Dodaj do ulubionych

Jak od strony prawnej zorganizować skup odzieży ??

12.04.06, 02:32
Mam pytnko jak w temacie , jak od strony podatkowo organizacyjnej
zorganizować skup odziezy , byłoby to na bardzo małą skalę , ale zastanawiam
się jak to zrobić , bo oczywiście ta odziez później byłaby sprzedawana , i
jakoś nie mogę ogarnąc jak to wprowadzić na magazyn żeby można to było
później sprzedać ???
Obserwuj wątek
      • vokulski Re: Jak od strony prawnej zorganizować skup odzie 19.04.06, 03:45
        Gość portalu: GOŚĆ napisał(a):

        > Może na zasadzie komisu?
        Właśnie sęk w tym że nie chce komisu , komis to za dużo komplikacji dla drugiej
        strony , chodzi mi o to żeby osoba mogła to przywieźć przy okazji , połozyć na
        wadze i otrzymac kasę do reki minimum formalności
        • Gość: GOŚĆ Re: Jak od strony prawnej zorganizować skup odzie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.06, 06:59
          To może wystawmy pokwitowanie, na którym klient podpisze otrzymanie gotówki za
          jakąś określoną ilość towaru. Suma w każdym dniu takich pokwitowań da nam koszt
          uzyskania przychodu. Gorzej tylko, że będąc Vatowcem trzeba doliczyć Vat aby
          móc to sprzedać na kasę fiskalną co podniesie cenę takiego ciuszka.....
          Np. zapłacimy 10 zł dodamy 50% marży = 15zł + Vat od 15 zł = 18.30

          • vokulski Re: Jak od strony prawnej zorganizować skup odzie 20.04.06, 16:42
            Chyba że robić pseudo komis księgowość na zasadzie komisu , ale osoba
            otrzymywała by kase od razu , tylko wtedy ma to sens , osobom nie bedzie sie
            chciało dwa razy przyjeżdzać dla 20 - 30 zł , wogóle to przy większych
            ilościach , moznaby odbierać bezpośrednio ,

            Tak na marginesie akurat na tej odzieży nie chce w ogóle zarabiać nie wiem
            marże max 5-10 % tak żeby urząd się nie czepiał
            • Gość: GOŚĆ Re: Jak od strony prawnej zorganizować skup odzie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.04.06, 18:54
              ODZIEŻ UŻYWANA = SUROWIEC WTÓRNY TZN DO PRZEROBU TUDZIEŻ DALSZEJ ODSPRZEDAŻY...


              "Jak dokumentować skup surowców wtórnych od ludności
              PROBLEM
              Jak dokumentować skup surowców wtórnych od osób fizycznych nieprowadzących
              działalności gospodarczej?
              RADA
              Dokumentacja skupu surowców wtórnych odbywa się, co do zasady, na podstawie
              wystawianego przez skupującego dowodu wewnętrznego.
              UZASADNIENIE
              W przypadku podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów
              nabycie surowców wtórnych od osób fizycznych nieprowadzących działalności
              gospodarczej odbywa się poprzez wystawienie dowodu wewnętrznego. Wynika to
              wprost z przepisu § 14 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia w sprawie prowadzenia
              podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Nie dotyczy to jednak skupu metali
              nieżelaznych oraz przeznaczonych na złom samochodów i ich części składowych – w
              tym wypadku konieczne jest żądanie od sprzedających stosownych poświadczeń,
              względnie dokumentowanie skupu na podstawie zawieranej na piśmie umowy. Dowody
              wewnętrzne muszą być zaopatrzone w datę i podpisy osób, które bezpośrednio
              dokonały wydatków i określać przedmiot operacji gospodarczych i wysokość kosztu
              (wydatku) – § 14 ust. 1 rozporządzenia.
              ZAPAMIĘTAJ!
              Również w przypadku podatników prowadzących księgi rachunkowe dokumentacja
              powyższych transakcji odbywa się w drodze wystawienia dowodów wewnętrznych
              (art. 20 ust. 4 ustawy o rachunkowości). Dlatego w przypadku uzasadnionego
              braku możliwości uzyskania zewnętrznych obcych dowodów źródłowych, kierownik
              jednostki może zezwolić na udokumentowanie operacji gospodarczej za pomocą
              księgowych dowodów zastępczych, sporządzonych przez osoby dokonujące tych
              operacji.
              Możliwość ta nie dotyczy jednak operacji gospodarczych, których przedmiotem są
              zakupy opodatkowane podatkiem od towarów i usług oraz skup metali nieżelaznych
              od ludności. Prawidłowy dowód zastępczy powinien czynić zadość wymogom każdego
              dowodu księgowego (por. art. 21 ust. 1 ustawy o rachunkowości), a więc zawierać
              co najmniej:
              1) określenie rodzaju dowodu i jego numeru identyfikacyjnego,
              2) określenie stron (nazwy, adresy) dokonujących operacji gospodarczej,
              3) opis operacji oraz jej wartość, jeżeli to możliwe, określoną także w
              jednostkach naturalnych,
              4) datę dokonania operacji, a gdy dowód został sporządzony pod inną datą –
              także datę sporządzenia dowodu,
              5) podpis wystawcy dowodu oraz osoby, której wydano lub od której przyjęto
              składniki aktywów,
              6) stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach
              rachunkowych przez wskazanie miesiąca oraz sposobu ujęcia dowodu w księgach
              rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te wskazania.

              • § 14 rozporządzenia Ministra Finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie
              prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów – Dz.U. Nr 152, poz. 1475;
              ost.zm. Dz.U. Nr 282, poz. 2807
              • art. 20 ust. 4 oraz art. 21 ust. 1 ustawy z 29 września 1994 r. o
              rachunkowości – Dz.U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694; ost.zm. Dz.U. z 2005 r. Nr 10,
              poz. 66
              Tomasz Krywan
              konsultant podatkowy
              Artykuł opublikowany w: Biuletyn VAT 3/2005"

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka