Dodaj do ulubionych

Samochód zastępczy. Problemy z Ergo Hestia

07.06.13, 15:28
Sprawa dotyczy sprzecznego z prawem działania firmy Ergo Hestia i firmy Panek utrudniające wynajem samochodu zastępczego na czas remontu z polisy OC sprawcy.

Dnia 2.05.2013 sprawca ubezpieczony w Ergo Hestia uderzył w samochód mojej żony.
Po oględzinach likwidatora z Ergo Hestia samochód został 20.05.2013 odstawiony do warsztatu. Warsztat miał wykonać naprawę bezgotówkowo w porozumieniu z Ergo Hestia po przedstawieniu kosztorysu.
Kosztorys z warsztatu został przez Ergo Hestia zaakceptowany.
Wcześniej uzgodniłem w firmie Panek wynajem dla żony na czas remontu samochód zastępczy w formie bezgotówkowej.
Dnia 20.05.2013 samochód został odstawiony do warsztatu a remont miał trwać do 24-25.05.2013.
Po odstawieniu samochodu do warsztatu udaliśmy się do oddziału firmy Panek w Gorzowie Wlkp. w celu odbioru pojazdu zastępczego.
Przedstawiciel firmy Panek został poinformowany, że naprawa będzie trwałą do 24-25.05.2013r.
W celu bezgotówkowego rozliczenia została podpisana cesja za wynajem auta zastępczego, przekazanie praw firmie Panek do odbioru pieniędzy od firmy Ergo Hestia.
Przedstawiciel firmy Panek powiedział, że mają porozumienie z firmą Ergo Hestia i zgodnie z tym porozumieniem wynajmują na okres 2 dni a następnie jest to przedłużane.
Następnego dnia 21.05.2013 ok. godz 11 zadzwonił do mnie przedstawiciel firmy Panek i nakazał zwrot pojazdu 22.05.2013. W odpowiedzi na moje protesty przekazał, że tak nakazała firma Ergo Hestia i centrala firmy Panek. Ponoć brakowało dokumentów.
Byłe to nieprawda gdyż auto dawno było po oględzinach likwidatora firmy Hestia a kompletność dokumentów potwierdzało e-konto na stronie Ergo Hestia na co posiadam udokumentowany zrzut ekranu.
Przedstawiciel firmy Panek polecił skontaktować się z Ergo Hestia.
Wyraziłem swoje niezadowolenie wszak podpisana była cesja praw za samochód zastępczy na firmę Panek.
Dnia 21.05.2012 musiałem przerwać swoja pracę i od godz 11 do 17 próbowałem połączyć się z firmą Hestia 801 107 107 oraz 58 555 55 55 ale żaden numer nie był odbierany. Ponoć mieli awarię ale nie udostępnili żadnej awaryjnej linii kontaktowej. Informacje o braku możliwości kontaktu z firma Ergo Hestia przekazałem do przedstawiciela firmy Panek w Gorzowie oraz centrali firmy Panek tego samego dnia.
Następnego dnia zmuszony zostałem do zwrotu samochodu do firmy Panek o godz 10:30
Po ponad 6 godzinach ok16 ponownie przedzwonił do mnie przedstawiciel firmy Panek z informacją, że firma Hestia przedłużyła możliwość wynajmu na kolejne 2 dni.
Było to irracjonalne zachowanie, wszak konieczność zwrotu pojazdu motywowano brakiem dokumentów a żadnych nowych dokumentów nie dostarczyliśmy.
Ani ja ani żona z powodu nadmiaru obowiązków nie byliśmy w stanie ponownie jechać do firmy Panek i powtarzać całą procedurę na kolejne 2 dni.
Wielokrotnie przekazywałem informacje firmie Panek oraz elektronicznie firmie Ergo Hestia, że takie zachowanie jest sprzeczne z obowiązującym prawem - wyrokiem Sądu Najwyższego z 17.11.2011r. Obie firmy lekceważyły zarówno mnie jak i Sąd Najwyższy.
Na składane protesty w formie elektronicznej czy pisma wysyłane z e-konta firmy Ergo Hestia ta nie reagowała, natomiast Pani Anna J. z firmy Panek odpisała : "Chciałam również zaznaczyć, że PANEK S.A w drodze zawartych umów zobowiązana jest postępować wg procedur uzgodnionych pomiędzy PANEK S.A. a STU Ergo Hestia"
Jak dowodzi powyższa wypowiedź , porozumienie firmy Panek z firmą Ergo Hestia jest ważniejsze od wyroku Sądu Najwyższego.
W związku z powyższym można zadać pytanie, czy dla osiągnięcia korzyści majątkowych Ergo Hestia prowadzi sprzeczne z prawem podejrzane porozumienia z firmami wynajmującymi samochody zastępcze ?

Obserwuj wątek
    • kamila_trela Re: Samochód zastępczy. Problemy z Ergo Hestia 27.06.13, 13:47
      eddy_2012, wyślij proszę wiadomość na skrzynkę SKARGI@ERGOHESTIA.PL (podaj nr szkody i dane osobowe, w temacie wiadomości wpisz hasło FORUM). Po otrzymaniu maila niezwłocznie zweryfikuję Twoją sprawę. Jestem pracownikiem Biura Reklamacji, zajmuję się rozpatrywaniem tego typu spraw i zapewniam, że w przypadku skarg zasadnych nasze Towarzystwo nie uchyla się od odpowiedzialności. Pozdrawiam serdecznie, Kamila Trela (Biuro Reklamacji STU Ergo Hestia SA).
      • eddy_2012 Re: Samochód zastępczy. Problemy z Ergo Hestia 19.07.13, 11:52
        Miałem nadzieję, że to wypadek przy pracy i przedstawicielka Ergo Hestia to naprawi ale okazało się że chęć uczciwego rozpatrzenia sprawy była deklarowana jedynie na tym forum.
        Zapewne w celu ocieplenia wizerunku firmy.

        Napisałem zatem skargę na skargi@ergohestia.pl licząc naiwnie na naprawę błędów ale okazało się, że poza forum Pani Kamila Trela napisała odpowiedź która miała się nijak do faktów.
        Przypomnę, wgnieciony tył auta, blachy do prostowania, zderzak tylny do wymiany, malowanie, schnięcie lakieru - warsztat obliczył na 3-4 dni, Ergo Hestia na 2 dni.
        Warsztat zanim rozpocznie naprawę musi mieć zaakceptowany kosztorys naprawy przez Ergo Hestia. Kosztorys został przez Ergo Hestia zaakceptowany.

        Odnośnie czasu naprawy przedstawicielka Ergo Hestia napisała tak :
        "Czas wynajmu pojazdu zastępczego został wyliczony zgodnie z aktualnymi wytycznymi Polskiej Izby Ubezpieczeń, które zostały zaakceptowane przez Komisję Nadzoru Finansowego."

        Czyli istnieją jakieś tajne wytyczne czasu naprawy auta, ale ciekawe na jakiej podstawie prawnej ale czy te wytyczne są zgodne z Kodeksem Cywilnym ?

        W dalszej części Pani Kamila Trela z Ergo Hestia napisała: "... kwestia niekompletności dokumentacji, na którą wskazał Panek SA dotyczyła braku wpływu dokumentów uzasadniających zwiększenie czasu wynajmu ponad ustalony zgodnie z powyższym za zasadny (okres 2 dni) np. kosztorys serwisu..."

        Tu jest ciekawie bo jak dowodzą dokumenty, przedstawicielka Ergo Hestia nie napisała prawdy, gdyż
        1. kosztorys warsztatu był zatwierdzony przez firmę Ergo Hestia przed rozpoczęciem naprawy.

        2. Przedstawicielka firmy Panek S.A. w odpowiedzi na reklamację napisała tak :
        "... w dniu 21.05.2013 została przesłana przez firmę PANEK S.A. prośba do TU o dalsze przedłużenie. Odpowiedź niestety była negatywna. W dniu kończącej się doby, tj 22.05 po raz kolejny interweniowaliśmy do STU Ergo Hestia o przedłużenie wynajmu, co jednak spotkało się tak jak w dniu 21.05 z odmową: ("Nie wpłynęły dokumenty uzasadniające zmianę. Nie ma podstaw do wydłużenia okresu wynajmu") (...) Chciałam również zaznaczyć, że PANEK S.A. w drodze zawartych umów zobowiązana jest postępować wg procedur uzgodnionych między PANEK S.A. a STU Ergo Hestia" koniec cytatu.

        Cytat z pisma Pani Kamili Trela z Ergo Hestia:
        "Po dwóch dniach przyznanych na wynajem pojazdu zastępczego Panek SA zwrócił się o oddanie pojazdu. Likwidator dostał informację za pośrednictwem e-konta w dniu 22.05.2013 r., iż naprawa potrwa do 24.05.2013 r. Informacji takiej jak już wskazałam wcześniej nie posiadał."

        I jak to się ma do pisma firmy Panek SA którzy prosili o przedłużenie kilka razy i spotykali się z odmową firmy Ergo Hestia ?
        Informacji o przedłużeniu likwidator nie posiadał ale codziennie odmawiał przedłużenia wynajmu.
        Jak ta odmowa ma się do wyroku Sądu Najwyższego z 17.11.2011 o prawie do auta zastępczego na cały okres remontu auta ?
        To jakieś tajne porozumienia są ważniejsze od orzeczenia Sądu Najwyższego ?

        Odnośnie niemożliwości dodzwonienia się do Ergo Hestia w dniu 21-22.05.2013 pani Kamila Trela z Ergo Hestia napisała tak :
        "...analiza sprawy wykazała, iż z powodu dużej ilości połączeń przychodzących w danym dniu od ok. godz. 10:30 występowały problemy ze strony Klientów w nawiązaniu skutecznego połączenia"
        Jest to bardzo ciekawe podejście.
        Nie można było się dodzwonić nie z winy Ergo Hestia ale z winy klientów.
        Bardzo ciekawe. Zawłaszcza wobec faktu że wieczorem 21.05.2013 automat infolinii Ergo Hestia informował, że jedynym możliwym kontaktem jest e-konto.
        Kiedy udało się dodzwonić na centrum alarmowe Ergo Hestia , pani przekazała informacje o awarii.
        Po założeniu e-konta okazało się, że aktywacja e-konta nastąpi w ciągu 24 godzin zatem w dalszym ciągu nie można było się skontaktować.
        Z dokumentacji wynika jednoznacznie, że firma Ergo Hestia dwukrotnie odmawiała firmie PANEK S.A. przedłużenia wynajmu dla mojej żony auta a w odpowiedzi na moja skargę przedstawicielka Ergo Hestia wbrew dokumentom twierdziła, że to firma PANEK wskazała niekompletność dokumentów.
        Zacytuję klasyka: "ktoś tu bezczelnie kłamie"
        Mam nadzieję że powyższe doświadczenia będą przestrogą dla wszystkich przed korzystaniem z usług firmy Ergo Hestia, która najwidoczniej zawiera tajne porozumienia z wypożyczalniami samochodów oraz nie ma skrupułów aby kłamać wbrew oczywistym faktom i nie przestrzegać orzeczeń Sądu Najwyższego RP.
















        • michu1900 Re: Samochód zastępczy. Problemy z Ergo Hestia 02.09.13, 17:53
          Widzę, że miałeś podobne problemy do moich eddy_2012.

          Również uważam, że firma Ergo Hestia działa nie poważnie i zupełnie nieprofesjonalnie. Moja historia zaczęła się 3 tyg temu. W bok mojego samochodu wjechała starsza kobieta, która zapomniała spojrzeć w lusterko. Cały prawy bok do naprawy. Po 3 dniach od zdarzenia przyjechał rzeczoznawca Ergo Hesti. Tutaj jeszcze moje kontakty z tą firmą były nie najgorsze. Rzeczoznawca obejrzał samochód, porobił zdjęcia zakwalifikował kilka rzeczy do wymiany a resztę do naprawy. Moje zaniepokojenie wzbudził fakt, że drzwi które był porysowane i wgniecione zostały przez niego zakwalifikowane do naprawy a nie wymiany w aucie 2 letnim. Rzeczoznawca odparł, że jak salon powie, że są do wymiany to Hestia nie będzie robiła problemu. To mnie uspokoiło na jakiś czas - niestety.

          Następnego dnia wystąpiłem do hesti o auto zastępcze z oc sprawcy kolizji. Zaproponowano mi 3 wypożyczalnie. Wybrałem 99 rent bo wydawało mi się że jest to firma najlepsza z całej 3. Dostałem nr telefonu i zgłosiłem się do firmy 99 rent po auto. Moje zgłoszenie zostało przyjęte. Czekałem jeden dzień na kontakt zwrotny jednak nikt nawet nie próbował się ze mną skontaktować. Zadzwoniłem więc ponownie. Również minęły 24 godziny i nadal cisza. Zadzwoniłem więc do hesti żeby interweniowali w tej sprawie. Kilkanaście minut po mojej rozmowie z nimi nastąpił kontakt z 99 rent, że samochod nie zostanie mi dostarczony, ponieważ UWAGA mieszkam za daleko! Argument tak śmieszny, że na początku nie wiedziałem co mam odpowiedzieć. Pani z 99 rent nie umiała mi podać żadnej podstawy prawnej takiej decyzji ani szczegółów. Zadzwoniłem więc na infolinię hesti, zrobiłem małą awanturę i dosłownie po 10 minutach samochód był w drodze do mnie. Dziwnym trafem już nie było to za daleko.

          Po 4 dniach otrzymałem telefon z 99 rent ze konczy mi sie okres wypozyczenia auta. Zadzwoniłem wiec o hesti z pytaniem dlaczego, skoro nawet nie zaczęli naprawiać mojego pojazdu. Pani na infolinii nie umiała odpowiedzieć na to pytanie. Poinformowała mnie tylko że został mi wydłużony czas wynajmu auta o 2 dni (łaskawcy) Spławili mnie na 2 kolejne dni.


          Po 2 dniach 99 rent zadzwoniło do mnie z pytaniem "co dalej"? Pani z ich infolinii powiedziała, że hestia nie przedłuży wynajmu pojazdu. Zadzwoniłem więc na infolinię z prośbą o skontaktowanie mnie z osobą decyzyjną w tej sprawie. Chciałem poznać powód dla którego nie będę miał samochodu zastępczego. Osoba ta miała się skontaktować ze mną w ciągu 24h. Po ich upływie oczywiście takiego kontaktu nie było. Firma 99 rent przyjechała po samochód i go zabrała. Ja po raz kolejny zadzwoniłem do hesti z prośbą wyjaśnienie zaistniałej sytuacji i o kontakt osoby decyzyjnej w tej sprawie. Poinformowano mnie tylko że faktycznie taki kontakt miał nastąpić ale nie nastąpił i, że nie przedłuża mi wynajmu samochodu zastępczego. Po raz kolejny wystąpiłem o kontakt z osobą decyzyjną. Poniformowano mnie że ma ona 24h na to i delikatnie dali do zrozumienia, że to że już czekam ponad 24h od ostatniego zgłoszenia nic ich nie obchodzi. Po upływie kolejnych 24h nie było nawet chęci kontaktu kogokolwiek z hesti z moją osobą. Zadzwoniłem więc po raz kolejny na ich infolinię z pytaniem co się dzieje. Chciałem także zostać telefonicznie połączony z osobą decyzyjną w sprawie aut zastępczych. Powiedziano mi że nie ma takiej możliwości technicznej i jedynie co mogą zrobić to zostawić taką notatkę tej osobie i wówczas ma ona (nie zgadniecie) 24h na kontakt ze mną. Nie wytrzymałem. Poprosiłem o kontakt z przełożonym jednak telefoniczny też nie mógł być zrealizowany. Poinformowano mnie, że mogę napisać skargę. Taką też napisałem jednak hestia ma na jej rozpatrzenie 14 dni roboczych! Mój samochód jest w serwisie od 3 tyg, nie jest nawet naprawiany bo hestia nie chce zaakaceptować kosztorysu przedstawionego przez ASO a ja nie mam samochodu do wykonywania pracy. Wszystko to jest żałosnym obrazem funkcjonowania tej firmy.

          Dziś po raz kolejny zadzwoniłem z próbą wyjaśnienia dlaczego osoba zajmująca się wynajmem aut z oc sprawcy w firmie ergo hestia nie probóje się ze mną nawet skontaktować. Pani na infolinii poinformowała mnie że przy numerze mojej sprawy jest adnotacja, że dana osoba stwierdziła - cytuję, że kontakt ze mną jest "bezzasadny". Nie poinformowano mnie więc według jakiej podstawy prawnej taki samochód nie został mi przyznany na czas do momentu naprawy mojego auta. Sprawa jest cały czas w toku. Napisałem już kolejną skargę do hesti oraz poinformowałem UOKIK i Urząd Rzecznika Ubezpieczonych o zaistniałej sytuacji czyli o tym, że firma Ergo Hestia nie stosuje się do orzeczeń Sądu Najwyzszego a konsumentą odmawia prawa do wglądu do informacji dotyczących likwidacji szkody ich pojazdu.

          Dno i wodorosty!

          Każdemu kto choć przez ułamek sekundy pomyślał o współpracy z nimi stanowczo odradzam!


          • eddy_2012 Re: Samochód zastępczy. Problemy z Ergo Hestia 02.09.13, 20:44
            Podejrzewałem, że mój przypadek nie jest odosobniony i że to zaplanowana taktyka a Ergo Hestia zawarła z wypożyczalniami sprzeczne z prawem umowy w celu masowego działania na szkodę konsumentów.
            Nie jestem pewien czy nie ma tu zastosowania Kodeks Karny i czy Ergo Hestia powinna być prześwietlona przez prokuraturę.
            Ze swojej strony wolę zapłacić więcej konkurencji niż mieć do czynienia z firmą stosującą niemoralne metody.
            Każdy kontakt z przedstawicielem takiej firmy powinien być udokumentowany aby mieć dowód w sądzie a auta bezgotówkowo wypożyczać wśród tych wypożyczalni, których nie ma na liście Ergo Hestia lub wynająć auto za swoje pieniądze i potem przesłać Ergo Hestia rachunek, a jak odmówią zapłaty ? To bardzo dobrze !
            Zgłoszamy się wtedy do najdroższej kancelarii w Warszawie.
            Kazdy przypadek niezgodnego z prawem działania Ergo Hestia powinien być nagłaśniany i piętnowany.
            Nigdy nie ufaj nierzetelnej firmie.





            • michu1900 Re: Samochód zastępczy. Problemy z Ergo Hestia 03.09.13, 13:33
              Dostałem właśnie od przedstawiciela firmy Ergo Hestia podstawę prawną dla decyzji o nie przedłużeniu mi samochodu zastępczego z OC sprawcy.

              Cały artykuł 826 KC oraz ustawa z 2002 o obowiązkowych ubezpieczeniach Art 16.

              To jest jakieś kuriozum bo oba te artykuły mają się do problematyki samochodów zastępczych z OC sprawcy jak balet do hip hopu. Ręce opadają.
              • eddy_2012 Re: Samochód zastępczy. Problemy z Ergo Hestia 03.09.13, 14:43
                To celowe działanie. Większość odpuści, dlatego tak działają.
                Linki do podstawy prawnej wynajmu auta.

                www.rzu.gov.pl/files/20619__5223__Uzasadnienie_uchwaly_Sadu_Najwyzszego_w_sprawie_zwrotu_kosztow_najmu_pojazdu_zastepczego_dla_osob_fizycznych_nieprowadza.pdf
                www.rzu.gov.pl/sprawy-biezace/Zwrot_kosztow_najmu_pojazdu_zastepczego_dla_osob_fizycznych_nieprowadzacych_dzialalnosci_gospodarczej_____kolejna_uchwal__20509
                Najlepiej nie wdawać się w polemikę bo szkoda czasu.
                Jeśli potrzeba wynajmu była zgłaszana, to wynająć auto w innej firmie, potem przesłać rachunek i nie wdawać się w dyskusję.
                Z tego co wiem jest już sporo firm wynajmujących auta z OC sprawcy i nie muszą to być wypożyczalnie z listy Ergo Hestia. Firmę Panek bym ominął.
                Po wpisaniu w google:
                www.google.pl/search?source=ig&rlz=&q=wynajem+auta+z+oc+sprawcy&oq=wynajem+auta+z+oc+sprawcy&gs_l=igoogle.3..0j0i22i30l9.687.687.0.1005.1.1.0.0.0.0.178.178.0j1.1.0...0.0...1ac.1.12.igoogle.XkvGLXqKuD0
                • arnolperlod Re: Samochód zastępczy. Problemy z Ergo Hestia 23.10.13, 13:48
                  No to masz ciężki orzech do zgryzienia... Ale po przeczytaniu Twojego komentarza widać że to firma robi pod górkę. Ja miałem ten sam problem we wakacje - zaliczyłem dzwona, bo kierowca wymusił z podporządkowanej uliczki. Samochód nadawał się do kompletnego remontu i dokładnie tak samo jak Ty - zacząłem szukać firm zajmujących się udostępnianiem samochodu zastępczego z OC sprawcy - w moim przypadku trafiło na firmę www.autonawypadek.pl - ale nie było najmniejszego problemu - firma bez kłopotu "pobrała" opłatę z ubezpieczalni sprawcy. Powalcz i liczę, że Twoja sprawa będzie miała korzystny dla Ciebie finał.
                  • eddy_2012 Re: Samochód zastępczy. Problemy z Ergo Hestia 23.10.13, 14:56
                    Niestety Ergo Hestia tak pięknie nie wygląda.
                    Powalczyłem, ale bez efektu.
                    BOK w Ergo Hestii, jak pisałem mocno mijało się z faktami a do Sądu szkoda czasu.
                    Niemniej jednak zatrzymałem dowody oświadczeń BOK Ergo Hestia niezgodnych z prawdą i być może to kiedyś wykorzystam przy sposobności.

                    • krzyszto82 Re: Samochód zastępczy. Problemy z Ergo Hestia 25.10.13, 14:16
                      Witam.
                      Nie tylko Ergo Hestia ma takie praktyki. W interesie TU jest nic lub jak najmniej wydać na odszkodowanie (a mówi się, że poszkodowany chce wyłudzić pieniądze z OC).
                      Jeśli chodzi o samochód zastępczy można od razu po wypadku czy kolizji zgłosić do TU sprawcy i poprosić o samochód zastępczy (jeśli auto nie nadaje sie do ruchu i zatrzymany jest dowód rejestracyjny przez Policję), gdy TU nie zgadza się lub próbuję odwlec w czasie możemy sami wypożyczyć auto, a potem walczyć o zwrot mając fakturę wynajmu samochodu. TU nie może nam odmówić, a ponadto powinien nam zwrócić za zniszczone mienie podczas kolizji np. laptop, telefon, okulary, zegarek, czy ubranie. Musimy tylko to udokumentować.
                      Aby otrzymać odszkodowanie musimy pamiętać w chwili wypadku:
                      - wezwać policję
                      - postarać sie o notatkę policyjną,
                      - można też podpisać oświadczenie ze sprawcą, ale ntatka policyjna jest bardziej wiarygodna,
                      - postarać się o nr polisy oc sprawcy, nazwa TU,
                      - wezwać karetkę jeśli jest potrzeba
                      - udanie się na wizytę lekarską, gdy po wypadku np. rozboli głowa,
                      - postarać sie o dokumentację medyczną,
                      - zdjęcia,
                      - zwolnienia lekarskie,
                      - opinie lekarskie,
                      - opinie psychologa itp.
                      TU chce jak najwięcej zarobić, czyli jak najmniej wydać dla poszkodowanego. Są sprawy, do których nie można sie przyczepić, gdzie TU płaci satysfakcjonujące odszkodowanie, ale są również tkie sprawy gdy odmawia wypłacenia w ogóle odszkodowania np. dla sparaliżowanego w wyniku wypadku pasażera. Lepiej nie zawierać ugody z TU bo stan zdrowia po wypadku zawsze może się pogorszyć, a podpisując taką ugodę zamykamy sobie furtkę do dalszego postępowania odnośnie odszkodowania.
                      Jeśli potrzebne jest komuś doradztwo oto kontakt krzysztof.kazmierczak82@tlen
                      Powodzenia w walce o odszkodowania
                    • jakoszukali Re: Samochód zastępczy. Problemy z Ergo Hestia 28.10.13, 00:16
                      To jest jedna z głównych strategii TU (Towarzystw Ubezpieczeniowych) nie można się zlamać i TRZEBA walczyć o swoje! To wygląda tak jak na obrazku poniżej, ale walcząc wspólnie mamy większe szanse!

                      www.facebook.com/photo.php?fbid=207051559474529&set=a.203767606469591.1073741828.202148073298211&type=1&theater
    • tedorrre Re: Samochód zastępczy. Problemy z Ergo Hestia 25.04.14, 11:33
      Po waszych wpisach zaniepokiłe się trochę bo też czekało mnie wynajęcie auta z OC sprawcy, a kierowca miał w ErgoHestia. Na infolinii dali mi nr do wypożyczalni, w których mogę wypożyczyć. Najbliżej miałem do Panek SA i ku memy zdziwieniu szybko udało się dostać zastępcze auto. Jednak sam jeszcze do dokumentów dołączyłem zaakceptowany przez TU wycenę i czas naprawy + oczekiwanie na części. Liczyłem, że tak jak u was po dwóch dniach dostane telefon, ale auto zwróciłem dopiero po naprawie ok 6 dni. Chyba coś się musiało zmienić od tamtego czasu w tym temacie.
    • legal24 Re: Samochód zastępczy. Problemy z Ergo Hestia 27.04.14, 10:35
      Co do zasady samochód zastępczy z OC sprawcy należy się poszkodowanemu przez cały okres, przez który poszkodowany nie może korzystać ze swojego auta w wyniku wypadku/kolizji. Poszkodowany nie musi korzystać z samochodu zastępczego udostępnianego przez firmę współpracującą z ubezpieczycielem. Może wynająć auto w jakiejkolwiek firmie i zapłacić gotówką lub dokonać cesji wierzytelności względem ubezpieczyciela z tytułu odszkodowania za wynajęcie samochodu zastępczego na wypożyczalnię. Jak ubezpieczyciel odmawia zwrotu pieniędzy lub piętrzy trudności, najlepiej oddać sprawę wyspecjalizowanej firmie zajmującej się dochodzeniem odszkodowań. Wynagrodzenie takiej firmy również jest szkodą, której można domagać się od ubezpieczyciela. Tu również istnieje możliwość cesji wierzytelności, tym samym nie ma konieczności płacenia w gotówce takiej firmie. Jeżeli potrzebujecie Państwo pomocy w sprawie uzyskania samochodu zastępczego, zaniżonego odszkodowania itp., zapraszamy do kontaktu: Kancelaria Odszkodowawcza Legal24, www.legal24.pl, tel. 881-270-684 lub 22 18-55-109.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka