Dodaj do ulubionych

Do ludzi związanych zawodowo z turystyką!

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.12.05, 19:41
Od 1,5 roku mam firmę reklamową działającą w Niemczech (konkretnie nastawioną
na reklamę firm turystycznych, oraz promocja regionów) chciałabym rozwinąć
działalność na terenie Polski, tzn. reklama regionów turystycznych oraz firm
turystycznych (forma:film reklamowy) W Niemczech nie miałam wielkich
problemów znalezc zleceniodawcow, w Polsce to troche inna bajka. Moze ktos mi
podsunie pomysl jak wejsc na polski rynek ( od poczatku dzialalnosci
wspolpracuje z polskimi operatorami filmowymi), jak szukac zlecen w Polsce?
Obserwuj wątek
    • adam.67 taki mój komentarz 28.12.05, 22:32
      produkt, o którym piszesz, jest stosunkowo mało znany w Polsce. Powodów jest
      kilka, jeden (moim skromnym zdaniem najważniejszy): target dla tego produktu to
      na razie górna półka obiektów. Dlaczego? ceny takiej reklamy w Polsce są dość
      wysokie jak na możliwości właścicieli. Nie tak dawno robiłem badanie rynku w
      zakresie marketingu turystyki. Obiektem badania był multimedialny katalog
      obiektów oraz pojedyncza prezentacja multimedialna na potrzeby internetu +
      dystrybucja klasyczna (CD ROM, oferta usługowa typu e-folder/e-wizytówka czyli
      klasyka, nic specjalnego). I co? totalna porażka. Koszt prezentacji - żeby był
      interesujący dla polskiego właściciela obiektu - musiałby oscylować na poziomie
      100, max 250 zł za projekt (tak!!!), a oczywiście najchętniej za darmo (a to
      Polska właśnie...) zrobić mu wsad, przetłumaczyć, opracować technicznie
      prezentację, zrobić testy, dystrybucję i może jeszcze zatańczyć nago na rurce
      przed właścicielem obiektu ;-)
      W Polsce ten biznes ma inną mentalność (nie to co w EU czy innym cywilizowanym
      świecie). Właściciel Ci powie, że nie ma kasy na marketing (profesjonalny
      oczywiście) bo nie ma klientów. A powinien myśleć dokładnie odwrotnie: nie ma
      klientów bo nie ma marketingu. Z doświadczenia Ci powiem, że to orka na ugorze
      i walenie łbem w ścianę, czyli bariera mentalna środowiska. Znam sporo ludzi z
      branży, i sposób myślenia większości z nich mnie po prostu przeraża...

      Ale, Twój pomysł jest dobry. Może podyskutujemy o tym? Czy chcesz promować
      regiony Polski w Niemczech i vice versa? Ja mam cały czas w głowie promocję
      niektórych regionów Polski za granicą również w dziedzinie pozyskania
      inwestorów zagranicznych w Polsce. Jest duży potencjał, o którym wiem, i może
      udałoby się coś wspólnie zadziałać?

      Pozdrowienia

      > Od 1,5 roku mam firmę reklamową działającą w Niemczech (konkretnie nastawioną
      > na reklamę firm turystycznych, oraz promocja regionów) chciałabym rozwinąć
      > działalność na terenie Polski, tzn. reklama regionów turystycznych oraz firm
      > turystycznych (forma:film reklamowy) W Niemczech nie miałam wielkich
      > problemów znalezc zleceniodawcow, w Polsce to troche inna bajka. Moze ktos mi
      > podsunie pomysl jak wejsc na polski rynek ( od poczatku dzialalnosci
      > wspolpracuje z polskimi operatorami filmowymi), jak szukac zlecen w Polsce?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka