Dodaj do ulubionych

Siedlce - Terespol 160 km/h lub 120 km/h

29.01.08, 15:59
29 stycznia w siedzibie PKP PLK uroczyście ogłoszono zakończenie
prac w ramach modernizacji linii E 20 na odcinku Siedlce - Terespol.
Umowę w tej sprawie podpisano 28 kwietnia 2006 roku, a jej wykonawcą
było konsorcjum "POLKOR E-20 LOT A".

Umowa jest elementem inwestycji, której przedmiotem jst modernizacja
linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce - Terespol i dostosowania
jej do standardów technicznych pozwalających na jazdę 160 km/h dla
pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Połączenie
Sielce - Terespol obejmuje odcinek o długości łącznie 121 km.

Źródło: Rynek Kolejowy, 29 stycznia 2008
Obserwuj wątek
    • klemens.klemens Siedlce - Łuków Terespol chyba jednak wolniej 13.05.08, 21:40
      Same tory to nie wszystko. Przepisy, przepisy, przepisy ...

      "Oto brzmienie archaicznego zapisu, który powoduje, że kupowany w
      Polsce tabor na 160 km/h nie będzie mógł poruszać się z taką prędkoś-
      cią (problem nie dotyczy tylko ED74, ale i nowego taboru Flirt
      Stadlera zakupionego przez Mazowsze i Górny Śląsk) zgodnie z §34
      ust. 2 instrukcji R1 Zarządzenia Nr 21 Zarządu PKP S.A. z dnia
      29.05.2001 r. :

      "Jednoosobową obsługę trakcyjną stosuje się:
      1) w pociągach kursujących z prędkością nie przekraczającą 130 km/h
      i z pojazdami trakcyjnymi wyposażonymi w urządzenia kontrolujące
      czujność maszynisty oraz urządzenia radiołączności pociągowej, przy
      czym jeżeli urządzenia kontrolujące czujność maszynisty na pojeździe
      trakcyjnym nie wymagają współpracy z urządzeniami przytorowymi,
      jednoosobową obsługę można stosować także na liniach nie
      wyposażonych w te urządzenia(...). "
      www.rynek-kolejowy.pl/8497/Mimo+modernizacji+linii+kolejowej+poci%
      B1gi+Warszawa%A3%F3d%BC+nie+pojad%B1+140+kmh.htm

              • konard1 Re: Siedlce - decyzja wojewody 14.05.08, 10:49
                Decyzja wojewody w sprawie modernizacji odcinka Siedlce - Terespol
                13 maja wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski podpisał decyzję o
                środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację
                przedsięwzięcia „II Faza modernizacji linii kolejowej E20 w zakresie
                zasilania trakcyjnego, sterowania ruchem kolejowym i łączności na
                odcinku Siedlce – Terespol w obrębie woj. mazowieckiego oraz w
                zakresie robót torowych, budynków, obiektów inżynieryjnych i sieci
                trakcyjnej w obrębie stacji Siedlce.”
                Stacja ta, położona 90 km od Warszawy, jest jednym z najważniejszych
                węzłów na linii E20. W trakcie przeprowadzonego postępowania w
                sprawie ocen oddziaływania na środowisko zmierzającego do wydania
                decyzji, przeanalizowano przedłożony wniosek oraz raport o
                oddziaływaniu na środowisko.

                Modernizacja odcinka Siedlce – Terespol pozwoli na spełnienie
                podstawowych warunków Funduszu Spójności, które nakierowane są
                głównie na rozwój regionalny, w tym likwidację nierównomierności w
                zatrudnieniu i ograniczeń w rozwoju.

                Przyjęty wariant usprawnia działanie stacji Siedlce, oraz jest
                najkorzystniejszy dla środowiska. Podczas przebudowy zastosowane
                zostaną rozwiązania, których celem będzie ochrona akustyczna
                pobliskich zabudowań. Należy również zaznaczyć, że modernizacja
                stacji kolejowej nie wpłynie negatywnie na obszar sieci Natura 2000,
                znajdujący się 3,2 km od stacji, ponadto – zmniejszy oddziaływanie
                na środowisko.

                INFO:
                www.rynek-kolejowy.pl/8523/Decyzja+wojewody+w+sprawie+modernizacji+odcinka+Sied
                lce++Terespol.htm
                  • ito25ms Re: Siedlce - Łuków Terespol chyba jednak wolnie 14.05.08, 15:10
                    Przeczytałem uzasadnienie decyzji środowiskowej Wojewody z 13 maja i
                    nie doszukałem się niczego na temat budowy tunelu na przedłużeniu
                    Kilińskiego. Czyżby ten pomysł już upadł. Po uprawomocnieniu decyzji
                    ciężko będzie coś odkręcić w dokumentacji inwestycyjnej
                    kolejarzy.
                      • konard1 Re: PKP SA sprzedały lub wydzerżawiły 23 dworce 14.05.08, 15:43
                        www.rynek-kolejowy.pl/8528/PKP+SA+sprzeda%B3y+lub+wydzer%BFawi%B3y+23+dworce+w+2007+r..htm

                        Polskie Koleje Państwowe SA w 2007 roku sprzedały i wydzierżawiły
                        dwadzieścia trzy średnie i małe dworce kolejowe samorządom oraz
                        inwestorom prywatnym. Do tej pory nowych właścicieli znalazło już
                        ponad sto dworców kolejowych.

                        zeszłym roku w ręce samorządów przekazano między innymi dworce w:
                        Mechowie, Trzebnicy, Pasikurowicach, Brochocinie Trzebnickim,
                        SIEDLCACH .........

                        nowy linkk do poprzedniego wpisu (decyzja wojewody):

                        www.rynek-kolejowy.pl/8523/Decyzja+wojewody+w+sprawie+modernizacji+odcinka+Sied
                        lce++Terespol.htm
                        • klemens.klemens Re: PKP SA sprzedały lub wydzerżawiły 23 dworce 14.05.08, 17:15
                          > zeszłym roku w ręce samorządów przekazano między innymi dworce w:
                          > Mechowie, Trzebnicy, Pasikurowicach, Brochocinie Trzebnickim,
                          > SIEDLCACH .........

                          Jest to prawda, ale tzw. prawda nie cała, ponieważ tak dokłdnie
                          nazwa miejscowosci brzmi - Siedlce Trzebnickie.

                          Swoją drogą, czy nasz dworzec, gdyby należał do miasta, byłby
                          efektywniej lub efektowniej wykorzystany?
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka