Dodaj do ulubionych

"DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebrandi...

25.01.11, 11:28
to będzi eduzo trudniejsza operacja niż zmiana idei - t-mobbile bedzie się wielu kojarzyć z ekspansją niemiecką.
Obserwuj wątek
    • kotek.filemon Re: "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebran 25.01.11, 11:35
      "Centrum im. Adama Smitha opisało wówczas w raporcie straty poniesione przez Telekomunikację Polską, właściciela sieci Idea/Orange."

      Przecież to jasne, że rebranding ma przynieść straty - spółce-córce w bantustanie oczywiście. Rebranding służy głównie do swobodnego drenażu pieniędzy poprzez konsultacje/szkolenia/opłaty licencyjne/itp. Bez podatków.
      • Gość: stopkorpomafiom "Opłata licencyjna" za markę to najlepszy sposób IP: *.ip.jarsat.pl 25.01.11, 11:56
        ...na wyprowadzanie zysków z republik bananowych typu Polska
        • kotek.filemon Re: "Opłata licencyjna" za markę to najlepszy spo 25.01.11, 12:57
          > ...na wyprowadzanie zysków z republik bananowych typu Polska

          Jak pokazuje praktyka, zawsze można policzyć grube miliardy za pomarańczowy zapierdaczek na plakatach...
      • Gość: gari Re: "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebran IP: *.adsl.inetia.pl 25.01.11, 12:08
        > Przecież to jasne, że rebranding ma przynieść straty - spółce-córce w bantustan
        > ie oczywiście.


        Na tym polega globalny kapitalizm. Nic nowego.
        • kotek.filemon Re: "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebran 25.01.11, 12:56
          > > Przecież to jasne, że rebranding ma przynieść straty - spółce-córce w
          > bantustan
          > > ie oczywiście.

          >
          > Na tym polega globalny kapitalizm. Nic nowego.

          Ty patrz - a Chińczycy jakoś sobie z tym radzą i nikt im nie kwęka, że za mało liberalni.
          • Gość: naBialo Re: "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebran IP: *.akopol.com 25.01.11, 21:00
            Chinczycy nie kwekaja bo sa nieswiadomi. Tyraja za dolara dziennie i spia pod maszyna. Idealni pracownicy dla kapitalistow.
      • Gość: bartek Re: "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebran IP: 178.73.29.* 25.01.11, 15:29
        > Przecież to jasne, że rebranding ma przynieść straty - spółce-córce w bantustan
        > ie oczywiście. Rebranding służy głównie do swobodnego drenażu pieniędzy poprzez
        > konsultacje/szkolenia/opłaty licencyjne/itp. Bez podatków.

        Naprawdę nie ma innych sposobów niż rebranding na gorzej kojarzącą się nazwę? Czy ci globalni kapitaliści są tak mało kreatywni?
        • Gość: Autor Re: "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebran IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.01.11, 16:14
          Kolego, a może to jednak my jesteśmy republiką bananową, z najdroższą i najgorszą infrastrukturą telekomunikacyjną? będziesz uczył wielkie koncerny jak mają się reklamować, aby nie popsuć lepiej marki pt. Era, która trzyma się na powierzchni dzięki oligopolowi...
          • Gość: bartek Re: "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebran IP: 178.73.29.* 25.01.11, 16:25
            Ale czy nie uważasz, że brzmienie polskiego wyrazu "Era" jest znacznie lepsze niż obcojęzycznego zlepku "T-Mobile"? Jak teraz będą brzmieć frazy w stylu "Era Nowe Horyzonty", "Era Jazzu", "Takie rzeczy tylko w Erze" itp.?
          • Gość: naBialo Re: "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebran IP: *.akopol.com 25.01.11, 21:03
            myslisz ze te 'wielkie koncerny' nie licza jedynie na zyski z oligopolu ? to jest jedyne co ich tu ciagnie.
    • Gość: balajanek "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebrandi... IP: 82.132.139.* 25.01.11, 11:38
      Niema nic za darmo.
      Zapłacą za to abonenci i prepaidowcy Ery.
      Silnie zakotwiczona krajowa marka zostanie zastąpiona "globalną" nr 9 na światowej liście.
    • Gość: Gość Re: "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebran IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.01.11, 11:46
      Pomyśl ilu PiSiorów będzie zmieniać telefony aby nie być pod wpływem Niemców i by ich nie podsłuchiwała Ericka ;)
      • Gość: finito Re: ilu PiSiorów będzie zmieniać telefony IP: *.icpnet.pl 25.01.11, 13:02
        Mam gdzieś PiSiorów i ich obsesje; ja przenoszę numer bo nie widzę - jako klient - krztyny sensu w kosztownym rebrandingu.
      • Gość: az Re: "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebran IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.01.11, 15:50
        Byłioby to jedno z nielicznych pożytecznych rzeczy zrobionych przez pisiorów.
    • Gość: gzyms To teraz co maja robić abonenci? IP: 213.73.30.* 25.01.11, 12:09
      Zmieniać/przedłużać umowy przed zmianą? Powiedzmy, że właśnie kończy mi się umowa, przedłużać z erą czy poczekać na "nowego" operatora? Jak myślicie?
      • Gość: finito Chciwcy niech sobie doją frajerów - ja (klient ERY IP: *.icpnet.pl 25.01.11, 12:59
        ...od samego jej początku) waham się już tylko między wyborem PLAY'a i PLUSa - in spe - Solorza... ;->
    • intel-e-gent Ta zmiana ma w ogóle sens? 25.01.11, 12:09
      Nie sądzę, bym jako klient na tym skorzystał. Wszystkie usługi, jakie oferuje T-Mobil, a nie ma ich Era można wprowadzić pod marką Ery.
      Znaczenie zmiana może mieć dla nikłego procenta klientów z zagranicy podróżujących często po Polsce. Nie będą musieli myśleć przy wyborze operatora roamingowego.

      Domniemywam, że chodzi tu o wyciągnięcie pieniędzy z Ery do Niemiec. Prawo właściciela, oczywiście. Ale czemu mają za to płacić klienci i pracownicy Ery?
      • Gość: gari Owszem ma. IP: *.adsl.inetia.pl 25.01.11, 12:30
        Ta zmiana ma w ogóle sens?

        Oczywiście, że ma. Dla właścicieli T-Mobile. I tylko dla nich.

        Ale czemu mają za to płacić klienci i pracownicy Ery?

        No nie bądź naiwny, to jest liberalny kapitalizm, tu się liczy tylko zysk.

      • Gość: gość Re: Ta zmiana ma w ogóle sens? IP: *.catv.net.pl 25.01.11, 13:19
        A dlaczego tak sądzisz ? przecież T-Mobile na zachodzie oferuje telefony które u nas są nie dostępne nawet w wolnej sprzedażny o nie ciężko. To już jest chociażby jeden z plusów. T-Mobile jest większą korporacją niż Orange i co ciekawe ma naprawdę niezłe oferty. Wiadomo że nie zmienią wszystkiego w od razu ale z czasem będzie coraz lepiej bo dlaczego nie ? nowa marka musi się pokazać na nowym rynku z jak najlepszej strony...
        • intel-e-gent Re: Ta zmiana ma w ogóle sens? 25.01.11, 13:56
          Ale to wszystko, o czym mówisz, da się zrobić bez zmiany marki. Era już wprowadzała słuchawki oferowane tylko przez T-Mobil.
        • Gość: ma-ryja Re: Ta zmiana ma w ogóle sens? IP: *.dip.t-dialin.net 25.01.11, 14:11
          Jako bardzo zadowolona wieloletnia stala klientka t-mobile bardzo sie ciesze, ze moj telefon z ery bedzie w tej firmie. T-mobile jako firma-corka T-com ma bardzo dobre taryfy i servis, jakich w Polsce brak. mam nadzieje, ze zostana one jak najszybciejwprowadzone w Polsce.
          Te medialne spekulacje nt. jak to Niemcy beda znowu gnebic genetycznie biednych Polaków niewiele sie zdadza. Kto placi za muzyke, decyduje co bedzie grane.
          To dlaczego nikt z polskich patriotów nie stanal do przetargu i go nie przebil?
          Oczywiscie kilku decydentów ery probuje ratowac skore, lub przynajmniej zamacic i stad te spekulacje w mediach. Tak bylo w Niemczech wiele lat temu, gdy rynek telekomunikacji mial byc prywatyzowany. Straszono, ze bedzie tylko drozej i gorzej, a dokladnie odwrotnie sie stalo. A wiec strachy na lachy, ale w Polsce dobrze jest poszumiec. Czekam na wypowiedzi roznych patriotycznych ekspertow, ktorzy z lotnictwa sie na telekomunikacje przebranzowia
          • Gość: Albin Siwak Re: Ta zmiana ma w ogóle sens? IP: 62.29.174.* 25.01.11, 16:11
            Re-branding to jest zmiana tylko i wyłącznie nazwy. Skąd pomysł, że w zakresie usług coś się zmieni?
        • luni8 Re: Ta zmiana ma w ogóle sens? 25.01.11, 18:34
          > A dlaczego tak sądzisz ? przecież T-Mobile na zachodzie oferuje telefony które
          > u nas są nie dostępne nawet w wolnej sprzedażny o nie ciężko. To już jest choci
          > ażby jeden z plusów. T-Mobile jest większą korporacją niż Orange i co ciekawe m
          > a naprawdę niezłe oferty. Wiadomo że nie zmienią wszystkiego w od razu ale z cz
          > asem będzie coraz lepiej bo dlaczego nie ? nowa marka musi się pokazać na nowym
          > rynku z jak najlepszej strony...

          Już mieliśmy to przy zmianie Idei w Orange.
          Praktycznie poza kolorystyką niewiele się zmieniło. No może zdrożał roaming.
        • Gość: naBialo jestes wyjatkowo naiwny. IP: *.akopol.com 25.01.11, 21:15
          > na zachodzie oferuje telefony które u nas są nie dostępne
          taa, na Zachodzie.
          > z czasem będzie coraz lepiej bo dlaczego nie ?
          dlatego nie ze to kosztuje. a w kapitalizmie placi sie tylko za to za co potrzebne. a to nie jest potrzebne. wiec dlatego nie.
    • panbramkarz "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebrandi... 25.01.11, 12:12
      Nie przesadzajcie ze oplaci sie zmieniac marke dla jakis tam 100 mln zyla. Moim zdaniem era to taki szajs i ma tak kiepska opinie ze tylko zmiana nazwy jej moze pomoc i to gruntowna wlasnie ze zmiana wystroju lokali itp zeby firma nikomu nie kojarzyla sie z badziewiem jakim jest era.
    • peter_86 Re: "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebran 25.01.11, 12:14
      Czyli znając życie to konsumenci na pewno stracą. Wszystko by było dobrze gdyby takie sieci traktowały Nas odbiorców ich usług na zachodnim poziomie. A nie ceny z kosmosu, przy przedłużaniu umowy żadnych korzyści ... Tak było ze zmianą Idei na Orange, a teraz Era na T-mobile...
    • Gość: gosc "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebrandi... IP: *.ptr.magnet.ie 25.01.11, 12:21
      era to dzisiaj T-mobile a jutro połączą się z Orange - tak wygląda wolny rynek, który wspiera konkurencję, która ma gwarantować niskie ceny.
    • jim.lahey czy będzie zmiana regulaminów? 25.01.11, 12:33
      chciałbym odejść od tego beznadziejnego operatora bez konsekwencji

      (lub ew. zmienić taryfę jeśli będą lepsze w T-Mobile)
      • Gość: Pleban A Re: czy będzie zmiana regulaminów? IP: *.rev.zdnet.pl 25.01.11, 13:25
        Też mnie to interesuje, mam cyrograf do 12 stycznia przyszłego roku (wiem głupota moja wiem). Na tablicy ogłoszeń mojego biura napisałem era dla frajera...
      • kotek.filemon Re: czy będzie zmiana regulaminów? 25.01.11, 14:03
        Przypuszczam, że wątpię. Za zmiany Idea / Orange też nie było. Nie podpisujesz umowy z marka, tylko z operatorem, a ten formalnie nazwy nie zmienia.
      • Gość: x Re: czy będzie zmiana regulaminów? IP: 217.33.154.* 25.01.11, 16:08
        oho, już zaczyna się polaczkowate kombinowanie
        niby czemu miałbyś mieć możliwość zerwania umowy bez ponoszenia konsekwencji?
        • jim.lahey Re: czy będzie zmiana regulaminów? 25.01.11, 16:40
          bo niedoedukowany człowieku, każda zmiana regulaminu operatora sieci komórkowej sprawia że użytkownik ma prawo nie zaakceptować tych zmian, co w konsekwencji wygasza zawartą wcześniej umowę.

          a jako że nie jestem zadowolony z usług Ery w ostatnim czasie, to właśnie liczę na taką akcję. jeśli jej nie będzie, to przeżyję, ale umowy z nimi nie przedłużę.

          i nie nazywaj ludzi "polaczkami" jeśli nie wiesz co to znaczy.
          • tajemnicapanstwowa Re: czy będzie zmiana regulaminów? 25.01.11, 19:14
            to spojrz cwaniaczku (skoro "polaczek" Cie tak boli) z kim zawarles umowe...
            z marka "era", ktora jest wlasnoscia firmy PTC, czy z sama firma PTC?
            gdy idea zmieniala sie na orange formalnie po za nazwa-marka nic sie nie zmienilo, tu rowniez nic po za nazwa sie nie zmieni. uslugi bedzie swiadczyc Tobie dalej ta sama firma PTC tylko pod inna marka.
            • jim.lahey Re: czy będzie zmiana regulaminów? 25.01.11, 22:17
              a Ty człowieku czytaj ze zrozumieniem bo widzę że jad zaburza Ci zmysł wzroku i przytępia intelekt.
    • Gość: rt facet za darmo im powiedział co i jak IP: 178.73.48.* 25.01.11, 12:45
      jak mówi Aleksander Sikora z Metamorphosis Brand Communications, by "PTC skupiła się na stworzeniu jasnego przekazu czym ma być T-Mobile w Polsce" oraz, że "zmiana nie wiąże się z pogorszeniem warunków i zwiększeniem opłat."

    • robert_ru Dlaczego nie opłaca się mieć 'polskich' firm? 25.01.11, 13:26
      Mam wrażenie, że nie potrafimy osiągać korzyści posiadając nawet dobre, perspektywiczne firmy. Telekomunikacja, telewizja, usługi finansowe - wszystko nas parzy, nie potrafimy utrzymać, rozwijać naszych firm, gdy już muszą konkurować bez parasola państwa. Niedługo sprzedamy gazownictwo, petrochenie, sieci paliwowe, energetyke... już wiem dlaczego nielubimy Żydów - bo Im się to wszystko udaje i opłaca.
      • Gość: Bogusław Re: Dlaczego nie opłaca się mieć 'polskich' firm? IP: *.erydan.net 25.01.11, 15:12
        robert_ru napisał:

        > Mam wrażenie, że nie potrafimy osiągać korzyści posiadając nawet dobre, perspek
        > tywiczne firmy. Telekomunikacja, telewizja, usługi finansowe - wszystko nas par
        > zy, nie potrafimy utrzymać, rozwijać naszych firm, gdy już muszą konkurować bez
        > parasola państwa. Niedługo sprzedamy gazownictwo, petrochenie, sieci paliwowe,
        > energetyke... już wiem dlaczego nielubimy Żydów - bo Im się to wszystko udaje
        > i opłaca.

        Tylko zrozum-Polak nie potrzebuje parasola państwa,potrzebuje tylko równego traktowania podmiotu polskiego i zagranicznego po równo.W Polsce podmiot zagraniczny w biznesie ma lepiej od rodzimego.Polscy urzędnicy też przyczyniają się do takiego stanu rzeczy.Kontrole w polskich firmach urzędnik przeprowadza tak,jak by każdy przedsiębiorca był przestępcą,natomiast idąc do zagranicznej traktuje i zachowuje się jak by był u swego pana.To samo tyczy się całego polskiego społeczeństwa,nie raz słyszałem z ust Polaka "nie będę robił na prywaciarza",więc jedzie za granicę pracować(raczej harować i być poniżanym) i wtedy nie mówi,że robi na prywaciarza,wydaje mu się chyba,że pracuje w państwowej firmie.
    • Gość: Listonosz Bzdury wypowiadacie IP: *.adsl.alicedsl.de 25.01.11, 13:38
      A co w tym dziwwnego, ze jedna firma inna kupuje?
      Przeciez kazdy moze na przyklad kupic mieszkanie od innego wlasciciela, jezeli ten chce je sprzedac!
    • Gość: leman "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebrandi... IP: *.dynamic.chello.pl 25.01.11, 14:00
      A mnie zastanawia, czy T-Mobile zachowa wszystkie warunki umow, czy wprowadzi swoje zasady i w ten sposob umozliwi klientom wczesniejsze zerwanie umowy. Bo nie ukrywam, ze chetnie bym z tego skorzystal :)
      • tajemnicapanstwowa Re: "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebran 25.01.11, 19:16
        nastepny co mysli, ze jest cwany.
        dotychczasowych klientow nic nie obejmie.

        tylko nowi (oraz przedluzajacy umowy) klienci beda objeci zmianami, o ile jakiekolwiek beda.
    • Gość: jaro "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebrandi... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.01.11, 14:33
      Mam erę od wielu lat z całą rodziną. Jestem zadowolony. Zmiany mogą być tylko na gorzsze (transfer zysków jak w orange). Rozglądam się za czymś nowym.
    • Gość: s Re: "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebran IP: 195.158.247.* 25.01.11, 15:24
      Mam jedno pytanie: PO CO??
    • Gość: NiuNiA Heh i popłyną setki milionów dla właściciela IP: *.ghnet.pl 25.01.11, 16:46
      za używanie marki.
      Standard..
    • skiper45 Zmiana loga? Nie, zmiana kraju opodatkowania. 25.01.11, 17:24
      Teraz cały zysk wypracowany w Polsce będzie szedł na opłatę praw do "korzystania z globalnej marki". Vincent musi kilkaset milionów skreślić sobie z budżetu.
    • Gość: ja Do wszystkich którzy chcą zerwać umowę przy okazji IP: *.dynamic.chello.pl 25.01.11, 18:15
      rebrandingu.

      Umowe możecie zerwać w dowolnym momencie na zasadach okreslonych w regulaminach taryf jakie podpisaliscie. Nie liczcie, na to, ze zmieni sie pare zapisow a Wy za darmo bedziecie sobie mogli odejsc. W kazdym przypadku albo bedziecie musieli zaplacic kare umowna, albo oddac roznice miedzy cena telefonu w promocji, a cena wg. cennika bez promocji.
      • tajemnicapanstwowa Re: Do wszystkich którzy chcą zerwać umowę przy o 25.01.11, 19:21
        to teraz sobie poczytaj prawo polskie ;)

        obecnie KAZDA zmiana regulaminu/cennika/umowy, ktora nie jest podyktowana zmianami obecnie obowiazujacego prawa upowaznia klienta do zerwania umowy z powodu nieakceptacji zmian.

        firma zmieni nazwe pod ktora swiadczy uslugi - musi zmienic umowe. firma zmieni marke - nic nie musi zmieniac, bo umowy nie zawiera sie na marke, ale z konkretna firma.
        firma zmieni adres (przeniesie sie) - mozesz zerwac umowe, firma zmieni adres (zmieni nazwe ulicy miasto w ktorym ma firma siedzibe), nie mozesz zerwac umowy.
        proste.
      • tajemnicapanstwowa Re: Do wszystkich którzy chcą zerwać umowę przy o 25.01.11, 19:24
        a co do reszty co napisales odnosnie kar - jezeli operator nie ujal promocyjnej ceny telefonu w karze umownej (suma udzielonych ulg skorygowana proporcjonalnie do pozostalej umowy), to telefon jest twoj, a operator ma problem.

        kara umowna jest jedna.
    • zimb-ardo "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebrandi... 25.01.11, 18:47
      W ogólnoświatowej polityce jest ogólnie trend taki, że nie utrzymuje się bandów lokalnych, a Era jest silnie zakorzeniona w świadomości konsumentów. Ale zarówno dotyczy to pozytywnych cech Er, jak i negatywnych. A rebranding jest skutecznym sposobem na wejście z czystym kontem i zaproponowanie czegoś nowego, co dla TMobile będzie kluczowe, bo na całym świeci ich oferta wygląda podobnie.
    • Gość: inż.Mamoń I kto za to płaci? Pani płaci, Pan płaci... IP: *.gemini.net.pl 25.01.11, 19:16
      ... społeczeństwo ;)

      Jak w "Rejsie" tylko trochę mniej śmiesznie.

      Oglądając po kilkanaście reklam telefonii komórkowych dziennie często zastanawiam się o ile niższe byłyby nasze rachunki gdyby nie wielomilionowe nakłady na reklamę w tej branży.

      Zastanawiam się też, jaka jest skuteczność tych reklam w stosunku do nakładów. Np: po dwie reklamy tej samej sieci w jednym bloku reklamowym albo 3, 4 reklamy różnych sieci obok siebie obejrzane w ciągu 2 minut.

      A teraz trzeba będzie wypromować nową markę na polskim rynku. Czyli jeszcze większe nakłady i zero szans na obniżkę cen w ciągu najbliższych dwóch lat. Bo skoro Era/T-mobile nie będzie w stanie obniżyć ceny to Plus i Orange też tego nie zrobi, bo i po co. Czyli znów konkurencja tylko teoretyczna.
    • Gość: Gosc "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebrandi... IP: 88.211.59.* 25.01.11, 19:25
      Zamieni stryjek siekierke.... era juz i tak ma klopoty, przejsce na t-mobile moze byc gwozdziem do trumny
      ________
      money saving tips
      • tajemnicapanstwowa Re: "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebran 25.01.11, 19:28
        Klopoty czyli?

        Gość portalu: Gosc napisał(a):

        > Zamieni stryjek siekierke.... era juz i tak ma klopoty, przejsce na t-mobile mo
        > ze byc gwozdziem do trumny
        > ________
        > money saving tips
    • executive-producer "DGP": Branża reklamowa ostrzy zęby na rebrandi... 25.01.11, 19:34
      Zmiana szeroko rozpoznawalnej marki o ustalonej pozycji na rynku... - takie rzeczy tylko w ERZE! W końcu "ojczyzna-polszczyzna" to obciach, zaścianek! Nie ma to jak "orendż" (a może "oranż") czy "timobajl". Od razu lepsze samopoczucie! Patrzcie, ludziska, przez sto z górą lat germanizatorom nie wychodziło, a teraz - jaka radocha nad Wisłą, że jeździ się folswagenem z klimatronikiem, zakupy robi w łikend markecie, a ajfona można mieć w timobajlu. Takie koszmary miewał Michał Drzymała. Ale kto jeszcze pamięta o Michale Drzymale? A jak się komuś nie podobają patriotyczne teksty, to zawsze może wyjechać z generalnej guberni do rajchu.
    • Gość: kamil a kto zapłaci te 100.000.000 - klienci fraje.rzy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.01.11, 19:35
      Aleksander Sikora z Metamorphosis Brand Communications, by "PTC skupiła się na stworzeniu jasnego przekazu czym ma być T-Mobile w Polsce" oraz, że "zmiana nie wiąże się z pogorszeniem warunków i zwiększeniem opłat."

      Niech bulą więcej
      • zygzak-dwa Re: a kto zapłaci te 100.000.000 - klienci fraje. 25.01.11, 20:50
        Jeżeli uważasz, że klieci będą płacić coraz więcej to się mylisz, ponieważ TMobile przede wszystkim nie stać na dopłacanie do interesu, bo na to ich nie stać. Jeżeli ktoś zamierza być nr 1 na rynku telekomunikacyjnym, to nie są to błahe słowa.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka