Dodaj do ulubionych

Uprawianie sportu w domu

02.07.15, 10:46
Dlaczego warto uprawiać sport w domu? Życie współczesnego człowieka to wieczna gonitwa i rozterka. Chciałabym abyśmy mieli w ciągu dnia opracowany "własny rytuał" zajęć, a wśród nich zostawili sobie kilka chwil na wypoczynek aktywny. Jest on nie tylko wskazany dla funkcjonowania naszego organizmu (mięśnie nie używane zanikają: serce nie "przeżywające" wysiłku fizycznego organizmu słabnie) , ale także dla uzyskania równowagi między obowiązkiem , odpoczynkiem , a spokojem. Spokojność nabędzie się wtedy, gdy będą wypełnione obowiązki, będzie czas na wypoczynek i znajdzie się chwila refleksji na temat tego co było, ale przede wszystkim na temat tego co będzie... Jeśli nasze życie pozbawimy wysiłku fizycznego to o wypełnieniu obowiązków nie może być mowy ( oczywiście , że po pewnym czasie...). Nawet taka czynność jak jazda samochodem jest traktowana jak dziedzina sportu i jeśli nie będziemy mieli odpowiedniej mobilności to nasza jazda nie będzie prawidłowa, a może być nawet niebezpieczna...
Czas najwyższy żeby zrozumieć , że praca nie jest kłopotliwym obowiązkiem, ale darem na który trzeba sobie zasłużyć. Zanim rajdowy kierowca podjął się ryzyka wzięcia udziału w jakimś rajdzie, - godzinami jeździł po wertepach, uczył się skupienia, uprawiał sporty umożliwiające nabycie wytrzymałości, precyzyjności ruchów reki, spostrzegawczości itd. Zanim gospodyni domowa zaczęła odnosić sukcesy w sprzątaniu, godzinami i latami jako dziewczynka nabierała sprawności ruchowej, oceny sytuacji i poczucia estetyki. Chcesz mieć przyjemność w chodzeniu po świecie? To musisz dużo chodzić i zapewniam ciebie , że pierwsze spac3ry nie będą "na luzie", tylko będziesz myślał o tym" kiedy się to skończy". Oczywiście , że do wszystkiego "trzeba mieć dryga", ale dziedzin sportu i rodzajów ruchu jest tak dużo , że każdy może sobie coś dla siebie wybrać.
Są jednak sytuacje , które zmuszają nas do pozostawania w domu (np.opieka nad dzieckiem) i i wtedy warto mieć w zanadrzu rodzaj ruchu , który możesz wykonywać w domu. Pod żadnym pozorem nie rezygnuj z ruchu , chociaż byś był skazany na 3 m. kwadratowe łóżka!
Obserwuj wątek
    • grazkavita Domowa gimnastyka 02.07.15, 19:07
      Dzień i rozbudzanie się zaczynam od wyciągania się na wszystkie możliwe strony. Dobrze jest potem założyć dres i i pobiegać, albo wyjść do ogrodu na tai - chi, ale ja wypijam 1 kawę , bo bez tego ani rusz. Natomiast potem jak jeszcze jest rozłożone łóżko, robię na nim brzuszki i nożyce poziome oraz pionowe. To są ćwiczenia , które kształtują naszą sylwetkę, a muszą być wykonywane na leżąco.Kto chce może do tego wykonać również "koci grzbiet" i rowerek. Byle mieć spokój i czas.Szybki rowerek bardzo wyszczupla łydki i uda. Kto zaś ma nogi za chude powinien starać się wykonywać rowerek wolno i obszernymi ruchami. Wtedy mięśnie , aby utrzymać nogi w różnym położeniu będą nabierać masy i łydki staną się pełniejsze. Jeszcze przed śniadaniem proponuję wykonać podstawowe ćwiczenia tai- chi. Tak że cała nasza poranna gimnastyka może się zamknąć w 15-20 minutach. Oczywiście jeśli zbudzi cię świt to warto zrobić godzinę biegu lub marszobiegu, bo nie ma jak rześkie poranne powietrze.
      Coś co jest godne naszej uwagi to tzw. ćwiczenia izometryczne., które polegają na przeciwstawnych ruchach np. siedząc na krześle odwodzimy kolana , jednocześnie staramy się je zewrzeć rękoma. I odwrotnie nogami łączymy kolana , a rękoma je rozdzielić. To jest rodzaj ćwiczenia siłowego , który możemy praktykować nawet podczas jazdy tramwajem. Ściskać rękoma można wszystko.Piłeczkę w dłoni, framugę drzwi itp. Można się tez dźwigać na rękach siedząc w fotelu z oparciem. Mięśnie pośladkowe, ud i brzucha można ćwiczyć przez rytmiczne napinanie i rozciąganie.. Dobrym ćwiczeniem dla ładnego biustu jest rytmiczne uderzanie dłońmi o siebie na wysokości klatki piersiowej w pozycji stojącej.
      Kulturystyka nie powinna być domena tylko i wyłącznie mężczyzn, ale każdego. Dźwiganie niewielkiego ciężaru np. kg ręką jest świetnym ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie kręgosłupa. Podnosimy ciężarek prosto w górę to jedna to druga ręką, potem w bok, a na końcu do przodu. Już po kilku dniach ćwiczeń można zauważyć pionowa , ładniejszą sylwetkę. Nie jestem zwolennikiem nadmiernego "pakowania", wystarczy 20 ruchów z każdego rodzaju. Systematycznie ćwicząc podnoszenie niewielkich ciężarków wzmacniamy mięśnie kręgosłupa i zwiększamy pojemność klatki piersiowej... cnd.
      • grazkavita Gry towarzyskie 03.07.15, 19:15
        nie tylko integrują całą rodzinę, ale też sprawiają dużo radości. W pomieszczeniach mieszkalnych nie ma mowy o piłce. Zastąpić ją można balonem, który jest lekki, a więc nie przewróci wazonu i nie sprawi spustoszenia wpadając na lampę - co najwyżej pęknie. Powolny lot balonu wymusza użycie większej siły i umożliwia zabawę w kółeczku. Jeśli ktoś jest na wózku inwalidzkim, też może być dobrym partnerem , pod warunkiem , że "wydłuży " sobie ramiona kijem. Można się decydować też na różne warianty: gra kolankiem, główką czy stopą...Swego czasu bawiłam się z wnukiem we wojnę na papierowe bomby. Taka bomba jest lekka, nie może niczego uszkodzić, a może być użyta nie tylko w bitwie , ale i w rzucie do celu. Oczywiście jeśli są warunki ku temu można grać w kręgle , pin ponga itp.
        Wspólnie można też grac w karty i nie mam tu na myśli brydża, ale budowanie domków z kart...Jest to świetna gimnastyka dla rąk, wymagająca opanowania i precyzji ruchów. To wyśmienita wspólna zabawa dla wnuków i dziadków...Jednych rączki dopiero się uczą, a drugich muszą zachować swą sprawność. Tu także wspomnę o bierkach, które maja bardzo podobne działanie.
        Gdy ktoś jest obłożnie chory, nie znaczy , że nie powinien wcale się nie ruszać. Wspólne śpiewy, klaskanie dają niezły trening. Do łóżka można też przywiązać drabinkę służącą do podciągania się. Po łóżku można też przemieszczać się na siedząco poruszając nogami w biodrach do przodu lub do tyłu. Ćwiczymy też stopy i palce. Pamiętajmy jednak , że ruch chorego musi być krótkotrwały nie wyczerpujący i dający mu radość. Staramy się też tak przyrządzać posiłki by chory mógł spożywać je sam. Dawajmy mu do oglądania różne przedmioty, a wszystko po to by móc prowokować choćby najmniejszą aktywność.
        W dzisiejszych czasach wielu z was może korzystać z balkonów. Pozornie balkon niczym nie różni się od ogrodu. Jednak duża wysokość może wpływać na nasz relaks negatywnie. Wtedy warto sobie przyjąć kilka punktów na które patrzymy. Jakaś wieża , komin , okno i nie analizować całej przestrzeni przed sobą tylko patrzeć w ten jeden punkt. To tak jak baletnica, która robiąc piruet musi się odnaleźć wracając wzrokiem do tego samego punktu przed obrotem. Takie umiejscowienie w przestrzeni pozwala zapomnieć o wysokości, a skupić się na ćwiczeniu i radości z ruchu.
        Życzę Wam dużo ruchu na co dzień i satysfakcji ze swej sprawności i ładnej sylwetki!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka