Dodaj do ulubionych

Ursynów do drogowców: Chcemy park za tunel i ob...

IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 10:26
Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
Obserwuj wątek
      • asperamanka Godzimy się wziąć 5 mld jeśli dołożycie jeszcze 2 21.01.13, 10:46
        A ja jestem pewny, że w tej sytuacji ciągłej eskalacji roszczeń należy poprzestać na doprowadzeniu POW do Puławskiej, i dać sobie spokój. Gdy ruch zjeżdżający z tego fragmentu obwodnicy zakorkuje Puławską, Dolinę Służewiecką, i wszystkie pozostałe ulice w okolicy też, na tyle że się z Ursynowa wyjechać nie da, to ci "żądający" będą niezbędnikami sami kopać dalszy ciąg drogi w ramach "czynu społecznego".

        Brutalna prawda jest taka, ze bajki o tunelu i "ekspresówce" zamiast autostrady na Ursynowie były potrzebne jedynie po to, żeby przesądzić o wyborze wariantu "warszawskiego" przebiegu A2, bo poważnie groził nam wariant z autostradą w polu pod Górą Kalwarią, z której do warszawy potem trzeba byłoby się przebijać jakimiś gruntówkami przez 3 godziny.

        Teraz autostrada do Warszawy prowadzi, powstaje POW do Puławskiej, i 80% miasta ma głęboko w tyle dalszą budowę obwodnicy, bo już dojeżdża, dokąd potrzebuje. Jeśli Ursynów nie rozumie, że GDDKiA robi mu kosztowny prezent, to problem jego mieszkańców.
          • Gość: World Re: Godzimy się wziąć 5 mld jeśli dołożycie jeszc IP: *.lpp.com.pl 21.01.13, 11:43
            rydzyk_fizyk napisał:

            > To może kompromisowo poprowadzić obwodnicę w wykopie z pasem zieleni jako parkiem?

            Jeszcze lepiej byłoby puścić ekpresówkę na estakadach, wtedy nawet lokalne żule mieliby swoje chatki z kartonów po lodówkach "pod mostem" (których tylu kręci się każdego dnia na pętlach autobusowych - szczególnie "Natolin Płn.") i przy okazji przejeżdżający patrzyliby na Ursynowiaków "z góry", a Ursynowiacy poczuliby się "w dołku" :)
          • junk92508 niech miasto dowali opłatę adiacencką.... 21.01.13, 17:41
            Mieszkania przy A2 były jakie 2000zł/m2 tańsze niż te 500m dalej.

            Jeśli ma być tunel to miasto powinno dliczyć opłatę adiacencką - przynajmniej 30% od tych 2000zł/m2.

            A za park dodatkowo....

            Dla reszty W-wy ma zabraknąć kasy bo dla kilku tysięcy ludzi ma być tunel i park za 6mld...

            skandal...
          • asperamanka Re: Godzimy się wziąć 5 mld jeśli dołożycie jeszc 21.01.13, 11:07
            Wariant przez Ursynów był planowany od lat 1970-tych i miał zarezerwowane tereny. Zmiana przebiegu trasy autostrady wymagałaby dodatkowych wykupów, wyburzeń, uzgodnień, itp., a to wszystko by długo trwało i sporo kosztowało.

            Podobnie rzecz się miała z budową A4 od Zgorzelca po Nogowczyce - zrealizowano ją dokładnie według hitlerowskich planów co do przebiegu - łącznie z bezsensownymi długimi podjazdami wynikającymi z puszczenia trasy przez Górę Św. Anny zamiast wokół Góry, bo Hitler miał zacięcie artystyczne i żądał "ładnych widoków Ojczyzny" dla przejeżdżających kierowców - tylko z jednego powodu: taki przebieg trasy był w planach i wywłaszczony od lat 1930-tych (co akurat na Opolszczyźnie miało znaczenie, bo właściciele gospodarstw pozostali w dużej mierze ci sami po wojnie), więc przygotowanie budowy było tańsze.
              • Gość: World Re: Godzimy się wziąć 5 mld jeśli dołożycie jeszc IP: *.lpp.com.pl 21.01.13, 11:38
                jhbsk napisała:

                > Hitler nie jest dla mnie najlepszym wzorcem. A kretyństwo puszczenia autostrady
                > przez Górę Świętej Anny wydać gdy patrzy się na ciężarówki zdychające na podjeździe.

                Nawet sam generał Eisenhower był pełen podziwu dla geniuszu Hitlera (ale nie w kwestiach władzy dyktatorskiej tylko w geniuszu budowy potęgi kraju) i dzięki naśladownictwu wprowadził doskonały plan rozbudowy gigantycznej sieci międzystanowych autostrad w USA. Po ponad połowie wieku nadal próżno szukać jakiegokolwiek kraju na tej planecie, który by chociaż prawie dorównał im w infrastrukturze drogowej (i nie tylko). Tak przy okazji warto nadmienić, że w USA autostrady wytyczono przez same centra miast a nie jakieś przedmieścia w stylu pseudosypialni zwanej Ursynowem :)
            • Gość: jangcy zapewne tak było IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 12:59
              Tyle ze nikt w latach 70ych nie przewidywal ze dzielnica Ursynow sie tak rozrosnie. Kiedyś Ursynow konczył sie na Ciszewskiego. Płaskowicka to jednak kilometr dalej i trasa szybkiego ruchy zapewne mogła spokojnie sobie tamtędy podążać.
              Dzisiaj jest w samym środku wielkiej dzielnicy, w której mieszkają setki tysięcy ludzi.
              Dzisiaj takie plany już by nie powstały.
              • junk92508 Re: zapewne tak było 21.01.13, 21:50
                Gość portalu: jangcy napisał(a):

                > Dzisiaj jest w samym środku wielkiej dzielnicy, w której mieszkają setki tysięc
                > y ludzi. Dzisiaj takie plany już by nie powstały.

                Ci ludzie co kupowali mieszkania doskonale wiedzieli o planowanej autostradzie - dlatego ceny wzdłuż niej były wyraznie nizsze niz pol km dalej.

                Ale tak to juz jest - kupie tanszy produkt z wadą a potem za wadę niech 6 mld wyłożą inni....

                I jeszcze niech do tego dorzucą park...
              • Gość: tubylec Re: zapewne tak było IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 07:23
                Decyzję o przebiegu autostrady w tym miejscu podejmował Gomułka grubo przed 1970 r. Wtedy granica Warszawy przebiegała koło Dworca Południowego (dzisiejsza stacja metra Wilanowska). Osiedle Domaniewska było na "końcu świata", a tory wyścigów konnych na Służewcu były daleko za miastem. Na daleką przyszłość planowano budowę Osiedla Służew nad Dolinką. Po 1970 r. Gierek podjął decyzję o wybudowaniu wielkiego osiedla na Ursynowie, połączonego z centrum I linią metra. (zapomniał o przesunięciu przebiegu autostrady bardziej na południe). Pierwszy mieszkaniec obecnej dzielnicy Ursynów zamieszkał tu w 1976 r. To już minęło 36 lat. Mieszkańcy od lat postulują wybudowanie szpitala południowego, a zamiast tego szpitala dostaną w prezencie autostradę!
                • rydzyk_fizyk Re: zapewne tak było 22.01.13, 11:34
                  "Mieszkańcy od lat postulują wybudowanie szpitala południowego, a zamiast tego szpitala dostaną w prezencie autostradę!"

                  To pewnie dlatego, że nie zdążyli się załapać na oczyszczalnię i spalarnię ;)
            • klemens1 Re: Godzimy się wziąć 5 mld jeśli dołożycie jeszc 21.01.13, 13:06
              > Wariant przez Ursynów był planowany od lat 1970-tych i miał zarezerwowane teren
              > y. Zmiana przebiegu trasy autostrady wymagałaby dodatkowych wykupów, wyburzeń,
              > uzgodnień, itp., a to wszystko by długo trwało i sporo kosztowało.

              Albo się coś planuje i szybko realizuje, albo się plany weryfikuje po upływie 40 lat. Może jeszcze chcesz żeby sprzęt medyczny produkować wg planów z lat 70-tych?
              A co do kosztów - tunel i tak przebija te twoje dodatkowe "wykupy i wyburzenia".

              W mieście, tam gdzie jest gęsta zabudowa mieszkalna, tego typu pseudoobwodnice są w tunelach. Jeżeli Żoliborz i Bemowo tego nie mają, to nie znaczy że jest to norma i że każdy ma być dymany jak tamte dzielnice.
              • asperamanka Re: Godzimy się wziąć 5 mld jeśli dołożycie jeszc 21.01.13, 14:35
                klemens1 napisał:


                > Albo się coś planuje i szybko realizuje, albo się plany weryfikuje po upływie 4
                > 0 lat. Może jeszcze chcesz żeby sprzęt medyczny produkować wg planów z lat 70-t
                > ych?

                Przebieg połączeń komunikacyjnych to nie sprzęt medyczny; to się planuje z bardzo dużym wyprzedzeniem. Zasadnicze plany połączeń drogowych, w tym autostradowych, na terenie kraju powstawały jeszcze w latach 1930-tych, i to zarówno niemieckie na obecnych tzw. "ziemiach odzyskanych", jak i polskie w granicach wersalskich. A obecny układ autostrad i dróg ekspresowych, łącznie z "wygięciem" autostrady Warszawa-Berlin w kierunku Łodzi i skrzyżowaniem A1 i A2 w rejonie Strykowa przygotowano koncepcyjnie jeszcze w latach 1940-tych.

                > A co do kosztów - tunel i tak przebija te twoje dodatkowe "wykupy i wyburzenia"

                Nie jestem pewny. Przebieg A2 ostatecznie zaprojektowano w latach 1970-tych, i od tego czasu obowiązywały ograniczenia w zakresie nowych budów na całej trasie.

                I chyba nie widziałeś projektu alternatywnego; nowy przebieg na całej trasie od Strykowa po Siedlce, to ponad 200 kilometrów do wykupienia i wyburzenia. Do tego potencjalne odszkodowania dla właścicieli na dotychczasowej trasie za trzydziestoletnie wyłączenie ich własności z normalnego użytkowania.

                A poza tym ja właśnie uważam, że tunel jest ekstrawagancją, i trasa powinna iść po wierzchu, ewentualnie z tunelami akustycznymi jak na S8.
              • wutang4eva Re: Godzimy się wziąć 5 mld jeśli dołożycie jeszc 21.01.13, 22:10
                > W mieście, tam gdzie jest gęsta zabudowa mieszkalna, tego typu pseudoobwodnice
                > są w tunelach. Jeżeli Żoliborz i Bemowo tego nie mają, to nie znaczy że jest to
                > norma i że każdy ma być dymany jak tamte dzielnice.
                >

                Nie sądzę, żeby tamte dzielnice były dymane. Mam przyjemność mieszkać niedaleko S8 i jest ona niewątpliwym zbawieniem. W kilka minut można dostać się na zachodni koniec miasta, a za niecały rok można będzie się dostać z północnego krańca na południowy w niecałe 30 minut. Dymane to mogą być te dzielnice, gdzie takiej trasy jeszcze nie ma, np. Praga czy właśnie Ursynów.
      • Gość: ursynow Re: Ursynów do drogowców: Chcemy park za tunel i IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 20:57
        Swoją drogą to cieakawe ze stołeczna samozwańczo w imieniu Ursynowa proponuje jakies umowy z GDDKiA. Pewnie ta babka od parku to ich znajoma. Nie mam nic przeciwko, jednak jako mieszkaniec Ursynowa nie zauwazyłem na trasie przebiegu planowanej autostrady zadnych walorów przyrodniczych za które moza zadac rekompensaty. Ot pas nieuzytków z psimi kupami. Co innego dalej - gdy trasa schodzi do Wilanowa i nad Wisłę. Tam są fajne tereny, przyrodniczo znacznie wartościowsze.
    • Gość: SKANDAL!!! Ursynów do drogowców: Chcemy park za tunel i ob... IP: *.31.254.75.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 21.01.13, 10:47
      Pomieszane z poplątanym. Stek bzdur i żenada. Przecież już sam tunel jest za TO!!!! Dlaczego Ursynów ma być dużo, ale to dużo lepiej traktowany od mieszkańców okolicy Trasy Toruńskiej???? Jawna i rażąca niesprawiedliwość. Plany budowy obwodnicy na Ursynowie były od kilkudziesięciu lat PRZECIEŻ!
      Jeśli tunel, a podwyższa on znacznie koszty - niestety - to na górze musi być lokalna droga na śladzie Płaskowickiej dla mieszkańców Ursynowa. Parków to tam mają trochę, a i LAS KABACKI nieopodal! Bezczelność autora nie ma granic!!! "Park" na górze to może być w ostateczności najwyżej wąski pas zieleni, bo i miejsce na parkingi też musi być!
      • Gość: tubylec Re: Ursynów do drogowców: Chcemy park za tunel i IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 07:37
        Ursynowianie już swoje przeżyli z budową metra. Nie było one drązone specjalnymi maszynami pod ziemią, tylko budowane metodą odkrywkową. Budowę metra na Ursynowie zaczęto w 1982 r. a ukończono wiele, wiele lat później, tak że pierwszy odcinek I linii do stacji Politechnika ruszył dopiero w 1994 r. Przez kilkanaście lat Ursynów był podzielony bardzo długimi płotami, otaczającymi budowę metra. Dopiero po zakończeniiu tej budowy można było nad metrem wybudować główną ulicę Ursynowa - al. KEN. Osobiście do domu przez 22 lata dojeżdżalem po płytach betonowych, bo normalny dojazd ulicą wcześniej był niemożliwy z uwagi właśnie na budowę metra.
      • Gość: akuku Re: poskie chłopy zawsze miały roszczenia IP: *.204.15.147.dsl.dynamic.t-mobile.pl 21.01.13, 11:11
        Nie dość, ze będą mieć tunel (po co?), nie dość że mają Las Kabacki, to im się jeszcze zachciewa parku miedzy ich obrzydliwymi blokami - spuściźnie po komunie. To ja żądam tunelu na Wawrze, bo tam jest pięknie i zielono i jest przestrzeń (a nie rozlatujące się betonowe molochy).
        W ogóle cały ten Ursynów w pizdu, dobrze że komuna upadła zanim zdążyli zrobić taką krzywdę prawej stronie Wisły.
      • Gość: zenek Re: poskie chłopy zawsze miały roszczenia IP: *.teleperformance.pl 21.01.13, 13:21
        Pominę kwestię zasadności istnienia tunelu ale zauważ że ci mentalni potomkowie chłopów są właśnie z miasta. Ja się Urodziłem w Warszawie i moi rodzice też i połowa dziadków też reszta w innych miastach. Mam kilku starych znajomych którzy "zasiedlali" Ursynów kiedy powstawał. Ich nikt nie prosił o sadzenie drzewek a posadzili przed blokami i nie były to odstępstwa od normy bo ludzie się tam sami urządzali, tak było.
        Młodzi (których za bardzo nie rozumiem) potrafili na tzw "śmieciarze" zrobić sobie tor zjazdowy dla amortyzowanych rowerów - też ich nikt nie prosił, przyszli z deskami i łopatami i zrobili.
        Problem dotyczy raczej "nowych ursynowiaków" coś jak nowi Ruscy.

        Pobudowali się tzn kupili apartamenty przy zajezdni metra i im śmierdzi i to problem mimo że to metro było wcześniej, teraz tunel, ciekawe co dalej......
      • Gość: tubylec Re: poskie chłopy zawsze miały roszczenia IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 07:45
        A skąd Tyś ARYSTOKRATO wziął się w tej Warszawie? Mieszkańcom Ursynowa wcale nie jest potrzebny tunel, pod warunkiem że pod gęsto zabudowaną dzielnicą mieszkaniową nie będzie międzynarodowej autostrady, z ktorej będą korzystać TIRy z całej Europy i połowy Azji. Ja osobiście urodzilem się w Warszawie, a na Ursynowie mieszkam już 32 lata i jestem za tym, że jeśli autostrada ma przebiegać przez Ursynów, to tylko w tunelu i z rekompensatami dla mieszkańców za uciążliwości związane z jej budową.
        • Gość: kiwka Poczytaj Dzieciaku IP: *.warszawa.vectranet.pl 22.01.13, 08:56
          Plan autostrady przez Ursynów jest starszy od Ciebie!!!!!!!!!!! Państwo daje Wam extra tunel za koszt jednej lini metra więć mniejcie troche godności!!!! To że urodziłeś się w Warszawie nie zaprzecza faktowi iż jesteś potomkiem małorolnych chłopów zakomlepsionych ciągnących tylko do siebie jak PSL stanowiska.
          • Gość: tubylec Re: Poczytaj Dzieciaku IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 09:34
            Przecież nie napisalem, że urodzilem się na Ursynowie 32 lata temu. Urodzilem się w Warszawie, ale w innej dzielnicy i dużo wcześniej niż przeprowadziliśmy się na Ursynów. W Warszawie urodzili się moi rodzice i ich rodzice. Po II w.św. lewobrzeżna Warszawa była tak zniszczona, że wracający do niej przedwojenni Warszawiacy mieszkali w różnych dziwnych miejscach. Przez bardzo wiele lat był zakaz meldowania się w Warszawie przyjezdnych z prowincji. Były takie przypadki, że ktoś kupił mieszkanie i nie mógł się w nim zameldować.
            Dopiero kilkanaście lat temu zniesiono ten zakaz i kto chce kupuje mieszkanie i się w nim melduje. A jesli chodzi o to kim byli moi przodkowie, to nie muszę się tłumaczyć z historii mojej rodziny, ale zapewniam cię, że nie byli to małorolni chłopi.
        • majkel33 Re: poskie chłopy zawsze miały roszczenia 22.01.13, 09:36
          No ale co to za stawianie sprawy. Coś za coś. To może w takim razie Ursynów odda coś reszcie Polski za metro? Wiadomo, że miała tam być obwodnica, która jest potrzebna Warszawie bardzo, sam fakt wsadzenia jej w tunel jako jedynej części w całej Warszawie jest dużym bonusem. Oczywiście ja jestem za tym, żeby na powierzchni zrobić w tym miejscu parki ale nie na zasadzie "bo jesteście nam to winni" tylko na zasadzie, że fajnie jest zrobić coś dobrego dla miasta.... egoizm nie ma granic...
    • Gość: janekZUrsynowa Ursynów do drogowców: Chcemy park za tunel i ob... IP: *.itsa.net.pl 21.01.13, 11:09
      dzizas co za zawiść we wszystkich komentarzach.
      Co złego jest w idei parku nad tunelem?
      I tak wszystko będzie wybebeszone, a później zasypane, więc jakiś pomysł na zagospodarowanie jest bardzo dobry. Przypuszczalnie w finansowaniu i tak weźmie udział dzielnica, więc nie ma co utyskiwać z zazdrości.
      Zamiast narzekać i zazdrościć może też przydałoby się kilka projektów w innych miejscach W-wy, Ursynów nie będzie nikomu zazdrościł.

      A tak, tylko zawiść i zazdrość - jakie to polskie i żałosne.

      Miłego dnia :)
      Pozdrawiam i powodzenia
          • Gość: prażko Re: Ursynów do drogowców: Chcemy park za tunel i IP: *.ip.netia.com.pl 21.01.13, 14:37
            wiesz Janek, ktoś wam te drogi i metro za coś kiedyś zbudował, prawda? Szkoły postawił, przedszkola, spółdzielnię spożywczą SPOŁEM, ulice, chodniki...

            Nie budowano tego za pieniądze URSYNOWIAKÓW, bo ich było kilkudziesięciu i to byli biedni chłopi. A więc KTOŚ WAM DAŁ z czyjejś kieszeni. Po prostu.

            Nie sądzisz, że teraz czas na inne dzielnice, np. moją Pragę.

            Nie, nie jestem lumpem. Skończyłem dobrą szkołę, mam pracę, 5 na rękę, założyłem rodzinę i dość wygodnie mieszkam. Ale boli mnie, że moja dzielnica tak upada.
            • Gość: janekZUrsynowa Re: Ursynów do drogowców: Chcemy park za tunel i IP: *.itsa.net.pl 21.01.13, 15:33
              uwierz mi jak będą na Pradze budowali część śródmiejskiej obwodnicy, która jak dobrze pamiętam w okolicy Ronda Wiatraczna też ma iść w tunelu, będę w 100% za i to w jak najefektowniejszym wydaniu architektonicznym.
              Co prawda Wschodnia obwodnica W-wy to już niekoniecznie Praga, ale ta sama klasa inwestycji co POW na Ursynowie, jej też zamierzam mocno kibicować ponieważ te wszystkie inwestycje są potrzebne nie tylko mieszkańcom W-wy.
              Wiadomo, że budowa obwodnicy czy metra (na Pragę zresztą) pochłania miliardy i za te kwoty można realizować wiele innych cennych inwestycji, jak chociażby
              - całą A2 na wschód
              - całą S19 (granica Rzeszów, Lublin, Białystok, granica)
              Czy to oznacza, że teraz cała Polska wschodnia ma wilkiem patrzeć na to co jest budowane/wydawane w Warszawie?

              Takie dzielenie na moje i twoje prowadzi do nikąd.
            • Gość: ursynowiak Re: Ursynów do drogowców: Chcemy park za tunel i IP: 193.105.221.* 21.01.13, 19:50
              Gość portalu: prażko napisał(a):
              > Nie, nie jestem lumpem. Skończyłem dobrą szkołę, mam pracę, 5 na rękę, założyłe
              > m rodzinę i dość wygodnie mieszkam. Ale boli mnie, że moja dzielnica tak upada.

              Przecież Praga dopiero zaczyna rosnąć... Kilkanaście lat temu ktoś, kto "skończył dobrą szkołę i zarabia" zostałby uznany za szaleńca, gdyby wybrał Pragę. No chyba że chodziło o zaoszczędzenie ogromnej kwoty na kupnie mieszkania...
              A na starym Ursynowie mieszkają prawdziwi Warszawiacy - sporo tam inteligencji w latach 70. i 80. się wprowadziło. Oczywiście, wielu się już wyprowadziło, a reszta klepie biedę...
              Tzw. słoiki co najwyżej wynajmują mieszkania przy metrze... może mają coś na Kabatach, choć teraz modniejsze już są domki, przy ekspresówce właśnie.
              Nie bój nic - wybudują metro, to przestaniesz zazdrościć Ursynowowi. Wszyscy na Pragie się rzucą...
      • Gość: tubylec Re: Ursynów do drogowców: Chcemy park za tunel i IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 07:57
        Racz zauważyć, że Żoliborz i Bielany są na mniej więcej jednakowym poziomie gruntu. Między Ursynowem a Wilanowem jest Skarpa Warszawska, gdzie różnica poziomu gruntów jest około 30 - 40 m. Ze względów technicznych łatwiej jest zagłębić na Ursynowie autostradę w tunelu, bo tunel wyjdzie ze skarpy, tak jak tunel trasy WZ pod Placem Zamkowym. Drogi się buduje tylko pod pewnym kątem nachylenia, bo jeśli ten kąt jest zbyt duży, to taką drogą trudno jest wjechać pod górę, a często jest to niemożliwe.
    • Gość: mops wychodzi z was "polactwo" i psy ogrodnika IP: *.dynamic.chello.pl 21.01.13, 12:30
      w tym kraju nie może być dobrze, kiedy nie dopinguje się innych kiedy chcą działać w słusznej sprawie. uważam,, że jeśli można zrobić tunel i założyć park to powinno się to zrobić. większość z was i tak nigdy za zaoszczędzone na budowie pieniądze niczego nie otrzyma, a przeznaczenie ich na szczytne cele typu bezpieczne przejścia przy szkołach, łatanie dziur itp. to mżonka. wyjcie dalej jak psy ogrodnika a kiedyś ktoś inny zawyje pod waszymi oknami jak będziecie walczyli o poprawę jakości życia w swojej okolicy.
    • Gość: Wojtek Ursynów do drogowców: Chcemy park za tunel i ob... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.01.13, 12:36
      Dyrekcja Drog obstawila swoimi piszarzami ! Ludzie co to za OBWODNICA idaca centrum miasta ktora grozi paralizem. Po co tysiace TIR ow ma przejezdzac przez Ursynow Wilanow i Wawer??? Trzeba byc IDIOTA duzego kalibru zeby cos takiego zaprojektowac. Budowa trasy w miescie to KANADA dla firm budowlanych i meka dla mieszkancow. Obwodnica musi byc poza miastem !!!!!!!!!!! I drogi dojazdowe od poszczegolnych wjazdow Koniec demagogi pseudo drogowcow Niech jada do Niemiec i zobacza Hamburg Frankfurt Berlin
      • Gość: tubylec Re: Ursynów do drogowców: Chcemy park za tunel i IP: *.dynamic.chello.pl 22.01.13, 08:11
        Najbardziej na takim, a innym przebiegu autostrady A2 naciskali ci, którzy wykupili grunty na południowym krańcu lotniska Okęcie, a także ci z gminy Raszyn (tuż za Warszawą), którzy już stawiają w okolicach budowanej autostrady (między al. Krakowską, a linią Kolei Radomskiej i dalej do Puławskiej) wielkie centra handlowe i magazyny logistyczne. Do takiego biznesu teren jest idealny, bo doskonale skomunikowany z portem lotniczym i powiązany z bliskimi węzłami autostradowymi. Chyba właśnie ci właściciele gruntów mieli (mają?) najwięcej do powiedzenia w Gen. Dyr. Budowy Dróg i Autostrad i we władzach miasta. Może dziennikarze by sprawdzili kto faktycznie stał za handlem gruntami na terenie Raszyna w okresie poprzedzającym tę inwestycję.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka