Dodaj do ulubionych

Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut

01.10.09, 10:56
Na efekt zamknięcia ulicy Paryskiej na Saskiej Kępie nie trzeba było
długo czekać. Sporych utrudnień spodziewali się chyba wszyscy, ale
nikt nie przewidział, że Gocław w porannym szczycie praktycznie
stanie. - Kilkaset metrów w kwadrans, to standard - alarmują
internauci.
www.tvnwarszawa.pl/-1,1621961,0,,goclaw_w_korkach_800_metrow_w_15_minut,wiadomosc.html
Obserwuj wątek
    • melka133 Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut 01.10.09, 23:22
      ja się niedawno wprowadziłam na Gocław i jestem przerażona korkami. niby
      mieszkam 2 przystanki od bus-pasu ale te 2 przystanki jadę 20 min! dziś miałam
      to nieszczęście że postanowiłam wsiąść w 111 i chyba było jeszcze gorzej. czy
      tutaj zawsze była taka masakra z dojazdem do centrum czy tylko teraz to
      wyłączenie ulicy tak namieszało?
    • zumber Gocław żąda tramwaju!!!! 02.10.09, 09:14
      Buspas, Paryska - wiadomo.
      Ale główny problem, to to, że nasze światłe i "udolne" (jak same
      twierdzą) władze poszerzyły Bora Komorowskiego akurat tam, gdzie
      korków nigdy nie było. Zamiast na odcinku Abrahama-Afrykańska.
      To i mamy.
      Trzeba będzie dawać z buta do kładki i potem autobusem do
      cywilizacji. Ech, XXI w. ...
      P.S. I to, co w topiku.
    • melka133 Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut 03.10.09, 14:00
      a może wiecie czy trasa siekierkowska też z rana jest zakorkowana? bo mam
      jeszcze teoretycznie możliwość wydostawania się do centrum autobusem 168 (w
      piątek nim wracałam i ok. 16.30 po siekierkowskiej śmigał jak miło, gorzej było
      przedostać się przez centrum)
      • Gość: tia Dobre :) Radny w sobotę.... IP: *.aster.pl 03.10.09, 19:28
        Ja Ci mogę za nich odpisać:
        "Remonty drogowe robi miasto. My, jako dzielnica, nic w tej sprawie nie możemy zrobić".
        Tylko co to mieszkańców do jasnej ciasnej obchodzi??? Dogadać się nieudaczniki za nasze pieniądze!

        Cóż mamy władze, które potrafią tylko skwerki rewitalizować (czytaj: sprzątać za dużą kasę). Zupełnie przypadkiem zawsze położone przy jakimś kościółku...
      • Gość: Jakub Jagodziński Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut IP: *.aster.pl 04.10.09, 00:50
        Remonty ulic popieram zawsze, także remont Paryskiej. Przy remontach niestety
        utrudnienia występują. Tak jest również i w tym przypadku.
        Sytuacja na Gocławiu jest dodatkowo zła bo w tym samym czasie co remont
        Paryskiej zaczął funkcjonować buspas na Trasie Łazienkowskiej.
        Ja jestem przeciwnikiem tego buspasu jak zresztą prawie cała komisja
        Zagospodarowania Przestrzennego Pragi Południe.
        Przed jego uruchomieniem podjęliśmy Stanowisko, w którym sprzeciwialiśmy się
        jego powstaniu. Na najbliższym posiedzeniu Komisji zapewne ponowimy nasze
        Stanowisko w tej sprawie.
        Co do tramwaju na Gocław to właśnie ja w 2007 roku odświeżyłem ten pomysł na
        posiedzeniu Komisji Zagospodarowania Przestrzennego i to na mój wniosek Komisja
        podjęła Stanowisko, które doprowadziło do opracowania przez firmę Faber Maunsell
        na zlecenie Biura Drogownictwa wstępnego studium.
        Sprawy tramwaju z pewnością nie odpuszczę.
        Żałosnej wypowiedzi na temat oczyszczania skwerków nawet nie ma sensu komentować.
        • Gość: kierowca. Wniosek do Radnych Gocławia. IP: *.acn.waw.pl 04.10.09, 07:45
          Tu,na tym forum, w innym wątku, dotyczącym bezpieczeństwa na
          skrzyżowaniu Ostrobramskiej z Fieldorfa ,zaproponowałem
          rozwiązanie,które zdecydowanie usprawniło ruch na tym
          skrzyżowaniu.Rozwiązanie bezpieczne i bardzo skuteczne. Można już
          jechać na wprost od strony Gocławia ,w stronę Placu Szembeka z dwóch
          pasów ruchu.Na takie rozwiązanie , proste i nieskomplikowane,
          Mieszkańcy Gocławia czekali zdecydowanie za długo , stojąc w
          korkach,klnąc pod nosem, tracąc niepotrzebnie czas.Zastanawiam się
          ,ile czasu będą potrzebować osoby odpowiedzialne za wprowadzenie
          tzw buspasa na Trasie Łazienkowskiej,aby zrozumieć i naprawić swój
          błąd .Jak sądzicie?
          • Gość: alnilam Re: Wniosek do Radnych Gocławia. IP: *.lot.pl 04.10.09, 08:46
            Myślę, że oczekiwanie na zrozumienie błędu na tym etapie narcyzmu i
            uwielbienia dla swoich pomysłów u Pana Galasa jest skazane na
            niepowodzenie. Otóż on oczekuje, jak twierdzi, na unormowanie się
            sytuacji. Nie bardzo rozumiem jak on sobie to wyobraża. Mam wielkie
            obawy, czy w związku z faktem, że zakorkował pół prawobrzeżnej
            Warszawy, nie wpadnie na genialny pomysł przedłużenia buspasa na
            Ostrobramską i Fieldorfa czy jeszcze dalej. Wtedy będziemy stali w
            korkach już na swoich podwórkach, a autobusy w zajezdniach. Nie
            łudźcie się, że korki na Gocławiu spowodowała Paryska nawet jak ją
            wyremontują to będziemy dalej stali licząc na to, że ktoś
            zneutralizuje działania Galasa.
          • agata0 Re: Wniosek do Radnych Gocławia. 04.10.09, 10:16
            > ,ile czasu będą potrzebować osoby odpowiedzialne za wprowadzenie
            > tzw buspasa na Trasie Łazienkowskiej,aby zrozumieć i naprawić swój
            > błąd .Jak sądzicie?

            Do wyborów. A dokładniej: do kampanii wyborczej. Wtedy zrozumieją błąd :-) [już
            zacieram rączki, oj, będzie się działo :-))]
          • robertrobert1 Re: Wniosek do Radnych Gocławia. 05.10.09, 21:19
            Gość portalu: kierowca. napisał(a):

            > Tu,na tym forum, w innym wątku, dotyczącym bezpieczeństwa na
            > skrzyżowaniu Ostrobramskiej z Fieldorfa ,zaproponowałem
            > rozwiązanie,które zdecydowanie usprawniło ruch na tym
            > skrzyżowaniu.Rozwiązanie bezpieczne i bardzo skuteczne.

            Tylko dlaczego to rozwiązanie nie rozwiązuje bezpiecznego ruchu rowerzystów?
            Geniuszem to ty chłopie nie jesteś!
        • Gość: tia Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut IP: *.aster.pl 04.10.09, 09:02
          To nie komentuj;)
          No i cóż mamy w Twojej wypowiedzi?
          1. "Zawsze popieram remonty ulic". No i fajnie. Trudno o większy banał.
          2. "Buspasa dzielnica nie chciała, a jednak nam go wepchnęli". Pogratulować skuteczności.
          3. "Sprawy tramwaju na Gocław nie odpuszczę". Super, trzymamy za słowo, życzymy tym razem skuteczności właśnie.
          P.S. To fajnie, że jako radny wypowiadasz się na forum. To bardzo dobry pomysł. Postaraj się jednak, żeby Twoje wypowiedzi nie obrażały inteligencji czytających.
          P.S.2. Co do skwerków i kościółków. Sam słyszałem, jak na prezentacji planu rewitalizacji Pl. Szembeka burmistrz Kucharski poprosił o wypowiedź jakiegoś księdza, "bo to przecież wasza wielebność jest tak naprawdę gospodarzem tego terenu". W normalnym kraju za takie coś już dawno przestałby być burmistrzem.
          • Gość: alnilam Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut IP: *.lot.pl 04.10.09, 09:26
            A jednak! Znalazłam na portalu TVN Warszawa:
            "Zdaniem Huberta Radzikowskiego, prezentera programu "Ulice" w TVN
            Warszawa, buspas można by wytyczyć wcześniej - już przy Marsa. Wtedy
            na zdjeździe w Ostrobramską autobusy nie stałyby w korku"
            Rozumiem, że reszta będzie stała na jednym pasie do zjazdu na
            Łazienkowską i dalej. Brawo! Więcej geniuszy z TVN trzeba zaprosić
            na konsultacje!
            • robertrobert1 Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut 05.10.09, 21:24
              Gość portalu: alnilam napisał(a):


              > Rozumiem, że reszta będzie stała na jednym pasie do zjazdu na
              > Łazienkowską i dalej. Brawo! Więcej geniuszy z TVN trzeba zaprosić
              > na konsultacje!

              W godzinę autobus przewozi 2000 pasażerów a samochodami jedzie tylko 1000 osób.
              Dlaczego miasto ma sprawiać aby mniejszości było lepiej?
              • agata0 Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut 05.10.09, 21:44
                Trasą więcej osób przejeżdża samochodami niż autobusami. 2000 osób w ciągu
                godziny? Jakie jest źródło tej rewelacji? Co to za dane? W ciągu jakiej godziny?
                Każdej w ciągu doby? To jest średnia na każdy autobus w Warszawie?

                Śmiem też twierdzić, że w ciągu godziny samochodami jedzie więcej niż 1000 osób :-))

                Jakieś od d... strony do porównanie.
              • nagasm Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut 06.10.09, 15:19
                Widzę, że robertrobert1 nie tylko ma dużo czasu na jeżdżenie
                rowerkiem po Warszawie, ale również na swoiste spamowanie na
                wszelkich wątkach w tej części forum...

                > Dlaczego miasto ma sprawiać aby mniejszości było lepiej?

                Odpowiedź jest prosta: bo ta mniejszość płaci GIGANTYCZNY PODATEK
                DROGOWY, DOCHODOWY I WZB0GACA MIASTO, A WIĘC WSZYSTKICH JEGO
                MIESZKAŃCÓW!
                • robertrobert1 Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut 08.10.09, 21:22
                  nagasm napisała:


                  > > Dlaczego miasto ma sprawiać aby mniejszości było lepiej?
                  >
                  > Odpowiedź jest prosta: bo ta mniejszość płaci GIGANTYCZNY PODATEK
                  > DROGOWY, DOCHODOWY I WZB0GACA MIASTO, A WIĘC WSZYSTKICH JEGO
                  > MIESZKAŃCÓW!

                  A co to za wzbogacanie gdy wszystkie samochody stoją jak na parkingu ale na
                  dodatek kopcą wydzielając mnóstwo śmierdzących gazów? Nie, dzięki. Myślę, że nie
                  o takie wzbogacanie chodzi miastu i wszystkim jego mieszkańców.
              • Gość: Zz OK, niech przesiądę się do autobusu, pociągu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.12.09, 17:18
                Przesiądę się jak będzie odpowiednia liczba tych autobusów. Jeżeli teraz się
                przesiądziemy to jak wejdziemy do autobusu ? Więcej autobusów, więcej buspasów,
                potem przesiadka. To samo się tyczy pociągów podmiejskich, ma być czysto,
                ciepło, w kibelku papierek i BEZPIECZNIE, zwłaszcza jak wracam z pracy dość
                późno- w każdym wagonie uzbrojony ochroniarz, bezrobocie coraz większe. I wtedy
                dopiero można wprowadzić opłaty za wjazd do Śródmieścia, które będą niedługo
                wprowadzone. Tak czy siak indywidualna komunikacja samochodowa w mieście skazana
                jest na zagładę. W rodzinach moich sąsiadów jest po 3-5 samochodów i wszyscy
                chcą nimi gdzies dojechać, to jest chore
        • okinox Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut 05.10.09, 12:22
          Panie radny, ja też popieram remonty ulic ale trzeba je planować z
          głową!!! Może Pan powie któremu z radnych zabrakło inteligencji na
          tyle, aby remont Paryskiej zaplanować na czerwiec-sierpień? Jedynym
          usprawiedliwieniem bylby fakt, że oto nagle i niespodziewanie UE
          dała nam kasę i powiedziała "remont Paryskiej do końca roku albo
          zabieramy kasę!. Problem w tym, że remont nie był nagły i
          niespodziewany!!! A skoro tak to dlaczego nie ruszył 4 miesiące
          wcześniej?! Tylko niech Pan nie tłumaczy, że ktoś czegoś nie
          uzgodnił, wodociagi o czymś nie poinformowały itp. bo to jak
          najgorzej świadczy o was, radnych... Brak sensownego planowania i
          przewidywania skutków swoich decyzji jest jednym z waszych grzechów
          głównych!
          Jeśli zaś chodzi o buspas - proszę powiedzieć jaką decyzyjność ma
          komisja Zagospodarowania Przestrzennego Pragi Południe? Jeśli ma
          jakąkolwiek to wg Pana słów buspasa powinno nie być, jeśli nie ma po
          co w ogóle istnieje??? Po co mamy ją utrzymywać z naszych podatków
          skoro nie może zrobić nic, aby żyło nam się lepiej? Może Pan jakoś
          uzasadnić sens działania tej komisji?
          Wypowiedzi na temat tramwaju nawet nie skomentuję - nie ma sensu
          wypowiadać się na temat czegoś, co w najbliższych 15 latach na pewno
          nie powstanie...
            • Gość: Jakub Jagodziński Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut IP: *.aster.pl 06.10.09, 22:28
              Jutro postaram się odpowiedzieć na większość wątków pojawiających się w
              dyskusji. Na szybko tylko napisze, że radni są władzą uchwałodawczą a nie
              wykonawczą i nie planują remontów.
              Poza tym remont ciągu Paryska/Francuska będzie trwał około roku. Nie jest to
              bowiem frezowanie ulicy tylko kompleksowy remont i na pewno nie da się go
              przeprowadzić tylko w wakacje.
              Jutro o 8 rano w TVN Warszawa ponownie będzie omawiana sprawa bus-pasu na Trasie
              Łazienkowskiej i ponownie będę gościem w studio.
              • okinox Jakub Jagodziński nie dotrzymuje obietnic... 08.10.09, 16:08
                Gość portalu: Jakub Jagodziński napisał(a):

                > Jutro postaram się odpowiedzieć na większość wątków pojawiających
                >się w dyskusji.

                "Jutro to dziś. Tyle, że jutro..." S. Mrożek
                No i gdzie ta odpowiedź? Nie dotrzymuje Pan obietnic, Panie radny...

                >radni są władzą uchwałodawczą a nie wykonawczą i nie planują
                >remontów.

                Z definicji władza wykonawcza realizuje decyzje podejmowane przez
                władzę uchwałodawczą. W Warszawie jest inaczej?

                >Poza tym remont ciągu Paryska/Francuska będzie trwał około roku.
                >Nie jest to bowiem frezowanie ulicy tylko kompleksowy remont i na
                >pewno nie da się go przeprowadzić tylko w wakacje.

                OK, tyle tylko że obecny remont jest pierwszym etapem tych prac i ma
                być wykonany między 01.10 a 31.12 br. Nie dało się zaplanować tego
                tak, aby remontu był zrobiony w wakacje?

                >Jutro o 8 rano w TVN Warszawa ponownie będzie omawiana sprawa bus-
                >pasu na Trasie Łazienkowskiej...

                Może uszło to Pana uwadze ale o 8 rano (tak samo jak o 16:30) nie
                oglądamy TVN tylko STOIMY W KORKACH!!!! Więc może odpowie Pan
                łaskawie co w tej sytuacji mogą a czego nie mogą radni i
                najróżniejsze komisje utrzymywane z naszych podatków? Jest jakiś
                sens aby to wszystko utrzymywać skoro i tak możecie tylko podejmować
                uchwały z których nic nie wynika? FYI: potrzebujemy władzy
                skutecznej a nie uchwałodawczej...
                • Gość: olek Re: Jakub Jagodziński nie dotrzymuje obietnic... IP: *.pzu.pl 09.10.09, 09:19
                  Zgadam się o 8:00 czy 16:00 zazwyczaj mieszkańcy Gocławia korzystający z
                  publicznego transportu tkwią w korkach i nie mają możliwości obejrzenia pyzatych
                  twarzy naszych włodarzy rżących do kamery Waltera jak koń do cukru.
                  W ogóle jaki jest sens posiadania takich beznadziejnych radnych, chyba trzeba
                  rozpocząć kampanię zmian - radnych.
                  Na osoby, którym naprawdę zależy na poprawie komunikacji a nie poklasku wyborczym.
        • robertrobert1 Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut 05.10.09, 21:16
          Gość portalu: Jakub Jagodziński napisał(a):


          > Ja jestem przeciwnikiem tego buspasu jak zresztą prawie cała komisja
          > Zagospodarowania Przestrzennego Pragi Południe.
          > Przed jego uruchomieniem podjęliśmy Stanowisko, w którym sprzeciwialiśmy się
          > jego powstaniu. Na najbliższym posiedzeniu Komisji zapewne ponowimy nasze
          > Stanowisko w tej sprawie.

          Zapewne dlatego, ze cała komisja jeżdzi samochodami.
    • qszyhu Skasujcie buspas 04.10.09, 20:11
      Jego wytyczenie w tym samym czasie, gdy rusza remont na Paryskiej/Francuskiej, jest przejawem wyjątkowej arogancji władzy. Dziękujemy za korki pani prezydent!
        • six_a Re: Skasujcie buspas 11.10.09, 14:25
          aleś ty nudny:)
          ej, a może zreformuj pogotowie i straż pożarną, niech też na rowerkach jeżdżą?
          optymalnie środkiem skryżowania ostrobramska fieldorfa/zamieniecka

          rotf

          proponuję zamiast marnować cenną energię, lobbować na rzecz budowy ścieżek
          rowerowych. będzie większy pożytek niż krucjata przeciw kierowcom.
          • robertrobert1 Re: Skasujcie buspas 11.10.09, 20:01
            six_a napisała:

            > aleś ty nudny:)
            > ej, a może zreformuj pogotowie i straż pożarną, niech też na rowerkach jeżdżą?

            Jeśli chcesz wiedzieć to już od kilku lat w Londynie istnieją rowerowi ratownicy
            medyczni. W gęstym ruchu miejskim są o 5 min szybciej na miejscu zdarzenia od
            samochodu-karetki. Ciekawe czy w krytycznym przypadku chciałbyś czekać 5 min
            dłużej na zmotoryzowany zastęp ratunkowy?
            • six_a Re: Skasujcie buspas 11.10.09, 20:57
              o pięć minut szybciej na jakim dystansie? pięciu kroków od zdarzenia czy 10
              kilometrów?:)

              a sprzęt w koszyku przed sobą wożą? delikwenta potem na plecy i do szpitala?
              bardzo ciekawe

              może byś przystopował z tymi absurdami. jeździj sobie rowerem, nie mam nic
              przeciwko, chociaż szczerze uważam, że na piechtę byś jeszcze więcej cennych
              surowców zaoszczędził.
              może rozważ.
    • Gość: olek Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut IP: *.pzu.pl 05.10.09, 09:09
      Dziś rano był tego przykład, do centrum autobusy wlokły się 45 min. Jest po
      prostu absurdem że Gocław posiada dokładnie 1 trasę w kierunku centrum, którą
      jest 1 - jezdniowa trasa Bora Komorowskiego-Egipska-Saska. Wszystkie autobusy do
      centrum pchają się tą trasą, bez jej poszarzenie ewentualnie tramwaju nic się
      nie poprawie.
      Czego radni i władze wawy nie mogą tego zrozumieć, ile lat ta dzielnica będzie
      ignorowana komunikacyjnie ?
      Co nam z II linii metra skoro stoimy w korku by do niej dojechać?
      Kto dał tytuł temu niedojdzie galasowy (jaka uczenie ?)żeby skoordynować ze sobą
      remont paryskiej z bus pasem na łazienkowskiej?
      Itd itd
      podsumowując: przesiadam się do własnego samochodu, bufetowa mnie do tego zmusiła.
    • okinox Gocław w korkach - sposób na szybką poprawę.... 05.10.09, 12:34
      jest chyba prosty sposób na poprawę zakorkowanej Bora-Komorowskiego;
      trzeba przeprogramować i zsynchronizować światła na skrzyżowaniach z
      Afrykańską i Ateńską bo to tam tworzy się wąskie gardło... Na Bora
      wszystko stoi a na Afrykańskiej i Ateńskiej pustki (co mnie
      najbardziej wkurza...). Poza tym ledwo ruszymy ze skrzyżowania z
      Afrykańską już stoimy przy Ateńskiej; może gdyby wydłużyć czas
      przejazdu z zielonym światłem na Bora w okolicach Afrykańskiej i
      zsynchronizować to ze światłami przy Ateńskiej (żeby te z kolei nie
      blokowały...) to korki by się znacznie zmniejszyły? Rozwiązanie do
      wprowadzenia "od ręki", niemal bezkosztowe a myślę że sensowne...
      Może Pan J. Jagodziński podpowie jak przeforsować taką zmianę?
    • Gość: Jakub Jagodziński Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut IP: 94.75.121.* 10.10.09, 15:42
      Na wstępie przepraszam okinox-a za spóźnienie.

      Wypiszę wszystko w jednym wątku.
      Jeśli chodzi o bus-pas na Trasie Łazienkowskiej to został on wprowadzony zbyt
      wcześnie. Zdecydowanie za wcześnie.
      Niestety część urzędników miejskich wychodzi chyba z założenia, że niektóre
      pomysły szczególnie ze stolic zachodnich można kopiować bez wcześniejszego
      zastanowienia się czy odpowiadają naszej rzeczywistości. A niestety bus-pas na
      Trasie Łazienkowskiej nijak ma się do naszej rzeczywistości
      Zacznijmy od tego, że Trasa Łazienkowska jest drogą krajową, przez którą idzie
      ruch tranzytowy. I nawet jakby wszyscy warszawiacy zostawili swoje samochody na
      parkingach ruch byłby na Trasie Łazienkowskiej spory. Więc korki to nie jest
      tylko kwestia tych warszawiaków, którzy nie potrafią "wyjść" z auta.
      Jako Komisja Zagospodarowania Przestrzennego występowaliśmy do ZTM-u już w
      kwietniu o wykonanie i udostępnienie nam studium obsługi komunikacyjnej Trasy
      Łazienkowskiej wraz z ulicami dojazdowymi.
      Analizy jak twierdzą urzędnicy ZDM-u i ZTM-u podobno są ale nikt poza nimi ich
      nie widział.
      Przed wprowadzeniem bus-pasów a w szczególności tego nieszczęsnego na Trasie
      Łazienkowskiej powinno się najpierw zorganizować węzły przesiadkowe z parkingami
      "Park and Ride". Nie jest prawdą to, że nikt o tych Parkingach nie pomyślał.
      Niestety ktoś postanowił zrobić bus-pas przed ich budową.
      Komisja Zagospodarowania Przestrzennego już 2,5 roku temu zaproponowała
      stworzenie węzła przesiadkowego w okolicy ulic Marsa/Ostrobramska gdzie
      znajdowałaby się przesunięta z Gocławka pętla tramwajowa oraz autobusowa
      przeniesiona z Ronda Wiatraczna.
      Narazie trwają prace projektowe.
      Drugi węzeł przesiadkowy wraz z P+R, mógłby powstać na Gocławiu po wybudowaniu
      tramwaju na Gocław i połączeniu pętli autobusowej z pętlą tramwajową przy ulicy
      Bora-Komorowskiego. Temat tramwaju na Gocław odświeżyłem w 2007 roku dzięki
      czemu na zlecenie Biura Drogownictwa powstało już studium funkcjonalno ruchowe
      obsługi komunikacją ruchową osiedla Gocław
      (siskom.waw.pl/kp-tramwaj_goclaw.htm).
      Jako komisja zabiegamy w tej chwili w Biurze Drogownictwa i Radzie Miasta o
      środki na ta inwestycję. Ma ona szansę powstać w ciągu 5-6 lat.
      Dopiero gdy powstaną co najmniej te dwa węzły przesiadkowe jest szansa, że
      kierowcy szczególnie ci dojeżdżający z Wawra czy spod Warszawy przesiądą się w
      komunikację miejską.
      Oczywiście aby bus-pas na Trasie Łazienkowskiej nie korkował jej powinna powstać
      też obwodnica Warszawy.
      Dlatego radni z Komisji Zagospodarowania Przestrzennego (przynajmniej większość
      z nich) będą dalej nalegać aby zlikwidować ten bus-pas albo go przynajmniej
      ograniczyć.
      W najbliższym tygodniu na posiedzeniu Komisji będziemy podejmować Stanowisko,
      które będziemy również kierować pod obrady całej Rady Dzielnicy w sprawie
      bus-pasa. Nadal będziemy również występowali do ZDM-u i ZTM-u o udostępnienie
      nam analiz komunikacyjnej obsługi Pragi Południe. Wybieramy się także na
      posiedzenie Komisji Infrastruktury Rady Warszawy aby do naszych racji
      przekonywać radnych miasta.
      Przyłączając się do niektórych głosów tu na forum ja również nie potrafię
      zrozumieć czemu ten bus-pas jest całodobowy i obowiązuje w weekendy. Korki w
      niedzielę to już paranoja.
      Jeszcze jedna kwestia dotycząca bus-pasa na Trasie Łazienkowskiej. Słuszną
      polityką miasta jest próba ograniczenia liczby samochodów w Centrum Warszawy.
      Bus-pas na Łazienkowskiej miał się do tego przyczynić. Jednak bardzo szybko
      życia pokazało, że utworzenie bus-pasa na fragmencie obwodnicy Śródmiejskiej
      spowodowało oczywiście przeniesienie się części ruchu na aleję Waszyngtona i
      most Poniatowskiego a co za tym idzie do ścisłego Centrum.
      Bus-pas ten jest przeciwieństwem założenia, które decydowało o jego wytyczeniu.

      Co do zsynchronizowania świateł na Ateńskiej i Afrykańskiej tak by ciąg
      Bora-Komorowskiego-Egipska-Saska miał zieloną falę złożyłem już w tej sprawie
      interpelację i gdy tylko będę miał odpowiedź od Inżyniera Ruchu to napiszę o tym
      na forum. Pomysł wydaje się być bardzo sensowny.

      Odpowiadając na kolejną kwestię to nie mam wiedzy o wszystkich członkach komisji
      jakimi środkami transportu się poruszają. Napiszę tylko, że ja poruszam się
      wyłącznie komunikacją miejską.

      Wracając do kwestii remontu Paryskiej-Francuskiej. Inwestycje miejskie mają
      swoje procedury. U siebie w domu, każdy może sobie wpaść na pomysł, że np. dziś
      kupuje nową tapetę by zmienić wygląd sypialni. Jedzie taka osoba do sklepu
      kupuje tapetę i rozpoczyna tapetowanie od razu lub planuje kiedy to tapetowanie
      robić.
      Z miejskimi inwestycjami nie jest tak łatwo.
      Najpierw przetarg na projekt i operat szacunkowy. Znalezienie pieniędzy w
      budżecie. Później przetarg na wykonawcę. Pozwolenia na budowę i dopiero rusza
      inwestycja. Możliwości obsunięcia się w czasie realizacji takiej inwestycji jest
      wiele.
      Procedury trwają. Zgłaszanie ofert do przetargu czy czas na odwołania
      przegranych kontrahentów plus okres rozpatrywania tych odwołań jest uregulowany
      prawnie.
      W przypadku przetargu na wykonawcę remontu Francuskiej/Paryskiej firma, która
      wygrała przetarg nie spełniała wymogów formalnych. Dlatego trzeba było podpisać
      umowę z koleją firmą. Nie wiem czy były jeszcze jakieś inne opóźnienia ale
      rozpoczęcie remontu było planowane na lipiec.

      "Z definicji władza wykonawcza realizuje decyzje podejmowane przez
      władzę uchwałodawczą. W Warszawie jest inaczej?"
      Oczywiście, że nie ale władza uchwałodawcza polega na tym, że radni(w zależności
      od inwestycji miejscy lub dzielnicowi) decydują o tym, które ulice remontować i
      przeznaczają na tą inwestycję środki w budżecie.
      Planowaniem i realizacją inwestycji zajmuje się Zarząd Miasta/Dzielnicy przy
      pomocy Biur/Wydziałów i urzędników tam pracujących.
      Radni tak jak np. posłowie w sejmie nie zajmują się procedurami wybierania
      wykonawców itp.




      • robertrobert1 Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut 10.10.09, 17:49
        Gość portalu: Jakub Jagodziński napisał(a):


        > Jeśli chodzi o bus-pas na Trasie Łazienkowskiej to został on wprowadzony zbyt
        > wcześnie. Zdecydowanie za wcześnie.

        Chyba chciałeś napisać "zdecydowanie za póżno".
        Bus-pas powinien powstać wiele lat wcześniej jak tylko autobusy z powodu korków
        notowały opóżnienia.

        > Niestety część urzędników miejskich wychodzi chyba z założenia, że niektóre
        > pomysły szczególnie ze stolic zachodnich można kopiować bez wcześniejszego
        > zastanowienia się czy odpowiadają naszej rzeczywistości.

        Niestety większość urzędników zanim zaczną kopiować pomysły z zachodnich miast
        analizują przez wiele lat a przez to zamiast poprawiać komfort życia tylko
        kontynuują chaos w tym przypadku chaos komunikacyjny.

        > Zacznijmy od tego, że Trasa Łazienkowska jest drogą krajową, przez którą idzie
        > ruch tranzytowy.

        Jaki ruch tranzytowy? Z Ursusa do Ząbek?

        > I nawet jakby wszyscy warszawiacy zostawili swoje samochody na
        > parkingach ruch byłby na Trasie Łazienkowskiej spory.

        A skąd to stwierdzenie? Czy chociaż raz namówiłeś całą swoją firmę aby jednego
        dnia przyjechali do pracy czymś innym niż własnym samochodem?


        > Przed wprowadzeniem bus-pasów a w szczególności tego nieszczęsnego na Trasie
        > Łazienkowskiej powinno się najpierw zorganizować węzły przesiadkowe z parkingam
        > i
        > "Park and Ride".

        Absurd! Gdzie niby miałby powstać parking systemu "park&ride" dla mieszkańców
        Gocławia? Czyż nie można z domu wyjść i udać się bezpośrednio do autobusu a nie
        do samochodu aby podjechać na parking pod przystankiem autobusowym? Chyba,
        chłopie opacznie rozumiesz system "park&ride".


        > Drugi węzeł przesiadkowy wraz z P+R, mógłby powstać na Gocławiu po wybudowaniu
        > tramwaju na Gocław i połączeniu pętli autobusowej z pętlą tramwajową przy ulicy
        > Bora-Komorowskiego.

        A niby dla kogo mialby ten parking byc?


        > Dopiero gdy powstaną co najmniej te dwa węzły przesiadkowe jest szansa, że
        > kierowcy szczególnie ci dojeżdżający z Wawra czy spod Warszawy przesiądą się w
        > komunikację miejską.

        Akurat z Wawra do Centrum jest wspaniała komunikacja. Albo w ciągu 10 minut
        dojeżdzasz do SKM albo w ciągu 30 minut rowerem do centrum.

        > Oczywiście aby bus-pas na Trasie Łazienkowskiej nie korkował jej powinna powsta
        > ć
        > też obwodnica Warszawy.

        Obwodnica nie odkorkuje TŁ bo kto pojedzie obwodnicą w okolicach Kępy
        Zawodowskiej jeśli jego codzienna droga to np Rembertów Mokotów?

        > Dlatego radni z Komisji Zagospodarowania Przestrzennego (przynajmniej większość
        > z nich) będą dalej nalegać aby zlikwidować ten bus-pas albo go przynajmniej
        > ograniczyć.

        I dzięki temu spowodować aby komunikacja miejska jeżdziła jeszcze wolniej. Absurd!

        > Słuszną
        > polityką miasta jest próba ograniczenia liczby samochodów w Centrum Warszawy.

        Wreszcie coś sensownego.

        > Bus-pas na Łazienkowskiej miał się do tego przyczynić. Jednak bardzo szybko
        > życia pokazało, że utworzenie bus-pasa na fragmencie obwodnicy Śródmiejskiej
        > spowodowało oczywiście przeniesienie się części ruchu na aleję Waszyngtona i
        > most Poniatowskiego a co za tym idzie do ścisłego Centrum.
        > Bus-pas ten jest przeciwieństwem założenia, które decydowało o jego wytyczeniu.

        Bo chłopie kierowcy jeszcze są niewyedukowani w kwestii komunikacji w mieście.
        Według nich komunikacja w mieście powinna odbywać się tylko własnym samochodem
        osobowym a tego żadne miasto nie wytrzyma ... no chyba, że będzie to miasto na
        100 mieszkańców.

        > Co do zsynchronizowania świateł na Ateńskiej i Afrykańskiej tak by ciąg
        > Bora-Komorowskiego-Egipska-Saska miał zieloną falę złożyłem już w tej sprawie
        > interpelację i gdy tylko będę miał odpowiedź od Inżyniera Ruchu to napiszę o ty
        > m
        > na forum. Pomysł wydaje się być bardzo sensowny.

        BZDURA! A gdzie niby wówczas potok samochodów by się podział? Na zakorkowanym
        Poniatoszczaku?
        >
        > Odpowiadając na kolejną kwestię to nie mam wiedzy o wszystkich członkach komisj
        > i
        > jakimi środkami transportu się poruszają. Napiszę tylko, że ja poruszam się
        > wyłącznie komunikacją miejską.

        Radzę zatem poejzdzić trochę na rowerze to może wówczas punkt widzenia nieco się
        poszerzy bo jak do tej pory wszelkie modernizacje i remonty są przeciwko tej
        grupie.


        I taka wlasnie jest wyzszosc roweru nad samochodem.
              • okinox test dla roberta 12.10.09, 01:20
                mały test, mądralo: masz rower, dwójkę dzieci i pracę po drugiej
                stronie Wisły. Jedno z dzieci chodzi do szkoły, drugie do
                przedszkola i ty je odwozisz. Jest 9 października, temperatura rano
                ok. 11 stopni. Aha, żeby było prościej będzie to test wyboru:
                odp. a) wsadzasz dzieci na rower, zawozisz do szkoły i przedszkola i
                jedziesz do pracy. Modlisz się też o łagodną i bezśnieżną zimę ale
                na wszelki wypadek kombinujesz, jak można przyczepić sanki do
                roweru...
                odp. b) studiujesz mapkę tras autobusowych (na Gocławiu nie ma
                tramwajów i metra...), do najbliższego przystanku masz prawie
                kilometr a droga przedszkole/szkoła/praca wymaga 5 przesiadek i trwa
                1,5h. Piszesz jednak petycję do ZTM aby uruchomili nowe połączenia i
                wychwalasz buspasy...
                c) wsadzasz dzieci w samochód, stoisz w korkach i klniesz na idiotów
                którzy wymyślili buspas w mieście bez obwodnicy, bez rozwiniętego
                metra i bez wystarczającej ilości mostów. Nagle dostrzegasz kretyna,
                który na rowerze, w deszcz, przy 10 st. C wiezie dwójkę dzieci -
                jedno siedzi w foteliku a drugie na ramie... Dochodzisz do wniosku,
                że lepiej już stać w korku - przynajmniej twoje dzieci nie
                zachorują...

                Co wybrałeś, kolego?
      • Gość: MartinLux Re: Gocław w korkach: 800 metrów w 15 minut IP: 87.240.200.* 11.10.09, 13:28
        Nie mogę się pohamować. Z powyzszych wypowiedzi wynika, że mamy
        radnych w dzielnicach, komisje itp. ale de facto to kwiatek do
        kożucha demokracji, bo o wszystkim decyduje ratusz, jego biura itp.
        a przede wszystkim pieniądze.
        Czemu więc nie skasować tej fasadowej demokracji a zaoszczędzone
        miliony w skali roku wydać np. na komunikację. Ograniczmy też Radę
        Warszawy do 20 osób, które możnaby efektywnie rozliczyć i skoro
        urzędnicy tak lubią kopiować wzorce zachodnie to wprowadźmy cenzus
        pochodzenia do tej Rady np. możesz zasiadać w Radzie jak mieszkasz w
        mieście i płacisz tu podatki od min. 15 lat. To świetnie funcjonuje
        w krajach Beneluksu na szczeblu samorządu lokalnego i w pewien
        sposób gwarantuje, że radni znają problemy miasta.
        Osobiście dostrzegam wysiłki Jakuba, aby coś zrobić, ale jak za rok
        pójdziemy do urn ponownie wybrać radnych to czy będą oni w stanie
        przedstawić nam konkretne efekty swojej czteroletniej bytności?
        Oby...
      • okinox :-) 12.10.09, 00:54
        Panie Jukubie, dziękuję za obszerną wypowiedź.... Żeby nie było że
        tylko się czepiam - doceniam fakt, że aktywnie udziela się Pan na
        tym forum (zwłaszcza w porównaniu z innymi radnymi) ale wkurza mnie
        niemoc wszelkiego rodzaju komisji, biur, rad itp. Mam nieodparte
        wrażenie, że każdy z takich tworów żyje swoim życiem ale skuteczność
        ich działań jest żadna.... Mieszkańcy prawobrzeżnej Warszawy nie
        stoją jednak na straconej pozycji - mają w ręku potężny oręż jakim
        jest głos wyborcy. Może pokażmy dzisiejszym decydentom, że po
        następnych wyborach może już ich nie być jeśli nadal będą nas olewać
        i podejmować bezsensowne decyzje? Może trzeba zebrać kilkadziesiąt
        tysięcy podpisów pod petycją żądającą likwidacji buspasa a może
        wystarczy np. założyć stronę www.podziekujradnymwarszawy.pl i
        pokazać poprzez wpisy, ilu z nas, wyborców i za co "podziękuje"
        obecnym radnym i w następnych wyborach na pewno na nich nie
        zagłosuje? To my wybieramy radnych i my możemy ich odwołać;
        wystarczy przy najbliższych wyborach postawić krzyżyk przy innym
        nazwisku... A mamy za co "dziękować" - buspas na TŁ, rzeź niemal
        wszystkich inwestycji drogowych w najbliższym czasie, kiepska
        infrastruktura (brak parków, placów zabaw, miejsc rozrywki, o
        tramwajach czy metrze nie wspomnę...) Dlaczego miasto przeznacza
        kilkaset milionów PLN na stadion Legii a wycina inwestycje drogowe
        na Pradze?!!! Ile podpisów potrzeba żeby radni miasta zaczęli się z
        nami liczyć?

        Niestety jest pewne mocne lobby za buspasem: dziennikarze... Kilka
        dni temu czytałem w GW sensowny list czytelnika z apelem o
        likwidację buspasu a pod listem jakiś światły "redaktor" raczył
        umieścić komentarz że buspas jest super, powinniśmy przesiąść się do
        komunikacji miejskiej a w ogóle to buspas jest za krótki bo autobusy
        stoją w korkach przy dojazdach do niego!!!! GENIUSZ! Jak tak, to
        zróbmy buspasy od Starej Miłosnej, Janek, Łomianek, Marek,
        Legionowa, Otwocka, Mysiadła i Ożarowa i zamknijmy centrum dla
        samochodów!!! Będzie super, "geniuszu-redaktorze".... Może pokażmy
        radnym, że to od nas zależą ich stołki a nie od inteligentnych
        inaczej redaktorów GW...?
      • Gość: Bobi Do Radnego Jakuba Jagdzińskiego i nie tylko IP: 212.160.172.* 14.10.09, 11:03
        Witam panie Jakubie.
        Muszę przyznać, że brakuje mi w tym wszystkim strategii no i może
        konsultacji tej strategii, ale to drugie jest sprawą wtórną. Ja
        rozumiem busbasy, rozumiem problemy budżetu, ale chciałbym żeby w
        tym szaleństwie była metoda.
        To co mogę wam zapropnować, jako racjonalne, to normalna analiza
        biznesowa kilku wariantów, obejmująca kto, do kiedy za ile i co
        zbuduje/kupi, i ile to coś będzie kosztowało użytkowników.
        Proponuję 3 warianty:
        1. Wariant tylko drogi - skrajny
        Zostawiamy komunikację publiczna jaka jest, utrzynując jej tylko
        obecny stan i rozwijamy tylko drogi dla samochodów,
        Ile będzie kosztowało odkorkowanie Warszawy? i utrzymanie w miarę
        przjezdnych dróg? budowa nowych tras i mostów? przy uwzględnieniu
        przyrostu iości samochodów.
        W jakim czasie te iwnestycje się dokonają?
        Ponieważ użytkownikami będą kierowcy? ile miesięcznie powinni
        płacić "abonamentu" za takie iwnestycje? i korzystanie z wjazdu do
        Warszawy jako .
        2. Tylko komunikacja publiczna - skrajny
        Nie rozbudowujmy żadnych dróg (to w sumie jest w znacznym stopniu po
        praskiej/prwobrzeznej części Warszwy realizowane)
        Budujemy linie tramwajowa przez całe miasto, Od Falenicy przez
        Gocława do Białołęki i na Włochy i .... wszędzie. Budujemy 5? 6? 10?
        linii metra. Wszystko oczywiście w miarę racjonalnie (nie ejstem
        inżynierem ruchu). Rozbudowujemy komunikajcę autobusową. Wstawiamy
        buspasy wszędzie tam gdzie gdzie są przynajmniej dwie jezdnie.
        Blokujemy wjazd samochodów do centrum, wjazd tylko dla VIPów albo
        krezusów.
        Ile to będzie kosztowało?
        Do kiedy zrobimy?
        Jaki będzie koszt biletu miesiacznego na wszystko co się rusza? bez
        dotacji budżetu miasta?
        Ile ta komunikacja przewiezie ludzi?
        3. Wariant pośredni.
        Według waszego uznania. Może Park&Ride?
        Ale pokazujący na koniec ile będzie to kosztowało samochodziaży i
        ile będzie kosztował miesięczny na komunakcję mieską.

        Jeśli mi takie wyliczenia i strtegię przedstawicie jako władze kte
        wybierałem, będę wiedział że ktoś myśli, myśli racjonalnie i myśli o
        mieszkańcach ... o większości mieszkańców.
        Na razie to zarówno Pan Galas jak i wasza Rada działacie z dnia na
        dzień, reagując na sytuacje, a nie kreując tych sytuacji. Bo
        podjęcie decyzji o i kilku Buspassach nie jest działaniem
        kreatywnytm ale akcyjnym, reakcją na chwilową potrzebę. Działań Rady
        nie skomentuję, bo mi żal słów. Albo was ktoś robi w .... bamusa,
        albo nie musi.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka