Dodaj do ulubionych

Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra

IP: *.t3.ds.pwr.wroc.pl 10.06.08, 02:16
No cóz z czegość trzeba zrezygnować. Zawsze można się kłócić z
zcego...z tego co jest najmniej potrzebne...wydaje się że stadion
jest najmniej potrzebny w kontekście tego że ma powstać Stadion
Narodowy..
Obserwuj wątek
    • Gość: Marcin Re: Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: 89.100.63.* 10.06.08, 02:57
      Ja bym odebral pieniadze na muzeum zydow polskich. Bo nie napisali
      ze miasto tez nie pokrywa wszystkich kosztow budowy stadionu Legii.
      Wiec roznica bedzie wynosila jakies 70mln smieszne!
      • Gość: miu A moze jeszcze jeden przetarg? IP: *.acn.waw.pl 10.06.08, 09:55
        Chyba lepiej oglosic jeszcze jeden przetarg? Tym razem z
        zaproszeniem firm z Indii, Chin, itp.?

        W koncu to NASZE pieniadze maja pojsc na te budowe! Warto je wydac
        rozsadnie! Na euro i tak nie zdazymy, wiec lepiej dobrze przemyslec
        tak gigantyczne naklady z pieniedzy podatnikow.

        To ze tym razem w przetargu udzial wzieli pazerni inwestorzy, nie
        znaczy, ze musimy sie zgodzic na ich warunki.
        • Gość: mzb Życzę powodzenia na wyborach IP: *.crowley.pl 10.06.08, 10:33
          Fani (L) są pamiętliwi
          • Gość: M Re: Życzę powodzenia na wyborach IP: 217.153.152.* 10.06.08, 10:48
            Fani L w wyborach samorzadowych jesli by mogli to nie glosowaliby w Warszawie,
            tylko w swoich podmiejskich miejscowosciach. To raz. Dwa, to fani L i tak nie
            trafiaja na wybory, bo nie maja ukonczonych 18 lat.
            • Gość: Real M Re: Życzę powodzenia na wyborach IP: 193.201.167.* 10.06.08, 12:01
              Zdziwił byś się... Haneczka właziła kibicom w dupkę przez cały
              miesiąc przed wyborami. Pozatym pamiętaj, że nie tylko kibice mają
              głos ale także ich rodziny.
              • Gość: zbuk Re: Życzę powodzenia na wyborach IP: *.ms.gov.pl 10.06.08, 12:22
                Tłuszcz, Pruszków, Falenica
                To jest Legii klub kibica! :)
                • Gość: Marek Ale PO CO to metro na Euro2012?? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.06.08, 14:08
                  Specjaliści z Centrum Zrównoważonego Transportu przestrzegają przed kontynuowaniem procedury przetargowej i zawieraniem umowy na budowę centralnego odcinka II linii metra.

                  Wszystkie złożone oferty są bardzo zbliżone (co budzi podejrzenia o zmowę) i ponad dwukrotnie wyższe od kalkulacji miasta. Według Macieja Sulmickiego z Zielonego Mazowsza jest jasne, że wykonawcy wykorzystali wysoką wagę jaką władze miasta przywiązywały do terminu realizacji inwestycji przed Euro 2012 i postawili je pod ścianą.

                  Z dużym prawdopodobieństwem można też uznać, że wykonawcy wliczyli w cenę kary za niedotrzymanie terminu. Tym samym jest niemal pewne, że nawet gdybyśmy wydali tak gigantyczną kwotę, na Euro nie będziemy mieli metra, tylko rozkopane miasto - mówi Stanisław Biega z CZT.

                  Dlatego nie ma sensu zgadzać się na dyktat firm budowlanych. Lepiej przerwać obecną procedurę i ewentualnie poszukać wykonawców ponownie, tym razem w lepszej pozycji negocjacyjnej, bo bez napiętych terminów. Aby uniknąć rozkopania centrum w 2012r. być może należy zacząć od któregoś z odcinków zewnętrznych, a centralny rozpocząć po 2012r.

                  Tym bardziej, że II linia metra nie jest wcale potrzebna do obsługi Euro. Potwierdził to wczoraj prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej w TVP Info. Obecnie funkcjonującymi środkami transportu, tj. koleją, tramwajami i autobusami można dowieźć w rejon stadionu 100 tysięcy osób na godzinę, podczas gdy będzie on miał tylko 55 tysięcy miejsc.

                  Zdaniem Zielonego Mazowsza miasto powinno postawić przede wszystkim na kolej, a w drugiej kolejności na tramwaje. Analitycy CZT oceniają, że dzięki zakupowi 40-50 pociągów dla SKM za cenę ok. 1 miliarda zł, czyli sześciokrotnie niższą niż oferowana w przetargu, można by stworzyć kilka linii kolejowych (naziemnego metra) o wysokiej częstotliwości, łączących wiele dzielnic miasta i terenów podmiejskich, a nie tylko sześcio kilometrowy odcinek. Jedna z tych linii mogłaby wykorzystywać linię obwodową przebiegającą przez Jelonki, którą PKP będzie remontować w przyszłym roku. Oznaczałoby to zapewnienie dla Jelonek i Bemowa szybkiej komunikacji szynowej znacznie wcześniej niż dotrze tam metro.

                  Równolegle powinno się zrealizować w najbliższych latach wszystkie projekty modernizacyjne linii tramwajowych, przygotowywane przez Tramwaje Warszawskie (trasa W-Z, al. Jana Pawła II, Targowa, Zieleniecka) wraz z zakupem 150 nowych pojazdów. Na realizację wszystkich tych projektów obecnie brakuje dofinansowania unijnego: w PO Infrastruktura i Środowisko w ramach działań związanych z Euro 2012 miastu przyznano jedynie 50 mln Euro, które wystarczą na dofinansowanie tylko jednego z tych projektów. Oprócz tego dzięki oszczędnościom na metrze starczyłoby także środków na budowę nowych torowisk tramwajowych, na które dotąd nie było funduszy. W pierwszej kolejności chodzi o linię na Tarchomin, a także z Wilanowa ulicami Sobieskiego i Rakowiecką do Dworca Zachodniego oraz budowę brakującego odcinka w al. Powstańców Śląskich.

                  Zdaniem Zielonego Mazowsza za 3-4 miliardy złotych można przeprowadzić gigantyczną rozbudowę komunikacji szynowej w całym mieście, usprawniającą połączenia w wielu relacjach, praktycznie w każdej dzielnicy i to w większości przed 2012r. Dlatego nie warto wydawać aż 6 miliardów złotych na zaledwie 6-kilometrową linię, przebiegającą 600 m od istniejącej linii kolejowej, która w dodatku nie byłaby gotowa na Euro.
                  • Gość: Zubru Re: Ale PO CO to metro na Euro2012?? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.06.08, 15:00
                    Metro ma rozwiązać komunikacje przez Wisłę. Ja sobie nie wyobrażam więcej
                    tramwajów jeżdżących po Alejach Ujazdowskich, czy przy polskich warunkach
                    pociągu np co 5minut xD (jeden się spóźni i wszystko szlak trafia).

                    Co do zarzutów czemu metro ma iść tunelem a nie mostem, to w którym miejscu
                    miałoby wyjść na powierzchnie na Powiślu? W środku tunelu Wisłostrady i Centrum
                    Kopernikowskiego?

                    Poza tym wątpliwe by znalazły się tańsze oferty. Metro musi być wkopane głęboko
                    w trudnym geologicznie terenie... A, że nie powstanie na 2012 to cześć kosztów
                    się zwróci w postaci kar;)

                    Jeszcze w sprawie rozkopania Warszawy na Euro. Odkrywkowo będzie tylko kawałek
                    chyba do Świętokrzyskiej lub Nowego Światu. Dalej już pod ziemią cała robota. A
                    ten kawałek raczej do Euro zdąża zrobić;)
                  • mil1231 Je@bać zielone mazowsze-mafię!! 10.06.08, 21:01
                    Budujmy II linię!!Teraz albo nigdy!!Pociągi czy tramwaje to jakieś nieporozumienie..
    • Gość: M. Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: *.aster.pl 10.06.08, 07:39
      A nie można zaprosić firm, które budowały metro na zachodzie po kilkukrotnie
      mniejszych cenach, bez przetargu? Jeśli przetarg sprawia (nie mam pojęcia jak to
      się dzieje) że w Polsce wszystko robi się droższe niż na zachodzie, to może
      "wybrać ręcznie"?

      Nie lubię tego kraju.
      • Gość: TPepe Re: Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: *.nencki.gov.pl 10.06.08, 10:57
        Problem polega na tym, że te firmy budowały jakiś czas temu. Ostatnia cena,
        wynegocjowana w Budapeszcie to 933 mln za kilometr, to właściwie to samo co
        Warszawa.
        Jest jeszcze jeden problem: wyśróbowany termin. Większość inwestorów liczy się
        wtedy z ryzykiem poślizgu a co za tym idzie kar umownych. I od tych kar się
        ubezpiecza, co podnosi koszty inwestycji. A u nas to szczególnie ważne bo ryzyko
        opóźnienń z powodów formalnych jest znaczne.
    • Gość: p Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.06.08, 07:58
      No to zapomnijmy o moście krasińskiego, liniach tramwajowych na
      Tarchomin i Wilanów. Upierajmy się twardo przy metrze do 2012 r.
      Gratuluję wyczucia interesów miasta.
      Kiedy prezydentem miasta będzie osoba dbająca o jego rozwój, a nie
      polityk?
      • Gość: olo Oddam HGW w dobre ręce IP: *.pgi.waw.pl 10.06.08, 08:13
        bo Warszawa juz jej kłamstw nie chce
      • Gość: Glonojad Re: Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: 217.17.35.* 10.06.08, 08:14
        Skoro w oferty wliczono kary, to oczywistym jest, że nawet w tym ultrakosztownym
        wariancie z wyłonieniem wykonawcy w obecnym przetargu, metra na Euro 2012 NIE
        BĘDZIE.

        Ale HGW musi coś w końcu zbudować, bo wybory wcale nie daleko, a nowych pociągów
        dla SKM i tramwajów do tego czasu nie będzie, tramwaju na Tarchominie nie będzie
        (19 miesięcy na sam projekt z PnB!), obwodnicy śródmieścia nie będzie... a jak
        metro rozgrzebie centrum, to może wyborcy, widząc wykopki, wybaczą.

        Decyzja czysto polityczna - grzech pierworodny z I linii...
      • Gość: freeman Re: Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: *.chello.pl 10.06.08, 09:17
        Nie opowiadaj! A Kaczor dbał o Warszawę?!!! Nic nie zrobił. A teraz
        to przynajmniej nie mozna powiedzieć żeby w mieście był zastój.
        • Gość: grrrrr no faktycznie, jest budowa niepotrzebnego metra IP: *.jjs-isp.pl 10.06.08, 09:23
          czyli zastoju nie ma, natomiast Pani Bufetowa się
          lansuje.
    • Gość: dirk Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: *.aster.pl 10.06.08, 08:18
      Z tego wynika że nasza Prezydent chce przejść do historii jako ta co wydała na
      jeden kilometr metra kwotę największą na całym świecie. Przecież to zaczyna
      być chore. Wykonawcy przecież wykorzystują jak chcą polityków bo ci robią
      wszystko byle nie stracić poparcia w sondażach. Czas najwyższy powiedzieć
      dość. Można przecież zwrócić się do firm zagranicznych tylko że to też
      problem. Jak skorzystać z usług chińskich firm to gazeta zaraz znajdzie tam
      jakąś bezpiekę lub inne "free tybety". Z usług firm amerykańskich pewnie prawo
      zabrania korzystać (co przy cenie dolara byłoby korzystne), a i "amerykan"
      mówił jak się robi metro.
      Niestety ale sądzę że pani Gronkiewicz wybierze sondaże i zapłaci złodziejską
      cenę byle tylko móc się pochwalić w kampanii wyborczej: "Zbudowałam metro".
      Smutne ale prawdziwe.
      • raf-ber Re: Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra 10.06.08, 10:31
        Gość portalu: dirk napisał(a):

        > Z tego wynika że nasza Prezydent chce przejść do historii jako ta co wydała na
        > jeden kilometr metra kwotę największą na całym świecie. Przecież to zaczyna
        > być chore.

        Przecież cena ropy i innych surowców oraz żywność bije rekordy na całym świecie
        więc czemu metro ma nie drożeć? Budujemy już najdroższe autostrady to czemu
        metro ma być tanie?

        Wykonawcy przecież wykorzystują jak chcą polityków bo ci robią
        > wszystko byle nie stracić poparcia w sondażach. Czas najwyższy powiedzieć
        > dość. Można przecież zwrócić się do firm zagranicznych tylko że to też
        > problem. Jak skorzystać z usług chińskich firm to gazeta zaraz znajdzie tam
        > jakąś bezpiekę lub inne "free tybety".

        No jasne, UE dołoży kasę żeby Skosy budowały metro... brzuch mnie boli ze śmiechu.

        Z usług firm amerykańskich pewnie prawo
        > zabrania korzystać (co przy cenie dolara byłoby korzystne), a i "amerykan"
        > mówił jak się robi metro.
        > Niestety ale sądzę że pani Gronkiewicz wybierze sondaże i zapłaci złodziejską
        > cenę byle tylko móc się pochwalić w kampanii wyborczej: "Zbudowałam metro".
        > Smutne ale prawdziwe.

        Co do sondaży to nic tak nie wkurza mieszkańców jak wieczne wykopki. Co do
        inwestycji, to zrobienie czegokolwiek innego wymaga szeregu planów co ciągnie
        się latami - faktycznie nie będzie się czym pochwalić. Po drugie kasa na metro z
        budżetu czy UE nie może być wydana na tramwaje autobusy i inne pomysły (btw.
        tramwaje i autobusy nie stoją tak jak samochody na placach, tylko się zamawia i
        grzecznie czeka - nie rzadko kilka lat). Krótko mówiąc wybór jest taki albo II
        linia metra za taka kasę jak chcą oferenci albo rezygnacja z tej inwestycji i
        nic w to miejsce. Jeśli ktoś myśli że w przyszłości można to będzie zrobić
        taniej polecam zapoznać się z wynikami powtórzonych przetargów na autostrady.
        Jedyne wyjście to negocjować warunki z oferentami i trzeba się pogodzić z faktem
        że na 2012 nie zdążą.
        • Gość: dirk Re: Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: *.aster.pl 10.06.08, 18:06
          W Hondurasie podrożały banany, to rozumiem że cena kilometra metra powinna
          wzrosnąć o 100 tys. O czym ty piszesz bo nie rozumiem co ma cena żywności do
          budowy metra. Ty chyba nigdy nie miałeś do czynienia z branżą budowlaną.
          Unia nie da pieniędzy bo coś wybudują Chińczycy. No to coś nowego a jakby coś
          zbudowali Brazylijczycy to penie by kazali rozebrać.
          Mieszkańcy przeboleją wykopki jeśli jest to zorganizowane z głową. Co do
          sondaży, to w Polsce jest tak że jakby w sondażach wychodziło że rodacy kochają
          semafory, to ci co rządzą stawiali by je na każdym skrzyżowaniu. Co do ceny w
          przetargu do głównym powodem jej wysokości jest to że wykonawca zabezpiecza się
          przed karami za niedotrzymanie terminu. Czyli że miasto samo by sobie zapłaciło
          karę.
          Co do tramwajów i autobusów to już zupełnie nie wiem o co Ci chodzi.
    • Gość: PrzeRuSco kłamiesz ostrowski kłamiesz IP: *.cust.tele2.pl 10.06.08, 08:21
      Jeżeli stadion ma kosztować 363 mln pln a krzesełko 3 tys pln to
      bedziemy miec najwiekszy stadion Europy na 121 tyś miejsc. Po co
      budowac narodowy na 55 tyś. Kłamiesz ostrowski kłamiesz...
      • Gość: PrzeRuSco pomyłka:) kłamiesz kosmala kłamiesz IP: *.cust.tele2.pl 10.06.08, 08:23
        oczywiście jak wyżej
      • Gość: Warszawiak Re: kłamiesz ostrowski kłamiesz IP: *.chello.pl 10.06.08, 08:59
        Czy w gminnej szkole uczą czytania ze zrozumieniem? Mowa jest o
        euro, a nie złotych.
    • wawiaksmile Uwielbiam polskie procedury przetargowe 10.06.08, 08:27
      To poezja jeśli wszystko jest zgodne z tymi durnymi przepisami można
      przepłacać nawet 10 krotnie. Tylko pytanie po co one są? Aby
      ułatwiać budowy (ciekawe jak), czy aby było taniej (bo niby inaczej
      Polskę okradną). Wszystko wychodzi jak wychodzi, zgodnie z literą
      prawa firmy łupią nas na potęgę. Tylko kto za tak durne prawo
      odpowiada???
      • narwik Cena 6 miliardów z czegoś wynika. Jeśli dało by 10.06.08, 12:39
        się taniej, to po prostu było by taniej. Żadna firma nie weźnie na siebie niepewnego kontraktu bo inaczej skończyła by jak stocznia Gdańska.
        • Gość: kliknij tu Re: Cena 6 miliardów z czegoś wynika. Jeśli dało IP: *.aster.pl 10.06.08, 21:02
          > Cena 6 miliardów z czegoś wynika.

          No wlasnie sa sugestie ze ze zmowy cenowej.
    • blendyks Komunikacja publiczna w Warszawie 10.06.08, 08:41
      Budowa II linii metra na centralnym odcinku w nikłym stopniu
      wspomoże przemieszczanie się w Warszawie. Na tym odcinku mamy linie
      tramwajowe wzdłuz mostów Poniatowskiego oraz Śląsko Dąbrowskiego jak
      też kolej (SKM oraz KM).
      Dużo lepszym rozwiązaniem byłoby rozpoczęcie budowy od odcinków
      zewnętrznych to jest od Woli do Śródmieścia jak też ewentualnie na
      Pradze.
      Gdyby powstał odcinek od Morów/Połczyńskiej z parkingiem Park&Ride i
      dociągnięty był do stacji metra Świętokrzyska zapewniony byłby
      znakomity dojazd z zachodnich przedmieść i osiedli mieszkaniowych do
      centrum Warszawy. Mniej o kilkanaście tysięcy samochodów dziennie
      wjeżdżałoby do centrum miasta.
      • Gość: rozpacz druga linia metra jest juz GOTOWA! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.06.08, 13:27
        drodzy urzednicy, kupcie mape warszawy i spojrzcie: druga linia
        metra JEST JUZ GOTOWA.
        jest nia linia kolejowa!
        wystarczy ja wykorzystac:
        od dworca gdanskiego > wwa zoo, wwa wschodnia, stadion, powisle,
        srodmiescie, ochota, wola...
        dobudowac kilka przystankow, ulatwic do nich dostep z przystankow
        autobusowych/tramwajowych... i gotowe!

        i nawet bedzie gotowa na EURO (choc troche nie rozumiem po co na 2
        mecze budowac metro...)
        • Gość: zbuk Re: druga linia metra jest juz GOTOWA! IP: *.ms.gov.pl 10.06.08, 13:35
          Powiedz to PKP
          • qawsedrftg zbuku ty zero jedne, przecież SKM działa 10.06.08, 13:38
            A mówić trzeba raczej PLK, które wyremontuje tory tak
            jak to obecnie robi na wszystkich wylotach z węzła!
            Nie da się dłużej robić z PKP winnego zła wszelkiego,
            po prostu stan faktyczny temu przeczy. Już teraz na
            średnicy w szczycie pociągi są co 4-5 minut, coraz
            czystsze i więcej zmodernizowanych, trzeba dokupić
            kursów u SKM albo KM i już.
            • Gość: zbuk Re: zbuku ty zero jedne, przecież SKM działa IP: *.ms.gov.pl 10.06.08, 13:46
              (wzdech) Stań przy moście średnicowym i popatrz jak często
              wstrzymywany jest na nim ruch pociągów. Przygnębiający widok. O
              regularnych nieplanowanych postojach obok PKP Stadion nie wspomnę.
              Wracając codziennie do domu cieszę się, że tam nie sterczę.
              • qawsedrftg jeżdżę tamtędy codziennie i rzadko są problemy 10.06.08, 13:49
                A gdyby zainwestować kilka % kosztu metra w
                sygnalizację, układy torowe i nowe torowiska i zmianę
                profilu szlaku w kilku miejscach, i nowe bardziej
                dynamiczne składy, to by było znakomicie.

                I tak jak się zazwyczaj coś psuje to jest to
                legendarna "kacza kolej", której później nie ma jak
                zepchnąć.
                • Gość: zbuk Re: jeżdżę tamtędy codziennie i rzadko są problem IP: *.ms.gov.pl 10.06.08, 14:07
                  I wracamy do punktu wyjścia. Jak PKP, które nie jest w stanie nawet
                  zadbać o trawniki przed dworcem dasłaby by sobie radę z taką
                  inwestycją? Nie twierdzę że to jest niemozliwe. Widziałem nawet
                  studium dotyczące rozbudowy i modernizacji sieci kolejowej, by
                  służyła jako kolej wewnętrzna dka Warszawy. W 2003 roku koszt
                  takiego przedsięwzięcia szacowano na 1 mld 275 mln złotych. Dzisiaj
                  pewnie byłoby to jakieś 5 mld, ale uważam gra warta świeczki.
                  Niestety z PKP nie da rady. Tą instytucję należały zalać betonem i
                  zbudować od nowa. Taka jak jest, nigdy się z tym nie upora.
                  • qawsedrftg powtarzaj dalej mantrę :) 10.06.08, 14:14
                    Może jesteś z PO (partii na którą głosowałem a która
                    od PiS różni się głównie nazwą i brakiem bliźniaków) i
                    bronisz swojej Bufetówki? PLK remontuje WSZYSTKIE
                    wyloty z węzła. Kwestia dworców to problem którego bez
                    udziału miasta się nie rozwiąże. A rząd nic w kwestii
                    PKP nie robi, tylko przyklepuje nieudane reformy brnąc
                    w to dalej. Macie władzę - dlaczego nie rozbić tego
                    betonu?

                    Głupio i zazdrość że koleje mazowieckie działają
                    lepiej niż miejskie SKM? Że z Flirtami i wagonami od
                    Bombardiera się udało? Największy problem PKP, czyli
                    bezsensowny monopol IC, nie dotyczy ruchu lokalnego w
                    węźle warszawskim.
                    • Gość: zbuk Re: powtarzaj dalej mantrę :) IP: *.ms.gov.pl 10.06.08, 14:22
                      Jezuuu! wybacz. Ale PKP a konkretnie Koleje Regionalne są w KM
                      udziałowcem MNIEJSZOŚCIOWYM. Większość ma województwo mazowieckie,
                      mam dalej tłumaczyć zo z tego wynika? A tu nie chodzi o WYLOTY z
                      węzła, a o sam węzeł. Konkretnie o remont kilkunastu kilometrów
                      torów, budowę kliku dalszych kilometrów (przejedź torami z PKP ZOO
                      na Dworzec Wileński w czasie krótszym niż pół godziny to pogadamy)
                      remont kilku przystanków, widziałeś jak wygląda PKP Tarchomin? Mam
                      cię dalej gnębić?
                      • qawsedrftg siebie gnęb dalej :) 10.06.08, 14:30
                        Chodzi o to co można zrobić z wkładem miasta!

                        O infrę bym się nie martwił, odcinek ZOO-Wschodnia
                        będzie remontowany w tym roku. Z Wileńskiego do ZOO
                        nie trzeba jechać - ale wymyślił! Ważna natomiast jest
                        relacja Zielonka-Wschodnia.

                        Wiedz (może powiedz Bufetowej :) ) że kluczowa jest
                        wewnętrzna linia obwodowa ze zrobieniem przejścia ze
                        średnicy, przystanki przy zewnętrznej obwodnicy,
                        przystanek Ursus Niedźwiadek, nowe składy i
                        sygnalizacja! Nowa stacja do obsługi Bródna.
                        • Gość: zbuk Re: siebie gnęb dalej :) IP: *.ms.gov.pl 10.06.08, 14:43
                          Z Wileńskiego do ZOO
                          > nie trzeba jechać" No właśnie. A drugia linia metra ma tymczasowo
                          ruszyć z Wileńskiego rozładowując najkoszmarniejszy węzeł
                          komunikacyjny Warszawy. Na Wileńskim tory się kończą. Dalej trzeba
                          wsiąść w autobus lub tramwaj. Kto chociaż raz tamtędy musiał się
                          przebijać w godznach szczytu, albo i poza nimi, ten wie dlaczego
                          metro jest tam potrzebne. Jak dojechać koleją z Wileńskiego na
                          Centralny? Nie da się w czasie poniżej 2 godzin? Fatalnie. Torów
                          brak. Trzeba zawijać do Zielonki, stamtąd Rembertów, Wschodnia i
                          dopiero Centralny. Paredziesiąt kilometrów po najbardziej
                          zatłoczonych torach w Polsce.

                          wewnętrzna linia obwodowa ze zrobieniem przejścia ze
                          > średnicy, przystanki przy zewnętrznej obwodnicy,
                          > przystanek Ursus Niedźwiadek, nowe składy i
                          > sygnalizacja! Nowa stacja do obsługi Bródna.

                          Ile razem? I dlaczego miasto ma wtykać PKP w tyłek miliardy na
                          zmarnowanie? I chyba chodzi w sumie o usprawnienie komunikacji w
                          Centrum miasta a nie na obwodzie? Bo to jest podstawą problemu. Jak
                          szybko przeprawić się przez Wisłę.
                          • qawsedrftg muuu zbukuuuuuu :) 10.06.08, 14:50
                            Kończę już bo jesteś trollem i generujesz siekę.

                            Przecież jest trampas i z Wileńskiego do metra jedzie
                            się już teraz 5 minut max. Ale większość pasażerów z
                            Małkini, Wołomina i Zielonki nie musi dojechać do
                            Wileńskiego, bo w Zielonce odchodzi tor na średnicę
                            (obecnie za mało kursów).

                            Zapamiętaj, prawdziwe pieniądze, zarabia się tylko na
                            drogich, głębokich metrach.

                            My tym metrem otwieramy oczy niedowiarkom! Mówimy: to
                            jest nasze metro, przez nas zrobione...
                            • Gość: zbuk Re: muuu zbukuuuuuu :) IP: *.ms.gov.pl 10.06.08, 14:54
                              I tak wymiękł syn kolejarza
                      • przewoz_pw Re: powtarzaj dalej mantrę :) 10.06.08, 21:56
                        > węzła, a o sam węzeł. Konkretnie o remont kilkunastu kilometrów
                        > torów,
                        Konkrety poproszę.
                        Jedyny odcinek w sercu WWK w fatalnym stanie to odcinek Warszawa Gdańska - Warszawa Wola. Pozostałe są albo w dobrym stanie (prędkosć powyżej 60km/h) albo są własnie modernizowane, albo będą modernizowane. Dotyczy to również tego feralnego odcinka - realizacja planowana na ten rok.
                        Co do ruchu, to po przebudowie układu torowego dw. Wschodniego - i tu się poprawi. Problemem jest jeszcze głowica zachodnia dw. Wschodniego na nitce podmiejskiej. Na nitce dalekobieżnej pociągi stoją w korku przez przebudowę i blokadę wyjazdu z niektórych torów.
                        Poszukaj nieco o modernizacji WWK.
                        Wystarczy ją w pełni zrealizować.
                        I nie wierz w obietnice wyborcze. Tamta mapa to był niezły cyrk ;)
      • Gość: warszawiak Re: Komunikacja publiczna w Warszawie IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.06.08, 19:48
        Całkowicie się z tobą zgadzam centralny odcinek metra nic nie pomoże
        w komunikacji zdzielnicami takimi jak targówek czy bemowo
    • Gość: lex Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: *.chello.pl 10.06.08, 08:54
      Z tym przetargiem bylo tak, ze projekt wykonawczy, ktory
      przygotowalo miasto, byl bardzo ogolny. Dodatkowo miasto nie chcialo
      wspolpracowac z konsorcjami na etapie pytan, ktore mialy wyjasnic
      wiele spornych kwestii. Dlatego konsorcja przyjely wariant
      pesymistyczny i daly taka cene.
      • Gość: DjMolek Re: Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: 83.238.100.* 10.06.08, 10:09
        Każdy kto pracuje w tzw. biznesie, którego klientem bywają jednostki publiczne
        wie, że od razy stawki się robi podwójne.
        Klienci prywatni płacą za dzień mojej pracy 600 Euro... Sektor publiczny 1100
        Euro... Wszyscy o tym wiedzą tylko nie politycy...
    • Gość: as Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: *.acn.waw.pl 10.06.08, 09:02
      urzędasy i myślenie to dwie różne sprawy. a potem jest wielkie
      zdziwienie.
    • cymberaso Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra 10.06.08, 09:03
      No cóz. Nie dziwi mnie, ze firmy zaproponowały zaporowe ceny. Tak
      to jest z obietnicami wyborczymi. Jezeli dużo sie naobiecuje,
      późniejsze działania przeczą obietniom, to w sytuacji gdy się ma nóz
      na gardle - zawsze ktoś to wykorzysta.
      Wyborców można mamić obietnicami ("no bo wszyscy wiedzą, jak to jest
      z obietnicam wyborczymi. One sie rządzą swoimi prawami ")
      Tylko, ze jak przychodzi co do czego, nie ma sie osiagnięc zbyt
      wielu - to gdy przychodzi do realizacji czegoś - to firmy to
      wykorzystają.Zysk jest zyskiem, a reguły gry rynkowej twarde.
    • Gość: czyniezadużo? skrócić to co ma powtać do 2012, pomyśleć o wyko.. IP: *.polixel.pl 10.06.08, 09:05
      Po co cała ta nagonka, żeby cały centralny odcinek powstał przed
      Euro2012?
      Niech firma która zwycięży w przetargu płaci kary tylko od
      opóźnienia odcinka Marszałkowska - Stadion (plus grunt nad
      pozostałymi stacjami w czasie Euro niech będzie uprzątnięty).

      Na pewno będzie wtedy taniej! Połączenie stadionu z miastem przecież
      wtedy będzie.

      Może warto zapytać wykonawców co tak zwiększa cenę (i to uprościć)!

      Centralny odcinek mozna kończyć na spokojnie, taniej.
    • Gość: freeman Co ? IP: *.chello.pl 10.06.08, 09:15
      Czy ja dobrze przeczytałem? Miasto chce budować stadion Legii której
      właścicielem jest ITI. Niech ITI sam buduje!!! Ma na to
      wystarczające fundusze.
      • Gość: czytelnik Re: Co ? IP: *.vast.net.pl 10.06.08, 14:00
        tak, budowe stadionu dla L podpisal na odchodne pan Marcinkiewicz,
        oczywiscie nie wiedzial, ze wyborcy nie dali sie takie sztuczki
        nabrac.
    • Gość: Riatt Metro w Warszawie? IP: *.cec.eu.int 10.06.08, 09:15
      DLaczego II linia za Wisla ma byc taka krotka? Skad pomysl, ze ma
      przebiegac przez Wole a nie blokowiska Ochoty w strone Lodzi i
      Katowic? Dlaczego wladze miasta nie polacza metrem Okecia z reszta
      miasta (pewnie uzytkownicy lotniskowej linii 175 byliby za:D)? Eeech
      i wiele innych pytan.

      I ostatnie: Dlaczego caly Narod ciagle buduje swoja stolice:)? Kiedy
      metro w Lodz, Krakowie, Wroclawiu:P?
      • mil1231 kretynie-Warszawa dopłaca do całego kraju 10.06.08, 21:16
        700 mln zł rocznie tzw janosikowego! zlikwidujmy haracz na was biedaków to
        wybudujemy sami nie tylko metro!
    • Gość: bewu Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: *.acn.waw.pl 10.06.08, 09:15
      Jedyna dobra wiadomość to taka, że mogą nie wybudować nowego
      stadionu Legii.
    • Gość: warszawiak Warszawa nie chce II liniii metra! IP: *.dhi.waw.pl 10.06.08, 09:22
      Pani Prezydent,
      apeluję! proszę!

      nie budujmy tak drogiego metra!
      metro nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Warszawy!
      Naprawdę zapamiętamy Panię lepiej, jeśli zbuduje Pani 100 km tramwajów niż 10 km
      metra.
      Warszawa nie musi mieć 3 linii metra, wystarczą szybkie tramwaje, które będą
      miały mało przystanków i priorytet na skrzyżowaniach.
      Co pomoże metro na trasie 20 linni autobusowych i 10 tramwajowych?

      proszę, błagam!
      nie sprzedawac parków, odbudować pałac saski i bruehla, zbudować most północny i
      krasińskiego, zbudować szybkie tramwaje, zrewitalizować pragę w okolicach
      jagiellońskiej, targowej. wszystko to kosztuje tyle samo co to nieszczęsne
      metro, a dużo więcej z tego pożytku. i miasto będzie jakoś wyglądało.
      metrem nikomu się dziś nie zaimponuje.

      warszawa nie chce więcej metra!

      • Gość: Pan Bufetowy popieram!!! IP: *.jjs-isp.pl 10.06.08, 09:26

        Światła protramwajowe,
        Flirty kolejowe,
        ścieżki rowerowe,
        znaki antysamochodowe (won z centrum ze skorupami,
        parkują na każdym chodniku)

        Nie dajmy wciskać sobie ciemnoty!
        • Gość: 4g63 Re: popieram!!! IP: 213.77.0.* 10.06.08, 10:20
          > ścieżki rowerowe,

          na to nie trzeba by było wiele, wystarczy naprawić prawy pas każdej jezdni i
          domalować tam białą linie 40 - 50 cm od krawężnika.
          • Gość: Pan Bufetowy nieprawda, precz z dziadostwem! IP: *.jjs-isp.pl 10.06.08, 10:22
            Doświadczenia holenderskie pokazują że takie ścieżki
            nie są przyjazne dla rowerzystów, a co dopiero w
            naszym dzikim ruchu. Tylko wydzielone i asfaltowe.
            Miejsca w Warszawie jest dużo, trzeba tylko chcieć.
        • Gość: Przemek Re: popieram!!! IP: 217.153.153.* 10.06.08, 12:51
          Gość portalu: Pan Bufetowy napisał(a):

          > Flirty kolejowe,

          widze, ze kolega nigdy nie probowal sie o cokolwiek dogadac z kolejami... a
          szkoda - to taka fajna szkola zycia :)
      • Gość: raf4 Re: Warszawa nie chce II liniii metra! IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.06.08, 09:32
        POPIERAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        • Gość: rybitwa Re: Warszawa nie chce II liniii metra! IP: 193.0.102.* 10.06.08, 09:39
          zrozumcie ludzie, oni będą budować to niepotrzebne metro. to musi być strasznie
          podniecające wydawać takie duże sumy.
      • Gość: Seba Re: Warszawa nie chce II liniii metra! IP: *.polkomtel.com.pl 10.06.08, 09:53
        Zgadzam się. W d..ie mam tą II linie metra za takie pieniądze. Wolę aby za tą
        kwotę powstało kilkadziesiąt drobniejszych inwestycji w komunikację i to
        nastawioną na transport międzydzielnicowy, a nie wszysto przez centrum. Potrzeba
        nam linii (metra, kolei) typu LOOP (pętla) jak w innych dużych miastach
        cywilizowanej części Europy.

        SL
      • grizwold Popieram! 10.06.08, 10:12
        100% zgoda!

        Metro2 to tylko naiwne myslenie, ze kupi sie glosy wyborcow. Jezeli HGW
        rzeczywiscie chce cos zrobic, oto wycinek dobrych pomyslow:
        - tramwaje
        - obwodnice
        - wiecej SKM, integracja z miastem linii srednicowej, polaczenia do Legionowa,
        Piaseczna i innych duzych aglomeracji
        - mostow wiecej!
        - sygnalizacja swietlna z priorytetem komunikacji miejskiej

        Metro to fanaberia, ktora nie rozwiaze problemu.

        Pozdrawiam serdecznie - tez warszawiak.
      • Gość: freeman Re: Warszawa nie chce II liniii metra! IP: *.chello.pl 10.06.08, 10:15
        nie sprzedawac parków, odbudować pałac saski i bruehla, zbudować
        most północny i
        krasińskiego, zbudować szybkie tramwaje, zrewitalizować pragę w
        okolicach
        jagiellońskiej, targowej.
        Z tym kawałkiem się zgadzam z resztą nie. Metro jest
        najsprawniejszym środkiem komunikacji i nie wolno z niego rezygnować.
        • Gość: grrrr freemanie nie znasz się a piszesz - to ciekawe IP: *.jjs-isp.pl 10.06.08, 10:20
          Metro jest albo nie jest najlepsze, to zależy zarówno
          od jego trasy, jak i możliwości alternatywnych. Zauważ
          jak potężnie rozbudowano w Amsterdamie tramwaje przed
          rozbudową metra.

          Metro bywa szkodliwe!
          -dojeżdżanie do niego może być bardziej uciążliwe niż
          tramwaj pod dom
          -koszt może zjeść kasę na tąńsze a bardziej potrzebne
          inwestycje
          -zła trasa to tragedia nienaprawialna. Wyobrażasz
          sobie jazdę z Gocławia przez Wschodnią do Centrum? (a
          tak przecież ma być)

          Czas na teorię spiskową!!! Otóż Bufetowa prze do tego
          metra z taką determinacją, że musi chodzić o coś
          więcej! Odpowiedź można znaleźć w Protokołach Mędrców
          Syjonu:

          § 13. Tunele podziemne
          Twierdzicie, że goje rzucą się na nas z bronią w ręku,
          jeżeli przedwcześnie zrozumieją, o co chodzi.
          Przeciwko temu posiadamy na zachodzie możność ukrycia
          takiego manewru, że zadrżą serca najdzielniejsze: są
          to tunele dla kolei podziemnych, które od tego czasu
          będą przeprowadzone we wszystkich stolicach. W chwili
          odpowiedniej będą one wysadzone w powietrze wraz ze
          wszystkimi organizacjami i dokumentami państwowymi.
          • Gość: zbuk Re: freemanie nie znasz się a piszesz - to ciekaw IP: *.ms.gov.pl 10.06.08, 12:41
            Czy zawsze musi znależć się imbecyl węszący wszędzie czosnek? Znawcy
            od siedmiu boleści. Budapeszt płacił 933 mln euro za kilometr, a od
            tego czasu ceny poszły w górę. Poza tym takich samych argumentów jak
            tu obecne ćwoki przeciw drugiej linii metra naście lat temu uzywano
            przeciw pierwszej. I co barany połamane? Jeździcie rowerem zimą? Bo
            ja jakoś tłumów na rowerach w grudniu nie widzę. I ta wiara w
            tramwaj, wręcz boski kult. No i ile tramwaj jest w stanie przewieźć
            ludzi w godzinę i na jaką odległość? Ach, przepraszam tramwaj pod
            dom, no to argument fanastyczny. Miałeś tramwaj pod domem? Ja
            miałem, nawet niskopodłogowe cichobiegi są mocno denerwujące, mam
            dla waszej wygody trzymać non stop okna zamknięte? No i argument
            numer jeden: bo w Amsterdamie... " Zauważ
            > jak potężnie rozbudowano w Amsterdamie tramwaje przed
            > rozbudową metra." Oczywiście, bo POMIMO tej potężnej rozbudowy
            tramwaje nie dały rady i trzeba było jednak w metro wpakować górę
            kasy. Mogę pisać tak jeszcze długo i wytrwale, ale obawiam się że
            nastoletnich łbów nie trafię. Trudno, sam w wieku 15 uważałem się za
            niezrozumianego geniusza.
            • qawsedrftg zbuku ty jesteś ziobro!!! Adres się zgadza 10.06.08, 12:54
              Poziom też. Jak można siedzieć w Gmachu
              Sprawiedliwości i pisać takie brednie?

              Weźmy tramy amsterdamskie. W końcu stwierdzili że
              dorzucą metro, ale widziałeś jak bezproblemowo to
              przebiegało i jak dobrze komunikacja tramwajowa
              fumkcjonowała wcześniej? Zwracam uwagę na kolejność!

              Miałeś metro pod domem? Też ludzie ryczą. A ja mam
              tramwaj i jest OK, jak się komuś nie podoba życie w
              wielkim mieście, to może się przeprowadzić.

              Pierwsza linia ma trasę znacznie lepszą niż druga, i
              negowanie sensu II nie oznacza negowania I, jeżeli
              tego nie pojmuje ktoś piszący z Ministerstwa
              Sprawiedliwości, to znaczy że jest pan ZEREM, panie
              Zbyszku.
              • Gość: zbuk Re: zbuku ty jesteś ziobro!!! Adres się zgadza IP: *.ms.gov.pl 10.06.08, 13:33
                Cóż za merytoryczna odpowiedź, Normalnie czuję się powalony na
                kolana. Zgodnie z najlepszymi zasadami erystyki rzuciłeś się człecze
                tylko na kawałek o Amsterdamie, to też nie do końca z sensem. Gryzie
                mnie tylko, dlaczego nikt nie zauważył po pierwsze jak unikalnym pod
                względem urbanistycznym jest Amsterdam, i po drugie nikt nie pisze o
                liczbie ludności w tej pro forma stolicy. Czyżby fakt zamieszkiwania
                niecałych 800 tyś. ludzi w przeciwieństie do ponad dwukrotnie
                liczebniejszej (1 704 tyś)i rozleglejszej w Warszawy (Amsterdam 219
                km2 wobec 519 km2 Warszawy) nie wpływał na problemy komunikacyjne?
                Że o gęstej sieci amsterdamskich kanałów też komunikacyjne
                intensywnie wykorzystywanych nie wspomnę.

                P.S. gratuluję orientacji w aktualnym składzie rządu.
                • qawsedrftg ziobro to przecież metafora 10.06.08, 13:45
                  a poza tym kto wie czy Zbyszek Zero ciągle nie ma tam
                  konta? Kto wie? A skoro taki jest poziom w
                  ministerstwie to czym obecny Układ różni się od
                  Kaczego?

                  Amsterdam to tylko przykład, do innych miast silnie
                  utramwajonych i ukolejowanych należą na przykład
                  Bruksela, Wiedeń, Praga, Mediolan... Metro tam też
                  zazwyczaj występuje, ale nie wszędzie. Na przykład w
                  najbardziej podobnych do Warszawy pod względem
                  powierzchni i gęstości zabudowy miastach aglomeracji
                  Zagłębia Ruhry systemy kolejowo-tramwajowe
                  wystarczają.

                  I trzeba naprawdę dużo ziobrodliwości aby zanegować
                  następujące fakty: do EURO metro nie jest potrzebne W
                  OGÓLE, a największą bolączką Wwy nie jest paraliż
                  Bródna i Bemowa, tylko całego miasta. Zupełnie
                  niewydolny system tramwaju mimo mnóstwa wydzielonych
                  odcinków. Bardzo słabo wykorzystana a dobrze
                  rozwinięta sieć kolejowa. Nadmiar samochodów w
                  centrum. Nowe dzielnice z tragicznym dojazdem
                  (Tarchomin, Włochy, Ursus, Wawer, dzielnica biznesowa
                  na Mokotowie...) I my ciemny lud warszawski nie damy
                  sobie wmówić że metro rozwiąże automatycznie te
                  problemy a Pani Bufetowej oszczędzi trudu ze
                  zmierzeniem się z nimi.
                  • Gość: zbuk Re: ziobro to przecież metafora IP: *.ms.gov.pl 10.06.08, 13:58
                    Akurat w Wiedniu mieszkałem przeszło dwa lata (X bezirk) i wiem z
                    autopsji jak to tam wszystko wygląda. Wcale nie tak różowo, mimo
                    gęstej sieci tramwajowej i kilku linii metra oraz jeszcze
                    gęściejszej sieci kolejowej jakoś Austriacy na Euro 2008 wybudowali
                    kolejną linię metra. W cenie 850 mln euro za kilometr. Pewnie
                    zboczeńcy w zmowie z bufetową. I w wymienionych przez Ciebie
                    miastach metro nie tylko jest, ale jest go kilka linii a nowe ciągle
                    w budowie. A w Zagłębiu Ruhry Miasta metra mają, mają też kolejki
                    naziemne, nawet napowietrzne, i ciągle drążą pod ziemią. Pewnie rady
                    miejskie Dusseldorfu czy Essen też należą do jednej bandy
                    metrolubów. Kilka innych miast w Zagłębiu też by sobie zbudowało,
                    ale ze względu na szkody górnicze nie ma mowy. Zauważyłeś może, że
                    jest tam sporo klubów piłkarskich z dużymi stadionami? Poświęć
                    chwilkę na przestudiowaniu dojazdu do nich. Tylko nie uzywaj do tego
                    stron typu www.wyznajęrower.com. Zwykła mapa miasta wystarczy.
                    • qawsedrftg przecie piszę że najpierw trzeba zrobić podstawy 10.06.08, 14:17
                      U nas nie ma sygnalizacji wzbudzanej dla tramwajów,
                      nie ma SKM na wylotach i obwodnicy kolejowej, nie ma
                      biletu aglomeracyjnego... Widzisz że w znacznie
                      bogatszych miastach (dodałbym jeszcze Lipsk, Lozannę i
                      jeszcze kilka) metro się robi po wykorzystaniu
                      prostych rezerw. A kontrprzykładem niech będzie Sankt
                      Petersburg, gdzie idąc naprzeciw nowej samochodowej
                      fascynacji zlikwidowano chyba z połowę sieci
                      tramwajowej budując drogi. Wiesz jaki to dało efekt
                      mimo gęstej sieci metra?
                      • Gość: zbuk Re: przecie piszę że najpierw trzeba zrobić podst IP: *.ms.gov.pl 10.06.08, 14:26
                        Lipsk? Lozanna? Jakiej wielkości to są miasta? A Piter to klasyczny
                        przykład decyzji wymuszanej łapówą, bez jakiegokolwiek pomysłu na
                        przyszłość miasta. Nie zlikwidowano tramwajów a trolejbusy. To taki
                        autobus na prąd.
                        • qawsedrftg fajnie się błaźnisz za pieniądze podatnika :) 10.06.08, 14:32
                          en.wikipedia.org/wiki/Tramways_in_Saint_Petersburg
                          • Gość: zbuk Re: fajnie się błaźnisz za pieniądze podatnika :) IP: *.ms.gov.pl 10.06.08, 14:50
                            "A Piter to klasyczny
                            przykład decyzji wymuszanej łapówą, bez jakiegokolwiek pomysłu na
                            przyszłość miasta. Nie zlikwidowano tramwajów a trolejbusy. To taki
                            autobus na prąd."

                            Odniósłbyś się może do tego? A nie pisałem o tramwajach tylko o
                            trolejbusach to raz. Dwa, rozpad sieci tramwajowej w Pitrze to fakt
                            ale jeżdzą (jeszcze) Co z absurdalnymi podanymi przez ciebie
                            przykładami Lozanny i Lipska?
        • grizwold Re: Warszawa nie chce II liniii metra! 10.06.08, 10:31
          Gość portalu: freeman napisał(a):

          > nie sprzedawac parków, odbudować pałac saski i bruehla, zbudować
          > most północny i
          > krasińskiego, zbudować szybkie tramwaje, zrewitalizować pragę w
          > okolicach
          > jagiellońskiej, targowej.

          Tutaj pełna zgoda.

          > Z tym kawałkiem się zgadzam z resztą nie. Metro jest
          > najsprawniejszym środkiem komunikacji i nie wolno z niego rezygnować.

          Metro jest najsprawniejszym srodkiem komunikacji pod warunkiem, ze: trasa jest
          dobrze przemyslana; cena jest adekwatna do zysku (czyli podniesienia sprawnosci
          komunikacji). Tutaj zabraklo i jednego i drugiego. 2 linia metra w zasadzie
          dubluje linie srednicowa oraz inne linie kolejowe na terenie miasta. Cena jest
          absurdalna. Za te pieniadze mozna o wiele lepiej usprawnic komunikacje w
          miescie. Co wiecej, mozna domniemywac, ze metero nie bedzie gotowe na Euro, wiec
          tu jest wyrzucanie pieniedzy w bloto.
      • Gość: czytelnik Re: Warszawa nie chce II liniii metra! IP: *.vast.net.pl 10.06.08, 14:03
        Pani Prezydent!
        Apeluję i Proszę!
        koniecznie trzeba budowac II Linie metra.
      • Gość: xxx Re: Warszawa nie chce II liniii metra! IP: *.aster.pl 10.06.08, 19:43
        takie same głupoty pisano przy budowie metra na Ursynowie. Przejedź się w szczycie to dowiesz się czym różni się pociąg sześciowagonowy co 3 minuty od dwóch wagonów co pięć minut (o opadach atmosferycznych i skrzyżowaniach nie wspomnę). W Warszawie jest miejsce na co najmniej 4 linie metra. Tramwaje też powinny znacznie zwiększyć swój zasięg. Jeżeli teraz nie zbudujemy metra za 6 mld to za rok będzie kosztowało pewnie 12 mld. Niedługo ropa po 200 baksów za baryłkę.
    • Gość: DjMolek Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: 83.238.100.* 10.06.08, 10:00
      W grę wchodzą dodatkowe pieniądze z Unii, zainteresowanie rządu dofinansowaniem
      metra...

      Wara od pieniędzy z budżetu !! Najbogatsze miasto w Polsce a wszystko by chcieli
      z budżetu... nawet stadion Warszawa dostaje podczas gdy inne miasta muszą sobie
      radzić same.
      Mieszkam w Warszawie i wiem, że metro jest potrzebne, ale w innych miastach też
      są projekty niecierpiące zwłoki. A im więcej pieniędzy władowanych w Warszawę
      tym więcej pieniędzy zmarnowanych. To miasto i tak zawsze będzie tylko
      beznadziejnym skupiskiem centrali firm i przyjezdnych buraków z Pipidówków
      Dolnych, którym wydaje się, że jak pracują w stolicy to osiągnęli wielki sukces...
      • el_matador9 Re: Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra 10.06.08, 10:18
        centralny 7 kilometrowy odcinek II linii metra należy w sposób
        imperatywny i bez żadnych dyskusji ukończyć przed EURO 2012.warto w
        tym miejscu zawstydzić wszystkich oponentów jego budowy faktem, iż w
        samym Madrycie oddawanych jest co roku blisko 54 km nowych
        podziemnych odcinków
        madryckiego metra łącznie ze skomplikowanymi podziemnymi stacjami
        przesiadkowymi, a łączna jego długość w ciągu ostatnich 5 lat
        przekroczyła 250 kilometrów i zbliża się do 300 km.Problem tkwi w
        szybkim zaproszeniu wielkich ogólnoświatowych chińskich koncernów
        budowlanych i przekazaniu im pełnej, wyczerpującej dokumentacji
        technicznej i przy okazji - w szybkiej"gospodarskiej" wizycie w tym
        celu Premiera TUSKA w Pekinie;
        w czasie której uzgodniono by udział Chińczyków w budowie całęgo 34
        kilometrowego modułu II Linii metra a w przyszłości III i IV linii
        metra.Koszt samego centralnego odcinka spadłby do 3,6 miliarda
        złotych zaś calej l-szej z nowo budowanych, II linii do 18 miliardów
        złotych.
        • Gość: Pan Bufetowy na Stadionie już jest metro!!! IP: *.jjs-isp.pl 10.06.08, 10:25

          Jeśli Pani Bufetowej chodzi o to, że prawdziwe metro
          może mieć tylko zasilanie z trzeciej szyny i tylko
          750V a nie 3000V (ale nie wszędzie tak jest), to można
          dla naszej Haneczki to dostosować, wyjdzie taniej i
          prościej.
    • Gość: czytelnik Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: *.vast.net.pl 10.06.08, 10:06
      budowac druga nitke metra, odwlekanie to oznaka, ze moze wogole nie
      powstac, albo powstanie za pol wieku. Oczywiscie zrezygnowac ze
      stadionu Legii
    • Gość: ted Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.06.08, 10:11
      "Powtórka przetargu oznacza, że budowa przesunie się w czasie.
      Warszawa na pewno nie miałaby wtedy drugiej linii gotowej na
      mistrzostwa Euro 2012 r."

      I tak nie bedzie metra na Euro. Tak wysokie oferty swiadcza wlasnie
      o tym, ze wykonawczy po prostu doliczyli sobie kary za niedotrymanie
      nierealnego terminu.
      • Gość: ted Re: Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.06.08, 10:21
        6 miliardow za kawalewk metra tuz obok istniejacej linii kolejowej.
        Za 1 miliard mozna stworzyc siec SKM w calym miescie.
        Uniewaznic ten chory przetarg!
    • aga.81 Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra 10.06.08, 10:23
      Jestem jak najbardziej za budową metra, ale czemu władze miasta tak
      się napinają na 2012 Istniejąca sieć kolejowa i tramwajowa w
      wystarczający sposób osłuży EURO 2012. Ale widać politycy chcą
      popełnić najpoważniejszy błąd czyli pozostawić miasto rozkopane na
      czas mistrzostw.
    • Gość: mixer Babsztyl sobie po prostu NIE RADZI !! IP: 193.110.123.* 10.06.08, 10:27
      Należy natychmiast rozpocząć procedurę impeachment-u wobec bufetowej, to co
      dzieje się obecnie w naszym mieście to po prostu F A R S A !!
      • Gość: Pan Bufetowy ale kogo tu dać? IP: *.jjs-isp.pl 10.06.08, 10:32
        Dutkiewicza na siłę przenieść? :)
    • robert_c >> Czas na decyzje merytoryczne, a nie polityczne 10.06.08, 10:31
      Największa bolączką władzy w naszym mieście (i nie tylko w naszym)
      jest to, że rządzą politycy i ich planowanie tyczy się okresu od
      wyborów do wyborów.

      Nie ważne kto by siedział w ratuszu. Czy lewa noga, czy prawa, czy
      środkowa, czy liberalna. Myślenie zawsze jest podobne - by w
      kolejnych wyborach pozostac u władzy. Środkiem do osiągniecia tego
      celu jest nasze miasto. Rozumiecie? - dobro miasta nie jest celem,
      tylko środkiem do osiągniecia sukcesu wyborczego.

      Naobiecuje się w czasie kampanii wyborczej, a potem cięzko się z
      tego wytłumaczyć jak cos nie wychodzi. Histeria metra na Euro 2012
      przekroczyła wszelkie możliwe granice. Tak, jakby po czerwcu 2012
      miał być potop.
      Tym czasem metro buduje się na dziesiątki lat. Wydamy 6 mld i
      będziemy mogli pochwalić się kawałkiem II linii metra w czasie Euro
      2012. Na pewno jedną z atrakcji turystycznych dla przyjezdnych
      kibiców będą obowiązkowe wycieczki na II linię metra.
      Tylko, że będa u nas może 4 mecze. Potem zostaniemy z tym bajzlem, z
      zadłuzeniem, bez nowych tramwajów, autobusów, z dziurawymi ulicami,
      z korkami.

      Zbudujemy kawałek II linii metra za wszystko, co mamy i ... nie
      rozwiązamy żadnego problemu komunikacyjnego miasta. Będzie kawałek
      II linii metra i potężne korki na ulicach, a zwłaszcza na wlotówkach.

      Czas na decyzje merytoryczne, a nie polityczne!!!

      Jeszcze jest czas na modyfikację WPI i zbudowanie nowych tras
      tramwajowych do Wilanowa, Piaseczna, Janek, Ząbek, Łomianek, na
      Tarchomin. Mamy 4 lata, i to jest czas wystarczajacy, jednoczesnie
      minimalny, by rozbudowac sieć tramwajową.
      Jeśli miasto zdecyduje się na powtórzenie przetargu, to znaczy, że
      polityka wzięła górę nad rozumem. Jeszcze pół roku i będzie za
      późno, by z czymkolwiek zdążyć w Warszawie przed tym Euro.
      • ryhor Re: >> Czas na decyzje merytoryczne, a ni 10.06.08, 11:04
        Zgoda: budowa kawałka 2 linii metra na takich warunkach to obłęd.
        Skończmy z tymi mrzonkami. Wystarczy rozejrzeć się dookoła, że 8 km
        za 4 lata to nie będzie żadne rozwiązanie. Tylko tramwaje, SKM i
        Kol.Maz. są w stanie zapewnić rozsądną komunikację dla całej
        Warszawy.

        Gdybyśmy wydali te 6 mld na kolej (składy, modernizacja torów,
        więcej stacji) - efekt w całej aglomeracji byłby pewnie co najmniej
        o 300% lepszy. Tylko, że te 6 mld. to pieniądze miasta, a
        infrastruktura kolejowa należy do państwowego PLK. Czy oni mogą się
        dogadać?
        • Gość: TPepe Re: >> Czas na decyzje merytoryczne, a ni IP: *.nencki.gov.pl 10.06.08, 11:09
          Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że z PKP dogadać się nie da.
          • qawsedrftg wstyd że w Nenckim uczeni takie głupoty piszą 10.06.08, 12:22
            Bo patrzę i co innego widzę. PLK solidnie remontuje
            węzeł, dodając nawet nowe, jakże potrzebne przystanki
            (Żwirki, Al. Jerozolimskie). Koleje Mazowieckie
            działają bardzo prężnie. To raczej bufetowe miasto
            sobie olewa na przykład sprawę związku
            metropolitarnego i rozszerzenia wspólnego biletu, no
            ale przecież zajmują się metrem i nie mają czasu na
            takie drobiazgi...
          • robert_c Re: >> Czas na decyzje merytoryczne, a ni 10.06.08, 13:15
            Gość portalu: TPepe napisał(a):

            > Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że z PKP dogadać się nie da.

            A czy ktos próbował?
            PKP PLK finasuje modernizacje torów.
            W gestii PLK są też przystanki kolejowe, ale brak na to kasy. Tu
            powinno wkroczyć miasto.
            PKP PLK nie zaprojektuje też węzłów przesiadkowych. Np. czy
            zbudowanie tunelu łączacego przytsnek koljowy ze stacjami metra
            Centrum i Dw. Gdański to powinna być rola PKP, czy miasta
            stołecznego? CVzy obsługa kominikacją miejską Dw. Zachodniego to
            powinna być rola PKP, czy miasta?

            Większośc przystanków kolejowych na terenie Warszawy jest z dala od
            innych środków komunikacji. Co łatwiej wykonac? - przesunąc
            przystanek kolejowy pod pętlę autobusową, czy odwrotnie? Nie jest
            też rolą PLK budowanie parkinków systemu Park&Raid.
          • przewoz_pw Re: >> Czas na decyzje merytoryczne, a ni 10.06.08, 22:00
            > Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że z PKP dogadać się nie da.
            Jakie to doświadczenia?
      • Gość: TPepe Re: >> Czas na decyzje merytoryczne, a ni IP: *.nencki.gov.pl 10.06.08, 11:07
        Tylko, że te wszystkie tramwaje i wylotówki nie rozwiążą ani trochę problemów
        centrum. Zwłaszcza wylotówki: wpuszczą masę samochodów i zakorkują miasto. A
        powinniśmy się samochodów pozbywać. Takie ktrótkie linie metra, zakończone
        węzłami tramwaje+parkingi mogą centrum uratować trzymając masę samochodów
        osobowych z dala. Ale najpierw trzeba je wybudować a potem zająć się obrzeżami.
        • robert_c Re: >> Czas na decyzje merytoryczne, a ni 10.06.08, 13:01
          Gość portalu: TPepe napisał(a):

          > Tylko, że te wszystkie tramwaje i wylotówki nie rozwiążą ani
          trochę problemów
          > centrum. Zwłaszcza wylotówki: wpuszczą masę samochodów i zakorkują
          miasto. A
          > powinniśmy się samochodów pozbywać. Takie ktrótkie linie metra,
          zakończone
          > węzłami tramwaje+parkingi mogą centrum uratować trzymając masę
          samochodów
          > osobowych z dala. Ale najpierw trzeba je wybudować a potem zająć
          się obrzeżami.

          Obcenie największe korki i najwiekszy problem komunikacyjny jest na
          obrzeżach miasta. Powód? - podwarszawskie miesjcowiości mocno się
          rozrosły, a komunikacja nie uległa poprawie. Spróbuj czymkolwiek
          dojechac do Warszawy z Raszyna, Łomianek, Marek, Konstancina, a
          nawet Piaseczna (tu jest blisko kolej, ale z powodu naturalnych
          ograniczeń nie może kursowac częściej, jak co 25-30 minut).
          Miejscowości podwarszawskie są sypialnią Warszawy, a tam mieszkający
          w zasadzie nie mogą funkcjonowac bez samochodu. Ponad 60% dojazdów
          spoza Warszawy do miasta odbywa się samochodem. Do Warszawy wjeżdża
          każdego dnia 600 tys aut.

          Podstawowa sprawa to zbudowac dobrą komunikację szynową do
          podwarszawskich miejscowosci, by dac alternatywę dla samochodu.
          Zbudowac alternatywne trasy wlotowe do stolicy, a na tych obecnych
          wydzielić buspasy.
          Nie nalezy obawiac się, że nowe drogi wlotowe zakorkują centrum.
          Mówimy o całym pakiecie rozwiazań. Ruch w centrum będzie ograniczony
          przez podniesienie opłat za parkowanie, zmniejszenie miejsc
          parkingowych. Ci, którzy obecnie przejeżdżają tylko przez centrum
          swoim autem, powinni korzystać z planowanych obwodnic.

          Problem komunikacji w centrum to tak na prawde tylko i wyłacznie
          brak obwodnic i ruch przelotowy, dla którego brak alternatywy. Poza
          tym sieć tramwajowa jest rozwinieta znakomicie w centrum. Dodatkowo
          jest kolej, która w rychu wewnętrznym jest bardzo słabo
          wykorzystywana. Trzeba zintegrowac komunikację miejska z koleją,
          tzn. ucywilizowac przystanki kolejowe i zaprojektowac kilka węzłów
          przesiadkowych kolej/tramwaj/autobus/metro. Warszawa zapomniała że
          ma tak dobrze rtopzwinietą siec kolejową i w ogóle tego nie
          wykorzystuje.
          • Gość: kliknij tu Re: >> Czas na decyzje merytoryczne, a ni IP: *.aster.pl 10.06.08, 21:11
            > Miejscowości podwarszawskie są sypialnią Warszawy

            Bynajmniej. Prawdziwymi sypialniami sa dalej molochy W OBREBIE miasta. Ursynow
            (powiedzmy, ze sprawa zalatwiona), Tarchomin i okolice, Brodno z Targowkiem,
            Bemowo i okolice, rosnacy Ursus... I tam jest najgorzej.
            • robert_c Re: >> Czas na decyzje merytoryczne, a ni 11.06.08, 00:11
              Gość portalu: kliknij tu napisał(a):

              > > Miejscowości podwarszawskie są sypialnią Warszawy
              >
              > Bynajmniej. Prawdziwymi sypialniami sa dalej molochy W OBREBIE
              miasta. Ursynow
              > (powiedzmy, ze sprawa zalatwiona), Tarchomin i okolice, Brodno z
              Targowkiem,
              > Bemowo i okolice, rosnacy Ursus... I tam jest najgorzej.

              I owszem. Wielkie osiedla generują ruch, a mało dają miejsc pracy.
              Jednak również bardzo wątpię, by takie miasto, jak Piaseczno dawało
              wystarczająca ilość miejsc pracy i nauki. Dla zobrazowania sytuacji -
              najwieksze natężenie ruchu na Puławskiej jest jeszcze przed
              Ursynowem. Ulica poza ruchem z Piaseczna zbiera ruch z Józefosławia
              i innych osiedli zbudowanych w otulinie Lasu Kabackiego. Na
              wysokości osiedla Ursynów średnie natężenie ruchu w szczycie
              porannym na Puławskiej przestaje wzrasatać, a nawet spada. Po części
              ma na to wpływ fakt, że przepustowość tej ulicy jest przekroczona i
              samochody jadą wolniej (lub stoją w korku) i w związku z tym miej
              jest w stanie przejechać przez dany odcinek w ciągu godziny.

              Takie Łomianki niemal w ogóle nie dają miejsc pracy.

              Jest wielka nadzieja, że po zbudowaniu (wreszcie) obwodnicy
              ekspresowej Warwszawy, wiele firm będzie chciało przenieść się na
              obrzeża miasta - grunt tańszy, a dojazd lepszy. Ja osobiście
              wywaliłbym z centrum Warszawy wszystkie biurowce. Tzn. budynki
              niech zostaną, ale niech zostaną przeznaczone na hotele i
              apartamentowce. Biura w centrum powodują, że wieczorem wiele rejonów
              centrum zamiera. Jest to zła tendencja, której żałują liczne wielkie
              stolice w Europie, w tym Londyn.
      • Gość: Aneta Krawczyk Re: >> Czas na decyzje merytoryczne, a ni IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.06.08, 11:23
        > Jeszcze jest czas na modyfikację WPI i zbudowanie nowych tras
        > tramwajowych do Wilanowa, Piaseczna, Janek, Ząbek, Łomianek, na
        > Tarchomin. Mamy 4 lata, i to jest czas wystarczajacy, jednoczesnie
        > minimalny, by rozbudowac sieć tramwajową.

        Dodałbym linię tramwajową na Gocław i dalej do Wawra.
        • robert_c Re: >> Czas na decyzje merytoryczne, a ni 10.06.08, 13:09
          Gość portalu: Aneta Krawczyk napisał(a):

          > Dodałbym linię tramwajową na Gocław i dalej do Wawra.

          Do Wawra jest kolej, która obecnie ma wolne moce przewozowe.
          Problemem jest brak parkingów tuż przy przystankach linii Otwockiej.
          Jednak jeśli z Wawra ktgoś chce pojechac na Ursynów, to jazda koleją
          i przez centrum jest pozbawiona sensu.
          Tramwaj do Wawra powinien powstac jako linia prostopadła do kolei i
          np. wraz z budowa Trasy i Mostu Na Zaporze. Taki tramwaj szedłby
          przez Mokotów i dowoził ludzi do I linii metra.
          • Gość: Aneta Krawczyk Re: >> Czas na decyzje merytoryczne, a ni IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.06.08, 14:10
            Myślałem raczej o linii tramwajowej przez Gocław wzdłuż Bora-Komorowskiego do
            Trasy Siekierkowskiej a później po drugiej stronie Trasy wzdłuż NowoSęczkowej
            dalej na południe. Linia byłaby bliżej Wisły. Ale to tylko taka wizja.
    • Gość: baburiba Opylić Łazienki pod apartamentowce. IP: *.acn.waw.pl 10.06.08, 11:13
      Będzie z tego jakieś 1200zł ale jak się dorzuci Las Kabacki to już kto wie?
    • Gość: wawiak Ratusz: Nie oddamy drugiej linii metra IP: 193.0.116.* 10.06.08, 11:13
      Jeżeli HGW podpisze ten "kosztowny" kontrakt to na pewno znajdzie
      godne miejsce na ciemnych stronach księgi dziejów tego miasta.

    • Gość: T Podnieść ceny biletów IP: 87.105.164.* 10.06.08, 11:20
      Skoro koszt budowy metra drożeje, to trzeba brakującą kasę uzyskaćze
      sprzedaży biletów. A jeśli to odstraszy pasażerów... to znaczy, że
      nie ma sensu budować metra.
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka