Dodaj do ulubionych

CPK to jest napaść Kaczyńskiego na finanse

01.08.22, 08:42
publiczne. Taka sama napaść w Meksyku skończyła się stratą 3 mld.$.
www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://wiadomosci.wp.pl/nasz-cpk-mial-brata-blizniaka-w-meksyku-teraz-prezydent-kraju-oskarza-ze-to-byl-skok-na-kase-
Obserwuj wątek
    • eeee-emeryt Re: CPK to jest napaść Kaczyńskiego na finanse 01.08.22, 08:44
      Poprawny link

      www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://wiadomosci.wp.pl/nasz-cpk-mial-brata-blizniaka-w-meksyku-teraz-prezydent-kraju-oskarza-ze-to-byl-skok-na-kase-6795672026044928a%3Famp%3D1&ved=2ahUKEwjL9qnqg6X5AhUFqIsKHVj_DZwQFnoECAsQAQ&usg=AOvVaw16v8CQgBaPf5D135wLyTne
    • pozytonium North American Free Trade Agreement to nie UE 01.08.22, 12:16
      Lotnisko w Meksyku nie dawało nic, gdyż NAFTA nie znosi ceł przy handlu z krajami trzecimi.
      W przeciwieństwie do Unii Europejskiej NAFTA nie tworzy ponadpaństwowych ciał rządowych, a jej prawo nie jest nadrzędne w stosunku do prawa narodowego.
      Kraje należące do NAFTA zniosły stawki celne w handlu wzajemnym, zachowując jednak autonomiczne stawki celne w handlu z krajami trzecimi.


      W takim wypadku budowa lotniska CARGO nie miała słusznie sensu.
      Polska jest w UE. Lotnisko CARGO skróci drogę o około godzinę lotu z Azji to lotniska pod Lipskiem, DE.
      Cło (z niego 20% pozostaje w rękach państwa, reszta 80% trafia do Brukseli wchodząc w skład składki członkowskiej), VAT itp. są płatne w kraju wprowadzenia na rynek towarów spoza Europejskiej Strefy Ekonomicznej. To się bardzo nie podoba Teutonom.
      Z Polski, aż do Pirenejów mamy płasko. Dodatkowo kolej posiada ten sam rozstaw szyn. https://obserwatorlogistyczny.pl/wp-content/uploads/2022/04/Szerokosc-torow-na-swiecie-1024x575.png.
      Największe samoloty mogą pomieścić tylko około 100 ton towaru, są cholernie szybkim środkiem transportu ale i jednocześnie cholernie drogim i mało ekologicznym. Dla towarów nie na gwałt i niespożywczych, opóźnienie rzędu 1-2 dób nie stanowi problemu. Dlatego prócz lotniska CPK to cały system połączeń kolejowych.
      Transport kolejowy nie jest znacząco droższy niż morski.
      www.mountainbusiness.eu/post/por%C3%B3wnanie-cen-transportu-morskiego-z-kolejowym-ile-kosztuje-jak-d%C5%82ugo-trwa-taki-transport
      forsal.pl/transport/aktualnosci/artykuly/8351148,nowy-jedwabny-szlak-dera-chiny-zadeklarowaly-budowe-w-polsce-centrum-logistycznego-na-nowym-jedwabnym-szlaku.html
      Chińczycy dopną swego, bo Europa to dla nich blisko 0.5 mld rynek zbytu (jeśli chodzi o ludzików).
      Według niego, oznaczałoby to dla Polski "ogromne zyski", gdyż "środki z dystrybucji wtedy zostają w Polsce, z urządzeń, z materiałów, z wszystkiego co z Chin wpłynie do Polski".
      • eeee-emeryt Re: North American Free Trade Agreement to nie UE 01.08.22, 16:46
        Z Baranowa do Berlina jest ok. 550 km. Samolot na tej trasie spali ok. 3 tys. litrów paliwa po 4.62 zł (netto z akcyzą) czyli za 13 860 zł. Jeśli wyląduje w Baranowie to te 100 ton trzeba załadować na 8 tirów. Koszt 1 km tira to 3.80 zł razy 550 km, daje w sumie 16 720 zł. Koszt przewozu kolejowego nie będzie dużo mniejszy. Dochodzi tu dodatkowo rozladunek samolotu, magazynowanie i załadunek tira. Do tego 2 dni straty.
        • pozytonium Re: North American Free Trade Agreement to nie UE 01.08.22, 17:29
          eeee-emeryt napisał:

          > Z Baranowa do Berlina jest ok. 550 km. Samolot na tej trasie spali ok. 3 tys. l
          > itrów paliwa po 4.62 zł (netto z akcyzą) czyli za 13 860 zł. Jeśli wyląduje w B
          > aranowie to te 100 ton trzeba załadować na 8 tirów. Koszt 1 km tira to 3.80 zł
          > razy 550 km, daje w sumie 16 720 zł. Koszt przewozu kolejowego nie będzie dużo
          > mniejszy. Dochodzi tu dodatkowo rozladunek samolotu, magazynowanie i załadunek
          > tira. Do tego 2 dni straty.

          Do Lipska to około godzina lotu czyli 3600 s po 4 litry na sekundę. Daje to w dwie strony prawie 30000 litrów.
          Paliwo JET-A1: Cena paliwa JET-A1 obowiązująca od 26.07.2022 wynosi 5,02 PLN za 1 litr (bez akcyzy (1.1), opłaty paliwowej (2) i podatku VAT). Paliwo AVGAS: Cena paliwa AVGAS obowiązująca od 27.07.2022 do dnia ustalenia nowej ceny wynosi 10,95 PLN za 1 litr (bez akcyzy (1.2), opłaty paliwowej (2) i podatku VAT).
          Marża zostaje u Obajtka. A przewoźnik zyskuje 150 000 zł.
          100 ton załadujesz na 3 tiry. Nie wmówisz mi, że wysłanie Baranowa 4 tirów do Lipska i na zad kosztuje 150 000 zł. Do tego dolicz 20% cła, które zostaje w Polsce (80% idzie na poczet składki członkowskiej do EU). Do tego dolicz VAT. Samolotami wysyła się cenne towary, więc daniny są ździebko większe niż od transportu pyr.

          W rezultacie Boeing 747 zwykle zużywa około 4 l/s lub 240 l/min i 14,400 187,200 l/h

          Miejsce opodatkowania
          Zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług import towarów jest to przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego (spoza UE) na terytorium Unii Europejskiej.

          Miejsce importu jest to państwo Unii Europejskiej, na którego terenie towary znajdują się w momencie ich wprowadzenia na terytorium UE.



          A przecież do tego dochodzi jeszcze kolei, w mały stopniu transport morski.
          To są czyste pieniądze. Nie śmierdzące i o to chodzi. Mamy genialne położenie geograficzne. Praktycznie aż do Pirenejów jest płasko. Kolej ma ten sam rozstaw.

          Głupi Jelcz brał 11 ton. A ty piszesz, że 100 ton, to aż 8 tirów? :))))))))
          • eeee-emeryt Re: North American Free Trade Agreement to nie UE 01.08.22, 17:58
            Kpisz czy o drogę pytasz? Maksymalnie tir może załadować 25 ton, ale przeciętnie ładuje sie połowę. Dlatego 100 ton należy załadować na 8 tirów. Transporty specjalne, ponadnormatywne wymagają specjalnego zezwolenia, które kosztuje kilka tysięcy złotych.
            Dreamlainer zużywa po starcie w pierwszej godzinie 6000 l/h a potem 4000-5000 l/h a nie żadne 14 400.
            Do Lipska to 4 000 litrów a nie 30 000 litrów. Z Lipska samolot zabierze inne ładunki np. do Nowego Jorku.
            • pozytonium Re: North American Free Trade Agreement to nie UE 01.08.22, 20:42
              eeee-emeryt napisał:

              > Kpisz czy o drogę pytasz? Maksymalnie tir może załadować 25 ton, ale przeciętni
              > e ładuje sie połowę. Dlatego 100 ton należy załadować na 8 tirów. Transporty sp
              > ecjalne, ponadnormatywne wymagają specjalnego zezwolenia, które kosztuje kilka
              > tysięcy złotych.
              > Dreamlainer zużywa po starcie w pierwszej godzinie 6000 l/h a potem 4000-5000 l
              > /h a nie żadne 14 400.
              > Do Lipska to 4 000 litrów a nie 30 000 litrów. Z Lipska samolot zabierze inne ł
              > adunki np. do Nowego Jorku.

              8000 litrów najmniej na godzinę.

              Zużycie paliwa zależy od obciążenia. Przy CARGO masz maksymalne obciążenie. Ale niech ci będzie 2.5 litra na sekundę. Ostatnia i pierwsza godzina lotu to największe zużycie. Samolot leci poniżej wysokości przelotowej i są największe zużycia paliwa.
              Jednocześnie jego prędkość spada do 500-600 km na godzinę przy lądowaniu, wznoszeniu.
              Tak czy owak nie opłaca się posyłać samolotów na godzinna trasę dodatkową.
              To prawie 800 km.
              • eeee-emeryt Re: North American Free Trade Agreement to nie UE 03.08.22, 18:52
                Czy ty umiesz myśleć logicznie? Samolot musi lądować, czy to w Baranowie, czy to w Lipsku i to należy pominąć, należy uwzględnić dodatkową godzinę lotu przy spalaniu 4000 l/h. Ale nie 8000 bo samolot nie leci z powrotem pusty, tylko zbiera towary, albo leci dalej np. do Londynu.
                Ty zakładasz, że samolot wraca pusty do Chin. To jest totalna bzdura. Pusty do Chin mógłby lecieć, gdyby wylądował w Baranowie, bo stąd nie dostanie żadnego ładunku dalej. Ale gdy wyląduje w Berlinie, to będzie miał zapewniony ładunek na cały świat.
                Podobnie, moje wyliczenia odnoszą się do tirów, ktore jadą do Berlina i tam otrzymują ładunki dla calej Europy. Bo jeśli tam nie otrzymają ładunków i muszą wracać puste Baranowa to koszt transportu wzrasta 2× do 7,60 zł za kilometr.
                Z analizy kosztów wynika, że Chińczykom nie będzie opłacało się lądować w Baranowie.
    • qwardian Pudło.. 01.08.22, 12:50
      Benito Juárez International Airport (MEX) obsłużył ponad 50 milionów pasażerów (50,308,049 passengers) w 2019 roku, to jest grubo ponad dwukrotnie więcej niż Okęcie, poza tym ma dwa inne, NLU (Felipe Ángeles International Airport 40 km od centrum) i Toluca International Airport (również 40 km od centrum Mexico City).
    • stasi1 Re: CPK to jest napaść Kaczyńskiego na finanse 01.08.22, 13:10
      Jarek też miał brata bliźniaka
      • pozytonium Jarek też miał brata bliźniaka? 01.08.22, 13:54
        stasi1 napisał:

        > Jarek też miał brata bliźniaka
        • stasi1 Re: Jarek też miał brata bliźniaka? 03.08.22, 18:22
          i źle skończył, w sile wieku
    • pozytonium Re: CPK to jest napaść Kaczyńskiego na finanse 02.08.22, 10:34
      A z kim? ta inwestycja się ciągnęła latami, była blokowane przez UE. Kasę ostatecznie dał rząd, bo mógł jak to wy nazywacie dodrukować środki.
      PKP Cargo od dłuższego czasu nosiło się z zamiarem budowy terminala na terenie po zlikwidowanej grupie torów odstawczo-manewrowej stacji Zduńska Wola Karsznice. Przeszkód było sporo, m.in. odmowa udzielenia unijnego dofinansowania dla inwestycji. Dopiero pod koniec 2021 r. udało się uzyskać dotację w trybie pozakonkursowym.

      Do kolejnego przełomu doszło w wakacje. Pod koniec czerwca PKP Cargo wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę Centralnego Terminala Multimodalnego. W piątek (29 lipca) podpisał natomiast umowę z wykonawcą.
      Inwestycję zrealizuje spółka ZUE. Wartość kontraktu opiewa na 124,5 mln zł brutto (101,2 mln zł netto). Zgodnie z zapisami umowy budowa powinna się zakończyć do października 2023 r., czyli relatywnie niedługo. Co się zmieni po jej zakończeniu?

      PKP Cargo podaje, że moce przeładunkowe w Zduńskiej Woli-Karsznicach docelowo sięgną 220 tys. TEU (odpowiedników standardowego kontenera 20-stopowego) rocznie, natomiast pojemność składowa wyniesie 4500 TEU. Będzie to największy tego typu obiekt w centralnej części Polski.


      Niemcom bardzo niewygodna jest logistyka w Polsce. Od każdego towaru oclonego w Polsce w kraju zostaje 20% czystej gotówki. Każdy TEU to ponad 20 ton towaru. Nowy terminal będzie mógł bez zgrzytu obsłużyć 45 mln ton towaru rocznie.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka