Dodaj do ulubionych

Czarne historie (oraz białe, złote, srebrne)

09.01.15, 13:59
https://www.xjoy.pl/2883-large_default/zestaw-czarne-historie-5czesci.jpg
Gra polega na tym, że jej uczestnicy starają się rozwikłać zagadki, które zostają im przedstawione.

Wybieramy Mistrza tajemnicy (czy tam Narratora), który losuje/wybiera jedną kartę i czyta pozostałym graczom na głos jej treść (ale tylko z jednej strony karty). Jest to najczęściej jedno zdanie zakańczające jakieś mroczne wydarzenie - skutek wypadku lub morderstwa.
Następnie po cichu musi przeczytać treść znajdującą się na odwrocie karty - w ten sposób dowiaduje się jak doszło do zdarzenia. Od tego momentu zaczyna się śledztwo. Pozostali gracze muszą zadawać mistrzowi tajemnic pytania, które pozwolą im wydedukować jak doszło do opisanej sytuacji. Jednak muszą zadawać pytania w taki sposób, aby mistrz tajemnic mógł na nie odpowiedzieć tylko „tak” lub „nie”!

1 opowiastka dla zobrazowania:
"Kompletnie nagi mężczyzna został znaleziony u podnóża góry. W ręce miał tylko zapałkę."
No i zaczynają się sypać pytania typu: Czy został zamordowany? Czy chciał coś podpalić? Czy to miało związek z wybuchem gazu? Czy ktoś mu zdjął ubranie? Czy jego nagość miała związek z kąpielą? ...itp. Na powyższe pytania wszystkie odpowiedzi brzmią NIE smile

Kto nie zna, możemy się pobawić - będę odpowiadać na pytanie.
A jak nie to za kilka dni dopiszę rozwiązanie.

Ja Czarne Historie lubię, ale nie z każdym lubię grać. W tej grze wszystko zależy od ludzi, z którymi się gra. Trzeba myśleć kreatywnie i niesztampowo. Dedukować. Kiedyś graliśmy z osobami totalnie zablokowanymi, którzy nie umieli zadawać pytań, ciągle tylko "to nie wiem o co zapytać". Bardzo źle się grało. W gronie osób bez poczucie humoru też może być ciężko.

Do tej pory wyszło już chyba ok. 10 części - 7 kolejnych i dwie okolicznościowe: Śmiertelne wakacje, Boże Narodzenie i Głupia śmierć.
Każda paczka zawiera 50 kart - na każdej karcie przedstawione jest inna historia. Niektórzy twierdzą, że pierwsza część jest najlepsza, potem już pojawiają się opowieści przekombinowane, ale prawda jest taka, że znam 1, 2 i Boże Narodzenie i w każdym z tych zestawów są zarówno perełki jak i opowieści lekko głupkowate.

Niewątpliwe plusy:
- W tej grze nie ma przegranych, ani wygranych. Wszyscy bawią się wspólnie, często wchodzą sobie w słowo, jak są już blisko rozwiązania, to nawet się przekrzykują.
- To tylko talia kart, więc mieści się do kieszeni.
- Świetnie się sprawdza w podróży - graliśmy w samochodzie, pociągu. Nie trzeba do niej stołu, żadnych kostek, pinków i czy innych rekwizytów. Można nawet grać po ciemku, np. przy ognisku wink
- Dobra dla dużej ilości osób - w zasadzie im więcej tym lepiej.
- Wyzwala kreatywne myślenie, tworzy się typowa burza mózgów.

Minusy:
- Niektóre historie są nielogiczne i przekombinowane
- Karty są jednorazowe. Raz rozwiązana zagadka nie może być już użyta w tej samej grupie osób.


Czarne historie są rekomendowane 12+ bo trup się ściele gęsto. Każda karta to historia jakiegoś morderstwa. Ale są jeszcze warianty dla młodszych (od 8 lat):
https://www.pegaz-gry.pl/938-1578-large/biale-historie-gra-bydgoszcz.jpg
Białe historie - zestaw zagadek o upiornych, nadprzyrodzonych zjawiskach, duchach i wampirach. Mogą pomóc pokonać strach dzieciom, które boją się upiorów, wampirów, czy duchów. Dzięki pouczającym i zabawnym historiom będą one mogły poznać moc zjawisk nadprzyrodzonych, odkryć przyczyny tajemniczych zdarzeń i dowiedzieć się, że istnieją również przyjazne i życzliwe duchy. Na pewno wiele rzeczy nie będzie tu takimi, jakimi się wydają.

https://dragonus.pl/environment/cache/images/300_300_productGfx_cb31ea18d8ae6c65333a5f2e0e53b920.jpg

Srebrne historie
- zagadki międzygalaktyczne, nie z tego świata, które przeniosą graczy z na planety układu słonecznego, Księżyc, stację kosmiczną. Bohaterami są astronauci, naukowcy, lunatycy i postacie pozaziemski. Posiadają walor edukacyjny - dzieci poprzez zabawę będą mogły nauczyć się niektórych praw fizyki, poznają wiedzę z zakresu astronomii i historię podboju kosmosu

https://www.gryplanszowe-basanti.pl/2468-20720-large/zlote-historie.jpg
Złote historie - porcja zagadek, dla miłośników poszukiwaczy skarbów. Gracze przenoszą się w przeszłość - antyczny Rzym, skarb Inków, zaginione cywilizacje, rycerskie pojedynki, czyli pakiet zagadek historycznych

Osobiście nie znam tych wariacji, ze swoimi dziećmi gramy w czarne, odkąd skoczyły 8 lat. Najpierw syn je poznał - grali w nie na obozie letnim, wrócił podekscytowany i nas wciągnął.
Obserwuj wątek
    • emily.1 Re: Czarne historie (oraz białe, złote, srebrne) 23.11.15, 08:08
      Wchodzę na to forum regularnie odkąd powstało, a jakoś mnie ten wątek ominąłuncertain A szkoda bo brzmi interesującowink Myślicie że ta wersja czarna może być dla prawie 10 latków? Często mam u syna kolegów, albo na noc kuzyna i myślę że to mogłaby być fajna zabawa- prawie jak opowiadania na koloniachwink
    • emily.1 Re: Czarne historie (oraz białe, złote, srebrne) 08.12.15, 10:41
      Mamy i już przetestowaliśmy w większym rodzinnym gronie. W sumie wszystkim się spodobały i chcieli więcej i więcej. Najbardziej zachwycony był niespełna 10 letni syn ale i dorośli się wciągnęliwink

      Powiedzcie mi tylko, kiedy kończycie zagadkę? Jak już dojdziecie do wszystkich szczegółów czy np coś nieistotnego pomijacie? I rzeczywiście niektóre historie są świetne a inne totalnie beznadziejne.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka