Dodaj do ulubionych

Nie chcą blokować numerów na życzenie klienta -...

25.03.10, 22:19
Trochę nie rozumiem czemu operatorzy się przed tym bronią. W stacjonarnym
telefonie TPSA usługę ACR (anonymous call reject) mam uruchomioną od dobrych 6
lat.
Obserwuj wątek
      • bopin Re: Nie chcą blokować numerów na życzenie klienta 30.03.10, 15:45
        > ...bo w stacjonarnym telefonie nie masz możliwości odrzucenia
        > połączenia - tylko ACR a w komórkach jest :)

        byyy zła odpowiedź, normalnie w moim Simensie jest przycisk - czerwona
        słuchaweczka i można nie tylko widzieć na wyświetlaczu numer dzwoniącego jak i
        odrzucić połączenie tym guziczkiem. Jeśli masz aparat "na tarczę" to raczej
        ciężko ci odróżnić zastrzeżone numery od nie zastrzeżonych i ta usługa jest Ci
        psu na budę.
    • maruda.r Nie chcą blokować numerów na życzenie klienta -... 26.03.10, 00:07

      "Choćby dlatego, że z numerów zastrzeżonych korzystają też banki, a na komórce
      nie zawsze wyświetlają się też numery zagraniczne."

      *****************************

      Niech więc banki dzwonią z numerów niezastrzeżonych. Wstydzą się czy co?

      Po to wprowadzono system identyfikacji, by się w ten sposób przedstawiać.
      Osobiście - nie odbieram zastrzeżonych.


    • Gość: :))) Nie chcą blokować numerów na życzenie klienta -... IP: 94.75.67.* 26.03.10, 03:23
      Przypadkiem dobrze się złożyło, że jestem klientem Plusa, a ten ma tę
      usługę. Jeśli ktoś nie chce się mi przedstawić, to ja nie chcę z nim
      rozmawiać. Proste? Usługa działa dobrze, klienci są informowani
      dlaczego nie mogą się połączyć. Jak im zależy, znajdą telefon z
      niezastrzeżonym numerem i się dodzwonią. Ukrytych nie odbieram tak
      samo, jak nie rozmawiam z nieznajomymi w kominiarkach. Czy to
      coś dziwnego? Ale prosząc o włączenie tej usługi (znałem ją zza
      granicy), nie spodziewałem się, że jest z nią w Polsce taki problem. O
      naiwności. Przecież podobny, jak ze wszystkim innym.
    • piwenko plus też nie był dobry wujek.... 26.03.10, 09:27
      PLUS też nie był dobry wujek
      i bronił się przed włączeniem tej usługi
      procedura zmuszenia plusa do właczenie ACR trwała
      półtora roku

      dziwię się tylko, że UKIE mówi że nie może zmusić operatora
      bo PLUS został zmuszony do włączenia ACR
      właśnie przez UKIE
    • kewiz anony 26.03.10, 09:36
      nie "kumam" pana Pawła, a jak w telewizji nie chce oglądać sportu to też
      dzwoni do operatora tv, żeby mu zmienili układ programowy, czy po prostu (po
      ludzku) zmienia kanał? obawiam się, że pan Paweł ma on znacznie poważniejsze
      problemy na głowie (lub w głowie), zwłaszcza ze zdrowiem psychicznym
      • pbe64 Re: anony 26.03.10, 10:47
        Telewizja działa jednokierunkowo, a telefon w obydwie strony.
        W tej całej sprawie chodzi o to, że odrzucenie połączenia, albo nieodbieranie
        połączenia nie daje dzwoniącemu z zastrzeżonego numeru żadnej informacji zwrotnej.
        Inaczej jest jeżeli można zamówić usługę u operatora. Wtedy dzwoniący ma jasny
        komunikat od operatora sieci komórkowej, że jeżeli chce się skontaktować, to
        musi dzwonić z numeru niezastrzeżonego.
    • Gość: mecenas Szacują, że skorzysta z niej "promil klientów" IP: *.coig.katowice.pl 26.03.10, 09:53
      W artykule mamy dwie nieścisłości. Niewyświetlanie numeru z powodu braku
      możliwości identyfikacji (np. analogowa centrala, łącze międzynarodowe) nie
      skutkuje odrzuceniem takiego połączenia przy włączonej blokadzie połączeń
      anonimowych. Usługa ta dotyczy sytuacji, gdy to dzwoniący zastrzegł sobie brak
      prezentacji u standardowego odbiorcy (operatorzy telefonów alarmowych widzą
      taki numer). Dlatego też wbrew przedstawianej opinii "czerwony guzik" nie jest
      realizacją usługi blokady, ponieważ odbiorca nie otrzymuje jednocześnie
      informacji dlaczego nie widzi numeru osoby dzwoniącej.
    • panbramkarz Nie chcą blokować numerów na życzenie klienta -... 26.03.10, 10:17
      "Choćby dlatego, że z numerów zastrzeżonych korzystają też
      banki,"...
      Tym sposobem banki ulatwiaja przekrety wystarczy zadzwonic do kogos
      wiedzac tylko w jakim banku ma konto (a jest to informacja jawna) i
      podac sie za pracownika banku no i pociagnac klienta za "jezyk" co
      ktorys da sie naciac i poda nr PIN lub login i haslo do konta.
      Ja jak juz odbiore "zastrzezony" i slysze jakiegos doradce lub
      innego "naciagacza" to prosze o to zeby jak chce rozmawiac zadzwonil
      z "widocznego" telefonu. Nigdy nie oddzwaniaja :)))
      Moim zdaniem powinien byc ustawowy zakaz "zastrzegania" tel
      firmowych w koncu skoro firma i jej dzialalnosc jest legalna to co
      ma do ukrycia? ukrywajac nr tel?.
      • kotek.filemon Re: Bo to ci operatorzy dzwonią ze swoimi "oferta 26.03.10, 12:22
        O to to...

        Większość anonimowych połączeń jakie pamiętam z czasów Orange to byli naganiacze samej sieci. Upierdliwi byli jak syberyjskie meszki. U innych operatorów jest nie lepiej. Dlatego nie odbieram zastrzeżonych, ponieważ 99% takich rozmów to wciskacze kitu. A propos banków - jak mają ważną sprawę to dzwonią z publicznego numeru. Tak było np. w sprawie zastrzeżenia mojej karty kredytowej (sami zadzwonili, bo ktoś gdzieś kartę skopiował).
      • Gość: HMM Re: Nie chcą blokować numerów na życzenie klienta IP: 92.64.67.* 26.03.10, 11:50
        Mnie kiedyś rozbawiła rozmowa klienta z konsultantem:
        Nie umiał się nigdzie dodzwonić, konsultant mówi, że łącza obciążone..

        A klient do niego:" C*uj mnie to obchodzi, płacę, wymagam, żądam"

        Co do anonimów, zgodzę się, powinno w ogóle nie być takiej możliwości.
        Klient powinien również mieć prawo do żądania kompletnego zablokowania sms-ów
        reklamowych
        Zaczynają mnie już wk.... "Wygrałeś BMW... Odbierz BMW... masz szansę..
    • Gość: henko32 Re: Nie chcą blokować numerów na życzenie klienta IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.05.11, 16:36
      Operatorzy telefonii komórkowej blokują numery anonimowe - usługa ACR (Annonymous Call Rejection) lub inaczej BPA (Blokada Połączeń Anonimowych) - sprawdziłem w sieciach ORANGE i PLAY, i tak:
      - w sieci ORANGE:
      *110*71# - aktywowanie usługi,
      *110*71*00# - wyłączenie usługi,
      *110*71*01# sprawdzenie stanu usługi;
      - w sieci PLAY:
      *111*114*1# - włączenie usługi,
      *111*114*2# - wyłączenie usługi,
      *111*114*3# -sprawdzenie stanu usługi,
      *111*114*4# - informacja o usłudze,

      Obecnie (05/2011) w sieci stacjonarnej TP SA usługa jest przydzielana przez odpowiednie służby Operatora: należy dzwonić na numer 19 393 i prosić o aktywacje usługi (sprawdziłem).

      Usługa ACR (BPA) jest świadczona bez żadnych dodatkowych opłat w każdej z sieci (wymóg Urzędu Regulatora).

    • henko32 Nie chcą blokować numerów na życzenie klienta -... 04.05.11, 08:31

      Uzupełnienie mojej wcześniejszej odpowiedzi z 03/05/2011:
      W sieci stacjonarnej TP SA:
      - pierwsze uruchomienie usługi ACR poprzez kontakt z odpowiednimi Służbami Operatora TP SA za pomocą telefonu - nr 19393. Operator aktywuje usługę (w ciągu 24 godzin) i jednocześnie pozwala na korzystanie z odpowiednich sekwencji kodowych ("uruchamia" jak gdyby ich aktywność). Poniżej te sekwencje:
      -*15# - aktywacja usługi ACR ; #15# - wyłączenie tej usługi (sprawdziłem to działa);
      - brak sekwencji sprawdzenia stanu usługi - a wyżej wymienione sekwencje generują w odpowiedzi jednakowy komunikat: "zlecenie przyjęte";
      - możliwość sprawdzenia usługi poprzez wyżej wymieniony numer 19393 lub jak twierdzi obsługa techniczna linii 19393, poprzez zadzwonienie na swój numer telefonu z ACR, z telefonu mającego możliwość wprowadzenia usługi t.zw CLIR-a - zakazu prezentacji numeru telefonu wywołującego.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka