Dodaj do ulubionych

Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed...

12.05.10, 19:57
Dlaczego na pierwszym filmiku autobus wjechał na skrzyżowanie przy żółtym świetle?

S.
Obserwuj wątek
    • nadirex Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j 12.05.10, 20:02
      sammler napisał:

      > Dlaczego na pierwszym filmiku autobus wjechał na skrzyżowanie przy
      żółtym świet
      > le?
      >
      > S.
      tak, to wprost niewybaczalne.... i jakze istotne....
      • pereiro Kto to napisał? 13.05.10, 00:42
        Zacytuję:

        Warszawiacy, którzy upierają się przy jeżdżeniu samochodem, w jeszcze
        większym korku stoją popołudniu. Z pl. Bankowego do Parku Praskiego jedzie się
        ze średnia prędkością 5,4 km/h, podczas gdy autobus czy tramwaj jedzie nawet
        cztery razy szybciej (22,2 km/h). Na szczęście coraz więcej osób decyduje się na
        jazdę komunikacją zbiorową.


        Powiedzieć, że to tekst stronniczy, to mało. Autor nie tylko nie kryje swojego
        stosunku do samochodów (negatywnego), odmawia ludziom prawo do wyboru środka
        transportu używając deprecjonujących określeń (upierają się, na szczęście coraz
        więcej), ale pomija oczywiste wady poruszania się komunikacją zbiorową. Zapomina
        o tym, że w autobusach i tramwajach jest tłok, wielu współpasażerów śmierdzi
        (sam wolę spędzić godzinę we własnym samochodzie, niż 15 minut w smrodzie w
        tramwaju), autobusy płoną, spóźniają się, grasują w nich złodzieje etc. Żeby
        popełnić coś równie żenującego, trzeba nie mieć za grosz etyki dziennikarskiej
        lub być zwyczajnym idiotą.
        • Gość: torro zajmuja sie takimi bzdurami a miasto sie coraz bar IP: *.chello.pl 13.05.10, 07:03
          dziej korkuje, za leb tych glabow wywalic z urzedow poslac do
          zamiatania ulic bedzie wiekszy pozytek
          a komunikacje i budowa nowych ulic, mostow i inna potrzebna
          infrastruktura niech sie zajma prawdziwi fachowcy
        • Gość: zartiepl Re: Kto to napisał? IP: 94.254.241.* 14.05.10, 07:34
          > lub być zwyczajnym idiotą.

          Tą wypowiedzią ustawiłeś się w tym samym szeregu. W całym cywilizowanym świecie
          miasta są dla ludzi, a nie dla samochodów. Cieszę się, że Warszawa wreszcie
          powoli przestaje być miastem azjatyckim, do pełni szczęścia brakuje jeszcze,
          żeby zrobili porządek z parkującymi wszędzie samochodami.

          Jak Ci się to nie podoba poszukaj sobie pracy gdzieś na przedmieściach.
      • sammler Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j 13.05.10, 11:21
        Oczywiście, że niewybaczalne. Bo sugeruje, że kierowcy komunikacji miejskiej
        łamią prawo o ruchu drogowym. No i sugeruje pobłażliwość dla tego rodzaju
        wykroczeń...

        Kto jak kto, ale SISKom mógłby się w tej sprawie bardziej postarać...

        S.
    • Gość: Kierowca bombowca Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j IP: *.chello.pl 12.05.10, 20:08
      Bo to było wczesne żółte. Jeszcze prawie zielone.
      • Gość: Admiral Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j IP: 195.216.250.* 13.05.10, 08:18
        Po prostu - samo życie;-)
      • tom_aszek Potrzebujemy 5-częściowych sygnalizatorów :) 13.05.10, 12:39
        Gość portalu: Kierowca bombowca napisał(a):

        > Bo to było wczesne żółte. Jeszcze prawie zielone.

        Kolor prawie zielony? :) Potrzebujemy więc sygnalizatorów z 5 światłami:

        = czerwone
        = pomarańczowe (inaczej: wczesne czerwone)
        = żółte
        = prawie zielone (inaczej: wczesne żółte)
        = zielone

        Bałbym się jechać albo przechodzić przez skrzyżowanie z takimi światłami :)
    • Gość: UFO Kieszonkowcy podpisują sie pod tym zdaniem! IP: 178.56.138.* 12.05.10, 20:36
      "Na szczęście coraz więcej osób decyduje się na jazdę komunikacją zbiorową"
    • tommy.boy.ltd Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed... 12.05.10, 20:43
      Dlaczego tam są pasy dla pieszych?! Na pierwszy rzut oka widać że wybudowanie
      kładki dla pieszych nad jezdnią poprawiłoby bezpieczeństwo i podniosło
      przepustowość.
      • dorsai68 Taaa... jasne. 12.05.10, 20:59
        Na przystanek po drabinkach sznurowych z tej kładki?
        A jak chciałbyś tę kładkę przeć w tym miejscu? Bo taka kładka to nie chce jakoś lewitować.
        • tommy.boy.ltd Re: Taaa... jasne. 12.05.10, 23:43
          Dziwnym trafem na mitycznym zachodzie da się takie rzeczy robić, stanowią wręcz
          swego rodzaju wyzwanie, okazję żeby wymyślić coś nowego może i pociągającego
          większe zmiany. Tylko w tym kraju nie da się.
          • Gość: p oooo kolo ales walnal IP: 121.98.112.* 13.05.10, 05:50
            Najpierw myslalem, ze podpuszczasz. Ale najwyrazniej mowisz serio, co
            oznacza, ze nie masz pojecia o czym mowa.
            Przystanek znajduje sie u wylotu tunelu pod Starym Miastem. Budowanie
            tam kladki to jak budowa mostu wzdluz brzegow rzeki (i to kilka metrow
            od niej).
            Pozdrawiam
            • tom_aszek Zlikwidować przejście dla pioeszych przy tunelu 13.05.10, 12:45
              Gość portalu: p napisał(a):

              > Budowanie
              > tam kladki to jak budowa mostu wzdluz brzegow rzeki (i to kilka metrow
              > od niej).

              Zauważ, że stosunkowo niedaleko od tego miejsca znajduje się tunel przeprowadzony wzdłuż rzeki (i to kilka/naście metrów od niej) :)

              Ja bym raczej zrobił na środku Trasy W-Z (od tunelu do miejsca nad parkingiem) długą wysepkę z płotkiem uniemożliwiającym pasażerom z tych przystanków przechodzenie na drugą stronę Trasy przez przejście dla pieszych (przejście do likwidacji): Kto wysiada po stronie Zamku, idzie/jedzie schodami po tej stronie na górę, kto wysiada po stronie kościoła, idzie na górę schodami przy kościele. I już.
              Tylko że chyba brak tam pośrodku miejsca na taką wysepkę i płotek, trzeba było to zrobić przy remoncie.
              • zegrz Re: Zlikwidować przejście dla pioeszych przy tune 13.05.10, 15:03
                Ja tam myślę, że dużo prościej byłoby nie puszczać tam samochodów. A na most
                wjazd/zjazd tylko z Wisłostrady.
              • rlnd Re: Zlikwidować przejście dla pioeszych przy tune 14.05.10, 10:05
                > Zauważ, że stosunkowo niedaleko od tego miejsca znajduje się tunel
                przeprowadzony wzdłuż rzeki (i to kilka/naście metrów od niej) :)


                Tunel wzdluz rzeki to po prostu potwornosc, jak oni mogli takie w Paryzu
                pobudowac ...
              • Gość: Glonojad Re: Zlikwidować przejście dla pioeszych przy tune IP: *.home.aster.pl 22.08.10, 13:35
                Tyle, że to nic nie da z punktu widzenia komunikacji samochodowej, a przecież o
                to się rozchodzi.
            • Gość: pzdr. Najlepsze było by przejście podziemne IP: 83.230.121.* 24.09.10, 10:52
              z dwoma zejściami na każdy "peron". Zamiast schodów można by zastosować pochylnie (mogły by być ruchome) Kładka nad drogą oznaczała by więcej schodów (z których nie da się zrezygnować) co było by mniej przyjemne dla wózków i osób starszych.

              niestety oba rozwiązania nie mają szans na realizację bo przecież sygnalizacja świetlna tańsza a jak się jeszcze przed nią postawi fotoradar to poza godzinami szczytu jeszcze się na tym zarobi... czyli będzie można bardziej nieudolnie i nieefektywnie rządzić.

              takie nasze są realia
              • Gość: PS. Re: Najlepsze było by przejście podziemne IP: 83.230.121.* 24.09.10, 11:01
                najlepsza opcja była by puścić w tym miejscu manipulować ruchem samochodami czyli puścić je "pod ziemię" lub "nad ziemię", ale takie rzeczy to nieprędko u nas.
              • Gość: Fikus Re: Najlepsze było by przejście podziemne IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.03.11, 09:57
                Kolejny ekspert co nie widział tego miejsca, obawiam się. Ale widział tam sygnalizację, ciekawe.
      • Gość: jjj Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j IP: *.range86-128.btcentralplus.com 12.05.10, 21:41
        bo tam nie ma jak zrobic kladki ,przyjedz do wawy i potem pisz bzdury
      • Gość: renton Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j IP: 212.160.172.* 30.07.10, 09:23
        A ludzie z tej kladki co proponujesz beda skakac na dach autobusow i tramwajow...
        Kladka tak na prawde tam jest bo mozna wejsc z obu stron ulicy nad trase WZ (to
        sie nazywa plac zamkowy).

        Problem przystanku polega na tym ze wiata przystankowa jest na chodniku a
        tramwaje zatrzymuja sie na srodku jezdni czyli pasazerowie wsiadaja z jezdni a
        nie z chodnika

        Proponuje wypowiadac sie po wczesniejszym odwiedzeniu miasta, miejsca o ktorym
        jest mowa. Warszawska starowka nie jest moze oszalamiajaca ale i tak zapraszamy
    • Gość: Piotrek Jedyne sensowne rozwiązanie to zamienić miejscami IP: *.chello.pl 12.05.10, 20:44
      tram-bus-pas z pasem dla reszty czyli tramwaje na skrajny prawy a reszta
      środkiem. Dodatkowo - piesi górą albo dołem i finito. Najtańsza opcja i
      najbardziej logiczna - nikt, nikomu nie wchodzi w drogę
      • dorsai68 Racjonalizatorze drogi, 12.05.10, 20:54
        a wziąłeś pod uwagę fakt, że to spowoduje, że tramwaje nie zmieszczą się w tunelu trasy WZ?

        Przemyśl ten pomysł ponownie, zwłaszcza w kwestii kosztów i logiki.
        • Gość: Piotrek Re: Racjonalizatorze drogi, IP: *.chello.pl 12.05.10, 21:01
          logika nakazuje przesunąć tramwaje na prawo. Tunel można poszerzyć rezygnując z
          zaokrągleń (przekrój prostokątny)
          • Gość: Glonojad Re: Racjonalizatorze drogi, IP: *.home.aster.pl 12.05.10, 21:40
            Znaczy się, wybudować od nowa, rozwalając plac Zamkowy.

            Naprawdę uważasz, że będzie to tańsze, szybsze i sprawniejsze od poszerzenia
            nasypu trasy W-Z na wysokości przystanków?
        • Gość: x Re: Racjonalizatorze drogi, IP: *.centertel.pl 12.05.10, 21:01
          już nie mówiąc o tym że:
          1. trzeba 2 x skrzyżowac ruch - aby tramwaje zjechały na bok a potem
          żeby wróciły,
          2. gdzie tam widzisz miejsce na przejście dołem albo górą
          • Gość: mgr Re: Racjonalizatorze drogi, IP: *.jmdi.pl 12.05.10, 21:14
            no właśnie, miejsca na przejście po prostu nie ma...
            a co do skrzyżowania ruchu tak by tram.mogły zjechać na prawo np. to
            też wydaje mi się średnim pomysłem...
            najgorzej że to blisko Wisły.. ale marzyłby się dla aut tunel pod
            przystankiem tram-bus i wtedy piesi mogliby spokojnie przechodzić..
            tylko czy rozsądnie względem pieniędzy to już inna sprawa..
          • Gość: Piotrek Trzeba było od razu ustawiać tory z prawej przy IP: *.chello.pl 13.05.10, 10:17
            przy okazji remontu a nie teraz kombinować jak koń pod górę.
            • Gość: Fikus Re: Trzeba było od razu ustawiać tory z prawej pr IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.03.11, 09:59
              Gość portalu: Piotrek napisał(a):

              > przy okazji remontu a nie teraz kombinować jak koń pod górę.

              Przy ścianie tunelu, nie?

              Kurczę, nic dziwnego że mamy Galasa, on to jeszcze nic w porównaniu z takimi mędrkami jak ten od kładki i ten od tramwajów po ścianie tunelu... Czyli mogłoby być gorzej...
      • Gość: Janek A ja bym po prostu zawiesił tam światła IP: *.multimo.pl 12.05.10, 21:25
        A ja bym po prostu zawiesił tam światła, korek bardzo często powodują tam piesi
        cały czas wchodzący na pasy (szczególnie po południu).
        Można by zrobić wersję bardziej skomplikowaną i np zrobić tak by nadjeżdżający
        autobus zmieniał sobie światło :O
    • Gość: K. Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed... IP: 212.180.165.* 12.05.10, 21:20
      Wariant 1/2 jest bardzo interesujący - w sumie fajny pomysł.
      3 raczej znacznie słabszy - bardzo wąska wysepka, przy jednym pasie w poprzek ludzie będa przełazić losowo i przepustowośc spadnie.
    • Gość: pyton analiza za darmo made by pyton IP: 80.50.4.* 12.05.10, 21:38
      najwiecej czasu autobusy i tramwaje tracą rano na wysokości dworzec wileński - pomnik 4 śpiących. Bezmyśle wjezdzanie na skrzyżowanie przez kierowców samochodów osobowych, autobusów miejskich i tramwai powoduje, że czasami tramwaj potrafi czekac 3-4 światła, zanim opuści skrzyżowanie....
    • janekplaskacz Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed... 12.05.10, 22:16
      Szkoda, że nikt nie był tak mądry przy remoncie Mostu Poniatowskiego !!!
      • Gość: gosc Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.10, 19:12
        Na Poniatowskim ruch jest zbyt duży - zakorkowałoby się przed Palmą z powodu samej wymiany pasażerów, nawet pomijając problem sygnalizacji.
    • w.i.l Bus-debilizm. 12.05.10, 22:30
      Gronkiewicz-Waltz z racji wrodzonej głupoty z uporem maniaka
      ignoruje fakt, że Warszawa to AGLOMERACJA.
      To oznacza, że podróżuje po niej masa ludzi mieszkająca na co dzień
      na obrzeżach i w pobliskich miejscowościach.
      Tak do 60 km od centrum.
      Dla tych ludzi dojazdy do stolicy komunikacją miejską są abolutnie
      poza wyborem.
      Dla nich samochód to być albo nie być w pracy w stolicy.
      I liczba tych osób będzie coraz szybciej rosnąć.
      • antygronkowiec kto płaci za te pseudoanalizy? MY!!! bufet WON!!! 12.05.10, 22:34
        ile jeszcze pieniedzy rozpuści, roztrwoni, rozkradnie ekipa
        bufeciary, dzisiaj się ta rura pokaząła z konikami dla nędznej
        POlicji warszawskiej
        • Gość: p wyobraz sobie, ze sa ludzie, ktorzy maja pasje IP: 121.98.112.* 13.05.10, 05:59
          I ci ludzie w przeciwienstwie do ciebie potrafia robic pewne rzeczy
          za darmo - dla czystej radosci poprawiania jakosci zycia w miescie, z
          ktorym sie identyfikuja.
          Wyobraz sobie, ze sa tacy, ktorzy widza cos wiecej niz czubek
          wlasnego nosa i maja szersze horyzonty niz praca-dom-praca-dom,
          jedzenie-spanie-praca-sranie.
          Teraz wejdz sobie na strone SISKOM i zobaczysz swiat zupelnie innych
          ludzi niz ci, ktorzy cie otaczaja. To jest swiat ludzi swiadomych i
          aktywnych spolecznie.
          Potem sprawdz w slowniku co znaczy slowo spolecznie bo przypuszczam,
          ze jest to dla ciebie zupelnie obce pojecie.

          Pozdrawiam
          • pavle Re: wyobraz sobie, ze sa ludzie, ktorzy maja pasj 13.05.10, 09:47
            > Teraz wejdz sobie na strone SISKOM i zobaczysz swiat
            > zupelnie innych ludzi niz ci, ktorzy cie otaczaja. To
            > jest swiat ludzi swiadomych i aktywnych spolecznie.

            o, zatrudniliście marketingowca?
      • Gość: Warszawiak prowincja WON IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 12.05.10, 22:35
        Jak ktoś mieszka na prowincji 60 km od centrum Warszawy, to niech
        się zajmie uprawą owsa, hodowlą trzody chlewnej lub agroturystyką,
        zamiast zasmradzać Warszawę swoim samochodzikiem.
      • mk72 Re: Bus-debilizm. 12.05.10, 22:48
        Ale nie trzeba tym samochodem wjeżdżać do centrum stolicy. Można go zostawić na
        obrzeżach i po samej Warszawie jeździć komunikacją miejską.
        • rlnd Re: Bus-debilizm. 13.05.10, 08:28
          No dobra, to slucham gdzie mozna zostawic ten samochod na obrzezach. Powiedzmy
          ze jade z Otwocka, do pracy na Woli. Gdzie mam zostawic samochod i jak sprawnie
          dojechac powiedzmy na ul. Gorczewska.

          Poza tym, przypominam, ze Trasa Lazienkowska, na ktorej jest buspas, wciaz
          oznaczona jest jako DK2/E30, a wiedzie ponoc wlasnie przez centrum ...
          • robert_c Re: Bus-debilizm. 13.05.10, 09:42
            jedziesz pociągiemrlnd napisał:

            > No dobra, to slucham gdzie mozna zostawic ten samochod na
            obrzezach. Powiedzmy
            > ze jade z Otwocka, do pracy na Woli. Gdzie mam zostawic samochod i
            jak sprawnie
            > dojechac powiedzmy na ul. Gorczewska.

            Jeśli jedziesz z Otwocka, to samochód zostawiasz w Otwocku
            (najlepiej pod swoim domem lub w swoim garażu - to najlepszy
            Park&Ride), a do Warszawy jedziesz pociągiem. Wysiadasz na stacji
            Warszawa Zachodnia i przesiadasz się w autobus linii 523, który
            dowiezie Cię na Górczewską.

            > Poza tym, przypominam, ze Trasa Lazienkowska, na ktorej jest
            buspas, wciaz
            > oznaczona jest jako DK2/E30, a wiedzie ponoc wlasnie przez
            centrum ...

            Stare i nieaktualne oznaczenia z czasów, gdy nie było Trasy
            Siekierkowskiej. ZDM niestety nie potrafi na czas zmieniać znaków
            drogowych i oznaczeń.
            • rlnd Re: Bus-debilizm. 14.05.10, 09:40
              > Jeśli jedziesz z Otwocka, to samochód zostawiasz w Otwocku
              > (najlepiej pod swoim domem lub w swoim garażu - to najlepszy
              > Park&Ride), a do Warszawy jedziesz pociągiem. Wysiadasz na stacji
              > Warszawa Zachodnia i przesiadasz się w autobus linii 523, który
              > dowiezie Cię na Górczewską.

              Jasne. Powiedzmy nawet ze zmiescisz sie do pociagu i na niego nie czekasz.
              Powiedzmy nawet ze pociag ma klimatyzowane wnetrze, ludzie nie sa chorzy i
              spoceni. Ile czekasz na przesiadke w 523 ? Ile razem zajmie Ci dojazd ?


              >
              > Stare i nieaktualne oznaczenia z czasów, gdy nie było Trasy
              > Siekierkowskiej. ZDM niestety nie potrafi na czas zmieniać znaków
              > drogowych i oznaczeń.
              >
              >

              Juz o tym dyskutowalismy. Na wlasnej stronie:
              siskom.waw.pl/obwodnica-sr-poludnie.htm piszecie o tym ze to czesc DK2
              (drugie zdanie), takie same informacje dostaje z Wikipedii, Google, dowolnych
              map, nawigacji, a takze tablic w obrebie Warszawy.

              Chocbys nie wiem jak sie wysilal, tutaj na forach, Trasa Lazienkowska wciaz jest
              oznakowana jako DK2/E30.
              • Gość: gosc Re: Bus-debilizm. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.10, 19:20
                Linia 523 kursuje w szczycie co ok. 5min, a rano jedzie w przeciwpotoku, więc nie odstoi w korku. Pociągi z Otwocka w szczycie są co 15, a przez większość dnia co 30min. Akurat strzeliłeś bardzo sprawne połączenie, o wiele szybsze od samochodu na tej trasie.
              • Gość: cycu Dojazd pociągiem zajmie krócej.. IP: 204.45.133.* 25.07.11, 21:31
                .. niż samochodem. Proponuję koledze spróbować, a potem się wypowiadać. Ja też przez długi czas nastawiony byłem negatywnie do zbiorkomu i pchałem się do centrum autem, aż spróbowałem kombinacji pociąg+autobus i okazało się że wcale nie jest tak źle. Naprawdę polecam wypróbować.
            • rlnd Re: Bus-debilizm. 14.05.10, 09:55
              Aha, a skoro juz tu sie odezwales, to mam pytanie, jak to jest ze firmujecie
              nierzetelna analize efektywnosci buspasa Trasy L ?

              Co to za badania, ktore sa robione raptem przez 1 dzien ? Co to za porownania,
              ktore odnosza sie do wybranych 2 godzin z tego 1 dnia ? O wyciaganiu dziwnych
              wnioskow z wlasnych wynikow juz nie wspomne.

          • Gość: Llama Re: Bus-debilizm. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.07.10, 14:56
            Zostawiasz samochód na P+R w Aninie, wsiadasz w pociąg, wysiadasz na Ochocie,
            przesiadasz się do 501. Jeździłam tak do pracy, z Anina na Górczewską w godzinę,
            podczas której mogłam spokojnie poczytać.
        • Gość: jood Re: Bus-debilizm. IP: *.jeleniagora.hypnet.pl 12.01.11, 22:21
          Niestety, w.i.l. nie może tak zrobić - korona spadłaby mu z głowy, i podziurawiła gumiaki.
      • Gość: Glonojad Re: Bus-debilizm. IP: *.home.aster.pl 12.05.10, 23:11
        I ułatawiając dojazdy z coraz dalej położonych miejscowości, napędzać demona
        urban sprawlu? Beż żartów!
      • Gość: p Gdzie mieszkasz? IP: 121.98.112.* 13.05.10, 06:01
        jw.
        • Gość: Rurecki Pewnie we wsi 60 km od stolicy IP: 195.117.162.* 13.05.10, 09:51
      • zegrz Re: Bus-debilizm. 13.05.10, 15:07
        Ciekawe, a mój znajomy właśnie się przerzucił na zestaw kolej-tramwaj-tramwaj bo
        jednak szybciej niż samochodem przez Centrum. I jeśli nie musi po południu
        skorzystać z auta to jeździ zbiorkomem.
    • mk72 Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed... 12.05.10, 23:00
      Dla mnie te symulacje są nieczytelne. Nie wiadomo, gdzie mają być przejścia
      dla pieszych, w którym kierunku (skąd/dokąd) jadą pojazdy, jak to jest
      umiejscowione względem już istniejących obiektów.
    • mlopaci W analizach efektywności buspasów są błędy 12.05.10, 23:27
      Dzisiaj czytałem analizę efektywności buspasa na TŁ. W tych analizach są błędy
      matematyczne na poziomie gimnazjum. Autorzy nie rozumieją pojęcia średniej, a
      z dodawaniem mają problemy.
      Polecam uważne przeczytanie analizy buspasa na TŁ od strony 55. Dostępna na
      stronach SISKOMu.

      A jakby ktoś nie chciał liczyć:
      1) Tabela 8 ze strony 55 zawiera dane o liczbie pasażerów autobusów i
      samochodów na PIĘCIU ODCINKACH TŁ przed i po wdrożeniu buspasa. Podsumowanie
      tej tabeli zawiera SUMY pasażerów z wszystkich odcinków. Tabela 9 ze strony
      56 zawiera czasy przejazdu CAŁEGO buspasa.

      Do wzoru z pkt 3 ze strony 57, którym wyliczana jest efektywność buspasa,
      podstawiana jest SUMA_PASAŻERÓW_NA_PIĘCIU_ODCINKACH razy
      CZAS_PRZEJAZDU_CAŁEGO_BUSPASA. To oznacza, że efektywność buspasa została
      zawyżona ok. pięciokrotnie.


      2) Wzór z pkt 3 ze strony 57 jest poprawny dla każdego odcinka oddzielnie.
      Efektywność powinna być policzona dla każdego odcinka
      (LICZBA_PASAŻERÓW_NA_ODCINKU x CZAS_PRZEJAZDÓW_ODCINKA), a następnie
      zsumowana. Nie dopuszczalne jest liczenie ilości pasażerów na poszczególnych
      odcinkach i mnożenie tego średnim czasem przejazdu całej trasy, gdyż bardzo
      zafałszowuje wynik.


      Jak bardzo błędy takie mogą zafałszować wynik, to proszę policzyć: jeśli 100
      pasażerów na I odcinku straciło 1 minutę i 1 pasażer na drugim odcinku zyskał
      100 minut, to prawidłowym wynikiem jest zero. Nikt nie zyskał i nikt nie
      stracił. Licząc metodą z raportu zysk wyniósłby 4999,5 minut.
      • rlnd Re: W analizach efektywności buspasów są błędy 13.05.10, 08:11
        Przypomne, tez, ze przy analizie efektywnosci buspasa na TŁ zebrano dane z
        jednego (!) tylko dnia, i to z konkretnie wybranych godzin (7.00-9.00,
        16.00-18.00 zwanych szczytowymi, 11.00-12.00 zwanych miedzyszczytowymi) - nie
        biorac pod uwage faktu ze godziny szczytu (rozumiane jako zakorkowana trasa)
        znacznie sie wydluzyly.

        Tutaj (analiza trasy WZ) autorzy przynajmniej zbierali dane prawie przez 10 dni ...
        • mlopaci Re: W analizach efektywności buspasów są błędy 13.05.10, 11:07
          rlnd napisał:

          >
          > Tutaj (analiza trasy WZ) autorzy przynajmniej zbierali dane prawie przez 10 dni
          > ...

          Ale ja, po stwierdzeniu, że średnia prędkość samochodów osobowych w szczycie popołudniowym wynosi 5,4 km/h, nie napisałbym:

          "Ruch na Trasie WZ odbywa się dość płynnie, w sposób uporządkowany, na poziomie zbliżonym do przepustowości."

          I jeszcze ciekawostka, że w szczycie samochodem jest szybciej niż w międzyszczycie:
          "Pomiary wskazują, że czas przejazdu samochodem odcinka Dw. Wileński – pl. Bankowy (kierunek do Centrum) w godzinie szczytu porannego wynosi ok. 10min, natomiast w międzyszczycie ok. 16min 30s."
          • rlnd Re: W analizach efektywności buspasów są błędy 14.05.10, 09:42
            > "Pomiary wskazują, że czas przejazdu samochodem odcinka Dw. Wileński –
            > pl. Bankowy (kierunek do Centrum) w godzinie szczytu porannego wynosi ok. 10mi
            > n, natomiast w międzyszczycie ok. 16min 30s.
            "

            Czyzby godziny szczytu sie przesunely, a raczej rozszerzyly ...
    • Gość: gosc Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed... IP: *.pg.com 13.05.10, 06:18
      A wystarczy zlikwidować przejście przez całą ulicę (stawiając
      barierki na środku) i po kłopocie....
      • zegrz Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j 13.05.10, 15:15
        Dobre ;)
        A przecież trasa WZ straciła walory trasy przelotowej, więc prędkośc przejazdu
        samochodem nie ma ŻADNEGO znaczenia.
    • Gość: wz Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed... IP: *.nbp.pl 13.05.10, 07:54
      Moim zdaniem jest jeszcze 4 możliwość. Dojście i zejście z wysepek
      tramwajowych tylko przez pas w stronę Centrum. Tym bardziej że od strony Zamku
      są schody ruchome na Plac Zamkowy a trasa w stronę Pl Bankowego poszerza się
      do 2 a przed samym skrzyżowaniem do 3 pasów jezdni. Zlikwidowanie przejścia
      dla pieszych od strony św. Anny przynajmniej częściowo usprawni ruch od strony
      Centrum. Od Pl Bankowego jest tylko 2 pasy przechodzą w 1 i dodatkowo dochodzi
      zjazd ze Starówki. Znaczna cześć aut ze strony centrum i tak zjeżdża na dół na
      Wisłostradę. Poza tym z powodu słabej widoczności przy wyjeździe z tunelu i
      zjeździe na Wisłostradę dochodzi do częstych potrąceń pieszych.
      • pavle Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j 13.05.10, 09:50
        > Dojście i zejście z wysepek
        > tramwajowych tylko przez pas w stronę Centrum

        chyba piłeś. A może zostawić ruch samochodów tylko w jednym
        kierunku?
        • Gość: wz Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j IP: *.nbp.pl 13.05.10, 10:31
          Uważam że nie ma sensu robić przejścia dla pieszych przez całą trasę W-Z. I tak
          większość podróżujących kieruje się na/z Pl.Zamkowego, korzystając z ruchomych
          schodów. Przy takim rozwiązaniu wjeżdżający na przystanek tramwaj/autobus od
          strony centrum nie blokuje jadących stamtąd samochodów, tylko pozwala im płynnie
          jechać na Pragę lub zjechać na Wisłostradę. Tu światła przydały by się tylko
          przy wjeździe na most z Wisłostrady. Tak organizacja powodowałby moim zdaniem
          mniejsze korki przy Bankowym i sprawniejszy zjazd/wjazd na Starówkę.
          • pavle Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j 13.05.10, 11:31
            > Tak organizacja powodowałby moim zdaniem
            > mniejsze korki przy Bankowym i sprawniejszy zjazd/wjazd
            > na Starówkę.

            być może, oraz - z całą pewnością - wielkie i trwałe
            uciążliwości dla wielu pieszych. Dzięki!
          • zegrz Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j 13.05.10, 15:26
            Ciągle mam wrażenie, że wiele osób nadal nie rozumie, że tu nie chodzi o to by
            ruch samochodowy był sprawniejszy a korki mniejsze, tylko o to by piesi (czytaj
            ludzie;) mieli wygodniej.
            • Gość: wz Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j IP: *.adsl.inetia.pl 13.05.10, 23:22
              Tu chodzi raczej o coś o czym wszyscy zapomniają - KOMPROMIS.
              A dzięki WOLNEMU WYBOROWI wybierasz albo jeździsz np.: szybko i tanio
              komunikacją miejską albo autem i stoisz w korkach wściekając się i marnując paliwo.

              • Gość: asasello Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j IP: *.home.aster.pl 12.03.11, 19:46
                > albo autem i stoisz w korkach wściekając się i marnując pal
                > iwo.

                a potem wylewasz samochodowe frustracje na forum. Niestety niektórym dupy przyrosły do foteli a łapy do kierownic. Traumę codziennego oderwania od ukochanych 4 kółek wylewają potem jadem w internecie każąc pieszym fruwać.
    • Gość: obiektywny Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed... IP: *.chello.pl 13.05.10, 10:47
      >Problemem pozostaje kiepsko zorganizowany przystanek Stare Miasto.
      >Okazuje się, że autobusy i tramwaje jadą znacznie szybciej...

      Tyle to wie kazdy przejazdzający tamtędy czym kolwiek i to za darmo
      bez analizy za grube pieniądze.Mało tego, to już wiedziano nawet
      przed otwarciem tego buso-trampka.
      Po co wydano tyle kasy na analizę która za pół roku będzie nie
      aktualna.
      -Targowa będzie rozkopana.Rozpocznie się budowa metra.
      -Most będzie tylko dla komunikacji miejskiej(po 2 pasy),
      -ruch samochodowy indywidualny przestanie istnieć w tym miejscu na
      dłuższy czas.
      W dalszym czasie większą częsć pasażerów z komunikacji miejskiej
      jadącej tym buso-trampkiem przejmie metro które może uda się
      wybudować?
      Wtedy się okaże że nic nie trzeba zmieniać bo natężenie ruchu
      komunikacji miejskiej na bus-trampku należy zmniejszyć bo wiekszość
      pasazerów korzysta z wybudowanego metra.Głównym miejscem przesiadki
      stanie się istniejąca już stacja Swiętokrzyska,która okaże się za
      mała by przejąć cały potok pasażerów ze stacji Ratusz.Powstanie nowe
      drogie zlecenie o jej przebudowanie.
      Wtedy analiza bus-trampkowa zostanie tylko jako droga pamiątka.
      I okaże się że ten cały bus-trampek nie jest juz taki konieczny.
    • zewszad_i_znikad Uwaga estetyczna na marginesie 13.05.10, 10:50
      Zupełnie na marginesie: byłoby nieźle, gdyby samochody wyglądały
      tak, jak w tej animacji. Niestety ona jest zupełnie nierealistyczna -
      zdecydowana większość samochodów jest w kolorach takich jak
      czerwony (jedyna żywsza wśród popularnych barw), szary, srebrny,
      czarny, antracyt, samochody w żywych, jasnych kolorach takich jak
      żółty, pomarańczowy czy jasnoniebieski stanowią rzadkość. Szkoda...
      świat jest nudny bez kolorów.
    • Gość: Wwiak Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed... IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 13.05.10, 11:23
      Rozwiązaniem jest tylko przejście podziemne i ew. przedłużenie
      ruchomych schodów do podziemia. Całkowite zamknięcie przejść
      naziemnych.
    • danaela Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed... 13.05.10, 12:19
      Byle nie robiąc kładkę, bo to pomysł osoby młodej, sprawnej ruchowo
      i nie obarczonej małym dzieckiem. Bardzo trudno wspinać się na
      kładki i równie trudno z nich zejść. Windy są zwykle za małe dla
      wózków, w tym inwalidzkich, a ich obsługiwanie wymaga silnych i
      sprawnych rąk (pomysł trzymania guzika naciśniętego w czasie jazdy
      mógł się pojawić tylko w głowie zdrowego fizycznie człowieka).
      Naprawdę warto zacząć przystosowywać Warszawę dla pieszych. Warto
      pomyśleć o takim organizowaniu przystanków, by przesiadanie się nie
      wymagało pokonywania kilometrów. Warto by było przywrócić przejście
      dla pieszych na wysokości ulicy Orlej oraz przystanek tramwajowy
      przed placem Bankowym w kierunku na Pragę.
      • zegrz Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j 13.05.10, 15:29
        :) jak miło
        nie czytałem Twojej wypowiedzi przed napisaniem swojej, popieram dodatkowe
        przejścia dla pieszych!!!
    • zegrz Zachwyty zachwytami, a oszczędności 13.05.10, 14:52
      i brak całościowej wizji będą się mścić latami. Ciąg komunikacyjny działa
      faktycznie dobrze, ale:
      1 - powinien działać od Targowej aż za Żelazną;
      2 - nie zbudowano odpowiedniego przystanku przy Zamku;
      3 - nie przebudowano przystanków przy pl. Bankowym - zejścia do podziemi są
      zbyt wąskie jak na taki duży ruch (przesiadka do i z metra!!) a wiaty są za małe;
      4 - AL. Solidarności na odcinku od JPII do pl. Bankowego powinna mieć najwyżej
      dwa pasy (może na odcinku Żelazna-JPII też?) co zmniejszyłoby ilość pojazdów i
      odkorkowało skrzyżowanie Andersa/Solidarności;
      5 - uwolniony pas ruchu mógłby zostać przeznaczony na parkowanie samochodów co
      z kolei uwolniłoby chodniki dla pieszych (teraz nie da się tam przejść), a
      może jakaś zieleń nawet by się zmieściła - w końcu nazwa aleje zobowiązuje;
      6 - gdyby skasować też jeden pas ruchu po stronie północnej (na odcinku pl.
      Bankowy-Żelazna) to można by tam spokojnie wyznaczyć ścieżkę rowerową;
      7 - nie zmieniono oświetlenia - nadal (jak zresztą w całej W-wie) oświetlone
      są jezdnie a na chodnikach jest ciemno, mimo tego, że to pojazdy muszą być
      wyposażone w światła - a piesi nie;)
      8 - nie przywrócono przejść dla pieszych na osi ul. Orlej i przy Sądach, a
      przydałoby się też przejście przy Pomniku Pamięci... (jest tam tylko przez
      Leszno), na odcinku Towarowa-pl. Bankowy są tylko 3 przejścia!!! a niby to
      centrum miasta.
      Itp. itd. Kiedyś się to wszystko poprawi, ale za każdy razem będą utrudnienia
      w ruchu i w sumie znacznie wyższe koszty.
      • Gość: wz Re: Zachwyty zachwytami, a oszczędności IP: *.adsl.inetia.pl 13.05.10, 23:25
        O wiele prościej wyburzyć budynki wzdłuż wszystkich arterii miejskich i zróbmy
        piękne wielopoziomowe 10 pasmowe jezdnie - zmieszczą się wszyscy.
    • Gość: bloodyArt JA mam najlepszy pomysł... IP: *.centertel.pl 13.05.10, 22:02
      ...wystarczy wybudować ruchome schody na... wysepce przesiadkowej, które będą
      prowadziły wprost na plac zamkowy bo większość pasażerów wysiadających tam i
      tak kieruje się na plac zamkowy. W ten sposób nikt nie będzie przechodził
      przez tory i jezdnie :) proste? wyobraźcie sobie jak płynnie by się tam
      jeździło :)
    • Gość: grzegorz Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.05.10, 16:15
      O utrudnieniach dla ruchu i niebezpieczeństwie związanym z
      aktualnymi rozwiązaniami na przystanku przy Starym Mieście pisałm
      prawie rok temu na forum gazety.
      Proponuję zamiast analiz podjąć działania.
      Skandalem było przy remoncie trasy W-Z pozostawienie tego przejścia
      bez świateł.
      Ale dlaczego zmieniać i zrobić porządek, zróbmy kolejną analizę i na
      półkę ją.
    • Gość: gosc Przed wydzieleniem było AŻ 14km/h? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.09.10, 18:58
      To, co podają, to chyba średnia dobowa. W szczycie na pewno było poniżej 10, a nawet 5.
    • Gość: gość Re: Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma j IP: *.chello.pl 17.10.10, 23:13
      Uważam że nalezy na jakiś okres czasu zlikwidować/zawiesić przejście dla pieszych przy Trasie W-Z ( na okres np. 6-ciu miesięcy). Wtedy przekonamy się czy jest ono tam potrzebne i czy zwiększy się przepustowość Trasy.
    • Gość: skafanderek takie tam z ciekawości IP: *.dynamic.chello.pl 07.12.10, 00:53
      Pomijając nierealność ze względów finansowych, to ciekawy jestem czy technicznie byłoby możliwe, żeby w tunelu (patrząc od Centrum) ruch samochodowy schodził do poziomu -1 i wychodził na poziom 0 w okolicy stomatologii, czy nie groziłoby to św. Annie i skarpie?

      Bo w górę (jak to niektórzy proponowali) nic nie można pchać - nie tylko z braku miejsca (miejsce by się mogło znaleźć - kładka nie nad ulicą ale zejścia bezpośrednio z pl. Zamkowego na wysepkę przystanku z jakąś formą windy dla wózków - pewnie byłoby to do wykombinowania - chociaż znowu bardzo drogie) jednak nie wyobrażam sobie tego z punktu widzenia estetycznego - popsucie panoramy z pl. Zamkowego, agresywne wejście w widok zamku i św Anny z boku... byłoby to dramatyczne i chyba nawet dobry projekt byłby tutaj trudny do zaakceptowania.

      I jeszcze jedno pytanie - do wizualizacji - rozumiem, że likwidowany jest chodnik znajdujący się po bokach jezdni (inaczej nie zmieszczą się wysepki). To co w takim razie z przejściem pieszym przez mosy - w jaki sposób miałby się ten ruch odbywać?

      A może system śluz coś w stylu tego co zrobiono na Obozowej, tylko mocno lepiej zsynchronizowane..
    • Gość: Gość Wyniki analizy: tram-bus-pas działa, ale ma jed... IP: *.centertel.pl 20.01.11, 10:48
      Po południu pisze się osobno...
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka