Dodaj do ulubionych

Komentarze na Allegro.

06.11.07, 18:13
System komentarzy jak wiadomo - służy do oceny zadowolenia z przeprowadzonej
transakcji. Jest tez jedynym miarodajnym sposobem na zweryfikowanie
potencjalnego kontrahenta.
Przy pomocy zakładki "komentarze" możemy sprawdzić interesujące nas informacje
u danego człowieka - wtedy można np. dostrzec skłonność do braku chęci
finalizowania transakcji, czy bardzo długi czas wysyłki.

W każdym serwisie aukcyjnym system komentarzy jest niezbędny, nie ma bowiem
innej możliwości na wyrobienie sobie zdania o sprzedawcy czy kliencie. Dlatego
tak ważne jest wystawianie ich w sposób uczciwy. Jeżeli ktoś zasługuje na
pozytywny - z uwagi na np. błyskawiczna wpłatę, albo za szybką wysyłkę i
profesjonalne podejście do klienta - taki komentarz świadczy o poważnym
podejściu do e-handlu danej osoby. Z drugiej strony - jeśli na karcie
komentarzy kontrahenta roi się od czerwonych negatywnych - możemy w jakiś
sposób zareagować. Czy to zabezpieczyć się np. przesyłką pobraniową u
sprzedającego, czy też wycofaniem oferty kupującego, z uwagi na brak zaufania
do danej osoby.

Jak widać - w teorii wszystko jest piękne i przejrzyste.

Fakty są jednak inne. Ci, którzy są związani z Allegro, wiedzą doskonale, że
system komentarzy w obecnej postaci to przysłowiowy pic na wodę. Nie wystawia
się komentarzy negatywnych ze strachu przed komentarzem "odwetowym". Albo - o
zgrozo - dla świętego spokoju - wystawia się pozytywne, aby się nie narażać.
Co ciekawe - komentarz odwetowy może wystawić nawet osoba, którą samo Allegro
uznało za tą, która nie wywiązała się z transakcji.

Przykład: Osoba "A" kupiła na aukcji przedmiot od osoby "B". Nie wpłaciła
pieniędzy lub zrezygnowała z zakupu, albo w inny sposób przyczyniła się do
niesfinalizowania transakcji. Osoba "B", korzystając z dostępnych narzędzi,
wystąpiła o zwrot prowizji od Serwisu Allegro.
Po zweryfikowaniu otrzymała tenże zwrot, niedoszły kupujący otrzymał zaś
ostrzeżenie za niewywiązanie się z umowy.
Osoba "A", jako człek z gruntu uczciwy, wystawia stosowny komentarz -
oczywiście negatywny.
Osoba "B" wystawia go również...na zasadzie odwetu. Na powyższym przykładzie
widać doskonale sensowność systemu komentarzy Allegro.

Normalny człowiek nie wystawi komentarza negatywnego ze strachu przed
odwetowcem. Mimo, że on wywiązał się ze swojej części umowy, jego kontrahent
zaś nie - może dostać komentarz zwrotny. To jest chora sytuacja.

Idąc dalej tropem komentarzy. Na Allegro funkcjonuje status Super Sprzedawcy.
To pewnego rodzaju wyróżnienie dla osób spełniających odpowiednie kryteria. Za
Allegro:

- posiadanie minimum 75 punktów w systemie komentarzy,
- opinie pozytywne stanowić muszą nie mniej niż 98% ogółu komentarzy
- opinie pozytywne stanowić muszą nie mniej niż 98% komentarzy otrzymanych w
ciągu ostatnich trzech miesięcy
- wartość sprzedanych przedmiotów równą lub przekraczającą 1000 zł w każdym z
3 ostatnich miesięcy oraz co najmniej 10 przedmiotów sprzedanych każdego
spośród 3 ostatnich miesięcy.

To jasne, proste i zrozumiałe. Ale oczywiście na Allegro nic nie jest tak
proste, jakby mogło się wydawać.
Pierwszy i ostatni warunek są oczywiste. Nie ma co się nad nim rozwodzić.
Ale kolejne dwa..cóż.

Allegro zmusza użytkowników do wystawiania nieuczciwych komentarzy. Takich,
które sa niezgodne ze stanem faktycznym.
Zasada jest prosta - chcesz być Super Sprzedawcą - musisz pilnować stosunku
komentarzy pozytywnych do negatywnych.
Masz więc wybór - albo wystawiasz uczciwe komentarz, wśród których zdarzają
sie negatywne, po czym dostajesz odwetowe i żegnasz się z programem SS.
Albo nie wystawiasz komentarzy negatywnych, oszukując tym samym i siebie, i
innych użytkowników Allegro.

To świadome wpływanie Allegro na możliwość wolnego wyboru. To całkowicie
świadome stawianie użytkownika przed wyborem - status lub uczciwość. Ci,
którzy chcą zostać w programie SS - muszą kłamać. I kłamią, nie chcąc stracić
statusu.

Pojawia sie tu zasadnicza sprzeczność. Super Sprzedawca to osoba nieco inna,
niz przeciętny użytkownik Allegro. To osoba, która swoim postępowaniem
dowiodła, że jej zasady w e-handlu są nieskazitelne. Jednak..zmusza się ją do
kłamstw. I owa osoba kłamie, nie chcąc stracić statusu.
Oczywiście to wyłacznie Allegro jest odpowiedzialne za tą paranoję, nie
sprzedawcy. Nie oceniam tutaj moralności żadnego z SS. Pokazuję tylko jak
bardzo podstępnie i nieuczciwie działa Allegro. Wymusza na nas pośrednio
nieuczciwe zachowania, strasząc odebraniem przywilejów.
Stawianie kogokolwiek przed wyborem tego typu jest i niemoralne..i niezgodne z
Konstytucją RP, która daje nam - jako wolnym osobom - prawo do swobodnego
wypowiadania opinii, zgodnego z naszym sumieniem. To pogwałcenie naszej godności.


Konstytucja RP:

Przyrodzona i niezbywalna godność człowieka stanowi źródło wolności i praw
człowieka i obywatela.

Art. 31. pkt2
Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie wolno
zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.

Art. 54.
1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i
rozpowszechniania informacji.

Obserwuj wątek
    • innosc Re: Komentarze na Allegro. 22.12.08, 14:07
      ja wrzuce tu swoje 2 grosze. Kupilam na allegro konto rapidshare. Do
      tej pory kupowalam bezposrednio na RS, ale dzieki allegro pare zl
      taniej. Wiec sprzedawca "rapid_seller" wydawał sie OK (to tamtej
      pory mial same pozytywy- jakieś 400, teraz juz konto zawieszone),
      miało być super kolorowo, super szybko, nie było. Ale pal licho to.
      Ciekawiej bylo pozniej. Po paru dniach RS zablokowal konto-
      napisalam do RS "czemu to tak" bo Sprzedajacy w zaden sposob nie
      reagowal na tel , na emaile, odpowiedz z RS -konto nielegalne itd. I
      tu zaczyna się zabawa- chce wystawic komentarz negatywny-nie ma
      takiej mozliwosci, bo aukcja zostala usunieta przez pracownika
      allegro. Pisze do allegro- ze koniecznie chce wystawic negatywa.
      Allegro na to, ze w przyp usunięcia aukcji- nie mogę. A dziś dostaje
      od allegro info, ze sprzedajacy zwrócil sie do nich z zwrot
      prowizji. Nie odpowiadaj na tego mejla jak nie doszlo do tranzakcji.
      Ale do tranzakcji doszlo- chce wystawić negatywa (proszę nie myśleć,
      ze wystawianie negatywów to moje hobby, bo jeszcze nigdy nie
      wystawiłam) więc chce odpowiedziec na mejla. Automatycznie odpowiedz
      przekierunkowuje sie do Sprzedawcy, a nie allegro (a ten jak już
      wiadomo kombinuje jak kon pod gore) więc zmieniam recznie adresata w
      mejlu na allegro. Piszę, ze do tranzakcji doszlo etc i sprzedajacy
      jest niezlym cwaniakiem skoro chce wyciagnac zwrot prowizji za
      odbyta tranzakcje. A allegro na to, zeby sprawe zalatwiac jak nalezy-
      odwolaniem tu ma byc sprzedajacy. Wiec takie myki co cwańsi oszusci
      robia na allegro. A allegro jak to allegro. Przy okazji ostrzegam
      przed kupowaniem kont RS na allegro. Być może odbije się to na
      rzetelnych sprzedawach (niestety), ale wiekszosc jak orientowalam
      się poznije to kombinatorzy, ktorzy sprzedają konta blokowane po
      dwóch trzech dniach. Niezła epopeja :) Wesołych Świat!!
      • tingavinga Re: Komentarze na Allegro. 27.12.08, 22:24
        Ja zauwazyła, i bardzo mi sie to niepodoba, a mianowicie to, ze jak sprzedawca z
        roznych powodów zasłuzenie dostanie NEGATYWA, bierze odwet i tej osobie rowniez
        wystawia negatywa i CZARNA LISTA,
        Ja sie pytam dlaczego? Ktos chce kupic towar jak w opisie, a dostaje inny,
        materiał zły itd. to ma zasluzonego negatywa co ?
        Ja nie doswiadczylam tego na wlasnej skorze, ale ostatnio kupuje na allero i
        czytam przed dokonaniem transakcji komentarze.
        Tez uwazam ze komentarze nie sa wiarygodne...
        • joy76 Re: Komentarze na Allegro. 01.04.09, 22:03
          na allegro do tej pory wystawiłam jednego negatywa - sprzedający przedstawił na
          aukcji zdjęcia ewidentnie ukrywające wadę przedmiotu, ale reklamacji nie
          uznał,bo stwierdził,że wady nie ma(!) a przedmiot mi się nie podoba i szukam
          sposobu na oddanie go po czym w niewybrednych słowach nazwał mnie oszustką.
          oczywiście wystawił paskudnego krzykliwego odwetowca pisząc w nim,że to on
          zgłosił sprawę allegro, co zresztą uczyniłam ja, jeszcze przed negatywem.
          oczywiście serwis allegro olał sprawę, bo kto będzie sobie zawracał głowę
          transakcją za 40zł, kazali mi iść na policję jeśli chcę zwrot kasy. po takiej
          nauczce nie wystawiłam negatywów za kolejne 2 transakcje, w których mnie
          wkręcili sprzedający, bo wiem,że nie mam szans - na jednej transakcji znów
          zafałszowany opis i zdjęcie,ale to transakcja za mnie niż 10zł więc szkoda mi
          nerwów, na drugiej sprzedawca wysłał nie ten przedmiot,który powinien,w dodatku
          w otwartym pudełku (które było wewnątrz dobrze zabezpieczonej przesyłki) i nie
          wystawił paragonu. kiedy wysłałam e-maila,z info,że brak jest paragonu ale ja
          chcę zwrócić towar dostałam odpowiedź,że bez paragonu nie zwrócą kasy a poza tym
          powinnam spisać protokół przy kurierze.... niestety mam pewność,że gdybym dała
          negatywa,miałabym odwetowca. niezasłużonego, bo wpłacam kasę do 12h po
          transakcji,wysyłam zawsze potwierdzenie przelewu oraz dane wymagane przez
          sprzedawcę więc jako kupujący jestem ok. a potem rosyjska ruletka - albo
          transakcja będzie poprawna,albo znów mnie ktoś w*****a...

          jako jedyne wyjście widzę opcję taką,że jeśli jedna strona wystawi negatywa,to
          edycję negatywa drugiej strony blokuje allegro do czasu zapoznania się z
          argumentami/dowodami stron transakcji. oczywiście tak słodko nie będzie,więc
          pozostaje rosyjska ruletka i bezkarność sprzedających...
    • dominikjandomin Re: Komentarze na Allegro. 01.01.09, 01:41
      Niewiarygodność systemu komentarzy to jedna sprawa, ale status SS... MUSI
      opierać się na JAKOŚCI sprzedawcy! Nie tylko na ilości (a do tego sprowadzałoby
      się ograniczenie do punktów 1 i 4).

      Inna sprawa, że taki eBay ma lepiej rozwinięte zasady komentowania...
    • emelem1 Re: Komentarze na Allegro. 11.01.09, 21:31
      muroni napisał: > Przykład: Osoba "A" kupiła na aukcji przedmiot od osoby "B".
      Nie wpłaciła
      > pieniędzy lub zrezygnowała z zakupu, albo w inny sposób przyczyniła się do
      > niesfinalizowania transakcji. Osoba "B", korzystając z dostępnych narzędzi,
      > wystąpiła o zwrot prowizji od Serwisu Allegro.
      > Po zweryfikowaniu otrzymała tenże zwrot, niedoszły kupujący otrzymał zaś
      > ostrzeżenie za niewywiązanie się z umowy.
      > Osoba "A", jako człek z gruntu uczciwy, wystawia stosowny komentarz -
      > oczywiście negatywny.
      > Osoba "B" wystawia go również...na zasadzie odwetu. Na powyższym przykładzie
      > widać doskonale sensowność systemu komentarzy Allegro.

      gdzie tu osoba "A" jest uczciwa jeśli zalicytowała towar i nie sfinalizowała
      transakcji?
    • mariockr Re: Komentarze na Allegro. 02.02.11, 10:23
      Niestety dziś dostałem kolejnego odwetowca na alledrogo ale i tak uważam że trzeba wystawiać negatywy za niewywiązywanie się z umowy, gdyby więcej osób nie bało się komentarzy odwetowych pewnie mniej by było negatywów gdyż każdy 3 razy by się zastanowił po przeczytaniu czerwonej listy.
    • myniek1 Re: Komentarze na Allegro. 03.02.11, 20:17
      Moim zdaniem rozwiązanie byłoby następujące: Sprzedający max. 3 dni po zaksięgowaniu na koncie płatności (łatwo to sprawdzić gdy używa się "płacę z Allegro") powinien mieć obowiązek wystawienia komentarza. Jesli nie wystawi w tym czasie, a nalezność została wysłana, kupujący z miejsca powinien dostać automatycznego "pozytywa" - w końcu ze str. kupującego jego rola ogranicza się do zapłaty w terminie.
      Z kolei kupujący, również powinien mieć obowiązek wystawienia komentarza (tu termin mógłby być służszy, np. do 3 mcy).

      Strasznie wkurza mnie to, ze jak coś kupuję, to sprzedawca nie wystawi pierwszy komentarza, tylko czeka na mój, by w razie czego zemścić się "ngatywnym".
      Ostatnio gdy zakupiłam sukienkę, która była mi potrzebna na Sylwestra (na początku grudnia), sprzedawca przysłał mi ją po przeszło miesiącu, oczywiście po imprezie. Wielokrotnie pisałam i pytałam gdzie jest paczka, najpierw tłumaczył się, że chory i jutro już wyśle (wg. stempla wysłał po tyg. od tej obietnicy). Wystawiłam mu komentarz "neutralny", bo sukienka była de facto piękna, napisąłam, ze "nie mam zastzreżeń do towaru ale bardzo długo musiałam czekac na przesyłkę". On wystawił "mściwego negatywa", pisząc, ze ja kłamię!
      Zgroza! Niech coś z tym zrobi Allegro bo komentowanie straciło sens!
      • eustachyxxx Re: Komentarze na Allegro. 07.02.11, 10:26
        Przy Twoich komentarzach jest rubryka "Odpowiedz". Możesz tam umieścić odpowiedź na negatywa. Ja bym dorzucił linka do zdjęcia z datą stempla oczywiście wymazując część danych żeby nie naruszyć Ustawy o ochronie danych osobowych ale jednocześnie żeby było widać wystarczająco dużo. Poza tym możesz zgłosić naruszenie zasad Allegro. Samo w sobie niewiele to daje ale jeśli pacjent będzie regularnie przeginał to mu zablokują konto i będzie musiał startować od zera pod innym nickiem.
    • giza9 Re: Komentarze na Allegro. 23.12.12, 09:11
      Kupiłam towar za pobraniem, czekałam na towar 2 tygodnie, sprzedawca nie odpowiadał na maile a telefon miał wyłączony. W końcu wystawiłam negatywa. W odwecie otrzymałam również negatywa z paskudną informacją: odradzam sprzedaży temu użytkownikowi za pobraniem. Wygląda to jakbym nie odebrała towaru wysłanego za pobraniem. Wcześniej nie zastanawiałam się nad systemem komentowania na Allegro- ale teraz widzę, że to kompletna obłuda tolerowana przez Allegro!!!!!!!! Cokolwiek bym nie odpowiedziała temu bezczelnemu sprzedawcy może zawsze być uznane za kłamstwo. Allegro to beznadzieja!!!!!!

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka