Dodaj do ulubionych

USA/ Po dużych wahaniach ropa trochę staniała, ...

23.09.05, 06:22
pomyslec, ze Bush Jr obiecywal rope po 10 USD za barylke po wojnie z
Irakiem...www.panstwozla.pl
Obserwuj wątek
      • dziwak4 Re: USA/ Po dużych wahaniach ropa trochę staniała 23.09.05, 09:21
        Gość portalu: RJ napisał(a):

        > Wszyscy dziennikarze opisujący huragan popełniaja stale ten sam błąd.
        > To nie Rita osiąga prędkość 280 km/h tylko wiatry wiejące w jej obszarze.
        > Gdyby Rita miała taką prędkość to w tydzień obiegła by Ziemię.
        > Natomiast sam huragan poruszza się z predkością (o ile wiem) kilkudziesięciu
        > km/h.

        Nikt nie popelnia takiego bledu.
        Byc moze Ty dopiero teraz zrozumiales roznice pomiedzy szybkoscia wiatru
        a predkoscia huraganu? (zauwaz na roznice slowa predkosc i szybkosc).
        pozdr.
        :)
          • dziwak4 Re: USA/ Po dużych wahaniach ropa trochę staniała 23.09.05, 10:05
            Gość portalu: oggie napisał(a):

            > kwoli ścisłości: różnica między prędkością a szybkością jest jedynie
            > słownikowa, jest to wielkość obliczana według wzoru v=s/t, gdzie s to droga
            > [m], a t to czas [s], co powoduje związek skutkowy typu v=[m/s]....
            > :):)

            Niestety dwoja z fizyki.
            Predkosc jest wektorem definiowanym jako v= dR/dt gdzie R jest wektorem.
            Szybkosc zas jest rozumiana zwykle jako jej wartosc bezgledna.
            Predkosc ma skladowe,i tak jak Rita ma skladowa wschodnia 8mil/h jej
            skladowa zachodnia wynosi obecnie tyle zeby (twierdzenie Pitagorasa)
            jej calkowita skladowa byla te 15 czy 10mil/h.
            Szybkosc wiatru zas jest to bezwzgledna,srednia wartosc predkosci wiatru
            w jej "oku" czyli srodku.
            Oczywiscie jest to wszystko grubo przyblizone.
            Meteorolodzy mowiac szybkosc i predkosc wiedza o tym,dlatego ze skonczyli
            juz zapewne szkoly srednie conajmniej.
            pozdr.
            :)
        • meerkat1 Sila wiatru... 23.09.05, 11:08
          ani tak, ani tak.

          Szybkosc wiatrow kurahanu, to szybkosc obiegu powietrza (ruch z grubsza kolowy)
          wokol osi (oka) huraganu. Ta wynosi (z oczywistych powodow) na obrzezach do
          240 km na godzine.

          Rita przemieszcza sie natomiast (wektor ruchu w plaszczyznie poziomej) w strone
          pogranicza Louizjany i Texasu z predkoscia ok. 15km/godz.
          Predkosc ta nie jest stala, podobnie zmienia sie wektor.
        • Gość: RJ Re: USA/ Po dużych wahaniach ropa trochę staniała IP: *.ifpan.edu.pl 23.09.05, 11:55
          > Nikt nie popelnia takiego bledu.
          > Byc moze Ty dopiero teraz zrozumiales roznice pomiedzy szybkoscia wiatru
          > a predkoscia huraganu? (zauwaz na roznice slowa predkosc i szybkosc).
          > pozdr.

          Jak rozumiem, zarówno wiatr wiejący w obrębie huraganu jak i centrum huraganu
          może mieć zarówno szybkość jak i prędkość. Co nie zmienia postaci rzeczy że
          dziennikarze (akurat w tym artykule nie explicite) piszą, że huragan zbliża się
          z szybkością 280 km/h do wybrzeży Ameryki. (Słyszałem takie stwierdzenia w TV i
          przeczytałem np. w dzisiejszym Metropolu)
    • dziwak4 Re: USA/ Po dużych wahaniach ropa trochę staniała 23.09.05, 09:14

      Spadek kategorii Rity jest tak samo pewny jak jej tor.
      Poprostu nic niewiadomo,oprocz tego ze jest kategorii 5
      i ze uderzy gdzies pomiedzy Texasem a Luizjana bo gdzies
      musi uderzyc.
      Tuz po ogloszeniu,ze Rita ma kategorie 4 polaczono sie z
      samolotem wojskowym ktory leci nad Rita mierzac jej szybkosc,
      i pilot mowil o szybkosci 235 mil/h co zaraz przerwano.
      Nie chcac widocznie wywolywac zbyt duzej paniki podaje sie
      takie dane.
      Jedna rzecz mnie cieszy,ze Rita nie uderzy juz w Corpus Christi i
      polskie osady zabytkowe znajdujace sie wokol niego; A to ze zniszczy
      rafinerje na Zatoce Meksykanskiej i Huston to jest juz prawie pewne.
      To tak jak ktos chce byc wazniejszym od Boga,to ten zsyla mu jedno,
      potem drugie ostrzezenie,a jak nie pomoze to i bedzie trzecie.
      Bush jutro ma byc w Houston,tylko do kogo ma mowic? jak ludzie
      wyjechali? potem odleci swym wojskowym helikopterem do Bialego
      Domu.gdzie juz tam mieszka cala jego rodzinka do dziesiatego pokolenia.
      Ale Bog nie jest taki jak on sobie mysli,on mowi o modlitwie jak o
      pojsciu do ubikacji.Czas pokaze,czy byl to dobry czy zly Prezydent.
      Wedlug mnie to czlowiek chory,i powinien sie leczyc i to szybko,nie
      na umysl,ale na nerwy,widzialem go dzisiaj jak sie caly trzasl,jakby
      w jakims ataku rozpaczy.
      No,coz wszyscy mamy swoje problemy.



    • tersta To dlaczego U NAS nie tanieje? albo tylko... 23.09.05, 09:58
      ..."kosmetycznie"? Poza tym, dlaczego olej napędowy (surowiec-półsurowiec)jest
      minimalnie droższy od rafinowanego produktu, jakim jest benzyna?!
      Przeciez to skandal. Ludzie nie po to kupują droższe o 30% samochody z
      silnmikiem diesla, żeby potem jeszcze do interesu dokładac.
      • Gość: jet Re: To dlaczego U NAS nie tanieje? albo tylko... IP: 212.160.156.* 23.09.05, 10:29
        tersta napisała:

        > ..."kosmetycznie"? Poza tym, dlaczego olej napędowy (surowiec-półsurowiec)
        jest
        > minimalnie droższy od rafinowanego produktu, jakim jest benzyna?!
        > Przeciez to skandal. Ludzie nie po to kupują droższe o 30% samochody z
        > silnmikiem diesla, żeby potem jeszcze do interesu dokładac.

        --droga Pani, auta z dieslem wcale nie sa drozsze az o 30% - na 10 sie zgodze,
        a druga rzecz - diesle kupu8je sie rowniez dlatego, ze sa zwykle bardziej
        trwale niz benzynowce. Co do cen- zgoda - takiego szalu na rynku paliw nie bylo
        od 1974. pozdrawiam

        • meerkat1 Re: To dlaczego U NAS nie tanieje? albo tylko... 23.09.05, 11:15
          Ludzi w USA nie kupuja samochodow osobowych z dieslem, bo w wiekszosci stanow
          silnik ten nie spelnia norm EPA w kwestii zanieczyszczania powietrza.

          Niech se Pani kubi hybryde- jest rzeczywiscie wciaz o ok. 15% drozsza, ale przy
          obecnej cenie benzyny i rosnacej cenie gazu (LPG)- jest to najsensowniejsze
          rozwiazanie srednioterminowe.[ do czasu masowego wejscia na rynek-15-20 lat-
          aut z napedem wodorowym (fuell cells)]

          Z dostepnych w UE polecam Honde Civic Hybrid i Toyote Prius.
      • Gość: Pete21 Re: USA/ Po dużych wahaniach ropa trochę staniała IP: *.ri.ri.cox.net 23.09.05, 14:28
        W/g metereologow sila wiatrow spadla w ostatniej dobie ze 170 mil/h do 138
        mil/h., Czy spadac bedzie dlej nikt nie jest pewien. W lad ma wejsc (oko
        huraganu) w sobote rano. Huragan posuwa sie w kierunku zacodnio-polnocnym z
        szybkoscia 9 mil/h
        1 mila = 1620 metrow. (9 mil daje 14,5 km/h) 138 mil to 223 km/h a 170 mil to
        275 km/h. Oko huraganu to okolo 20-30 km (srednicy) wokol ktorego wieja te
        najsilniejsze wiatry. Wraz z odlegloscia od oka huraganu sila wiatrow slabnie.
        Obszar huraganu pokrylby calkowicie cala Polske Cena bezyny w USA na czwartek
        (poludnie godz. 12:00) 2,99 $(dolara) za galon = okolo 3,8 litra tej najlepszej
        wysokooktanowej co daje okolo 0,78 dolara za litr. Ceny sa rozne w kazdej stacji
        paliw. Roznia sie tez w zaleznosci od Stanu.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka