Dodaj do ulubionych

Facebook musi znaleźć swój spot telewizyjny

IP: 217.153.207.* 13.01.10, 11:44
Bzdura do kwadratu.
1.Wyszukiwarki są bliżej zakupu, ale dalej od decyzji co kupić. Ludzie
wybierają produkty przede wszystkim dzięki rekomendacjom znajomych,
odpowiednie umieszczenie naszej marki w społecznościach może spowodować że do
wyszukiwarek użytkownicy będą szli tylko po to, żeby znaleźć adres sklepu w
którym można kupić dany produkt.

2.100k USD za kampanię, kolejna bzdura, wczoraj miała miejsce konferencja
poświęcona Facebookowi, pokazywane były tam case studies z naszego rynku,
myślę, że żadna z tych kampanii nawet się nie zbliżała do kwoty o której autor
artykułu mówi. To że są firmy które inwestują tyle w społeczności nie ma nic
do tego, że można robić to dużo taniej. Narzędzia które dostarczają nam
społeczności pozwalają bardzo niskim kosztem rozpocząć aktywność w nich, dają
one bardzo duże możliwości, przez co tak naprawdę górna granica tego ile te
aktywności mogą kosztować jest bardzo wysoka. To, że robiłem i widywałem
kampanie w wyszukiwarkach za 50-60k PLN miesięcznie nie znaczy, że nie można
zrobić kampanii która będzie kosztowała 3000 i będzie skuteczna.

3. Facebook musi znaleźć swój spot telewizyjny...nie wiem nawet jak to
skomentować. Jedna z głównych różnic tego jak powinno się reklamować w
internecie a tego jak reklamuje się w tv tkwi w tym iż w internecie
dostarczamy użytkownikom treści reklamowe wtedy kiedy ich potrzebują i takie
jakich potrzebują a nie narzucamy im i próbujemy młotkiem do głowy wbijać w
czym mają prać skarpetki...
Obserwuj wątek
    • Gość: Mirek Połyniak Facebook musi znaleźć swój spot telewizyjny IP: *.e-wro.net.pl 13.01.10, 14:36
      wlk. szkoda, że p.Jacek nie potrafi siegnąć wzrokiem poza granicę swego
      wyszukiwarkowego zaścianku, a przede wszystkim, że publicznie kompromituje się
      takimi wypowiedziami
      SEM czyli marketing w wyszukiwarkach to zupełnie inny kanał e-marketingu niż
      SM - media społecznościowe
      oba mogą funkcjonować równolegle i być bardzo efektywne - piszę to jako wlk.
      zwolennik marketingu w wyszukiwarkach
      autor blogu Skuteczny e-marketing
      • Gość: P. Re: Facebook musi znaleźć swój spot telewizyjny IP: *.chello.pl 14.01.10, 07:44
        Mirku,

        Tak jak pisałem na twoim blogu, przeczytaj najpierw to:
        wyborcza.biz/biznes/1,100896,7443209,Facebook_kontra_Google__czyli_wojna_o_e_reklame.html
        W tym wypowiedź dyrektor Facebooka, żeby zrozumieć skąd zestawienie, G i FB, jak
        przeczytasz zrozumiesz, że jest to całkiem zasadne porównanie, podobne np.
        zestawienie kosztów dotarcia/skuteczności/zaangażowanie poszczególnych mediów
        reklamowych jest podstawą w marketingu.

        P.
        • Gość: Mirek Połyniak Re: Facebook musi znaleźć swój spot telewizyjny IP: *.e-wro.net.pl 20.02.10, 22:11
          Drogi Gościu P. - pozwolę sobie podać personalia Piotr Parnasiuk, gdyż może to mieć znaczenie

          1) nadal twierdzę iż porównujesz gruszki z jabłkami - szczególnie, że w Social Media marketing nie chodzi o reklamę ale o tzw. earned media
          2) porównywanie dochodów z reklamy firm, które są na zupełnie innym etapie rozwoju to niestety kolejne żenua
          3) oświeć mnie jak porównanie dochodów Google a Facebook ma się do kosztów dotarcia/skuteczności/zaangażowania
          4) podstawą marketingu jest STRATEGIA, a koszty o których pisałeś to ważny aspekt planowania mediów
          • piotr.panasiuk Re: Facebook musi znaleźć swój spot telewizyjny 11.03.10, 19:08
            Gość portalu: Mirek Połyniak napisał(a):

            > Drogi Gościu P. - pozwolę sobie podać personalia.. gdyż może to mieć znaczenie
            Jakie Twoim zdaniem ma to znaczenie?
            Jeśli jak sugerujesz na innym forum - uważasz że brak mi bezstronności tylko dlatego że w art. cytowana jest osoba z którą pracuje - obrażasz mnie.
            > 2) porównywanie dochodów z reklamy firm, które są na zupełnie innym etapie rozwoju to niestety kolejne żenua
            why? - rozwiń temat

            > 3) oświeć mnie jak porównanie dochodów Google a Facebook ma się do kosztów dotarcia/skuteczności/zaangażowania

            napisałem "podobnie" żeby pokazać analogię - potrafisz przecież myśleć abstrakcyjnie
            > 4) podstawą marketingu jest STRATEGIA, a koszty o których pisałeś to ważny aspekt planowania mediów

            tak, a woda wrze w temp. 100 stopni, a 90 stopni ma kąt prosty - tylko co to wnosi do dyskusji?

            Mirku krótka piłka - postawiłeś zarzut że IAB powinien interweniować bo zostały zestawione ze sobą firmy o innym profilu. Pokazałam ci źródło tego zestawienia (dyrektor FB) czy w tym kontekście zmieniasz zdanie?

            P.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka