Dodaj do ulubionych

kto odpowiada za leg. oprogramowanie w firmie?

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.02.06, 06:11
kto odpowiada za legalność oprogramownia w firmie?
pracodawca czy pracownik?
pracuję w firmie, w której chyba tylko jeden windows jest legalny, reszta to
piraty - cały wachlarz oprogramowania, od Photoshopa po Macromedia Studio 8 :)
w razie kontroli kto będzie odpowiadał za to, czy kopie były legalne czy nie?
Dodatkowo jestem tam informatykiem i gadki w stylu "nie wiedziałem, że to
piraty" będą w moim przypadku raczej mało wiarygodne :)
Z drugiej strony pacodawca może powiedzieć, że nie kontrolował tego, co tam
sobie zainstalowałem, więc jak to będzie w przypadku kontroli?
Jest jakiś "twardy" zapis (od którego nie ma wyjątku), który reguluje tę sprawę?
pozdrawiam
Obserwuj wątek
      • Gość: M@ro Re: kto odpowiada za leg. oprogramowanie w firmie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.02.06, 09:22
        no niby tez mi sie tak wydaje - ze pracodawca odpowiada; zapisow w umowie na ten temat nie mam, ale np. art.100 Kodeksu pracy mowi, ze "pracownik jest zobowiazany wykonywac prace sumiennie i starannie oraz stosowac sie do polecen przelozonych, ktore dotycza pracy, jezeli nie sa sprzeczne z przepisami prawa lub umowa o prace"
        no, a uzytkowanie piratow jest chyba sprzeczne z przepisami prawa? :)
        Wi*c w razie czego wina bedzie moja? A pracodawca powie, ze nie byl w stanie sprawdzac wszystkiego co mam zainstalowane na komputerze...
    • Gość: Andrzei Re: kto odpowiada za leg. oprogramowanie w firmie IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.02.06, 10:20
      Kiedyś sie tym interesowałem.
      Prawo mówi że: Odpowiada właściciel i osoba wydelegowana przez właściciela -
      np. dyrektor ds informatyki czy główny informatyk.
      Jednak wszystko trzeba udowodnić tzn właściciel firmy odpowaiada zawsze i to
      nizależnie wiedział czy nie - on jest odpowiedzialny na ewidencję
      oprogramowania w firmie. Głowny informatyk - właściciel musi posiadac dowody ze