Dodaj do ulubionych

Chiny budują magazyny na 100 000 ton metali zie...

08.02.11, 19:23
Gdyby Balcerowicz miał trochę honoru to powinien sam odejść, za tą swoją naiwną wiarę w wolny rynek.
Obserwuj wątek
    • Gość: niemiec.de Re: Chiny budują magazyny na 100 000 ton metali z IP: *.dip.t-dialin.net 08.02.11, 20:34
      Chiny mysla perspektywicznie i trudno ich za to ganic.
      Juz od dawna nie podejmuja 'taniej produkcji' jak nie dostana pelnych danych o technologii. Zachod daje im to na tacy, a potem 'wielcy tego swiata'drapia sie w dupe jak z Chinami konkurowac.
      Kopalnie metali ziem rzadkich tez Zachod i USA pozamykal, bo teniej bylo z Chin sciagnac a teraz klops. Swiat toleruje zagrywki Rosji i Gazpromu to bedzie tolerowal rowniez Chiny.

      Bedzie nowe supermocarstwo i to juz niedlugo.
      • Gość: kolabor Re: Chiny też niewiele mogą IP: *.adsl.highway.telekom.at 08.02.11, 20:43
        Chiny mogą trzymać świat na sznurku, ale sznurek przy silnym pociągnięciu łatwo się urwie

        to nic, że produkują 1/3 tych metali; są też czołowym producentem elektroniki i jak nic się nie zmieni będą wytwarzać ponad 1/3 dóbr i same będą musiały kupować surowce

        poza tym jeżeli podwyższą ceny lub będą utrudniać export, to po kilkuletnim okresie przejściowym produkcja na świecie wzrośnie i cały monopol w diabły pójdzie

        • zg13 Re: Chiny też niewiele mogą 08.02.11, 21:22
          Gość portalu: kolabor napisał(a):

          > Chiny mogą trzymać świat na sznurku, ale sznurek przy silnym pociągnięciu łatwo
          > się urwie

          jak na razie moga spokojnie skracac smycz, Zachod belkoczac o ekologii potrzebuje ich coraz bardziej i bardziej

          > to nic, że produkują 1/3 tych metali; są też czołowym producentem elektroniki i
          > jak nic się nie zmieni będą wytwarzać ponad 1/3 dóbr i same będą musiały kupow
          > ać surowce

          dlugo jeszcze taki scenariusz sie nie zisci,
          nie bez powodu Chiny skupuja oblikacje rzadowe polowy swiata, m.in. daje im to gwarancje, na niezaklucony zbyt swojego eksportu

          > poza tym jeżeli podwyższą ceny lub będą utrudniać export, to po kilkuletnim okr
          > esie przejściowym produkcja na świecie wzrośnie i cały monopol w diabły pójdzie

          bzdury, majac najwieksze na swiecie zapasy szachuja caly swiat, kazdy dwa razy sie zastanowi nim zainwestuje w wydobycie, nic nie stoi na przeszkodzie by po okresie wzrostu cen Chiny za jakis czas wrocily do cen dumpingowych

          Widac tutaj brutalna wyzszosc sily duzego. Chiny to pieniadz, biznes/przemysl i armia w jedym. Zachod ze swoja wolnoscia jest w stanie konkurowac tylko w kazdej z tych plaszczyzn z osobna, w starciu z caloscia nie ma szans.

          Az strach myslec co bedzie za 100 lat, a w takich wlasnie skalach czasowych robia to Chinczycy.
        • Gość: rikitiki Re: Chiny też niewiele mogą IP: *.cht-bng-012.adsl.virginmedia.net 08.02.11, 22:10
          w koncu w tym morzy debilizmu,mitow i poboznych zyczen - jakis glos rozsadku.

          pozdrawiam Cie czlowieku.

          Zawsze kiedy pada glos o "ochronie przed nieuczciwa konkurencja" - jest to glos o dotowanie w formie cel jakiejs branzy przemyslu.

          Bo niczym innym jak dotacja dla prodecent ajes tclo nakladane na tkaie same ale tansze produkty z za granicy

          Moze w koncu ludiz sie obudza i zobacza jak bardzo komunistyczne brednie wsiaknely do ich miekkich glowek?

          Skoro Chinczycy robia cos taniej - to dla czego mielibysmy naszym obywatelom zabraniac kupowac tansze produkty?

          Za zaoszczedzone pieniadze - moze czlowiek kupic sobie wiecej tych produktow albo wydac je na cos innego - i pobudzic rozwoj przemyslu w innej dziedzine.

          Ludzie nie zauwazaja ze Chinczycy poza tym ze stali sie 1 szym eksporetem na swiecie, sa DRUGIM IMPORTEREM

          przeraza mnie bezmiar mistycyzmu, braku wiedzi i zwyklego debilizmu pod tytulem "chinczycy wykupuja - chinczycy szachuja swiat itd..."



    • nikodem_73 Chiny budują magazyny na 100 000 ton metali zie... 08.02.11, 23:32
      A czy myślącyszarzy ludzie, tudzież inni utyskujący (łącznie z autorami tekstu) nie zastanowią się jakim cudem Chiny obecnie dostarczają 97% owych metali jeżeli mają 1/3 zasobów u siebie?

      No ja wiem, że fajnie by było jakby Chinole dalej zasuwali w swoich fabryczkach i za surowce i towary brali papier toaletowy dla żartu zwany obligacjami rządowymi. My moglibyśmy w tym samym czasie być tacy ą, ę, proeko, szanujący planetę i w ogóle.

      Tylko sorry - Chińczykom znudziły się miseczki ryżu i tapety z fikuśnymi napisami "obligacje skarbu państwa". Chcą mieć coś więcej dla siebie. To takie dziwne?

      Oni nie mają monopolu "sami z siebie" - to MY im go zafundowaliśmy. Skoro "tu nie wolno bo mieszka żuczek szporaczek, tam nie wolno bo miejsca lęgowe kaczki świeraczki" to to są konsekwencje.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka