GoĹÄ: Marek IP: *.dsl.sntc01.pacbell.net 29.10.05, 04:30 Nareszcie projekt o wysokich aspiracjach z ktorego caly kraj bedzie dumny. Kolej ta bedzie b atrakcyjna i niewatpliwie odciazy drogi gdzie rocznie ginie 5 tysiecy. Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
GoĹÄ: starycynik Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: *.lr.centurytel.net 29.10.05, 06:25 Prima aprilis jest 1 kwietnia. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: openmind.desk.pl poznań - warszawa 1000 USD IP: 62.111.128.* 29.10.05, 07:49 wtedy i tak opłca sie samochodem Odpowiedz Link Zgłoś
woyytek Re: poznań - warszawa 1000 USD 29.10.05, 09:13 paryz-bordeaux, 600 km, cena biletu 40 euro czyli niewiele wiecej niz oplata za autostrade na tej samej trasie. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Qba Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz gdy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.05, 10:22 niz gdyby wszystkich pasazerow przesadzic do samochodow osobowych!!! nawet jesli pociag jest optymalnie zapelniony. Co wiecej, zuzywa takze wiecej paliw niz samolot przewozacy tych ludzi! Wszytsko przez ogromna mase. Wiec nie forsujcie rozwiazan tylko popartych ideologicznie lecz takze zastanowcie sie czasem i spojzcie na fakty. Oczywisice jestem za tym by pociagi jezdziliy szybko i sprawnie... to inna sprawa. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Marcin Trochę fizyki... IP: *.g3.pl 29.10.05, 10:35 Jakieś wyliczenia na poparcie tej tezy? Nie bardzo rozumiem co do tego ma masa? Masa ma znaczenie przy rozpędzaniu i hamowaniu. Przy czym rozpędzając oczywiście pobiera energię proporcjonalną do masy, ale przy dobrze skonstruowanym układzie sterującym - przy hamowaniu dużą część z niej odda do sieci. Reszta to opory powietrza i szyn, które nie są dużo większe niż przy jeździe przeciętną ciężarówką. Do tego pociąg zużywa prąd, który za 20-30 lat będzie w dużej części wytwarzany ze źródeł odnawialnych. Odpowiedz Link Zgłoś
jan12121 Re: Trochę fizyki... 29.10.05, 10:45 Marcinie - Qba ma rację, co do tych kosztów - masa to jedno, opór powietrza to drugie. Przy tych predkosciach to sa juz wzrosty opory geometryczne. A więc fizyka, ficyka. No, ale druga rzecz- ile by sobie życzyli za bilet? Kluczowa sprawa - Ynia może pomóc w budowie, ale nie w eksploatacji. A to ma sens, jesli jest dośc dużo pasażerów i płaca odpowiedznio. A Dr Massel nie chce się bawić w futuriologię w tej sprawie, ale właśnie to robi, jesli n ie jest w stanie przedstawić kompletnego rachunku ekonomicznego. Odpowiedz Link Zgłoś
pogromca_mrowek Inwestycja przysłuzy sie Wrocławowi i Łodzi 29.10.05, 11:07 Inwestycja jest potrzebna bo to jakas paranoja zeby najszybsza droga (kolejowa) z Wrocławia do Warszawy wiodła przez... Poznań. Linie Łodz - Wawa i tak bedzie sie modernizowac pod tym kątem (szybkosci) bo modernizowana bedzie tez trasa Bydgoszcz - Torun (tylko nie do 300km/h bo głupio by było jechac z miasta do miasta 10-15 minut). Przy okazji skorzysta Kalisz (Ostroznie MiJaj KaLisz...). Najmniej potrzebna inwestycja Poznaniowi ale ten projekt łaczy korzysci 4 miast (Poznań, Wrocław, Łodz, Warszawa) a remont trasy Poznan-Warszawa dotyczylby tylko tych dwoch miast. Odpowiedz Link Zgłoś
pcz84 Re: Inwestycja przysłuzy sie Wrocławowi i Łodzi 29.10.05, 11:20 Zaciekawiła mnie informacja dotycząca modernizacji linii Bydgoszcz - Toruń. Czy mozna prosić o więcej informacji?? Z góry dziękuję! Odpowiedz Link Zgłoś
piotr.kraczkowski Transrapid od Moskwy po Lizabone 29.10.05, 12:08 pcz84 napisał: > Zaciekawiła mnie informacja dotycząca modernizacji linii Bydgoszcz - Toruń. Czy > mozna prosić o więcej informacji?? Z góry dziękuję! Wie pan, sens tak na prawde mialoby pociagniecie koleji magnetycznej Transrapid od Moskwy przez Warszawe, Poznan, Berlin, Paryz, Bruksele, Madryt az do Lizabony. W tym celu nalezaloby utworzyc specjalna agencje europejska na wzor Europejskiej Agencji Kosmicznej, np. European Transrapid Agency (ETA). Taka TEA nalezalaby do calej UE i moglaby wykorzystac do budowy wielu elementow niskie place w nowych krajach UE, a wiec Polski, Czech, Wegier itd. Korzysci bylyby przeogromne: 1. UE potrzebuje nie tylko Euro ale i wspolna opinie publiczna, a to niemozliwe bez tego, ze np. warszawski dziennikarz lub binesmen wsiada do Transrapidu i z predkoscia 400 km/godz jest w mig w Paryzu, czy w Brukseli. Takie wspolne przedsiewziecie zjednoczyloby Europejczykow wokol wspolnego celu i ulatwiloby porozumienie w wielu przyszlych sprawach. 2. Cena ropy wzrosna wkrotce powyzej 100 € za barylke co oznacza olbrzymi wzrost cen za przeloty na krotkich trasach. Transrapid natomiast bylby szybszy od samolotu bo zatrzymywalby sie w centrum stolicy i umozliwial bezposrednia przesiadke do metra. Jesli Chinczycy i Hindusi beda mieli tyle samo aut co Europejczycy czy Amerykanie, to atmosfera Ziemi tego nie moze wytrzymac i zginiemy wszyscy. Transrapid zastepujac auta i samoloty odciazalby atmosfere i bylby wzorem dla calego swiata. Energia dla Transapid moglaby pochodzic z wiatrakow i elektrowni atomowych. 3. Polska i inne kraje dostaja od UE pomoc, ale byli karierowicze z PZPR kupuja za nia wojskowe smieci w USA - jak rezultat nie przeprowadzenia lustracji w 1992r. W sumie ta pomoc jest niewielka. UE finansujac taka ETA i zlecajac byc moze nawet 80% wykonawstwa krajom UE o niskich placach zmniejszalaby w tych krajach znaczaco bezrobocie, wywolywala popyt wewnetrzny UE i startowala znakomity program koniunkturalny. Skorzystaliby wszyscy, bo przspieszenie dobobytu w np. Polsce zmniejszyloby polskie zapotrzebowanie na pomoc ze strony UE. Wobec nieuniknionego olbrzymiego wzrostu cen ropy ma UE szanse na niewiarygodny wrecz manewr gospodarczy, ktory zlagodzilby w UE obciazenia wynikajace z planetaryzacji: Tylko w UE istnieje bowiem system przekazywanie krajom biednym pieniedzy krajow bogatych. Otoz te transfery finansowe mozna by zredukowac, gdyby UE stworzyla w krajach o niskich placach swe zaglebie energetyczne produkujac w nich urzadzenia do produkcji energii alternatywnej: wiatraki, generatory sloneczne i wodne, akumulatory, przemysl samochodowy wykorzystujacy naped wodorowy itd. itp. Niskie place = tania energia elektryczna = cos lepszego niz odkrycie w UE ropy naftowej!! Wowczas miejsca pracy "starej" UE nie wedrowalyby w takim olbrzymim rozmiarze do "nowej" UE, bo np. z Polski nie wysylano by do Hiszpanii tanich lodowek, lecz tanie wiatraki do produkcji taniej energii. Tania energia obnizylaby koszty produkcji calej UE i zrownowazylaby wzrost cen ropy. Dodatkowo takie zaglebie energii alternatywnej w krajach UE o niskich placach przyspieszyloby ich rozwoj i dobrobyt tak bardzo, ze pomoc finansowa UE bylaby bardzo szybko zupelnie zbedna. Skorzystaliby wszyscy. Piotr Kraczkowski www.geocities.com/pkraczkowski/evitae.htm www.geocities.com/pkraczkowski/europa/gpatent.htm#rob www.geocities.com/pkraczkowski/politik/gisrael.htm#jaz Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: kucharz sowa stos marzeń tu widzę! niestety! IP: *.jjs.pl 29.10.05, 12:21 kolej magnetyczna nie spełniła pokładanych w niej nadziei, ze względu na horrendalny koszt "torowiska", brak możliwości jego wykorzystania przez inne pociągi, wątpliwe korzyści ekonomiczne (powyżej pewnej prędkości bardziej opłaca się samolot, po prostu, jednak leci ponad 900 km/h), wrażliwość na warunki atmosferyczne, ogromne zużycie energii, znikomą elastyczność (to nie jest siatka połączeń). Nie warto. Warto budować szybką kolej wg wersji francuskiej. Wkrótce otwarcie Bruksela-Amsterdam, najpewniej z wycofaniem połączeń lotniczych na tej trasie. Odpowiedz Link Zgłoś
piotr.kraczkowski stos marzeń tu widzę! - o aucie 100 lat temu... 29.10.05, 13:54 Gość portalu: kucharz sowa napisał(a): > kolej magnetyczna nie spełniła pokładanych w niej nadziei, ze względu na > horrendalny koszt "torowiska", No, na malej trasie, jako de facto prototyp, koszty sa wyzsze niz w produkcji masowej jaka uruchomilaby ETA. > brak możliwości jego wykorzystania przez inne > pociągi, A po co inne pociagi? Transrapidy laczylyby stolice Europy wzdluz, a szbyka kolej obslugiwalaby inne miasta i laczylaby Transrapid na poludnie i polnoc. > wątpliwe korzyści ekonomiczne (powyżej pewnej > prędkości bardziej opłaca się samolot, po prostu, jednak leci ponad 900 km/h), Samolot moze i leci 900 km/godz, ale z lotniska i na lotnisko trwa niekiedy godzine i wiecej, a stacja Transrapidu moze byc w centrum miasta. Pod koniec budowy cena ropy bylaby powyzej 100 €, a moze i 150 € za barylke, co zmienia rachunek. Na dodatek wzrost uniezaleznienia od ropy ma znaczenie wojskowo-strategiczne. Chce pan umierac na wojnie za przyjemnosc samolotu Paryz-Warszawa? > wrażliwość na warunki atmosferyczne, To dotyczy w wiekszym stopniu samolotu. > ogromne zużycie energii, ale nie ropy, to zuzycie nie moze byc az tak duze, bo ChRL strasznie rope oszczedza i nie budowalaby Transrapidu, gdyby kosztowal wiecej niz altenatywa na rope. > znikomą elastyczność (to nie jest siatka połączeń). jak elastycznos oczekuje pan na trasie wzdluz Europy? Przeciez tu chodzi o szybkie i powszechne poruszanie sie Europejczykow po swych stolicach - to byloby metro dla europejskiej elity i turystow, czyli dla jakichs 100 milionow ludzi. > Nie warto. warto. > Warto budować szybką kolej wg wersji francuskiej. Wkrótce > otwarcie Bruksela-Amsterdam, najpewniej z wycofaniem > połączeń lotniczych na tej trasie. Jedno nie przeczy drugiemu, lecz uzupelnia sie wzajemnie. Pojawienie sie auta wygenerowalo niemozliwe dotad mozliwosci gospodarcze. Wyposazona w Transrapid europejska elita przyspieszylaby rozwoj Europy o dziesiatki lat. Transrapid jedzie cicho i bezwstrzasowo - wsiada sie wieczorem w Moskwie, zasypia i budzi rankiem w Lizbonie. Co w tym zlego? Jest jeszcze inny aspekt: Kolej torowa natrafia na bariery fizyczne po ponad 100 latach rozwoju. Dla Transrapidu bylby to poczatek rozwoju. Transrapid to taki pierwszy samochod czy pociag ponad 100 lat temu. Ulepszony podwoi lub potroi swa szybkosc, np. na 1000 km/godz i zmniejszy koszty jednostkowe tak, ze bedzie bezkonkurencyjny. Transrapid mozna by budowac po czesci pod Ziemia, w tunelu, co zwiekszyloby bezpieczenstwo. Katastrofy lotniczej nie mozna przezyc - Transrapid po prostu by zwalnial i stawal gdzies w polu. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: baju-baju Wokulski bis! Marzyciel IV RP... IP: *.jjs.pl 29.10.05, 15:58 odpowiem więc krótko: koszty! I to jest najważniejsze. W latach 50-tych XX wieku marzono o lotach z prędkością ponaddźwiękową. W latach 60-tych pojawił się pasażerski samolot ponaddźwiękowy. W XXI wieku okazało się, że samolot już nie lata i nie ma następcy. Tak to już jest. Odpowiedz Link Zgłoś
edie22 Kaczyński zbuduje kolej. BUUhahahahahahahahahahah 30.10.05, 18:21 BUUUUhahahahahahhahahahahahhahahahahhahhaha, ŁO jezu, buhahahahahahahahahahhahah,UUUU!UUUUUUUUUUU!UUUUUUUUU! hahahahahahahahahahahahhahahahahahhahahahahahahhahhahahahahhaha, BUUUUUUUUU--U- UUUUUUUUUU-UUUUUUUUUUU_hahahahahahahhah! Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: ? Re: Kaczyński zbuduje kolej. BUUhahahahahahahahah IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 30.10.05, 22:56 nawet jeżeli, to PO zlikwiduje, polskie liberały już wszystko zlikwidowały, więc na razie są w lekkiej śpiączce, ale jak się coś znowu pojawi, to nie omieszkają się przebudzić i zlikwidować :) Odpowiedz Link Zgłoś
piotr.kraczkowski Re: Wokulski bis! Marzyciel IV RP... 04.11.05, 18:54 Gość portalu: baju-baju napisał(a): > odpowiem więc krótko: koszty! I to jest najważniejsze. W latach 50-tych XX wiek > u > marzono o lotach z prędkością ponaddźwiękową. W latach 60-tych pojawił się > pasażerski samolot ponaddźwiękowy. W XXI wieku okazało się, że samolot już nie > lata i nie ma następcy. Tak to już jest. Gdyby tak bylo, to zylibysmy nadal w jaskiniach. To, ze czesc projektow natrafia na problemy, nie oznacza, ze panskie uogolnienie ma sens. Piotr Kraczkowski www.geocities.com/pkraczkowski/evitae.htm www.geocities.com/pkraczkowski/europa/gpatent.htm#rob www.geocities.com/pkraczkowski/politik/gisrael.htm#jaz Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: mariusz Re: stos marzeń tu widzę! - o aucie 100 lat temu IP: *.spray.net.pl 30.10.05, 07:26 Jaka szybka kolej? Przecie nawet metra w wasiafce nie mogą zbudować. Ale pomarzyć można. ;-) Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: mariusz Re: stos marzeń tu widzę! - o aucie 100 lat temu IP: *.spray.net.pl 30.10.05, 07:34 I jeszcze jedno. Mało, że metra nie potrafią wybudować to jeszcze przecież z drogami jest problem. Gdzie nam do szybkiej kolei. Do riksz prędzej. Poza tym taka piękna szybka kolej byłaby piękna i szybka przez pierwszych kilka miesięcy. Później byłaby już obdrapana, brudna, śmierdząca, zarzygana, itd. Jaki naród taka kolej. A jeździła by dopóki jacyś "eksperci" nie zwędziliby torowiska - co z tego, że byłoby nowoczesne - zwędzić można wszystko. A jak się nie da zwędzić to zawsze można podjąć wyzwanie zniszczenia tego. A to Polska właśnie. Odpowiedz Link Zgłoś
jwojciec Re: stos marzeń tu widzę! - o aucie 100 lat temu 30.10.05, 16:19 > Pod koniec budowy cena ropy bylaby powyzej 100 €, a > moze i 150 € za barylke, co zmienia rachunek. Jakby budowe prowadzono rownie sprawnie jak budowe warszawskiego metra to jest to prawdopodobne. Niemniej 100E+ za barylke to czysta fikcja by nie napisac bzdury. Jacek Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: ?????????????????? zbudują, a za rok zlikwidują IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 30.10.05, 19:14 jeŻeli nawet jakiś socjalistyczny rząd to zbuduje to rząd liberalny rozpierdzieli, tłumacząc brakiem rentowności, po co zatem za to się brać? Odpowiedz Link Zgłoś
mmoonchild przesadzacie panowie 30.10.05, 21:39 kiedy ostatnio jechaliscie pociagiem?? ja tez mialam zle zdanie o pociagach ale w te wakacje podrozowalam nimi z Krakowa nad morze i musze powiedziec ze jestem mile zaskoczona. Uwazam ze PKP bardzo sie poprawila i nastawila na zdobywanie klienta. Uwazam takze ze jest w stanie zbudowac taka kolej tylko trzeba sie modlic zeby sie w to nie wmieszal nasz kaczy prezydent.Wogole pozdrawiam Warszawe i gratuluje pozbycia sie Lecha ze stolka prezydenta stolicy.Pewnie wam ulzylo,co? Moze wkoncu wybuduja chociaz u was metro bo to normalnie wstyd. Odpowiedz Link Zgłoś
pcz84 Re: przesadzacie panowie 30.10.05, 21:54 mmoonchild napisała: > kiedy ostatnio jechaliscie pociagiem?? ja tez mialam zle zdanie o pociagach ale > > w te wakacje podrozowalam nimi z Krakowa nad morze i musze powiedziec ze jestem > > mile zaskoczona. Uwazam ze PKP bardzo sie poprawila i nastawila na zdobywanie > klienta. Uwazam takze ze jest w stanie zbudowac taka kolej Zgadzam się z mmoonchild w 100%, podróżuję koleją dość sporo i muszę powiedzieć, że coraz częściej jeżdże nowymi (lub zmodernizowanymi) składami, są czyste i schludne. Trzeba mieć tylko nadzieję, że reszta społeczeństwa nie zdewastuje tego w krótkim czasie. Niestety wiele pozostawia do życzenia infrastruktura kolejowa, mam nadzieję (jestem wciąż optymistą), że to też się wkrótce zmieni. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: ? Re: przesadzacie panowie IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 30.10.05, 22:58 ty nie fanzol o społeczeństwie, zdewastuje to najprędzej rząd. Odpowiedz Link Zgłoś
pcz84 Re: przesadzacie panowie 30.10.05, 23:32 Gość portalu: ? napisał(a): > ty nie fanzol o społeczeństwie, zdewastuje to najprędzej rząd. Finansowanie kolei to jedno, a kultura społeczeństwa to drugie. Trzeba umieć rozróżniać te dwie sprawy! Czym innym jest zdewastowany pociąg po kibicach, prawda?? Od zapatrywań rządu w stosunku do kolei. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: ? Re: przesadzacie panowie IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 31.10.05, 07:10 inaczej mówiąc: "pasażeru, weź se sobią MOPa". Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: ? Re: przesadzacie panowie IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 30.10.05, 22:53 to se pojedź do Pepikowa i zobacz co to jest kolej, z Krakowa niedaleko, tam pociągi jeźdżą do każdej dziury i nie zamknięto ani jednej linii. Odpowiedz Link Zgłoś
pcz84 Re: Transrapid od Moskwy po Lizabone 29.10.05, 12:32 Bardzo futurystyczną wizję Pan nakreślił. Kolej magnetyczna jeszcze długo zostanie zabawką dla bogatych państw, które stać na jej subwencjonowanie. Ale za to marzenia nic nie kosztują. Nigdy nie mów nigdy. Pozdrawiam Odpowiedz Link Zgłoś
piotr.kraczkowski Re: Transrapid od Moskwy po Lizabone 29.10.05, 13:30 pcz84 napisał: > Bardzo futurystyczną wizję Pan nakreślił. Kolej magnetyczna jeszcze długo > zostanie zabawką dla bogatych państw, które stać na jej subwencjonowanie. To trzeba by dopiero sprawdzic. ChRL kupila Transrapid bo ma tania sile robocza oraz dlatego, ze chce go skopiowac i produkowac wlasny. ChRL jest bogata na Transrapid, bo ma tania sile robocza. Zabawka to nie jest, po prostu kolej. Piotr Kraczkowski Odpowiedz Link Zgłoś
pcz84 Re: Transrapid od Moskwy po Lizabone 29.10.05, 16:03 piotr.kraczkowski napisał: > To trzeba by dopiero sprawdzic. > ChRL kupila Transrapid bo ma tania sile robocza > oraz dlatego, ze chce go skopiowac i produkowac wlasny. > ChRL jest bogata na Transrapid, bo ma tania > sile robocza. > > Zabawka to nie jest, po prostu kolej. Zgadzam się z Panem w 100%, tylko że w tej chwili kolej magnetyczna jest jeszcze w powijakach i jej budowa jest bardzo droga. Gdyby już dziś chciano wybudować taką trasę od Moskwy do Lizbony jej koszt byłby przeogromny. W tej chwili dobrym rozwiązaniem jest przystosowanie infrastruktury do superszybkiej kolei lub nawet wybudowanie transautostrady. Ale w końcu nowinki techniczne też kiedyś staną się powszechniejsze i tańsze zarazem. Odpowiedz Link Zgłoś
piotr.kraczkowski Re: Transrapid od Moskwy po Lizabone 04.11.05, 18:49 pcz84 napisał: > piotr.kraczkowski napisał: > > > To trzeba by dopiero sprawdzic. > > ChRL kupila Transrapid bo ma tania sile robocza > > oraz dlatego, ze chce go skopiowac i produkowac wlasny. > > ChRL jest bogata na Transrapid, bo ma tania > > sile robocza. > > > > Zabawka to nie jest, po prostu kolej. > > Zgadzam się z Panem w 100%, tylko że w tej chwili kolej magnetyczna jest jeszcz > e > w powijakach i jej budowa jest bardzo droga. Gdyby już dziś chciano wybudować > taką trasę od Moskwy do Lizbony jej koszt byłby przeogromny. W tej chwili dobry > m > rozwiązaniem jest przystosowanie infrastruktury do superszybkiej kolei lub > nawet wybudowanie transautostrady. Ale w końcu nowinki techniczne też kiedyś > staną się powszechniejsze i tańsze zarazem. Moze nie jest to az tak drogie, skoro Holandia rozwaza budowe Transrapidu u siebie. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: jmichlicki Re: Transrapid od Moskwy po Lizabone IP: *.uk.regusnet.com 30.10.05, 09:31 zgadzam sie z kolega tylko , ze taka linia bieglaby do kaliningradu a potem tunelem pod dnem baltyku do rostocku i dalej. :) Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: www Re: Transrapid od Moskwy po Lizabone IP: *.5.15.vie.surfer.at 30.10.05, 10:25 Takiego steku bzdur jak na podanych przez pana kraczkowskiego stronach,to jeszcze w zyciu nie widzialem... Pomylka ludzka rzecz Odpowiedz Link Zgłoś
piotr.kraczkowski Re: Transrapid od Moskwy po Lizabone 04.11.05, 18:51 Gość portalu: www napisał(a): > Takiego steku bzdur jak na podanych przez pana kraczkowskiego stronach,to > jeszcze w zyciu nie widzialem... Co to kogo obchodzi co pan widzial, a co nie? Pomijajac juz wartosc merytoryczna moich stron. Odpowiedz Link Zgłoś
hektor_wektor Re: Inwestycja przysłuzy sie Wrocławowi i Łodzi 29.10.05, 13:33 W jakim sensie ta iwestycja ma byc mniej potrzebna Poznaniowi? Loty pasazerskie sa troche za drogie, a pociag jedzie obecnie z Wawy do Poznania okolo 2h47min. Biorac pod uwage ruch na tej linii przydalo by sie szybsze polaczenie. h_w Odpowiedz Link Zgłoś
