eddy_2012
07.06.13, 15:28
Sprawa dotyczy sprzecznego z prawem działania firmy Ergo Hestia i firmy Panek utrudniające wynajem samochodu zastępczego na czas remontu z polisy OC sprawcy.
Dnia 2.05.2013 sprawca ubezpieczony w Ergo Hestia uderzył w samochód mojej żony.
Po oględzinach likwidatora z Ergo Hestia samochód został 20.05.2013 odstawiony do warsztatu. Warsztat miał wykonać naprawę bezgotówkowo w porozumieniu z Ergo Hestia po przedstawieniu kosztorysu.
Kosztorys z warsztatu został przez Ergo Hestia zaakceptowany.
Wcześniej uzgodniłem w firmie Panek wynajem dla żony na czas remontu samochód zastępczy w formie bezgotówkowej.
Dnia 20.05.2013 samochód został odstawiony do warsztatu a remont miał trwać do 24-25.05.2013.
Po odstawieniu samochodu do warsztatu udaliśmy się do oddziału firmy Panek w Gorzowie Wlkp. w celu odbioru pojazdu zastępczego.
Przedstawiciel firmy Panek został poinformowany, że naprawa będzie trwałą do 24-25.05.2013r.
W celu bezgotówkowego rozliczenia została podpisana cesja za wynajem auta zastępczego, przekazanie praw firmie Panek do odbioru pieniędzy od firmy Ergo Hestia.
Przedstawiciel firmy Panek powiedział, że mają porozumienie z firmą Ergo Hestia i zgodnie z tym porozumieniem wynajmują na okres 2 dni a następnie jest to przedłużane.
Następnego dnia 21.05.2013 ok. godz 11 zadzwonił do mnie przedstawiciel firmy Panek i nakazał zwrot pojazdu 22.05.2013. W odpowiedzi na moje protesty przekazał, że tak nakazała firma Ergo Hestia i centrala firmy Panek. Ponoć brakowało dokumentów.
Byłe to nieprawda gdyż auto dawno było po oględzinach likwidatora firmy Hestia a kompletność dokumentów potwierdzało e-konto na stronie Ergo Hestia na co posiadam udokumentowany zrzut ekranu.
Przedstawiciel firmy Panek polecił skontaktować się z Ergo Hestia.
Wyraziłem swoje niezadowolenie wszak podpisana była cesja praw za samochód zastępczy na firmę Panek.
Dnia 21.05.2012 musiałem przerwać swoja pracę i od godz 11 do 17 próbowałem połączyć się z firmą Hestia 801 107 107 oraz 58 555 55 55 ale żaden numer nie był odbierany. Ponoć mieli awarię ale nie udostępnili żadnej awaryjnej linii kontaktowej. Informacje o braku możliwości kontaktu z firma Ergo Hestia przekazałem do przedstawiciela firmy Panek w Gorzowie oraz centrali firmy Panek tego samego dnia.
Następnego dnia zmuszony zostałem do zwrotu samochodu do firmy Panek o godz 10:30
Po ponad 6 godzinach ok16 ponownie przedzwonił do mnie przedstawiciel firmy Panek z informacją, że firma Hestia przedłużyła możliwość wynajmu na kolejne 2 dni.
Było to irracjonalne zachowanie, wszak konieczność zwrotu pojazdu motywowano brakiem dokumentów a żadnych nowych dokumentów nie dostarczyliśmy.
Ani ja ani żona z powodu nadmiaru obowiązków nie byliśmy w stanie ponownie jechać do firmy Panek i powtarzać całą procedurę na kolejne 2 dni.
Wielokrotnie przekazywałem informacje firmie Panek oraz elektronicznie firmie Ergo Hestia, że takie zachowanie jest sprzeczne z obowiązującym prawem - wyrokiem Sądu Najwyższego z 17.11.2011r. Obie firmy lekceważyły zarówno mnie jak i Sąd Najwyższy.
Na składane protesty w formie elektronicznej czy pisma wysyłane z e-konta firmy Ergo Hestia ta nie reagowała, natomiast Pani Anna J. z firmy Panek odpisała : "Chciałam również zaznaczyć, że PANEK S.A w drodze zawartych umów zobowiązana jest postępować wg procedur uzgodnionych pomiędzy PANEK S.A. a STU Ergo Hestia"
Jak dowodzi powyższa wypowiedź , porozumienie firmy Panek z firmą Ergo Hestia jest ważniejsze od wyroku Sądu Najwyższego.
W związku z powyższym można zadać pytanie, czy dla osiągnięcia korzyści majątkowych Ergo Hestia prowadzi sprzeczne z prawem podejrzane porozumienia z firmami wynajmującymi samochody zastępcze ?