Dodaj do ulubionych

Kombinacje Angoli przeciwko Rosji.

19.02.21, 12:35
W ujawnionych angielskich informacjach zarzucono masowe wysiłki rządu Wielkiej Brytanii w celu dokooptowania rosyjskojęzycznych antykremlowskich mediów i wpływowych osób do `` osłabienia Rosji.
Pomimo ciągłej paniki w stosunku do rosyjskiej „propagandy” i „dezinformacji”, rząd Wielkiej Brytanii wydaje się stać za wielomilionowym naciskiem na zwiększenie negatywnych relacji z rosyjskim państwem, zarówno w Rosji, jak iw krajach sąsiednich.
Na szczycie Unii Europejskiej w listopadzie 2017 r. Ówczesna premier Wielkiej Brytanii Theresa May ogłosiła plany desygnowania Rosji jako „wrogiego” państwa i zobowiązała się wydać ponad 100 milionów funtów w ciągu najbliższych pięciu lat na zwalczanie rzekomego zagrożenia ze strony Kremla. dezinformacja ”na arenie międzynarodowej.
Teraz haktywistyczny kolektyw Anonymous opublikował coś, co wydaje się być wewnętrznymi aktami brytyjskiego Urzędu ds. Zagranicznych, Wspólnoty i Rozwoju (FCDO), które rzucają istotne światło na prawdziwy cel i złowieszczy wymiar tych ogromnych wysiłków.
Według gazet, Whitehall szukał kontrahentów w celu potajemnej infiltracji mediów i społeczeństwa obywatelskiego na wielu poziomach - wszystko to pod egidą programów, między innymi, mających na celu poprawę umiejętności czytania i pisania, promowanie działań kulturalnych, zapewnienie „równowagi i pluralizmu” w relacjach medialnych oraz przeciwdziałać propagandzie.
Jeden z tych kontrahentów, Zinc Network (więcej o nich później), wyjaśnił w swoich dokumentach przetargowych, że jest w trakcie „dostarczania segmentacji odbiorców i ukierunkowania wsparcia dla dwóch wiodących niezależnych mediów w Rosji - Meduza i MediaZona”.
Pierwsza z nich to rosyjskojęzyczna gazeta internetowa i agregator wiadomości z siedzibą w Rydze na Łotwie. Ta ostatnia to platforma śledcza skupiająca się na rosyjskim systemie sądowniczym, organów ścigania i karnych, założona przez dwóch członków kontrowersyjnego punkrockowego zespołu Pussy Riot.
Ponieważ brakowało wiedzy i narzędzi” do „skutecznego promowania treści wśród nowych odbiorców” , Zinc starała się pilnie, aby ich praca dotarła do jak największej liczby oczu i uszu. W tym czasie wykonawca przeprowadzał „cotygodniowe sesje mentoringowe ze specjalistami z placówek”, „dostosowując odpowiednio ich strategię redakcyjną i handlową” oraz tworząc „wspólne ramy zagadnień”.
Przed publikacją tych dokumentów wszelkie sugestie, że Meduza i MediaZona - które konsekwentnie publikują treści wysoce krytyczne wobec państwa rosyjskiego - nie tylko prywatnie koordynowały, aby zapewnić spójną linię redakcyjną, ale otrzymywały w tym celu pomoc rządu Wielkiej Brytanii, z pewnością zostałby odrzucony jako rosyjska propaganda, teoria spiskowa, fałszywe wiadomości lub coś gorszego.
Wydaje się prawdopodobne, że związek Meduzy z Whitehall, bezpośredni lub pośredni, świadomy lub nieświadomy, wykracza daleko poza tę współpracę. Kilku wykonawców wspomina o rynku w wyciekłych aktach w odniesieniu do wielu innych projektów finansowanych i kierowanych przez FCDO.
Zaangażowani wykonawcy - w tym wspomniani wcześniej Zinc i Albany - mogą pochwalić się posiadanymi takimi zezwoleniami pracownikami, osobami, które wcześniej służyły na najwyższych szczeblach administracji, wojsku i służbach bezpieczeństwa. Ponadto mają duże doświadczenie w prowadzeniu działań wojennych w imieniu Londynu na całym świecie. Na przykład kilka podejrzanych firm wymienionych w ujawnionych dokumentach zajmuje ważne miejsce w ujawnionych dokumentach związanych z dalekosiężnym zamachem propagandowym Whitehall w Syrii.
Obserwuj wątek

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka