grazkavita
31.01.15, 18:25
Zazwyczaj walka z konkurencją ogranicza się do bardzo kosztownej strategii: "kija i marchewki" Straszy się klientów, że jeśli nie kupią tego wspaniałego produktu to poniosą jakiś uszczerbek, a to na zdrowiu , a to mając nie takie opony spowodują wypadek itd. Manipuluje się też promocjami, sezonową obniżką cen , dodatkowym wyposażeniem aut, i licznymi nowinkami...Dość powiedzieć , że firma colgate zaczynała z produkcja jednej pasty do zębów, obecnie produkuje ich przeszło 30... Jest to bardzo stresujące i dla klienta i dla producenta i handlowca...W rezultacie zyski firmy maleją, a koszty rosną co często doprowadza do bankructwa...
Rozwiązanie tego problemu jest w "Złotym kręgu" Ludzie najpierw chcą coś (DLACZEGO) zrobić, potem kombinują JAK to zrobić a na końcu wychodzi gotowy produkt czyli CO robią. Robią reklamę produktu i piszą CO robią, ewentualnie JAK robią , a rzadko kiedy DLACZEGO to robią...Dobre firmy maja określone swoje DLACZEGO i zaczynają swoja reklamę właśnie od tego DLACZEGO robią....Przez to odróżniają się od konkurencji i zdobywajĄ sobie fanów , którzy potrafią "naraić" im klientele....
Przykładem niech będzie reklama firmy APPLE Gdyby ta firma zrobiła reklamę podobną do tysiąca innych brzmiała by ona tak: Produkujemy znakomite komputery.Są pięknie zaprojektowane , proste w użyciu i przyjazne dla użytkownika, chcesz mieć taki? Ale jej reklama brzmi inaczej: "Wierzymy , że wszystko co robimy podważa status quo. Staramy się myśleć inaczej niż inni.
Sposób w jakli zmieniamy świat, polega na wyprodukowaniu rzeczy pięknie zaprojektowanych, łatwych w użyciu i przyjaznych dla użytkownika.Tak się składam że produkujemy znakomite komputery...
Kupisz sobie taki?"
Przyznacie , że ta druga reklama brzmi trochę bardziej zachęcająco do kupna...cnd.