Dodaj do ulubionych

zabierają nam 518 !!!!!

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.02.07, 18:38
Zgodnie z informacjami ZTm , od 12 lutego szykują się poważne zmiany tras
autobusowych , dotyczące m.in. Białołęki . korekcie ma ulec trasa linii 518 ,
przede wszystkim przez LIKWIDACJĘ wielu przystanków dotychczasowych - np.
Ekspresowej , Płochocińskiej czy Białołęki- Ratusza .
czy nie sądzicie ,że powinniśmy w tej sprawie zabrać głos , zaprotestować
przeciw takim " udogodnieniom " ??
zachęcam do wysyłania maili do ZTM - jest jakaś szansa na zmianę decyzji
adres : konsultacje@ztm.waw.pl lub kontakt pod numerem całodobowej infolinii
94-84.


Obserwuj wątek
    • Gość: Rychu Nic nie zabieraja! Umiesz czytac? IP: *.spray.net.pl 02.02.07, 23:12
      518 zostaje przeksztalcone w 503. Wylaczenie przystankow pozwoli na
      przyspieszenie tej linii i bedzie ona wreszcie pospieszna. Widac to na
      przykladzie 509, ze wylaczenie niepotrzebnych przytankow wyszlo tej linii na
      dobre. Wylaczenie Ekspresowej, Płochocińskiej nie ma znaczenia, tam wsiada 1-2
      osoby, a w wiekszosci przypadkow 0. Podobnie z Białołęka-Ratusz (ktory i tak
      byl NZ). Badania napelnien w linii 518 wyraznie to potwierdzilo.
        • Gość: p2p Re: zabierają nam 518 !!!!! IP: *.acn.waw.pl 03.02.07, 08:18
          > dobra dobra , ale co z ludźmi którzy wsiadali na tych przystankach , które będą
          > wyłączone ? płacą taki sam bilet jak całą reszta a tu ZTM funduje im komfort
          > przesiadek ..... nieźle

          No i co z tego ze placa? Wszyscy (prawie) placa i pewnie kazdy by chcial bez
          przesiadek - niestety tak sie nie da. Jesli chodzi o 518 to bardzo dobra decyzja
          z likwidacja przystankow na Modlinskiej. Ja bym jeszcze proponowal zeby E-4 w
          koncu przestalo sie zatrzymywac na ekspresowej. To ma byc linia sluzaca
          polaczeniu Tarchomina z pl. Wilsona a nie linia przesiadkowa dla ludzi, ktorzy i
          tak moga wsiasc na Zeraniu w autobusy, w ktore wsiadaja na Ekspresowej.
          • Gość: BYRON 156 Re: zabierają nam 518 !!!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.02.07, 13:05
            ciekawe co byś mówił , gdyby to Twój przystanek skasowali , czy też byś
            popierał takie zmiany ?? Szczerze wątpię . Osobiście mnie one nie dotyczą , ale
            rozumiem ludzi , dla których będzie to poważne utrudnienie . Poza tym , czy
            naprawdę mieszkańcom nie potrzeba nic innego jak połączenie Tarchomina z
            Natolinem ?? Kto to w ogóle wymyślił ?? Ile taki autobus będzie jechał ???
            Popieram ludzi protestujących , sam wysłałem już maila do ZTM i was też do tego
            namawiam ,
            • Gość: p2p Re: zabierają nam 518 !!!!! IP: *.acn.waw.pl 03.02.07, 21:51
              > ciekawe co byś mówił , gdyby to Twój przystanek skasowali , czy też byś
              > popierał takie zmiany ?? Szczerze wątpię

              Tak sie sklada, ze dojezdzam 104 do pracy i strace ta mozliwosc kiedy wejda nowe
              zmiany. Nie prostestuje bo wiem, ze ta linia byla slabo oblozona i protesty
              bylyby bez sensu.
            • Gość: Rychu Re: zabierają nam 518 !!!!! IP: *.spray.net.pl 04.02.07, 10:22
              > Poza tym , czy naprawdę mieszkańcom nie potrzeba nic innego jak połączenie
              > Tarchomina z Natolinem ??

              To jest polaczenie Tarchomin - Centrum - Natolin. Pelna wymiana pasezerow
              nastapi w centrum.

              > Kto to w ogóle wymyślił ??

              Planisci z ZTM opracowujacy elastycznosc komunikacji miejskiej. I to bardzo
              dobry pomysl.

              > Ile taki autobus będzie jechał ???

              Dodaj czas przejazdu 518 i 503.
    • rpw45 Re: zabierają nam 518 !!!!! 03.02.07, 18:23
      Tłumaczenie ZTM, że trzeba zmienić przebieg linii i ograniczyć
      liczbę przystanków bo gdzieś wsiadalność do autobusów jest większa
      jest absurdalna! Idąc tym tokiem rozumowania niech wszystkie
      autobusy kursują jedną linią z trzema przystankami w całym mieście.
      To dopiero będzie wsiadalność! A jak szybko będą jeździć!
      Dla mieszkających w Nowodworach i przy ul. Światowida popierających
      planowane rozwiązania proponuję metro, które jak ruszy z Nowodworów,
      to się zatrzyma dopiero na Kabatach!
      • kilovolt Re: zabierają nam 518 !!!!! 03.02.07, 18:56
        Przecież te ograniczenie liczby przystanków wyszło z pomiarów. Dzięki temu
        skróci się czas przejazdu do centrum. Z tego przecież większość będzie
        zadowolona skoro autobus będzie jechał szybciej i rzadziej przystawał. Liniom
        przyspieszonym trzeba przecież ograniczać liczbę przystanków szczególnie tych na
        których jest małe wykorzystanie, inaczej będzie linią przyspieszoną tylko z nazwy.
        • Gość: agawa Re: zabierają nam 518 !!!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.02.07, 19:14
          Ludzie! o co wam chodzi? linie o numerach 5xx to są linie przyśpieszone które
          mają za zadanie jak najszybciej przemieszczeć sie z peryferii do centrum lub
          węzłów przesiadkowych, a więc muszą omijać dużo przystanków!od zatrzymywania
          się na każdym są linie 1xx i 3xx!Tarchomin i Nowodwory cieszą się z takiej
          reformy a ci co krytykują to mieszkańcy wsi pod warszawą typu legionowo
          jabłonna nieporęt przesiadali się oni z 705 723 czy 801 do 518 na likwidowanych
          przystankach i są wściekil.drodzy mieszkańcy nie warszawy linie przyśpoieszone
          mają za zadanie przede wszystkim służyć warszawiakom a nie wiochmenom, jak nie
          rozumiecie struktury organizacyjnej warszawskiej komunikacji miejskiej to sie
          nie wypowiadajcie.Cieszcie się że macie te 7xx i 8xx..
          • rpw45 Re: zabierają nam 518 !!!!! 03.02.07, 20:58
            Drogi Warszawiaku! Pomimo miejsca zamieszkania to twoja mentalność
            jest na poziomie wiochmena!

            Otóż nie mieszkam w Legionowie czy Jabłonnej,
            a w rejonie ulic Ceramiczna, Milenijna na Tarchominie, gdzie w ciągu ostatnich
            trzech lat powstały nowe bloki i osiedla.

            Jestem przeciwko tym zmianom, bo zmienia się trasę 518 i od 12.02 nie będzie
            jeździć i zatrzymywać się przy Ratuszu. Może się nie zatrzymywać przy
            Ekspresowej czy Płochocińskiej, ale niech jedzie tą samą trasą i zatrzymuje
            się przy Ratuszu! Codziennie dojeżdżam stad do pracy i z powrotem i wiem
            ile osób tutaj wsiada i wysiada z 518. Czasami jeżdżę 144 i nieraz nawet
            nie udało mi się wsiąść do autobusu przy rondzie Starzyńskiego.

            Trudno zrozumieć osoby będące za tymi zmianami skoro ul. Światowida
            i Obrazkową jeżdżą wszystkie pozostałe 5xx, a autobusów jeździ tam więcej
            niż samochodów osobowych!!! Chyba nie chodzi o taką reformę, ktora spowoduje, że wszystkie autobusy będą jeżdzić tymi samymi ulicami!
            • Gość: kierowca Re: zabierają nam 518 !!!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.02.07, 22:04
              Musicie też w swoich wypowiedziach i postulatach uwzględniać możliwości
              techniczne poszczególnych ulic.
              Czy wyobrażacie sobie np na 518 (503) autobusy wielkości tych z 104?
              Raczej nie.
              A wytyczenie trasy liniom obsługiwanym przez solarisy Ikarusy lub MAN-y
              przegubowe nie wszędzie jest możliwe.
              Jak myślicie czy po trasie 144 zmieścił by się MAN przegubowy (skrzyżowanie
              Milenijna/Ćmielowska)?
              Dlatego nie w każdy rejon osiedla da się wprowadzić linie pospieszne czy
              przyspieszone, które z racji swojego obłożenia muszą byc obsługiwane przez
              pojazdy o dużej pojemności. Inaczej na trzecim przystanku za pętlą nikt nie
              miał by szansy dostać się do takiego autobusu.
            • Gość: aania Re: zabierają nam 518 !!!!! IP: *.crowley.pl 08.02.07, 12:29
              całkowicie się zgadzam z rpw - przy Ratuszu wsiada i wysiada masa osób (nowe
              osiedla, przy Ratuszu wielka nowa przychodnia specjalistyczna!), zostanie im
              tylko 511 do którego czasem już na moim "Poetów" nie daje się wsiąść...
              i słusznie zwracasz uwagę swojemu przedmówcy na nieuprzejmość (delikatnie
              mówiąc)... a przy okazji - mieszkańcy tych miasteczek płacą podatki, ich gminy
              dopłacają do ZTM, a oni kupują normalne sieciówki, więc mają TAKIE SAMO PRAWO
              do przesiadek jak 'warsiawka', nie ma tu lepszych ani gorszych!
              a swoją drogą Tarchominianie, aby dojechać do Ratusza czy lekarza-specjalisty
              na Milenijną niedługo będą mieć do dyspozycji tylko miotły...
          • Gość: Wiesiek Re: zabierają nam 518 !!!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.02.07, 10:09
            tak się składa , że skasowane przystanki są w pobliżu nowo powstających osiedli
            na Modlińskiej i to głownie im ZTM robi psikusa . A Ty swoim postem dałeś (-aś)
            doskonały popis. Słoma wylazła z butów , że hej !! No powiedz , z jakiej
            wioseczki się sprowadziłeś , kupiłeś mieszkanko na Tarcho i czujesz że Pana
            Boga za nogi złapałeś ?? Pewnie stąd taka znajomość topografii okolicy u Ciebie
            prostaku
          • Gość: Wiesiek Re: zabierają nam 518 !!!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.02.07, 10:11
            tak się składa , że skasowane przystanki są w pobliżu nowo powstających osiedli
            na Modlińskiej i to głownie im ZTM robi psikusa . A Ty swoim postem dałeś (-aś)
            doskonały popis. Słoma wylazła z butów , że hej !! No powiedz , z jakiej
            wioseczki się sprowadziłeś , kupiłeś mieszkanko na Tarcho i czujesz że Pana
            Boga za nogi złapałeś ?? Pewnie stąd taka znajomość topografii okolicy u Ciebie
            prostaku
                • Gość: kierowca Re: zabierają nam 518 !!!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.02.07, 13:13
                  Rychu chciałby aby w W-wie komunikacja miejska (ZTM-u) zachowywała sie jak
                  prywaciarze wożący ludzi z okolicznych miejscowości.
                  Klienci tych busów prawie wyznaczają trasy a przystanki sa tam gdzie zażadają
                  tego pasażerowie, nawet na skrzyżowaniach czy przy zakazie zatrzymywania się i
                  postoju.
                  Nie licz na to. Autobus MZA to nie furmanka do której się przyzwyczaiłeś.
                  A trasy powinny być tak dobierane aby szybkie autobusy w jak najkrótszym czasie
                  mogły dowieźć ludzi do metra czy węzła przesiadkowego i to po ulicach, na
                  których nie grozi im zaklinowanie się pomiędzy infrastrukturą drogową.
                  A jak ktoś wybiera mieszkanie pod lasem, z dala od hałasu miejskiego to nie
                  powinien potem narzekać na kilkusetmetrowy odcinek do pokonania do przystanku.
                  Wydaje się, że zmiany proponowane przez ZTM (poparte badaniami i obserwacjami),
                  po ewentualnych niewielkich korektach, pozytywnie wpłyną na poprawę komunikacji
                  z Białołęki w inne rejony miasta.
                • Gość: Rychu Re: zabierają nam 518 !!!!! IP: *.spray.net.pl 04.02.07, 14:28
                  > zdecydowanie jakaś rekompensata za utratę 518 powinna dla Ratusza byc . To
                  > prawda , że będzie 326 , ale on ma jeździć co 20-30 minut , a 518 latała co 8-
                  > 12 minut . jest chyba różnica ???

                  A skad wiesz jak bedzie jezdzil?

                  > Ewentualnie może E-4 skoro i tak przejeżdza przy UD Białołęki , powinien się
                  > tu zatrzymywać ??

                  Nie, zdecydowanie nie. E-4 zatrzymuje sie na Ekspresowej w ciagu Modlinskiej.
                  Starczy.
                  • Gość: Sonia Re: zabierają nam 518 !!!!! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.02.07, 18:53

                    > > Ewentualnie może E-4 skoro i tak przejeżdza przy UD Białołęki , powinien
                    > się
                    > > tu zatrzymywać ??
                    Tak to jest myśl!! E-4 powinno się zatrzymywać na przystanku Białołęka - Ratusz
                    a zlikwidować trzeba Ekspresową, tam rzeczywiście nikt nie wsiada! a
                    pasażerowie przesiadający się z linii legionowskich czy innych zamiast tłuc się
                    aż do Legionowa przesiadą się na tym przystanku zmiana chyba korzystna co?
                  • tarantula01 Rozwiązanie 04.02.07, 23:51
                    > > Gość portalu: mark444 napisał(a):
                    > > zdecydowanie jakaś rekompensata za utratę 518 powinna dla Ratusza byc. To
                    > > prawda , że będzie 326 , ale on ma jeździć co 20-30 minut , a 518 latała co
                    > > 8-12 minut . jest chyba różnica ???

                    > Gość portalu: Rychu napisał(a):
                    > A skad wiesz jak bedzie jezdzil?

                    Obecna reforma 518 ma, moim zdaniem, wiele zalet, ale i wadę zasadniczą w
                    postaci pogorszenia dojazdu mieszkańcom Tarchomina i Nowodworów dojazdu do UD.
                    Obecnie do UD można dojechać z Nowodworów:
                    104, 144 i 518 lub trochę podjechać czymkolwiek (E-4) i dalej jeszcze 126, 133
                    i 152
                    Z Tarchomina można dojechać:
                    104, 126, 133, 144, 152 i 518

                    Po zmianach pozostaną z Nowodworów:
                    144 i 326 i po dojechaniu kawałek 126 i 133.
                    Podobnie z Tarchomina.

                    W zasadzie dostać się będzie można 144, bo 326, 126, a 133 w szczególności,
                    będą jeździć w niewielkich ilościach.
                    Co do 152, jak najbardziej powinna być wyprostowana.

                    > > Gość portalu: mark444 napisał(a):
                    > > Ewentualnie może E-4 skoro i tak przejeżdza przy UD Białołęki , powinien
                    > > się tu zatrzymywać ??

                    > Gość portalu: Rychu napisał(a):
                    > Nie, zdecydowanie nie. E-4 zatrzymuje sie na Ekspresowej w ciagu Modlinskiej.
                    > Starczy.

                    A moim zdaniem tak. E-4 powinien zacząć zatrzymywać się przy UD Białołęka (nż).
                    Natomiast Ekspresowa do skasowania.

                    Pasażerowie linii legionowskich oraz 126 i 152 nie musieliby się zastanawiać,
                    czy lepiej próbować wsiadać do 511, czy do E-4. Mieliby obie linie razem pod
                    UD. Ekspresowa jest obecnie węzłem przesiadkowym na siłę. Po przesunięciu E-4
                    pod UD sutuacja byłaby "jasna":
                    Do metra wysiada się przy UD, na Dworzec Centralny przy Ekspresowej (510) -
                    jeśli ktoś nie zdecydował się na PKP, a do Starzyńskiego, dalej na Pragę, czy
                    Mokotów, Wolę i Ochotę przy Konwaliowej.

                    Dodatkowo 133 i 152 połączyłbym w jedną linię na trasie: pętla 133...Mehoffera -
                    Milenijna - Światowida - Modlińska - Poetów...pętla 152.
                    Linia (można ją puścić często, ba mamy tabor ze 133 i nowego 152 plus ten co
                    bezproduktywnie jeździłby od Światowida do Żerania) dowoziłaby pasażerów pod UD
                    i dalej przesiadka.

                    W drodze "do domu" ludzie przesiadaliby się do linii legionowskich przy UD
                    (minus to przejście przez Modlińską, ale tylko przy przesiadce z E-4).
                    • jurek_dzbonie Re: Rozwiązanie 05.02.07, 08:28
                      > Po zmianach pozostaną z Nowodworów:
                      > 144 i 326 i po dojechaniu kawałek 126 i 133.

                      Powiedzmy sobie szczerze. Tlumy mieszkancow Nowodworow do UD nie jezdza. Jedna
                      linia 144 z powodzeniem wystarczy. Mozliwa jest rowniez przesiadka z E-4 na
                      152. O liniach jezdzacych co godzine (133, 104) nie wspominam, bo nie maja one
                      zadnego znaczenia.

                      > A moim zdaniem tak. E-4 powinien zacząć zatrzymywać się przy UD Białołęka
                      > (nż).Natomiast Ekspresowa do skasowania.

                      Ekspresowa to miejsce przesiadek dla jadacych z Legionowa. Wygoda tego
                      przystanku polega na tym, ze przesiadka odbywa sie w jednym miejscu. Po
                      przeniesieniu przystanku na Bialoleka-Ratusz zmuszasz ludzi jadacych do
                      Legionowa zeby przechodzili przez Modlinska, aby wsiasc do 723.

                      > Pasażerowie linii legionowskich oraz 126 i 152 nie musieliby się zastanawiać,
                      > czy lepiej próbować wsiadać do 511, czy do E-4.

                      Jest jeszcze 508, ktore powinno byc podstawowa linia do metra (E-4 powinno
                      wrocic do kursowania szczytowego).
                      • qnegunda Re: Rozwiązanie 05.02.07, 08:49
                        Pewnie. Nie ma co spazmowac. Jezdze tym oplakiwanym 518 i na Bialoleka-Ratusz
                        albo sie wogole nie zatrzymuje, bo nikt nie zada, albo wsiada/wysiada 1 osoba...
                      • tarantula01 Re: Rozwiązanie 05.02.07, 23:42
                        > > Po zmianach pozostaną z Nowodworów:
                        > > 144 i 326 i po dojechaniu kawałek 126 i 133.

                        > jurek_dzbonie napisał:
                        > Powiedzmy sobie szczerze. Tlumy mieszkancow Nowodworow do UD nie jezdza.

                        Tłumy, to nie, ale przystanek pod UD dla E-4 to w dużym stopniu zachęta ludzi
                        mieszkających w nowych blokach w okolicy Milenijnej, czy Ceramicznej do jazdy
                        KM zamiast autem - tylko trzeba zwiększyć częstotliwość pojawiania się autobusu
                        na przystankach zlokalizowanych przy tych osiedlach (to zrobiłaby linia z
                        połączenia 133 i 152, która doszłaby do już jeżdżącej 144). Przesiadka w E-4
                        jest przyjemnością w sensie czekania na autobus.

                        > Jedna linia 144 z powodzeniem wystarczy. Mozliwa jest rowniez przesiadka z
                        > E-4 na 152.

                        A przesiadka byłaby gdzie? Przy Ekspresowej? Po południu owszem, ale gdy ktoś
                        chce w UD załątwić sprawę przed pracą?

                        > O liniach jezdzacych co godzine (133, 104) nie wspominam, bo nie maja one
                        > zadnego znaczenia.

                        I to trzeba zmienić (133, bo 104 zaraz nie będzie u nas) poprzez połączenie 133
                        i 152 - mamy linię jeżdżącą dosyć często, która może być obsługiwana
                        najmniejszym taborem.

                        > > A moim zdaniem tak. E-4 powinien zacząć zatrzymywać się przy UD Białołęka
                        > > (nż).Natomiast Ekspresowa do skasowania.
                        >
                        > Ekspresowa to miejsce przesiadek dla jadacych z Legionowa. Wygoda tego
                        > przystanku polega na tym, ze przesiadka odbywa sie w jednym miejscu. Po
                        > przeniesieniu przystanku na Bialoleka-Ratusz zmuszasz ludzi jadacych do
                        > Legionowa zeby przechodzili przez Modlinska, aby wsiasc do 723.

                        No i to tyle stworzy kłopotu?

                        > > Pasażerowie linii legionowskich oraz 126 i 152 nie musieliby się
                        > > zastanawiać, czy lepiej próbować wsiadać do 511, czy do E-4.

                        > Jest jeszcze 508, ktore powinno byc podstawowa linia do metra (E-4 powinno
                        > wrocic do kursowania szczytowego).

                        Może i może - ale czemu E-4 nie wróciło tylko na szczyty? Badania nie
                        uzasadniły tego? Gdyby jednak na siłę zlikwidować E-4 w międzyszczycie, to w
                        tych godzinach, gdy nie ma aż tak wielu podróżnych spieszących do pracy na
                        ranne godziny, można przesiadać się przy Ekspresowej w 508. Pasażerowie z linii
                        legionowskich mieliby również jasność gdzie się przesiadać. Tylko zmiany (tzn.
                        przerwa w kursowaniu) musiałyby następować o pełnej godzinie.
                        Jednak niekursowanie E-4 w międzyszczycie bardzo utrudniłoby życie mieszkańcom
                        nowych osiedli przy Myśliborskiej (przesiadka w drodze do metra lub nie, ale z
                        dłuższą drogą do przystanku: Porajów), a mieszkańcy (jak wspomniałem już
                        niemała liczba) okolic UD mieliby o jedną linię mniej.
                        • jurek_dzbonie Re: Rozwiązanie 06.02.07, 17:58
                          > Tłumy, to nie, ale przystanek pod UD dla E-4 to w dużym stopniu zachęta ludzi
                          > mieszkających w nowych blokach w okolicy Milenijnej, czy Ceramicznej do jazdy
                          > KM zamiast autem - tylko trzeba zwiększyć częstotliwość pojawiania się
                          > autobusu

                          To dlaczego zadne badania nie potwierdzaja tej potrzeby? Przy tej ogromnej
                          liczbie blokow do 511 i 518 wsiadaja 1 lub 2 osoby. Sory - Warszawy nie stac na
                          utrzymywanie muchowozow, bo jakis radny tego chce.

                          > A przesiadka byłaby gdzie? Przy Ekspresowej? Po południu owszem, ale gdy ktoś
                          > chce w UD załątwić sprawę przed pracą?

                          144 dalej bedzie kursowac. Czas zastanowic sie nad podniesieniem mu
                          czestotliwosci i lepsza koordynacja z innymi liniami.

                          > I to trzeba zmienić (133, bo 104 zaraz nie będzie u nas) poprzez połączenie
                          > 133 i 152 - mamy linię jeżdżącą dosyć często, która może być obsługiwana
                          > najmniejszym taborem.

                          To juz zlikwidowac 133 na korzysc wiekszej czestotliwosci 152. Obslugiwane to
                          bedzie jak do tej pory - gnioty, kwadraty i czasem midi MAN. Na nic innego bym
                          nie liczyl.

                          > > Ekspresowa to miejsce przesiadek dla jadacych z Legionowa. Wygoda tego
                          > > przystanku polega na tym, ze przesiadka odbywa sie w jednym miejscu. Po
                          > > przeniesieniu przystanku na Bialoleka-Ratusz zmuszasz ludzi jadacych do
                          > > Legionowa zeby przechodzili przez Modlinska, aby wsiasc do 723.
                          >
                          > No i to tyle stworzy kłopotu?

                          Tak. Pomysl o wkurzeniu ludzi, ktorzy siedzac w czajacym sie do skretu E-4 beda
                          widzieli jak sprzed nosa odjezdza 723 a nastepne za 20 - 30 minut. O tym radny
                          powinien pamietac. Chociaz uwazam, ze E-4 powinno sie zatrzymywac na
                          Konwaliowej, a nie Ekspresowej.

                          > Może i może - ale czemu E-4 nie wróciło tylko na szczyty? Badania nie
                          > uzasadniły tego? Gdyby jednak na siłę zlikwidować E-4 w międzyszczycie, to w
                          > tych godzinach, gdy nie ma aż tak wielu podróżnych spieszących do pracy na
                          > ranne godziny, można przesiadać się przy Ekspresowej w 508. Pasażerowie z
                          > linii legionowskich mieliby również jasność gdzie się przesiadać.
                          > Tylko zmiany (tzn. przerwa w kursowaniu) musiałyby następować o pełnej
                          > godzinie. Jednak niekursowanie E-4 w międzyszczycie bardzo utrudniłoby życie
                          > mieszkańcom nowych osiedli przy Myśliborskiej (przesiadka w drodze do metra
                          > lub nie, ale z dłuższą drogą do przystanku: Porajów), a mieszkańcy (jak
                          > wspomniałem już niemała liczba) okolic UD mieliby o jedną linię mniej.

                          Dlugo tak bylo i jakos wszyscy zyli. Zauwaz, ze E-4 kiedys jezdzilo przez
                          Porajow.
                          • Gość: sądny Re: Rozwiązanie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.02.07, 19:44
                            jurku_dzbonie nie masz racji!
                            To dlaczego zadne badania nie potwierdzaja tej potrzeby?
                            Dlatego właśnie trzeba zachęcić okolicznych mieszkańców do przesiadki z
                            samochodu do autobusu, jedynie linia E-4 to gwarntuje!
                            > To juz zlikwidowac 133 na korzysc wiekszej czestotliwosci 152.
                            Dlaczego chcesz pozbawić mieszkańców Choszczówki linii 133 i okolic mehoffera
                            dojazdu do przesiadek?To że taa linia ma wręcz tragiczną częstotliwośc nie
                            znaczy że nikt nią nie jezdzi.Widać że nie masz pojęcia o tej częsci
                            Białołęki.Pewnie mieszkasz na Tarchominie w bloku i zazroscisz mieszkańcom
                            willowej częsci białołęki i z tej złości chcesz im zlikwidować jedyny autobus?
                          • tarantula01 Re: Rozwiązanie 08.02.07, 21:43
                            jurek_dzbonie napisał:

                            > > Tłumy, to nie, ale przystanek pod UD dla E-4 to w dużym stopniu zachęta
                            > > ludzi mieszkających w nowych blokach w okolicy Milenijnej, czy Ceramicznej
                            > > do jazdy KM zamiast autem - tylko trzeba zwiększyć częstotliwość pojawiania
                            > > się autobusu

                            > To dlaczego zadne badania nie potwierdzaja tej potrzeby? Przy tej ogromnej
                            > liczbie blokow do 511 i 518 wsiadaja 1 lub 2 osoby. Sory - Warszawy nie stac
                            > na utrzymywanie muchowozow, bo jakis radny tego chce.

                            Nie potwierdzają bo od Milenijenj, czy Ceramicznej do UD, gdzie jest przesiadka
                            trzeba dojechać 2 przystanki i jest tylko 144 - to zniechęca.

                            > 144 dalej bedzie kursowac. Czas zastanowic sie nad podniesieniem mu
                            > czestotliwosci i lepsza koordynacja z innymi liniami.

                            A po co mu zwiększać częstotliwość - będzie niewykorzystane np. na Pradze.
                            Dodanie ulepszonego 133 i 152 razem, która na tym odcinku wspomogłaby o wiele
                            lepiej 144 (taki sam takt, co 144) dałoby lepszy efekt, a do tego
                            zaktywizowałoby ludzi mieszkających wzdłuż trasy 133 (Choszczówka i wzdłuż
                            Mehoffera - szkoda, że adresu M. 103 nie jest łatwo oddać do użytku) i 152
                            (Białołęka Dworska) do korzystania z KM (bo autobus pojawiałby się dosyć
                            często) zamiast 4 kółek.

                            > Ekspresowa to miejsce przesiadek dla jadacych z Legionowa. Wygoda tego
                            > przystanku polega na tym, ze przesiadka odbywa sie w jednym miejscu

                            No i tak zostanie w drodze do Warszawy...

                            > Po przeniesieniu przystanku na Bialoleka-Ratusz zmuszasz ludzi jadacych
                            > do Legionowa zeby przechodzili przez Modlinska, aby wsiasc do 723.
                            > Pomysl o wkurzeniu ludzi, ktorzy siedzac w czajacym sie do skretu E-4 beda
                            > widzieli jak sprzed nosa odjezdza 723 a nastepne za 20 - 30 minut.

                            Szkoda, że nie umieszczasz tego w czasoprzestrzeni jak należy, tzn. E-4 nie
                            zatrzumujące się przy ekspresowej ma szanse na zieloną falę od Ekspresowej do
                            Światowida (włącznie ze skrętem, którego cykl można odrobinę wydłużyć).
                            Tymczasem 723 po zatrzymaniu sięprzy Ekspresowej i ruszeniu zatrzymuje się na
                            światłach albo przy Obrazkowej, albo przy Światowida.

                            > O tym radny powinien pamietac.

                            Wypowiedzi innych osób na tym forum nie pozwalają stwierdzić, że nie dbam o
                            mieszkańców...
                            • jurek_dzbonie Re: Rozwiązanie 09.02.07, 00:00
                              > Nie potwierdzają bo od Milenijenj, czy Ceramicznej do UD, gdzie jest
                              > przesiadka trzeba dojechać 2 przystanki i jest tylko 144 - to zniechęca.

                              I dlugo wiecej nie bedzie. Na Milenijna POD wsiada rano 20-30 osob - to jest
                              tlum. Nikt z nich nie wysiada na Bialoleka-Ratusz - jada dalej do Ekspresowej i
                              Konwaliowej.

                              > A po co mu zwiększać 144 częstotliwość - będzie niewykorzystane np.
                              > na Pradze.

                              Ty sie chyba smiejesz. Na Targowej wykorzysta sie kazdy autobus. Kupa ludzi
                              jedzie z samego Tarchomina do Wilenskiego. Poza tym - wspolny bilet z KM teraz
                              powoduje, ze sa pasazerowie jadacy na Wschodni, by tam pojechac do centrum
                              pociagiem, ktory jest co 5 minut.

                              > No i tak zostanie w drodze do Warszawy...

                              To nie jest usprawiedliwieniem utrudniania drogi powrotnej.

                              > Szkoda, że nie umieszczasz tego w czasoprzestrzeni jak należy, tzn. E-4 nie
                              > zatrzumujące się przy ekspresowej ma szanse na zieloną falę od Ekspresowej do
                              > Światowida (włącznie ze skrętem, którego cykl można odrobinę wydłużyć).

                              Wiemy obaj jak wyglada zielona fala w wykonaniu stolecznym. Przesiadka z
                              lazeniem po skrzyzowaniu to nie przesiadka. Nie wszyscy maja 20 kilka lat.

                              > Wypowiedzi innych osób na tym forum nie pozwalają stwierdzić, że nie dbam o
                              > mieszkańców...

                              Tego ci nie zarzucam. Jako radny powienies widziec wiecej niz czubek nosa
                              mieszkancow ulicy takiej, a ulicy innej.
                              • tarantula01 Re: Rozwiązanie 09.02.07, 11:33
                                jurek_dzbonie napisał:
                                > Na Milenijna POD wsiada rano 20-30 osob - to jest tlum. Nikt z nich nie
                                > wysiada na Bialoleka-Ratusz - jada dalej do Ekspresowej i Konwaliowej.

                                Jakby mieli E-4 pod UD, to przy UD już by sporo ludzi wysiadło.

                                > > A po co mu zwiększać 144 częstotliwość - będzie niewykorzystane np.
                                > > na Pradze.
                                >
                                > Ty sie chyba smiejesz. Na Targowej wykorzysta sie kazdy autobus. Kupa ludzi
                                > jedzie z samego Tarchomina do Wilenskiego. Poza tym - wspolny bilet z KM
                                > teraz powoduje, ze sa pasazerowie jadacy na Wschodni, by tam pojechac do
                                > centrum pociagiem, ktory jest co 5 minut.

                                Nowa linia 152 mogłaby dowozić chętnych do Płud, ale musi częśto jeździć i być
                                rozreklamowana. Nie sądzę, aby był z tym problem na terenie dzielnicy. A z
                                Tarchomina do Wileńskiego jeździ się 509, a nie mimo wszystko wolnym 144.

                                > Tego ci nie zarzucam. Jako radny powienies widziec wiecej niz czubek nosa
                                > mieszkancow ulicy takiej, a ulicy innej.

                                Odezwały się głosy z Tarchomina, że likwidacja 518 z Porajów - Świderskiej jest
                                zła i pismo tego nie piętnuje, natomiast mieszkańcy okolic UD popierają korekty
                                zawarte w piśmie.

                                Żeby dogodzić Tarchominowi, to bym wygiął 186 jak 518:
                                W stronę centrum: Świderska - Mehoffera - Światowida (przystanki jak obecnie) -
                                Świętosławskiego - Świderska - Porajów - Myśliborska - Światowida - Modlińska
                                (przystanki jak 518)

                                W stronę Tarchomina: Modlińska - Światowida - Myśliborska - Porajów -
                                Świderska - Ćmielowska - Światowida - Świętosławskiego (przystanki jak dla 518).

                                Ale sam nie jestem przekonany - w każdym razie projekt wyglądałby tak:

                                www.siskom.waw.pl/temporary/proj_bialoleka_070301a.gif
                                pomarańczowa - trasa opcjonalna dla nowej linii (133) powstałej z połączenia
                                133 i 152). Jeśli nie da się Myśliborską (wiem, że nie każdy pragnie autobusu
                                na tym odcunku ulicy), to Światowida.
                    • Gość: sybilla Re: Rozwiązanie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.02.07, 15:53
                      Tarantulo!!!Wpadłeś na genialny pomysł!!!Trtzeba go przedstawić ZTM!E-4 powinno
                      się zatrzymywać na Białołęka-Ratusz a zlikwidować ekspresową(tam mają do metra
                      508 i 5100) a wszyscy przesiadkowicze przesiądą się pry Ratuszu! a połączenie
                      133 i 152 byłoby super ale przy częstotliwości np 15/20/20.
                      • Gość: aania Re: Rozwiązanie IP: *.crowley.pl 08.02.07, 12:39
                        Ja traczej uważam, że przesiadkowa powinna być Konwaliowa - bo tam jest 508 też
                        do metra (o którym zapomnieliście), wtedy już naprawdę WSZYSTKIE byłyby w
                        jednym miejscu (także te typu 509 i 404, a także 705), wyeliminowałoby to także
                        problem zakrętów przy przesiadkach, ponadto jest to przystanek w zasięgu bus-
                        pasa, więc i tak wszystkie busy w godzinach szczytu jadą po prawym pasie. E4
                        wyjeżdzając ze Światowida w Modlińską i tak raczej musi się trzymać
                        wewnętrznego pasa, więc przysttanek przy Ratuszu nie zaszkodziłby mu tak
                        bardzo. a Ekspresowa jak najbardziej do skasowania, w końcu i tak jego rola
                        maleje, nie ma tam 511, 509, 404 - i słusznie, tam nikt nie mieszka.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka