Dodaj do ulubionych

Mało kumaty jestem.

03.11.20, 18:22
Mało kumaty jestem, więc światlejsi objaśnijcie proszę:
Sytuacja: idę do sklepu, bo chcę coś kupić - pół kilo pasztetowej (na ten przykład) - to sprzedawca wręcza mi tę kiszkę, a ja płacę.
Czyli: dostaję towar i zań płacę.
Taka kolejność. Chyba.
Wynik: ja mam padlinę (przepraszam miłośników) - sprzedawca pieniądze.

A co to za transakcja, gdy najpierw się płaci, a towaru nie dostaje?
(Podobno zdarza się to w sklepach internetowych - dziadyga jestem, nie znam się, i nie robię tam zakupów).

I gdzie, w takim przypadku, poszkodowany ma się zgłosić?
I czy wolno wydawać moje pieniądze (z PIT-u) bez przetargu?
Tak mnie to nurtuje w tych niebezpiecznych czasach...
Obserwuj wątek
    • j-k Istotnie, Mało kumaty jestes. 03.11.20, 18:32

> A co to za transakcja, gdy najpierw się płaci, a towaru nie dostaje?

internetowa. nie musisz z niej korzystac

> (Podobno zdarza się to w sklepach internetowych - dziadyga jestem, nie znam si
      > ę, i nie robię tam zakupów).

- no to z czego robisz problem ?

> I gdzie, w takim przypadku, poszkodowany ma się zgłosić?

np. do Urzedu Ochrony Konkurencji i Konsumentow.

ale takie firmy po prostu raczej omijaj - bo UOKiK odpowie ci moze za rok...
      • bpos Re: Istotnie, Mało kumaty jestes. 03.11.20, 18:47
        Właśnie na taką wyczerpującą odpowiedź czekałem.

Pozwól na osobiste pytanie: czy to ty jesteś tym utytułowanym profesorem, docentem i magistrem zarazem nauk wszelakich?
        Jeśli tak, to czuję się podwójnie zaszczycony, że chciałeś poświęcić mi chwilę swego drogocennego czasu.
        Jeśli nie, to uniżenie proszę o wybaczenie.
        PS. I nie zapominaj o stopkach.
        • j-k Istotnie, 03.11.20, 18:52
          bpos napisał:
          > Właśnie na taką wyczerpującą odpowiedź czekałem.
          >
          > Pozwól na osobiste pytanie: czy to ty jesteś tym utytułowanym profesorem, docentem i magistrem zarazem nauk wszelakich?