Dodaj do ulubionych

Firma w domu a licznik energii elektrycznej???

14.01.09, 11:42
Chcę otworzyć firmę jednoosobową w domku. Jak to jest z licznikiem, na firmę
są inne stawki za prąd,( trójfazowy)większy abonament...mniej za kilowat...
nie znam się na tym:( Nie bedę miała dużego zużycia prądu, czy mogę założyć
podlicznik i normalnie opłacać rachunki? Czy muszę zgłaszać w zakładzie
energetycznym, że otwieram firmę? rachunki muszą przychodzić na firmę? czy
mogą normalnie na nazwisko jak do tej pory? Jak to wygląda...?
Obserwuj wątek
    • n78_gdynia Re: Firma w domu a licznik energii elektrycznej?? 14.01.09, 12:18
      energia na firme wyglada nastepujaco, jesli przykladowo rejestrujesz dzialnosc w
      miejscu gdzie jestes zamelodowany, najlepiej zalozyc podlicznik i tak jak
      piszesz bedziesz placil wieksza stawe za kilovato godziny, duzo wieksza, moge
      nawet pokusic sie o slowo masakrycznie wieksza i przy jednoosobowej dzialnosci
      nie wiem czy ci sie to oplaca w zaleznosci od obrotu co chcesz zrobic z kosztami
      , nie wiem czy odliczasz 100% kosztow uzyskania przychodow czy jestes na
      ryczalcie, jesli tak nie masz prawa do 100% odliczenia kosztow

najsympatyczniej bylo by gdybys zakladam ze rejestrujesz firme w mieszkaniu ,
      lokal ma 50m2 powierzchni calkowitej
      rejestrujesz w urzedzie 10m2 powierzchni mieszkania na dzialalnosc
      co jest 20% powierzchni mieszkania,
      rachunek przychodzi ci np 100 zl za miesiac tak wiec , masz prawo odliczyc sobie
      owe 20% od rachunku za prad jako koszt energi zurzytej do prowadzenia dzialnosci
      , zakladajac ze nie jest to produkcja czy uslugi slusarsko spawalnicze ( mam na
      mysli nie prowadzisz dzialnosci gdzie bez pradu nie byl bys w stanie zarobic na
      "chleb" ) dzialnosc poboczna nie zwiazana bezposrednio z pradem , nie znam wiec
      szczegolow co zamierzasz tam prowadzic dlatego hiptezy masz takie a nie inne, w
      razie pytan zadzwon
      www.n78.com.pl