Dodaj do ulubionych

Brawo Warszawa!

03.11.22, 14:48
Brawo Warszawa!
Pierwsze światełko w mrocznej Polsce pojawiło się na ulicach Warszawy.

Zbliża się koniec autobusów, które zanieczyszczają powietrze? Pierwszy krok w tej sprawie robi Warszawa, która wypuściła na ulice pierwszy autobus wodorowy. Można go spotkać na dwóch liniach.
https://m.innpoland.pl/ac312cc82a9f5e05aab699afb944e6a1,1500,0,0,0.webp

innpoland.pl/186565,autobus-wodorowy-warszawa-testuje
W przyszłym roku ma zostać wyprodukowanych 35 takich pojazdów.
Bardzo ambitny plan, ale czy jest do zrealizowania w warunkach wojny jaką PiS prowadzi z EU?:(((
Obserwuj wątek
    • szwampuch58 Re: Brawo Warszawa! 03.11.22, 15:18
      www.sport.pl/pilka/7,64946,29102218,niemcy-zszokowani-po-meczu-lm-w-warszawie-skladaja-skarge-na.html#do_t=45&do_g=12&do_s=A&do_w=91&do_v=685&do_st=RS&do_sid=768&do_a=768&s=BoxSportMT&do_upid=685_ti&do_utid=29102218&do_uvid=1667479921754
      Fuj Warszawa
      • pies.na.czarnych Re: Brawo Warszawa! 03.11.22, 15:34
        Po co to wklejasz onuco przodkowa?:)
        • szwampuch58 Re: Brawo Warszawa! 03.11.22, 20:41
          Bys pytal onuco putlara
    • pozytonium A skąd biorą wodór? 03.11.22, 15:50
      A skąd biorą wodór?
      • pies.na.czarnych Re: A skąd biorą wodór? 03.11.22, 16:01
        Z powietrza matołku.
        • pozytonium Re: A skąd biorą wodór? 03.11.22, 16:55
          pies.na.czarnych napisała:

          > Z powietrza matołku.

          Jaką metodą, omego?
          • pies.na.czarnych Re: A skąd biorą wodór? 03.11.22, 18:09
            > Jaką metodą, omego?

            Bardzo prostą. Już ci kiedyś to tłumaczyłem. Nawet na Saharze w powietrzu jest wystarczająca ilość wilgoci aby z niej uzyskiwać zielony wodór.
            Jedz więcej produktów zawierających Omegą 3.
            • pozytonium Re: A skąd biorą wodór? 03.11.22, 18:58
              pies.na.czarnych napisała:

              > > Jaką metodą, omego?
              >
              > Bardzo prostą. Już ci kiedyś to tłumaczyłem. Nawet na Saharze w powietrzu jest
              > wystarczająca ilość wilgoci aby z niej uzyskiwać zielony wodór.
              > Jedz więcej produktów zawierających Omegą 3.

              Ale w Polsce wodór jest z wungla.
              Więc czemuż on ma nimy nie kopcić, kopci w innym miejscu, to wszystko.

              Jak przekonywał Jan Kuźmiński, prezes MZA, niewykluczone, że zakład wystartuje w konkursach na dofinansowanie. – Wpierw konieczne jest zabezpieczenie sensownej ceny wodoru. Przy obecnych cenach można jeździć 3-5 autobusami, ale już przy 40 pojazdach nasz budżet by tego nie wytrzymał – przyznał.
              • privus Re: A skąd biorą wodór? 03.11.22, 23:03
                Nie. Ten wodór jest z tablicy Mendelejewa :)
                • pozytonium Re: A skąd biorą wodór? 04.11.22, 14:07
                  privus napisał:

                  > Nie. Ten wodór jest z tablicy Mendelejewa :)

                  Żarty żartami, ale przestawienie MZA na wodór to wzrost ceny biletu o 1000%.
                  Jazda po Warszawie 20 minut to koszt 32.40 zł. A nawet i więcej. Bo transport publiczny jest w jakimś tam stopniu dotowany. Ekologicznie brzmi świetnie. Przejażdżka 20 minutowa i na zad to tylko 64.80 zł. Tanio jak barszcz.
                  Kiedy Herz odkrył fale radiowe nie był prorokiem, jak je wykorzystać. Są podstawą współczesnej komunikacji.
                  Kiedy Faraday opisał prąd elektryczny, też nie wiedział jak go wykorzystać. Jest nośnikiem współczesnej energetyki.
                  Ale obaj nie byli hochsztaplerami. Używanie wodoru do transportu jest ponoć bardzo zielone i modne. Pytaniem pozostaje skąd go czerpać. Oczywiści bilet za 65 zł może kosztować 6.5 zł. Tylko by tyle kosztował warszawiaków należy obciążyć dodatkowym podatkiem ponad 58 zł za frajdę dla nielicznych.
                  Na jednego pasażera wyjdzie 58 zł * 365 dni = 21170 zł dodatkowego podatku rocznie.
    • albwu Re: Brawo Warszawa! 03.11.22, 20:10
      a na zdjęciu jest elektryczny
      • ytartu Re: Brawo Warszawa! 05.11.22, 17:28
        albwu napisał:

        > a na zdjęciu jest elektryczny

        Pojazdy na wodór mają silnik elektryczny. Spalanie wodoru daje prąd.
        • pozytonium A z prądu robi się wodór 06.11.22, 00:11
          ytartu napisał:

          > albwu napisał:
          >
          > > a na zdjęciu jest elektryczny
          >
          > Pojazdy na wodór mają silnik elektryczny. Spalanie wodoru daje prąd.

          Trzaskowski jest genialny.
          Nieco mniej genialni są jego urzędnicy, którzy stwierdzili, że 3 takie instalacje MZA wytrzyma, ale 40 takich instalacji Trzaskowskiego rozłoży MZA na łopatki.
          • ytartu Re: A z prądu robi się wodór 06.11.22, 00:13
            pozytonium napisał(a):

            > ytartu napisał:
            >
            > > albwu napisał:
            > >
            > > > a na zdjęciu jest elektryczny
            > >
            > > Pojazdy na wodór mają silnik elektryczny. Spalanie wodoru daje prąd.
            >
            > Trzaskowski jest genialny.
            > Nieco mniej genialni są jego urzędnicy, którzy stwierdzili, że 3 takie instalac
            > je MZA wytrzyma, ale 40 takich instalacji Trzaskowskiego rozłoży MZA na łopatki
            > .

            Dlaczego ma rozłożyć na łopatki?
            • pozytonium Re: A z prądu robi się wodór 06.11.22, 00:57
              ytartu napisał:

              > pozytonium napisał(a):
              >
              > > ytartu napisał:
              > >
              > > > albwu napisał:
              > > >
              > > > > a na zdjęciu jest elektryczny
              > > >
              > > > Pojazdy na wodór mają silnik elektryczny. Spalanie wodoru daje prąd
              > .
              > >
              > > Trzaskowski jest genialny.
              > > Nieco mniej genialni są jego urzędnicy, którzy stwierdzili, że 3 takie in
              > stalac
              > > je MZA wytrzyma, ale 40 takich instalacji Trzaskowskiego rozłoży MZA na ł
              > opatki
              > > .
              >
              > Dlaczego ma rozłożyć na łopatki?

              Zapytaj dyrektora MZA.
              Sam to powiedział.
              • ytartu Re: A z prądu robi się wodór 06.11.22, 08:55
                pozytonium napisał(a):

                > ytartu napisał:
                >
                > >
                > > Dlaczego ma rozłożyć na łopatki?
                >
                > Zapytaj dyrektora MZA.
                > Sam to powiedział.

                Ciekawe o co mu chodziło.
                • pozytonium Re: A z prądu robi się wodór 06.11.22, 10:18
                  ytartu napisał:

                  > pozytonium napisał(a):
                  >
                  > > ytartu napisał:
                  > >
                  > > >
                  > > > Dlaczego ma rozłożyć na łopatki?
                  > >
                  > > Zapytaj dyrektora MZA.
                  > > Sam to powiedział.
                  >
                  > Ciekawe o co mu chodziło.

                  Zakup jednego autobusu wodorowego to koszt trzech z napędem diesla, wyliczał dziś Maciej Lisicki prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Także tankowanie takiego pojazdu wiążę się z większym kosztem. Zakup takiego autobusu to około 800 tysięcy euro. Problem to koszt paliwa, za przejechanie jednego kilometra na wodór zapłacimy dwa razy tyle co za przejechanie tej samej trasy na dieslu - wylicza Lisicki.


                  www.rmf24.pl/regiony/trojmiasto/news-autobus-na-wodor-bedzie-jezdzic-od-srody-po-gdansku,nId,6089865#crp_state=1
                  • ytartu Re: A z prądu robi się wodór 06.11.22, 13:07
                    pozytonium napisał(a):

                    > ytartu napisał:
                    >
                    > > pozytonium napisał(a):
                    > >
                    > > > ytartu napisał:
                    > > >
                    > > Ciekawe o co mu chodziło.
                    >
                    > [i]Zakup jednego autobusu wodorowego to koszt trzech z napędem diesla, wyliczał
                    > dziś Maciej Lisicki prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Także tankowanie t
                    > akiego pojazdu wiążę się z większym kosztem. Zakup takiego autobusu to około [b
                    > ]800 tysięcy euro[/b]. Problem to koszt paliwa, za przejechanie jednego kilo
                    > metra na wodór zapłacimy dwa razy tyle co za przejechanie tej samej trasy na di
                    > eslu
                    - wylicza Lisicki.
                    > [/i]
                    >

                    Ok, te autobusy są drogie. Dziwne, że aż 3 razy droższe.
                    • pozytonium Re: A z prądu robi się wodór 06.11.22, 13:30
                      ytartu napisał:

                      > Ok, te autobusy są drogie. Dziwne, że aż 3 razy droższe.

                      A to przy zerowej akcyzie na wodór.
                      Metan jeszcze idzie okiełznać choć i to niezawsze.
                      Zrobienie z metanu "bezpiecznego" diesla jest możliwe, ale wymaga kupy energii - reakcja Würtza.
                      Najlepszy rozwiązaniem jest ciągle transport elektryczny, ale ten wymaga taniej energii elektrycznej, właściwie sprzedawanej po cenach dumpingowych.
                      Zamiast inwestować w autobusy wodorowe duże miasta powinny zainwestować w transport elektryczny, który jeszcze powinien być za darmo. Może to zmieniłoby nawyki ludzi? Miast jechać autem pojechaliby tramwajem, czy trolejbusem.
                      Koszt wodorowego autobusu przewyższa koszt ufundowania pasażerom tramwajów darmowych przejazdów.
                      Mimo to, nacisk idzie na wodór, zamiast na tramwaje czy trolejbusy. Naprawdę dziwią mnie inwestycje zielonych.
                    • pozytonium 120 zł za 100 km. 07.11.22, 21:15
                      ytartu napisał:

                      > Ok, te autobusy są drogie. Dziwne, że aż 3 razy droższe.

                      95% wodoru produkuje się z paliw kopalnych.
                      elektrowoz.pl/ladowarki/wodor-szybko-sie-tankuje-i-na-pewno-nie-bedzie-drozszy-niz-benzyna-w-kalifornii-juz-25-dolarow-kg-do-120-zl-100-km/
                      Ceny przerażające nawet na Polskę, gdzie paliwo kosztuje za litr tyle co za galon.

                      Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: już we wrześniu pisaliśmy, że ten cały zamęt dookoła gazu ziemnego nie skończy się dobrze dla samochodów z ogniwami paliwowymi. Europa będzie dążyć do tego, by uniezależnić się od rosji. Jeśli nie będzie mogła ogrzewać się tanim gazem ziemnym, przestawi się na ogrzewanie węglem lub elektrycznością. W tym drugim przypadku konieczne będzie jak najszybsze uruchomienie licznych odnawialnych źródeł energii (bo każde inne startuje latami). Jeżeli kontynent będzie miał do wyboru 1/ ogrzać się i naładować samochody elektrycznością albo 2/ przetwarzać ją na wodór, by następnie pompować i dowozić go do domów i stacji tankowania, to wybór jest oczywisty. Fizyki nie da się oszukać, każda kilowatogodzina może być na wagę złota, każda strata na produkcji wodoru będzie wyjątkowo kosztowna.

                      Nota 2: mówimy cały czas o wodorze szarym, z paliw kopalnych. Ten z elektrolizy będzie droższy.
                      • pies.na.czarnych Re: 120 zł za 100 km. 07.11.22, 21:42
                        > Nota od redakcji www.elektrowoz.pl/drabiniasty :)
                        • pozytonium Re: 120 zł za 100 km. 08.11.22, 08:02
                          pies.na.czarnych napisała:

                          > > Nota od redakcji www.elektrowoz.pl/drabiniasty :)

                          Cena 25000 € za tonę H2 ci się nie podoba?
                  • pies.na.czarnych Re: A z prądu robi się wodór 06.11.22, 13:24
                    Dlatego w wątku założycielskim napisałem: "Bardzo ambitny plan, ale czy jest do zrealizowania w warunkach wojny jaką PiS prowadzi z EU"?
                    • pozytonium To nie jest ambitny plan 06.11.22, 13:36
                      pies.na.czarnych napisała:

                      > Dlatego w wątku założycielskim napisałem: "Bardzo ambitny plan, ale czy jest do
                      > zrealizowania w warunkach wojny jaką PiS prowadzi z EU"?

                      Taniej wyjdzie ufundowanie darmowej komunikacji zbiorowej, niż wodorowe wynalazki, jeszcze przy zerowej obecnie akcyzie na wodór.
                      Cena biletu na autobus wodorowy kompletnie oderwana jest od kosztów, które przekraczają podróżowanie pasażerów komunikacją elektryczną ZA DARMO.

                      Autobus wodorowy przypomina trochę program Apollo. Tam też się koszty nie liczyły, a chodziło o zgnojenie kacapów. Jak ich SZA zgnoiły, to odwołali następne misje programu.
                      • pies.na.czarnych Re: To nie jest ambitny plan 06.11.22, 13:51
                        Gdyby nie wojna twoich braci i sióstr to, może darmowa komunikacja byłaby możliwa już niedługo, ale teraz wszystko poszło w PiSdu.:((((
                        • pozytonium Re: To nie jest ambitny plan 06.11.22, 14:10
                          pies.na.czarnych napisała:

                          > Gdyby nie wojna twoich braci i sióstr to, może darmowa komunikacja byłaby możli
                          > wa już niedługo, ale teraz wszystko poszło w PiSdu.:((((

                          ???
                          • pies.na.czarnych Re: To nie jest ambitny plan 06.11.22, 14:43
                            Co? Nie stać cię na odrobinę logicznego myślenia i wiązania oczywistych faktów?
                            • pozytonium Re: To nie jest ambitny plan 06.11.22, 14:44
                              pies.na.czarnych napisała:

                              > Co? Nie stać cię na odrobinę logicznego myślenia i wiązania oczywistych faktów?

                              Ani jednego, ani drugiego nie zauważam u ciebie psico.
    • pozytonium Z czego tak się cieszysz kobieto 03.11.22, 22:15
      pies.na.czarnych napisała:

      > Brawo Warszawa!

      elektrowoz.pl/transport/badenia-wirtembergia-rezygnuje-z-pociagow-wodorowych-70-80-procent-drozsze-niz-elektryczno-bateryjne/
      AmenT!
      • privus Re: Z czego tak się cieszysz kobieto 03.11.22, 22:49
        Przy pierwszych pojazdach samochodowych też taniej było wybrać się na piechotę :)
        • pozytonium Re: Z czego tak się cieszysz kobieto 04.11.22, 07:46
          privus napisał:

          > Przy pierwszych pojazdach samochodowych też taniej było wybrać się na piechotę
          > :)

          To jak perpetuum mobile polskiego youtubera.


          Przy każdym przetwarzaniu energii tracimy jakieś 50%. Niemcom się już kolej elektryczna nie podoba. Biorą prąd w wungla, wytwarzają wodór z powietrza jak mówi pies, następnie ten wodór wiozą do maszynowni, gdzie tankują lokomotywy, po to by z tego wodoru wytwarzać prąd.
      • pozytonium Warto poczytać komentarze pod artykułem 04.11.22, 07:55
        pozytonium napisał(a):

        > pies.na.czarnych napisała:
        >
        > > Brawo Warszawa!
        >
        > elektrowoz.pl/transport/badenia-wirtembergia-rezygnuje-z-pociagow-wodorowych-70-80-procent-drozsze-niz-elektryczno-bateryjne/
        > AmenT!

        Tadeusz Piskozub Maciej • 20 hours ago
        Nie da się przeskoczyć faktu że elektroliza ma wydajność na poziomie 80% w najlepszym przypadku. Na to nakładają się straty przy kompresji do 700 bar - co najmniej 0.5kWh/kg oraz w ogniwie paliwowym(wydajność 67%).

        Ogólnie tani wodór oznacza jeszcze tańszą elektryczność.
        • pies.na.czarnych Re: Warto poczytać komentarze pod artykułem 04.11.22, 12:37
          Co ciebie tak bardzo boli ten wodór? Jedynym minusem jest to, ze Ukraina nie produkuje wodoru :)
          • pozytonium Re: Warto poczytać komentarze pod artykułem 04.11.22, 13:44
            pies.na.czarnych napisała:

            > Co ciebie tak bardzo boli ten wodór? Jedynym minusem jest to, ze Ukraina nie pr
            > odukuje wodoru :)

            Na produkcji energii elektrycznej tracimy 50%, czyli ze 100 mamy już 50. Elektroliza wody to strata 15% energii. Z wyjściowych 50 zostaje nam 42.5. Spalając wodór w silniku otrzymujemy 40% z 42.5, czyli 17. Ale przecież ten wodór by przewieźć do pojazdu musi być skompresowany do około 700 atm. Znów potrzebna energia czyli
            koszty.
            Na końcu dostajemy 10-12% efektywność.
            90 procent poszło jako ciepło do przyrody, droga od wungla czy metanu do wodoru to olbrzymie straty i emisja znacznie większych ilości gazów cieplarnianych niż zysk ze utleniania wodoru.

            Trzeba patrzeć na koszt całego procesu.
            rdzę można otrzymywać spalając jakiś kompleks żelaza za 1000 € i więcej za gram jakiegoś kompleksu, otrzymując np. za 1000 € 0.01 g rdzy. Kto bogatemu zabroni?
            Warszawa oświadczyła, że może sobie pozwolić na 3 autobusy wodorowe. Ale flota np. 40 takich rozkłada miasto społeczne Warszawę na łopatki. Całej Warszawy nie stać na 40 autobusów wodorowych i ich eksploatację.
            Europa, czy nawet świat nie mają rozwiązań na tanią energię elektryczną. A do czasu jak nie będzie takiej, to marnowanie 90% energii tylko by się jarać 10% odzyskanymi z utleniania wodoru uważam za kretynizm i nie tylko ja.
            Jaki jest sens budowania pociągów na wodór, gdy pociągi elektryczne są 5 razy tańsze i dodatkowo łatwiejsze w eksploatacji?
            • pies.na.czarnych Re: Warto poczytać komentarze pod artykułem 04.11.22, 14:21
              Nawet zbieranie pierdów do butelki kosztuje.

              Zasoby wodoru są niewyczerpalne i żadna wojenka ich nie zablokuje. Jak na razie jest to najlepsza alternatywa. Większość państw Zachodniej Europy przygotowuje się do przejścia na energię uzyskaną z wodoru i wcale to nie jest trudne. Można z powodzeniem po niewielkich przeróbkach wykorzystać istniejącą infrastrukturę przesyłania ropy i gazu.
              To pierwsze światełko w Warszawie jest obiecujące i rokuje nowe nadzieje na wejście Polski w nowy świat. Jak na razie Polska w tej technologii nawet nie raczkuje. Leży w beciku i czeka nie wiadomo na co.
            • pies.na.czarnych Re: Warto poczytać komentarze pod artykułem 04.11.22, 14:28
              > Jaki jest sens budowania pociągów na wodór, gdy pociągi elektryczne są 5 razy tańsze i dodatkowo łatwiejsze w eksploatacji?

              Trakcja elektryczna oczywiście spada z nieba i jest za free:))))
              Każdy silnik spalinowy można przerobić na spalanie mieszanką wodorowo powietrzną, tak samo jak przerabia się je na spalanie gazu.

              Nie martw się kosztami. Uwolnicie demokrację to pieniądze się znajda.:)
              • pozytonium Re: Warto poczytać komentarze pod artykułem 04.11.22, 14:55
                pies.na.czarnych napisała:

                > > Jaki jest sens budowania pociągów na wodór, gdy pociągi elektryczne są 5
                > razy tańsze i dodatkowo łatwiejsze w eksploatacji?
                >
                > Trakcja elektryczna oczywiście spada z nieba i jest za free:))))
                > Każdy silnik spalinowy można przerobić na spalanie mieszanką wodorowo powietrzn
                > ą, tak samo jak przerabia się je na spalanie gazu.
                >
                > Nie martw się kosztami. Uwolnicie demokrację to pieniądze się znajda.:)

                Z podatków :))))))))))
                • pies.na.czarnych Re: Warto poczytać komentarze pod artykułem 04.11.22, 16:36
                  Lepiej jest płacić na mądre inicjatywy z podatków niż dodrukowywać pusty pieniądz i nic nie robić. Mądre inwestycje zawsze zwracają się z nawiązką.
                  • pozytonium Re: Warto poczytać komentarze pod artykułem 04.11.22, 17:37
                    pies.na.czarnych napisała:

                    > Lepiej jest płacić na mądre inicjatywy z podatków niż dodrukowywać pusty pienią
                    > dz i nic nie robić. Mądre inwestycje zawsze zwracają się z nawiązką.

                    Na jednego pasażera MZA w Warszawie wyjdzie po ponad 21 000 zł rocznie dodatkowej pokuty.
                    Kataster to przy tym dziecinada. Koszty wodoru. Chyba, że dwa bilety 20 min. będą kosztować 65 zł.
                    I tu jest pies pogrzebany. Instalacje wodorowe wcale tak oszczędne i ekologiczne nie są. Potrzebują wungla pełną parą.
                    Wodór potrzebuje taniej i ekologicznej energii elektrycznej. Do czasu jak takiej nie ma jest jednym z najgorszych nośników energii. Co z tego, że w Warszawie jeżdżą wodorowe autobusy, jak okoliczne elektrownie czadzą aż miło?
                    • pies.na.czarnych Re: Warto poczytać komentarze pod artykułem 04.11.22, 18:10
                      Nie tylko o ekologię chodzi.
                      • pies.na.czarnych Re: Warto poczytać komentarze pod artykułem 04.11.22, 18:12
                        pies.na.czarnych napisała:

                        > Nie tylko o ekologię chodzi.
                        >

                        Przy jednoczesnym rozwoju fotowoltaiki i coraz bardziej wydajnych paneli, może już niedługo będziemy w stanie nawet w nocy produkować energię elektryczna przy świetle odbijanym przez Księżyc.:)
                        • pies.na.czarnych Re: Warto poczytać komentarze pod artykułem 04.11.22, 18:16
                          i ta energia będzie wykorzystywana głównie do produkcji zielonego wodoru, który potrafimy magazynować w bardzo prosty i bezpieczny sposób.

                          W twojej PiSlandii nadal będziecie pierdzieć w butelkę aby w ten sposób magazynować metan:)
                        • pozytonium Szczególnie w nowiu... 04.11.22, 18:31
                          pies.na.czarnych napisała:

                          > pies.na.czarnych napisała:
                          >
                          > > Nie tylko o ekologię chodzi.
                          > >
                          >
                          > Przy jednoczesnym rozwoju fotowoltaiki i coraz bardziej wydajnych paneli, może
                          > już niedługo będziemy w stanie nawet w nocy produkować energię elektryczna przy
                          > świetle odbijanym przez Księżyc.:)

                          Szczególnie w nowiu.

                          Polska ma potencjał do wytwarzania bez żadnych ceregieli 15 mld m3 biogazu, podczas gdy potrzebuje około 20 mld m3 rocznie. To jest beeeeeeeeeeee
                          O wiele ważniejszym według pani pies jest produkcja energii PV w nowiu, czy wodoru, gdzie potrzeba dostarczyć kupę energii elektrycznej, a na uszczelnienia, nie wystarczą prymitywne konopie.
                          Biogaz + elektrownie jądrowe i jesteśmy krajem tak czystym jak łezka.
                          Ale nie, Teutoni sobie wymyślili, że będą jeździć na wodorze, produkowanym dzięki węglowi brunatnemu, wylewając biosurowiec do Wisły. Tylko że jak sami mówią na całą Warszawę 40 takich autobusów i mają zgon.
                          • pies.na.czarnych Re: Szczególnie w nowiu... 04.11.22, 18:33
                            Taplaj się nadal w tym średniowiecznym szambie. Powodzenia życzę.
                            • pozytonium Re: Szczególnie w nowiu... 04.11.22, 18:36
                              pies.na.czarnych napisała:

                              > Taplaj się nadal w tym średniowiecznym szambie. Powodzenia życzę.

                              To Trzaskowski spuszcza głowno do Wisły zamiast je wykorzystać.
                              • pies.na.czarnych Re: Szczególnie w nowiu... 04.11.22, 18:42
                                > To Trzaskowski spuszcza głowno do Wisły zamiast je wykorzystać.

                                W głos much się wsłuchałeś? :)

                                Wystarczy, ze wy wykorzystujecie gówno we wszystkim i do wszystkiego.
                                • pozytonium Re: Szczególnie w nowiu... 04.11.22, 19:20
                                  pies.na.czarnych napisała:

                                  > > To Trzaskowski spuszcza głowno do Wisły zamiast je wykorzystać.
                                  >
                                  > W głos much się wsłuchałeś? :)
                                  >
                                  > Wystarczy, ze wy wykorzystujecie gówno we wszystkim i do wszystkiego.

                                  Koszt bioreaktorów dających 15 mld m3 biogazu gazu to 100 mld zł. Dadzą one 75% procent zapotrzebowania Polski na energię. W stosunku do wszystkich innych źródeł energii mają zalety.
                                  1. Są zeroemisyjne.
                                  2. Mogą być rozproszone. Każda gmina może mieć n biogazowni. Mało tego nie trzeba ich scalać w ogólnopolską sieć. Na przyszłość trafienie pociskiem manewrującym kacapów nie wyłącza całej instalacji w województwie, ale jakiś jeden reaktorek we wsi. 5 takich działa dalej we wsi.
                                  3. Odpadem jest humus (będący zalążkiem gleb lepszej klasy).
                                  • pies.na.czarnych Re: Szczególnie w nowiu... 04.11.22, 22:11
                                    > Koszt bioreaktorów...

                                    Nadal chcesz się taplać w gównie, ale nikogo z nas to nie dziwi bo przecież to jest wasze naturalne środowisko :)
                      • pozytonium Re: Warto poczytać komentarze pod artykułem 04.11.22, 20:34
                        pies.na.czarnych napisała:

                        > Nie tylko o ekologię chodzi.

                        A o co jeszcze?
                        • pies.na.czarnych Re: Warto poczytać komentarze pod artykułem 04.11.22, 22:09
                          > A o co jeszcze?

                          Również w dużym stopniu o twoje zdrowie, zdrowie twoich dzieci i wnuków. Oszczędności na leczeniu suwerena pomijam bo najważniejsze jest zdrowie. :)
                          • pozytonium Re: Warto poczytać komentarze pod artykułem 05.11.22, 07:49
                            pies.na.czarnych napisała:

                            > > A o co jeszcze?
                            >
                            > Również w dużym stopniu o twoje zdrowie, zdrowie twoich dzieci i wnuków. Oszczę
                            > dności na leczeniu suwerena pomijam bo najważniejsze jest zdrowie. :)

                            Myślisz jak typowy Teuton.
                            Ziemia tworzy obieg zamknięty. Niemcy wpadli, że u siebie posprzątają, a wszystko co szkodliwe będą robić daleko w Chinach, bo tam kopcący komin już nie emituje zanieczyszczeń do Niemieckiej atmosfery.
                            Skoro CO2 emitowane jest w Chinach, to dlaczego w Niemczech jest globalne ocieplenie?


                            Z wodorem jest podobnie. To, że gdzieś ktoś jeździ na wodorze, oznacza że za miedzą elektrownia musi truć 5 razy bardziej niżby jeździł na przyzwoitym dieslu.

                            Naprawdę ekologiczne są biogazownie. Odpady biologiczne powstają i tak czy siak, chyba, że jesz wszystko tak rośnie, pyry bez obierania razem z łodygami, marchew bez skrobania, ale zostaje nać, gazują i tak i tak gdyż wchodzą w cykl obiegu węgla w przyrodzie. Ale można je umieścić zbiorczo w bioreaktorach, gdzie proces gazowania jest pod kontrolą i wykorzystywać tam powstały metan i wodór przemysłowo, np. przygotowując posiłek, czy jadąc do pracy.

                            Co więcej kompost z takich biogazowni, jest doskonałym nawozem.
                            Kiedyś zapodałem filmik o rolniku co utrzymuje całą małą miejscowość. Ma biogazownię, która produkuje i metan i pełnowartościowy nawóz. Ludzie mają gaz za 1/10 ceny rynkowej. Żadna małpa na złotym kiblu nie kręci kurkami.
    • melikles Re: Brawo Warszawa! 04.11.22, 12:32
      Ale to jest autobus elektryczny.
      • enaw11 Re: Brawo Warszawa! 05.11.22, 10:58
        W Poznaniu elektryki jeżdżą od dawna.
      • ytartu Re: Brawo Warszawa! 05.11.22, 17:29
        melikles napisał(a):

        > Ale to jest autobus elektryczny.
        >

        Pojazdy na wodór mają silnik elektryczny.
        • pies.na.czarnych Re: Brawo Warszawa! 05.11.22, 19:20
          ytartu napisał:

          > melikles napisał(a):
          >
          > > Ale to jest autobus elektryczny.
          > >
          >
          > Pojazdy na wodór mają silnik elektryczny.
          https://www.anwb.nl/binaries/content/gallery/anwb/portal/auto/automerken/mercedes/anwb-mercedes-glc-f-cell-1520.jpg/anwb-mercedes-glc-f-cell-1520.jpg/anwb%3Aw760

          Powyżej znajduje się Mercedes-Benz GLC F-Cell. Układ technologii jest mniej więcej taki sam dla prawie wszystkich samochodów wodorowych. Pod maską znajduje się ogniwo paliwowe wielkości silnika spalinowego, dwa zbiorniki wodoru znajdują się pod kabiną pasażerską, a pod spodem bagażnika znajduje się mały akumulator, który służy jako bufor.
          • ytartu Re: Brawo Warszawa! 05.11.22, 23:39
            pies.na.czarnych napisała:

            > ytartu napisał:
            >
            > > melikles napisał(a):
            ...
            > Powyżej znajduje się Mercedes-Benz GLC F-Cell. Układ technologii jest mniej wię
            > cej taki sam dla prawie wszystkich samochodów wodorowych. Pod maską znajduje si
            > ę ogniwo paliwowe wielkości silnika spalinowego, dwa zbiorniki wodoru znajdują
            > się pod kabiną pasażerską, a pod spodem bagażnika znajduje się mały akumulator,
            > który służy jako bufor.

            Ogniwa paliwowe służą do produkcji prądu. Napęd samochodów wodorowych jest elektryczny. Nie jechałem tym autobusem, muszę przyznać, ale jechałem wodorową toyotą mirai.
            • pozytonium Re: Brawo Warszawa! 05.11.22, 23:50
              ytartu napisał:

              > pies.na.czarnych napisała:
              >
              > > ytartu napisał:
              > >
              > > > melikles napisał(a):
              > ...
              > > Powyżej znajduje się Mercedes-Benz GLC F-Cell. Układ technologii jest mni
              > ej wię
              > > cej taki sam dla prawie wszystkich samochodów wodorowych. Pod maską znajd
              > uje si
              > > ę ogniwo paliwowe wielkości silnika spalinowego, dwa zbiorniki wodoru zna
              > jdują
              > > się pod kabiną pasażerską, a pod spodem bagażnika znajduje się mały akumu
              > lator,
              > > który służy jako bufor.
              >
              > Ogniwa paliwowe służą do produkcji prądu. Napęd samochodów wodorowych jest elek
              > tryczny. Nie jechałem tym autobusem, muszę przyznać, ale jechałem wodorową toyo
              > tą mirai.

              Używanie energii elektrycznej do produkcji wodoru tylko po to, by z niego wyprodukować znów energię elektryczną to jakiś ślepy zaułek ewolucji.
              • ytartu Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 00:09
                pozytonium napisał(a):

                > ytartu napisał:
                >
                > > pies.na.czarnych napisała:
                > >
                > > > ...
                > >
                > > Ogniwa paliwowe służą do produkcji prądu. Napęd samochodów wodorowych jes
                > t elek
                > > tryczny. Nie jechałem tym autobusem, muszę przyznać, ale jechałem wodorow
                > ą toyo
                > > tą mirai.
                >
                > Używanie energii elektrycznej do produkcji wodoru tylko po to, by z niego wypro
                > dukować znów energię elektryczną to jakiś ślepy zaułek ewolucji.

                Samochód na wodór to samochód elektryczny , w którym prąd zamiast z ciężkiej baterii pochodzi z lekkich ogniw wodorowych. Jak produkować wodór to inna sprawa. Życie jest zresztą ślepym zaułkiem ewolucji.
                • pozytonium Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 00:26
                  ytartu napisał:

                  > pozytonium napisał(a):
                  >
                  > > ytartu napisał:
                  > >
                  > > > pies.na.czarnych napisała:
                  > > >
                  > > > > ...
                  > > >
                  > > > Ogniwa paliwowe służą do produkcji prądu. Napęd samochodów wodorowy
                  > ch jes
                  > > t elek
                  > > > tryczny. Nie jechałem tym autobusem, muszę przyznać, ale jechałem w
                  > odorow
                  > > ą toyo
                  > > > tą mirai.
                  > >
                  > > Używanie energii elektrycznej do produkcji wodoru tylko po to, by z niego
                  > wypro
                  > > dukować znów energię elektryczną to jakiś ślepy zaułek ewolucji.
                  >
                  > Samochód na wodór to samochód elektryczny , w którym prąd zamiast z ciężkiej ba
                  > terii pochodzi z lekkich ogniw wodorowych. Jak produkować wodór to inna sprawa.
                  > Życie jest zresztą ślepym zaułkiem ewolucji.

                  Lekkie to one nie są dla podatników.
                  Jaki jest koszt eksploatacji ogniwa paliwowego o mocy 1 kW?
                  Jak tak prześledzisz drogę energetyczną, to wyjdzie ci 10% sprawności. Tylko co parowóz.
                  De facto na każdym etapie dokładamy energii. Ogniwa paliwowe są doskonałe w Kosmosie, choć i tam jest lepszy stary dobry pluton. Patrz Voyagery pracujące na energii elektrycznej z plutonu. 45 lat minęło i mkną.

                  Problem polega na jednym. Potrzeba taniego wodoru, a by wodór był tani potrzeba taniej energii elektrycznej.
                  Na której jest łatwiej puścić tramwaj, niż na wodorze. I znacznie taniej.

                  Ekologicznym i to w pełni wykonywalnym rozwiązaniem są biogazownie. Polska bez szczególnych zawirowań inwestycyjnych jest wstanie wyprodukować 15 mld m3 metanu rocznie, przy zapotrzebowaniu rocznym 20 mld m3.
                  Nie zagospodarujemy tego metanu o zdolności cieplarnianej 30 x większej niż CO2, to i tak powstanie.
              • pies.na.czarnych Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 00:23
                > Używanie energii elektrycznej do produkcji wodoru tylko po to, by z niego wyprodukować znów energię elektryczną to jakiś ślepy zaułek ewolucji.

                Pisowszczyku! Nawet przywoływane wyżej w tym wątku przez ciebie lokomotywy spalinowe wtwarzaja prąd, który napędza silniki elektryczne umieszczone na osiach lokomotywy i wagonów. Na osiach wagonów znajdują się również prądnice, które napędzie są przez inercję, oraz przez energię hamowania całego składu. Ten ślepy zaułek działa już od wieków.
                • pozytonium Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 00:29
                  pies.na.czarnych napisała:

                  > > Używanie energii elektrycznej do produkcji wodoru tylko po to, by z niego
                  > wyprodukować znów energię elektryczną to jakiś ślepy zaułek ewolucji.
                  >
                  > Pisowszczyku! Nawet przywoływane wyżej w tym wątku przez ciebie lokomotywy spal
                  > inowe wtwarzaja prąd, który napędza silniki elektryczne umieszczone na osiach l
                  > okomotywy i wagonów. Na osiach wagonów znajdują się również prądnice, które nap
                  > ędzie są przez inercję, oraz przez energię hamowania całego składu. Ten ślep
                  > y zaułek działa już od wieków
                  .

                  Tak tylko te lokomotywy mają sprawność 50% a nie jak parowóz wodorowy 10%.
                  • ytartu Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 00:35
                    pozytonium napisał(a):

                    > pies.na.czarnych napisała:
                    >
                    > > > Używanie energii elektrycznej do produkcji
                    >
                    > Tak tylko te lokomotywy mają sprawność 50% a nie jak parowóz wodorowy 10%.
                    >
                    >

                    I ile dobrze rozumiem, to przewaga samochodów wodorowych nad zwykłymi elektrycznymi jest taka, że szybko się tankują i są lżejsze.
                    • pozytonium Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 00:54
                      ytartu napisał:

                      > pozytonium napisał(a):
                      >
                      > > pies.na.czarnych napisała:
                      > >
                      > > > > Używanie energii elektrycznej do produkcji
                      > >
                      > > Tak tylko te lokomotywy mają sprawność 50% a nie jak parowóz wodorowy 10%
                      > .
                      > >
                      > >
                      >
                      > I ile dobrze rozumiem, to przewaga samochodów wodorowych nad zwykłymi elektrycz
                      > nymi jest taka, że szybko się tankują i są lżejsze.

                      Tak. Ale globalne wykorzystanie energii jest na poziomie XIX wieku. Ery pary.
                      Dlatego mocno się pracuje nad ogniwami paliwowymi na metanol, który można otrzymać tanio.
                      Koszt wytworzenia H2 jest ogromny.

                      www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wodor-brudniejszy-od-wegla-alarmujacy-raport-naukowcow/fpy3n3h
                      Problem tkwi w tym, że nie mamy taniej energii elektrycznej. Wytwarzanie wodoru z metanu czy węgla nie jest rozwiązaniem.

                      A jak będziemy mieć tanią energię elektryczną, to po co ją konwertować do wodoru? Jak można ją wykorzystać bezpośrednio.

                      Obecnie wygląda to tak. Posiłek można przygotować na kuchni elektrycznej, lub gazowej (wodorowej). W obu przypadkach potrzeba energii elektrycznej (wodór zielony). Licząc koszty netto taniej wyjdzie kuchenka indukcyjna, niż kuchenka na wodór. I to przy każdym źródle otrzymywania wodoru. Na cholerę mamy konwertować nawet metan do wodoru, jak tym metanem możemy bez problemu ogrzać kuchenkę gazową.
                      • ytartu Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 08:53
                        pozytonium napisał(a):

                        > ytartu napisał:
                        >
                        > > pozytonium napisał(a):
                        > >
                        > > > pies.na.czarnych napisała:
                        > > >
                        > > > > > Używanie energii elektrycznej do produkcji
                        > > >
                        > > > Tak tylko te lokomotywy mają sprawność 50% a nie jak parowóz wodoro
                        > wy 10%
                        > > .
                        > > >
                        > > >
                        > >
                        > > I ile dobrze rozumiem, to przewaga samochodów wodorowych nad zwykłymi ele
                        > ktrycz
                        > > nymi jest taka, że szybko się tankują i są lżejsze.
                        >
                        > Tak. Ale globalne wykorzystanie energii jest na poziomie XIX wieku. Ery pary.

                        Możliwe, ale nie to jest tu chyba najważniejsze tylko to, żeby nie wytwarzać CO2.

                        > Dlatego mocno się pracuje nad ogniwami paliwowymi na metanol, który można otrzy
                        > mać tanio.
                        > Koszt wytworzenia H2 jest ogromny.

                        Możliwe.

                        > Problem tkwi w tym, że nie mamy taniej energii elektrycznej.

                        Ale niektórzy ją mają.

                        Wytwarzanie wodoru
                        > z metanu czy węgla nie jest rozwiązaniem.

                        Oczywiście, że nie.

                        > A jak będziemy mieć tanią energię elektryczną, to po co ją konwertować do wodor
                        > u? Jak można ją wykorzystać bezpośrednio.

                        Chyba po to, żeby tankować szybko i nie mieć ciężkich baterii w samochodach?...

                        > Obecnie wygląda to tak. Posiłek można przygotować na kuchni elektrycznej, lub g
                        > azowej (wodorowej). W obu przypadkach potrzeba energii elektrycznej (wodór ziel
                        > ony). Licząc koszty netto taniej wyjdzie kuchenka indukcyjna, niż kuchenka na w
                        > odór. I to przy każdym źródle otrzymywania wodoru. Na cholerę mamy konwertować
                        > nawet metan do wodoru, jak tym metanem możemy bez problemu ogrzać kuchenkę gazo
                        > wą.

                        Kuchenka tak - i tanio i praktycznie. Samochód niepraktycznie. Chyba, że wynajdzie się w końcu lekkie i tanie baterie, które się tylko wymieni na stacji w minutę, zamiast ładować przez całą noc. Ładowanie szybkie (80% w pół godz.) też nie jest takie szybkie i zużywa szybko baterię.
                        • pozytonium O tym "zieloni" nie mówią 06.11.22, 09:48
                          ytartu napisał:

                          > > Tak. Ale globalne wykorzystanie energii jest na poziomie XIX wieku. Ery p
                          > ary.
                          >
                          > Możliwe, ale nie to jest tu chyba najważniejsze tylko to, żeby nie wytwarzać CO
                          > 2.

                          Pies wrzuca tu co jakiś czas osiągnięcia techniki.
                          Ale nie mówi o zagrożeniach.







                          Wodór to nie zabawka. Jest jeszcze mało popularny, a już są z nim problemy.
                          Rozwiązaniem naprawdę może być biometan. Odpadów biologicznych generujemy mnóstwo. Metan jest gazem cieplarnianym o potencjale 30x większym niż CO2. Technika bioreaktorów jest techniką zeroemisyjną. Nawet obniżającą efekt cieplarniany bo z pochłoniętego z powietrza CO2 dostajemy znów CO2, ale bez emisji metanu, który powstaje pośrednio w procesach gnilnych.
                          Potrzebny jest do tego rozwój mikrobiologii i biotechnologii. Bakterie typu Archaea są mało rozpoznane. Choć istnieją na Ziemi od miliardów lat to badania nad nimi są trudne, często potrzebują do życia ekstremalnych warunków rozwoju. Są organizmami typowo beztlenowymi. To utrudnia badania nad nimi, to ciężko jest stworzyć takie warunki w laboratorium, jak lubią. Stół laminarny musi być zastąpiony komorą rękawicową. Niektóre lubią np. wysokie ciśnienie rządu 40-50 MPa. Inne temperaturę wrzącej wody.
                          Jesteśmy przyzwyczajeni to sterylizacji wrzątkiem. Ale np. przy ryżu to się nie sprawdza. Wrząca woda aktywuje Bacillus cereus i wielu ludzi ma problemy :) pl.wikipedia.org/wiki/Bacillus_cereus

                          Na razie "zieloni" się miotają. Pamiętam Sondę (Z Kurkiem i Kamińskim), gdzie zachwycano się butelkami PET :)
                          Budowanie PV też nie jest bez znaczenia. Zmniejsza albedo Ziemi. Taki panel posiada albedo zbliżone do mokrego czarnoziemu 8%. Pole ziemniaków koło 20%. Jak pokryjemy Ziemię PV to temperatura zrośnie o 30-50%.
                          "Zieloni" nie przyznają się do tego, że tlenki siarki obniżają temperaturę Ziemi.

                          Archaea nie musimy się bać. Tlen je zabija jak w Wojnie Światów.
                          • ytartu Re: O tym "zieloni" nie mówią 06.11.22, 13:11
                            Tak, eksplozje stacji wodorowych się zdarzają. Ci nie znaczy, że należy zaniechać tej technologii.
                            • pies.na.czarnych Re: O tym "zieloni" nie mówią 06.11.22, 13:42
                              ytartu napisał:

                              > Tak, eksplozje stacji wodorowych się zdarzają. Ci nie znaczy, że należy zaniech
                              > ać tej technologii.

                              Eksplozje stacji benzynowych się zdarzają, eksplozje gazu się zdarzają, a zwłaszcza eksplozje butli z metanem :)
                              • pozytonium Re: O tym "zieloni" nie mówią 06.11.22, 13:54
                                pies.na.czarnych napisała:

                                > ytartu napisał:
                                >
                                > > Tak, eksplozje stacji wodorowych się zdarzają. Ci nie znaczy, że należy z
                                > aniech
                                > > ać tej technologii.
                                >
                                > Eksplozje stacji benzynowych się zdarzają, eksplozje gazu się zdarzają, a zw
                                > łaszcza eksplozje butli z metanem
                                :)

                                Popatrz na powszechność paliw tradycyjnych w porównaniu z powszechnością instalacji wodorowych.
                                Następnie sobie wyciągnij prawdopodobieństwo zdarzenia.

                                W Holandii wodorówka spaliła się nim weszła do użycia.
                                • pies.na.czarnych Re: O tym "zieloni" nie mówią 06.11.22, 13:56
                                  Dlaczego ty TO sobie robisz?
                        • pies.na.czarnych Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 13:40
                          > Chyba, że wynajdzie się w końcu lekkie i tanie baterie, które się tylko wymieni na stacji w minutę, zamiast ładować przez całą noc. Ładowanie szybkie (80% w pół godz.) też nie jest takie szybkie i zużywa szybko baterię.

                          Już od kilku lat prowadzone są przez Holendrów doświadczenia lądowania baterii podczas jazdy. W Holandii wybudowano nawet odcinek autostrady umożliwiający robienie tych badań.

                          Z bateriami możemy mieć podobny problem jak z odpadami tworzyw sztucznych. Co prawda obecnie produkowane baterie są bardzo niezawodne. Większość producentów daje na nie 8 lat gwarancji, ale obawiam się, za za jakieś 15 lat zacznie się wielki problem z ich utylizowaniem.
                    • pies.na.czarnych Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 13:33
                      > I ile dobrze rozumiem, to przewaga samochodów wodorowych nad zwykłymi elektrycznymi jest taka, że szybko się tankują i są lżejsze.

                      W porównaniu z elektrykami są lżejsze ze względu na brak baterii. Łatwość i szybkość tankowania. Posiadają większą sprawność niż elektryczne.
                      Minusy to jak na razie wysoka cena i pobieranie więcej energii, ale to w niedługim czasie napewno się zmieni. Elektryki jeszcze dwa, trzy lata temu również były bardzo drogie, a teraz właściwie już nikt nie kupuje nowego auta o napędzie tylko spalinowym.
                      • pozytonium Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 13:41
                        pies.na.czarnych napisała:

                        > > I ile dobrze rozumiem, to przewaga samochodów wodorowych nad zwykłymi ele
                        > ktrycznymi jest taka, że szybko się tankują i są lżejsze.
                        >
                        > W porównaniu z elektrykami są lżejsze ze względu na brak baterii. Łatwość i szy
                        > bkość tankowania. Posiadają większą sprawność niż elektryczne.
                        > Minusy to jak na razie wysoka cena i pobieranie więcej energii, ale to w niedłu
                        > gim czasie napewno się zmieni. Elektryki jeszcze dwa, trzy lata temu również by
                        > ły bardzo drogie, a teraz właściwie już nikt nie kupuje nowego auta o napędzie
                        > tylko spalinowym.

                        Będą też i brzydsze. Przyzwyczajeni jesteśmy dla estetyki nosić jaja na podbrzuszu, a nie na głowie.
                        Ten twój reklamowany mercedesik to potencjalna bomba. Zbiorniki pod przestrzenią pasażerską, a nie na dachu.
                        Wszelkie wycieki idą do kabiny pasażerskiej.
                        • pies.na.czarnych Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 13:45
                          Kabareciaz z ciebie jest przeokropniczny :))))

                          > Zbiorniki pod przestrzenią pasażerską, a nie na dachu. :)))))))))))))))))))))

                          Czy Polacy przerabiając swoje samochody na gaz umieszczali zbiorniki gazu na dachu?
                          • pozytonium Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 13:55
                            pies.na.czarnych napisała:

                            > Kabareciaz z ciebie jest przeokropniczny :))))
                            >
                            > > Zbiorniki pod przestrzenią pasażerską, a nie na dachu. :)))))))))))))))))
                            > ))))
                            >
                            > Czy Polacy przerabiając swoje samochody na gaz umieszczali zbiorniki gazu na da
                            > chu?

                            Butan jest znacznie cięższy od powietrza. Dla tego nie można nimi wjeżdżać do parkingów podziemnych.
                            • pies.na.czarnych Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 13:57
                              > Dla tego nie można nimi wjeżdżać do parkingów podziemnych.

                              Znowu pierdolisz jak poparzony.
                              • pozytonium Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 14:08
                                pies.na.czarnych napisała:

                                > > Dla tego nie można nimi wjeżdżać do parkingów podziemnych.
                                >
                                > Znowu pierdolisz jak poparzony.

                                W Holandii można wjeżdżać autem na LPG do podziemi galerii handlowych?
                                • pies.na.czarnych Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 14:16
                                  > W Holandii można wjeżdżać autem na LPG do podziemi galerii handlowych?

                                  Nigdzie nie można wjeżdżać tymi samochodami do podziemnych parkingów. Również nie można przewozić środkami komunikacyjnymi środków łatwopalnych itp. Co maja twoje wstawki z tematem wątku to nawet najmądrzejsi Górale nie wiedzą. Znowu się miotasz i brniesz w bzdury.
                                  • pozytonium Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 14:23
                                    pies.na.czarnych napisała:

                                    > > W Holandii można wjeżdżać autem na LPG do podziemi galerii handlowych?
                                    >
                                    > Nigdzie nie można wjeżdżać tymi samochodami do podziemnych parkingów. Również n
                                    > ie można przewozić środkami komunikacyjnymi środków łatwopalnych itp. Co maja t
                                    > woje wstawki z tematem wątku to nawet najmądrzejsi Górale nie wiedzą. Znowu się
                                    > miotasz i brniesz w bzdury.

                                    Propan-Butan jest cięższy od powietrza i gromadzi się w dołach.
                                    H2 jest lżejszy od powietrza i wszelkie wycieki ze zbiorników gromadzą się w kabinie pasażerskiej tego mercedesika.
                                    • pies.na.czarnych Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 14:46
                                      > wycieki ze zbiorników gromadzą się w kabinie pasażerskiej tego mercedesika.

                                      O kurwa! Nie zauważyłem, że ten zbiornik z H leży na tylnym siedzeniu pasażera. Napisz do Merca, może wypłacą ci za projekt racjonalizatorski. :))))
                                      • pozytonium Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 14:53
                                        pies.na.czarnych napisała:

                                        > > wycieki ze zbiorników gromadzą się w kabinie pasażerskiej tego mercedesik
                                        > a.
                                        >
                                        > O kurwa! Nie zauważyłem, że ten zbiornik z H leży na tylnym siedzeniu pasażera.
                                        > Napisz do Merca, może wypłacą ci za projekt racjonalizatorski. :))))

                                        Wystarczy parę wybuchów i sami się zorientują. Choć obecni właściciele Mercedesa - Chińczycy - mogą trochę nad tym myśleć. Poza tym jaką odniósłbym z tego korzyść, że kilku Teutonów by przeżyło?
                                        • pies.na.czarnych Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 15:05
                                          Mam lepszy pomysł. Zamiast na dachu lepiej niech każdy samochód ciągnie za sobą przyczepę z butlami.
                  • pies.na.czarnych Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 13:27
                    > Tak tylko te lokomotywy mają sprawność 50% a nie jak parowóz wodorowy 10%. :)))))))))))))

                    Kłamiesz jak każda pisowska bura suka. Powtarzasz to wierutne kłamstwo już n-ty raz. Przecie to jest łatwe do sprawdzenia. Dlaczego wiecznie TO sobie robisz?
                    • ytartu Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 13:30
                      pies.na.czarnych napisała:

                      > > Tak tylko te lokomotywy mają sprawność 50% a nie jak parowóz wodorowy 10%
                      > . :)))))))))))))
                      >
                      > Kłamiesz jak każda pisowska bura suka. Powtarzasz to wierutne kłamstwo już n-ty
                      > raz. Przecie to jest łatwe do sprawdzenia. Dlaczego wiecznie TO sobie robisz?
                      >

                      To do mnie?
                      • pies.na.czarnych Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 13:46
                        Cytat przecież nie jest wzięty z twojej wypowiedzi.
                    • pozytonium Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 13:46
                      pies.na.czarnych napisała:

                      > > Tak tylko te lokomotywy mają sprawność 50% a nie jak parowóz wodorowy 10%
                      > . :)))))))))))))
                      >
                      > Kłamiesz jak każda pisowska bura suka. Powtarzasz to wierutne kłamstwo już n-ty
                      > raz. Przecie to jest łatwe do sprawdzenia. Dlaczego wiecznie TO sobie robisz?

                      Popatrz na wydajność całego procesu, a nie na sprawność tylko ostatniego ogniwa.
                      • pies.na.czarnych Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 13:48
                        Więc pisz o bilansie, a nie o sprawności. To po pierwsze. Po drugie nie kłam z rozmysłem.
                        • pozytonium Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 13:58
                          pies.na.czarnych napisała:

                          > Więc pisz o bilansie, a nie o sprawności. To po pierwsze. Po drugie nie kłam z
                          > rozmysłem.

                          Na sprawności jadą zieloni. Podają tylko sprawność ostatniego ogniwa. To ile traci się po drodze już ich nie interesuje.
                          • pies.na.czarnych Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 14:10
                            > Na sprawności jadą zieloni. Podają tylko sprawność ostatniego ogniwa. To ile traci się po drodze już ich nie interesuje.

                            Dureń jesteś. Nie potrafisz przyznać się do pomyłki i nadal brniesz w ślepy zaułek.
                            • pozytonium Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 14:28
                              pies.na.czarnych napisała:

                              > > Na sprawności jadą zieloni. Podają tylko sprawność ostatniego ogniwa. To
                              > ile traci się po drodze już ich nie interesuje.
                              >
                              > Dureń jesteś. Nie potrafisz przyznać się do pomyłki i nadal brniesz w ślepy zau
                              > łek.

                              Wyliczyłem sprawności na każdym etapie. Tak ± wyszło tyle co parowozu czyli koło 10%.
                              Bilansu energetycznego zieloni nie podają, bo i po co.
                              To tak jak z bateriami. Złoża metali są eksploatowane w Kanadzie lub Afryce. Potem jadą do Chin, następnie do Europy i ta się cieszy z ich efektywności. Ale sama droga materiałów emituje więcej CO2 niż diesel wyemituje przez 10 lat użytkowania.
    • pies.na.czarnych Re: Brawo Warszawa! 04.11.22, 12:53
      https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/312604635_671165877698712_3655520147552328704_n.jpg?stp=dst-jpg_p180x540&_nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=zL9Ob88pxCMAX8ruZCb&_nc_oc=AQkP4Srq9HJq6rXC8gir6q2c0cPN5td8T2hp3zSHN00ifuwRd0UZamv3Vc2BGPF7luidb64jSisbn-0os5giKPF2&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=00_AfAzpPkvkQQqVlLqYwlGnNt0VjHKsuHJetTKs3ducZvC4w&oe=636A4232
      • pozytonium Piękne zdjęcie. 04.11.22, 17:49
        pies.na.czarnych napisała:

        > https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/312604635_671165877698
> 712_3655520147552328704_n.jpg?stp=dst-jpg_p180x540&_nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=
> 8bfeb9&_nc_ohc=zL9Ob88pxCMAX8ruZCb&_nc_oc=AQkP4Srq9HJq6rXC8gir6q2c0cPN5td8T2hp3
> zSHN00ifuwRd0UZamv3Vc2BGPF7luidb64jSisbn-0os5giKPF2&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&o
> h=00_AfAzpPkvkQQqVlLqYwlGnNt0VjHKsuHJetTKs3ducZvC4w&oe=636A4232

        Blachy poznańskie.
        Gdzie w Poznaniu jest przystanek MZA Warszawa?
        Ustawka jak nic.
        • pies.na.czarnych Re: Piękne zdjęcie. 04.11.22, 18:08
          Poczytaj więcej, może twój rozumek rozwiąże zagadkę tablic rejestracyjnych:) Jednocześnie zamiast podniecać się amerykanská firmá, w której pracuje tylko jeden Polak zainteresujesz się tym co masz pod nosem.

          www.nesobus.pl/

          Stworzyliśmy najbardziej ekologiczny autobus na wodór
          Każde zanieczyszczenie powietrza może być przyczyną chorób – nie tylko układu oddechowego, ale też udarów, nowotworów, zawałów serca, alergii itp. Stworzyliśmy autobus wodorowy, który napędzany zielonym wodorem nie emituje spalin, a dodatkowo oczyszcza powietrze.

          Nasz polski autobus wodorowy NesoBus jest idealnym rozwiązaniem dla mieszkańców miast – likwiduje emisję trujących substancji – poza CO2 to przede wszystkim tlenki azotu czy pyły, w szczególności drobne pyły PM
          • pozytonium Re: Piękne zdjęcie. 04.11.22, 18:32
            pies.na.czarnych napisała:

            > Poczytaj więcej, może twój rozumek rozwiąże zagadkę tablic rejestracyjnych:)

            Autobus testowy :)))))))))))
            • pies.na.czarnych Re: Piękne zdjęcie. 04.11.22, 18:33
              Od czegoś trzeba zacząć.
              • pozytonium Re: Piękne zdjęcie. 04.11.22, 18:37
                pies.na.czarnych napisała:

                > Od czegoś trzeba zacząć.

                I na teście się skończy :)
                • pies.na.czarnych Re: Piękne zdjęcie. 04.11.22, 18:45
                  Wiem, że dla was pisich wszelki postęp jest wrogi i boicie się go jak ogni piekielnych:). Najchętniej razem z Watykańczykami cofnęlibyście czas o kilka wieków wstecz.
                  • pozytonium A jaki to postęp 04.11.22, 19:23
                    pies.na.czarnych napisała:

                    > Wiem, że dla was pisich wszelki postęp jest wrogi i boicie się go jak ogni piek
                    > ielnych:). Najchętniej razem z Watykańczykami cofnęlibyście czas o kilka wieków
                    > wstecz.

                    Ze 100 robić 10? Drzewiej też taki postęp był i nazywał się szarlatanizmem.
                    Po pewnym czasie rozczarowane ludziki zaczęli palić takich postępowców, jak Trzaskowski na trzaskających stosach.
                    • pies.na.czarnych Re: A jaki to postęp 04.11.22, 22:14
                      > Ze 100 robić 10

                      Lokomotywa również wolno się rozpędza, ale jak już osiągnie odpowiednia prędkość to idzie do przodu jak burza:)

                      > rozczarowane ludziki zaczęli palić...

                      Jak zauważyłem wyżej. Marzy wam się powrót do przeszłości i to pod każdym względem.
                      • pozytonium Lokomotywy 05.11.22, 08:45
                        pies.na.czarnych napisała:

                        > > Ze 100 robić 10
                        >
                        > Lokomotywa również wolno się rozpędza, ale jak już osiągnie odpowiednia prędkoś
                        > ć to idzie do przodu jak burza:)

                        Lokomotywy wodorowe mają sprawność na poziomie parowozów.
                        Te miały 8-10 %.
                        Ludziki poszły więc w kierunku zwiększania tej sprawności do około 50% w dieslach.
                        By wrócić do 10% i stwierdzić, że są ekologiczni, bo Warszawę oczyszczają.
                        Jeśli nie widzisz tej bzdury, to ci tego kobieto już nie wyjaśnię.
                        Tani wodór jest wprost powiązany z tanią energią elektryczną. Z wungla też mamy podobną sprawność.
                        Nie ma żadnego racjonalnego powodu, by konwertować energię elektryczną do wodoru, po to by otrzymać znów energię elektryczną. Szczególnie przy obecnych cenach energii elektrycznej.

                        Nowej generacji trolejbusy są o niebo bardziej ekologiczne od autobusów wodorowych. Same się podpinają do sieci na prostych odcinkach trasy. Nie potrzeba pajęczyny kabli w mieście. Cześć trasy jadą jako trolejbusy, część trasy, jako autobusy elektryczne.
                        Twój przykład na genialność Trzaskowskiego jest przykładem, jak Trzaskowski marnuje środki podatników.
                        Trzaskowski niczym kacapski generał wypina pierś do odznaczenia, za to że wdrożył tak naprawdę XIX wieczną erę parowozów, jeśli chodzi o sprawność energetyczną, do Warszawy.
                        • pies.na.czarnych Re: Lokomotywy 05.11.22, 12:36
                          > Nie ma żadnego racjonalnego powodu, by konwertować energię elektryczną do wodoru, po to by otrzymać znów energię elektryczną.

                          Magazynowanie to mało dla ciebie?

                          Szkoda na ciebie czasu. Pierdolisz głupoty jak zwykle. Podaj chociaż jedno źródło na potwierdzenie twoich majaczeń.
                          • pozytonium Re: Lokomotywy 05.11.22, 13:20
                            pies.na.czarnych napisała:

                            > > Nie ma żadnego racjonalnego powodu, by konwertować energię elektryczną do
                            > wodoru, po to by otrzymać znów energię elektryczną.
                            >
                            > Magazynowanie to mało dla ciebie?
                            >
                            > Szkoda na ciebie czasu. Pierdolisz głupoty jak zwykle. Podaj chociaż jedno źród
                            > ło na potwierdzenie twoich majaczeń.

                            Magazynowanie wodoru zmniejsza efektywność jeszcze przynajmniej o 1/3 czyli wychodzi gorzej niż parowóz.
                            Ale jakże nowoczesny.
                            Promień w płaszczyźnie cząsteczki H2 to rząd 1 A. To cholerstwo przeciska się przez wszystko.
                            Mamy zjawisko kruchości wodorowej.
                            To, że nie dochodzi do często to pożarów autobusów wodorowych to tylko dlatego, że jest ich znikoma ilość.
                            Zbiornik na wodór to około 1000 atm. Takie ciśnie ma wytrzymać. 700 atm. to ciśnienie robocze a przecież musi być pewien zapas.
                            Wodór nigdy nie wejdzie do strefy publicznej zastosowań.
                            Biogaz ma szansę, to typowy metan jak ten w kuchence gazowej. Nie trzeba nic zmieniać. Ciągnąć po elewacji przewodów, jak to ma miejsce w przypadku wodoru.
                            • pies.na.czarnych Re: Lokomotywy 05.11.22, 13:38
                              > Magazynowanie wodoru zmniejsza efektywność jeszcze przynajmniej o 1/3 czyli wychodzi gorzej niż parowóz.

                              Setki tysięcy Polaków i nie tylko przerobili swoje samochody na gaz przez co jeżdżą teraz parowozami na węgiel :)))
                              Zastanowiłeś się dlaczego Koreańczycy budują w Polsce, a nie u siebie fabrykę baterii?

                              Dlaczego wiecznie robisz z siebie głupka?

                              > Wodór nigdy nie wejdzie do strefy publicznej zastosowań.
                              :)


                              https://www.shell.nl/media/nieuwsberichten/2020/de-ontwikkeling-van-rijden-waterstof-in-Nederland/_jcr_content/par/textimage_35722337/image.img.960.png/1602514628908/09212020-TF-168_RIUOND_PNG.png?imwidth=960
                              • pozytonium Re: Lokomotywy 05.11.22, 13:43
                                pies.na.czarnych napisała:

                                > > Magazynowanie wodoru zmniejsza efektywność jeszcze przynajmniej o 1/3 czy
                                > li wychodzi gorzej niż parowóz.
                                >
                                > Setki tysięcy Polaków i nie tylko przerobili swoje samochody na gaz przez co je
                                > żdżą teraz parowozami na węgiel :)))
                                > Zastanowiłeś się dlaczego Koreańczycy budują w Polsce, a nie u siebie fabrykę b
                                > aterii?
                                >
                                > Dlaczego wiecznie robisz z siebie głupka?
                                >
                                > > Wodór nigdy nie wejdzie do strefy publicznej zastosowań.
                                > :)
                                >

                                >
                                > https://www.shell.nl/media/nieuwsberichten/2020/de-ontwikkeling-van-rijde
> n-waterstof-in-Nederland/_jcr_content/par/textimage_35722337/image.img.960.png/
> 1602514628908/09212020-TF-168_RIUOND_PNG.png?imwidth=960

                                Autobusy też muszą być gdzieś tankowane. Ty mi lepiej określ psie ile aut jest na wodór? Takich, którymi jeżdżą psy.
                                • pies.na.czarnych Re: Lokomotywy 05.11.22, 14:00
                                  > Autobusy też muszą być gdzieś tankowane.

                                  Holthausen Energy Points otwiera pierwszą publiczną, ekologiczną stację paliw wodorowych w Groningen w Holandii w piątek 12 listopada 2021 r. W krótkim czasie na terenie Kampusu Century Autogroep na Bornholmstraat zbudowano stację tankowania wodoru, która jest otwarta 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu dla każdego, kto chce zatankować wodór. Na tej pierwszej publicznej stacji tankowania wodoru w Groningen samochody osobowe, dostawcze i ciężarowe można zatankować w ciągu 5 do 10 minut.

                                  https://www.hivemobility.nl/wp-content/uploads/2021/11/Tankstation-HH-met-Hyzon-truck.jpg

                                  https://www.portofamsterdam.com/sites/default/files/styles/landscape/public/2020-10/Headerbeeld_Waterstoftankstation_2.jpg?itok=upV4Z3pj
                                  • pozytonium Re: Lokomotywy 05.11.22, 14:12
                                    Widzę, że kolejka sięga po horyzont.

                                    Nie takie rzeczy robiła NASA, która też się musi pochwalić podatnikom na co idą ich pieniądze.

                                    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/73/Pale_Blue_Dot.png

                                    Znajdź Ziemię. Z naukowego punktu widzenia, to zdjęcie zrobione z prawie 7 mld km jest bezużyteczne.
                            • pies.na.czarnych Re: Lokomotywy 05.11.22, 13:43
                              > Wodór nigdy nie wejdzie do strefy publicznej zastosowań. :)))))))))

                              https://sentral.kluwer.be/Kluwer.Elevation.BackOffice.Website/ContentFiles/sentral/image/Waterstofnetwerk-600.jpg
                              • pozytonium can be created by 2040 05.11.22, 14:07
                                pies.na.czarnych napisała:

                                > > Wodór nigdy nie wejdzie do strefy publicznej zastosowań. :)))))))))
                                >
                                >
                                https://sentral.kluwer.be/Kluwer.Elevation.BackOffice.Website/Content
> Files/sentral/image/Waterstofnetwerk-600.jpg

                                Maybe :)))
                                Czasu jeszcze trochę zostało to za 18 lat. Do pierwszego wybuchu.
                                Verne pisał też o wystrzeliwaniu z działa ludzi na Księżyc.

                                Już wiadomo skąd tyle wodoru wezmą skoro już dziś brakuje im zwykłej energii elektrycznej?
                                • pies.na.czarnych Re: can be created by 2040 05.11.22, 14:13
                                  Taplaj się nadal w pisowskim szambie. Najłatwiej jest siedzieć na dupie i nic nie robić i krytykować wszystko czego się nie rozumie.
                                  • pozytonium Re: can be created by 2040 05.11.22, 14:57
                                    pies.na.czarnych napisała:

                                    > Taplaj się nadal w pisowskim szambie. Najłatwiej jest siedzieć na dupie i nic n
                                    > ie robić i krytykować wszystko czego się nie rozumie.

                                    Szkolenie jednego użytkownika wodoru to koszt 300 zł.
                                    Czyli 4 osobowa rodzina to 1200 zł by mogli obiad ugotować.
                                    Każdy nośnik energii powinien być tak stosowany gdzie to ma sens.
                                    W domu wystarczy prąd i ewentualnie biometan. Gdyby EU miała wydolne linie przesyłowe, to każdy pies nabyłby sobie elektryczny junkers i miałby ciepło w zimie, zamiast dorzucać z wywalonym ozorem wungiel do pieca.
                                    Niemcy wydały 20 mld € na rurę Merkel i nie mają zapewnionego ciepełka. Rury nie ma, 20 mld € też nie ma. Taki Niemiecki Miś.
                                    Teraz mami się podatnika UE, że być może w 2040 postanie sieć wodorowa. Na cholerę, jak za podejrzewam 1/5 tych kosztów w każdej wiosce UE można byłoby postawić bioreaktor, po miastach nawet i 1000 w każdej dzielnicy.
                                    Pchanie się w wodór dla statystycznego obywatela nie ma sensu. Ostatnio wyleciał w powietrze autobus wodorowy w Holandii. Pomyśl co się będzie działo jak każdy obywatel będzie miał junkers wodorowy?
                                    nawet gdyby miał, to skąd H2 brać w takiej ilości. Przy konwersji prądu do wodoru dostajemy na końcu 10% włożonej energii. Nie lepiej jest energię elektryczną bezpośrednio dostarczać do chałup, zamiast bawić się w jej przetwarzanie w produkcję wodoru?

                                    Szczytem głupoty są pociągi wodorowe. Pociąg może być bez problemu elektryczny.
                                    Niedługo genialni zieloni wpadną na pomysł, że tramwaje powinny być na wodór. Dostaną kasę na badania i opracują plany wodorowych linii tramwajowych na rok 2150.

                                    Jak znam zielonych, to niedługo rewolucja w oświetleniu będzie polegała, na wodorowych latarniach gazowych. Będą oczyszczały powietrze.
                                    • pies.na.czarnych Re: can be created by 2040 05.11.22, 15:55
                                      > Szkolenie jednego użytkownika wodoru to koszt 300 zł.

                                      Na twoją edykucję wydano 50 zł max i to w dodatku w starych pieniądzach:), a szkoda bo gdyby wydano chociaż 300 złotych to nie zapisałbym się do pisu:)
                                • pies.na.czarnych Re: can be created by 2040 05.11.22, 14:35
                                  > Czasu jeszcze trochę zostało to za 18 lat.

                                  Nie potrafisz czytać mapki. Masz na niej wyraźnie zaznaczone już istniejące rurociągi i miejsca składania ciekłego H. Pocisk już dawno odjechał, a Polska stoi bez biletu na peronie i czeka na mannę z nieba.

                                  https://sentral.kluwer.be/Kluwer.Elevation.BackOffice.Website/ContentFiles/sentral/image/Waterstofnetwerk-600.jpg

                                  Rurociąg wodorowy od dziesięcioleci biegnie z portu Rotterdam w Holandii przez Antwerpię i Brukselę na północ Francji (zdjęcie 1). Dziesiątki firm, które pozostawiły wodór w procesie produkcyjnym, mogą skutecznie zaopatrywać firmy o dużym zapotrzebowaniu na wodór. Rurociąg wodorowy nie jest wyjątkowy, również w niemieckim Zagłębiu Ruhry i na południu Stanów Zjednoczonych (zdjęcie 2) skupiska firm są połączone ze sobą rurociągiem wodorowym. Jest różnica, te rury są skonstruowane jako rury wodorowe.
                                  https://www.waterstofmagazine.nl/images/Waterstofnetwerk1.jpg
                                  https://www.waterstofmagazine.nl/images/Texas_kaart.jpg

                                  Więcej tu www.waterstofmagazine.nl/achtergronden/12-interviews/1185-energietransitie-veel-goedkoper-met-waterstof-door-de-aardgasleiding
                                  • pozytonium Wyjaśniło się dla czego prąd jest tak drogi. 05.11.22, 15:12
                                    pies.na.czarnych napisała:

                                    Kilku zielonych wpadło na pomysł by konwertować energię elektryczną do procesu otrzymywania wodoru z 10% skutecznością. Czego oczekiwać po ludziach przyklejających się do asfaltu czy ścian.

                                    Są dziedziny, które faktycznie wymagają dostępności do wodoru, np. przemysł metalurgiczny, czy chemiczny. OK.
                                    Ale jaki jest sens by statystyczny obywatel nie miał dostępu do biogazu z reaktora stojącego 200 m za wsią, a musiał mieć dostęp do wodoru ciągniętego specjalnymi rurami przez setki km? Poza prywatnym interesem Schroedera czy Merkel. Pinokio przy nich to pikuś.
                                    Biogazownie oczyszczają powietrze, wytwarzają: metan, ciepło użytkowe i doskonałe nawozy.
                                    • pies.na.czarnych Re: Wyjaśniło się dla czego prąd jest tak drogi. 05.11.22, 15:59
                                      > Kilku zielonych wpadło na pomysł by konwertować energię elektryczną do procesu otrzymywania wodoru z 10% skutecznością.

                                      Gdyby kilku facetom nie wpadło do głowy aby wysyłać rakiety w kosmos to co by było? Przecież programy kosmiczne pochłaniają miliardy, za które można by kupić węgiel:)
                                      • pozytonium Re: Wyjaśniło się dla czego prąd jest tak drogi. 05.11.22, 16:24
                                        pies.na.czarnych napisała:

                                        > > Kilku zielonych wpadło na pomysł by konwertować energię elektryczną do pr
                                        > ocesu otrzymywania wodoru z 10% skutecznością.
                                        >
                                        > Gdyby kilku facetom nie wpadło do głowy aby wysyłać rakiety w kosmos to co by b
                                        > yło? Przecież programy kosmiczne pochłaniają miliardy, za które można by kupić
                                        > węgiel:)

                                        Pochłaniają. Taki Voyager był liczony ma max. 5 lat.
                                        Śmiga do dziś. A wystartowały 1 i 2 w roku 1977.

                                        Voyagery miały zbadać planety gazowe. Ale po latach nie przestały działać. w 1994 roku wymyślono więc, że do publiki przedostanie się niebieska kropka.
                                        W 2022 roku dalej mkną w Kosmos. Są z nimi co jakiś czas problemy. Nie wiadomo na ile zgromadzony pluton będzie im w stanie dostarczać energii. Ale jak dla mnie jest to przykład geniuszu ludzkości.
                                        Były i Pioneery ale te zamilkły.
                                        • pies.na.czarnych Re: Wyjaśniło się dla czego prąd jest tak drogi. 05.11.22, 16:49
                                          > W 2022 roku dalej mkną w Kosmos.

                                          Po co, węgla tam szukają? Przecież i tak 95% Polaków wie, ze za tym wszystkim bóg stoi:)
                                          • pozytonium Re: Wyjaśniło się dla czego prąd jest tak drogi. 05.11.22, 17:04
                                            pies.na.czarnych napisała:

                                            > > W 2022 roku dalej mkną w Kosmos.
                                            >
                                            > Po co, węgla tam szukają? Przecież i tak 95% Polaków wie, ze za tym wszystkim b
                                            > óg stoi:)

                                            Na mój rozum jest to dowód geniuszu ludzkości.
                                            45 lat. Sygnał od nich do nas biegnie przez ponad 20 godzin. Od Słońca coś koło 8 minut.

                                            Teraz takich geniuszy już nie ma. Będą ryć wodorociągi, podczas gdy wystarczy grubszy kabel elektryczny.
                                            • pies.na.czarnych Re: Wyjaśniło się dla czego prąd jest tak drogi. 05.11.22, 18:38
                                              > wystarczy grubszy kabel elektryczny.:))))

                                              Wystarczy przesyłać z wyższym napięciem, ale dla ciebie to jest za trudna bo nawet nie znasz prawa Ohma.
                                              Powiedz mi pisi naukowcu ile litrów metanu produkujesz codziennie z własnego gówna.
                                              • pozytonium Re: Wyjaśniło się dla czego prąd jest tak drogi. 05.11.22, 23:24
                                                pies.na.czarnych napisała:

                                                > > wystarczy grubszy kabel elektryczny.:))))
                                                >
                                                > Wystarczy przesyłać z wyższym napięciem, ale dla ciebie to jest za trudna bo na
                                                > wet nie znasz prawa Ohma.
                                                > Powiedz mi pisi naukowcu ile litrów metanu produkujesz codziennie z własnego gó
                                                > wna.

                                                To słuszne rozwiązanie :) tak ze 750 kV w gniazdku zamiast 230 V :)
                                                Polecam racjonalizatorko to w cielić w twojej budzie.

                                                Co do dalszej twej wypowiedzi
                                                "A full-grown cow releases about 200 liters of methane per day and there are about 1.5 billion cows on earth. Thus, the total methane released by cows is about 300 billion liters per day or 72 Tg per year."
                                                doi.org/10.1016/j.cub.2018.05.021
                                                Same krowy produkują 300 mld litrów metanu dziennie. A przecież Ziemia to nie tylko krowy, są przecież i psy.
                                                6 krotne zapotrzebowanie na metan całej Polski tylko z pierdu krów.
                                              • pozytonium Re: Wyjaśniło się dla czego prąd jest tak drogi. 05.11.22, 23:37
                                                pies.na.czarnych napisała:


                                                > Powiedz mi pisi naukowcu ile litrów metanu produkujesz codziennie z własnego gó
                                                > wna.

                                                Nie śledziłem tego, ale ponoć Methanopyrus kandleri szczepu 116 może nawet namnażać się w 122 ° C i 40 Mpa.

                                                Methanobrevibacter oralis masz w pysku.
                                                • pies.na.czarnych Re: Wyjaśniło się dla czego prąd jest tak drogi. 06.11.22, 00:34
                                                  Jak już w innym wątku odpowiadałem ci. Nie neguję konieczności zbierania metanu. Jest to nawet konieczne ponieważ tylko spalony metan nie ma wpływu na efekt cieplarniany. Wolny metan jest bardziej szkodliwy niż CO2. Magazynowanie metanu jest koniecznością, a jego spalanie w celu produkcji energii powinno być obowiązkiem w każdym kraju. W tej chwili obowiązek magazynowania metanu pozyskanego na wysypiskach śmieci jest wprowadzony w USA.

                                                  Jednocześnie jeszcze raz podkreślam. W tej chwili największym priorytetem całej ludzkości powinno być szukanie jak najłatwiejszego i najtańszego sposobu na wytwarzanie wodoru. Wodór jest wszędzie. Wodór posiada każde państwo w nieograniczonej ilości. Żadna siła militarna, czy polityczna nie odetnie nikogo od dostępu do źródeł pozyskiwania wodoru.
                                                  • pozytonium Re: Wyjaśniło się dla czego prąd jest tak drogi. 06.11.22, 01:06
                                                    pies.na.czarnych napisała:

                                                    > Jak już w innym wątku odpowiadałem ci. Nie neguję konieczności zbierania met
                                                    > anu
                                                    . Jest to nawet konieczne ponieważ tylko spalony metan nie ma wpływu na
                                                    > efekt cieplarniany. Wolny metan jest bardziej szkodliwy niż CO2. Magazynowanie
                                                    > metanu jest koniecznością, a jego spalanie w celu produkcji energii powinno być
                                                    > obowiązkiem w każdym kraju. W tej chwili obowiązek magazynowania metanu pozysk
                                                    > anego na wysypiskach śmieci jest wprowadzony w USA.
                                                    >
                                                    > Jednocześnie jeszcze raz podkreślam. W tej chwili największym priorytetem całej
                                                    > ludzkości powinno być szukanie jak najłatwiejszego i najtańszego sposobu na wy
                                                    > twarzanie wodoru. Wodór jest wszędzie. Wodór posiada każde państwo w nieogra
                                                    > niczonej ilości. Żadna siła militarna, czy polityczna nie odetnie nikogo od dos
                                                    > tępu do źródeł pozyskiwania wodoru.


                                                    Lantanowce też są wszędzie. Ale nie w postaci pierwiastkowej.

                                                    Tyle ryczy UE o ekologii. A tak naprawdę SZA zostawiają ją daleko za sobą, zamiast ryczenia działają.

                                                    W tej chwili obowiązek magazynowania metanu pozyskanego na wysypiskach śmieci jest wprowadzony w USA.

                                                    To są dwa, różne modele zarządzaniem państwem. W SZA liczy się jedno. Ile to będzie kosztować statystycznego obywatela. W UE do głosu dochodzą ludzie, których to nie interesuje. Bo i dlaczego, skoro uposażenie mają w milionach €.

                                                    Dlatego we Francji co tydzień dochodzi to starć obywatele kontra politycy, a SZA się spokojnie rozwija.
    • pozytonium Granice wybuchowości 06.11.22, 12:19
      pies.na.czarnych napisała:

      > Brawo Warszawa!
      > Pierwsze światełko w mrocznej Polsce pojawiło się na ulicach Warszawy.

      Jest coś takiego jak granice wybuchowości.
      www.klimatyzacja.pl/wentylacja/artykuly/wentylacja-przeciwpozarowa/wentylacja-pozarowa/zagrozenie-wybuchem-granice-wybuchowosci
      Wodór zmieszany w powietrzem przy praktycznie każdym jego stężeniu wybucha, a nie spala się spokojnym płomieniem.
      "Lepsze" od niego tlenek etylenu, hydrazyna.
      Wodór przechodzi praktycznie przez wszystko, także przez stal.
      To dlatego linie wodorowe powinny być prowadzone na zewnątrz budynków, tak by nie osiągnąć dolnej granicy wybuchowości. Pomieszczenia, gdzie jest używany też powinny być dobrze wietrzone. Trudno sobie wyobrazić kuchnię zimą z przymusowo otwartymi oknami.
      Jest gazem bez zapachu. Ciężko go znakować innymi substancjami zapachowymi, np. merkaptanami, bo te nie przejdą przez stal, a wodór przejdzie. A przez każdą najmniejszą szczelinkę będzie uciekał strumieniem.
      Powszechne użycie wodoru to tylko proszenie się o częste tragedie.
      By wodór nie wybuchł potrzeba jest jego mieszanka przekraczająca 75% wodoru z powietrzem.
      Dla przykładu dla gazu ziemnego/metanu to około 16%, które łatwo uzyskać.
      • ytartu Re: Granice wybuchowości 06.11.22, 13:29
        pozytonium napisał(a):

        ...
        > Dla przykładu dla gazu ziemnego/metanu to około 16%, które łatwo uzyskać.
        >

        I co z tego wszystkiego wynika?
        • pozytonium Re: Granice wybuchowości 06.11.22, 13:37
          ytartu napisał:

          > pozytonium napisał(a):
          >
          > ...
          > > Dla przykładu dla gazu ziemnego/metanu to około 16%, które łatwo uzyskać.
          >
          > >
          >
          > I co z tego wszystkiego wynika?

          Że wodorem raczej ciężko ci będzie palić w domu, by nie pozbawić okolicy domów.
          • pies.na.czarnych Re: Granice wybuchowości 06.11.22, 13:54
            Co ty jeszcze nie wymyślisz?:))))
            • pozytonium Re: Granice wybuchowości 06.11.22, 14:05
              pies.na.czarnych napisała:

              > Co ty jeszcze nie wymyślisz?:))))

              By palić spokojnie wodorem musisz mieć 80% wodoru lub więcej w mieszance. Tak jak przy acetylenie nie idzie zastosować mieszania paliwa z powietrzem przed płomieniem, tak jak np. w palniku Bunsena. Bo ci przykrywka garnek rozwali.

              allegro.pl/oferta/palnik-acetylenowy-do-ciecia-pc-211a-y11-perun-12771459273?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:query&bi_c=NzYzYzBkOGMtOWY4MC00NTE3LTllZmItMmIxYjMwM2NlOTJiAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=8b2df70d-45b1-42c8-b4b4-4ebfe8f1e5bb
              • pies.na.czarnych Re: Granice wybuchowości 06.11.22, 14:18
                > nie idzie zastosować :)))))

                Idzie, idzie:)
                • pozytonium Re: Granice wybuchowości 06.11.22, 14:32
                  pies.na.czarnych napisała:

                  > > nie idzie zastosować :)))))
                  >
                  > Idzie, idzie:)

                  Próbuj dalej psico.
                  W przypadku kuchenek nie chodzi o prostą wymianę dyszy. Trzeba wymienić cały zespół palnika. Mało tego, całą instalację, bo uszczelki na metan kiepsko się sprawują przy wodorze.
                  • pies.na.czarnych Re: Granice wybuchowości 06.11.22, 14:51
                    Rozśmieszył mnie ten twój wsiowy język :)))) >> > nie idzie zastosować

                    > W przypadku kuchenek nie chodzi o prostą wymianę dyszy.

                    Jakie dysze niemoto, jakie uszczelki? Cele wodorowe przerabiają wodór na elepstrykę i dalej prund "idzie" do gniazdka.
          • ytartu A dlaczego miałbym palić wodorem w domu? 06.11.22, 17:39
            pozytonium napisał(a):

            > ytartu napisał:
            >
            > > pozytonium napisał(a):
            > >
            > > ...
            > > > Dla przykładu dla gazu ziemnego/metanu to około 16%, które łatwo uz
            > yskać.
            > >
            > > >
            > >
            > > I co z tego wszystkiego wynika?
            >
            > Że wodorem raczej ciężko ci będzie palić w domu, by nie pozbawić okolicy domów.
            >
            >

            A dlaczego miałbym palić wodorem w domu? Benzyną też nie palę.
            • pozytonium Re: A dlaczego miałbym palić wodorem w domu? 06.11.22, 20:30
              ytartu napisał:

              > pozytonium napisał(a):
              >
              > > ytartu napisał:
              > >
              > > > pozytonium napisał(a):
              > > >
              > > > ...
              > > > > Dla przykładu dla gazu ziemnego/metanu to około 16%, które ła
              > two uz
              > > yskać.
              > > >
              > > > >
              > > >
              > > > I co z tego wszystkiego wynika?
              > >
              > > Że wodorem raczej ciężko ci będzie palić w domu, by nie pozbawić okolicy
              > domów.
              > >
              > >
              >
              > A dlaczego miałbym palić wodorem w domu? Benzyną też nie palę.

              Benzyną możesz spokojnie palić.
              www.youtube.com/watch?v=Lstcynvsy_k


              Zrób coś takiego z wodorem i wylecisz w powietrze.
              • pies.na.czarnych Re: A dlaczego miałbym palić wodorem w domu? 06.11.22, 20:34
                Z chęci udowodnienia swoich wyimaginowanych racji już ci się całkiem jebie pod sufitem.
                • pozytonium Re: A dlaczego miałbym palić wodorem w domu? 06.11.22, 22:37
                  pies.na.czarnych napisała:

                  > Z chęci udowodnienia swoich wyimaginowanych racji już ci się całkiem jebie pod
                  > sufitem.

                  Wodór ma granicę wybuchowości aż do poziomu 75% wodoru w powietrzu. To bardzo dużo. Praktycznie można przyjąć, że każda mieszanka jest wybuchowa. Nie mam więcej pytań.
    • storima Re: Brawo Warszawa! 06.11.22, 14:22
      pozytonium napisał(a):


      > Tyle ryczy UE o ekologii. A tak naprawdę SZA zostawiają ją daleko za sobą, zami
      > ast ryczenia działają.
      >

      Nie wiem o czym piszesz. I co wspólnego ma
      SZA
      (Solána Imani Rowe ur. 8 listopada 1990 w Saint Louis) – amerykańska piosenkarka i autorka tekstów) Wikipedia.
      Co wspólnego ma SZA z wodorem?

      USA prowadzą zaawansowane badania nad pozyskiwaniem energii z wodoru.

      Między innymi rząd federalny:

      The U.S. Department of Energy Hydrogen Program, led by the Hydrogen and Fuel Cell Technologies Office (HFTO) within the Office of Energy Efficiency and Renewable Energy (EERE)

      www.hydrogen.energy.gov/