Dodaj do ulubionych

A ja jestem zielona...

04.09.09, 13:30
Witajcie, jestem zielona w temacie, ale licze na wsparcie i zrozumienie wink
Moja Marysia ma 2 miesiace. Nie moglam z nia pojsc na piwerwszy termin usg
bioderek, bo lezala w szpitalu na zakazenie ukladu moczowego. Termin mamy jak
bedzie miala juz 3 miesiace. Dzis pediatra zwrocla uwage, ze mała ma nierowno
rozlozone fałdki skory na bioderkach, na lewym jst ich 5, a na prawym 2. Czy
do czasu usg moge coś zaradzić? Moze dodatkowe pieluszki tetrowe? Prosze
poradźcie!
Obserwuj wątek
    • mewa_kowall Re: A ja jestem zielona... 04.09.09, 17:14
      Fałdki nie muszą świadczyć o dysplazji, ale mogą. Nie ma co czekać.
      Im wcześniej wada zostanie wykryta, tym krócej trwa leczenie (np.
      jeśli twoja córka ma teraz 2 m-ce to nosiłaby aparat 2 m-ce).
      Jeśli możesz sobie pozwolić na to, to idź prywatnie jak najszybciej.
      Pieluchowanie niewiele daje, sam lekarz mi powiedział że się od tego
      odchodzi (chyba żeby usztywniać te pieluchy krochmalem, jak polecała
      namahia). Jedyne co możesz zrobić do czasu kontroli to układać na
      żabkę na brzuszku (nogi zgięte i odwiedzione) i odpowiednio
      pilęgnować czyli np. podnosić dziecko wkładając ręce pod pupkę i
      główkę, żeby nóżki miały swobodę.
      Naprawdę im dziecko mniejsze, tym łatwiej się przystosuje do
      ewentualnego aparatu.
      • naamahia Re: A ja jestem zielona... 05.09.09, 22:14
        Nie czekaj miesiąc na ten termin badania to naprawdę dużo czasu w ewentualnym leczeniu dzidzi. Oczywiście że te nierówne fałdki mogą wcale nic nie oznaczać, ale gdyby jednak ich przyczyną była dysplazja to wówczas możesz sobie pluć w twarz że tak długo to odkładałaś.
        Amelka od urodzenia niesymetrycznie kopała lewą nóżka np ja malutkie dziecko w czasie płaczu tak jakby tupie nóżkami w powietrzu to ona prawą uderzała powietrze 3 razy a lewą w tym czasie raz.