Gość: Maciek IP: *.acn.waw.pl 14.01.05, 00:43 Byłbym wniebowzięty gdyby ta inwestycja się udała. 1/6 kosztów autostrady przez miasto, a kilkaset razy bardziej potrzebna. Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
Gość: mat Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.warszawa.sdi.tpnet.pl 14.01.05, 01:15 Potrzebny jest i tramwaj i autostrada. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: mrkr Rakowiecka ok, ale Rastafinskich?? IP: 5.5R4D* / *.oracle.co.uk 19.01.05, 13:17 Rakoweicka mozna zrobic jednokierunkowa w ukladzie tez z jednokierunkowa Batorego i Wisniowa laczaca bedie ok, ale tramwaj na Rastafinskich ?? kurcze to sie ci z Eko parku uciesza ... Poza tym tramwaje sa brzydkie , moim zdaniem 'psuja' miasto. Torowiska, druty itp , no niech mi ktos powie ze to jest ladny element krajobrazu miejsckiego.. Odpowiedz Link Zgłoś
mr_watchman Re: Rakowiecka ok, ale Rastafinskich?? 19.01.05, 19:08 Gość portalu: mrkr napisał(a): > Poza tym tramwaje sa brzydkie , moim zdaniem 'psuja' miasto. Torowiska, druty > itp , no niech mi ktos powie ze to jest ladny element krajobrazu miejsckiego.. Ja ci to mówię. Odpowiedz Link Zgłoś
p.o.box.77 Re: Rakowiecka ok, ale Rastafinskich?? 16.02.05, 13:19 "...niech mi ktos powie ze to jest ladny element krajobrazu miejsckiego... ja ci to mówie Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: kuba Re: Rakowiecka ok, ale Rastafinskich?? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.05, 13:36 ja ci to mowie. i duzo ekologiczniejszy w dodatku. samochod nie jest do jezdzenia w miescie tylko poza nim. miasto ma swoje srodki transportu publicznego, z ktorych najszybsze sa tramwaje i szybka kolej miejska. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Nexo Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.lot.pl 14.01.05, 07:03 Potrzebna? Komu? Autostrada służy wielu, a tramwaj niewielu, zwłaszcza w tak bezsensownej relacji. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: a.g Zastanów się zanim napiszesz! IP: *.aster.pl / *.aster.pl 16.01.05, 11:37 > zwłaszcza w tak > bezsensownej relacji. Na trasie tramwaju są wielkie osiedla mieszkaniowe: Sadyba, Stegny oraz Wilanów, który właśnie zaczyna być intensywnie zabudowywany. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Poldek Sam jesteś bezsensowny IP: 217.8.163.* 18.01.05, 13:12 Komu służy autostrada? Przede wszystkim kanciarzom, aferzystom, złodziejom. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Max Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.smart.polish / *.polish-airports.com 04.02.05, 10:10 Ta projektowana linia tramwajowa będzie bardzo uciążliwa dla mieszkańców osiedli,przez które będzie przebiegała, należy budować bezkolizyjne skrzyżowania dla usprawnienia komunikacji i nowe drogi. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: kuba Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.05, 13:43 > Potrzebna? Komu? Autostrada służy wielu, a tramwaj niewielu, zwłaszcza w tak > bezsensownej relacji. jest wlasnie odwrotnie. drogi w miescie sluza niewielkiej liczbie mieszkancow a transport publiczny przewozi milijony. drogi powoduja zanieczyszczeie srodowiska i halas. i im wiecej drog wybudujemy tym wieksze zapotrzebowanie bedzie na samochody i trzeba bedzie asfaltowac wiecej. lobby auto-opono-asfaltowe sie klania. "in order to solve problems of cities we shall leave the cities" h. ford Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Wallenrod Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.chello.pl 14.01.05, 07:27 Jaką Rakowiecką?????Od al.Niepodległości do Puławskiej przez Rakowiecką??????????? Odbiło im czy co!!!!???? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: maraek Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.01.05, 07:36 a co w tym zlego ze rakowiecka? waska, fakt, ale trajtki jezdza [po wezszych ulicach. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: kk Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.elartnet.pl / 62.233.208.* 14.01.05, 08:01 Nie mam nic przeciwko o ile Kaczyński zapewni mi mieszkanie w nowej lokalizacji ( tak spokojnej jak obecna w rejonie Sobieskiego bez tramwaju) - oczywiście wskazanej przeze mnie. Dogeszczać w miare szeroka i zielona ulicę torowiskiewm ,dodatkowymi światłami itp niedogodościami - paranoja Jak koniecznie coś chcą zbudować do tej światyni to niech zbuduja METRO Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: MZ Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.pwpw.pj / 217.168.193.* 14.01.05, 08:41 Tramwaj tamtedy jezdzil i rezerwa terenu zostala. Nie ma wiec zadnych przeciwskazan do puszczednia linii ponownie. A jak sie nie podoba, to wyprowadzic sie na wioche. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: krokodylGienio Re: "a jak się nie podoba" IP: *.chello.pl 14.01.05, 11:48 tak tak , oczywiście! zlikwidować trolejbusy do Piaseczna, wprowadzić wakacyjny rozkład jazdy w połowie marca, zlikwidować wszystkie linie kolejowe, zbudować autostradę przez środek miasta, tramwajowa salonka do świątyni ( bo tamtędy przecież żadne autobusy nie mogą przejechać), i jeszcze poduszkowiec...do Młocin...tyle mamy przecie kasy. Natomiast z przenosinami...nie będzisz mi koleżko malinowy mówił, gdzie mam mieszkać, a jak ci się spieszy to kup auto. Mieszkałeś kiedyś w pobliżu linii tramwajowej.Zastanawiasz się czasem co mówisz? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: MZ Re: "a jak się nie podoba" IP: *.spray.net.pl 15.01.05, 01:18 Mieszkalem przy linii tramwajowej jak wielu innych mieszkancow i nie mam nic przeciwko zeby znow jezdzila pod moimi oknami. To jest miasto ze wszystkimi tego konsekwencjami misiaczku puszysty. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Zenon Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.05, 14:13 Gość portalu: MZ napisał(a): > Tramwaj tamtedy jezdzil i rezerwa terenu zostala. Nie ma wiec zadnych > przeciwskazan do puszczednia linii ponownie. A jak sie nie podoba, to > wyprowadzic sie na wioche. Sobieskiego i Wilanowska nie jedzil.Jezdzil Gagarina i Czerniakowska w kierunku Wilanowa. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: ja Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.crowley.pl 15.01.05, 22:01 Może tramwaj mógłbybyć nowoczesny tzn. bezkolizyjny względem ulic np. podwieszany na szynach które biegłyby na rusztowaniu ( lecz to pewnie nie estetycznie w takim miejscu jak Trakt Królewski-ale cichsze) Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: jjszczepan Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.01.05, 08:10 przeciez Rakowiecka jezdzil tramwaj juz Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Zenon Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.05, 14:10 Za mojej pamieci - a jest ona juz dluuga - nie jezdzil. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: jjszczepan Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.01.05, 08:08 to rzeba bylo az angielskiej firmy, zeby stwierdzic to, co funkcjonowalo lata przed druga wojna swiatowa i do czasow Gierka po drugiej wojnie swiatowej? Toz dokladnie od Pulawskiej tak wlasnie jechal tramwaj do Wilanowa. Bodajze "4" to byla..... Odpowiedz Link Zgłoś
tom_aszek Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa 14.01.05, 08:17 Angielska firma? A wystarczyło zapytać warszawskich internautów :)) Ale co do poprzednich tras tramwaju do Wilanowa, to zdaje mi się, że jeździł dzisiejszą Wisłostradą i Wiertniczą? Czy ktoś może przypomnieć dokładnie przebieg poprzedniej trasy? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Jakub Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.crowley.pl 14.01.05, 08:24 Jedno jest pewne. Po co było likwidować tramwaje do Wilanowa (a przecież jeździły już ulicami Goworka, Spacerową, Gagarina, Czerniakowską, Powsińską i dalej do pętli w Wilanowie)... Mam nadzieję, że ten projekt stanie się faktycznie realny... :) Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: rududu Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.chello.pl 15.01.05, 11:47 Jasne, ze juz dawniej jezdzila 16 na Sadybe i 35 do Wilanowa. Niestety w polowie lat 70-tych komuna zlikwidowala te linie. Mysle, ze dobrze sie stalo iz zapadla decyzja o odbudowie...Inna rzecz, ze potwierdza sie powiedzenie: "wszystko juz bylo":-) Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: bromba Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.aster.pl / *.aster.pl 14.01.05, 08:26 Wydaje mi sie, że lepiej byłoby poprowadzic linie tramwajową przez Spacerową i później prze Gagarina, Czerniakowską, Witosa i Sobieskiego. Poza tym kiedy zostaną połączone linie tramwajowe od Dworca Południowego do Marynarskiej ?!!! To powinno byc juz dawno zrobione. Prosty odcinek szerokiej Al. Wilanowskiej nie wymaga ogromnych kosztów. Najpierw proszę to zbudować :) Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: MZ Re: No nie.... IP: *.pwpw.pj / 217.168.193.* 14.01.05, 08:31 Ta sama firma ktora do tej pory opiniowala rozbiorki linii teraz opiniuje budowe? Jaka zmiana podejscia.... Odpowiedz Link Zgłoś
cichy_zorro Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa 14.01.05, 09:23 Nie Faber Mausell ale Faber Maunsell! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: pan_tera Nigel Mansell? O, to beda szybkie tramwaje... IP: *.acn.waw.pl 14.01.05, 14:39 Odpowiedz Link Zgłoś
cichy_zorro Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa 14.01.05, 09:34 A tak wlasciwie jak to mozliwe ze jak budowac i gdzie sieci tramwajowe doradza nam firma z kraju w ktorym szeroko pojeta organizacja komunikacji publicznej pozostawia wiele do zyczenia? Juz nie wspomne ze sieci tramwajowych to na wyspach maja tyle co my autostrad:-) U siebie nie umieja a u nas sa specjalistami? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: gecko niemożebne IP: *.ptp.waw.pl 14.01.05, 20:47 Organizacja komunikacji publicznej w ponad ośmiomilionowym Londynie pozostawia wiele do życzenia? Dobre. Polecam www.tfl.gov.uk/tfl/ oraz www.nationalrail.co.uk/ldb/livedepartures.asp gdzie można sobie obejrzeć samoupdateujące się rozkłady odjazdów z kazdej stacji kolejowej w Wlk. Brytanii, także tych lokalnych kursujących po Londynie. (A jest to sieć, podejrzewam, dłuższa od kolei w całym województwie mazowieckim.) Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: poll Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.3.pl / *.3.pl 14.01.05, 10:18 To byłoby trzecie w historii otwarcie linii do Wilanowa najpierw w 1937, potem w 1957 i teraz w 2007 czyli jak Kaczyńskiemu skończy się kadencja. Śmiech na sali, większość inwestycji kaczor zapisał na 2007 rok, a wybory w 2006 tymczasem nie umie dokończych tych które zastał po poprzedniej ekipie prawie skończone Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: wawa Czyli nie odbudowa IP: *.mac.edu.pl 14.01.05, 10:34 Mam nadzieję, że wszyscy się orientują, że do Wilanowa istniałą wybudowana przed wojną linia tramwajowa. A;le ekipa Gierka, chcąc wprowadzić Polskę do nowoczesności, pojmowała tramwaje za przeżytek historii i lansowała wyłącznie autobusy. Rozebrano tory do Wilanowa na pocz. lat 70-tych. Wtedy łupem Gierka padło kilka tysięcy linii tramwajowych w Polsce, faktycznie cofając nas o jakieś 100 lat do dyłu w porównaniu z ważniejszymi europejskimi aglomeracjami. Choć trzeba przyznać, że temu trendowi (czyli likwidowania tramwajów) nie oparł się też Paryż (obecnie istnieje jedyna, wybudowana kilka lat temu linia w St. Dennis), co świadczy tylko o tym, że głupota rozlała się na całą Europę. Odpowiedz Link Zgłoś
pl.adex Tramwaj do Wilanowa jezdzil i go rozebrali. 14.01.05, 11:31 Przeciez kiedys w Warszawie byla linia do Wilanowa i na Rakowieckiej.Dwojka jezdzila do Wilanowa z cmentarza na Brodnie,14 z Okecia na Wilanow,16 z Wilanowa na Powazki a 33 z Sadyby na Zoliborz przez Al Niepodleglosci a 36 z Sadyby na Marymnont przez Marszalkowska,i co jakas szuja zdecydowala ja rozebrac,i teraz ja na nowo budowac co za marnotrawstwo,typowo polska gospodarka. Odpowiedz Link Zgłoś
mrrrfrrr Re: Tramwaj do Wilanowa jezdzil i go rozebrali. 14.01.05, 13:04 Z komunikacją z i do Wilanowa nie jest najlepiej. Sprawa jest jednak do ogarnięcia przy użyciu nieporównanie mniejszych kosztów niż budowa od podstaw całej linii tramwajowej. Wystarczy podejść do sprawy tak jak to zrobiono na przykład na Ursynowie w wypadku przebiegu kilku linii autobusowych. Społeczne konsultacje i tyle. Co waszym zdaniem jest lepsze: dodać jedną, albo zaszalejmy -dwie linie autobusowe, czy chechłać całą aferę z torowiskiem? A to nie wszystko bo przecież na koniec, jak to w życiu zza szafy wyjdzie jakiś chochoł i dojdzie do wniosku, że w takim razie na Wilanowie potrzebna jest ...zajezdnia tramwajowa. I to dopiero będzie dym. Z tymi modernizacjami miejskimi to stara sprawa jest. Rozgrzebią część dzielnicy, potem się wezmą za naprawianie nawierzchni co to ją przed chwilą rozgrzebali, jak już wyrównają to sobie przypomną o rurach i odpływach, jak to zrobią to przetną światłowody albo dżdżownice o którą zaskarży ich jakiś mniemany ekolog. Trzy razy przekroczą budżet a na koniec bujną się na flekach i oświadczą że jakiś typ sprzedał im lewe wagony. Ale nieee.... bo mamy taką świecką tradycje, że tamtędy jaździły kiedyś tramwaje. Paradne. W takim razie Wielkopolska powinna być cała zabudowana betonowymi chrzcielnicami wielkości boiska bo przecierz mamy taką tradycję. Sprawa jest wyjątkowo prosta. Jest szansa na szarpnięcie kasy, więc kombinują. A że to kompletny absurd to nie ma to żadnego znaczenia. Na początu lat 90tych wszyscy zaczeli gadać, że to miasto wygląda jak rudera. Fakt.Fakt bezsporny. Ruszyły więc rozmaite inwestycje. Urbaniści i architekci zwarli pośladki, napieli muskułe. Mineło parę lat i jak wam się podoba? Prawda że uroczo? Te klocki, stożki, płynące okręty, stodoły ze strzelistymi wieżyczkami. Co za porażająca różnorodność elewacji, form, przeznaczenia, stylistyk, kolorów.Jakie bezpretensjonalne połączenia materiałów i koncepcji. Mam wrażenie, że dobrze jest obracając pieniądz podatnika wydawać go rozsądnie. Łączy się to z umięjętnością wykorzystania tego co już jest. Dla mnie jest to jazda pod publiczke z mocnym akcentem finansowym w tle. Czyżby ktoś przeinwestował w mieszkanko? A może by tak na początek dokończyć metro i zrobić obwodnice z prawdziwego zdarzenia? Potem bilansik i można się zastanawiać co dalej. Czy jak zwykle ....po ułańsku. okejhokej Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: bary Re: Tramwaj do Wilanowa jezdzil i go rozebrali. IP: *.aster.pl / *.aster.pl 14.01.05, 21:55 jedyny sensowny post. powiedz skąd się bierze tyle głupoty w tym mieście??? Ciekawe co by się stało jakby pan prezydent zechciał zbudować linię gondolową na Powiślu? Przekopać kanały i już. Wiele problmeu. A jakie romantyczne!!! Ciekawe ile to wynosi w Warszawie dotacja miasta do jednego pasażera w tramwaju ,a ile w autobusie? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: pan_tera Spoko - jeszcze raz zbudują i jeszcze raz rozbiorą IP: *.acn.waw.pl 14.01.05, 14:47 Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: wąsko to widzę Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.acn.waw.pl 14.01.05, 12:21 Czyli ulica Sobieskiego na odcinku Gagarina-Dolna ma być zwężona do dwóch pasów? Troche wąsko. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: teufel Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: 80.188.46.* 17.01.05, 07:11 to nie sobieskiego ale belwederska Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: ... Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: 217.17.41.* 14.01.05, 12:25 Popieram pomysł ponownego rozkopania niedawno wyremontowanego skrzyżownia Puławska - Rakowiecka - Gowrka. Wiecej takich pomysłów. Może jeszcze jakiś remoncik na trasie siekierkowiskie? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: sceptyczny Re: kiełbasa wyborcza Kaczora IP: 62.29.137.* 14.01.05, 13:16 Ludzie, zauważcie jak służby Kaczyńskiego ostatnio dużo obiecują. Toż to kiełbasa wyborcza Kaczora! Nie podniecajcie się! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: quaadrat Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.01.05, 14:59 Pomysł dobry, tramwaj to nie to samo co autobusy stojące w korkach i produkujące spaliny, nie mówiąc już o prędkościach, taki tramwaj otworzył by pałac w Wilanowie turystom Odpowiedz Link Zgłoś
mrrrfrrr Re:" taki tramwaj otworzyłby pałac w Wilanowie " 14.01.05, 16:55 a co ....on zamknięty jest ten pałac? A może od Al. Wilanowskiej jest zakaz wjazdu autokarów turystycznych? Albo od strony Świątyni Opoczności ostrzeliwują się kąśliwie bojówki palestyńskie? OCHŁOŃ Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: kalina Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.crowley.pl 14.01.05, 16:43 Historia kolejny raz zatacza koło - tramwaje już jeździły Rakowiecką, Goworka i Spacerową do Wilanowa z tą tylko różnicą, że nie Sobieskiego a Czerniakowską i Powsińską. Czyli zapłacimy za to co kilkadziesiąt lat temu zlikwidowano również na nasz koszt. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: rebus Życzę przyjemnej zabawy pasażerom... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.01.05, 17:58 jadącym Goworka do Puławskiej - zwłaszcza zimą - trzeba będzie wysiąść i pchać tramw. pod górkę. Tym jadącym z górki może też być wesoło. :-) Zwężenie ul. Rakowieckiej od Niepodległości do Puławskiej i wprowadzenie ruchu jednokierunkowego - też świetny pomysł. GRATULACJE!!! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: MZ Re: Życzę przyjemnej zabawy pasażerom... IP: *.spray.net.pl 15.01.05, 01:21 Pchac?? No co ty powiesz... Nie takie roznice wysokosci pokonuja tramwaje i nie maja problemow. Piach i woz jedzie. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: pldk Osobiście wątpię IP: 217.8.163.* 18.01.05, 13:23 żeby tramwaj trzeba było pchać bardziej niż samochód. Zresztą pasażerów w tamwaju więcej, więc kupą będzie lżej. Osobiście nie mam nic przeciwko zwężeniu Rakowieckiej i wprowadzenia tam ruchu jednokierunkowego w celu puszczenia linii tramwajowej. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Viola Wilanowską do Wilanowa IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 14.01.05, 20:54 Tramwaj tak ale może puszczony od Marynarskiej - Wilanowską przez Puławską do Witosa i dalej do Wilanowa. Sobieskiego jest za wąska na tramwaj szczegolnie na odcinku od Belwederskiej do Sikorskiego. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: MZ Re: Wilanowską do Wilanowa IP: *.spray.net.pl 15.01.05, 01:22 Sobieskiego jest wystarczajaca. Rezerwa terenu po tramwaju zostala i mozna ja wykorzystac ponownie. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: seba Re: Wilanowską do Wilanowa IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 15.01.05, 23:43 MZ wybacz ale piszesz głupoty. Sobieskiego nigdy tramwaj nie jeździł o czym zreszta już kilkanaście osób napisało. Nie ma żadnej rezerwy terenu na odcinku od Spacerowej do Sikorskiego, a szególnie do Dolnej. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: a.g. Rezerwa terenu istnieje. IP: *.aster.pl / *.aster.pl 16.01.05, 11:28 Po zrobieniu tramwaju wydzielone pasy autobusowe przestaną być potrzebne. > Nie ma żadnej rezerwy terenu na odcinku > od Spacerowej do Sikorskiego, a szególnie do Dolnej. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: a.g. Re: Wilanowską do Wilanowa IP: *.aster.pl / *.aster.pl 16.01.05, 11:41 Zwracam uwagę, że Wilanowska jest o 1 pasmo węższa od Sobieskiego. Poza tym Wilanowska omija znaczną część dużych osiedli mieszkaniowych (np. Sadybę), więc tramwaj na niej ma mniejszy sens niż na Sobieskiego. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: bijak Re: Wilanowską do Wilanowa IP: *.skwer / 217.153.142.* 20.01.05, 19:52 A niech sie Kaczor, wiesza z tymi tramwajami - ja jestem przeciw i wiele osob z tych osiedli (stegny, Sadyba, Eko-park, Wilanow) tez, wiec niech sie Kaczor sam uszczesliwia tym hukiem i pozbawieniem ulicy ostatniego zielonego rozdzielnika. A ciekawe co z Polami Mokotowskimi - moze jeszcze nad nimi puscimy wiadukt z ruchem tranzytowym. To bedzie komplet: halas od Zwirki, od Alei Niepodleglosci, od tramwajaow z Rostafinskich i jeszcze cos gora. Alez to uprzyjemni wypoczynek.. I mysle, ze Kaczor z wlasnej kieszeni wyplaci ludziom oplate akcydensowa za zmniejszenie wartosci ich mieszkan. Chyba, ze ci z tego zadowoleni sie wyloza. Zwlaszcza jak polikwiduja pasy autobusowe, to zadowolonych powinno przybyc Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: kuba Re: Wilanowską do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.05, 13:18 nowe tramwaje sa o wiele cichsze niz obecne, stare 'ogorki'. nie obawiajcie sie halasu. im mniej samochodow w miescie tym lepsze bedzie powietrze i ciszej. no i ekologiczniej. przykladem berlinski transport publiczny. Odpowiedz Link Zgłoś
tomjani Re: Wilanowską do Wilanowa 03.03.05, 09:28 Gość portalu: bijak napisał(a): > A niech sie Kaczor, wiesza z tymi tramwajami - ja jestem przeciw i wiele > osob z tych osiedli (stegny, Mów za siebie. Mieszkam na Stegnach i jestem za. > Sadyba, Eko-park, Błehhee, "Eko"park" Pewnie taki sam "eko" jak aferalny "Eko-Sękocin". Zabudować las lub park rezydencjami - i już mamy jeszcze jedno "eko". > Zwlaszcza jak polikwiduja pasy autobusowe, to zadowolonych powinno przybyc Pewnie tak zależy ci na tych pasach autobusowych (na Sobieskiego) bo sam blokujesz je swoim blachosmrodem, co? Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: via-duct Re: Wilanowską do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.04.05, 12:57 A propos wiaduktu - czy kiedyś doczekamy wiaduktu na przedłużeniu ul.Jana Pawła... Woronicza do al.Żwirki i Wigury ? Odciążyłby zarówno Racławicką, jak i Marynarską. Pomarzyć jedynie można. Odpowiedz Link Zgłoś
sloggi Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa 15.01.05, 02:16 Chyba tego nie dożyję. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: israel Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.05, 13:00 Ciekawe jak tramwaj wjedzie z Belwederskiej Goworka na gore. Wydaje mi sie, ze jest za stromo Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Zenon Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.05, 14:22 Nie jest. Za czasow mej mlodosci jezdzilem tramwajem Spacerowa i Goworka przez wiele lat. I nie przypominam sobie aby te starenkie sklady mialy jakiekolwiek problemy z podjazdem. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: anty-złodziej Re:Co za nonsens! IP: *.com / *.internetdsl.tpnet.pl 15.01.05, 14:31 Ponad 500mln złotych na nikomu niepotrzebna linie tramwajowa, która jeszcze bardziej skomplikuje i tak juz trudne przemieszczanie sie po stolicy! W czym ta linia ma byc lepsza od komunikacji autobusowej z wyznaczonymi bus- pasami na tym samym odcinku, zeby warto było wydac ponad poł mld zł? Czy ktos sie zastanawia, jak zwężanie i tak juz zakorkowanych ulic wpłynie na ruch samochodów, których z roku na rok przybywa. Na tak chora inwestycje władze chcą wydac ponad 500mln zł, podczas gdy na budowie metra oszczedza się na przejsciach podziemnych których koszt nie przekroczyłby 1-2mln. Juz teraz skrzyzowanie Sobieskiego i Sikorskiego to horror,zamiast odkorkowac skrzyzowanie budujac estakady, planuje sie jeszcze bardziej skomplikowac ruch puszczajac tam tramwaj.Chore! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: a.g. Re:Co za nonsens! IP: *.aster.pl / *.aster.pl 16.01.05, 11:47 Zwróć uwagę jak przydatna jest umiejętność zrozumienia tego co się czyta: Sama linia tramwajowa kosztuje tylko 213 mln złotych, reszta (312 mln) to koszty taboru, które i tak trzeba byłoby ponieść, niezależnie od tego czy jeździłyby tam tramwaje czy autobusy. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: kuba Co za AUTOnonsens! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.05, 13:21 czlowieku! estakady dla samochodow to sie budowalo w latach 60tych. teraz sie buduje tramwaje i pociagi - ekologiczne srodki transportu. niestety warszawa buduje jeszcze wedlug tych starych planow t lat 60tych... :( moze to sie po woli zmieni... Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: leon O co tu chodzi ? IP: 80.108.238.* 16.01.05, 02:16 Gdy zapronowano wykorzystanie istniejących stacji transfo i sieci energetycznych po linii trolejbusowej do Piaseczna dla tramwaju, to stwirdzono,że na Puławskiej brak jest miejsca na tory tramwajowe. A teraz na Rakowieckiej, Belwedederskiej czy Sobieskiego jest odpowiednia ilość miejsca na tramwaj.Chyba w miesce ścieżek rowerowych. Na Dworcu Południowym za stacją metra WILANOWSKA jest łagodna skarpa i ewentualnie tamtendy poprowadzić tramwaj przez Bonifacego do Wilanowa. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: a.g. Obowiązki miasta. IP: *.aster.pl / *.aster.pl 16.01.05, 11:35 Chciałem zwrócić uwagę, że ulice nie muszą mieć 3 pasm. Miasto nie ma większych zobowiązań w stosunku do samochodziarzy - wystarczy że ulica będzie istniała i miała dobrą nawierzchnię. Nawet jednopasmówka wystarczy. Miasto nie jest zobowiązane do zapewnienia wysokiej przepustowości dróg ani braku korków (tzn. gwarantowanego czasu przejazdu). Zupełnie inaczej przedstawia się sprawa obowiązków wobec pasażerów komunikacji miejskiej. Tutaj firma należąca do miasta zawiera z pasażerami umowę przewozu, w dodatku popartą rozkładem jazdy. Aby spełnić wymaganie zgodności jazdy z rozkładem tak naprawdę potrzebne są wydzielone pasma dla komunikacji miejskiej. Stąd zabranie pasa jezdni dla autobusu jest z punktu widzenia miasta rozsądnym posunięciem. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: a.g. Propozycja - jezdnia tramwajowo-autobusowa. IP: *.aster.pl / *.aster.pl 16.01.05, 12:06 W wielu miastach - np. w Krakowie czy we Wrocławiu - zamiast samych torowisk tramwajowych funkcjonują wydzielone jezdnie tramwajowo-autobusowe, po których może się poruszać także autobus. Jest to rozwiązanie lepsze, bo pomimo istnienia tramwaju autobusy i tak wykonują znaczącą część przewozów. W dodatku bardzo wygodne dla pasażerów, którzy nie muszą zgadywać co przyjedzie pierwsze - tramwaj czy autobus, tylko czekają na przystanku, na którym zatrzymują się obydwa środki lokomocji. Wydaje się też że w przypadku Sobieskiego, gdzie są już wydzielone pasy autobusowe ewentualne późniejsze puszsczenie autobusów po zwykłej jezdni jest cofaniem się w rozwoju. A na osobne torowisko i pasy autobusowe po prostu nie ma miejsca. Dlatego proponuję, wybudować jezdnię tramwajowo-autobusową, zamiast samego torowiska tramwajowego. Możliwe że będzie to trochę droższe, ale na pewno będzie się opłacać. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: mar Re:Nareszcie! Tylko aby budowa doszła do skutku IP: *.chello.pl 16.01.05, 20:43 Ekologiczny, masowy transport. Bez korków. Oby jak najszybciej Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: b16 imperium nieprzytomnych kontratakuje IP: 66.193.24.* 17.01.05, 23:34 jak ktos chce dostac w ryj w tramwaju do wilanowa niech wsiada. samochod to jest to i nigdy z niego nie zrezygnuje. jak wiekszosc. poszerzac ulice budowac obwodnice i parkingi- a nie biadolic nad tym ze ludzie marza miec wlasny samochod i nim jezdzic - gdzie chca - o ktorej godzinie chca - w towarzystwie w ktorym chca! Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: qwertz Re: i co dalej? IP: 217.8.161.* 18.01.05, 13:03 Jak ktoś chce stać w wiecznym korku, szukać miejsc parkingowych, płacić za parking i za sam wjazd do centrum to proszę bardzo. 1. Miasta nie są z gumy. Nawet jeśli dziś rozbudujemy sieć dróg do centrum to w samym centrum nie bardzo da się coś rozbudowywać. No chyba że wyburzymy kilkaset kamienic i bloków. A nawet jak coś wyburzymy to.... samochodem będzie się jeździło lepiej wiec więcej osób będzie to robić i miasto znów się zapcha. Błędne koło. 2. Miasto jak sama nazwa wskazuje służy do mieszkania. Tak więc większą część jego powierzchni zajmują domy, a nie drogi i parkingi. Aby przemieszczać się po mieście konieczny jest transport - publiczny, a nie indywidualny (samochodowy) bo ma być efektywny, mało uciążliwy (chałas, spaliny) i dostępny dla wszystkich. Tak czy siak kiedyś skończy się to tak jak w Londynie - płatne parkowanie (w przeciwieństwie do Warszawy EGZEKWOWANE prawidłowe parkowanie i płacenie) oraz słona opłata za sam wjazd do centrum. Inwestowanie pieniędzy miasta w drogi, a tym bardziej w bezpłatne parkingi da w konsekwencji zwiększenie ilości samochodów i nie zmniejszy korków. Należy uprzywilejować i rozbudowywać transport publiczny, a samochody obciążać wysokimi opłatami za wjazd i parkowanie w mieście. A zanim mnie napadniecie: mam samochód, stać mnie na jego utrzymanie, miałem kiedyś służbowy (i uważam że "rozdawnictwo" samochodów służbowych to bzdura i oszukiwanie fiskusa), a najtańszy nowy wóz mogę sobie kupić za kwartalną pensję. Do centrum miasta i do pracy jadę transportem publicznym. Do b16: nie mam ryja. Jak ktoś ma ryj to może w niego dostaje, masz jakieś osobiste doświadczenia? Nigdy nie zostałem pobity w środkach komunikacji miejskiej, kiedyś tylko zostałem napadnięty stojąc w samochodzie na światłach i 2 razy okradziono mi samochód (wymiana szyby kosztowała tyle co roczny bilet na komunikację miejską). Dwa razy inny kierowca skasował mi tył samochodu bo gdzieś się spieszył. Samochód w intensywnym ruchu miejskim to nie jest to. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Czopek Zastanawiające IP: 217.8.163.* 18.01.05, 13:18 Zastanawiające jest to, że prawie wszyscy blachosmrodziarze, których znam myślą, że samochód to jest marzenie wszyskich i jak ktoś nie ma, to tyko dla tego, że go nie stać, bo na pewno chciałby mieć. I ogólnie mają klapy na oczach. Odpowiedz Link Zgłoś
Gość: Poldek Napaliłeś się na furę IP: 217.8.163.* 18.01.05, 13:15 jak dziecko. Dorośniesz, przejdzie ci. Odpowiedz Link Zgłoś