Dodaj do ulubionych

Bazylea 3 - uzgodniono pakiet regulacji?

IP: *.chello.pl 12.09.10, 17:36
Rozumiem, że zadłużanie się powinno z definicji być tanie?
A czy zamiast kosztownych konferencji nie można by po prostu zwiększyć rezerwę obowiązkową?
Mam 100 tys. zł oszczędności, dlaczego nie mogę udzielać kredytów na milion tak jak to robią banki?
Obserwuj wątek
    • quosoo Bazylea 3 - uzgodniono pakiet regulacji 12.09.10, 19:05
      Kluczoym zagadnieniem ma być określenie jakie rezerwy powinny utrzymywać banki na wypadek pokrycia ewentualnych strat. Jednym z najdalej idący pomysłów jest, aby wskaźnik wypłacalności podnieść do 7 proc. z obecnych 4 proc. w USA. Oznacza to, że na każde zainwestowane lub pożyczone 100 dol., bank będzie musiał mieć 7 dol. rezerwy.

      Jeżeli tak jest to Bazylea III będzie krokiem wstecz w stosunku do Basel II - obowiązujace regulacje nie dotyczą rezerw tylko kapitału. To znaczy rezerwy (Loan Loss Reserve) mogą być częściowo uznane za kapitał Tier 2, ale to jednak zupełnie co innego - rezerwy to coś czego budowanie / rozwiązywanie przechodzi przez P&L, a więc można ich używać przy manipulowaniu podatkami.

      Ergo nie chce mi się wierzyć, żeby kolejna wersja dokumentu (tym bardziej, że czytałem już propozycje) miała określać wysokość rezerw zamiast wysokość kapitału.

      Jest jeszcze możliwość, że autor myli pojęcie kapitału związanego z ryzykiem kredytowym z rezerwą na straty kredytowe.

      No i ten wskażnik wypłacalności: 7 dol. na każde 100 dol. - to już nie będzie pojęcia Risk Weighted Assets? Niezależnie na co przeznaczone będzie 100 taki sam będzie wymóg kapitałowy? E, nie dowierzam autorowi...
        • quosoo Re: Bazylea 3 - uzgodniono pakiet regulacji 13.09.10, 07:26
          sammler napisał:

          > Nie marudź, tylko szukaj [url=http://www.bis.org/press/p100912.htm]u źródła[/ur
          > l]. Tekst Basel II też czytałeś w tłumaczeniu KNF (Wtedy jeszcze KNB)?

          Nie czytałem nigdy tekstów tłumaczonych przez nikogo. Czytałem orginalną treść rekomendacji, czytałem też orginalne drafty nowej wersji. Jednak autor musi mieć dostęp do rewelacji nowszych niż to co czytałem, bo nawet w tekscie który podlinkowałeś jest mowa o RWA, a autor pisze ze wymóg 7% będzie oznaczał 7 dolarów na każde 100 dolarów. No chyba, że autor chciał obrazowo wytłumaczyć swoim czytelnikom co to znaczy 7%.
    • Gość: gugcia0 drogi dluzniku,nie mozesz tego robic,bo nie IP: *.dip0.t-ipconnect.de 12.09.10, 19:06
      nalezysz do klubu.W owym klubie banki robia sobie na reke,niektore czasem upadaja,jak Lehman Brothers, ale generalnie trzymaja sie razem.Co do tych nowych pomyslow sa one funta klakow nie warte,bo raz to nie wiadomo czy sie na to wszystkie panstwa zgodza,szczegolnie USA,po drugie nawet jak to wejdzie znajda kolejna uliczke aby robic jak chca.Utworza jakies inne para bankowe firmy albo wyniosa sa gdzies,gdzie nie ma takich regulacji, albo wymysla jakies polisy co to niby na zycie a tak naprawde to kredyt,itp. Mamy na to w Polsce mase przykladow,np. jak ominac podatek Belki,niby jest ,a nie kazdy go placi,albo SKOKi,niby banki, a nie banki,albo Polbank niby wszyscy maja gwarancje polskie, a on ma tylko greckie,nie wiedzialem,ze takie cos jest mozliwe i przypadkowo ktos mi to powiedzial w kolejce do kasy w Polbanku,jak mi potwierdzili,ze to prawda to natychmiast wycofalem caly kapital.A ta granica lichwy w Polsce- niby jest, a sa tacy co biora i po 40% odsetek za pozyczke,bo tez omijaja przepisy.Banki robia co chca,to one od dawna rzadza swiatem,rzady niby udaja,ze je kontroluja,reguluja, a jak co do czego to cicho,sza,robic co pan bankier kaze.Niedawny przyklad z A.Merkel,tygodniami opowiadala tu w RFN,ze Niemcy nie dadza juz ani centa na Grekow,ze to lenie,oszusci,zeby wyspy sprzedali,itd.Nagle panowie bankierzy z Francji i RFN spotkali sie na kolacji z Sarkozym, on pogadal z Merkel,ze banki za duzo straca na calkowitym bankructwie Grekow,ze euro moze pasc,ze RFN zarabia na tanim euro i ma dac kroplowke.I co? W jeden dzien nagle CDU i FDP,p.Merkel juz byli za "podaniem reki" Grekom w potrzebie - naprawde kase Grecja oddaje owym bankom,tak wiec niemiecki podatnik po raz kolejny ratuje banki,tym razem za ich bledy w postepowaniu z Grecja, wczesniej ratowal je w RFN za bledy w postepowaniu z bankami z Wall Street,byl tu taki jeden bank,pol panstwowy,ktory w dniu upadku Lehmana przekazal im tam jeszcze jakies wielkie kwoty,itd. Niokomu w bankach wlos z glowy nie spadl,podatnik jest elegancko ograbiony i tak bedzie dalej, na wieki wiekow ,amen.Banki tak to sobie ustawily,to jest prawdziwa wladza swiata.Szary czlowiek moze tylko starac sie,jezeli moze,nie brac kredytow,nie szalec z kartami kredytowymi,omijac banki,zyc skromnie za to co ma.Ale to recepta dla niewielu, ja tak robie, ale naleze do malutkiej grupy obywateli.Wiekszosc,szczegolnie mlodzi bez mieszkan,musza sila rzeczy wpasc w lapy bankow, czasem na 30 lat, a potem jeszcze trzeba nastepnego kredytu na auto, na meble,na wakacje, na dzieci,na AGD,itd.To nowa forma niewolnictwa,zmowa bankow,pracodawcow i panstwa,ktore tak musza trzymac obywatela w szachu aby im sie przez co najmniej 30 do 40 lat nie wymknal, glownie wtedy gdy pracuje.Ale teraz juz obmyslaja jak oberwac ze skory emerytow,proponuja tkzw.odwrocone hipoteki na mieszkania starych ludzi,kredyty na sprzet domowy,leczniczy.Nawet starych wzieli na cel.Tacy jak ja,ktorzy nie maja konta,kredytu,karty,a oplaty robia na poczcie,nie chca niczego miec na kredyt,zyja wlasnym zyciem,tacy jak ja to czarny sen bankierow,koszmar,tacy jak ja powinni byc odizolowani od reszty ludzi aby nie zarazali szarakow swa niechecia do bankow,jestem wyjatkowo odrazajacym typem konsumenta,ktory nic nie chce poza to na co go stac za gotowke,wole stare,10 letnie auto na rope niz nowe na kredyt, wole robic remont w letnim domku 10 lat ale za swoje,nie na kredyt,wole miec skromne zycie na wolnosci niz sute na kredyt,bedac niewolnikiem banku i pracodawcy,bo jak jeden mi nie da zarobic to nie splace raty kredytu.Horror! Czytalem o takim uzaleznieniu robotnikow angielskich pod koniec XIX wieku w literaturze angielskiej, gdy studiowalem anglistyke w czasach PRL.Wtedy wydawalo sie to zamknietym rozdzialem ze starych ksiazek z XIX wieku,okazuje sie,ze minelo 30 lat od mojego studiowania i wszystko to wrocilo.Czytalem w Der Spiegel, chyba 2 tygodnie temu,o nowych bezdomnych w USA,ludziach spiacych w swoich ladnych BMW lub innym Grand Cherokee,bo domy wlasnie stracili,zostaly im tylko te ladne auta,bo je zdarzyli splacic.W tym artykule mowil taki opiekun z Armii Zbawienia,ze dawniej na zupe dla biednych przychodzili starzy,oberwani bezdomni,a teraz czesto sa to ludzie z dawnej klasy sredniej lub lower,nizszej sredniej,ktorzy na te zupe dojezdzaja tymi BMW,bo sa glodni i nie maja gdzie mieszkac.Tego jeszcze w Polsce nie ma ale moze byc.Uwazajcie na banki!
    • steamtrain Bazylea 3 - uzgodniono pakiet regulacji 12.09.10, 21:53
      Bankowe lobby ostrzega, że nowe regulacje doprowadzą trudniejszego i droższego dostępu do kredytów

      Ryli ? A moze bankowe lobby przestanie wogole udzielac kredytow bo nie bedzie im sie oplacac ?
      Oj tylko z czego beda zyli ? Podwyzka cen kredytow oznacza zmniejszenie sie ilosci klientow a banki dobrze wiedza ze wola zarobic tyle samo majac 2n klientow niz n klientow bo wiekszy zbior zapewnia wieksza stabilnosc splaty.

      Deweloperzy tez "ostrzegali" swego czasu (czytaj "straszyli") ze przestana budowac i pociagnie to za soba wzrost cen. Jak jest widac juz dzisiaj.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka