Dodaj do ulubionych

Jak tam z Nowym Szlakiem Jedwabnym

24.05.18, 08:02
czy wiecie szanowni użytkownicy o postępach na linii Polska - Chiny?

Tylko taki szlak może uczynić sensownym budowę centrum logistycznego w tym nowego lotniska.
warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,23443373,rzad-zapowiada-wywlaszczenia-pod-lotnisko-a-ludzie-protestuja.html
Inaczej to bez sensu.
Obserwuj wątek
    • adalberto3 Albo USA, albo Chiny. 24.05.18, 21:52
      Ci ostatni chętnie się zgłoszą, jak nie wyjdzie finansowanie projektu. Oczywiście nie za darmo.
      Będzie więcej produktów prosto z Chin, bez pośredników. W zamian co sprzedamy ? Może jabłka
      z Grójca ?
      • inocom Logistyka chłopie się kłania. 25.05.18, 00:14
        albwu napisał:

        > Przecież Nowy Jedwabny Szlak to droga kolejowa - co to ma wspólnego z lotniskie
        > m ? Jeżeli towary miałyby przybywać samolotami to mogą od razu przylatywać na l
        > otnisko docelowe.

        Nawet taki pociąg potrzebuje magazynów, sortowni, ramp, lotniska itp.
        Polska ma ciekawą pozycję w środku Europy. Spokojnie można byłoby wykorzystać ją do Cargo.

        Towar z Chin przyjeżdża koleją, ale kilkuset metrowy pociąg nie wjedzie na większości dworców. Podobnie towar do Chin by był ekonomiczny musi być ładowany w jednym miejscu.

        Taki Ali mógłby mieć swoją europejską lokalizację pod Warszawą.
        Ziemia w Polsce jest stosunkowo jeszcze tania. Wybrać jakieś mazowieckie zadupie i stawiać tam baraki.

        Podobnie z Odrą. Ta ma mieć 4 klasę żeglowności. Ale by był tego sens, trzeba w okolicach Wrocławia zbudować port z całą logistyką. Starego portu miejskiego już nie opłaca się reaktywować. Za mały i bez bazy logistycznej.

        Na logistyce robi się kasę. Nie tworzysz dóbr, tylko je konfekcjonujesz i rozdzielasz - coś jak bank.
      • inocom Re: Jak tam z Nowym Szlakiem Jedwabnym 25.05.18, 19:57
        taniarada napisał(a):

        > Czy ten artykuł jest o szlaku jedwabnym ,czy o budowie nowego lotniska ?

        Robienie centrów transportowych ma sens w przypadku logistycznych hubów: składy celne, magazyny i wszelkiego rodzaju środki transportu, kołowy, kolejowy, lotniczy, wodny.
        W 2030 roku 30% towaru na średnie odległości, a więc w Polsce (gdzie od środka do granicy jest mniej więcej 300 km) ma być transportowane drogami wodnymi. Już to wyklucza obecną lokalizację rządu.
        Rząd, trochę przypomina Dukiewicza, który mając duże miasto z najlepiej rozbudowaną siecią kolejową w ogóle tego nie wykorzystuje. Bawi się w jakieś tramwaje+, tramwaje++ czy pewnie niedługo tramwaj+++.

        Przed wojną list nadany rano w Krakowie wieczorem był doręczany w Warszawie. Dziś priorytet idzie 3 dni. A jak wysłany w piątek to 5-6 dni. I taka firma ma słowo Polska w nazwie.
        Na świecie zarabia się na cargo - wożeniu towarów, a nie na transporcie ludzi, który jest znikomy w porównaniu z transportem towarowym.

        Bez linii jedwabnego szklaku, cały ten pomysł jest tylko na miarę "Misia". Potem się zrobi protokół zniszczenia. Do transportu ludzi w Polsce z nadmiarem wystarczy Modlin.

        Rząd powinien zabiegać o linię jedwabnego szlaku w Polsce, a najlepiej by ta linia kończyła się w Polsce, bo mając monopol na transport Polska będzie zarabiać. Logistyka to nauka. Nie ma nic wspólnego z Januszem mknącym 20 letnim busem.
    • potwor_z_piccadilly Re: Jak tam z Nowym Szlakiem Jedwabnym 26.05.18, 23:57
      Budowa nowego lotniska ma tylko jeden sens.
      Okęcie to 600 hektarów w cenie circa 1 milion za 1000 metrów.
      Czyli grunty wartości 6 miliardów.
      W okolicach Baranowa grunty to też circa 25 tysięcy za hektar.
      Czyli 600 hektarów można kupić za 15 milionów.
      Od 6 miliardów odejmujemy 15 milionów i mamy 5 miliardów 985 milionów na rozkurz. Czyli na brewerie władzy i umacnianie tej swojej władzy poprzez dalsze rozdawnictwo.
      A co z lotniskiem?
      A kto by się tym przejmował, niech zielskiem zarasta. Tym niech następcy się martwią.
      www.youtube.com/watch?v=PgCcsXJAga0
      • inocom Re: Jak tam z Nowym Szlakiem Jedwabnym 27.05.18, 22:17
        potwor_z_piccadilly napisał:

        > Budowa nowego lotniska ma tylko jeden sens.
        > Okęcie to 600 hektarów w cenie circa 1 milion za 1000 metrów.
        > Czyli grunty wartości 6 miliardów.
        > W okolicach Baranowa grunty to też circa 25 tysięcy za hektar.
        > Czyli 600 hektarów można kupić za 15 milionów.
        > Od 6 miliardów odejmujemy 15 milionów i mamy 5 miliardów 985 milionów na rozkur
        > z. Czyli na brewerie władzy i umacnianie tej swojej władzy poprzez dalsze rozda
        > wnictwo.
        > A co z lotniskiem?
        > A kto by się tym przejmował, niech zielskiem zarasta. Tym niech następcy się ma
        > rtwią.

        A kto jest właścicielem Okęcia?
        Właścicielem np. wrocławskiego lotniska jest gmina Wrocław.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka