Dodaj do ulubionych

Tania przesiadka do pociągów

16.09.05, 03:41
Nie chce mi się wierzyć, że kierowcy samochodów, którzy w aucie mogą zapalić,
posłuchać ulubionej muzy i uścić swobodnego bąka wsiądą w kolej.
Obserwuj wątek
          • Gość: Wojtek Buspas IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.09.05, 09:08
            Cześć,
            No nie wiem, ale ja dziś jechałem buspasem dobre 10 minut, bo jacyś kierowcy
            sobie na nim urządzili postój korkowy. Tymczasem powinienm jechać 5 minut.
            niestety żadna policja się tym postojem prywatnych samochodów na buspasie nie
            interesowała, mimo że minąłem jadąc autobusem jeden radiowóz. Buspas jest bardzo
            potrzebny.
          • fridays Re: Tania przesiadka do pociągów 16.09.05, 09:25
            Buspas jest potrzebny ponieważ jeden autobus przewozi jednocześnie ponad 100
            os. a samochodami osobowymi najczęściej jeździ max 2 os.
            I potwierdzam, kierowcy samochodów olewają buspas i permanentnie go blokują...
            Gdzie jest Policja???
            Jeżeli nie będziemy stosować się do przepisów to nastanie taki dzień, że
            samochody zaczną jeździć pod prąd Modlińską...
            A co by było gdyby wszyscy mieszkańcy olali autobusy i prześiedli się do
            samochodów osobowych??? Wtedy dopiero by jęczeli ci co teraz jeżdżą
            samochodami...
        • tarantula01 Re: Tania przesiadka do pociągów 16.09.05, 12:36
          Gość portalu: antykaczor napisał(a):

          > musicie sobie zwęzić jakąś ulicę dojazdową do warszawy, to może wam
          wprowadzą :
          > -)

          Szybciej będzie, jak spowoduje się, że np. wiadukt nad kanałem żerańskim na
          Modlińskiej się rozsypie lub sąsiedni nad torami do EC Żerań, a niewiele im
          brakuje.
      • Gość: kp Re: Tania przesiadka do pociągów IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.09.05, 09:22
        > teraz niech ktoś zaapeluje o identyczne rozwiązanie dla legionowa ząbek lub zi
        > elonki. z tych kierunków też jest ciężko dojechać. to wszystko jest żenujące .
        > Po jaką cholerę dyskutować z koleją ? Żeby coś zmienić trzeba wpierw rozpędzić
        > to towarzystewko pamiętające czasy towarzyszy .
        JAkbyś nie zauważył, to nie Koleje Mazowieckie hamowały bilet ZTM+KM tylko
        włądze miasta, które wierzyły, że kilka składów SKM do Falenicy rozwiąrze
        wszystkie problemyu komunikacyjne...
        • Gość: Bubio Re: Tania przesiadka do pociągów IP: 195.136.112.* 16.09.05, 09:31
          Nie miasto matołku! rozumiem, że można nie lubić kaczora, ale to koleje żądały
          za dużo! W czasie obowiązywania wspólnego biletu co miesiąc chciały coraz więcej
          kasy. Zakomuszona dyrekcja kolei widząc, że ma miasto w szachu utrudniała
          rozmowy. Gazeta jak zwykle walczy ;> i ściemnia na całego...
          • Gość: kp Re: Tania przesiadka do pociągów IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.09.05, 09:37
            tia... Wtedy chcieli OIDP 750tys za wszystkie 7 linii (ale zobacz jaki układ:
            nawet na zadupia można było na karcie jechać!) i wtedy miasto powiedziało NIET.
            Teraz mówi NIET, bo wydało kasę na przerobione skłądy EN57, które mają stworzyć
            SKM, ale jednak zapłąci 110tys za linię. A jak tak, to może niech zapłaci za
            wszystkie? Wychodzi 800tysięcy, ale karta miejska ważna tylko w ograniczonym
            zakresie: ja mógłbym dojechać do Woli Grzybowskiej, a poprzednio mogłem na
            sieciowej do Halinowa aż dojechać.
            Myślę, że za te 900 tysięcy jakie chcą Koleje Mazowieckie, karta byłaby ważna
            tak, jak wtedy.
            • jurek7 Re: Tania przesiadka do pociągów 16.09.05, 09:42
              Bardzo mnie ucieszyła ta informacja.
              Wczoraj skończył mi się miesięczny na trasę Ursus-Śródmieście i miałem dzisiaj
              kupić nowy. Dobrze że nie wprowadzili tego ułatwienia w poniedziałek, bo
              wydałbym bez sensu kilkadziesiąt złotych :))

              Ciekaw jestem tylko czy pociągi będą dużo bardziej zatłoczone...
    • Gość: sir Glonojad Re: Tania przesiadka do pociągów IP: *.chello.pl 16.09.05, 08:27
      Nawet, jeśli się 5% pasażerów przesiądzie do pociągów z samochodów, zmiana ta
      będzie dla pozostałych kierowców odczuwalna. Polecam przestudiować casus Londynu ;).

      Inna sprawa, czy przy "genialnym" układzie stacji na Niedźwiadku i "atrakcyjnej"
      ofercie przewozowoej KM, ktokolwiek się do niej z samochodu przesiądzie...

      Eh, gdyby chociaż 394 reaktywwować z Niedźwiadka na pl. Czerwca...
    • Gość: Jakub Re: Tania przesiadka do pociągów IP: *.crowley.pl 16.09.05, 08:27
      GRATULACJE !!! Nareszcie!
      Co prawda, szkoda, że tylko jeden odcinek, tylko z Ursusa do Śródmieścia. Ale
      dobrze, że wogóle udało im się porozumieć.

      Panowie. Teraz czas rozszerzyć tą umowę na całą aglomerację. Mieszkańcy
      Pruszkowa, Legionowa, Rembertowa, Otwocka oraz Piaseczna i wiele innych
      pośrednich osiedli i dzielnic czekają na integrację kolejowo - komunikacyjną...

      Dziękujemy za tyle, prosimy o kontynuację.

      Gratulacje dla Gazety. Co prawda to jest dopiero częściowy sukces, ale jednak
      sukces...

      Pozdrawiam....
    • kohol Re: Tania przesiadka do pociągów 16.09.05, 08:56
      Sloggi, mylisz się :)
      Od paru dni jeździmy z mężem do centrum koleją - samochód stoi w garażu - to
      przez koszmarne korki. Dziś własnie, gdy kupowaliśmy bilety na pociąg, pani
      poinformowała nas, że jeżeli mamy karty, to możemy jechać bez biletu ;)
      Super! Jutro je ładujemy :D
    • Gość: Wojtek Re: Tania przesiadka do pociągów IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.09.05, 09:05
      Za jedną linię miasto zdecydowało się dołożyć 100 tysięcy. Za pozostałe osiem
      zatem byłoby to tylko jeszcze 800 tys. W porównwaniu do zakupu bubli dla SKM
      (które nie ruszą w tym roku - nie wierzę w to) to pestka nie pieniądze. A poza
      tym powinni policzyć oszczędności - ile lini autobusowych można byłoby skrócić
      czy nawet zlikwidować, albo zamienić na linie dowozowe do Kolei.
      • Gość: Wojtek A we Wrocławiu jest IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.09.05, 09:13
        Ano nie da się. Tymczasem we Wrocławiu zrobili i nawet im praktycznie żadne
        specjale umowy i rozliczenia nie były potrzebne z udziałem jakchś tam
        zakichanych wiceprezydentów miasta. Po prostu wymyślili nalepki na bilety
        miesięczne, z których sprzedaży pomiędzy sobą wzajemnie rozlicza się kolej i
        komunikacja miejska. Czysta gra.
    • nauma Re: Tania przesiadka do pociągów 16.09.05, 09:13
      Zajebiście. Ale dlaczego tylko Ursus i tylko do Wschodniej? Przecież ZTM jeździ
      po aglomeracji... Ech, kiedy się doczekam, że cała III strefa będzie miała
      wspólny bilet i na trasie Brwinów - Wawer nie będę musiał mieć dwóch biletów
      (jeden "pod Warszawą", drugi "w Warszawie") tak jak teraz - tzn. miesięczny ZTM
      i miesięczny PKP...
      • Gość: jazula Re: Tania przesiadka do pociągów IP: 80.252.4.* 16.09.05, 09:34
        no dobrze, ale jeśli mieszkam dalej od Ursusa i kupiłam miesięczny autobusowy i
        kolejowy tzn, że na odcinku od Ursusa do śródmieścia przepłaciłam??!!
        to nie sprawiedliwe!!!
        moim zdaniem trzeba to zaskarżyć do trybunału kostytucyjnego. powód: nie równe
        traktowanie ludności mieszkajązej dalej od Ursusa!!!
        czemu GW o tym nie pomyślała??
    • Gość: Ursus ursusek Re: Tania przesiadka do pociągów IP: 212.87.2.* 16.09.05, 09:43
      Istnieje spora grupa ludzi, ktorzy maja we krwi to, ze nie beda jezdzic
      publicznym transportem, nawet jesli cena litra benzyny skoczy do 10 PLN. Taki
      matoł jeden z drugim za nic sie nie przesiadzie do pociagu, autobusu, tramwaju.
      Woli stac w korku i puszczac baki. Szkoda gadac.
      A ja dzis smigalem sobie do pracy pociagiem. Zamiast 50-60 minut jazdy 187 na
      Ochote wyszlo w sumie 35 minut (dojazd z Niedzwiadka do dworca, pociagiem do
      Ochoty i przesiadka w tramwaj).
      -------------------
      Kto ma w głowie olej, ten stawia na kolej.
          • Gość: kp Re: Czy więcej pasażerów = więcej składów? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.09.05, 11:49
            nie musi być tak źle. Wystarczy kilka pociągów jadących tylko z zachodniej do
            Mińska/Otwocka wydłużyć tak, aby jechały z Grodziska i Sochaczewa, to samo z
            drugą stronę (siłą rzeczy) i przepustowość pociągów z danego kierunku się
            zwiększy i wszyscy będą zadowoleni. Wystarczy aby tak zrobiono w ggodzinach szczytu.
            Teraz sporo pociąz Grodziska czy Sochaczewa kończy bieg na wschodnim, a zaraz za
            nimi z zachodniej jadą pociągi do Mińska/Otwocka. Można przecież śmiało więcej
            pociągów rel. Grodzisk - Otwock/Mińsk, zlikwidować w tym czasie pociąg jadący
            tylko od zachodniej i zyskamy miejsce na jeszcze jeden pociąg z Grodziska czy
            Sochaczewa czy Radomia...
            • tarantula01 Re: Czy więcej pasażerów = więcej składów? 16.09.05, 14:30
              Gość portalu: kp napisał(a):

              > Teraz sporo pociąz Grodziska czy Sochaczewa kończy bieg na wschodnim, a zaraz
              > za nimi z zachodniej jadą pociągi do Mińska/Otwocka. Można przecież śmiało
              > więcej pociągów rel. Grodzisk - Otwock/Mińsk, zlikwidować w tym czasie pociąg
              > jadący tylko od zachodniej i zyskamy miejsce na jeszcze jeden pociąg z
              Grodziska czy Sochaczewa czy Radomia...


              To wszystko ładnie wygląda, tylko czy przypadkiem pociąg, który właśnie
              skończył bieg na wschodniej, nie wraca za chwilę (powiedzmy 20-30 minut) do
              Grodziska?
              Jeśli tak, to wiele się nie zwiększy podaż miejsc.
              • Gość: kp Re: Czy więcej pasażerów = więcej składów? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.09.05, 17:39
                > To wszystko ładnie wygląda, tylko czy przypadkiem pociąg, który właśnie
                > skończył bieg na wschodniej, nie wraca za chwilę (powiedzmy 20-30 minut) do
                > Grodziska?
                NIe zawsze. Poza tym przecież można zrobić to samo w drugą stronę: Pociągi
                zOtwocka, Mińska czy Tłuszcza przedłużyć do Grodziska, Radomia czy Sochaczewa.
                Teraz też są takie kursy, chodzi o to, żeby zwiększyć ich liczbę i przez to
                zrobić miejsce dla dodatkowych szczytowych połączeń. Poza szczytem są czasem
                dość spore przerwy na średnicy, więc tam takich akcji IMHO nie trzeba robić, ale
                też można.
    • Gość: Piastoianin Re: Tania przesiadka do pociągów IP: *.chello.pl 16.09.05, 10:11
      Podczas remontu wiaduktu na torami WKD z dobrodziejstw wspólnego biletu mogli
      także korzystać mieszkańcy Piastowa, dojeżdżający na co dzień linią 717 (remont
      w Alejach ma też wpływ na inne drogi z przedmieść do centrum, więc nawet 716
      jeździ wolniej). A teraz co? Mieszkańcy Ursusa mogą, a płacący więcej za bilety
      sieciowe piastowianie nie mogą przesiąść się do pociągów? Ich dotyczą dokładnie
      te same problemy.

      Niech Gazeta po bardzo sprawnej akcji sprawi, aby wielcy (ZTM i KM) przypomnieli
      sobie o niewielkim Piastowie! Nie spoczywajmy na laurach!
    • japolak Bedzie bilet na całą aglomerację... 16.09.05, 11:53
      Spokojnie, drodzy internauci i pasażerowie.
      Będzie wspolny bilet warszawski.
      Umowa juz niedługo zostanie podpisana przez prezydenta miasta - na dzień przed
      kandydowaniem na prezydenta kraju.
      A w ogóle, pytacie czemu wspólny bilet był zlikwidowany?
      To jak w starym dowcipie o ciasnym mieszkaniu, do ktorego rebe kazał jeszcze
      wprowadzić kozę. A po miesiacu ją wyrzucic. Ileż luźniej sie wtedy zrobiło!
      Tu podobnie. Choc trwało to dłuzej niż miesiąc, ileż radości, że choć na jednej
      linii "wadza" poszła na rękę tubylcom...
    • oldbruno Re: Tania przesiadka do pociągów 16.09.05, 12:16
      Najlepiej jak władza idzie na rękę tubylcom nie następując !
      Ale to tubylcy wybierają władzę, która tego nie pamięta do następnych wyborów.
      A bilety aglomeracyjne istnieją w Paryżu i Londynie od dziesiątków lat.
    • Gość: Chmielnicki A co z aglomeracją? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.09.05, 15:30
      Co z innymi liniami i ze stacjami znajdującymi się poza administracyjnymi
      granicami Warszawy? Wszyscy mówią o stworzeniu aglomeracji, metropolii itp. a
      tak na prawdę komunikacja zbiorowa poza granicami miasta jest beznadziejna
      (tzn. prawie w ogóle jej nie ma).
      Przecież połowa WARSZAWIAKÓW mieszka pod Warszawą!
      • Gość: tuba Re: A co z aglomeracją? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.09.05, 16:12
        tak jest!!
        czy nie dało by sie w gaziecie przeproweadzić jakeiś szerszej akcji (to robota
        chyba n akilka albo kilkanaście lat),że Warszawiacy to nie tylko ci co sie
        mieszczą w granicach administracyjnych, tylko Ci co na codzień tam pracują, uczą
        sie itd itp?

        i drugie pytanie: czy kiedykolwiek odbyły sie jakiekolwiek rozmowy Warszawy z
        gminami okalającymi na temat wspólnej polityki transportowej??
        • Gość: to ja Re: A co z aglomeracją? IP: 192.30.100.* 16.09.05, 16:40
          Z punktu widzenia budzetu miasta, Warszawicy to ci, ktorzy placa w nim podatki
          (wedlug miejsca ZAMIESZKANIA, a nie zameldowania placi sie w Polsce podatki).
          Jako osoba placaca podatki w Warszawie bardzo mialbym za zle gdyby Warszawa w
          calosci zafundowala komunikacje okolicom - lokalne budzety tez musza sie do
          tego dolozyc - wtedy oczywiscie wspolny system komunikacji aglomeracyjnej bylby
          super.
        • tarantula01 A co z aglomeracją? Zapytajcie swoje władze. 16.09.05, 16:41
          Gość portalu: tuba napisał(a):

          > tak jest!!
          > czy nie dało by sie w gaziecie przeproweadzić jakeiś szerszej akcji (to robota
          > chyba n akilka albo kilkanaście lat),że Warszawiacy to nie tylko ci co sie
          > mieszczą w granicach administracyjnych, tylko Ci co na codzień tam pracują,
          > uczą sie itd itp?
          >
          > i drugie pytanie: czy kiedykolwiek odbyły sie jakiekolwiek rozmowy Warszawy z
          > gminami okalającymi na temat wspólnej polityki transportowej??

          Zapytaj się lepiej, czy wymogłeś kiedykolwiek w jakikolwiek sposób w urzędzie
          swojej gminy, aby pomyślała o tym, co chcesz, aby gmina Warszawa zrobiła za
          władze Twojej gminy?
          • Gość: tuba Re: A co z aglomeracją? Zapytajcie swoje władze. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.09.05, 17:14
            tarantula: Zapytaj się lepiej, czy wymogłeś kiedykolwiek w jakikolwiek sposób w
            urzędzie
            swojej gminy, aby pomyślała o tym, co chcesz, aby gmina Warszawa zrobiła za
            władze Twojej gminy?

            Że co? sory, ale ciężko mi zrozumiec o co Ci chodzi. Masz na mysli to abym
            powiedział w moim nędznym urzedzie miasta brwinów, że pragnę, by sie dogadali z
            Wawą w sprawie wspólnego biletu?

            jeśli o to chodzi to nie.
            Niestety kiepski ze mnie społeczniak, ale skoro sugerujesz to moge rozpętać coś
            na moim lokalnym forum gminnym... :>
            proponuję zatem, zeby zorganizować ogólnoaglomeracyjną akcję pt. wspólny
            dojazd-łatwy dojazd :) albo coś koło tego :)
            chyba wszyscy by na tym skorzystali? czyż nie?
    • Gość: Adam Bilet aglomeracyjny IP: *.roehlig.pl 16.09.05, 19:12
      Jak najszybciej należy wprowadzić bilet obejmujący całą aglomerację warszawską.
      Oczekuję, że bez dalszej zwłoki powróci rozwiązanie sprzed trzech lat. Ponadto
      chciałbym zwrócić uwagę, że do Warszawy ludzie przyjedżają do pracy ale też
      warszawiacy jeżdżą do pracy do podmiejskich miejscowości.
        • rubeus Re: Jak w puszce sardynek 30.09.05, 22:58
          Rano nie funkcjonował chyba centralny i pociągi podmiejskie miały
          po 20 min opóźnienia...
          [Część pociągów dalekobieżnych obsługiwała stacja śródmieście]
          Ja korzystam z KM od początku tygodnia i jestem zadowolony
          [zwłaszcza rano...]. Dziś po południu [po 17-tej] był całkiem spory tłok w
          pociągu do wschodniego... I co ciekawe większość ludzi wysiadała na
          Śródmieściu..
    • Gość: mariobros Re: Tania przesiadka do pociągów IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.09.05, 20:23
      hmmmm, mam tylko jedno pytanie, dlaczego nikt nie pomyślał o niepełnosprawnych
      np.studentach, którzy w komunikacji ztm mają bezpłatne bileciki a z przesiadki
      niestety nie skorzystają bo koleje mazowieckie mają inne zasady przyznawania
      bezpłatnych przejazdów, i ww. muszą zapłacić za bilet wg stawek koleii....to
      chyba nie fair...nikt o nas nie pomyslał??
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka