli chodzi o inne to niski estrogen czy wysoka prolaktyna tez moga sie wiazac
        z wypadaniem wlosow.

        A loxon i 2% i 5% moim zdaniem jest do kitu. Lepszy jest aminexil - czy Vichy
        (Dercos) czy Loreala. Ale to moje zdanie.

        pozdr.
        ula
      • ajka66 odp 24.08.06, 18:15
        witam, i za ta podpowiedz dziękuję.
        Takie masowe wypadanie włosów ma poważną przyczynę , tego problemu więc nie da
        się usunąć preparatami czy lekami wzmacniającymi włosy. kuracja musi być o wiele
        poważniejsza. To coś / myślę, że duży deficyt tego czegoś /"gryzie" włosy od
        środka i potrzebna jest silne leczenie, dużą dawką od srodka.
        • iskial Re: odp 27.08.06, 21:23
          Witam ja polecam Ha-pantothen tabletki do wewnatrz i szampon na zewnątrz tej
          samej firmy w diecie włączyc rzodkiew rzeżuchę wszystko co ma dużo siarki i
          krzemu z ziół skrzyp, rdest ptasi i poziewnik do picia , a najlepszy jest
          zwykły podgrzany olej rycynowy wetrzec w skóre głowy i włosy na to worek foliowy
          ogrzany recznik i chodzi sie z tym nabojem ok 3 godz, mozna tez całą noc
          nastepnie myjemy włosy . Ja tak co jakis czas ratuję swoje włosy. pozdrowienia
          Roma smile)))
    • ewaxxx5 Re: wypadanie włosów przy Hashi 28.08.06, 17:16
      Dopuki nie znormalizujesz swojego TSH ,nigdy nie bedziesz miala ladnych wlosow,
      teraz piszesz ze wpadlas w nadczynosc tarczycy ,to z tego ci
      wypadaja ,nadczynnosc jest nie dobra i niedoczynnosc tez jest nie dobra .Ja Ci
      mowie to jest powodem lub tez jak ktos ma anemie tez moga wlosy wypadac .Ja
      prawie swoj poziom znormalizowalam horm. mozna powiedziec ,ze na moj wiek 40
      lat to zadowolona teraz jestem ,nie mam jeszcze siwych wlosow i takie zrobily
      mi sie swiecace ciemne ,kazdy mowi ze malowalam ,a ja nie maluje ,tylko jedynie
      biore "SILICA",mozna kupic w aptece.A wczesniej to moje wlosy byly takie same
      jak twoje ,malo brakowalo ,abym musiala sobie peruke kupic .
    • ajka66 Re: wypadanie włosów przy Hashi 28.08.06, 18:25
      historia włosa c.d
      ostatni wynik morfologii niestety okazał się paskudny. prawie wszystkie
      składniki poniżej normy . Szukamy z lek. przyczyny. Być może wypadanie włosa to
      anemmi czy niedokrwistości sprawka a to z kolei sprawka hashi. w przyszły
      tygodniu pobiorę znowu krew na morf./ ale już do oznaczenia dokładnego - okiem
      pod mikroskopem - a nie " komputerem" /. Sprawdzę jeszcze poziom żelaza i wit.B12.
      Nieprawidłowa praca tarczycy powoduje zaburzenia wchłanianie wit.B12, czego
      efektem staje się min. masowe wypadanie włosów,anemia i dolegliwości bólowe
      mięśni, które mogą powodować kłopoty z poruszaniem się / tak właśnie miałam na
      początku choroby /
      O wynikach chętnie zainteresowanych powiadomię.
      • klarysa31 Re: wypadanie włosów przy Hashi 30.08.06, 22:40
        moje włosy wypadają od około roku i to było główną przyczyną zrobienia przeze
        mnie wszystkich badań, przy okazji wyszlo że mam hashi. Żadne witaminy i
        preparaty doustne nie przynoszą efektu, podobnie jak płyny do wcierania w skóre
        głowy (nawet dercos). Nadzieja, która mi pozostała to wyrównany poziom tsh,
        może wtedy przestaną? Chyba że juz nie będzie mialo co wypadac, bo zostala
        garstka. Koniecznie pisz jak wyniki.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka