Dodaj do ulubionych

KtoZ.Ćwiąkalskiemu napisze ustawę antykorporacyjną

01.03.08, 20:23
, a taką obiecał Polakom obecny premier i powiedział , że w tym
obecnego ministra sprawiedliwości przypilnuje.
Czy przypadkiem nie to samo gremium, które ma ją ( tą ustawę )
zaopiniować i zaaprobować - przecież to kuriozum....
Obserwuj wątek
              • spokojny.zenek Re: KtoZ.Ćwiąkalskiemu napisze ustawę antykorpora 02.03.08, 19:07
                Ani jedno ani drugie.
                Za to znam dobrze obyczaje panujące w waszej partii, stąd przypuszczenie, że
                słabe masz tym razem instrukcje z waszego KC.
                A tak swoją drogą: czy ci zwyczajnie nie wstyd wypisywać takie kompromitujące
                brednie? Nie wiesz, co to takiego wymiar sprawiedliwości, nie wiesz, co to
                korporacje, nie wiesz, że od dawna jest państwowy, łatwy egzamin. To co ty
                właściwie wiesz?
                • camille_pissarro wiem wystarczjąco dużo, choć z wykształcenia nie 02.03.08, 19:13
                  jestem prawnikiem a poniższe obawy ludzi obeznanymi z naszym
                  traktuję na serio:
                  ""Oceniając projekt ustawy o zmianie ustawy o prokuraturze oraz
                  niektórych innych ustaw z dnia 7 lutego 2008 r. przygotowany przez
                  Ministra Sprawiedliwości – Zbigniewa Ćwiąkalskiego to na pierwszy
                  rzut oka widać, że jego twórcy dążyli w pierwszej kolejności do
                  ograniczenia możliwości
                  awansu młodym prokuratorom, których zasób wiedzy prawniczej, ich
                  uzdolnienia oraz zaangażowanie w pracy ich do tego predysponuje.
                  W art. 14a ust. 1 i 2 projektu przewiduje się rozwiązanie stawiające
                  warunek sześcioletniego stażu pracy na stanowisku prokuratora
                  prokuratury rejonowej (obecnie okres ten wynosi 3 lata) aby możliwe
                  było powołanie takiego prokuratora na stanowisko prokuratora
                  prokuratury okręgowej. Drugie
                  rozwiązanie przyjmuje, możliwość powołania na stanowisko prokuratora
                  Prokuratury Generalnej - prokuratora, który co najmniej 6 lat
                  pracował na stanowisku prokuratora prokuratury okręgowej,
                  apelacyjnej lub krajowej. Biorąc
                  pod uwagę 3 - letni okres aplikacji i 3-letni okres koniecznej do
                  odbycia asesury to to rozwiązanie w żaden sposób nie koresponduje z
                  możliwością uzyskania
                  tytułu prokuratora prokuratury okręgowej po 8 latach i tytułu
                  prokuratora Prokuratury Generalnej po 12 latach wykonywania zawodu
                  adwokata, radcy prawnego i notariusza. Takie rozwiązanie - z uwagi
                  na stosunkowo niższe
                  zarobki w prokuraturze niż w innych wolnych zawodach prawniczych -
                  spowodować może masowy odpływ z prokuratury młodych, zdolnych i bez
                  schematycznych nawyków prokuratorów. Z drugiej strony może dojść do
                  powoływania na stanowisko prokuratora prokuratury okręgowej lub na
                  stanowisko prokuratora Prokuratury Generalnej adwokata, radcy
                  prawnego czy też notariusza czyli przedstawicieli zawodów o
                  dochodach wyższych niż obecne zarobki - pozostających na utrzymaniu
                  Skarbu Państwa prokuratorów, a co może rodzić przypuszczenie o
                  przejściu na kierownicze w konsekwencji stanowiska przedstawicieli
                  tych zawodów z przyczyn całkowicie pozamerytorycznych. Ktoś przecież
                  może uznać, iż
                  chodzi tylko o dostęp do wyników śledztw, które mogą być
                  wykorzystywane komercyjnie w działalności kancelarii prawniczych
                  albo też będzie dążył do uzyskania atrakcyjnych warunków
                  emerytalnych – stan spoczynku - u schyłku swojej kariery zawodowej
                  lub w przypadku znudzenia wykonywaniem pracy w ogóle.Oczywiście, że
                  można założyć , że właściwe kolegia prokuratur mogą wyrazić swój
                  sprzeciw w zakresie powołania adwokata, notariusza i radcy prawnego
                  na stanowisko prokuratora prokuratury okręgowej lub prokuratora
                  Prokuratury Generalnej. Jednakże opinia takich ciał kolegialnych nie
                  ma charakteru wiążącego. Może więc być powołana na te stanowiska
                  osoba, której powołanie
                  sprzeciwiają się organy opiniujące."
                        • camille_pissarro Re: nie odpowiedziałeś 02.03.08, 19:40
                          to co wkleiłem dotyczy funkcjonowania prokuratury.Co do korporacji,
                          chodzi o jej hermetyczność, był plan, żeby ludzie mogli uzyskiwać
                          porady prawne nie tylko w kancelariach adwokackich, ale żyby tych
                          porad mogli udzielać także np. radcy prawni.
                          Konkludując jesli wymiar sprawiedliwości funkcjonuje według Ciebie
                          tak wspaniale , to dlaczego sprawy obywateli trwają "lata świetlne" -
                          ostatnio EU przyznała Warszawiakowi pieniężną gratyfikację za to,
                          że jego sprawa rozwodowa trwała 17 lat - i to będzie to przywracanie
                          normalności , o którym wspominasz - brawo ;-))
                          • spokojny.zenek twoja kompromitacja sięgnęłą dna 02.03.08, 20:06
                            camille_pissarro napisał:

                            > to co wkleiłem dotyczy funkcjonowania prokuratury.Co do korporacji,
                            > chodzi o jej hermetyczność, był plan, żeby ludzie mogli uzyskiwać
                            > porady prawne nie tylko w kancelariach adwokackich, ale żyby tych
                            > porad mogli udzielać także np. radcy prawni.

                            Co to w ogóle jest??? Jaki "plan"??? Czy ty masz wszystkich za idiotów? Kto
                            broni radcom prawnym udzialać porad prawnych? Uprawnienia radców i adwokatów są
                            od pewnego czasu IDENTYCZNE, zarówno jeżeli chodzi o udzielanie porad, jak i
                            reprezentowanie przed sądem (z jedynym wyjątkiem - obrona w sprawach karnych).
                            Co wiecej - dzięki wyrokowi TK już od siedmiu lat KAŻDY absolwent prawa może
                            udzialać porad prawnych.
                            A ty bredzisz o jakimś "planie". Co to w ogóle ma być !!!???

                            Nie wiesz nawet, kto to taki "radca prawny" ale "wiesz", że jest źle.

                            > Konkludując jesli wymiar sprawiedliwości funkcjonuje według Ciebie
                            > tak wspaniale

                            Kiedy do ciebie wreszcie dotrze, co znaczą słowa "wymiar sprawiedliwości"?

                            • camille_pissarro w parze z nickiem nie idzie Twój niepokój ;-) 02.03.08, 20:38
                              Czy Trybunał Praw Człowieka w Strasbourgu nie rozpatruje skarg
                              obywateli EU z powodu naruszania praw ? A obywatele RP jak w dym ślą
                              tam skargi na opieszałą działaność polskiego wymiaru
                              sprawiedliwośći - na księżycu żyjesz ?

                              Pytam się po raz wtóry jeśli praca sędziów, prokuratorów wygląda tak
                              wspaniale to dlaczego jest tak źle.
                              Dlaczego nawet D.Tusk widzi problemy z funkcjonowaniem wymiaru
                              sprawiedliwości ( tworzeniem bubli prawnych - to, że rząd
                              przygotowuje ustawy a posłowie uchwalają je uchwalają, nie znaczy ,
                              że nie jest ona uprzednio weryfikowana przez Rządowe Centrum
                              Adjustacji ( tak sie chyba to nazywa ).
                              Bez sprawnie funkcjonującego wymiaru sprawiedliwości nie da się w
                              tym kraju przeprowadzić żadnych kluczowych reform.A ruchy
                              Ćwiąkalskiego nie zapowiadają pożądanych zmian w tym resorcie ...
                              • spokojny.zenek nie zasługujesz na poważne traktowanie 02.03.08, 21:38
                                camille_pissarro napisał:

                                > Czy Trybunał Praw Człowieka w Strasbourgu nie rozpatruje skarg
                                > obywateli EU z powodu naruszania praw ?

                                Nie. Oczywiście, że nie. ETPC rozpoznaje skargo obywateli Państw - stron konwencji.
                                ETPC NIE JEST i nigdy nie był organem EU. Z EU nie ma nic wspólnego. To naprawdę
                                wypada wiedzieć - uniknie się kompromitacji.


                                > Pytam się po raz wtóry jeśli praca sędziów, prokuratorów wygląda tak
                                > wspaniale to dlaczego jest tak źle.

                                A ja pytam po raz ostatni - co to ma wspólnego z tym, i mitycznymi
                                "korporacjami", na które tak plujesz, bo ci na operatywce kazali?

                                Wieczne uślizgiwanie się z tematu dyskusji - to opanowaliście świetnie, pisowscy
                                towarzysze.
                                A co do zamierzeń w sferze wymiaru sprawiedliwości - wystarczy wejść na stronę
                                ministerstwa. Ale to - jak widać - przerasta wasze umiejętności. Wolicie pluć i
                                kłamać na forum.


                • camille_pissarro i dalej... ;-)) 02.03.08, 19:15
                  "O tym, że istnieje niebezpieczeństwo do wykorzystania w sposób
                  komercyjny wiedzy jaką dana osoba nabyła pełniąc stanowisko
                  prokuratora Prokuratury Generalnej, a wcześniej pracując jako
                  adwokat, radca prawny czy też notariusz jest projektowane
                  rozwiązanie o braku 2- letniej karencji
                  wykonywania zawodu adwokata w okręgu rady adwokackiej, izby radców
                  prawnych i notariuszy, w której wykonywała zawód prokuratora
                  Prokuratury Generalnej.
                  To wyjątkowe potraktowanie prokuratorów Prokuratury Generalnej może
                  doprowadzić do sytuacji, że prokurator Prokuratury Generalnej
                  mieszkający na stałe w Warszawie będzie mógł swobodnie zostać
                  adwokatem,radcą prawnym lub notariuszem na terenie działania
                  warszawskiej rady
                  adwokackiej, izby radców prawnych czy też notariuszy.
                  Nadto istnieje możliwość przejścia prokuratorów z Prokuratury
                  Generalnej warszawskiego wydziału do walki z przestępczością
                  zorganizowaną do zawodu adwokackiego i otwarcie kancelarii
                  adwokackiej na terenie działania Okręgowej Rady Adwokackiej w
                  Warszawie. Treść bowiem przepisu art. 67 projektu ustawy o
                  adwokaturze nie precyzuje w sposób jednoznaczny – jak to
                  wskazano wyżej - o koniecznej 2 – letniej karencji, nie wykonywania
                  zawodu np. adwokata na terenie okręgowej rady adwokackiej, w której
                  to obrębie zawód prokuratora Prokuratury Generalnej wykonywała
                  osoba, która chce przejść do adwokatury.
                  Nie trzeba więc wielkiej wyobraźni jak niebezpieczny jest taki zapis
                  ustawowy dla polskiego wymiaru sprawiedliwości i możliwych
                  ewentualnych
                  patologii jakie mogą wyniknąć z niego.
                  Nadto należy stwierdzić, że rozwiązanie co do możliwości awansów
                  pionowych w
                  prokuraturze w ogóle nie koresponduje z podobnymi rozwiązaniami w
                  sądownictwie powszechnym i ma charakter dyskryminujący prokuratorów.
                  Otóż
                  sędzia sądu rejonowego może awansować do sądu okręgowego po 4
                  latach (przypominam prokurator po 6 latach) piastowania stanowiska
                  sędziego sądu rejonowego. Nadto po kolejnych 3 latach sędzia sądu
                  okręgowego może awansować do sądu apelacyjnego (prokurator
                  prokuratury okręgowej po 6 dalszych latach może awansować do
                  Prokuratury Generalnej). Młody i wybitny sędzia ma możliwość awansu
                  znacznie szybciej niż młody i wybitny prokurator. Nie koresponduje
                  to z
                  propagowaną przez obecnego Ministra Sprawiedliwości zasadą, że
                  zawód sędziego ma być ukoronowaniem zawodu prawniczego albowiem
                  już w wieku 38 lat sędzia może zostać powołany na stanowisko sędziego
                  sądu apelacyjnego, a co najmniej 37-letni prokurator może dopiero być
                  powołany na stanowisko prokuratora prokuratury okręgowej. Jest to
                  jedno z największych kuriozum w projektowanych zmianach. Wynika z
                  nich, że tak naprawdę chodzi o uniemożliwienie szybkiego awansu
                  młodym i zdolnym prokuratorom, którzy niejednokrotnie swoje życie
                  prywatne poświęcają zawodowi prokuratora – pracując po kilkanaście
                  godzin dziennie i mający najlepsze wyniki w ściganiu najgroźniejszych
                  przestępców.
                  "
                  • spokojny.zenek Re: i dalej... ;-)) 02.03.08, 19:17
                    Nagle obłudniku ci żal młodych genialnych prokuratorów, że skończyły sie takie
                    błyskotliwe kariery, jak za Ziobry - od razy o dwa szczeble, w zamian za pełną
                    służalczość i dyspozycyjność?
                    • camille_pissarro Re: i dalej... ;-)) 02.03.08, 19:25
                      Explicite proszę wskazać nadużywania władzy przez prokuratorów ( z
                      ostatnich dwóch lat oczywista ) - tylko proszę nie wskazywać
                      przykadu doktora G czy kwestii z aresztowaniem Blidy bo to juz
                      wszyscy znamy, a to jeszcze nie stanowi wykładni by 2 lata
                      funkcjonowania prokuratury okreslać mianem terroru politycznego - te
                      dwie wymienione sprawy to chyba wszystie dowody na jego ( tego
                      terroru politycznego ) istnienie...
                • camille_pissarro kolejna porcja - mam przygotowywać następne ? 02.03.08, 19:16
                  "W powyższym kontekście doprowadzenia do stworzenia sytuacji, że
                  zawód
                  prokuratora stanie się mało atrakcyjny dla młodych i zdolnych
                  prawników a co za
                  tym idzie doprowadzi to w dłuższej perspektywie czasu do obniżenia
                  poziomu
                  pracy prokuratury - można podnieść niezrozumiałą likwidację dodatków
                  specjalnych dla prokuratorów wykonujących swoje obowiązki w
                  wydziałach
                  zamiejscowych do walki z przestępczością zorganizowaną. Na całym
                  świecie
                  prokuratorzy pracujący w pionach do walki z przestępczością
                  zorganizowaną – z uwagi na chociażby zwiększone
                  prawdopodobieństwo zagrożenia życia i zdrowia – otrzymują
                  wynagrodzenie o wiele wyższe od pozostałych prokuratorów. Zabranie
                  natomiast tych dodatków dla prokuratorów z pionu do walki z
                  przestępczością zorganizowaną natomiast doprowadzi do paradoksalnej
                  sytuacji np. takiej, że prokurator wykonujący swoje obowiązki w
                  Prokuraturze Generalnej lub delegowany do tej prokuratury lub tez
                  Ministerstwa Sprawiedliwości będzie uzyskiwał dodatek funkcyjny i
                  będzie miał możliwość uzyskania dodatku specjalnego, pomimo
                  zamieszkiwania w Warszawie lub miejscowości blisko położonej.
                  Natomiast prokurator wykonujący swoje obowiązki w Wydziale
                  zamiejscowym do walki z przestępczością zorganizowaną - pomimo
                  dużego swojego nakładu pracy będzie takiej możliwości pozbawiony.
                  Przechodząc natomiast do oceny projektowanych unormowań o charakterze
                  ustrojowym należy podnieść przede wszystkim, że propozycja zmiany
                  unormowań dotyczących niezależności prokuratorskiej zawartych w art.
                  8 ustawy
                  o prokuraturze tylko pozornie zwiększa niezależność prokuratora i
                  jest sprzeczna
                  ze wskazanymi w uzasadnieniu jej celem, jakim ma być „umocnienie
                  pozycji
                  prokuratora jako organu procesowego”.
                  W pierwszej kolejności na podkreślenie zasługuje fakt, że żadne
                  zmiany
                  organizacyjne w usytuowaniu prokuratury oraz zmiany unormowań w
                  zakresie
                  niezależności prokuratora nie spowodują zapewnienia stanu, w którym
                  znikną
                  „zarzuty” i „podejrzenia” o podatność na polityczne oddziaływanie
                  władzy
                  wykonawczej na prokuraturę. Każdorazowo, gdy postępowanie karne
                  prowadzone będzie przeciwko politykowi, w szczególności, gdy w jego
                  toku
                  powstanie pytanie o konieczność stosowania tymczasowego aresztowania,
                  zawsze może zostać postawiony publicznie zarzut „upolitycznienia”
                  działań albo
                  stworzona zostanie atmosfera „podejrzeń” o wspomnianą w
                  projekcie „podatność
                  polityczną” prokuratora prowadzącego postępowanie.
                  Zmiany w zakresie przepisu określającego tzw. niezależność
                  prokuratorską – z
                  pewnością nie spowodują one uwolnienia prokuratury od
                  owych „zarzutów” i
                  „podejrzeń”. Wynika to z faktu, że zmiany te w rzeczywistości nie
                  skutkują
                  osiągnięciem celu, jakim jest wzmocnienie procesowej pozycji
                  prokuratora, co
                  więcej – w uzasadnieniu projektu proponuje się taki sposób
                  postępowania, który
                  stwarza sytuację wręcz identyczną, jeśli nie gorszą od tej, jaka
                  może nastąpić w
                  oparciu o obecnie obowiązujące unormowania.
                  "
    • camille_pissarro do przemyślenia - opinia "Ad vocem" niepełna 02.03.08, 12:53
      Z prokuraturą jest ten problem, że trudno ją opanować po 2-ch latach
      Ziobry. Nie do pomyślenia było wcześniniezleej powstanie
      stowarzyszenia prokuratorów i publiczne krytykowanie urzędującego
      mininstra sprawiedliwiści a o to prawdziwy sens "Laptopa"
      Ćwiąkalskiego reform:
      - przede wszystkim u... młodych prokuratorów;
      - rozwiązać Prokuraturę Krajową i w jej miejsce powołać Prokuraturę
      Generalną a tym samym pozbyć się nie swoich; być może doprowadzić do
      ściągnięcia kolesi tj. adwokatów do Prokuratury Generalnej;
      - przede wszystkim załatwić dla PO na 7 lat Prokuratora Generalnego:

      O to, opinia nowopowstającego Stowarzyszenia Prokuratorów „Ad Vocem”

      "Oceniając projekt ustawy o zmianie ustawy o prokuraturze oraz
      niektórych innych ustaw z dnia 7 lutego 2008 r. przygotowany przez
      Ministra Sprawiedliwości – Zbigniewa Ćwiąkalskiego to na pierwszy
      rzut oka widać, że jego twórcy dążyli w pierwszej kolejności do
      ograniczenia możliwości
      awansu młodym prokuratorom, których zasób wiedzy prawniczej, ich
      uzdolnienia oraz zaangażowanie w pracy ich do tego predysponuje.
      W art. 14a ust. 1 i 2 projektu przewiduje się rozwiązanie stawiające
      warunek sześcioletniego stażu pracy na stanowisku prokuratora
      prokuratury rejonowej (obecnie okres ten wynosi 3 lata) aby możliwe
      było powołanie takiego prokuratora na stanowisko prokuratora
      prokuratury okręgowej. Drugie
      rozwiązanie przyjmuje, możliwość powołania na stanowisko prokuratora
      Prokuratury Generalnej - prokuratora, który co najmniej 6 lat
      pracował na stanowisku prokuratora prokuratury okręgowej,
      apelacyjnej lub krajowej. Biorąc
      pod uwagę 3 - letni okres aplikacji i 3-letni okres koniecznej do
      odbycia asesury to to rozwiązanie w żaden sposób nie koresponduje z
      możliwością uzyskania
      tytułu prokuratora prokuratury okręgowej po 8 latach i tytułu
      prokuratora Prokuratury Generalnej po 12 latach wykonywania zawodu
      adwokata, radcy prawnego i notariusza. Takie rozwiązanie - z uwagi
      na stosunkowo niższe
      zarobki w prokuraturze niż w innych wolnych zawodach prawniczych -
      spowodować może masowy odpływ z prokuratury młodych, zdolnych i bez
      schematycznych nawyków prokuratorów. Z drugiej strony może dojść do
      powoływania na stanowisko prokuratora prokuratury okręgowej lub na
      stanowisko prokuratora Prokuratury Generalnej adwokata, radcy
      prawnego czy też notariusza czyli przedstawicieli zawodów o
      dochodach wyższych niż obecne zarobki - pozostających na utrzymaniu
      Skarbu Państwa prokuratorów, a co może rodzić przypuszczenie o
      przejściu na kierownicze w konsekwencji stanowiska przedstawicieli
      tych zawodów z przyczyn całkowicie pozamerytorycznych. Ktoś przecież
      może uznać, iż
      chodzi tylko o dostęp do wyników śledztw, które mogą być
      wykorzystywane komercyjnie w działalności kancelarii prawniczych
      albo też będzie dążył do uzyskania atrakcyjnych warunków
      emerytalnych – stan spoczynku - u schyłku swojej kariery zawodowej
      lub w przypadku znudzenia wykonywaniem pracy w ogóle.Oczywiście, że
      można założyć , że właściwe kolegia prokuratur mogą wyrazić swój
      sprzeciw w zakresie powołania adwokata, notariusza i radcy prawnego
      na stanowisko prokuratora prokuratury okręgowej lub prokuratora
      Prokuratury Generalnej. Jednakże opinia takich ciał kolegialnych nie
      ma charakteru wiążącego. Może więc być powołana na te stanowiska
      osoba, której powołanie
      sprzeciwiają się organy opiniujące.
      O tym, że istnieje niebezpieczeństwo do wykorzystania w sposób
      komercyjny wiedzy jaką dana osoba nabyła pełniąc stanowisko
      prokuratora Prokuratury Generalnej, a wcześniej pracując jako
      adwokat, radca prawny czy też notariusz jest projektowane
      rozwiązanie o braku 2- letniej karencji
      wykonywania zawodu adwokata w okręgu rady adwokackiej, izby radców
      prawnych i notariuszy, w której wykonywała zawód prokuratora
      Prokuratury Generalnej.
      To wyjątkowe potraktowanie prokuratorów Prokuratury Generalnej może
      doprowadzić do sytuacji, że prokurator Prokuratury Generalnej
      mieszkający na stałe w Warszawie będzie mógł swobodnie zostać
      adwokatem,radcą prawnym lub notariuszem na terenie działania
      warszawskiej rady
      adwokackiej, izby radców prawnych czy też notariuszy.
      Nadto istnieje możliwość przejścia prokuratorów z Prokuratury
      Generalnej warszawskiego wydziału do walki z przestępczością
      zorganizowaną do zawodu adwokackiego i otwarcie kancelarii
      adwokackiej na terenie działania Okręgowej Rady Adwokackiej w
      Warszawie. Treść bowiem przepisu art. 67 projektu ustawy o
      adwokaturze nie precyzuje w sposób jednoznaczny – jak to
      wskazano wyżej - o koniecznej 2 – letniej karencji, nie wykonywania
      zawodu np. adwokata na terenie okręgowej rady adwokackiej, w której
      to obrębie zawód prokuratora Prokuratury Generalnej wykonywała
      osoba, która chce przejść do adwokatury.
      Nie trzeba więc wielkiej wyobraźni jak niebezpieczny jest taki zapis
      ustawowy dla polskiego wymiaru sprawiedliwości i możliwych
      ewentualnych
      patologii jakie mogą wyniknąć z niego.
      • spokojny.zenek Re: Nudnawy i fałszywy ten spam... 03.03.08, 10:39
        Oczywiście, jeżeli ktoś protestuje, to ci, którzy sa w apelacyjnych
        i mają przejść z powrotem do okręgowych (zresztą z zachowaniem
        tytułu i wynagrodzenia). Szeregowi prokuratorzy sa generalnie za.
        Byłoby zresztą dziwne, gdyby byli przeciw.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka