Dodaj do ulubionych

Gazetka reklamowa

IP: *.85-237-178.tkchopin.pl 06.03.07, 11:35
Pracuję w firmie, w której do tej pory zajmowałam się projektowaniem i
kolportażem ulotek reklamowych. Przedstawiałam w nich nasz asortyment, ceny
produktów etc.
Teraz szef chciałby, aby ulotka przekształciła się w większą gazetę (ok. 32
strony), bezpłatną. Będą w niej nie tylko zdjęcia produktów, którymi
handlujemy, ale także artykuły nt. funkcjonowania naszej firmy. Chcemy też w
to wciągnąć naszych klientów i dostawców - tzn. zaproponować im miejsca na
własną reklamę i pisanie o nich artykułów sponsorowanych.
Gazeta taka ukazywałaby się 4 razy do roku.
I teraz muszę szefowi odpowiedzieć na pytanie: czy jako firma handlowa możemy
ot tak, wydawać własne pismo i sprzedawać powierzchnię reklamową, czy musimy
otworzyć jakąś dodatkową działalność albo gdzieś ją zarejestrować?
Będę wdzięczna za podpowiedzi.
Obserwuj wątek
    • Gość: Adam Ten Re: Gazetka reklamowa IP: *.toya.net.pl 06.03.07, 14:32
      Zanim wydasz pieniądze na reklamę MUSISZ wiedzieć, czy się to opłaci.


      Niespodzianką zapewne będzie dla większości fakt, że można określić w większym lub
      mniejszym stopniu skuteczność nie przeprowadzonej jeszcze kampanii. Wszystko zależy
      tego, jak dobre posiadamy dane empiryczne - wynikające z doświadczeń, testów i
      obserwowania rzeczywistości.
      CPM - to skrót od Cost Per Mille, gdzie Mille jest rzymskim słowem określającym
      tysiąc. Czasami CPM zastępuje się CPT (Cost Per Thousand). Jest to koszt tysiąca
      ekspozycji reklamy określony przez właściciela danego medium reklamowego.
      Zazwyczaj jest to koszt 1000 wyświetleń bannera lub innej reklamy lub koszt 1000
      wysyłek w mailingu.
      CTR (inaczej Ratio) - to skrót od angielskiego Click-Through Rate. Jest to procent
      kliknięć na reklamę w stosunku do ilości jej wyświetleń lub ogólniej - ekspozycji
      jeśli mówimy o mailingu).
      CTR przedstawia się zazwyczaj w procentach, ale zdarza się, że przedstawiony jest
      jako stosunek liczbowy, np. 1:50 oznacza, że na 50 wyświetleń reklama jest raz
      klikana. 1:50 = 2%. CTR obliczamy dzieląc ilość kliknięć przez całkowitą liczbę
      wyświetleń i mnożąc to przez 100. CTR to najpopularniejszy wskaźnik skuteczności
      reklamy. Jednakże CTR rozpatrywany oddzielnie (co jest częstą praktyką) jest
      jednym z najmniej przydatnych wskaźników.
      CR - to skrót od angielskiego Conversion Ratio. Jest to procent czytających ofertę,
      którzy zdecydują się wykonać pożądaną przez nas akcję (kupienie produktu,
      subskrypcja e-zina, wzięcie udziału w ankiecie itd.). CR obliczamy dzieląc ilość
      wykonanych akcji przez całkowitą liczbę wyświetleń i mnożąc to przez 100.

      WIęCEJ NA TEN TEMAT:


      www.cneb.pl/a/KOD_ARTYKULU/t/17414.html
    • dobry_prawnik Re: Gazetka reklamowa 08.03.07, 19:16
      > I teraz muszę szefowi odpowiedzieć na pytanie: czy jako firma handlowa możemy
      > ot tak, wydawać własne pismo i sprzedawać powierzchnię reklamową, czy musimy
      > otworzyć jakąś dodatkową działalność albo gdzieś ją zarejestrować?

      Mam gdzies opracowanie jak założyć gazetę krok po kroku, z wzorami pism itd.,
      ale nie mogłem go znaleźć, dlatego napiszę bardzo ogólnie:

      Możecie "ot tak wydawać własne pismo", ale na początku rozszerzyłbym PKD o
      wydawanie gazet, reklamę itp. I tyle jeśli ma to funkcjonować jako "zbiór reklam".
      Jeżeli jednak ma to być gazeta z prawdziwego zdarzenia, czyli ma mieć tytuł, to
      należałoby w sądzie zarejestrować tytuł, później wystąpić do Biblioteki
      Narodowej po nadanie ISSN (nieobowiazkowe), no i miec komputer oraz LEGALNE
      oprogramowanie do składu tekstu, a to trochę kosztuje. Dobrze byłoby też
      poczytac sobie prawo prasowe, powołać redaktora naczelnego i dopełnić inne tego
      typu formalności.

      A jak wydacie gazetę, to nie zapomnijcie o obowiązkowych egzemplarzach dla
      Biblioteki Narodowej. Kary żadnej za brak egzmplarzy nie ma, ale dzięki temu
      przynajmniej zostanie po was jakis ślad, bo większosc tego typu gazet upada.
      Pzdr i życzę powodzenia.
      • Gość: Ola Re: Gazetka reklamowa IP: *.85-237-178.tkchopin.pl 09.03.07, 08:14
        Dziękuję za bardziej konkretną wypowiedź. Gazeta ma być głównie reklamą naszej
        firmy, ale żeby zmniejszyć koszty i trochę poszerzyć jej zakres mamy zamiar
        namówić na reklamę firmy z tej samej branży, z nami zaprzyjaźnione. W środku
        byłoby kilka tekstów poradnikowych (oczywiście, nie jak ugotować zupę, ale
        związanych z naszą działalnością).
        Będzie bezpłatna.
        • www.onyks.org.notebooki Re: Gazetka reklamowa 10.03.07, 12:45
          Ulotka skierowana do ogółu - można wrzucić wszystko w koszty.
          I tak bym kierował pracami, żeby dostawcy proponowali lepsze rabaty, w zamian za
          reklamę. Jest to dobry sposób, ponieważ dostawcy są bardziej chętni.
          Wiem to z doświadczenia.
          Nic nie trzeba rejestrować i robić to jako gazetkę reklamową czyli ulotkę.
          Wystzegałbym się nazywania do tego gazetę. Pani firma z tego co zrozumiałem nie
          jest firmą wydawniczą

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka