traderline
19.03.19, 11:18
Wyposażenie sklepowe to szeroki temat i dla osób planujących otwarcie punktu handlowego czasem jest on problematyczny. Rozpoczynając działalność trzeba oszacować koszty stałe i zmienne, koszty związane z rozpoczęciem sprzedaży i powtarzające się regularnie. Ale jak oszacować koszt zakupu wyposażenie sklepowego? Czy decydować się na projekt czy samodzielnie rozrysować plan lokalu?
Przede wszystkim należy odpowiedzieć na pytanie czy nasz sklep to niewielki lokal, osiedlowy punkt zaspokajający potrzeby okolicznych mieszkańców czy może butik w galerii handlowej. Jeśli zaczynacie od niewielkiego biznesu to z całą pewnością nie musicie sięgać po usługi architekta. Firmy sprzedające wyposażenie sklepowe zazwyczaj zatrudniają doświadczonych projektantów. Czasem nawet projekt i wizualizacja sklepu są bezpłatne. Tak np. postępuje firma TRL. Kontakt z nimi możliwy jest przez stronę traderline.pl.
Zdecydowanie droższym rozwiązaniem jest zaprojektowanie i wykonanie wyposażenia na zamówienie niż skorzystanie z dostępnych na rynku standardów. Istnieje wiele systemów sklepowych, które można zastosować w wielu branżach, w bardzo przystępnych cenach i łatwych w montażu. Najpopularniejsze systemy sklepowe to: panele sklepowe Spacewall (Slatwall), listwy naścienne i wieszaki Soti-Line stosowane głównie w sklepach odzieżowych, regały sklepowe metalowe, system rurowo-kulowy, stojaki i stendery na odzież, półki sklepowe i lady z płyty meblowej.
Jeśli zależy wam aby wyposażenie sklepowe było unikalne i dopasowane do lokalu wtedy należy wykonać je na wymiar. To wiąże się z wyższymi kosztami i dłuższym czasem realizacji. Polecam współpracować z firmami specjalizującymi się w wyposażeniu sklepowym i zatrudniającymi projektanta. Dzięki ścisłej współpracy projektanta i wykonawcy projekt będzie mógł być zrealizowany bez żadnych kompromisów. Wykonawcy mebli sklepowych specjalizują się w dużo szerszej gamie materiałów niż typowy stolarz od kuchni. Dlatego ich realizacje są bardziej kreatywne i elastyczne.
Zupełnie innym przypadkiem jest otwarcie butiku w galerii handlowej albo przy głównej ulicy. Jeśli nasz sklep ma być najlepszym sklepem w mieście w swojej branży to konieczne jest stworzenie intensywnego i jednoznacznego wizerunku. Klient odwiedzający sklep musi doświadczeń w nim takich wrażeń zakupowych aby na długi czas marka zapadła mu w pamięć i by przy następnych zakupach pomyślał o niej w pierwszej kolejności. Tu już konieczna będzie praca architekta nad spójnym wizerunkiem całego lokalu. Szeroki zakres działania wymaga koordynacji i znajomości wielu zagadnień. Radzę więc szukać takich wykonawców, którzy oferują usługi w szerokim zakresie. Na stronie vielme.com znajdziemy kontakt do działu handlowego firmy zajmującej się projektowaniem, wykonaniem, montażem serwisem wyposażenia sklepowego, oświetlenia, elementów reklamowych i innych elementów wnętrza sklepowego. Dodatkowo zapewniają wsparcie w rozmowach z galerią handlową, doradztwo materiałowe i z zakresu zachowań konsumenckich.