Dodaj do ulubionych

Nowe auta Opla i Saaba będą produkowane w Niemc...

IP: *.altec.pl / *.altec.pl 04.03.05, 14:12
No niestety przy takim "socjalu" nie opłaca się produkować w obu krajach.
Obserwuj wątek
    • meerkat1 GM chce zamknac rowniez i OPLA! :-)))))))))))))))) 04.03.05, 23:41
      Jesli jego dyrekcja do konca roku nie wydebi od ZZ IG Metal 30% redukcji
      pensji i swiadczen.

      NA razie GM przycichl - ze wzgledow politycznych (bratamy sie z Niemcami), ale
      akcjonariusze GM sa coraz bardziej wku...ni i chca CALKOWITEGO wycofania sie
      koncernu z wysoce nierentownych operacji w Europie Zachodniej!

      P.S. Ciekawe, czy SAAB bedzie dalej produkowal <oslawione> Gipeny, ktore mialy
      byc takim powaznym konkurentem dla F-16 Falcon? ;-))) [to inna Division! nie GM]
      • Gość: Jan Re: GM chce zamknac rowniez i OPLA! :-))))))))))) IP: *.dip.t-dialin.net 05.03.05, 18:34
        shortnews.stern.de/shownews.cfm?id=556820
        Pracownicy Opla otrzymaja 22% nizsza pensje.Ale pewnosc pracy do 2010 roku.Poziom plac zostanie obnizony do poziomu plac w Eisenach (NRD).Wiekszosc"zwolnionych"odejdzie sama za wyprawke.
        Na biedakow nie trafilo,bo odprawki do 200 000 euro.
        A potem bezrobotne 85%
        www2.welt.de/data/2005/02/25/544343.html
        Jesli chodzi o produkcje samochodow,to nie jest tak,ze w Niemczech sie ogranicza i fabryki przenosi sie zagranice.Wprawdzie na 9,2 mln.sam.osobowych produkowanych przez niemieckie firmy,5,2 mln pochodzi z produkcji niemieckiej,ale ta produkcja od lat utrzymuje na podobnym poziomie.To co zagranica produkowane to ekspansja.
        www.vda.de/de/aktuell/statistik/jahreszahlen/automobilproduktion/index.html
      • Gość: Thea Re: GM chce zamknac rowniez i OPLA! :-))))))))))) IP: *.arcor-ip.net 05.03.05, 21:45
        Meerkat1 wytlumacz mi jedno, taka renomowana marka jak Opel
        z tradycja nie mogla wygospodarowac zysköw, a taka mala firma
        jak Porsche co roku pobija swoje rekordy.
        Opel, dopöty byl Adam Opel AG i niemieckie kierownictwo nie mial
        takich klopotöw jak obecnie, gdy kieroenictwo sie zmienilo
        zaczely sie ogromne klopoty.
        Chrysler tez mial klopoty, teraz zaczyna powolutku blyszczec.
        Jak sadzisz co tu nie funkcionuje, jestes przeciez znawca jak
        widac z twoich postöw w kazdej dziedzinie.
        • meerkat1 Re: GM chce zamknac rowniez i OPLA! :-))))))))))) 05.03.05, 22:24
          Opel, dopöty byl Adam Opel AG i niemieckie kierownictwo nie mial
          > takich klopotöw jak obecnie, gdy kierownictwo sie zmienilo
          > zaczely sie ogromne klopoty. [...] Jak sadzisz co tu nie fukcjonuje?"- pyta
          Thea...

          To samo co sprawia, ze prezes VW, Herr Piech, mimo rekordowo wysokich sprzedazy
          JUZ publicznie ostrzegl [w programie BBC World], ze jesli zwiazek zawodowy IG
          Metal nie zgodzi sie na obnizenie zarobkow i swiadczen o 30% do konca 2005, to
          za trzy lata VW bedzie musial albo zbankrutowac, albo przeniesc gros swojej
          produkcji za granice.

          IG Metal, nb. to TA SAMA centrala zwiazkowa, ktora omal ze nie zmusila zarzadu
          GM do zamkniecia Opla.

          Co sugeruje, ze klopoty tego ostatniego bynajmniej sie nie skonczyly! :-(((

          P.S. Porsche bije rekordy WLASNIE dlatego, ze jest to firma malutka, nastawiona
          na niskoseryjna produkcje aut z tzw. <glamour tier>.

          Podobnie "Corvette" notuje rekordowo wysoki popyt, natomiast CALY Chevrolet ma
          wyniki dosc mizerne.

          To samo dotyczy wreszcie FIATA, ktory jest w praktyce bankrutem (GM wybulilo
          ostatnio 2 MILIARDY DULAROW za samo tylko przywilej NIE wykupowania go!),
          natomiast Masserati (nalezaca do tegoz Fiata) sprzedaje sie calkiem niezle, a
          Ferrari, ma w ogole dluugi okres oczekiwania, zwlaszcza w USA, i to mimo ceny
          rzedu $150,000.00-$250,000.00!

          GLAMOUR! capisce?!

          All the best!

          • Gość: Thea do Meerkat1 Re: GM chce zamknac rowniez i OPLA! :-))))))))))) IP: *.arcor-ip.net 05.03.05, 22:53
            nie zwalaj na IG-Metal.
            W Porsche i w innych zakladach jest tez tak samo zwiazek IG-Metal,
            te same dyrektywy IG-Metal dotyczyly Porsche, DaimlerChrysler(Niemcy)
            BMW jak i Opla, tylko VW nma swja autonomie zwiazkowa. Jak widzisz zaklady
            pod kierownictwem niemieckim jakos utrzymuja sie i wypracowywuja zyski
            poniewaz prowadzi sie tu inny system gospodarczy w zakladach jak w
            zakladach ktöre pracuja pod dyktando börsy (Akcjonariuszy - amerykanski
            system). Jak widzisz nie ma tu nic wspölnego IG-Metal z upadkiem tak
            renomowanej firmy jakim byl kiedys Adam Opel AG. Kto jest temu winny?

            • meerkat1 UE juz W OGOLE nie jest konkurencyjna!!! :-((( 06.03.05, 14:31
              No chyba GM , ktory w USA i gdzie indziej radzi sobie b. dobrze.:-)))

              Nie pofatygoewales sie rowniez by przeczytac, a zwlaszcza zrozumiec, co
              napisalem wyzej ja, i nie tylko ja.

              Produkcja wozow luksuswych w ktorych placi sie nie za "features", tylko
              za "image", nigdy nie byla podatna na inflacje, recesje, zastoj, itp.
              Na auto kosztujace $200,000,00 PLUS - ZAWSZE sie znajda kupcy, zwlaszcza ze
              Porsche, Maybach, Corvette, a zwlaszcza Lamborghini i Bugati to samochody
              MALOKOSERYJNE!!!
              [podobnie czeka sie w USA, i nie tylko, po 2 lata na jachty w cenie 5-10
              MILIONOW $ i Gulfstreamy w cenie od $40-$80,000,000.00!!]
              Ekonomii kraju produkty takie nie poprawiaja!

              POza tym ,czyzbys nie zuwazayl, ze coraz wiecej najdrozsyzch modeli BMW
              robionych jest w...USA, i to nie tylko na ten rynek.
              NP.: WSZYSTKIE SUV made in Bavaria Motor Werke budowane sa przez AMERYKANSKICH
              robotnikow w AMERYCE!!!

              Czasy sie, towarzyszu, zmienily, i nie mozna robic businessu tak jak 50 lat
              temu, kiedy GM kupowala Adama Opla.
              NB: Ford chce niemal calkowicie zamknac szwedzkiego SAAB-a.
              Z tych samych powodow: za niska wydajnosc i za kosztowna robocizna
              rozpuszczonych podobnie jak Szwaby- Szwedow.

              Podobnie Airbus... Tak jak niegdys deficytowa Concorde, dawno by padla na pysk
              gdyby nie potezne subsydia panstwowe, o ktore nb. Boeing Co. skarzy go teraz w
              WTO (i przypuszczalnie wygra, jesli nie dojdzie do porozumienia pozasadowego:)))

              Nie licz na odwrocenie tego trendu.
              TO SA NE VRATI! :-)))

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka