Dodaj do ulubionych

wieczorne samoloty nad Szczęśliwicami

IP: *.warszawa.vectranet.pl 09.05.14, 22:26
Witam,

od około dwóch tygodniu wyraźnie więcej samolotów przelatuję nad Ochotą. Zaczyna się wieczorem zwykle po 22 (potrafią przelecieć również o 1 w nocy...) Czy ktoś może wie dlaczego tak się dzieje?
pozdrawiam
Obserwuj wątek
      • Gość: kuna3331 Re: wieczorne samoloty nad Szczęśliwicami IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.05.14, 12:27
        dokładnie na zielonym ursynowie a dokładnie Grabów teraz jest nie do zniesienia a w sobote 24.05.2014 roku koło południa nad naszym domem tak przeleciała samolot(co nigdy tak sie nie działo ) nisko nad dachem że dzieci się tak wystraszyły tym hałasem że nie mogłam opanowac płaczu dzieciaków . Przerażenie było ogromne .......... nawet ja z mężem również sie przeraziliśmy .
        kontaktowałam sie z lotniskiem w tym celu to powiedzieli że nie mają pojęcia dlaczego tak sie stało ...........kpina ze strony lotniska po prostu kpina
    • Gość: pit3891 Epilog IP: *.opera-mini.net 23.06.14, 20:56
      W końcu udało mi się uzyskać odpowiedź od rzecznika prasowego lotniska.
      Mam nadzieje, że będzie pomocna. Oto treść

      "Szanowny Panie,

      W odpowiedzi na Pańską wiadomość odnośnie operacji lotniczych i
      związanego z nimi hałasu pragniemy podziękować za przesłane uwagi i
      wyjaśnić poruszone kwestie oraz przedstawić podjęte przez Porty
      Lotnicze działania dążące do zmiany sytuacji.

      Czas oczekiwania na odpowiedź wynikał z konieczności dokładnego
      przeanalizowania opisanej sytuacji, jak również podjęcia odpowiednich
      działań korygujących. Bylibyśmy również zobowiązani jeśli
      przekazałby nam Pan informacje kiedy wcześniej wysyłał Pan wiadomości
      i zapytania w sprawie tych operacji lotniczych a na które nie otrzymał
      Pan odpowiedzi.

      Na wstępie pragnę wyjaśnić, że podmiotem odpowiedzialnym za
      zarządzanie ruchem lotniczym w przestrzeni powietrznej nad terytorium
      Polski, w tym za nadzór nad operacjami startów i lądowań wykonywanych
      na Lotnisku Chopina w Warszawie odpowiada Polska Agencja Żeglugi
      Powietrznej. Jest to instytucja niezależna od Portów Lotniczych (PPL),
      które zarządzają stołecznym lotniskiem. Z uwagi na to, że sposób
      wykonywania operacji lotniczych jest czynnikiem mającym wpływ na
      kształtowanie oddziaływania hałasu lotniczego, PPL współpracuje z
      PAŻP w zakresie optymalizacji procedur lotniczych. Działania te mają na
      celu utrzymanie ponadnormatywnego oddziaływania hałasu w granicach
      obszaru ograniczonego użytkowania.

      Generalną zasadą jaką stosuje się przy prowadzeniu operacji lotniczych
      i wyznaczaniu kierunków lotów jest zapewnienie maksymalnego
      bezpieczeństwa operacji lotniczych. Rozkład operacji na poszczególnych
      kierunkach uzależniony jest przede wszystkim od warunków
      meteorologicznych - oznacza to prowadzenie operacji „pod wiatr”, a im
      jest on silniejszy, tym większy wpływ wywiera na kierunek startów i
      lądowań (przy bardzo silnym wietrze wymusza on wręcz wykorzystanie
      konkretnego kierunku operacji, aby nie ryzykować bezpieczeństwa lotów)
      oraz prowadzenie operacji tak, aby do lądowań, generalnie wykorzystywana
      była dłuższa droga startowa (w przypadku Lotniska Chopina jest to droga
      startowa nr 3 na kierunku 15 – 33 czyli Bemowo-Piaszeczno).

      Uprzejmie informujemy, że Porty Lotnicze zarządzające Lotniskiem Chopina
      w Warszawie przykładają dużą wagę do ograniczenia hałasu lotniczego w
      tym w szczególności nad terenami o skoncentrowanej wielorodzinnej
      zabudowie mieszkaniowej.

      W tym celu wprowadzono szereg regulacji dotyczących operowania ze
      stołecznego lotniska. Są to między innymi: procedury ustalające
      pierwszeństwo wykorzystania określonych kierunków do startów i
      lądowań, jak również ograniczenia dotyczące pracy lotniska w porze
      nocy takie jak: ograniczenie wykorzystania rewersów (ciągu wstecznego) w
      samolotach, stosowanie wydłużonego dobiegu po lądowaniu, redukcję mocy
      silników podczas startów poprzez wykorzystanie pełnego dystansu drogi
      startowej, a także ograniczenia liczby operacji lotniczych wykonywanych
      w porze nocnej. W tym miejscu pragniemy zaznaczyć, że zgodnie z
      aktualnym stanem prawnym również w nocy istnieje możliwość prowadzenia
      operacji lotniczych z warszawskiego lotniska (lotnisko jest otwarte i
      funkcjonuje całą dobę). Jest to jednakże limitowana ilość.
      Obowiązuje zakaz wykonywania lotów szkolnych, próbnych i technicznych,
      dopuszcza się wykonywanie operacji lotniczych przez statki powietrzne
      certyfikowane w zakresie hałasu wg Rozdz. 3, 4, 5 i 10 Załącznika 16 do
      Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym. Aby móc lepiej
      nadzorować ilość operacji nocnych od sezonu Zima 2013 wprowadzono na
      Lotnisku Chopina w Warszawie system Quota Count System, który uzależnia
      ilość operacji lotniczych, które odbędą się w porze nocnej od
      parametrów akustycznych samolotów, które je będą realizować.
      Zastąpił on dotychczasowy system w którym ilość operacji określona
      była na stałe, bez uwzględnienia poziomu emitowanego hałasu. Więcej
      informacji na temat tego systemu znaleźć można na naszej stronie
      internetowej w zakładce Quota Count System
      (www.lotnisko-chopina.pl/pl/lotnisko/ochrona-srodowiska/quota-count-system/quota-count-system).

      We współpracy z PAŻP wprowadzane są zasady dotyczące sposobu
      wykonywania operacji lotniczych, w tym: stosowanie procedur ograniczenia
      hałasu właściwych dla danego typu samolotu, wykorzystanie techniki tzw.
      płynnego podejścia do lądowania, jak również prowadzona jest
      optymalizacja tras odlotowych.

      Z punktu widzenia mieszkańców Warszawy i okolic lotniska bardzo ważne
      są zapisy określające pierwszeństwo wykorzystania dróg startowych do
      operacji lotniczych. Jest to procedura która z powodzeniem funkcjonowała
      od długiego czasu na Lotnisku Chopina kanalizując ruch na kierunkach na
      których jest najmniejsze zamieszkanie.

      W ciągu ostatnich miesięcy PAŻP w ramach działań operacyjnych i
      dostosowywania własnych procedur do aktualnej sytuacji ruchowej na
      stołecznym lotnisku wprowadził w ramach ww. procedury zmiany, których
      skutkiem była zmiana częstotliwości operacji lotniczych nad
      poszczególnymi rejonami Warszawy. Wprowadzane zmiany były i są cały
      czas monitorowane przez służby Lotniska Chopina w Warszawie w czym
      nieocenioną pomocą wykazują się mieszkańcy, którzy wskazują
      newralgiczne miejsca, gdzie mamy skierować szczególną uwagę i
      przeprowadzić dodatkowe analizy. W oparciu o przeprowadzone analizy ruchu
      lotniczego wprowadzone zostaną uszczegółowienia procedur dotyczących
      preferowanych kierunków do startów i lądowań tak, aby zmniejszyć
      powstałe w ostatnich miesiącach uciążliwości związane ze zwiększonym
      ruchem w porze nocy nad obszarami na linii Szczęśliwice - Bemowo. Są to
      realne działania które już zostały zainicjowane przez Porty Lotnicze i
      które powinny wejść w życie w najbliższym czasie (najprawdopodobniej
      w lipcu br).

      Pragniemy jednocześnie zaznaczyć, że nie oznacza to całkowitego
      przeniesienia operacji lotniczych wyłącznie nad wyznaczone priorytetowe
      rejony. W dalszym ciągu obydwie drogi startowe na Lotnisku Chopina w
      Warszawie będą czynne i w przypadku zaistnienia takiej konieczności obie
      będą wykorzystywane. Chcemy w tym miejscu jednocześnie, raz jeszcze
      podkreślić, że nadrzędną zasadą było i będzie dbałość o
      bezpieczeństwo operacji lotniczych, która w opisanych wyżej sytuacjach
      może wymuszać wykorzystanie konkretnego kierunku.

      Raz jeszcze przepraszając za długi czas oczekiwania na odpowiedź
      liczymy, że wyjaśnienia oraz informacja na temat podjętych działań
      będą dla Pana wyczerpujące i satysfakcjonujące.

      "
    • Gość: MAn Re: wieczorne samoloty nad Szczęśliwicami IP: 192.193.116.* 12.06.17, 15:28
      jedyna możliwość walki z Lotniskiem to likwidacja lotów nocnych. Proszę pisać skargi o samolotach startujących /lądujących 22-6 na skargi.wnioski@polish-airports.com "samoloty zakłóciły nasze prawo do odpoczynku. Po raz kolejny zwracam się do Państwa instytucji odpowiedzialnej za rozkład lotów o przestrzegania naszego prawa do odpoczynku ." a potem Trzeba składać kopie na adres Marszałka Województwa Mazowieckiego , który decyduje o ilości lotów nocnych ostatnio zaczyna zmniejszać ich ilość. patrz linki www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/lotniska/nocne-operacje-na-lotnisku-chopina-moga-zostac-ograniczone-58044.html adres Marszałka urząd_marszalkowski@mazovia.pl powodzenia
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka