Dodaj do ulubionych

czy hormony mogą miec wpływ na wade wymowy????????

30.12.09, 10:29
...jest to pytanie, na które chyba nie znajdę odpowiedzi, które
bardzo mnie nurtuje.
Otóż mam wadę wymowy, której sama nie mogę nijak zklasyfikować
(przeważnie gdy chce coś powiedziec język

mi się plącze i zaczynam bełkotać, sytuacja jest nieciekawa gdy
dochodzi stres... w sumie wystarczy ze

jakis wyraz mi "nie wyjdzie", wówczas stres tym spowodowany pogłebia
moj żałosny stan sad sad Od razu

napisze że mam 23 lata i nie bylam u logopedy.

Przez ostatnie 8 miesięcy brałam tabletki antykoncepcyjne
YASMINELLE. Zaóważylam, że (moze nie

dokońca,ale) mogę się wysłowić prawie bez problemu. Niestety
tabletki powodowały, oprócz tej wspaniałej

dla mnie rzeczy, rownież skutki uboczne. wystarczyło że nie wzięlam
kolejnych tabletek, moja wada

powrociła. Mogę tylko sobie powspominac jak bralam udzial w
dyskusjach, mogłam w końcu wypowiedziec

swoje zdanie...
czy jest ktos kto jest w stanie cokolwiek na ten temat napisać??
Bylabym ogromnie wdzieczna
Obserwuj wątek
    • neurologopeda29 Re: czy hormony mogą miec wpływ na wade wymowy??? 30.12.09, 15:19
      Witam. Przyczyny najprawdopodobniej należy szukać w trudnościach
      emocjonalnych. U osób mówiących na co dzień prawidłowo czasami
      zdarza się w sytuacjach "trudnych", emocjonujących, że przejawiają
      trudności artykulacyjne przypominające jąkanie czy bełkot. Często do
      tego dochodzą objawy somatyczne (czerwienienie się, pocenie, itp.
      Może przyjmowanie pigułek antykoncepcyjnych uspokoiło Pani obawy,np.
      przed nieplanowaną ciążą?
      • hartagram Re: czy hormony mogą miec wpływ na wade wymowy??? 30.12.09, 16:23
        Nawet Pan nie wie jak cieszę się na tą odpowiedź.
        Też o tym myślałam w podobny sposób. Te tabletki powodowały u mnie
        objawy zespolu jelita drażliwego przez co byłam bardzo senna
        (musialam przyjmować większą dawkę kofeiny żeby jakoś funkcjonować).
        Może ten stan spowodował,że mój uklad nerwowy dzialał wolniej, a
        przez to wolniej i spokojniej mówłam.
        Dodam, że pochodze z rodziny patologicznej i niestety często nie
        moge zapanowac nad nerwami
        Natomiast podczas brania tabletek, nawet w sytuacjach bardzo
        stresujących, potrafilam sie wysłowić (jak sobie przypomnę to łezka
        mi się kręci w oku crying

        w takim wypadku czy powinnam brac jakies leki na uspokojenie???
        Mam w domu RELAMAX B6, czy moge je brac codziennie np po połówce??

        Muszę jeszcze dodać, ze parę osób w rodzinie (mama, kuzyn od strony
        mamy) maja podobny problem...

        • marta.krusz Re: czy hormony mogą miec wpływ na wade wymowy??? 30.12.09, 21:05
          > w takim wypadku czy powinnam brac jakies leki na uspokojenie???
          > Mam w domu RELAMAX B6, czy moge je brac codziennie np po połówce??
          >
          > Muszę jeszcze dodać, ze parę osób w rodzinie (mama, kuzyn od
          strony
          > mamy) maja podobny problem...
          >
          Z takimi pytaniami to do lekarza, nie do logopedy. My logopedzi
          jesteśmy humanistami, pedagogami, ewentualnie psychologami, a nie
          lekarzami z dyplomem uczelni medycznej. Udzielanie porad medycznych,
          nie będąc medykiem, jest nieetyczne i nieodpowidzialne.
      • neurologopeda29 Re: czy hormony mogą miec wpływ na wade wymowy??? 09.01.10, 17:11
        Musi Pani zgłosić się do lekarza by przepisał odpowiednie leki (jeżeli jest taka
        potrzeba). Pracuję w służbie zdrowia od kilku lat, często mam pacjentów, którzy
        zgłaszają się do mnie sami lub są kierowani przez lekarzy, ponieważ wykazują
        zaburzenia mowy właśnie na tle nerwowym. Są to nerwicowe zaburzenia mowy (tzw.
        logoneurozy), którym przeważnie towarzyszą objawy psychosomatyczne. Pacjenci
        nierzadko z powodu swojej mowy odczuwają dyskomfort, dlatego unikają lub
        ograniczają swoje kontakty. Ważna jest w takim przypadku kompleksowa terapia
        lekarz, psycholog i neurologopeda. W takich przypadkach terapia logopedyczna
        polega na zastosowaniu m.in. ćwiczeń oddechowych, fonacyjnych, relaksacji, itp.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka