Forum Dom Dom
ZMIEŃ
    Dodaj do ulubionych

    kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane

    08.06.15, 20:45
    8 lat temu zakupiłam bardzo dużą i kosztowną kuchnię w IKEA , z montażem, dostawą -słowem pełen serwis - z gwarancją 25-letnią.
    Już po roku zaczęły sie problemy - łuszczące się i pękające fronty -drzwiczki i szuflady.
    oczywiście reklamowałam .
    IKEA uznawała 2 pierwsze reklamacje natychmiast wymieniając fronty, kiedy
    pytałam czy to normalne dostawałam tylko odpowiedz,że to IKEA i zawsze wszystko
    jest ok szybko załatwiane. Czyli tak jak zawsze IKEA działa, uprzejmie i szybko
    .Mam się nie martwić .

    Problem stał się gdy IKEA wycofała się z systemu FAKTUM , tym samy ostatnia
    reklamacja ( z lutego 2015) został natychmiast odrzucona, po odwołaniu po
    3miesiącach (!) mailach i listach poleconych do kierownika obsługi klienta , i
    kierownika sklepu dostałam tylko info ,że podtrzymują i tyle...i nawet gdybym
    chciała kupić samodzielnie fronty to nie są one już wszystkie dostępne.

    wszystko jest jak z kafki....w oparach absurdu. później zamieszczę część
    korespondencji bo jest naprawdę ciekawa. albo zmieniają mi płeć :) albo nazwisko :)
    ja zadaję wiele pytań i proszę o ekspertyzę oni piszą ,że na AGD nie ma juz
    gwarancji....tylko że ja żadnego AGD nie reklamowałam...

    albo ,że mechaniczne uszkodzenia bo źle zainstalowane ,tylko że ja miałam ich
    montaż....

    albo moje ulubione ;) kuchnia duża i otwarta na sporą jadalnię i salon przy czym oni twierdzą ,że łuszczą się fronty( wszystkie reklamowane nawet te w drugim końcu kuchni) bo
    mam wilgoć od zmywarki nieszczelnej (ich montaż, plus wcześniej 2 razy
    wymieniali fronty od zmywarki i słowem nie wspomnieli, z desperacji wzięłam
    niezależnego montażystę by ocenił - powiedział,że jakbym miała nieszczelną
    zmywarkę to bym miała zalaną kuchnię i na pewno bym zauważyła nie wspominając
    ,że zmywarka tam jest od początku...) albo od czajnika... czajnik jest używany
    do gotowania może 10 razy do roku na imprezach rodzinnych bo my ani kawy ani
    herbaty nie pijemy...głownie nalewam z niego wody zwierzakom.nawet gdy używany zawsze przed odstawiany na bok by nie działał pod szafką.

    jest ciekawie...jest żenująco...serio NIGDY się nie spodziewałam,że taka
    sytuacja może mieć miejsce z IKEA...a w procesie montażu dostałam agresywny i
    pijących montażystów...tylko,że wtedy IKEA mnie przeprosiła i załatwiła szybko
    problem...

    na fotoforum w wątku zamieściła zdjęcia

    fotoforum.gazeta.pl/72,2,35,157858748,157858770.html
    jeśli ktoś ma podobne doświadczenia proszę o pomoc.
    pozdrawiam serdecznie
    Obserwuj wątek
      • d.o.s.i.a Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 09.06.15, 12:34
        8 letnia kuchnia I reklamujesz cos co chwila? Daj kobieto spokoj.
        • uprzejmakobieta Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 09.06.15, 13:31
          Reklamacja pierwsza- od razu uznana była po roku , kolejna bodajże po 2 latach (te same fronty) tez od razu uznana.Trzecia reklamacja jest w tym roku (te same fronty co w poprzednich dwóch razach i kolejne).
          Dla mnie to nie co chwila, i tez informację iż skoro mam z czymś ciągle te same problemy,że produkt jest wadliwy a nie "daj se spokój"...
      • ciocia_wania Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 19.06.15, 07:34
        Ja miałam montowaną kuchnię 2 lata temu, reklamowałam już od tego czasu kilka rzeczy, głównie coraz to któreś hamulce od szuflad przestają działać, albo front się nie trzyma lodówki, no takie tam "drobiażdżki" w kuchni za 2 dychy. Miesiąc temu zareklamowałam kilka kolejnych szuflad, 2 tygodnie zero kontaktu, dzwonię. Pani mówi "mam zapisane w systemie, że dziś albo jutro pracownik będzie się z panią kontaktował". Co powiedzieć na takie słowa? No czekasz. Po tygodniu dzwonię. Pan: "mam zapisane w systemie, że w dniu jutrzejszym ktoś się będzie z panią kontaktował". Krew mnie zalała. Komu nawrzucać? Panu się oberwało i co mi to dało? Nic, tyle że będę znowu dzwonić i opier....ać następną osobę, która powie mi, że ma zapisane w systemie... Walka trwa. Oczywiście chodzi o kuchnię faktum, którą kupiłam ostatnim rzutem na taśmę, bo miesiąc później przestali je sprzedawać.
      • zuza1969 Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 09.07.15, 12:03
        Witam,
        mam to samo, przyjechał rzeczoznawca, stwierdził że reklamacja jest zasadna a IKEA mi odpisała sms-em że nie uznaje reklamacji.
        Tak sobie myślęe, czy nie warto iść z tym do rzecznika praw konsumenta? Ich zachowanie jest skandaliczne, nabili tysiące ludzi w butelkę i są bezkarni....skandal

        Pozdrawiam
        Ewa
        • eluus Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 03.03.16, 13:17
          Witam, po jakim czasie odpisali że reklamacja jest bezzasadna ??? bo ode mnie dzisiaj zabrali materac do łóżka i sofę . materac cię wygniótł po 1,5 roku a materiał na sofie ściuchał się i wyglącał jakby miał z 10 lat. oczywiście Panowie bezdyskusyjnie zabrali rzeczy i kazali podać numer konta do zwrotu pieniędzy ale nie mówili nic na ten temat że ikea ma czas na rozpatrzenie reklamacji.
      • laura988 Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 06.03.16, 23:41
        Witam wszystkich, walczyłam z podobną sprawą 1,5 roku, w końcu w sprawę zaangażowała się Gazeta Wyborcza (Ekipa Samcika) i dopiero ich interwencja pomogła, a IKEA przyznała się, że wina nie leżała jednak po mojej stronie (choć przez wiele miesięcy wmawiali mi, że sama jestem sobie winna, iż zaprojektowana i wymierzona przez ich projektanta kuchnia nie zmieściła się we wnęce kuchennej). Jeśli ktoś chce, mogę podać, do kogo pisać maile i z kim rozmawiać w takich przypadkach (ich infolinia to totalna kpina z klienta), proszę pisać na adres gazetowy.
        • katler100 Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 06.04.17, 16:03
          Ni dajcie się nabrać na 25 lat gwarancji na meble kuchenne Ikea.
          Krótko opiszę moje doświadczenia , może ktoś skorzysta.
          3 lata temu zakupiłam wymarzoną kuchnię( projekt , montaż wykonany przez Ikea) Super!!!! (nie była wcale tania). Niedawno zauważyłam kilka niepokojących rzeczy 1 - popękał lakier na froncie drzwiczek, 2- blat kuchenny - popękała okleina i zaczęła odchodzić okleina, 3- zlew -starła się emalia i następują przebarwienia od warzyw, resztek herbaty.... Złożyłam reklamację wszystko było OK . Przyjechała ekipa oceniła , zrobiono fotografie - no i po 2-ch tygodniach dostałam odpowiedź. Nie uznajemy Pani reklamacji - a teraz najciekawsze UZASADNIENIE- Stan Pani blatów świadczy iż były narażone na długotrwały kontakt z wodą ( pragnę tu nadmienić, że blaty były olejowane często a dwa razy w roku szlifowane i nasączane olejem przez 2 kolejne dni. Mam wrażenie ,że sugeruje się , ze wylewam na blacie jezioro i urządzam wyścigi statków. Porysowania zlewu świadczą o jego użytkowaniu. Pragnę zaznaczyć, że kupując zlew nikt mi nie powiedział, że nie należy go używać. 3. Popękany lakier na drzwiczkach- zasugerowano mi , że wieszam na uchwytach mokre ściery. Moje zapewnienia , że nie robię tego bo w kuchni jest wieszak na ścierki nic nie dały. Byłam załamana tą odpowiedzią więc napisałam odwołanie. Dostałam odpowiedź od przemiłej Pani Anny, która pisze , że pochyliła się nad moimi uwagami ale reklamacji nie uznaje , uzasadnienie na zasadzie kopiuj wklej takie jak już opisałam. Widzę, że wszyscy w Ikea mają odrobione lekcje z socjotechniki a szczególnie tej jak się pozbyć klienta( szczególnie tego natrętnego). Liczyłam na to , że może Ikea przyśle innego eksperta i choć zechce wysłuchać moich uwag. Ale tak się nie stało. Jestem załamana i bezradna w zetknięciu z taką korporacyjną machiną. 25 LAT GWARANCJI.
          Właśnie postanowiłam napisać pismo do Rzecznika Praw Konsumenta , może poradzi mi jak sobie może zwykły ,szary obywatel radzić z taką sprawą.
          PS. Już po otrzymaniu tej odpowiedzi zauważyłam ,że pęka lakier na kolejnych drzwiczkach tym razem nie ma na nich uchwytu więc wieszanie mokrej ściery nie wchodzi w rachubę. Jutro złożę kolejną reklamację. Dam znać jak to się potoczy.
          Zamieściłam ten post na stronie Ikea na Facebooku był tam może 5 min. Potem zniknął zapytałam dlaczego go usunęli dostałam odpowiedź, że nie usuwają postów więc zamieściłam jeszcze raz. Tym razem nie ukazał się. Zaproponowano mi prywatny kontakt. Na Messenger wpisałam ten sam tekst ale już nie dostałam odpowiedźi. Powiedzcie czy można jeszcze coś zrobić. Jestem w szoku po takim zachowaniu Ikea.
          • laura988 Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 07.04.17, 19:38
            Szanowna Pani, jak pisałam wyżej, moja gehenna z IKEĄ nie zakończyłąby się bez interwencji prasy. Żadne oddwanie sprawy do rzecznika praw konsumentów nic nie daje, oni to koncertowo olewają, nie godzili się złośliwie na polubowny sąd konsumencki proponowany przez rzecznika, bo wiedzą, że wtedy pozostaje tylko dochodzić roszczeń na drodze cywilnej w sądzie, a na to mało kto się decyduje. Ich bezczelność jest naprawdę porażająca. Mogę przesłać na priv namiary do osób, które pomogą w sprawie
            • katler100 Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 28.05.17, 22:32
              Bardzo proszę.
            • katler100 Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 28.05.17, 22:34
              Bardzo proszę. Dziękuję za pomoc.
              Katarzyna.
            • basha Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 01.08.18, 12:48
              Laura wiem że to stary post, ale ikea właśnie odrzuciła mi reklamację na fronty, nawet 1 frontu nie uznała. Poprosze o kontakt, kto może pomóc w sprawie
            • zalitacz Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 01.08.23, 21:35
              Pani Lauro, mnie dziś również odrzucono zasadną reklamację, czy mogę prosić o pomoc - podpowiedz co można zrobić? namiary na osoby które znają temat i doradza konkrety? pozdrawiam Ola 691 623 460
          • wozewa0705 Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 20.04.17, 17:11
            Jestem w sporze z IKEA o fronty do szafek z systemu Applad. Objawy identyczne jak u Pani. Odpowiedzi Pani Anny identyczne, jakbym czytała własne pismo. :) Tylko ja się zaparłam i jestem gotowa na sąd. Poprosiłam o ekspertyzę rzeczoznawcę sądowego. Stwierdził ponad wszelką wątpliwość, że fronty mają wadę lakierniczą i reklamacja jest słuszna. Proszę się nie załamywać tylko walczyć o swoje. Proszę zaproponować, aby przysłali innego rzeczoznawcę, jeśli nie to powoła Pani swojego i obciąży IKEA. Meble powinny wytrzymać 25 lat. Wiadomo jak jest w kuchni, woda, para, temperatura i w takich warunkach meble powinny wytrzymać bez uszczerbku ćwierć wieku.
            Jestem wściekła na IKEA za rozpatrzenie mojej reklamacji, ale obwiniam o to człowieka, który zajmuje się tymi sprawami.
            Z drugiej strony bardzo lubię IKEA i cały dom mam wyposażony w ich meble i inne drobiazgi do domu. Jestem ogromnie rozczarowana sposobem załatwienia mojej reklamacji. Myślę, że napiszę również skargę do Szwecji. Mam wrażenie, że tylko u nas podejście do klienta jest właśnie takie.
            • laura988 Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 23.04.17, 00:05
              Ja nie wiem, czy słusznie obwinia Pani jednego człowieka o sposób rozpatrywania reklamacji. Z mojej wiedzy wynika, że jest to system w tym sklepie, aby wszystkie reklamacje odrzucać. Opisy spraw są podobne, a naczytałam się wiele opinii na ten temat, między innymi na facebooku. Osoba, która do mnie przyjechała na oględziny, też już miała z góry wyrobione zdanie, było to oczywiste. Upór, z jakim się zetknęłam, był po prostu niesamowity. Trudno uwierzyć, że to wszystko kwestia przypadku...
              • wozewa0705 Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 24.04.17, 18:45
                do laura988
                Nie myślę o jednym człowieku, ale o osobach które podejmują decyzje. Sprawy są celowo przeciągane, aby zniechęcić reklamującego. Moja sprawa już jest u prawnika.
                Pani konto jest nieaktywne, nie można się z Panią skontaktować przez maila. :)
                • laura988 Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 03.05.17, 12:14
                  Bardzo dziwne to, co Pani pisze. Mój mail laura988@gazeta.pl jak najbardziej działa, korzystam z niego od wielu lat....
                • katler100 Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 28.05.17, 22:37
                  katler@op.pl . Proszę o uwagi będę b wdzięczna.
        • katler100 Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 28.05.17, 22:40
          Bardzo proszę o wskazówki. Będę wdzięczna.
          katler@op.pl
          Katarzyna.
          • laura988 Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 08.06.17, 20:37
            Odpisałam
        • adamka2004 Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 22.11.17, 22:56
          Bardzo prosze o podanie adresu mailowego ,kontaktu w bardzo podobnej sprawie
          moj koszmar zaczal sie 03 listopada ,kiedy to okazalo sie sie projektant ikea dodal 50 cm wiecej do sciany i tak zaprojektował meble .....koszmar trwa :(
      • mkl1313 Re: kuchnia IKEA reklamacje z automatu odrzucane 03.04.22, 16:54
        Mam dokładnie takie samo doświadczenie.
        Każdy pracownik z działu reklamacji mówi co innego.
        Po przyjeciu reklamacji przez pracownika, po dogłębnej weryfikacji, przesłaniu całej dokumentacji, zdjęć, regulaminu promocji, dostaję pytanie, czy mam zaświadczenie, że meble kupiłam w promocji. Od kiedy to przy zakupie otrzymuje się w IKEA zaświadczenie???
        Jestem wieloletnim klientem i po wielu latach, chciałam skorzystać z prawa do zareklamowania mebli i spotkałam się z szeregiem zupełnie absurdalnych sytuacji.
        Brak szacunku dla pieniędzy i czasu klienta.
        Gwarancja 25 lat- wielkie oszustwo.
        Jeszcze nie spotkałam się z takim podejściem.
        Brak słów.

    Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

    Nie pamiętasz hasła lub ?

    Nakarm Pajacyka