Dodaj do ulubionych

Ponad połowa ursynowian poparła ekspresówkę w t...

IP: *.warszawa.sdi.tpnet.pl 01.10.04, 00:38
Brawo!!!!!!!! Rozsądna decyzja dla Warszawy!!!
Obserwuj wątek
    • Gość: marbak Ciekawe dane..... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.10.04, 00:44
      To zaskacujące dane bo nagonka prasowa świadczyłaby o czymś zupełnie innym,
      takie przynajmniej odniosłem wrażenie, okazuje się jdnak że TAM żyją
      rozsądni ludzie któży rozumieją gdzie zdecydowali się mieszkać... i co tam
      powstaje - a jak widać z wyników badań w sposób całkowicie "postępowy"
      wybierają opcje które w gruncie rzeczy są rozwiązaniami proekologicznymi w
      sytuacji której autostrada będzie tam przebiegać..
      smiem twierdzić że 52% pogodziuło się a co najmniej przyjęło do wiadomości że
      autostrada będzie tam przebiegać i ułatwi również im życie w tym mieście..
      • jaa_ga Re: Ciekawe dane..... 01.10.04, 00:52
        Zawsze wierzyłam w Ursynowian:)
        Zdrowy, zdroworozsądkowy "Srodek" nie hałasuje.
        On myśli, analizuje i waży.
        Swój głos waży.
        Bo ma świadomość, że Jego głos to prawo, ale i odpowiedzialność.
        Kocham Was, Ursynowianie!
        • wojtekus Brawo dla rozsadku 01.10.04, 01:32
          To znaczy ze mniejszosc swoja upartoscia terroryzowala cale miasto. Przeciwnicy
          zawsze sa ci sami. Te same twarze i ten sam punkt widzenia. Co to znaczy " W
          Warszawie powinny byc zielone pluca"? Przespacerujcie sie do Lasu Kabackiego
          tam znajdziecie te "Pluca". Jest to przyklad na to iz slepota i ignorancja jest
          krotka i na dluzsza mete przegra. Brawo, zeby jeszcze powstalo pare zjazdow z
          tej pseudo autostrady na Ursynowie.
        • Gość: baca Re: Ciekawe dane..... IP: *.aster.pl / *.aster.pl 01.10.04, 15:17
          słuchaj goebelsowska jędzo. czy ty nie wiesz ,ze kto PŁACI za badania to mówi
          jakie maja być? Ja zamówię jutro badania na "losowej" próbce 1000 ursynian i
          wyjdzie że 82% jest przeciw.
          Jedyne dobre dane dostarczyłoby referendum wśród mieszkańców (mozna je zrobić
          przy okazji najbliższych wyborów), ale tego się kaczor obawia jak diabeł
          święconej wody. Bo jakby wyszło na jaw że większość jest przeciw to musiałby
          się temu podporządkować. A tak to zrobi sobie "płatne badania" i bedzie miał
          wyniki jakie chce mieć. Podobnie postępuje niejaki Łukaszenko - na placu
          miejskim zebrał swych popleczników i spytał czy należy znieść ograniczenia w
          kadencyjności przezydenta. Taaaaaaaaaaaaa wrzasnął tłum. Prezydent tylko
          się podporządkował "woli narodu" zebranemu na placu. I to co robił Łukaszenka
          i co zamierza zrobić kaczor to zwykła MANIPULACJA. Powinnaś to wiedzieć bo
          też stale to praktykujesz na tym forum. I tylko to
      • kf11 Re: Ciekawe dane..... 01.10.04, 11:20
        Sondaże nie są miarodajne.
        Ciekawe jaką próbę przyjęli - 100 osób?

        Tylko referendum jest wiążące i w referendum 80% opowiedziało się przeciwko
        trasie.
    • Gość: sun Re: Ponad połowa ursynowian poparła ekspresówkę w IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.10.04, 01:38
      A wiecie ile nas bedzie ten tunel kosztowal??? To ma byc ponad 1.5 km
      bezsensownego tunelu. Juz jeden tunel mamy - rownie idiotyczny. A wszystko
      dlatego ze ursynowianie dali sie oszukac. Na polnocy jest trasa torunska - ruch
      jest podobny jak bedzie na ursynowie. I co? I nic. Da sie zyc. Wystarczy
      posadzic pare drzew. A tak, zamiast naprawic parenascie kilometrow drog - bedzie
      kolejny idiotyczny tunel. Gratulacje.
      • nel11 Co to znaczy "da się żyć"? 01.10.04, 08:48
        Mieszkam przy tej cudownej trasie toruńskiej już kilka lat i z roku na rok jest
        coraz gorzej. Wczoraj jadąc (przepraszam - posuwając się) jednym z
        nielicznychautobusów naliczyłam w zasięgu wzroku 14 TIRów. Połowa z nich to
        były typowe kontenery do załadunku morskiego, znaczna część maiła naklejkę
        ADR/RID (towar niebezpieczny). A tu z rozbrajającą uprzejmością forsuje się
        pogląd, że trasa jest dla warszawiaków, a ruch tranzytowy nie przekracza 3%.

        Nie oszukujcie ludzi. Przynajmniej powiedźcie prawdę, że życie znacznie straci
        na jakości, a ruchu miejskiego bez rozwiązania dla tranzytu poza Warszawą i tak
        się nie poprawi.
          • nel11 Re: Co to znaczy "da się żyć"? 01.10.04, 09:22
            Gość portalu: Zwolennik napisał(a):

            > Co proponujesz?? wolałbyś, by te TIR-y z naklejkami informującymi o
            > niebezpiecznych towarach jeździły po ciasnych, krętych i złych drogach? Co,
            > najważniejsze, aby ta droga przebiegała, ale jak najdalej od Twojego domciu?

            Proponuję, żeby jeździła po drodze poza miastem, przecież to nie jest trasport
            przeznaczony dla Warszawy i nie powinien jeździć przez gęsto zaludnione
            dzielnice. A takiej drogi jeszcze nie ma, która zdolna byłaby przejąć potężna
            ilość TIRów, które już są.
            Dletego moje obawy są uzasadnione. U nas są zawsze rozwiązania połowiczne.
            Droga dla ruchu osobowego i komunikacji miejskiej w mieście - TAK, dla TIRów
            przejeżdzających jednynie przez miasto - NIE!
        • tarantula01 Re: Co to znaczy "da się żyć"? 01.10.04, 09:28
          nel11 napisała:

          > Mieszkam przy tej cudownej trasie toruńskiej już kilka lat i z roku na rok
          jest
          >
          > coraz gorzej. Wczoraj jadąc (przepraszam - posuwając się) jednym z
          > nielicznychautobusów naliczyłam w zasięgu wzroku 14 TIRów. Połowa z nich to
          > były typowe kontenery do załadunku morskiego, znaczna część maiła naklejkę
          > ADR/RID (towar niebezpieczny). A tu z rozbrajającą uprzejmością forsuje się
          > pogląd, że trasa jest dla warszawiaków, a ruch tranzytowy nie przekracza 3%.

          Zaraz! Naliczyłaś 14 TIRów, tak? A czy liczyłaś inne samochody, w tym i nie
          TIRy? Czy było ich ponad 500?
          >
          > Nie oszukujcie ludzi. Przynajmniej powiedźcie prawdę, że życie znacznie
          > straci na jakości, a ruchu miejskiego bez rozwiązania dla tranzytu poza
          > Warszawą i tak się nie poprawi.

          W przypadku budowy trasy w tunelu przeciętny sąsiad tej trasy wogóle jej nie
          odczuje.
          • Gość: ola Re: Co to znaczy "da się żyć"? IP: *.polkomtel.com.pl 01.10.04, 11:00
            ciekawe jakbyście wszyscy popierali autostrade gdyby sie okazało że to POD
            WASZYMI OKNAMI będzie ta droga...
            Tak się składa że ten Wasz opiewany TUNEL wcale nie przechodzi wg planów przez
            CAŁY URSYNÓW. Częściowo idzie na powierzchni... POD OKNAMI DOMÓW.

            życzę żebyście i Wy stanęli kiedyś przed dylematem: trasa dla warszawy vs.
            trasam pod oknem mojego domu.

            pozdr,
              • Gość: obserwator Re: Co to znaczy "da się żyć"? IP: *.atman.pl / *.atman.pl 01.10.04, 11:15
                > Tunel ma przebiegać prze CAŁY oscinek ursynowski
                > na długości 2,6 km.
                > Wlot - za Geant'em
                > Wylot - za Skarpą Warszawską.

                Kłamiesz (nie pierwszy raz zresztą). Jak może być wylot za skarpą
                i jednocześnie wjazd na autostradę na Rosoła?? Może być, bo nie
                będzie żadnego tunelu, głupie ciemniaki, tylko zwykła autostrada
                na powierzchni. Za rok-dwa okaże się, że "wicie, rozumicie, nie da
                się wykopać, bo woda, bo korzenie, bo rury, bo kable, bo metro,
                bo łopatę nam ukradli..."
                • Gość: bodo Re: Co to znaczy "da się żyć"? IP: 10.121.0.* 02.10.04, 07:23
                  inwestycje rozpoczeta juz widac.przejedz sie na Ursynow. Tak z poinformowanych
                  zrodekl sie dowiedzialem ze po kawalku a i tak pomimo protestow zrobia swoje.
                  Szkoda energii, za tym kasa stoi. Walczcie o zabezpieczenia ekologiczne byscie
                  jak trasa lazienkowska nie doczekali sie ich po 25 latach. Nazwa to Trasa
                  szybkiego ruchu i ..po ptakach, przeciez autostrady zadnej nie bedzie. Oj
                  naiwni naiwni
                • tarantula01 Re: Co to znaczy "da się żyć"? 01.10.04, 11:54
                  Gość portalu: a napisał(a):

                  > > Tunel ma przebiegać prze CAŁY oscinek ursynowski
                  > > na długości 2,6 km.
                  > > Wlot - za Geant'em
                  > > Wylot - za Skarpą Warszawską.
                  >
                  > Jakie jest źródło tych informacji? Potrafisz podać?

                  <a href="www.ursynow.waw.pl/informacje/prezentacja.php">A tutaj jest projekt
                  jak ma to wyglądać</a>
                  • tarantula01 Re: Co to znaczy "da się żyć"? 01.10.04, 11:55
                    tarantula01 napisał:

                    > Gość portalu: a napisał(a):
                    >
                    > > > Tunel ma przebiegać prze CAŁY oscinek ursynowski
                    > > > na długości 2,6 km.
                    > > > Wlot - za Geant'em
                    > > > Wylot - za Skarpą Warszawską.
                    > >
                    > > Jakie jest źródło tych informacji? Potrafisz podać?
                    >
                    <a href="www.ursynow.waw.pl/informacje/prezentacja.php">Tak to ma wyglądać</a>
                  • nel11 Re: Co to znaczy "da się żyć"? Poza Ursynowem. 01.10.04, 12:37
                    Dlaczego tak pomijacie dalszy ciąg tej trasy, gdzie nikt o żadnych tunelach i
                    zabepieczeniach nie myśli. Odcinek Bemowo-Żoliborz-Bielany-i po drugiej stronie
                    Wisły - Targówek będzie bez żadnej osłony.
                    Nie skupiajcie problemu do regionalnego protestu. Horror dotyczy tysięcy ludzi!
                  • Gość: a Re: Co to znaczy "da się żyć"? IP: *.aster.pl / *.aster.pl 01.10.04, 12:40
                    > Tunel ma przebiegać prze CAŁY oscinek ursynowski
                    > > > na długości 2,6 km.
                    > > > Wlot - za Geant'em
                    > > > Wylot - za Skarpą Warszawską.
                    > >
                    > > Jakie jest źródło tych informacji? Potrafisz podać?
                    >
                    > <a href="www.ursynow.waw.pl/informacje/prezentacja.php">


                    Ja wiem, że zwolennicy autostrady muszą kłamać, bo nie ma uczciwego sposobu,
                    żeby przeforsować taki idiotyzm, ale nie podkładajcie się tak żałośnie, bo mam
                    dyskomfort kopiąc leżącego.
                    Na podanej stronie nie ma żadnych planów, tam jest tylko, cytuję: "wstępny etap
                    koncepcji programowej budowy". To po pierwsze.
                    Po drugie, nawet ten "wstępny etam koncepcji" nie mówi w żadnym punkcie o tunelu
                    2,6km.
                    Po trzecie, "wstępny etap koncepcji" mówi, że tunel może być "dłuższy lub
                    krótszy". A jaki będzie (o ile w ogóle będzie)?
                    Po czwarte, "wstępny etap koncepcji" nie wspomina nic o węźle na Rosoła.
                    Dlaczego? Dlaczego pisała o nim wybiórcza, jeśli we "wstępnym etapie koncepcji"
                    nic na ten temat nie ma?

                    >Spaliny z tunelu będą wywiewany przez wentylatornie (takie jak przy metrze).
                    >Wentylatornie te będą wyposażone w filtry eliminujące najbardziej szkodliwe
                    >substancje. I nie będą to wentylatory jak w tunelu na wisłostradzie.

                    No prosiłam, żebyś się nie podkładała.
                    W którym miejscu podanego przez ciebie "wstępnego etapu koncepcji" jest mowa o
                    filtrach? W którym miejscu jest mowa o wentylatorniach?
                    Chętnie za to wskażę ci miejsce, w którym jest mowa po prostu o... wentylatorach.

                    Obrońcy autostrady, znajdźcie sobie kogoś z IQ>100, bo inaczej nie dacie rady w
                    walce na argumenty. Choć smutna prawda jest taka, że gdy w grę wchodzą duże
                    pieniądze, to argumentacja nie ma najmniejszego znaczenia.
                    • tarantula01 Re: Co to znaczy "da się żyć"? 01.10.04, 13:04
                      Gość portalu: a napisał(a):

                      > > Tunel ma przebiegać prze CAŁY oscinek ursynowski
                      > > > > na długości 2,6 km.
                      > > > > Wlot - za Geant'em
                      > > > > Wylot - za Skarpą Warszawską.
                      > > >
                      > > > Jakie jest źródło tych informacji? Potrafisz podać?
                      > >
                      > > www.ursynow.waw.pl/informacje/prezentacja.php
                      >
                      >
                      > Ja wiem, że zwolennicy autostrady muszą kłamać, bo nie ma uczciwego sposobu,
                      > żeby przeforsować taki idiotyzm, ale nie podkładajcie się tak żałośnie, bo mam
                      > dyskomfort kopiąc leżącego.
                      > Na podanej stronie nie ma żadnych planów, tam jest tylko, cytuję: "wstępny
                      etap
                      > koncepcji programowej budowy". To po pierwsze.
                      > Po drugie, nawet ten "wstępny etam koncepcji" nie mówi w żadnym punkcie o
                      tunel
                      > u
                      > 2,6km.

                      Gdybyś miał, również jak to od nas wymagasz IQ>100, to być wziął dowolny plan
                      Warszawy i przyłożył linijkę do ul. Płaskowickiej - na odcinku Od Pileckiego do
                      Rosoła jest owe 2,6 km. Tunel będzie więc miał co najmniej tyle (vide: wjazd na
                      tyłach Geant).

                      > Po trzecie, "wstępny etap koncepcji" mówi, że tunel może być "dłuższy lub
                      > krótszy". A jaki będzie (o ile w ogóle będzie)?

                      Ale nie może być krótszy niż 2,6 km (inaczej Pileckiego lub Rosoła szlag trafi)

                      > Po czwarte, "wstępny etap koncepcji" nie wspomina nic o węźle na Rosoła.
                      > Dlaczego? Dlaczego pisała o nim wybiórcza, jeśli we "wstępnym etapie
                      koncepcji"
                      > nic na ten temat nie ma?
                      >
                      > >Spaliny z tunelu będą wywiewany przez wentylatornie (takie jak przy metrze
                      > ).
                      > >Wentylatornie te będą wyposażone w filtry eliminujące najbardziej szkodliw
                      > e
                      > >substancje. I nie będą to wentylatory jak w tunelu na wisłostradzie.
                      >


                      > No prosiłam, żebyś się nie podkładała.
                      > W którym miejscu podanego przez ciebie "wstępnego etapu koncepcji" jest mowa o
                      > filtrach? W którym miejscu jest mowa o wentylatorniach?
                      > Chętnie za to wskażę ci miejsce, w którym jest mowa po prostu o...
                      wentylatorach.

                      Już szukam najnowszych przepisów o ochronie środowiska i wymogach przy budowie
                      tuneli znacznej długości.

                      >
                      > Obrońcy autostrady, znajdźcie sobie kogoś z IQ>100, bo inaczej nie dacie ra
                      > dy w
                      > walce na argumenty. Choć smutna prawda jest taka, że gdy w grę wchodzą duże
                      > pieniądze, to argumentacja nie ma najmniejszego znaczenia.
                      • Gość: a Re: Co to znaczy "da się żyć"? IP: *.aster.pl / *.aster.pl 01.10.04, 13:16
                        > > Po trzecie, "wstępny etap koncepcji" mówi, że tunel może być "dłuższy lub
                        > > krótszy". A jaki będzie (o ile w ogóle będzie)?
                        >
                        > Ale nie może być krótszy niż 2,6 km (inaczej Pileckiego lub Rosoła szlag trafi)

                        A widzisz, wpadasz we własne sidła. Powtórzę jeszcze raz: nie podkładaj się tak
                        beznadziejnie. Podana przez ciebie "wstępna koncepcja" mówi o tym, że tunel może
                        mieć 2300m. Czy to jest mniej niż 2,6km? Jesteś "za", tylko, że sama nawet nie
                        wiesz za czym, bo najwyraźniej nie przeczytałaś tego dokumentu.

                        > Już szukam najnowszych przepisów o ochronie środowiska i wymogach przy budowie
                        > tuneli znacznej długości.

                        To dopiero teraz szukasz!? W takim razie skąd zaczerpnęłaś te wcześniejsze
                        informacje o filtrach i wentylatorniach? Czyli znów nie masz pojęcia, ale już
                        jesteś "za". A nie lapiej najpierw czegoś się dowiedzieć, a potem się
                        wypowiadać? Czy wszyscy, którzy są "za" są tak mało rozgarnięci?
                        • tarantula01 Re: Co to znaczy "da się żyć"? 01.10.04, 14:00
                          Gość portalu: a napisał(a):

                          > > > Po trzecie, "wstępny etap koncepcji" mówi, że tunel może być "dłuższy lub
                          > > > krótszy". A jaki będzie (o ile w ogóle będzie)?
                          > >
                          > > Ale nie może być krótszy niż 2,6 km (inaczej Pileckiego lub Rosoła szlag
                          > trafi)
                          >
                          > A widzisz, wpadasz we własne sidła. Powtórzę jeszcze raz: nie podkładaj się
                          > tak beznadziejnie. Podana przez ciebie "wstępna koncepcja" mówi o tym, że
                          > tunel może mieć 2300m. Czy to jest mniej niż 2,6km? Jesteś "za", tylko, że
                          > sama nawet nie wiesz za czym, bo najwyraźniej nie przeczytałaś tego dokumentu.
                          >

                          W wersji najbardziej okrojonej tunel może mieć te 2300m. Z tym, że wówczas jak
                          pisałem wjazd byłby zlokalizowany tuż przy Pileckiego lub Rosoła.

                          > > Już szukam najnowszych przepisów o ochronie środowiska i wymogach przy
                          > > budowietuneli znacznej długości.
                          >
                          > To dopiero teraz szukasz!? W takim razie skąd zaczerpnęłaś te wcześniejsze
                          > informacje o filtrach i wentylatorniach? Czyli znów nie masz pojęcia, ale już
                          > jesteś "za". A nie lapiej najpierw czegoś się dowiedzieć, a potem się
                          > wypowiadać? Czy wszyscy, którzy są "za" są tak mało rozgarnięci?

                          Przy okazji otwierania tunelu przy Wisłostradzie wspominano, że rozwiązanie z
                          wentylatorami jest niewydolne i nawet pojawiły się głosy, że wkrótce będą
                          obowiązywac ostrzejsze normy ochronne i wentylatory będą nieadekwatne. Dlatego
                          napisałem, że szukam najnowszych przepisów, aby nie być posądzonym o
                          podawanie "nieaktualnych danych".
                          • tarantula01 Wentylacja tunelu 01.10.04, 14:09
                            tarantula01 napisał:
                            >
                            > Przy okazji otwierania tunelu przy Wisłostradzie wspominano, że rozwiązanie z
                            > wentylatorami jest niewydolne i nawet pojawiły się głosy, że wkrótce będą
                            > obowiązywac ostrzejsze normy ochronne i wentylatory będą nieadekwatne.
                            Dlatego
                            > napisałem, że szukam najnowszych przepisów, aby nie być posądzonym o
                            > podawanie "nieaktualnych danych".
                            >
                            Pierwsze opracowanie z powołaniem się na normy:
                            chlodnictwo.euro-media.pl/artykuly/2003_8/stronczek.html
                            "Warunki stosowania wentylacji mechanicznej
                            Systemy wentylacji mechanicznej wzdłużnej można stosować tylko wtedy, gdy
                            długość tunelu nie jest większa niż 1000 m. Przy większych długościach tunelu
                            należy stosować system wentylacji poprzecznej. (...)" - to rozwiązanie dla
                            wisłostrady.

                            "Natomiast systemy wentylacji poprzecznej wymagają odpowiedniego rozmieszczenia
                            otworów doprowadzających i odprowadzających powietrze wentylacyjne. Otwory te
                            powinny znajdować się:
                            • doprowadzające powietrze zewnętrzne - w dolnej części tunelu na wysokości kół
                            pojazdów;
                            • odprowadza-jące powiet-rze zanieczyszczone - w części stropowej, w miarę
                            możliwości w jego najwyższym punk-cie (zastrzeżenia - Dz.U. 63/00)."
                            • Gość: a Re: Wentylacja tunelu IP: *.aster.pl / *.aster.pl 01.10.04, 14:18
                              > chlodnictwo.euro-media.pl/artykuly/2003_8/stronczek.html

                              No i gdzie tu są te filtry i wentylatornie? Bo ja tu widzę tylko "odprowadzanie
                              powietrza zanieczyszczonego(!!) - w części stropowej, w miarę możliwości(!) w
                              jego najwyższym punkcie"
                              Zapytam jeszcze raz: skąd miałeś info o filtrach wentylatorniach w tunelu na
                              Ursynowie?
                              Z palca?
                              • tarantula01 Re: Wentylacja tunelu 01.10.04, 14:37
                                Gość portalu: a napisał(a):

                                > > chlodnictwo.euro-media.pl/artykuly/2003_8/stronczek.html
                                >
                                > No i gdzie tu są te filtry i wentylatornie? Bo ja tu widzę
                                tylko "odprowadzanie
                                > powietrza zanieczyszczonego(!!) - w części stropowej, w miarę możliwości(!) w
                                > jego najwyższym punkcie"
                                > Zapytam jeszcze raz: skąd miałeś info o filtrach wentylatorniach w tunelu na
                                > Ursynowie?
                                > Z palca?

                                www.strazak.pl/dokum/prawo/Dz.U.00.63.735.pdf
                                rozdział 15 Wentylacja: od $290 (str. 64)
                                • Gość: a Re: Wentylacja tunelu IP: *.aster.pl / *.aster.pl 01.10.04, 14:52
                                  > > Zapytam jeszcze raz: skąd miałeś info o filtrach wentylatorniach w tunelu
                                  > na Ursynowie?
                                  > > Z palca?
                                  > www.strazak.pl/dokum/prawo/Dz.U.00.63.735.pdf
                                  > rozdział 15 Wentylacja: od $290 (str. 64)

                                  Zadziwiasz mnie. Nie boli cię już tyłek od tego nastawiania się?

                                  Gdzie tam jest napisane, że w tunelu na Ursynowie (dobra, w "długim tunelu")
                                  będą filtry i wentylatornie?
                                  Czytasz w ogóle te linki, które tu wrzucasz? A może czytasz, ale nie rozumiesz?
                                  Przecież to, co wrzuciłaś mówi przede wszystkim o spalinach _wewnątrz_ tunelu, a
                                  nie na zewnątrz. Wiesz co znaczy "powinno się"?
                                  Weź już nic nie pisz, bo tylko robisz złą robotę obrońcom autostrady. Jeszcze
                                  ktoś pomyśli, że wszyscy są tak mądrzy inaczej. Najgorsze, że będzie miał rację.
                                  • tarantula01 Re: Wentylacja tunelu 01.10.04, 14:57
                                    Gość portalu: a napisał(a):

                                    > > > Zapytam jeszcze raz: skąd miałeś info o filtrach wentylatorniach w
                                    > tunelu
                                    > > na Ursynowie?
                                    > > > Z palca?
                                    > > www.strazak.pl/dokum/prawo/Dz.U.00.63.735.pdf
                                    > > rozdział 15 Wentylacja: od $290 (str. 64)
                                    >
                                    > Zadziwiasz mnie. Nie boli cię już tyłek od tego nastawiania się?
                                    >
                                    > Gdzie tam jest napisane, że w tunelu na Ursynowie (dobra, w "długim tunelu")
                                    > będą filtry i wentylatornie?
                                    > Czytasz w ogóle te linki, które tu wrzucasz? A może czytasz, ale nie
                                    rozumiesz?
                                    > Przecież to, co wrzuciłaś mówi przede wszystkim o spalinach _wewnątrz_
                                    tunelu,
                                    > a
                                    > nie na zewnątrz. Wiesz co znaczy "powinno się"?
                                    > Weź już nic nie pisz, bo tylko robisz złą robotę obrońcom autostrady. Jeszcze
                                    > ktoś pomyśli, że wszyscy są tak mądrzy inaczej. Najgorsze, że będzie miał
                                    rację
                                    > .

                                    A ty rozumiesz $296 wspomnianego dokumentu? Nie ma tam słów "koniecznym jest"
                                    itd. Ale słowo "powinny być" oznacza, że jak nie będzie, to konstrukcja nie
                                    zostanie np. dopuszczona do użytku. Nie pamiętasz tunelu wisłostrady?
                                    • Gość: a Re: Wentylacja tunelu IP: *.aster.pl / *.aster.pl 01.10.04, 15:16
                                      A nie mówiłam, żebyś już lepiej nic nie pisała, a ty nie dość, że nic nie
                                      kumasz, to jeszcze uparta jak osioł jesteś

                                      >Nie ma tam słów "koniecznym jest" itd.

                                      A jednak coś tam kumasz.
                                      > Ale słowo "powinny być" oznacza, że jak nie będzie, to konstrukcja nie
                                      > zostanie np. dopuszczona do użytku. Nie pamiętasz tunelu wisłostrady?

                                      Mój ty tytanie umysłu, w jaki sposób w momencie dopuszczania tunelu
                                      "zanieczyszczenie powietrza usuwanego z tunelu może przekroczyć dopuszczalne
                                      stężenia"?

                                      No to napisz wreszcie skąd miałaś te informacje, że w tunelu na Ursynowie będą
                                      filtry i wentylatornie.
                                      I jaaga coś się nie odzywa i czyżby nie wiedziała skąd wzięła rewelacje, że
                                      tunel będzie miał 2,6km?
                                      • tarantula01 Re: Wentylacja tunelu 01.10.04, 15:37
                                        Gość portalu: a napisał(a):

                                        > A nie mówiłam, żebyś już lepiej nic nie pisała, a ty nie dość, że nic nie
                                        > kumasz, to jeszcze uparta jak osioł jesteś
                                        >
                                        > >Nie ma tam słów "koniecznym jest" itd.
                                        >
                                        > A jednak coś tam kumasz.
                                        > > Ale słowo "powinny być" oznacza, że jak nie będzie, to konstrukcja nie
                                        > > zostanie np. dopuszczona do użytku. Nie pamiętasz tunelu wisłostrady?
                                        >
                                        > Mój ty tytanie umysłu, w jaki sposób w momencie dopuszczania tunelu
                                        > "zanieczyszczenie powietrza usuwanego z tunelu może przekroczyć dopuszczalne
                                        > stężenia"?
                                        >

                                        Widać tu twoje mierne przygotowanie inżynieryjne. Przeprowadza się symulacje,
                                        oblicza się potencjalne zanieczyszczenia w oparciu o prognozowany ruch,
                                        wreszcie dokonuje się pomiarów w miejscach najbardziej zbliżonych do warunków
                                        jakie będą panować w takim tunelu.

                                        > No to napisz wreszcie skąd miałaś te informacje, że w tunelu na Ursynowie będą
                                        > filtry i wentylatornie.

                                        Odpowiem nie wprost: Ponieważ tunel musi być zbudowany zgodnie z normami i
                                        przepisami prawnymi, więc takie wentylatornie i filtry będą tam zamontowane.
                                        Inaczej zgodnie ze wspomnianym $296 (specjalne urzadzenia oczyszczające) cała
                                        inwestycja nie będzie dopuszczona do ruchu.

                                        > I jaaga coś się nie odzywa i czyżby nie wiedziała skąd wzięła rewelacje, że
                                        > tunel będzie miał 2,6km?

                                        2,6 km to jest najkrótsza z mozliwych rozsądnych długości.
                                          • tarantula01 Odpowiem Tobie tylko raz! 01.10.04, 15:49
                                            Gość portalu: jacek napisał(a):

                                            > zostala dopuszczona do ruchu - mimo braku systemu oczyszczania wod
                                            > deszczowych
                                            > t1 na okeciu zostal dopuszcozny warunkowo w '93 - do dzis warunki nie zostaly
                                            > wypelnione
                                            > na lopuszanskiej nie ma od 10 lat ekranow - mimo tego trasa zostala
                                            dopuszczona
                                            >
                                            >
                                            > i co ty na to wstretna tarantulo - czy ty kiedys powiedziales prawde ????


                                            Od jakiegoś czasu inwestycje muszą być dograne na ostatni guzik inaczej moe
                                            przeciągnąc się oddanie ich do użytku.
                                        • Gość: a Re: Wentylacja tunelu IP: *.aster.pl / *.aster.pl 01.10.04, 15:56
                                          > Widać tu twoje mierne przygotowanie inżynieryjne. Przeprowadza się symulacje,
                                          > oblicza się potencjalne zanieczyszczenia w oparciu o prognozowany ruch,
                                          > wreszcie dokonuje się pomiarów w miejscach najbardziej zbliżonych do warunków
                                          > jakie będą panować w takim tunelu.
                                          > Odpowiem nie wprost: Ponieważ tunel musi być zbudowany zgodnie z normami i
                                          > przepisami prawnymi, więc takie wentylatornie i filtry będą tam zamontowane.

                                          Skoro nie wprost, może być i tak, tylko powiedz teraz skąd wzięłaś te prognozy i
                                          symulacje na temat tunelu, które mówią, że stężenie dopuszczalne będzie
                                          przekroczone?

                                          > > I jaaga coś się nie odzywa i czyżby nie wiedziała skąd wzięła rewelacje,
                                          > że
                                          > > tunel będzie miał 2,6km?
                                          > 2,6 km to jest najkrótsza z mozliwych rozsądnych długości.

                                          Czyli jeden z wariantów (2300m) jest nierozsądny. Zgadzam się. Tylko nie wiem
                                          skąd wiesz, że to nie ten wariant zostanie wybrany.
                                          • tarantula01 Re: Wentylacja tunelu 01.10.04, 16:04
                                            Gość portalu: a napisał(a):

                                            > > Widać tu twoje mierne przygotowanie inżynieryjne. Przeprowadza się symula
                                            > cje,
                                            > > oblicza się potencjalne zanieczyszczenia w oparciu o prognozowany ruch,
                                            > > wreszcie dokonuje się pomiarów w miejscach najbardziej zbliżonych do waru
                                            > nków
                                            > > jakie będą panować w takim tunelu.
                                            > > Odpowiem nie wprost: Ponieważ tunel musi być zbudowany zgodnie z normami
                                            > i
                                            > > przepisami prawnymi, więc takie wentylatornie i filtry będą tam zamontowa
                                            > ne.
                                            >
                                            > Skoro nie wprost, może być i tak, tylko powiedz teraz skąd wzięłaś te
                                            prognozy
                                            > i
                                            > symulacje na temat tunelu, które mówią, że stężenie dopuszczalne będzie
                                            > przekroczone?

                                            www.ursynow.waw.pl/informacje/prezentacja.php - w prezentacji jest o tym
                                            mowa.
                                            >
                                            > > > I jaaga coś się nie odzywa i czyżby nie wiedziała skąd wzięła rewel
                                            > acje,
                                            > > że
                                            > > > tunel będzie miał 2,6km?
                                            > > 2,6 km to jest najkrótsza z mozliwych rozsądnych długości.
                                            >
                                            > Czyli jeden z wariantów (2300m) jest nierozsądny. Zgadzam się. Tylko nie wiem
                                            > skąd wiesz, że to nie ten wariant zostanie wybrany.
                                            • Gość: a Re: Wentylacja tunelu IP: *.aster.pl / *.aster.pl 01.10.04, 16:16
                                              > > Skoro nie wprost, może być i tak, tylko powiedz teraz skąd wzięłaś te
                                              > prognozy
                                              > > i
                                              > > symulacje na temat tunelu, które mówią, że stężenie dopuszczalne będzie
                                              > > przekroczone?
                                              >
                                              > www.ursynow.waw.pl/informacje/prezentacja.php
                                              - w prezentacji jest o tym
                                              > mowa.

                                              Gdzie konkretnie? Cytat? Punkt?

                                              Powtórzę: Skąd wiesz, że tunel będzie miał 2,6km?
                                              • tarantula01 Re: Wentylacja tunelu 01.10.04, 16:30
                                                Gość portalu: a napisał(a):

                                                > > > Skoro nie wprost, może być i tak, tylko powiedz teraz skąd wzięłaś
                                                > te
                                                > > prognozy
                                                > > > i
                                                > > > symulacje na temat tunelu, które mówią, że stężenie dopuszczalne bę
                                                > dzie
                                                > > > przekroczone?
                                                > >
                                                > > www.ursynow.waw.pl/informacje/prezentacja.php
                                                > - w prezentacji jest o tym
                                                > > mowa.
                                                >
                                                > Gdzie konkretnie? Cytat? Punkt?
                                                >
                                                > Powtórzę: Skąd wiesz, że tunel będzie miał 2,6km?


                                                Nie w prezentacje - tekst, tylko powyżej.
                                                  • Gość: a Re: Wentylacja tunelu IP: *.aster.pl / *.aster.pl 02.10.04, 09:38
                                                    > w podanej lokalizacji (...prezentacje) jest najpierw zestaw zdjęć i wykresów [
                                                    > przejrzyj

                                                    I w którym miejscu jest informacja, że tunel będzie miał 2,6km i że będą tam
                                                    filtry i wentylatornie? Dlaczego nie wskażesz? Powiem ci dlaczego, bo nie ma tam
                                                    tych informacji. Wyssałeś je razem z jaagą z palca. Tylko po co się tak ciągle
                                                    podkładasz, jaaga przynajmniej ma na tyle instynktu samozachowawczego, że gdy
                                                    okazało się, że jej kłamstwo ma krótkie nogi, to zamilkła.
                                                  • siskom_tak Re:OTO: Długośc tunelu+ inne parametry 02.10.04, 14:03
                                                    Oto fragment z informacją o tunelu i jego długosci.
                                                    Od jaa_gi
                                                    Skopiowałam z tego opracowania rządowego:
                                                    patrz:prezentacje - tekst w Wordzie

                                                    www.ursynow.pl/informacje/prezentacja.php

                                                    A teraz skopiowany fragment dot. tunelu:

                                                    4.11 Najistostniejszym obiektem na trasie POW jest tunel pod Ursynowem, którego
                                                    realizacja ma stanowić zabezpieczenie przed hałasem i zanieczyszczeniami
                                                    powietrza.
                                                    4.12 Koncepcja tunelu rozpatrywana jest wariantowo. W zależności od wariantu,
                                                    jego długość wyniesie 2300 lub 2900 m.Tunel może zaczynać się po przekroczeniu
                                                    ulicy Puławskiej lub 200 m przed skrzyżowaniem ulic Pileckiego-Płaskowickiej a
                                                    kończy u podnóża Skarpy.
                                                    4.13 Tunel przechodzi w pasie terenu, wzdłuż którego na górze przebiega ulica
                                                    Płaskowickiej. Usytuowany jest po jej południowej stronie w liniach
                                                    rozgraniczających ulicy o szerokości 90-100 m. Szerokośc pomiędzy liniami
                                                    zabudowy ulicy Płaskowickiej wynosi 150-200m.
                                                    4.14 Realizacja tunelu nie ma wpływu na usytuowanie ulicy Płaskowickiej, która
                                                    będzie funkcjonowała na dotychczasowych zasadach.
                                                    Tunel projektuje się bezpośrednio pod powierzchnią terenu, za wyjątkiem
                                                    odcinka, gdzie przechodzi pod metrem.
                                                    4.15 Uwzględniony jest gabaryt budowli na który składa się oprócz elementów
                                                    konstrukcji żelbetowej monolitycznej, skrajnia drogowa, oraz kanały
                                                    wentylacyjno- oddymiające. Minimalna grubość zasypki gruntu nad tunelem dla
                                                    przeprowadzenie poprzecznego uzbrojenia podziemnego wynosi 2 m. W wyniku tych
                                                    wymagań fundament tunelu posadowiony jest pod powierzchnią istniejącego terenu
                                                    na głębokości 12-13 m,(jezdnia drogowa na głębokości 10-11.m), a w miejscu
                                                    przejścia pod tunelem metra na głębokości 20 m (jezdnia 18 m).
                                                    Konstrukcja tunelu metra jest w tym miejscu odpowiednio wzmocniona.
                                                    Tunel w przekroju poprzecznym jest prostokątny, dwunawowy, podzielony ścianą
                                                    środkową o całkowitej szerokości 36 m i wysokości około 10 m.
                                                    4.16 Przewiduje się wentylowanie strumieniowe wentylatorami umieszczonymi w
                                                    każdej nawie w ilości po dwa, w rozstawie co 80-100 m. Klapy oddymiające,
                                                    otwierające się automatycznie osadzone będą w stropie ogniochronnym. Przejścia
                                                    ewakuacyjne są zaprojektowane w ścianie środkowej co 100 m z drzwiami o
                                                    odporności ogniowej.
                                                    4.17 Tunel wyposażony będzie w instalację monitoringu kolizji a także
                                                    monitoringu stężenia spalin. Przewiduje się system czerpni powietrza i wyrzutni
                                                    wentylacyjnych na obu końcach tunelu.
                                                    Rozwiązania techniczne tunelu mają zabezpieczyć:
                                                    • długość zapewniająca całkowite wyeliminowanie oddziaływania hałasu na
                                                    tereny zabudowy wielorodzinnej Ursynowa,
                                                    • techniczne rozwiązanie wentylacji nie powodujące przekroczenia
                                                    wymaganych standardów jakości powietrza atmosferycznego,....

                                                    dalej możecie przeczytać po kliknięciu w podany na początku postu link.
                                                    PS. Nigdy nie posługuję się konfabulacją.
                                                    To zbyt poważna sprawa, aby oszukiwać ludzi i manipulować nimi!
                                                    jaa_ga
                                                  • tarantula01 Wentylacja tunelu i jego długość 04.10.04, 10:41
                                                    Wcześniej pisałem o tym, że tunel autostradowy (zrestą nie tylko) musi być
                                                    budowany zgodnie z przepisami i normami. Jeden z tych dokumentów stanowi, że
                                                    musi byc zamontowana wentylacja, która umożliwi przepływ powietrza w budowli,
                                                    aby zachowane były normy stężenia substancji toksycznych. Ponadto wentylacja ta
                                                    musi mieć urządzenia neutralizujące substancje szkodliwe wtedy, gdy wywiewane
                                                    powietrze z tunelu zawiera takie substancje w ilościach przekraczających
                                                    normy. No więc jeżeli to się nie nazywa filtrami i ogólnie wentylatornią, to
                                                    ja nie wiem co to jest w takim razie - proszę wzbogać moją percepcję.

                                                    Natomiast co do długosci tunelu, to napisałem, że 2,6 km, to długość
                                                    najrozsądniejsza. Odwracając sprawę - podaj mi źródło w oparciu o które
                                                    twierdzisz, że tunel nie będzie miał 2,6 km długości. Konkretny punkt, cytat.
                          • Gość: a Re: Co to znaczy "da się żyć"? IP: *.aster.pl / *.aster.pl 01.10.04, 14:11
                            > W wersji najbardziej okrojonej tunel może mieć te 2300m. Z tym, że wówczas jak
                            > pisałem wjazd byłby zlokalizowany tuż przy Pileckiego lub Rosoła.

                            Czyli jednak nie 2,6km. I nie kończyłby się za skarpą?
                            Krótkie nogi mają te kłamstwa obrońców autostrady.

                            > Przy okazji otwierania tunelu przy Wisłostradzie wspominano, że rozwiązanie z
                            > wentylatorami jest niewydolne i nawet pojawiły się głosy, że wkrótce będą
                            > obowiązywac ostrzejsze normy ochronne i wentylatory będą nieadekwatne. Dlatego
                            > napisałem, że szukam najnowszych przepisów, aby nie być posądzonym o
                            > podawanie "nieaktualnych danych".

                            Ale ty przecież już podałeś te nieaktualne dane, a raczej nakłamałeś nam tutaj,
                            tak jak robią to i inni zwolennicy autostrady, pisząc, że tam będą filtry,
                            wentylatornie i bógwico.
                            Tak napisałeś, to teraz podaj źródła na których się opierałeś. Nie potrafisz?
                            Nie dziwota. Trudno dowieść prawdy wyssanej z palca.
                • komagane Re: Co to znaczy "da się żyć"? 01.10.04, 14:25
                  Oczywiście była radna Igras znakomicie zna Ursynów i wie, że jego szerokosc nie
                  przekracza 2600 czy 2300 m. Oczywiście te "brakujące" kilometry to pewnie
                  pustynia i puszcza, bo przecież jak radna (nawet była), to wie lepiej.

                  Oczywiście była radna Igras nie wie, że autostrada od Puławskiej do węzła
                  Lubelska liczy sobie ponad 18 km (patrz: strony gddkia), a jeszcze dochodzi
                  odcinek od Konotopy do Puławskiej (na oko będzie 6-7 km, nie mam czasu
                  sprawdzać dokładnie). Razem wynosi to co najmniej 24 km, z czego 2,6 km w
                  tunelu.
                  Da się żyć?
      • tarantula01 Re: Ponad połowa ursynowian poparła ekspresówkę w 01.10.04, 09:26
        Gość portalu: sun napisał(a):

        > A wiecie ile nas bedzie ten tunel kosztowal??? To ma byc ponad 1.5 km
        > bezsensownego tunelu. Juz jeden tunel mamy - rownie idiotyczny. A wszystko
        > dlatego ze ursynowianie dali sie oszukac. Na polnocy jest trasa torunska -
        ruch
        > jest podobny jak bedzie na ursynowie. I co? I nic. Da sie zyc. Wystarczy
        > posadzic pare drzew. A tak, zamiast naprawic parenascie kilometrow drog -
        bedzi
        > e
        > kolejny idiotyczny tunel. Gratulacje.

        Chciałbyś, aby ta trasa nie była w tunelu na Ursynowie?? Chyba jesteś zdrowy
        inaczej!
        Ta trasa zablokowałaby wtedy całkowicie cały ruch na południe od Płaskowickiej
        (wariant po powierzchni). Na estakadach to byłoby jeszcze gorzej - patrz trasa
        Łazienkowska od Pl. Na Rozdrożu do Saskiej.
        Jedyna mozliwość to tunel - żadna uciążliwość dla dzielnicy w porównaniu z
        wybudowaniem trasy w inny sposób. A dwa wjazdy/zjazdy na trasę na końcach
        tunelu w zupełności wystarczą dla Ursynowa.
    • olecky Re: Ponad połowa ursynowian poparła ekspresówkę w 01.10.04, 08:59
      Gość portalu: maćko napisał(a):

      > Brawo!!!!!!!! Rozsądna decyzja dla Warszawy!!!

      mowienie o wiekszosci przy 52% i bledzie statystycznym 3% swiadczy jedynie o
      niekompetencji prezentujacych sondaz.

      poza tym liczba odpowiedzi "tak" wcale nie wynosila 52% a 36% - sporo osob
      powiedzialo "tak, ale pod warunkiem..." - a na razie rokowania, ze te warunki
      zostana spelnione sa marne.
    • Gość: Mieszkaniec Wawra Re: Ponad połowa ursynowian poparła ekspresówkę w IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.10.04, 09:28
      Popieram budowę autostady A-2! Ważne tylko, by mieszkańcy W-wy należycie
      zadbali o to, by była odpowiednia liczba zjazdów i wjazdów. Skoro południe W-wy
      jest tak upośledzone pod wzgledem np ilości przepraw przez Wisłę, autostrada A-
      2 daje tu szansę na lepszą urbanizację tej części miasta.
      Zielone płuca?? - ktoś, kto o tym piszę chyba nie widział tych śmieci w
      podwarszawskich lasach. Gdzie ci krzykacze - ekolodzy?? Co robią na co dzień?
      • Gość: a Re: Popieram budowę obwodnicy Warszawskiej IP: *.aster.pl / *.aster.pl 01.10.04, 10:49
        Kolejne kłamstwa i niedomówienia wybiórczej.
        Dlaczego w tekście jest zacytowany warunek o ochronie przed hałasem, a już na
        wykresie w ogóle nie ma takiego punktu?
        Jeśli ten sondaż przeprowadzono (o ile w ogóle) tak, jak opisała to wybiórcza,
        to nie jest wart papieru, na którym wyrysowano te barwne wykresy. A na dowód
        jeden z punktów sondażu:
        W jaki sposób można spełnić warunek, że tranzyt będzie poniżej 10%? Będą
        zatrzymywać każdego przed wjazdem i wyjazdem i patrzeć kto zjechał po drodze, a
        kto przejechał do końca?
        Myśleć i to samodzielnie, własnej głowy używać i nie łykać propagandy.
        • Gość: V Re: NO I CO JACUSIU...? IP: *.aster.pl / *.aster.pl 02.10.04, 16:40
          ach ty misiu o bardzo małym rozumku!zobacz nie tylko ludzie lataja bez
          skrzydeł, rozmawiaja na odległosc nawet nie krzyczac ale potrafia nawet sparwic
          ze jednego dnia twoj garnuszek miodu jest wiednym miescie a drugiego w innym -
          i nie musisz go tam sam tam niesc - jak to mozliwe?to musza byc czary - przeca
          to normalnie niemozliwe!
      • Gość: jacek no i nic klamczusiu IP: *.u.mcnet.pl 01.10.04, 11:30
        widzialem wczoraj bute i arogancje Urbanskiego

        dziwilbym sie gdyby podam uczciwe dane

        duuuuuuuzo sie jeszcze musisz nauczyc o robieniu sondazy

        w referendum 80 pct bylo przeciw - i na tym trzeba sie opierac - a nie na
        manipulacjach

        dlaczego klamie urbanski ??? dla lewej kasy

        a mozna przeprowadzic uczciwa procedure
        • Gość: a Re: no i nic klamczusiu IP: *.aster.pl / *.aster.pl 01.10.04, 11:40
          > w referendum 80 pct bylo przeciw - i na tym trzeba sie opierac - a nie na
          > manipulacjach

          Ale jak referendum jest nie po naszej myśli, to tym gorzej dla referendum:)
          Zrobimy tyle sondaży aż wreszcie któryś wykaże, że społeczeństwo popiera waaadzę.
          Co za problem dobrać próbę i pytania w taki sposób, żeby uzyskać żądany wynik? I
          jaka szkoda, że wybiórcza nie podała ile w tym przypadku wynosi błąd
          statystyczny. Zapomniała?
          Panie Krzysztofie, bardzo proszę o uzupełnienie tej wybiórczej notki, m.in. o
          błąd statystyczny tego badania.
          Referendum rządzi się ustalonymi i jawnymi dla wszystkich zasadami, nad
          referendum czuwają komisje. Sondaż może przeprowadzić dokładnie każdy, w
          absolutnie dowolny sposób.
      • tarantula01 Re: Ponad połowa ursynowian poparła ekspresówkę w 01.10.04, 12:25
        kf11 napisał:

        > BZDURA
        > Rozsądnie to by było rozbudować transport publiczny, wybudować za te
        pieniądze
        > więcej linii metra.


        Ale póki co to GDDKiA jest od budowy dróg i autostrad, a nie metra. Jak zacznie
        istnieć GDBLM (Generalna Dyrekcja Budowy Linii Metra), która będzie wykładać
        pieniądze na metro w miastach w Polsce, to może.
        Na przykładzie tego postu widać jak głęboko zakorzenione jest myślenie:
        Pieniądze budżetu państwa i samorządów to jedno i to samo. Za PRL tak było - tu
        się wzięło, tam dało, a i tak wszystkim było mało! W III RP samorząd
        uniezależnia się coraz bardziej od państwa.
        • nel11 Re: Ponad połowa ursynowian poparła ekspresówkę w 01.10.04, 12:31
          tarantula01 napisał:

          > kf11 napisał:
          >
          > > BZDURA
          > > Rozsądnie to by było rozbudować transport publiczny, wybudować za te
          > pieniądze
          > > więcej linii metra.
          >
          >
          > Ale póki co to GDDKiA jest od budowy dróg i autostrad, a nie metra. Jak
          zacznie
          >
          > istnieć GDBLM (Generalna Dyrekcja Budowy Linii Metra), która będzie wykładać
          > pieniądze na metro w miastach w Polsce, to może.
          > Na przykładzie tego postu widać jak głęboko zakorzenione jest myślenie:
          > Pieniądze budżetu państwa i samorządów to jedno i to samo. Za PRL tak było -
          tu
          >
          > się wzięło, tam dało, a i tak wszystkim było mało! W III RP samorząd
          > uniezależnia się coraz bardziej od państwa.

          To niech samorząd pomysli! Dlaczego komunikacja miejska traktowana jest jak
          uboga krewna. W cywilizowanych miastach, na które zwolennicy autostrady w
          Warszawie tak ochoczo się powołują, istnieją wręcz zakazy poruszania się
          samochodem w centrach, a ruch samochodowy otacza miasto pierścieniowo z
          licznymi drogami zjazdowymi i dojazdowymi, natomiast ciężki ruch ciężarowy
          odbywa się zewnętrzną obwodnicą (NIE W MIEŚCIE!), z której mozna w odpowiednim
          miejscu zjechać, żeby dowieżć towar bądź pojechać dalej za miasto.
          • tarantula01 Re: Ponad połowa ursynowian poparła ekspresówkę w 01.10.04, 14:51
            nel11 napisała:

            > tarantula01 napisał:
            >
            > > kf11 napisał:
            > >
            > > > BZDURA
            > > > Rozsądnie to by było rozbudować transport publiczny, wybudować za t
            > e
            > > pieniądze
            > > > więcej linii metra.
            > >
            > >
            > > Ale póki co to GDDKiA jest od budowy dróg i autostrad, a nie metra. Jak
            > zacznie
            > >
            > > istnieć GDBLM (Generalna Dyrekcja Budowy Linii Metra), która będzie wykła
            > dać
            > > pieniądze na metro w miastach w Polsce, to może.
            > > Na przykładzie tego postu widać jak głęboko zakorzenione jest myślenie:
            > > Pieniądze budżetu państwa i samorządów to jedno i to samo. Za PRL tak był
            > o -
            > tu
            > >
            > > się wzięło, tam dało, a i tak wszystkim było mało! W III RP samorząd
            > > uniezależnia się coraz bardziej od państwa.
            >
            > To niech samorząd pomysli! Dlaczego komunikacja miejska traktowana jest jak
            > uboga krewna. W cywilizowanych miastach, na które zwolennicy autostrady w
            > Warszawie tak ochoczo się powołują, istnieją wręcz zakazy poruszania się
            > samochodem w centrach, a ruch samochodowy otacza miasto pierścieniowo z
            > licznymi drogami zjazdowymi i dojazdowymi, natomiast ciężki ruch ciężarowy
            > odbywa się zewnętrzną obwodnicą (NIE W MIEŚCIE!), z której mozna w
            odpowiednim
            > miejscu zjechać, żeby dowieżć towar bądź pojechać dalej za miasto.


            Zajrzyj na forum komunikacja i poczytaj wątki o uprzywilejowaniu KM w Warszawie.
        • Gość: PK Re: Ponad połowa ursynowian poparła ekspresówkę w IP: *.akademik.ds.pw.edu.pl 01.10.04, 17:26
          arantula01 napisał:

          > kf11 napisał:
          >
          > > BZDURA
          > > Rozsądnie to by było rozbudować transport publiczny, wybudować za te
          > pieniądze
          > > więcej linii metra.
          >
          >
          > Ale póki co to GDDKiA jest od budowy dróg i autostrad, a nie metra. Jak
          zacznie
          >
          > istnieć GDBLM (Generalna Dyrekcja Budowy Linii Metra), która będzie wykładać
          > pieniądze na metro w miastach w Polsce, to może.
          > Na przykładzie tego postu widać jak głęboko zakorzenione jest myślenie:
          > Pieniądze budżetu państwa i samorządów to jedno i to samo. Za PRL tak było -
          tu
          >
          > się wzięło, tam dało, a i tak wszystkim było mało! W III RP samorząd
          > uniezależnia się coraz bardziej od państwa.

          Ale co ciekawsze, nawet sam Jacek pokazal, ze nadal mysli jak za PRL. A
          podejrzewalem go kiedys o przynaleznosc do Samoobrony ... he he
      • Gość: ola Re: NIECH ZROBIĄ REFERENDUM!!! IP: *.polkomtel.com.pl 01.10.04, 13:05
        tak tak...
        łatwo jest krzyczeć tym, którzy na Ursynów tylko do kina przyjezdżają.
        Ja mieszkam na Ursynowie - tam gdzie tunel NIE JEST PRZEWIDZIANY.
        NIEPRAWDA - że tunel ma iść przez CAŁY URSYNÓW.

        jak będzie referendum to będzie lipa...bo wszystkie inne dzielnice będą
        głosowały ZA.

        no nic. można się jedynie pocieszyć, że 5 lat temu też "rozpoczynali budowę" i
        jak na razie ani śladu po autostradzie...
    • poshukiwacz kiedy WARSZAWIACY wyjdą z WIEJSKIEGO ZAŚCIANKA 01.10.04, 13:50
      W każdym większym europejskim mieście przez miasto przebiegają trasy
      szybkiego ruchu - nie mówiąc o tym, że w wiele z nich wrzynają się
      autostrady - Paryż, Berlin, Londyn, Wiedeń, Rzym - przykłady można mnożyć...

      Ale wiejscy Warszawiacy (mieszkańcy maista od więcej, niż dwóch pokoleń - z obu
      stron - to pewnie 5 procent)

      więc Warszawiacy chcą żyć jak na wsi...
    • Gość: gość uwaga: prawdziwe wyniki sondażu IP: *.atman.pl / *.atman.pl 01.10.04, 13:56
      42,8% przeciw
      36,3% za
      4,7% nie ma zdania
      16,2% wprowadzonych w błąd przez twórców sondażu:

      "Warunki" podane w tym "artykule" to kompletne brednie. Co to znaczy
      "ograniczenie emisji szkodliwych substancji", jak to ma być zrealizowane?
      Co to znaczy "jak najmniej uciązliwości podczas budowy"? Kto będzie
      mierzyć tę uciązliwość i stwierdzi, że jest rzeczywiście "najmniej"?
      Co to będzie ten "nowy skwer nad tunelem"? Jakiej wielkości i co
      oprócz skweru? Bo chyba nie będzie skweru o długości ponad 2km?
      Co to znaczy "liczba samochodów jadących tranzytem poniżej
      10%"? Przecież pomysłodawcy i agitatorzy autostrady zarzekają się, że
      nie będzie żadnego tranzytu, cały tranzyt ma jechać wąską dróżką
      przez Górę Kalwarię, która jest w tym celu "remontowana" (czyli
      trochę wyrównana i ma pomalowane nowe pasy)?

      Dlaczego z naszych pieniędzy finansuje się takie akcje propagandowe,
      jak ten "sondaż"? Kto zamówił ten "sondaż" i kto przygotował te
      pytania?
        • avant-garde prawda 01.10.04, 14:04
          slusznie - nie bedzie mi nikt dyktowal - co mam miec pod oknem - a niech sobie
          trasa idzie przez centrum - czemu nie wpuscic autostrady Alejami
          Jerozolimskimi - tam już jest szeroko!!!

          Gość portalu: jacek napisał(a):

          > jak ktos widzial bute i arogancje tego buca urbanskiego - wie do jakich
          klamstw
          >
          > i manipulacji gotow sie posunac
          >
          > wyglad cioty, umysl idioty - i to ma byc nasz wiceprezydent ?????
    • Gość: sonda prawdziwe wyniki sondażu IP: *.atman.pl / *.atman.pl 01.10.04, 14:07
      42,8% przeciwko
      36,3% za
      4,7% nie ma zdania
      16,2% wprowadzonych w błąd przez nierzetelnie/nieudolnie/nieuczciwie
      sformułowane "warunki dodatkowe". Co to znaczy "ograniczenie emisji
      szkodliwych substancji", w jaki sposób, jakich substancji i do jakiego
      poziomu mają być te emisje ograniczone? Postawienie ekranu z dykty
      albo posadzenie żywopłotu niewątpliwie ogranicza emisję szkodliwych
      substancji, np. o 0,1%. Co to jest "jak najmniejsza uciążliwość
      podczas budowy", kto to będzie mierzył i na jakiej podstawie oceni, że
      już jest "najmniejsza" i nic się nie da poprawić? Jaki ma być ten
      "nowy skwer nad tunelem" i co oprócz niego, bo chyba skwer nie będzie
      miał długości ponad 2km. Po co w ogóle pojawił się ten warunek "liczba
      samochodów jadących tranzytem poniżesz 10%", skoro agitatorzy
      autostrady zarzekają się, że nie będzie żadnego tranzytu, bo cały
      tranzyt pojedzie wąską dróżką przez Górę Kalwarię, która jest ponoć
      w tym celu remontowana (czyli trochę wyrównana i namalowano nowe pasy)?

      Dlaczego z naszych pieniędzy finansuje się takie nieudolne akcje
      propagandowe, jak ten "sondaż"? Referendum już było, poprzedzone
      taką samą nagonką i agitką jak teraz, a mimo to 80% było przeciwko
      autostradzie (vel "drodze ekspresowej", vel "obwodnicy wewnętrznej"),
      po co teraz jakieś lipne "sondaże"?
    • poshukiwacz WARSZAWSKI ZAŚCIASNEK 01.10.04, 14:08
      I jeszcze jedno - czy my, Polacy, zawsze musimy patrzeć tylko na koniec swojego
      nosa?

      Gość portalu: maćko napisał(a):

      >W każdym większym europejskim mieście przez miasto przebiegają trasy
      >szybkiego ruchu - nie mówiąc o tym, że w wiele z nich wrzynają się
      >autostrady - Paryż, Berlin, Londyn, Wiedeń, Rzym - przykłady można mnożyć...
      >
      >Ale wiejscy Warszawiacy (mieszkańcy maista od więcej, niż dwóch pokoleń - z
      >obu
      >stron - to pewnie 5 procent)

      >więc Warszawiacy chcą żyć jak na wsi...