Dodaj do ulubionych

Wysypka przez borelioze, czy uczulenie na leki

09.06.07, 13:49
Witam,
Mam problem z wysypka. Generalnie borelioza poza rumieniem zaczela mi sie
wyspka na brzuchu i placach oraz troche nogach.
Od wtorku wieczora biore unidox w dawde 2x100mg.
Po Waszych radach, w czwartek wieczor wzielam sobie dawke 200mg.
Rano obudzilam sie z kolanami obsypanymi wysypka, troche inna niz ta na
brzuchu.
Dzis na noc wzielam juz normalna dawke 100mg a rano wysypka sie jeszcze
powiekszyla.
Poniewaz nie wiem, czy to objawy boreliozy (herx?), czy uczulenie na doxy
(wysypki po lekach u mnie w rodzinie sie zdarzaja), wiec postanowilam ja dzis
odstawic.
Lekarka poradzila mi ja odstawic i odczekac do poniedzialku, zeby zobaczyc
czy wysypka sie zmniejszy. A w poniedzialek zaapilkowac sobie Duomax.
No i w tej chwili jestem bez lekow.

Czy taka dwudniowa przerwa moze byc nie korzystna bardzo?
Czy moze lepiej przyjac ze Unidox mnie uczula i go odstawic, ale od razu
przerzucic sie na Duomax?

help me!!
Obserwuj wątek
    • geodeta_31 Re: Wysypka przez borelioze, czy uczulenie na lek 09.06.07, 14:19
      Co do wysypki to nie jestem ekspertem (zresztą wogóle nim nie jestem smile ale
      wątpię by była od Bb choć zdarzają się odminy skórne. Jeśli chodzi o przerwy w
      leczeniu to żadna nie jest korzystna. Co prawda jesteś na początku i dawki
      maleńkie więc to tak jakbyś miała przerwe od początku smile Poczekaj jak radzi
      lekarz i zobacz czy zejdzie bez doxy. Jeśli nie to hulaj dalej z większą dawką
      i nie w monoterapii...

      MArcin
      • tulipanik4 Re: Wysypka przez borelioze, czy uczulenie na lek 09.06.07, 19:19
        Ja mam ten sam problem........
        tyle tylko, że po Zinnacie (cefalosporyna)
        jest to jednak o tyle dziwne, iż jak wcześniej brałam Zinnat, to mnie nie
        uczulał.....a teraz jestem jak zalergizowana

        jednakże azytromycyna na 100% mnie nie uczula, a mam po niej mniej ale
        podobnie......jakby alergia

        moja teoria: toksyny, które wiemy już że ta bakteria bardzo lubi wydzielać mogą
        alergizować!!!!!!!!alergików oczywiście.......po wzięciu antybiotyku ona
        obumiera więc wydziela ich więcej..tak jest chyba u mnie

        pozdrawiam i jakby co prosze o kontakt na priva bo sama jestem ciekawa...
        • franiolek1 Re: Wysypka przez borelioze, czy uczulenie na lek 10.06.07, 19:08
          Tulipanik
          Ja bym sie zgadzala z Twoja teoria. Osoby, ktore cierpia na alergie, moga miec
          sklonnosc do alergii tez na toksyny bakterii.
          Wedlug mnie taka wysypka jest zwiazana z borelioza. Ale to co zaproponowala
          lekarka jest dobrym rozwiazaniem....ale nie zupelnie. Bo zeby wyeliminowac
          toksyny trzeba kilku tygodni lub miesiecy, wiec wysypka moze sie utrzymywac,
          ale nie byc zwiazana z antybiotykiem. Z drugiej strony, alergia na doxy tez
          moze sie utrzymywac przez kilka dni, nawet po odstawianiu leku - doxy utrzymuje
          sie dosc dlugo we krwi. Przerwanie wiec na dwa dni, nie przyniesie wiec wedlug
          mnie zadnej odpowiedzi...
          • tulipanik4 Re: Wysypka przez borelioze, czy uczulenie na lek 11.06.07, 12:18
            U mnie było inaczej........jest to związane z dawką leku, jak wezmę bardzo dużą
            to wychodzą czerwone plamy i kicham strasznie, jednak nie zawsze tak jest
            nasila się to okresowo....stąd myślę, że to raczej nie leki.
            tym bardziej iż moje plamy były już wcześniej...jakby coś mnie alergizowało.
            być może to ta cholera.........bo na nic uczulenia nie mam, w każdym razie w
            testach nic nie wychodzi....

            pozdrawiam
            • wilhelminaslimak Re: Wysypka przez borelioze, czy uczulenie na lek 11.06.07, 19:43
              Help me!!
              Kontunuujac watek, od soboty wieczora biore Duomox 1g x 2 dziennie.
              Wysypka wydawalo mi sie, ze zmalala a tak na prawde chyba zbielala.
              Dzisiaj, po 4 tabletke Duomoxu znow wysypka sie pojawila i jest straszna.
              Zajmuje juz cale obie nogi, takie jakby poparzenie, do tego spuchlo.

              Czy mozliwe jest abym sie uczulila od kolejnego leku!??
              Dodam, ze amoksycyliny (Ostamox) bralam kilka lat temu kilka miesiecy.

              Dla zwolennikow teorii o tym, ze to borelioza wyopluza toksyny, tutaj jest link
              do tego jak moja noga wygladala, w sobote rano.
              www.olga.strefa.pl/IMG_0326a.JPG
              W tej chwili zdjecia nie wyjdzie tak uroczo, bo cala noga jest po prostu
              czerwona, tylko na kosktach jeszcze widac, ze to jest uczulenie.

              I co myslicie? Co robic?
              Odstawic lek? Czy co??
              Jutro na szczescie mam umowiona wizyte u dr Beaty. Ale i tak nie wiem, czy brac
              dzis tego leka.
              • tulipanik4 Re: Wysypka przez borelioze, czy uczulenie na lek 12.06.07, 13:14
                Zarówno Duomox jak i Unidox jest tego samego producenta, może uczula Cię jakiś
                składnik leku????? ta wysypka jest bardzo charakterystyczna, taka pokrzywka
                moim zdaniem zmień antybiotyk na inny.ale mówię ci od razu iż jeśli uczuliła
                cię rzeczywiście amoksycylina to możesz mieć krzyżową alergię też na
                cefalosporyny.......ale próbować trzeba wink

                nie martw się ja jestem o wiele gorszym alergikiem i cala jestem aktualnie w
                plamach

                wydaje mi się iż to jednak chodzi o producenta.....może spróbuj jeszcze z tym
                ostamoxem

                pozdrawiam
      • wilhelminaslimak Re: Wysypka przez borelioze, czy uczulenie na lek 10.06.07, 22:11
        Na razie wczoraj juz nie wzielam doxycyliny, za to na wieczor wzielam sobie
        amoxycyline.
        Efekt jest taki, ze wysypka, jakby sie zmniejszyla, a na pewno sie nie
        powieksza. Podczas, gdy poprzednio po doxy po nocy roznica byla bardzo radykalna.
        Wprawdzie nie wyklucza to teorii, ze alergikom borelioza uchodzi przez wysypke,
        ale to naprawde strach bylo brac te leki dalej, bo wysypke juz mialam powazna.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka