Dodaj do ulubionych

Jak wygrac z konkurencją?

31.01.15, 18:25
Zazwyczaj walka z konkurencją ogranicza się do bardzo kosztownej strategii: "kija i marchewki" Straszy się klientów, że jeśli nie kupią tego wspaniałego produktu to poniosą jakiś uszczerbek, a to na zdrowiu , a to mając nie takie opony spowodują wypadek itd. Manipuluje się też promocjami, sezonową obniżką cen , dodatkowym wyposażeniem aut, i licznymi nowinkami...Dość powiedzieć , że firma colgate zaczynała z produkcja jednej pasty do zębów, obecnie produkuje ich przeszło 30... Jest to bardzo stresujące i dla klienta i dla producenta i handlowca...W rezultacie zyski firmy maleją, a koszty rosną co często doprowadza do bankructwa...

Rozwiązanie tego problemu jest w "Złotym kręgu" Ludzie najpierw chcą coś (DLACZEGO) zrobić, potem kombinują JAK to zrobić a na końcu wychodzi gotowy produkt czyli CO robią. Robią reklamę produktu i piszą CO robią, ewentualnie JAK robią , a rzadko kiedy DLACZEGO to robią...Dobre firmy maja określone swoje DLACZEGO i zaczynają swoja reklamę właśnie od tego DLACZEGO robią....Przez to odróżniają się od konkurencji i zdobywajĄ sobie fanów , którzy potrafią "naraić" im klientele....

Przykładem niech będzie reklama firmy APPLE Gdyby ta firma zrobiła reklamę podobną do tysiąca innych brzmiała by ona tak: Produkujemy znakomite komputery.Są pięknie zaprojektowane , proste w użyciu i przyjazne dla użytkownika, chcesz mieć taki? Ale jej reklama brzmi inaczej: "Wierzymy , że wszystko co robimy podważa status quo. Staramy się myśleć inaczej niż inni.
Sposób w jakli zmieniamy świat, polega na wyprodukowaniu rzeczy pięknie zaprojektowanych, łatwych w użyciu i przyjaznych dla użytkownika.Tak się składam że produkujemy znakomite komputery...
Kupisz sobie taki?"
Przyznacie , że ta druga reklama brzmi trochę bardziej zachęcająco do kupna...cnd.
Obserwuj wątek
    • grazkavita Re: Jak wygrac z konkurencją? 31.01.15, 18:34
      Kontynuując sprawę chciałabym dać dwa przykłady które świadczą o tym jak można ulec zwodniczej pokusie polegając na słowie CO. Swego czasu, a było to wtedy gdy zaczynało sie budować koleje w USA koleje były głównym środkiem transportu i nic nie wskazywało na to . że będzie inaczej...Rozwijano więc kolejnictwo (CO) budując nowe tory i kupując coraz to nowszy tabor kolejowy. Zupełnie nie zwracano na DLACZEGO przedsiębiorstwa, a tu powstała duża sieć autobusowa, lotnicza i wiodąca rola kolei spadła jak całe przedsiębiorstwo....Co by było gdyby pomyślano, że transport ma być przede wszystkim np. tani i szybki? Pierwszymi pilotami na świecie byli bracia Writhe nie mieli pieniędzy, samolot budowali we zwykłej szopie , a pierwszy lot obserwowali okoliczni mieszkańcy...Oni potrafili jednak zainspirowac ludzi do pomocy ideą, że człowiek może wzlecieć w powietrze maszyną o własnym napędzie...W tym samym czasie Langly biznesmen zaciągnął do współpracy rząd(uzyskał50 tys. dol.) i licznych naukowców oraz duże grono dziennikarzy, by zostać pierwszym pilotem na świecie, myślał więc o swoim CO.... Nie udało mu się! Gdy się dowiedział , że został "wyprzedzony" poczynił jeszcze kilka kroków i się wycofał w cień.

      Wielkim liderem okazał się Martin Luter King, pragnął on odmiany Ameryki, ale nie wiedział jak to zrobić , tylko miał swoje jasno sprecyzowane DLACZEGO. Swoje przemówienie zaczął od słów "Mam marzenie" 28 sierpnia 1963 roku przyszło na spotkanie z nim 250000 ludzi z całego kraju. Nie przyszli dla niego, ale przyszli w tym samym celu:by zmienić swój kraj, przyszli dla siebie, bo identyfikowali się z ideą zmiany Ameryki na kraj pozbawiony nierówności rasowych i społecznych Głosicielom idei, że wszyscy ludzie są równi udało się wywołać wielki ruch społeczny, który przeobraził całe państwo, tylko dlatego, że przestrzegali zasad złotego kręgu. Luther był tym, który zjednoczył ludzi , a nie tym , który wiedział jak to zrobić...O tym, że każdy lider potrzebuje tych , którzy będą realizować Jak zgodnie z jego DLACZEGO następnym razem.
      • grazkavita Re: Jak wygrac z konkurencją? 31.01.15, 18:36
        Ernest Shackleton5 grudnia wyruszył statkiem z 27 osobową załoga na biegun południowy w okolicy morza Weddella. Jego statek zniszczyła kra i pozostał ze swoimi ludźmi na Wyspie Słoniowej.Z 5 osobami ruszył w poszukiwaniu pomocy w 800milową wyprawe , znalazł ją i uratował resztę załogi. Nikt nie zginął, nie było żadnego buntu, a przecież wszyscy przeszli przez straszną gehennę...Ogłoszenie Shackletona nie brzmiało bowiem jak cała reszta ofert o pracę:Szukamy mężczyzn do udziału w ekspedycji.Wymagane 5 letnie doświadczenie. Konieczna umiejętność podnoszenia grot- żagla. Przyjdź pracować dla fantastycznego kapitana. Ono brzmiało tak:Szukamy chętnych na niebezpieczna wyprawę.Niskie płace, przenikliwe zimno, długie miesiące w kompletnych ciemnościach, stałe zagrożenie zdrowia i życia Bezpieczny powrót raczej niepewny.Zaszczyt i sława jeśli wyprawa sie uda. On zwerbował tym ogłoszeniem śmiałków takich samych jak on i właśnie dlatego mimo nie dotarcia do celu wyprawa zakończyła się zwycięstwem, bo świat się dowiedział czego może dokonać człowiek ...
        Waslt Disney był cudownym artysta , marzycielem , ale gdyby nie jego brat , bankowiec stapający mocno po ziemi wylądowałby w więzieniu za długi...To on Roy załatwiał mu pieniądze i to on założył wytwórnie Buena Vista Distribution Company i rozkręcił jego kampanię markietingową pozostając w cieniu brata.Roy jednak identyfikował się z Waltem i z jego DLACZEGO, ale monco stapał po Ziemi i potrafił wcielić ideę brat w czyn
        • grazkavita Re: Jak wygrac z konkurencją? 31.01.15, 18:59
          Kontynuując sprawę przyjrzyjmy się społeczeństwu, otóż 2,5 % to tzw. innowatorzy , którzy śledzą każdą nowinkę i jeśli tylko Twoje DLACZEGO będzie zgodne z ich to pociągną za sobą całą resztę:najpierw 34% wczesnych naśladowców, a potem 34% późnych naśladowców i część maruderów.A zatem Twoim celem nie powinno być sprzedawanie wszystkim, którzy po prostu chcą mieć to, co oferujesz, lecz docieranie do tych, którzy wierzą w to samo co ty.Oni dostrzega głębsza myśl w tym co robisz i chętnie zapłacą wyższą cenę, a nawet zniosą rozmaite niedogodności, byle tylko należeć do Twojej kultury. Z własnej woli bedą opowiadać innym o Tobie, założą Fan cluby Twojej marki i będą też podpowiadać Ci co dalej? Czyli podsuwać dalsze pomysły.

          Ale gdzie szukać swojego DLACZEGO? Jeśli go nie czujesz, to postaraj się zajrzeć do Twojej przeszłości. DLACZEGO nie można wymyślić , je trzeba odkryć...
    • grazkavita Re: Jak wygrac z konkurencją? 31.01.15, 23:02
      Jak ważne jest pracować zgodnie ze swoim wewnętrznym przekonaniem dowiedziała się Christina Harbridge, która podjęła pracę w firmie windykacyjnej. Nie chciała jednak postępować tak jak to robią zwyczajni windykatorzy gnębiąc swoich klientów....Założyła własną firmę windykacyjna;Bridgeport Financial wierząc głęboko, że więcej osiągnie, traktując ludzi z szacunkiem , niż nękając ich.Postanowiła wprowadzić inne kategorie pomiaru swoich pracowników niż suma odzyskanych pieniędzy. Dostawali oni premie od ilości kart z podziękowaniami za miłą obsługę! Było to dla pracowników nie lada wezwanie, tak prowadzić windykacje, aby dłużnik był wdzięczny za dobre traktowanie. Efekt był wspaniały:uzyskano wynik o 300% lepszy niż średnia branżowa.Co więcej ten, od kogo wyegzekwowano dług m wracał do współpracy z firmą, która nasłała na niego agencje windykacyjną..Rzecz bezprecedensowa w historii windykacji. Myślę, że warto pracować zgodnie ze swoim i przekonaniami- to zawsze będzie procentować! Warto też zatrudniać personel , który je popiera i się z nimi identyfikuje.

      Na koniec przypowieść o Benie biegaczu, który mimo porażenia mózgu i związanych z tym trudności , brał udział w biegach długodystansowych.Robił to nie po to aby być pierwszym, ale po to by ciągle przezwyciężać swoje niedoskonałości.Często upadał, ale zawsze się podnosił i biegł mimo bólu dalej.Zaczęło się dziać coś zdumiewającego ;otóż ci co skończyli bieg wrócili do niego by razem z nim skończyć go po raz drugi...Co by było gdybyśmy chcieli być coraz lepsi w tym co robili tak jak Ben i robili wszystko zgodnie ze swoim DLACZEGO? Jakże piękniejszy byłby świat! Życzę Wam tego z całego serca!

      Korzystałam z książki, która Wam polecam, myślę , że jeszcze ją zdobędziecie w księgarniach. Simon Sinek "Zaczynaj od dlaczego" . Zamówić możecie w księgarni internetowej: onepress.pl

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka