Dodaj do ulubionych

Nowe buspasy w samym centrum: 13 minut szybciej

05.03.10, 17:44
Mam nadzieje, ze zlikwiduja takze kolizyjne z pasem dla autobusow miejsca
parkingowe.
Dlaczego w centrum nie bedzie buspasa calodobowego? Tam sa wieksze korki niz
na Trasie lazienkowskiej byly nim wprowadzono buspas. W zasadzie na Trasie L
nie bylo korkow.
Obserwuj wątek
    • Gość: bbbb Nowe buspasy w samym centrum: 13 minut szybciej IP: *.chello.pl 05.03.10, 18:07
      to ja będę jeździł na złość pasem BUS z wrzuconym kierunkiem prawym i
      szukał miejsca parkingowego.
      ale pewnie żadne nie będzie mi pasować i tak będę jeździł cały czas:)

      a tak na serio, to samochody parkujące, szukające miejsc itp totalnie
      zablokują ten pas. bo autobusu z buspasa na zwykły (celem ominięcia
      parkującego) zapewne nikt już nie wpuści
    • Gość: ~~pitas~~ Nowe buspasy w samym centrum: 13 minut szybciej IP: *.171.125.227.static.crowley.pl 05.03.10, 18:18
      rano w stronę centrum rano to nic ten autobus nie zyska, od jakiegoś czasu jeżdżę tamtędy rano koło 8 i od ronda pod centralny jedzie się bez najmniejszego problemu, potem już jest buspas przed żelazną i tam się trochę przytyka bo sporo samochodów skręca w prawo (między innymi ja), tylko skomplikuje to skręcanie w prawo, mocno na wyrost ten buspas w stronę centrum, chyba że po południu są tam większe problemy, tak samo jak całodobowy buspas na trasie łazienkowskiej też raczej nie jest niezbędny,

      dobrze by było żeby ktoś sprawdził ile rzeczywiście skrócił się tam czas przejazdu i czy warto było jeżdżącym samochodami tak życie komplikować, bo znając życie to ewentualne zmiany rozkładu jazdy autobusów najszybciej za rok,
    • mr_kali Nowe buspasy w samym centrum: 13 minut szybciej 05.03.10, 18:28
      po co buspas na tym odcinku, skoro są tory tramwajowe? cały ruch pasażerski
      powinny przejąć tramwaje, a autobusy powinny zniknąć.tramwaj jest szybszy, a
      autobusy utkną w dojazdach do buspasu, jak to jest na trasie
      łazienkowskiej.tam nie ma torów, więc jakiś sens to ma.w alejach - żadnego.
      • Gość: kiero Re: Nowe buspasy w samym centrum: 13 minut szybci IP: *.home.aster.pl 05.03.10, 19:49
        Chyba sobie żartujecie?! Na Jerozolimskich BUSpas już dawno powinien powstać.
        Jest bardziej potrzebny niż na TŁ. Sam jestem kierowcą osobówki i do Śródmieścia
        nią nie jeżdżę bo jest ciężko zaparkować, są korki i komunikacja jeżdżąca co
        chwilę. Gdzie jak gdzie ale w Śródmieściu ruch samochodowy powinien być
        ograniczony do minimum.
        Jak już wspomniałem buspas na Jerozolimskich w przeciwieństwie do TŁ już dawno
        powinien powstać.
      • Gość: calagan Re: Nowe buspasy w samym centrum: 13 minut szybci IP: *.xdsl.centertel.pl 05.03.10, 23:19

        I co z tego, ze sa tramwaje i nawet SKM`ka? Samochod nie musi
        wjezdzac do scislego centrum - won z tym talatajstwem. Tramwaje sa
        zatloczone, autobusy nie lepiej i SKM`ka tez. Czy inteligenci
        wrzeszczacy, ze sa tramwaje jezdza nimi? Wiedza jak w nich jest? Nie
        da sie puscic wiekszej liczby, bo i tak jezdza stadami. SKM`ka jest
        notorycznie zapchana, bo zbiera ludzi z dalszych dzielnic
        (Rembertow, Wesola i miejscowosci podwarszawskie). Ograniczcie ruch
        samochodowy, to buspasy beda zbedne - nie bedzie korkow.
    • tom.krakus Nowe buspasy w samym centrum: 13 minut szybciej 05.03.10, 20:33
      No to będzie masakra.
      Sam tamtędy jeżdżę autem i nieźle dostanę po d**pie, ale popieram uprzywilejowanie Komunikacji Publicznej. Tym bardziej że w godzinach szczytu do tramwajów to szpilki nie da się włożyć, a kto by chciał stać w korku zamiast szybko dojechać do domu?

      Niestety jak wiadomo, na tej trasie nie da się ani zwiększyć liczby tramwajów, ani wpuścić autobusów na torowisko. Dlaczego? To proste: w dzień powszedni Mostem Poniatowskiego pomiędzy 7 i 8 rano, przejeżdża 50 tramwajów - czyli średnio co 1m12 sek. jest tramwaj. A każdy zapchany :)

      Myślę że po wprowadzeniu buspasa zwiększy się liczba korzystających z autobusów i zmniejszy tłok w tramwajach.
      A paradoksalnie - czym sprawniej działa komunikacja zbiorcza tym przyjemniej poruszać się własnym autem (więcej ludzi wybiera KZ).

      Niestety pomimo poparcia ZDM () nie udało się dopuścić ruchu rowerów na buspasie. No to teraz będzie bezpiecznie jadąc zapchanym prawym pasem np. pomiędzy autobusem a ciężarówką.
    • tom.krakus Nowe buspasy w samym centrum: 13 minut szybciej 05.03.10, 20:52
      A tak swoją drogą to dlaczego ten wątek jest na forum Ochota, Włochy, Ursus?

      Informacja jest ważna chyba dla wszystkich Warszawiaków, a zwłaszcza dla Grochowa, Saskiej Kępy itd.
      Większa część nowego buspasa będzie w Śródmieściu, a Włochy i Ursus to już w ogóle druga strona globu z punktu widzenia mieszkańca Grochowa czy Pragi.
      • Gość: marti Re: 5 minut zysku dla autobusu ... IP: 85.222.87.* 05.03.10, 21:13
        w zamian za sparaliżowane centrum, brak możliwości włączenia sie do
        ruchu z ulic porządkowanych i dodatkowe tony spalin. Autobus
        przyspieszy sobie o 5 czy tam 7 minut i to tylko na odcinku buspasa,
        a całe centrum (łącznie z autobusami na innych liniach), stanie w
        korku na godzinę. No piękny zysk!

        A swoją drogą, jaki to naród ciemny i mało wymagający się zrobił...
        Bufetowa kpi sobie z was rzucając wam ochłap w postaci buspasa (bo
        stan techniczny autobusów i warunki podróżowania przypominają trzeci
        świat), a zachwycona hołota to kupuje, całując wybawczynię po
        rękach. Brawo HGW, chcemy więcej malowanych prowizorek!
        • Gość: lajkonik Re: 5 minut zysku dla autobusu ... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.03.10, 21:26
          Generalnie zgoda, ale ten bus pas może przynieść korzyści. Jeżeli
          będzie rzeczywiście monitorowany i kierowcy, bardzo często są to
          kierowcy autobusów miejskich, nie będą wjeżdżać na skrzyżowania
          uniemożliwiając przejazd w kierunku porzecznym to będzie
          postęp.Faktycznie takie Aleje za Dworcem w kierunku Ochoty już dziś
          są 2 pasmowe, bo do tej szerokości redukuje je istniejący bus pas.
          Przebudować trzeba będzie skrzyzowanie z Emilii Plater, poszerzyć
          wiadukt na Żelaznej (oj chyba zostanie zamknięty ze względu na zły
          stan techniczny na lata) i po krzyku. No i oczywiście zlikwidować
          wszystkie miejsca parkingowe wzdłuż Alej ! :) No i sprawa kierowców
          będzie rozwiązana :). Należy się cieszyć, że nasza władza nie ma
          programy ostatecznego rozwiązania kwestii kierowców zamieszkałych w
          centrum. Przy okazji położą do końca handel śródmiejski. Jak Centrum
          się wyludni to dopiero kolejna ekipa zacznie się zastanawiać nad
          rewitalizacją środmieścia.
          • Gość: lajkonik Re: 5 minut zysku dla autobusu ... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.03.10, 21:49
            Jeżeli nieblokowany autobus jedzie zgodnie z przepisami - 50 km/h to
            taki odcinek pokonuje w ok. 4 min. Ponieważ musi zwalniać przed
            światłami i przystankami oraz przyśpieszać po nich mamy średnią ok
            25-30 km/h czyli czas przejazdu wynosi 8 minut. Czasu postoju na
            światłach i przystankach nie liczę. Wniosek z tego, że dziś jest to
            ok. 13 minut. Dodając około 7-9 minut na przystanki i światła mamy,
            że dziś ten odcinek autobus pokonuje w godzinach szczytu w 20-23
            minuty. Czy to prawda ?
          • rlnd Re: 5 minut zysku dla autobusu ... 05.03.10, 23:53
            Pozwol, ze przynudze i posluze sie znanym juz zdjeciem.
            Oto na TŁ daje sie wjechac z boku:

            warszawa.gazeta.pl/warszawa/3292000,34889,7286685.html?back=/warszawa/1,34889,7286581,goclaw_chce_szybciej_do_buspasa.html
              • rlnd Re: 5 minut zysku dla autobusu ... 06.03.10, 00:55
                A gdzie ja napisalem, ze nie mozna wjechac na TŁ ? Przeciez mozna. Albo stoi sie
                w korku ("na godzine") albo lamie przepisy zeby zdazyc, tak jak kierowca
                autobusu ze zdjecia ...

                Swoja droga niezle. Slasko-Dabrowski - buspas, Jerozolimskie (czyli w sumie
                Poniatowski) - buspas. TŁ - buspas. A obwodnicy jak nie bylo tak nie ma. Nowych
                autobusow zreszta tez...
              • rlnd Re: 5 minut zysku dla autobusu ... 06.03.10, 01:05
                PS. swego czasu p. Lendzion z ZDMu tlumaczyla (przy otwarciu buspasa Trasy Ł.),
                ze (cytuje): "- Nasze badania prowadziły w kierunku takim, że cześć samochodów
                od strony Wawra wjedzie albo w Siekierkowską albo w Grochowską.".

                W Grochowska czyli do mostu Poniatowskiego, Swietokrzyskiego lub
                Slasko-Dabrowskiego.
                Slasko-Dabrowski ma buspas, Poniatowski w zasadzie bedzie mial.
                To jak rozumiem teraz ruch samochodowy ma pomykac Tamka w gore ?
                • Gość: marti Re: 5 minut zysku dla autobusu ... IP: 85.222.87.* 06.03.10, 08:47
                  Po zablokowaniu TŁ przez komunikacyjnych durni, pozostała jeszcze
                  możiwość przecięcia centrum Al. Jerozlimskimi. Badania potwierdziły
                  zresztą, że spora część aut przeniosła się na Poniatoszczak, Aleje
                  oraz inne mosty, nawet kierowcy pouciekali na zapchanego Grota.
                  Teraz ci sami durnie zablokują Aleje czyli praktycznie całe centrum
                  bo paraliż na przecznicach do Alei jest murowany.
                  Nam kierowcom, pozostaje już chyba Tamką w górę albo przeciskanie
                  się przez jakieś jednokierunkowe uliczki Śródmieścia, które pewnie
                  urzędnicy niezadowoleni z narastającego tam ruchu, przerobią zaraz
                  na "przyjazne mieszkańcom" deptaki. Wprowadzą wszelkie możliwe
                  zakazy i będą pucowli na nich pusty granit, co pół roku.
          • Gość: marti Re: 5 minut zysku dla autobusu ... IP: 85.222.87.* 06.03.10, 08:36

            "Poza tym dlaczego ma sie nie dac wlaczyc do ruchu z
            podporzadkowanych?"

            Nie chce mi się tłumaczyć oczywistych rzeczy dla każdego, kto jeździ
            samochodem ale dobra: Ano dlatego, że pojazd wyjeżdżający z bocznej
            ulicy podporządkowanej albo parkingu, posesji etc. będzie musiał
            wbić się od razu na środkowy pas, który "dzięki" buspasowi będzie
            stał na dębowo. Włączy lewy migacz... i będzie czekał. Czekał. I
            czekał. Wieczór nadejdzie. Autobus z tyłu (oraz cały korek) może
            sobie trąbić - przecież temu włączającemu się nie wolno jeździć po
            buspasie, więc nie może podjechać do przodu, ale musi zaczekać na
            lukę, prawda? Tak więc staną na dębowo również wszystkie ulice
            poprzeczne do buspasa, ponieważ na ich styku z buspasem będzie
            permanentne zatwardzenie. Trzeba być Galasem albo debilem (co w
            sumie na jedno wychodzi), żeby tego nie przewidzieć....
    • kixx jest dobrze,bedzie jeszcze lepiej 05.03.10, 21:19
      razem z PO zmierzamy w strone swietlanej przyszlosci,ktorej wizje
      nakreslil nam 50 lat temu Gomulka-autobusy dla ludu
      pracujacego,samochody dla elit
      www.efakt.pl/Wladza-ponad-prawem-Tak-jezdzi-prezydent-,artykuly,65066,1.html
    • pis_to_pic Myślenie ma kolosalną przyszłość 05.03.10, 21:42
      Za nie całe 9 miesięcy zostanie zamknięta ulica świętokrzyska, przynajmniej
      dla ruchu samochodów osobowych. Pytanie czy zablokowanie trzech arterii
      przelotowych przez miasto (most ŚD, TŁ, Al. Jerozolimskie) to na pewno
      rozsądny pomysł?
      Moim zdaniem można było poczekać z tym odcinkiem bus pasa do zakończenia
      budowy 2 linii metra.
    • wolfgang87 Nowe buspasy w samym centrum: 13 minut szybciej 05.03.10, 23:06
      Tam są tramwaje!

      I tyle w temacie. Zreszta. Moze jednak niech beda te buspasy.

      Nieopodal jest Jana Pawla. Tam tez sa tramwaje. Ale jak jezdzi sie tymi tramwajami, ktore staja NA WSZYSTKICH światłach, to... się jeździ samochodem.

      Zróbcie porządną sygnalizację z ABSOLUTNYM priorytetem dla tramwajów na pomniejszych skrzyżowaniach, to wysiąde z rzyciowozu. Teraz jazda komunikacją miejską to jest kara. A robienie buspasa na trasie tramwajowej to już chore.

      Albo inaczej: zróbcie referendum. Albo buspas na Jerezolimskich, albo buspas na Lazienkowskiej. Ktoredy ludzie maja jezdzic? Na szczescie jezdze polnoc-poludnie, wiec mi to wisi, ale nie pojmę, jak mozna tak dewastowac buspasem obwodnice srodmiescia,a nastepnie zakorkowac samo srodmiescie. Genialne...

      Oni to na pewno dobrze policzyli. Na pewno ludzi jezdzacych autobusami jest wiecej niz samochodziarzy. Inaczej by inna gadka była.
      • Gość: jaś z IA Re: HGW bye, bye IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.03.10, 09:47
        No właśnie, nie ma buspasa na Dzieci Polskich. Za to są parkowane
        jak popadnie samochody "pacjentów" CZD. Mimo, że tu mieszka służby
        jej podległe niewiele robią by je usuwać. Wyjazd z bocznych uliczek
        jest niebezpieczny !! Przepisy określają w jakiej odległości od
        skrzyżowania nie wolno parkować. Angole malują żółtą fabą zakaz i
        jest z głowy. W Warszawie też by było można to powielić.
        • Gość: wwl545a Re: HGW bye, bye IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.03.10, 10:11
          Ale we wszystkich krajach istnieje zazwyczaj taka zasada, że najpierw sprząta
          się największy bałagan (w tym przypadku Centrum)a potem przechodzi się do tych
          mniejszych. Faktem niepowtarzalnym jest że wprowadzenie bus-pasu ułatwia życie
          dziesiątkom tysięcy ludzi, a porządek przy np. CZD tylko tysiącom.
          • Gość: jaś z IA Re: HGW bye, bye IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.03.10, 11:25
            Faktem chyba niepodważalnym, po powtarzalnym natychmiast w wielu
            miejscach, nie koniecznie w formie buspasa.
            Napisałem co napisałem, bo pani prezydent nie zwraca uwagi na
            rzeczy, które są tuż obok niej, a pcha sie do zarządzania miastem
            (kiedyś chciała państwem). Po prostu uważam, że człowiek, który jest
            rzucony na stanowisko jak spadochroniarz nie załatwi dobrze spraw
            newralgicznych. Nie wystarczy mieć podwładnych, którzy cos wiedzą.
            Trzeba ich kontrolować. Z drobiazgów wokół siebie mozna wyciągać
            wnioski dotyczące działania podległych jej słuzb w całym mieście.
            Sprzątanie zaczynamy od Centrum. Zgoda. Tyle, ze HGW nie jest
            prezydentem Śródmieścia tylko całej Warszawy i o taką powinna dbać.
            Sam bus pas w Alejach nie załatwi sprawy. Gdyby w Alejach podjęto
            inne działania kanalizujące ruch i dyscyplinujące kierowców to może
            w ogóle nie byłby potrzebny bus pas. Do tego potrzeba kogoś z werwą,
            a nie kunktatora, p.o. inzyniera Galasa.
    • parvuselephantus A ja się cieszę z nowych 06.03.10, 00:20
      buspasów. Wypowiedzi ludzi próbujących skojarzyć wyrażenie 'komunikacja
      miejska' ze słowem 'plebs' traktuję jako wyznanie ignorancji. Cieszę się, że
      władze Warszawy rozumieją, że wszyscy mieszkańcy Warszawy nie mogą jeździć
      samochodami i konsekwentnie szukają alternatywnych sposobów komunikacji.
      Do tych, co zaraz będą na mnie kleli - nie jestem politykiem i moje
      preferencje wyborcze nie mają tu znaczenia.
      • gzeju Re: A ja się cieszę z nowych 06.03.10, 00:32
        nie jeżdżę samochodem, tylko autobusami, tramwajami i rowerem. Mimo to uważam to za kretyński pomysł, gdyż ktoś musi się czasem przez miasto poruszać również samochodem. Buspas w miejscu gdzie linie autobusowe się dublują z tramwajami jest całkowicie bez sensu, tym bardziej że z tymi drugimi nie ma żadnego problemu.
        • tom.krakus Re: A ja się cieszę z nowych 06.03.10, 01:32
          Będę powtarzał do usr* śmierci:
          W dzień powszedni Mostem Poniatowskiego pomiędzy 7 i 8 rano, przejeżdża 50
          tramwajów - czyli średnio co 1m12 sek. jest tramwaj. A każdy zapchany :).
          Gdzie jest miejsce na autobusy na torowisku?
          Jak zmniejszyć tłok w tramwajach i jednocześnie przewieźć więcej ludzi?
          Dobudowując 3x4 pasy dla aut zajmujących 12m2 i przewożących średnio 1,3 osoby?
          • Gość: mariki Re: A ja się cieszę z nowych IP: *.acn.waw.pl 06.03.10, 10:40
            Święta racja. Kto broni części samochodziarstwa przesiąść się do busów, skoro
            będą teraz jechać szybciej? Powiedzmy szczerze, przynajmniej połowa z nich
            jeździ samochodem ze snobizmu, a nie potrzeby. Jeśliby jeszcze wyznaczyć buspas
            pomiędzy rondami de Gaulle'a i Waszyngtona w stronę Pragi (po drugiej już jest),
            oraz na Zielenieckiej, to zysk z przesiadki będzie oczywisty. Szczególnie że
            jest to dosyć dobrze skomunikowany odcinek.

            Nie ma sensu przejmować się pieniacką mniejszością (wg badań 2/3 Warszawiaków
            jeździ zbiorkomem), bo zawsze się jakiś malkontent znajdzie. Ważne że
            zdecydowana większość mieszkańców na tym zyska. A i samochodziarze w dużej
            części docenią to za jakiś czas.
            • rlnd Re: A ja się cieszę z nowych 06.03.10, 14:18
              > Święta racja. Kto broni części samochodziarstwa przesiąść się do busów, skoro
              > będą teraz jechać szybciej?

              Skoro kazdy tramwaj jest zapchany to do czego sie przesiasc ?

              > wg badań 2/3 Warszawiaków
              > jeździ zbiorkomem

              Tak - okazjonalnie. Na codzien jezdzi zaledwie 40%.
              Tak wiec zdecydowana wiekszosc na codzien NIE jezdzi zbiorkomem.
          • policzna Re: A ja się cieszę z nowych 06.03.10, 18:29
            powtarzanie w kółko nie dodaje prawdy stwierdzeniu
            jeżdzę z godzinach szczytu tramawajem Alejami - są pełne jak to w
            godzinach szczytu ale spokojnie daje się do nich wsiąść
            robienie buspasa w Alejach to idiotyzm
            Aleje staną do końca, kierowcy (także autobusów) nie będą w stanie
            zjechać ze skrzyżowania i tramwajem także będzie się jechać wolniej

            zakute łby - nie ma innego określenia na organizatorów ruchu w
            mieście za rządów Pani Prezeydent

            sam na nią głosowałem, ale jedno jest pewne, że w wyborach lokalnych
            nie oddam teraz na nią i Platformę głosu

            jeden głos nic nie znaczy, ale mam nadzieję, że będzie na więcej

            czekamy teraz na buspas na do mostu Grota od strony Żoliborza

            sparaliżujmy miasto do końca...
      • Gość: urbanista Re: Nowe buspasy w samym centrum: 13 minut szybci IP: *.acn.waw.pl 06.03.10, 09:32
        Samochód jest najbardziej kosztochłonnym środkiem transportu miejskiego. Zaparkowane samochody zajmują bezcenną powierzchnię w centrum miasta.Budowa nowych parkingów pochłania dużo pieniędzy. Łatanie dróg i poszerzanie ich też jest bardzo kosztowne.
        Do tego dochodzi zanieczyszczanie powietrza, hałas zdewastowane trawniki...
        Piesi i rowerzyści dopłacaja więc do infrastruktury, z której nie korzystają. Płacą też za naprawę zniszczeń spowodowanych przez samochody.
        Dawno zrezygnowałam z samochodu ,dlatego że korzystanie z niego w mieście jest nieetyczne (chyba,że ktoś NAPRAWDĘ nie ma innego wyjścia).
        Rozwój transportu samochodowego w mieście jest niezgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju, który Polska ma zapisany w konstytucji.
    • Gość: qarszawiak w samym centrum: IP: *.aster.pl 06.03.10, 00:37
      czas najwyższy by idiotów czasowo zarządzających warszawą posłać w pizdu. Nie
      mają pomysłów na rozwiązanie problemów komunikacyjnych więc najłatwiejszą
      drogą dla tych ratuszowych półgłówków jest zablokowanie miasta dla samochodów.
      Takie wynaturzenia jak zarazek pod nazwą gronkowiec-walc należy jak
      najszybciej usuwać ponieważ przygłupy stanowią największe zagrożenia dla
      funkcjonowania miasta.
      • Gość: urbanista Re: centrum: IP: *.acn.waw.pl 06.03.10, 09:36
        Samochód jest najbardziej kosztochłonnym środkiem transportu miejskiego.
        Zaparkowane samochody zajmują bezcenną powierzchnię w centrum miasta.Budowa
        nowych parkingów pochłania dużo pieniędzy. Łatanie dróg i poszerzanie ich też
        jest bardzo kosztowne.
        Do tego dochodzi zanieczyszczanie powietrza, hałas zdewastowane trawniki...
        Piesi i rowerzyści dopłacaja więc do infrastruktury, z której nie korzystają.
        Płacą też za naprawę zniszczeń spowodowanych przez samochody.
        Dawno zrezygnowałam z samochodu ,dlatego że korzystanie z niego w mieście jest
        nieetyczne (chyba,że ktoś NAPRAWDĘ nie ma innego wyjścia).
        Rozwój transportu samochodowego w mieście jest niezgodny z zasadami
        zrównoważonego rozwoju, który Polska ma zapisany w konstytucji.
        • Gość: lajkonik Re: centrum: IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.03.10, 09:59
          NAisałeś; chyba, że ktoś naprawdę nie ma innego wyjścia.
          Pytanie co to znaczy naprawdę. Czy korzystanie z auta na trasie po
          której poruszają się np autobusy, ale trzeba się przesiadać i do
          nich po kilka minut dochodzić to juz jest to NAPRAWDĘ. Jeżeli ja z
          Anina na Powązki samochodem jadę około 30 minut (poza szczytem), a
          komunikacją godzinę plus dojście z domu na przystanek ok. 7 minut to
          zysk ponad 1/2 h życia w jedną stronę to już jest alibi dla Ciebie ?
          P+R w Aninie ma lokalizację przyszłościową. Póki co linia otwocka
          metrem nie jest, choć potrzebę takiej zmiany tłumaczyłem jeszcze
          Święcickiemu, gdy był prezydentem.
          • Gość: urbanista Re: centrum: IP: *.acn.waw.pl 06.03.10, 10:54
            Alibi było gdybyś na Powązki jechał np. z dwujką małych dzieci albo kiedy nie
            masz szans skorystania z transportu miejskiego. 7 min do przystanku to niedużo.
            Oczywiście, podróżowanie samochodem jest przyjemniejsze, bo jest on
            "przedłużeniem domu", i nie trzeba iść na przystanek. Zasadą jest, że jeśli ktoś
            zacznie jeździć samochodem łatwo z tego nie zrezygnuje.
            Jednak jeśli jesteśmy świadomymi mieszkańcami miasta powinniśmy wybrać to co
            lepsze dla wszystkich nietylko dla nas.
            Innym problemem jest brak naszej aktywności w procesie planowania miasta.
            • Gość: lajkonik Re: centrum: IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.03.10, 11:34
              Niestety nie mam już dwójki dzieci. No, ale za to na ogół jeżdzimy
              tam z żoną.
              7 minut to szybkim krokiem. Jednak nie ustosunkowałeś się do owej
              godziny, o którą krócej jadę w sumie. Należałoby jeszcze dorzucić,
              że przy okazji odbiorę syna ze szkoły albo zrobię zakupy, załatwię
              jakieś sprawy co wymagałoby dodatkowych przesiadek.
              Kiedys trochę mieszkałem w Londynie, na przedmieściu. "Dobrym
              przedmieściu". Dojeżdżaliśmy samochodem do stacji i dalej metro. Ale
              jak to było rozwinięte. Plus busy. Tymi już zawsze było wolniej.
              Tyle, że to obejmowało dojazd do i z pracy oraz wieczór w mieście.
              Cała reszta samochodem.
    • Gość: max idiotyzm i tyle IP: *.chello.pl 06.03.10, 10:49
      ostatnio przekonałem się po raz kolejny do komunikacji miejskiej -
      jak metro miało awarię i musiałem wracać pod dom po samochód, bo do
      tramwajó szpilki nie dało się wcisnąć

      buspasy w środku miasta to porażka - tam są sklepy, miejsca
      postojowe itp
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka