Dodaj do ulubionych

Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa

IP: *.acn.waw.pl 14.01.05, 00:43
Byłbym wniebowzięty gdyby ta inwestycja się udała. 1/6 kosztów autostrady
przez miasto, a kilkaset razy bardziej potrzebna.
Obserwuj wątek
    • Gość: mat Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.warszawa.sdi.tpnet.pl 14.01.05, 01:15
      Potrzebny jest i tramwaj i autostrada.
      • Gość: mrkr Rakowiecka ok, ale Rastafinskich?? IP: 5.5R4D* / *.oracle.co.uk 19.01.05, 13:17
        Rakoweicka mozna zrobic jednokierunkowa w ukladzie tez z jednokierunkowa
        Batorego i Wisniowa laczaca bedie ok, ale tramwaj na Rastafinskich ?? kurcze to
        sie ci z Eko parku uciesza ...
        Poza tym tramwaje sa brzydkie , moim zdaniem 'psuja' miasto. Torowiska, druty
        itp , no niech mi ktos powie ze to jest ladny element krajobrazu miejsckiego..
        • mr_watchman Re: Rakowiecka ok, ale Rastafinskich?? 19.01.05, 19:08
          Gość portalu: mrkr napisał(a):

          > Poza tym tramwaje sa brzydkie , moim zdaniem 'psuja' miasto. Torowiska, druty
          > itp , no niech mi ktos powie ze to jest ladny element krajobrazu miejsckiego..

          Ja ci to mówię.
        • p.o.box.77 Re: Rakowiecka ok, ale Rastafinskich?? 16.02.05, 13:19
          "...niech mi ktos powie ze to jest ladny element krajobrazu miejsckiego...
          ja ci to mówie

          • Gość: kuba Re: Rakowiecka ok, ale Rastafinskich?? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.05, 13:36
            ja ci to mowie.
            i duzo ekologiczniejszy w dodatku.

            samochod nie jest do jezdzenia w miescie tylko poza nim.
            miasto ma swoje srodki transportu publicznego, z ktorych najszybsze sa tramwaje
            i szybka kolej miejska.
    • Gość: Nexo Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.lot.pl 14.01.05, 07:03
      Potrzebna? Komu? Autostrada służy wielu, a tramwaj niewielu, zwłaszcza w tak
      bezsensownej relacji.
      • Gość: a.g Zastanów się zanim napiszesz! IP: *.aster.pl / *.aster.pl 16.01.05, 11:37
        > zwłaszcza w tak
        > bezsensownej relacji.

        Na trasie tramwaju są wielkie osiedla mieszkaniowe: Sadyba, Stegny oraz Wilanów,
        który właśnie zaczyna być intensywnie zabudowywany.
      • Gość: Poldek Sam jesteś bezsensowny IP: 217.8.163.* 18.01.05, 13:12
        Komu służy autostrada? Przede wszystkim kanciarzom, aferzystom, złodziejom.
      • Gość: Max Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.smart.polish / *.polish-airports.com 04.02.05, 10:10
        Ta projektowana linia tramwajowa będzie bardzo uciążliwa dla mieszkańców
        osiedli,przez które będzie przebiegała, należy budować bezkolizyjne
        skrzyżowania dla usprawnienia komunikacji i nowe drogi.
      • Gość: kuba Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.05, 13:43
        > Potrzebna? Komu? Autostrada służy wielu, a tramwaj niewielu, zwłaszcza w tak
        > bezsensownej relacji.

        jest wlasnie odwrotnie. drogi w miescie sluza niewielkiej liczbie mieszkancow a
        transport publiczny przewozi milijony.
        drogi powoduja zanieczyszczeie srodowiska i halas. i im wiecej drog wybudujemy
        tym wieksze zapotrzebowanie bedzie na samochody i trzeba bedzie asfaltowac
        wiecej. lobby auto-opono-asfaltowe sie klania.

        "in order to solve problems of cities we shall leave the cities"
        h. ford
    • Gość: Wallenrod Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.chello.pl 14.01.05, 07:27
      Jaką Rakowiecką?????Od al.Niepodległości do Puławskiej przez
      Rakowiecką??????????? Odbiło im czy co!!!!????
      • Gość: maraek Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.01.05, 07:36
        a co w tym zlego ze rakowiecka? waska, fakt, ale trajtki jezdza [po wezszych
        ulicach.
        • Gość: kk Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.elartnet.pl / 62.233.208.* 14.01.05, 08:01
          Nie mam nic przeciwko o ile Kaczyński zapewni mi mieszkanie w nowej lokalizacji
          ( tak spokojnej jak obecna w rejonie Sobieskiego bez tramwaju) - oczywiście
          wskazanej przeze mnie.
          Dogeszczać w miare szeroka i zielona ulicę torowiskiewm ,dodatkowymi światłami
          itp niedogodościami - paranoja
          Jak koniecznie coś chcą zbudować do tej światyni to niech zbuduja METRO
          • Gość: MZ Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.pwpw.pj / 217.168.193.* 14.01.05, 08:41
            Tramwaj tamtedy jezdzil i rezerwa terenu zostala. Nie ma wiec zadnych
            przeciwskazan do puszczednia linii ponownie. A jak sie nie podoba, to
            wyprowadzic sie na wioche.
            • Gość: krokodylGienio Re: "a jak się nie podoba" IP: *.chello.pl 14.01.05, 11:48
              tak tak , oczywiście! zlikwidować trolejbusy do Piaseczna, wprowadzić wakacyjny
              rozkład jazdy w połowie marca, zlikwidować wszystkie linie kolejowe, zbudować
              autostradę przez środek miasta, tramwajowa salonka do świątyni ( bo tamtędy
              przecież żadne autobusy nie mogą przejechać),
              i jeszcze poduszkowiec...do Młocin...tyle mamy przecie kasy.
              Natomiast z przenosinami...nie będzisz mi koleżko malinowy mówił, gdzie mam
              mieszkać, a jak ci się spieszy to kup auto. Mieszkałeś kiedyś w pobliżu linii
              tramwajowej.Zastanawiasz się czasem co mówisz?
              • Gość: MZ Re: "a jak się nie podoba" IP: *.spray.net.pl 15.01.05, 01:18
                Mieszkalem przy linii tramwajowej jak wielu innych mieszkancow i nie mam nic
                przeciwko zeby znow jezdzila pod moimi oknami. To jest miasto ze wszystkimi
                tego konsekwencjami misiaczku puszysty.
            • Gość: Zenon Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.05, 14:13
              Gość portalu: MZ napisał(a):

              > Tramwaj tamtedy jezdzil i rezerwa terenu zostala. Nie ma wiec zadnych
              > przeciwskazan do puszczednia linii ponownie. A jak sie nie podoba, to
              > wyprowadzic sie na wioche.
              Sobieskiego i Wilanowska nie jedzil.Jezdzil Gagarina i Czerniakowska w kierunku
              Wilanowa.
          • Gość: ja Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.crowley.pl 15.01.05, 22:01
            Może tramwaj mógłbybyć nowoczesny tzn. bezkolizyjny względem ulic np.
            podwieszany na szynach które biegłyby na rusztowaniu ( lecz to pewnie nie
            estetycznie w takim miejscu jak Trakt Królewski-ale cichsze)
      • Gość: jjszczepan Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.01.05, 08:10
        przeciez Rakowiecka jezdzil tramwaj juz
        • Gość: Zenon Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.05, 14:10
          Za mojej pamieci - a jest ona juz dluuga - nie jezdzil.
    • Gość: jjszczepan Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.01.05, 08:08
      to rzeba bylo az angielskiej firmy, zeby stwierdzic to, co funkcjonowalo lata
      przed druga wojna swiatowa i do czasow Gierka po drugiej wojnie swiatowej? Toz
      dokladnie od Pulawskiej tak wlasnie jechal tramwaj do Wilanowa. Bodajze "4" to
      byla.....
      • tom_aszek Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa 14.01.05, 08:17
        Angielska firma? A wystarczyło zapytać warszawskich internautów :))
        Ale co do poprzednich tras tramwaju do Wilanowa, to zdaje mi się, że jeździł
        dzisiejszą Wisłostradą i Wiertniczą?
        Czy ktoś może przypomnieć dokładnie przebieg poprzedniej trasy?
        • Gość: Jakub Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.crowley.pl 14.01.05, 08:24
          Jedno jest pewne. Po co było likwidować tramwaje do Wilanowa (a przecież
          jeździły już ulicami Goworka, Spacerową, Gagarina, Czerniakowską, Powsińską i
          dalej do pętli w Wilanowie)...

          Mam nadzieję, że ten projekt stanie się faktycznie realny... :)
          • Gość: rududu Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.chello.pl 15.01.05, 11:47
            Jasne, ze juz dawniej jezdzila 16 na Sadybe i 35 do Wilanowa. Niestety w polowie lat 70-tych komuna zlikwidowala te linie. Mysle, ze dobrze sie stalo iz zapadla decyzja o odbudowie...Inna rzecz, ze potwierdza sie powiedzenie: "wszystko juz bylo":-)
    • Gość: bromba Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.aster.pl / *.aster.pl 14.01.05, 08:26
      Wydaje mi sie, że lepiej byłoby poprowadzic linie tramwajową przez Spacerową i
      później prze Gagarina, Czerniakowską, Witosa i Sobieskiego. Poza tym kiedy
      zostaną połączone linie tramwajowe od Dworca Południowego do Marynarskiej ?!!!
      To powinno byc juz dawno zrobione. Prosty odcinek szerokiej Al. Wilanowskiej
      nie wymaga ogromnych kosztów. Najpierw proszę to zbudować :)
    • Gość: MZ Re: No nie.... IP: *.pwpw.pj / 217.168.193.* 14.01.05, 08:31
      Ta sama firma ktora do tej pory opiniowala rozbiorki linii teraz opiniuje
      budowe? Jaka zmiana podejscia....
    • cichy_zorro Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa 14.01.05, 09:23
      Nie Faber Mausell ale Faber Maunsell!
      • Gość: pan_tera Nigel Mansell? O, to beda szybkie tramwaje... IP: *.acn.waw.pl 14.01.05, 14:39
    • cichy_zorro Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa 14.01.05, 09:34
      A tak wlasciwie jak to mozliwe ze jak budowac i gdzie sieci tramwajowe doradza
      nam firma z kraju w ktorym szeroko pojeta organizacja komunikacji publicznej
      pozostawia wiele do zyczenia? Juz nie wspomne ze sieci tramwajowych to na
      wyspach maja tyle co my autostrad:-)
      U siebie nie umieja a u nas sa specjalistami?
      • Gość: gecko niemożebne IP: *.ptp.waw.pl 14.01.05, 20:47
        Organizacja komunikacji publicznej w ponad ośmiomilionowym Londynie pozostawia
        wiele do życzenia?

        Dobre. Polecam www.tfl.gov.uk/tfl/ oraz
        www.nationalrail.co.uk/ldb/livedepartures.asp gdzie można sobie obejrzeć
        samoupdateujące się rozkłady odjazdów z kazdej stacji kolejowej w Wlk. Brytanii,
        także tych lokalnych kursujących po Londynie. (A jest to sieć, podejrzewam,
        dłuższa od kolei w całym województwie mazowieckim.)
    • Gość: poll Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.3.pl / *.3.pl 14.01.05, 10:18
      To byłoby trzecie w historii otwarcie linii do Wilanowa najpierw w 1937, potem
      w 1957 i teraz w 2007 czyli jak Kaczyńskiemu skończy się kadencja. Śmiech na
      sali, większość inwestycji kaczor zapisał na 2007 rok, a wybory w 2006
      tymczasem nie umie dokończych tych które zastał po poprzedniej ekipie prawie
      skończone
    • Gość: wawa Czyli nie odbudowa IP: *.mac.edu.pl 14.01.05, 10:34
      Mam nadzieję, że wszyscy się orientują, że do Wilanowa istniałą wybudowana
      przed wojną linia tramwajowa. A;le ekipa Gierka, chcąc wprowadzić Polskę do
      nowoczesności, pojmowała tramwaje za przeżytek historii i lansowała wyłącznie
      autobusy. Rozebrano tory do Wilanowa na pocz. lat 70-tych. Wtedy łupem Gierka
      padło kilka tysięcy linii tramwajowych w Polsce, faktycznie cofając nas o
      jakieś 100 lat do dyłu w porównaniu z ważniejszymi europejskimi aglomeracjami.
      Choć trzeba przyznać, że temu trendowi (czyli likwidowania tramwajów) nie oparł
      się też Paryż (obecnie istnieje jedyna, wybudowana kilka lat temu linia w St.
      Dennis), co świadczy tylko o tym, że głupota rozlała się na całą Europę.
    • pl.adex Tramwaj do Wilanowa jezdzil i go rozebrali. 14.01.05, 11:31
      Przeciez kiedys w Warszawie byla linia do Wilanowa i na Rakowieckiej.Dwojka
      jezdzila do Wilanowa z cmentarza na Brodnie,14 z Okecia na Wilanow,16 z
      Wilanowa na Powazki a 33 z Sadyby na Zoliborz przez Al Niepodleglosci a 36 z
      Sadyby na Marymnont przez Marszalkowska,i co jakas szuja zdecydowala ja
      rozebrac,i teraz ja na nowo budowac co za marnotrawstwo,typowo polska
      gospodarka.
      • mrrrfrrr Re: Tramwaj do Wilanowa jezdzil i go rozebrali. 14.01.05, 13:04
        Z komunikacją z i do Wilanowa nie jest najlepiej. Sprawa jest jednak do
        ogarnięcia przy użyciu nieporównanie mniejszych kosztów niż budowa od podstaw
        całej linii tramwajowej. Wystarczy podejść do sprawy tak jak to zrobiono na
        przykład na Ursynowie w wypadku przebiegu kilku linii autobusowych. Społeczne
        konsultacje i tyle. Co waszym zdaniem jest lepsze: dodać jedną, albo
        zaszalejmy -dwie linie autobusowe, czy chechłać całą aferę z torowiskiem?
        A to nie wszystko bo przecież na koniec, jak to w życiu zza szafy wyjdzie jakiś
        chochoł i dojdzie do wniosku, że w takim razie na Wilanowie potrzebna
        jest ...zajezdnia tramwajowa. I to dopiero będzie dym.
        Z tymi modernizacjami miejskimi to stara sprawa jest. Rozgrzebią część
        dzielnicy, potem się wezmą za naprawianie nawierzchni co to ją przed chwilą
        rozgrzebali, jak już wyrównają to sobie przypomną o rurach i odpływach, jak to
        zrobią to przetną światłowody albo dżdżownice o którą zaskarży ich jakiś
        mniemany ekolog. Trzy razy przekroczą budżet a na koniec bujną się na flekach i
        oświadczą że jakiś typ sprzedał im lewe wagony. Ale nieee.... bo mamy taką
        świecką tradycje, że tamtędy jaździły kiedyś tramwaje. Paradne. W takim razie
        Wielkopolska powinna być cała zabudowana betonowymi chrzcielnicami wielkości
        boiska bo przecierz mamy taką tradycję.
        Sprawa jest wyjątkowo prosta. Jest szansa na szarpnięcie kasy, więc kombinują.
        A że to kompletny absurd to nie ma to żadnego znaczenia.
        Na początu lat 90tych wszyscy zaczeli gadać, że to miasto wygląda jak rudera.
        Fakt.Fakt bezsporny. Ruszyły więc rozmaite inwestycje. Urbaniści i architekci
        zwarli pośladki, napieli muskułe. Mineło parę lat i jak wam się podoba? Prawda
        że uroczo? Te klocki, stożki, płynące okręty, stodoły ze strzelistymi
        wieżyczkami. Co za porażająca różnorodność elewacji, form, przeznaczenia,
        stylistyk, kolorów.Jakie bezpretensjonalne połączenia materiałów i koncepcji.

        Mam wrażenie, że dobrze jest obracając pieniądz podatnika wydawać go rozsądnie.
        Łączy się to z umięjętnością wykorzystania tego co już jest. Dla mnie jest to
        jazda pod publiczke z mocnym akcentem finansowym w tle. Czyżby ktoś
        przeinwestował w mieszkanko? A może by tak na początek dokończyć metro i zrobić
        obwodnice z prawdziwego zdarzenia? Potem bilansik i można się zastanawiać co
        dalej. Czy jak zwykle ....po ułańsku.
        okejhokej
        • Gość: bary Re: Tramwaj do Wilanowa jezdzil i go rozebrali. IP: *.aster.pl / *.aster.pl 14.01.05, 21:55
          jedyny sensowny post. powiedz skąd się bierze tyle głupoty w tym mieście???
          Ciekawe co by się stało jakby pan prezydent zechciał zbudować linię gondolową
          na Powiślu? Przekopać kanały i już. Wiele problmeu. A jakie romantyczne!!!

          Ciekawe ile to wynosi w Warszawie dotacja miasta do jednego pasażera w
          tramwaju ,a ile w autobusie?
      • Gość: pan_tera Spoko - jeszcze raz zbudują i jeszcze raz rozbiorą IP: *.acn.waw.pl 14.01.05, 14:47
    • Gość: wąsko to widzę Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.acn.waw.pl 14.01.05, 12:21
      Czyli ulica Sobieskiego na odcinku Gagarina-Dolna ma być zwężona do dwóch
      pasów? Troche wąsko.
      • Gość: teufel Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: 80.188.46.* 17.01.05, 07:11
        to nie sobieskiego ale belwederska
    • Gość: ... Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: 217.17.41.* 14.01.05, 12:25
      Popieram pomysł ponownego rozkopania niedawno wyremontowanego skrzyżownia
      Puławska - Rakowiecka - Gowrka. Wiecej takich pomysłów. Może jeszcze jakiś
      remoncik na trasie siekierkowiskie?
    • Gość: sceptyczny Re: kiełbasa wyborcza Kaczora IP: 62.29.137.* 14.01.05, 13:16
      Ludzie, zauważcie jak służby Kaczyńskiego ostatnio dużo obiecują. Toż to
      kiełbasa wyborcza Kaczora! Nie podniecajcie się!
    • Gość: quaadrat Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.01.05, 14:59
      Pomysł dobry, tramwaj to nie to samo co autobusy stojące w korkach i
      produkujące spaliny, nie mówiąc już o prędkościach, taki tramwaj otworzył by
      pałac w Wilanowie turystom
      • mrrrfrrr Re:" taki tramwaj otworzyłby pałac w Wilanowie " 14.01.05, 16:55
        a co ....on zamknięty jest ten pałac? A może od Al. Wilanowskiej jest zakaz
        wjazdu autokarów turystycznych? Albo od strony Świątyni Opoczności ostrzeliwują
        się kąśliwie bojówki palestyńskie? OCHŁOŃ
    • Gość: kalina Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.crowley.pl 14.01.05, 16:43
      Historia kolejny raz zatacza koło - tramwaje już jeździły Rakowiecką, Goworka i
      Spacerową do Wilanowa z tą tylko różnicą, że nie Sobieskiego a Czerniakowską i
      Powsińską. Czyli zapłacimy za to co kilkadziesiąt lat temu zlikwidowano również
      na nasz koszt.
    • Gość: rebus Życzę przyjemnej zabawy pasażerom... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.01.05, 17:58
      jadącym Goworka do Puławskiej - zwłaszcza zimą - trzeba będzie wysiąść i pchać
      tramw. pod górkę. Tym jadącym z górki może też być wesoło. :-) Zwężenie ul.
      Rakowieckiej od Niepodległości do Puławskiej i wprowadzenie ruchu
      jednokierunkowego - też świetny pomysł. GRATULACJE!!!
      • Gość: MZ Re: Życzę przyjemnej zabawy pasażerom... IP: *.spray.net.pl 15.01.05, 01:21
        Pchac?? No co ty powiesz... Nie takie roznice wysokosci pokonuja tramwaje i nie
        maja problemow. Piach i woz jedzie.
      • Gość: pldk Osobiście wątpię IP: 217.8.163.* 18.01.05, 13:23
        żeby tramwaj trzeba było pchać bardziej niż samochód. Zresztą pasażerów w
        tamwaju więcej, więc kupą będzie lżej.

        Osobiście nie mam nic przeciwko zwężeniu Rakowieckiej i wprowadzenia tam ruchu
        jednokierunkowego w celu puszczenia linii tramwajowej.
    • Gość: Viola Wilanowską do Wilanowa IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 14.01.05, 20:54
      Tramwaj tak ale może puszczony od Marynarskiej - Wilanowską przez Puławską do
      Witosa i dalej do Wilanowa. Sobieskiego jest za wąska na tramwaj szczegolnie na
      odcinku od Belwederskiej do Sikorskiego.
      • Gość: MZ Re: Wilanowską do Wilanowa IP: *.spray.net.pl 15.01.05, 01:22
        Sobieskiego jest wystarczajaca. Rezerwa terenu po tramwaju zostala i mozna ja
        wykorzystac ponownie.
        • Gość: seba Re: Wilanowską do Wilanowa IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 15.01.05, 23:43
          MZ wybacz ale piszesz głupoty. Sobieskiego nigdy tramwaj nie jeździł o czym
          zreszta już kilkanaście osób napisało. Nie ma żadnej rezerwy terenu na odcinku
          od Spacerowej do Sikorskiego, a szególnie do Dolnej.
          • Gość: a.g. Rezerwa terenu istnieje. IP: *.aster.pl / *.aster.pl 16.01.05, 11:28
            Po zrobieniu tramwaju wydzielone pasy autobusowe przestaną być potrzebne.

            > Nie ma żadnej rezerwy terenu na odcinku
            > od Spacerowej do Sikorskiego, a szególnie do Dolnej.
      • Gość: a.g. Re: Wilanowską do Wilanowa IP: *.aster.pl / *.aster.pl 16.01.05, 11:41
        Zwracam uwagę, że Wilanowska jest o 1 pasmo węższa od Sobieskiego. Poza tym
        Wilanowska omija znaczną część dużych osiedli mieszkaniowych (np. Sadybę), więc
        tramwaj na niej ma mniejszy sens niż na Sobieskiego.
        • Gość: bijak Re: Wilanowską do Wilanowa IP: *.skwer / 217.153.142.* 20.01.05, 19:52
          A niech sie Kaczor, wiesza z tymi tramwajami - ja jestem przeciw i wiele osob z
          tych osiedli (stegny, Sadyba, Eko-park, Wilanow) tez, wiec niech sie Kaczor sam
          uszczesliwia tym hukiem i pozbawieniem ulicy ostatniego zielonego rozdzielnika.
          A ciekawe co z Polami Mokotowskimi - moze jeszcze nad nimi puscimy wiadukt z
          ruchem tranzytowym. To bedzie komplet: halas od Zwirki, od Alei Niepodleglosci,
          od tramwajaow z Rostafinskich i jeszcze cos gora. Alez to uprzyjemni
          wypoczynek.. I mysle, ze Kaczor z wlasnej kieszeni wyplaci ludziom oplate
          akcydensowa za zmniejszenie wartosci ich mieszkan. Chyba, ze ci z tego
          zadowoleni sie wyloza. Zwlaszcza jak polikwiduja pasy autobusowe, to
          zadowolonych powinno przybyc
          • Gość: kuba Re: Wilanowską do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.05, 13:18
            nowe tramwaje sa o wiele cichsze niz obecne, stare 'ogorki'. nie obawiajcie sie
            halasu. im mniej samochodow w miescie tym lepsze bedzie powietrze i ciszej. no
            i ekologiczniej. przykladem berlinski transport publiczny.
          • tomjani Re: Wilanowską do Wilanowa 03.03.05, 09:28
            Gość portalu: bijak napisał(a):

            > A niech sie Kaczor, wiesza z tymi tramwajami - ja jestem przeciw i wiele
            > osob z tych osiedli (stegny,

            Mów za siebie. Mieszkam na Stegnach i jestem za.

            > Sadyba, Eko-park,

            Błehhee, "Eko"park" Pewnie taki sam "eko" jak aferalny "Eko-Sękocin". Zabudować
            las lub park rezydencjami - i już mamy jeszcze jedno "eko".

            > Zwlaszcza jak polikwiduja pasy autobusowe, to zadowolonych powinno przybyc

            Pewnie tak zależy ci na tych pasach autobusowych (na Sobieskiego) bo sam
            blokujesz je swoim blachosmrodem, co?
          • Gość: via-duct Re: Wilanowską do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.04.05, 12:57
            A propos wiaduktu - czy kiedyś doczekamy wiaduktu na przedłużeniu ul.Jana
            Pawła... Woronicza do al.Żwirki i Wigury ? Odciążyłby zarówno Racławicką, jak i
            Marynarską. Pomarzyć jedynie można.
    • sloggi Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa 15.01.05, 02:16
      Chyba tego nie dożyję.
    • Gość: israel Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.05, 13:00
      Ciekawe jak tramwaj wjedzie z Belwederskiej Goworka na gore. Wydaje mi sie, ze
      jest za stromo
      • Gość: Zenon Re: Powstały wstępne plany tramwaju do Wilanowa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.05, 14:22
        Nie jest. Za czasow mej mlodosci jezdzilem tramwajem Spacerowa i Goworka przez
        wiele lat. I nie przypominam sobie aby te starenkie sklady mialy jakiekolwiek
        problemy z podjazdem.
    • Gość: anty-złodziej Re:Co za nonsens! IP: *.com / *.internetdsl.tpnet.pl 15.01.05, 14:31
      Ponad 500mln złotych na nikomu niepotrzebna linie tramwajowa, która jeszcze
      bardziej skomplikuje i tak juz trudne przemieszczanie sie po stolicy!
      W czym ta linia ma byc lepsza od komunikacji autobusowej z wyznaczonymi bus-
      pasami na tym samym odcinku, zeby warto było wydac ponad poł mld zł?
      Czy ktos sie zastanawia, jak zwężanie i tak juz zakorkowanych ulic wpłynie na
      ruch samochodów, których z roku na rok przybywa. Na tak chora inwestycje władze
      chcą wydac ponad 500mln zł, podczas gdy na budowie metra oszczedza się na
      przejsciach podziemnych których koszt nie przekroczyłby 1-2mln.
      Juz teraz skrzyzowanie Sobieskiego i Sikorskiego to horror,zamiast odkorkowac
      skrzyzowanie budujac estakady, planuje sie jeszcze bardziej skomplikowac ruch
      puszczajac tam tramwaj.Chore!
      • Gość: a.g. Re:Co za nonsens! IP: *.aster.pl / *.aster.pl 16.01.05, 11:47
        Zwróć uwagę jak przydatna jest umiejętność zrozumienia tego co się czyta:
        Sama linia tramwajowa kosztuje tylko 213 mln złotych, reszta (312 mln) to koszty
        taboru, które i tak trzeba byłoby ponieść, niezależnie od tego czy jeździłyby
        tam tramwaje czy autobusy.
      • Gość: kuba Co za AUTOnonsens! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.02.05, 13:21
        czlowieku!
        estakady dla samochodow to sie budowalo w latach 60tych. teraz sie buduje
        tramwaje i pociagi - ekologiczne srodki transportu.
        niestety warszawa buduje jeszcze wedlug tych starych planow t lat 60tych... :(
        moze to sie po woli zmieni...
    • Gość: leon O co tu chodzi ? IP: 80.108.238.* 16.01.05, 02:16
      Gdy zapronowano wykorzystanie istniejących stacji transfo i sieci energetycznych
      po linii trolejbusowej do Piaseczna dla tramwaju, to stwirdzono,że na
      Puławskiej brak jest miejsca na tory tramwajowe.
      A teraz na Rakowieckiej, Belwedederskiej czy Sobieskiego jest odpowiednia ilość
      miejsca na tramwaj.Chyba w miesce ścieżek rowerowych.
      Na Dworcu Południowym za stacją metra WILANOWSKA jest łagodna skarpa i
      ewentualnie tamtendy poprowadzić tramwaj przez Bonifacego do Wilanowa.
      • Gość: a.g. Obowiązki miasta. IP: *.aster.pl / *.aster.pl 16.01.05, 11:35
        Chciałem zwrócić uwagę, że ulice nie muszą mieć 3 pasm. Miasto nie ma większych
        zobowiązań w stosunku do samochodziarzy - wystarczy że ulica będzie istniała i
        miała dobrą nawierzchnię. Nawet jednopasmówka wystarczy. Miasto nie jest
        zobowiązane do zapewnienia wysokiej przepustowości dróg ani braku korków (tzn.
        gwarantowanego czasu przejazdu).

        Zupełnie inaczej przedstawia się sprawa obowiązków wobec pasażerów komunikacji
        miejskiej. Tutaj firma należąca do miasta zawiera z pasażerami umowę przewozu, w
        dodatku popartą rozkładem jazdy. Aby spełnić wymaganie zgodności jazdy z
        rozkładem tak naprawdę potrzebne są wydzielone pasma dla komunikacji miejskiej.
        Stąd zabranie pasa jezdni dla autobusu jest z punktu widzenia miasta rozsądnym
        posunięciem.
    • Gość: a.g. Propozycja - jezdnia tramwajowo-autobusowa. IP: *.aster.pl / *.aster.pl 16.01.05, 12:06
      W wielu miastach - np. w Krakowie czy we Wrocławiu - zamiast samych torowisk
      tramwajowych funkcjonują wydzielone jezdnie tramwajowo-autobusowe, po których
      może się poruszać także autobus. Jest to rozwiązanie lepsze, bo pomimo istnienia
      tramwaju autobusy i tak wykonują znaczącą część przewozów. W dodatku bardzo
      wygodne dla pasażerów, którzy nie muszą zgadywać co przyjedzie pierwsze -
      tramwaj czy autobus, tylko czekają na przystanku, na którym zatrzymują się
      obydwa środki lokomocji.

      Wydaje się też że w przypadku Sobieskiego, gdzie są już wydzielone pasy
      autobusowe ewentualne późniejsze puszsczenie autobusów po zwykłej jezdni jest
      cofaniem się w rozwoju. A na osobne torowisko i pasy autobusowe po prostu nie ma
      miejsca.

      Dlatego proponuję, wybudować jezdnię tramwajowo-autobusową, zamiast samego
      torowiska tramwajowego. Możliwe że będzie to trochę droższe, ale na pewno będzie
      się opłacać.
    • Gość: mar Re:Nareszcie! Tylko aby budowa doszła do skutku IP: *.chello.pl 16.01.05, 20:43
      Ekologiczny, masowy transport.
      Bez korków. Oby jak najszybciej
      • Gość: b16 imperium nieprzytomnych kontratakuje IP: 66.193.24.* 17.01.05, 23:34
        jak ktos chce dostac w ryj w tramwaju do wilanowa niech wsiada. samochod to
        jest to i nigdy z niego nie zrezygnuje. jak wiekszosc.

        poszerzac ulice budowac obwodnice i parkingi- a nie biadolic nad tym ze ludzie
        marza miec wlasny samochod i nim jezdzic
        - gdzie chca
        - o ktorej godzinie chca
        - w towarzystwie w ktorym chca!
        • Gość: qwertz Re: i co dalej? IP: 217.8.161.* 18.01.05, 13:03
          Jak ktoś chce stać w wiecznym korku, szukać miejsc parkingowych, płacić za
          parking i za sam wjazd do centrum to proszę bardzo.

          1. Miasta nie są z gumy. Nawet jeśli dziś rozbudujemy sieć dróg do centrum to w
          samym centrum nie bardzo da się coś rozbudowywać. No chyba że wyburzymy
          kilkaset kamienic i bloków. A nawet jak coś wyburzymy to.... samochodem będzie
          się jeździło lepiej wiec więcej osób będzie to robić i miasto znów się zapcha.
          Błędne koło.
          2. Miasto jak sama nazwa wskazuje służy do mieszkania. Tak więc większą część
          jego powierzchni zajmują domy, a nie drogi i parkingi. Aby przemieszczać się po
          mieście konieczny jest transport - publiczny, a nie indywidualny (samochodowy)
          bo ma być efektywny, mało uciążliwy (chałas, spaliny) i dostępny dla wszystkich.

          Tak czy siak kiedyś skończy się to tak jak w Londynie - płatne parkowanie (w
          przeciwieństwie do Warszawy EGZEKWOWANE prawidłowe parkowanie i płacenie) oraz
          słona opłata za sam wjazd do centrum.

          Inwestowanie pieniędzy miasta w drogi, a tym bardziej w bezpłatne parkingi da w
          konsekwencji zwiększenie ilości samochodów i nie zmniejszy korków. Należy
          uprzywilejować i rozbudowywać transport publiczny, a samochody obciążać
          wysokimi opłatami za wjazd i parkowanie w mieście.

          A zanim mnie napadniecie: mam samochód, stać mnie na jego utrzymanie, miałem
          kiedyś służbowy (i uważam że "rozdawnictwo" samochodów służbowych to bzdura i
          oszukiwanie fiskusa), a najtańszy nowy wóz mogę sobie kupić za kwartalną pensję.
          Do centrum miasta i do pracy jadę transportem publicznym.

          Do b16: nie mam ryja. Jak ktoś ma ryj to może w niego dostaje, masz jakieś
          osobiste doświadczenia?
          Nigdy nie zostałem pobity w środkach komunikacji miejskiej, kiedyś tylko
          zostałem napadnięty stojąc w samochodzie na światłach i 2 razy okradziono mi
          samochód (wymiana szyby kosztowała tyle co roczny bilet na komunikację
          miejską). Dwa razy inny kierowca skasował mi tył samochodu bo gdzieś się
          spieszył. Samochód w intensywnym ruchu miejskim to nie jest to.
          • Gość: Czopek Zastanawiające IP: 217.8.163.* 18.01.05, 13:18
            Zastanawiające jest to, że prawie wszyscy blachosmrodziarze, których znam myślą,
            że samochód to jest marzenie wszyskich i jak ktoś nie ma, to tyko dla tego, że
            go nie stać, bo na pewno chciałby mieć. I ogólnie mają klapy na oczach.
        • Gość: Poldek Napaliłeś się na furę IP: 217.8.163.* 18.01.05, 13:15
          jak dziecko. Dorośniesz, przejdzie ci.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka