Dodaj do ulubionych

"Rzeczpospolita": Szykują się kłopoty na kolejn...

IP: *.49-151.net24.it 20.07.11, 07:50
Czyli jednak Chinole z COVEC mieli rację.
Obserwuj wątek
    • Gość: Jeremi "Rzeczpospolita": Szykują się kłopoty na kolejn... IP: *.adsl.inetia.pl 20.07.11, 07:53
      Nie wiadomo dlaczego GDAKA pogrywa z wykonawcami na wszystkich odcinkach. Od lat wiadomo, że bolączką działalności budowlano-montażowej są przepływy pieniężne i płynność finansowa wykonawców i dostawców. Poza paroma naprawdę dużymi firmami z branży, pozostali nie mają wystarczającej ilości środków obrotowych, aby kredytować inwestora przez 90 dni. Trudno tu liczyć na pomoc ze strony banków (kredyty, faktoring), gdyż te już dawno uznały, że jest to obszar zbyt wysokiego ryzyka. I tak "zabawa" trwa w najlepsze od lat...
        • Gość: fisher Re: "Rzeczpospolita": Szykują się kłopoty na kole IP: *.ipc.be 20.07.11, 08:07
          Pewnie masz racje i problem nalealoby jakos rozwiazac na drdze zmian legislacyjnej, z drugiej jednak strony. W kontrakcie sa ustanowione warunki platnosci na ktore wykonawca przystal = zaakceptowal je. Domaganie sie wiec platnosci przed terminem wymagalnosci to zwykle p....nie glupot.
          Nalezalo
          A/ negocjowac krotszy termin platnosci
          B/ wziac kredyt i wkalkulowac w koszt inwestycji
          C/ nie przystepowac do przetargu.

          Czy Twoj operator GSM badz zaklad energetyczny tez sie skarzy, ze placisz wtedy, gdy zbliza sie termin platnosci za rachunek??

          Odrobina powagi....
          U nas oczywiscie kazdy wlasciciel koparki musi sie dorobic na 1 kontrakcie.
            • Gość: fisher Re: "Rzeczpospolita": Szykują się kłopoty na kole IP: *.ipc.be 20.07.11, 08:32
              Coz wlasnie takie podejscie jakie Ty zaprezentowales czyni prowadzenie biznesu w tym kraju jedna wielka mordega.
              Nalezy tak dobierac sobie partnerow aby nie miec takich problemow.
              Wrzucanie wszystkich do jednego wora "zlodzieji i kretaczy" jest zwykla pogarda i najlepiej o Tobie nie swiadczy.

              W tym przypadku inwestor placi i nie opoznia zaplaty - przynajmniej nie widzzialem jeszcze takiej informacji, a juz na pewno nie w ty artykule.
              Fakt, ze placi ostatniego dnia wymagalnosci jest zgodnym z prawem.
              Nalezy sobie po prostu ten fakt wkalkulowac w koszty utrzymania plynnosci finansowej
                • Gość: dydek niezupełnie IP: *.static.espol.com.pl 20.07.11, 09:14
                  Kontrakty były zawierane dwa lata temu, nie można było przewidzieć aż takiej inflacji i wzrostu cen paliw i innych materiałów. Przyspieszona płatność pomogłaby wykonawcy utrzymać płynność finansową. Gdaka nie musi przecież kisić pieniędzy na koncie, mogliby wypłacić dużo szybciej.
                  Nie chodzi by było zgodnie z prawem tylko o to by było zgodnie z prawem i robota szła.
                  • Gość: ... Re: niezupełnie IP: 81.6.190.* 20.07.11, 09:27
                    Ale właśnie musi. Jest zasada w finansach publicznych - trzymasz kasę na koncie oprocentowanym i na tym zarabiasz. Jak jest termin płatności 30 dni to się płaci w ostatnich dniach i tyle, dzięki temu rośnie kapitał odsetkowy - czy coś w tym rodzaju. Nie wiem co tym nielogicznego - każdy kto obraca sowimi pieniędzmi i w jakiś sposób na tym zarabia pozbywa się tego kapitału w możliwie najpóźniejszym momencie.
                    • Gość: dydek Re: niezupełnie IP: *.static.espol.com.pl 20.07.11, 09:41
                      nielogiczne jest to, że Gdace i rządowi powinno zależeć na zrobieniu tych dróg. Nie pomagają wykonawcy. Oczywiście nie muszą ale... Ale gdyby pomogli to by była pewność, że drogi będą na czas. A tak są ciągle informacje, że tu nie zdążą, tam nie zdążą. Kary pewnie zostaną naliczone ale nie pokryją one strat w wizerunku Polski jakie poniesiemy.
                      • Gość: elo Re: niezupełnie IP: *.play-internet.pl 20.07.11, 10:58
                        no ludzie a co wykonawcy nie zostawili sobie żadnego pola manewru kapitałowego?
                        Sorki ale od 2 lat jak ktoś ma tyły z postępami prac na 80% to nie jest to wina płatności czy droższego paliwa o 10% tylko gó...anej kadry zarządzającej.

                        Tutaj ktoś sobie źle policzył i teraz płacze. Sorki ale wg. mnie to kasa powinna być wypłacana nie 30 każdego miesiąca tylko po skończeniu i odebraniu 1/3 robót. A do tego czasu firma ma mieć taki kapitał na zrobienie tej 1/3 i kontynuowanie prac. Czyli gdzieś na 1/2 inwestycji.
                        Jak nie miała to nie powinna stawać do przetargu.
          • Gość: elo Re: Szamboliczny rzad szamboliczne drogi!! IP: *.play-internet.pl 20.07.11, 11:06
            bo wiecie albo i nie [pewnie to drugie]
            ale projekty na wykonanie drogi, obwodnicy, autostrady, przepraw itd. robi się trochę czasu [powiedzmy, że rok] potem projekt się składa i zaczyna się wytyczać działeczki pod budowę, wykup działeczek, sprawy sądowe, wywłaszczenia i inne chocki klocki. Dalej mamy przetargi i odwołania od nich firm uczestniczących [kolejne 2-3 lata]. No i jeszcze PO/PiS dostało w końcu porządne dotacje z UE.

            Tak więc spokojnie wszystko zaczęło się gdzieś dobre 5-6 lat temu a teraz widzimy efekty tego. Jedne pozytywne bo firmy się przyłożyły do swoich zadań, inne negatywne bo zostały źle wybrane i w czas nie usunięte z budowy.
            I nie jest to zasługa PiS, PO, SLD tylko regionalnych struktur zarządzających drogami i starostw. No może te złe inwestycje pewnie były "przepchnięte" pod dyktando kogoś z 'góry'.

            przykład z podwórka wrocławia - stadion - mostostal ślamazarzył się z robotami, nie nadgonił kiedy miał okazję i go o to poproszono to go wywalili a w jego miejsce przyszła kolejna firma z przetargu i nie dość, że nadgonili to jeszcze zrobili sobie zapas czasu. Da się? Ano da!
    • ksks3 Ignorancja jest bardzo kosztowna ! 20.07.11, 08:37
      Brak wiedzy i doświadczenia inwestora. Propagandowe uwarunkowania terminów / Euro 2012 /. To razem biorąc przyczyna horrendalnych kosztów jakie ponosi państwo dla chwilowego efektu propagandowego. Dlaczego tylko chwilowego? Ano dlatego, że to tylko teraz rządzący mogą głośno wołać "zobaczcie ile budujemy" Tak budujecie, ale na czas nie wybudujecie a w dodatku zapłacicie wielokrotnie więcej niż to warte. Dlaczego, skoro uwarunkowania /geografia/ są bardzo sprzyjające budowaniu dróg a polski pracownik jest nadal czterokrotnie tańszy od Niemca, Włocha i Francuza te budowy są tak drogie ? Dlatego, że dla celów propagandowych powstać muszą a to znaczy że wykonawca może żądać KAŻDEJ ceny .
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka