chp1955
16.11.06, 18:07
Witam,
Na początku listopada kupiłam płaszcz w ekskluzywnym sklepie. Mój mąż
(obcokrajowiec)zapłacił za niego niemiecką kartą płatniczą. Po tygodniu
reklamowałam płaszcz z powodu wad, które posiadał. Reklamacja została uznana.
Telefonicznie poinformowano mnie, abym przyszła po odbiór pieniędzy.Udałam
się do sklepu i cyrk się zaczął. Nie chciano mi wypłacić gotówki, ponieważ
towar był płacony kartą i chciano z powrotem przelać pieniądze na konto męża,
ale do tego potrzeny jest mąż ze swoją kartą i jakimś świstkiem, że przelew
był z tej karty, taki jest ich regulamin (?!). Poddałam wątpliwości zgodość
takego postępowania z prawem UE.
Mój mąż przbywa za granicą i przyjeżdża do PL dopiero na święta. Po długej
dyskusji, że tutaj jest mowa o relamacji wadliwego towaru, a nie o zwrocie,
zgodzono się na zwrot gotówki.
Moje pytania:
1.Czy sklep jest zobowiązany do wypłaty gotówki w przypadku zwrotu, lub
uznanej reklamacji towaru, mimo, że za towar płaciło się gotówką?
2. Czy w pzypadku zwrotu towaru, klient jest zobowiązany do kupna innego
towaru, w tej samej cenie, w tym samym sklepie, w zamian za zwrot pieniędzy?
(przypadek mojej koleżanki, której inne buty w danym klepie nie odpowiadały,
a tego samego modelu w jej rozmiarze już nie mieli).
Z góry dziękuję