q_vw Re: Inwestycja przysłuzy sie Wrocławowi i Łodzi 29.10.05, 13:34 Jasne, że to dziwne, iż z Wrocławia do Warszawy jedzie się przez Poznań... ale jak okreslić przejazd z Poznania do Warszawy przez Kalisz i Łódź ?! Właściwie mam określenie, ale moderator stwierdzi, że należy mi się ban :))) Ponadto trasa Poznań - Warszawa przez Konin i Kutno jest już wyremontowana za unijne pieniądze, wyremontowano także dworce i perony... A jest to trasa najkrótsza z Poznania do Warszawy, alternatywa przez Kalisz i Łódź zabija ekonomiczny sens takiej inwestycji. Jednak tych nitek powinno być więcej, czyli od Berlina do Warszawy przez Poznań i od Berlina przez Wrocław do Warszawy przez Łódź. Albo dajemy sobie spokój i po prostu modernizujemy obecne linie. Aha, włoskie Pendolino wydaje się najatrakcyjniejsze w polskich warunkach no i było chyba nawet testowane... Odpowiedz Link Zgłoś
l3pp4 Re: Inwestycja przysłuzy sie Wrocławowi i Łodzi 29.10.05, 14:14 q_vw napisał: > ... ale > jak okreslić przejazd z Poznania do Warszawy przez Kalisz i Łódź ?! Właściwie > mam określenie, ale moderator stwierdzi, że należy mi się ban Odległość tym wariantem to ca 380 km Jak Vmax będzie 300 km/h, to prędkość handlowa powinna być nie mniejsza niż 200 km/h, wtedy maksymalny czas jazdy: 380/200 = 1h 54 minuty Obecnie Poznań - Warszawa to minimum 2h 40 minut, zatem ja widzę sens. > alternatywa przez Kalisz i Łódź zabija ekonomiczny sens > takiej inwestycji. Dlaczego? Poprzez 45 minut krótszy czas przejazdu Pń-Wwa i włączenie w zasięg tej linii 2 miast zamieszkiwanych w sumie przez ok. milion ludzi? Przy dużych prędkościach geograficzne różnice odległości nie mają aż tak dużego wpływu na czas jazdy (przy 300 km/h, 100 km to tylko 20 minut), więc szybkie linie tylko mają sens łącząc po drodze ze sobą duże miasta Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Damian Pendolino IP: *.crowley.pl 30.10.05, 17:08 Kilka lat temu PKP planowało zakup pociągów Pendolino. W warunkach polskich jest to praktyczniejsze rozwiązanie, gdyż takie pociągi mogą jeździć po zwykłych torowiskach z prędkościa do 250 km/godz. Gdyby średnia wyniosła "tylko" 150 to z Poznania, Katowic, Krakowa, Bydgoszczy, Olsztyna podróż do Warszawy trawała 2 godziny, z Łodzi 1 godzinę, z Wrocławia i Gdańska 2,5 godziny. Czyli całkiem nieźle w porównaniu z obecnymi czasami, a ponadto duzo taniej. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Szy jedna zaleta, reszta to wady!! IP: *.icpnet.pl 01.11.05, 21:51 > Odległość tym wariantem to ca 380 km > Jak Vmax będzie 300 km/h, to prędkość handlowa powinna być > nie mniejsza niż 200 km/h, wtedy maksymalny czas jazdy: > 380/200 = 1h 54 minuty > Obecnie Poznań - Warszawa to minimum 2h 40 minut, zatem ja widzę sens. Obecnie rozkład jazdy Poznań - Warszawa jest tak ustawiony, aby pociąg miał przynajmniej 10 minut zapasu na trasie, gdyż nie wszystkie składy są ciągnięte przez lokomotywy EP-09 - rozwijające prędkość ponad 160km/h. W przypadku użycia lokomotywy EP-07 - rozwijającej prędkość ok. 130km/h taki skład ma zaledwie kilka-kilkanaście minut spóźnienia. Zresztą praktyką jest, że pociągi IC/EC przyjeżdżają przed czasem, często jeszcze czekając na zezwolenie na wjazd na dworzec. Wystarczy zapewnić odpowiednie odpowiednie lokomotywy i rozkładowy czas przejazdu Poznań-Warszawa można by skrócić do 2h20min, a po przystosowaniu jeszcze niekórych miejsc na tej trasie do wyższych prędkości dało by radę jeszcze z 10 minut nadrobić. > > alternatywa przez Kalisz i Łódź zabija ekonomiczny sens > > takiej inwestycji. > Dlaczego? przy stosunkowo niedużych inwestycjach na E20 (Poznań Warszawa) uzyskujemy różnicę czasu 20 minut wobec połączenia przez Łódź. Czy gra jest warta świeczki?? IMHO-nie koniecznie. Natomiast warto by było na pierwszy ogień wybudować "od nowa" trasę Poznań-Warszawa (wówczas redukcja czasu przejazdu będzie zauważalna, bo przejazd najkrótszą drogą wyniesie ok. 1h15min) i dobudować odnogę w kierunku Łodzi a potem z połączeniem na CMK i na Śląsk oraz do Krakowa. Natomiast połączenie Wrocławia z Warszawą realizowane przez Poznań jest ok. 100km dłuższe, niż proponowane przez Łódź. Zaletą połączenia przez Poznań jest także to, że Wrocław mógłby uzyskać szybkie skomunikowanie z Berlinem, a także później ze Szczecinem. Wadą jest wdłuższy czas przejazdu, niż przez Łódź, ale i tak ten czas będzie dużo krótszy od obecnych połączeń. Dlatego połączenie przez Łódź ma jedną zaletę - najkrótsza droga z Wrocławia do Warszawy, po za tym same wady. Dodam jeszcze, że Kalisz, który znajduje się na mapie, najprawdopodobniej by nie uzyskał statusu stacji.... Odpowiedz Link Zgłoś
pcz84 Re: Inwestycja przysłuzy sie Wrocławowi i Łodzi 29.10.05, 16:08 q_vw napisał: > Aha, włoskie > Pendolino wydaje się najatrakcyjniejsze w polskich warunkach no i było chyba > nawet testowane... Zgadza się było testowane bodaj w pierwszej połowie lat 90. Niestety jak to u nas, nic z tego nie wyszło. Teraz Pendolino kursuje nawet w Czechach, a my wciąż podziwiamy relikty przeszłości. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: ? Re: Inwestycja przysłuzy sie Wrocławowi i Łodzi IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 30.10.05, 23:02 Czesi to komuchy i dlatego mają pindolino. My mieliśmy liberałów i kolej została zlikwidowana, dobra robota, panowie liberały - kolej jest nierentowna, jak to mawialiście, więc należy likwidować, a nie pindolino robić. Odpowiedz Link Zgłoś
gadery Re: Inwestycja przysłuzy sie Wrocławowi i Łodzi 31.10.05, 10:38 Od kiedy SLD i AWS to liberały? Odpowiedz Link Zgłoś
avin Re: Inwestycja przysłuzy sie Wrocławowi i Łodzi 30.10.05, 21:09 pogromca_mrowek napisał: > Inwestycja jest potrzebna bo to jakas paranoja zeby najszybsza droga (kolejowa) > z Wrocławia do Warszawy wiodła przez... Poznań. > Linie Łodz - Wawa i tak bedzie sie modernizowac pod tym kątem (szybkosci) bo mo > dernizowana bedzie tez trasa Bydgoszcz - Torun (tylko nie do 300km/h bo głupio > by było jechac z miasta do miasta 10-15 minut). > Przy okazji skorzysta Kalisz (Ostroznie MiJaj KaLisz...). > Najmniej potrzebna inwestycja Poznaniowi ale ten projekt łaczy korzysci 4 miast > (Poznań, Wrocław, Łodz, Warszawa) a remont trasy Poznan-Warszawa dotyczylby ty > lko tych dwoch miast. A o Piotrkowie Trybunalskim to juz k... zapomniales? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Castor1495 Re: Inwestycja przysłuzy sie Wrocławowi i Łodzi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.10.05, 22:39 Chodzi o miasta! W Piotrkowie i tak się nie będzie zatrzymywał. I nie chodzi o złośliwość, tylko o potencjał miasta (przewidywaną liczbę pasażerów wsiadających i wysiadających na danej stacji). Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Bronek Re: Inwestycja przysłuzy sie Wrocławowi i Łodzi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.11.05, 03:57 Tak-tylko dziwie sie po co w to włączać Szczecin.Czasy komuny odeszły-wielkie stocznie i przestarzały i nieekonomiczny port są nierentowne.Szczecin nie jest ośrodkiem morskim z prawdziwego zdarzenia,nie jest tez węzłem komunikacyjnym o znaczeniu europejskim,ani krajowym.Może by tak połączyć Śląsk i Wybrzeże-to polskie przez Warszawę. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Marcin Re: Trochę fizyki... IP: *.g3.pl 29.10.05, 11:07 No tak, ale porównujemy metody przemieszczania się z tą samą prędkością, czyż nie? Jak w takim razie obronić tezę, że 100 samochodów poruszających się (gdyby to było możliwe) z prędkością 300 km/h stawia mniejszy opór od pociągu? Spójrz na zdjęcia - jak się projektuje te składy - podobobnie do samolotów. Pociąg ma niewielką powierzchnię natarcia, za to dużą długość, która się kryje za tą powierzchnią. Dlatego opór powietrza w przeliczeniu na pasażera jest znikomy. Tarcie kół o szyny jest również znacznie mniejsze niż jakichkolwiek opon o jezdnię. Zwrot energii przy hamowaniu w kolejach stosowany, w samochodach jeszcze długo nie (mamy dopiero pierwsze napędy hybrydowe, ale poza miastem i tak się jedzie na spalinowym). Może ktoś jednak zna adres wiarygodnej strony internetowej rzetelnie porównującej koszty podróżowania (chodzi mi głównie o energię)? Linia kolejowa ma jeszcze jedną zaletę w stosunku do autostrady. Zajmuje mniej przestrzeni, punkty obsługi podróżnych wiezie ze sobą i mniej niszczy krajobraz. A do ekologów: popierajcie rozwój kolei, bo znacznie łatwiej zrobić przepust dla zwierząt dla pociągu niż samochodów. Do tego można ustawić przy torach słupki ostrzegające zwierzęta przed nadjeżdżającym pociągiem (co już w Polsce testowo działa) minimalizując liczbę ginących zwierząt pod kołami. Na autostradzie A2 (tylko 150 km) giną miesięcznie dziesiątki zwierząt, w tym bardzo duże: dziki, łosie, sarny... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Paweł Wzorem autostrad IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.05, 13:21 A ja proponuję wzorem autostrad oddać odcinek 15 km - tak na próbę :-). Na parę lat wystarczy. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: cs Tak, juz to widze IP: *.k358.webspeed.dk 30.10.05, 11:01 powstanie Krajowa Spolka d/s Kolei, ktorej rada nadzorcza i dyrektor beda brali po 320 tys zl pensji miesiecznie, a po 5 latach ktos moze sie zorientuje, ze cos tu nie gra. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: tomasso Re: Trochę fizyki... IP: *.kappa.com.pl / *.os1.kappa.pl 29.10.05, 22:25 1. opor powietrza zalezy od przekroju poprzecznego, wiec pociag ma niewiele wiekszy opor powietrza niz tir (przy tych samych predkosciach) 2. samochod nawet jezeli jedzie autostrada hamuje/zwalnia, co wplywa na wzrost zuzycia paliwa, gdy taki pociag hamuje tylko gdy dojezdza do stacji. 3. szyny/kola pociagu maja nizszy wspolczynnik tarcia niz opona/asfalt 4. szyny niszcza sie zdecydowanie wolniej niz drogi 5. katastrofy kolejowe zdarzaja sie duzo rzadziej niz karambole Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: ktoś Re: Trochę fizyki... IP: *.czechowice.net.pl / *.czechowice.net.pl 30.10.05, 07:38 nie zapominaj o wsp. Cx, który trudno porównywać z "tirem". Nie wiem czy w tej kwesti pociąg nie będzie miał znacznie mniejszych oporów powietrza. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: życzliwy Re: Trochę fizyki... IP: *.piotrkow.cvx.ppp.tpnet.pl 30.10.05, 09:27 Muszę przyznać, że mocno dupowata ta Wasza fizyka... Przede wszystkim zacznijcie od sprawdzenia w książeczkach tego, jaką maksymalną sprawność (wskazówka - oznacza się małą literką "eta") mają silniki spalinowe, a jaką mają turbiny w elektrowniach... Do tego spalanie węgla uwalnia mniej syfilisów do atmosfery, niż spalanie ropy naftowej z różnymi badziewiami przeciwstukowymi (wiadomo, dzisiaj to już nie są związki ołowiu, ale...). No i leci to wysoko w górę, nie powodując smogu w miastach, czyli dla statystycznego mieszkańca jest to troszkę mniej uciążliwe (jeśli ktoś chce zobaczyć i powdychać sobie prawdziwy smog, to wysyłam na wycieczkę do Sao Paulo albo Los Angeles - pyszności po prostu). Innymi słowy - transport zbiorowy jest znacznie bardziej ekonomiczny i ekologiczny od transportu jednostkowego (a więc od samochodów osobowych) - wiedzą to np. władze Kaliforni, które na zakorkowanych autostradach w LA powyznaczały z lewej strony pasy dla samochodów, których właściciele podwożą innych do pracy / gdziekolwiek - czyli taki transport mini-zbiorowy (carpooling); no ale to jest akurat bardzo logiczne. A transport oparty na energii elektrycznej jest bardziej ekonomiczny/ekologiczny od tego opartego na bezpośrednim spalaniu paliw kopalnych, głównie ze względu na sprawność maszyn. Czyli nie ma lepszego rozwiązania, niż elektryczny transport kołowy, czyt. pociągi. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: chickenrun Z tymi pasami to podobnie było w Bostonie IP: *.autocom.pl 30.10.05, 11:04 ale sie opamiętali bo chłopcy sobie dmuchane lale ustawiali na siedzeniu pasazera (niech żyje big dig) Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Qlfon Re: Trochę fizyki... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.10.05, 11:00 Dla sprostowania: opór aerodynamiczny jest proporcjonalny do kwadratu prędkości, . Np. przy 200 kmh jest jest 4 razy wiekszy niz przy 100 kmh... Odpowiedz Link Zgłoś
arturpio bateria wystarczy... 29.10.05, 14:18 TGV jest niezwykle energooszczedny. Przyklad: francuski TGV (to nie futurystyka, to pociagi na trasie Paryz - Marsylia, kazdy jedzie w odstepie 60 sekund...). W czasie jazdy pociag zuzywa bardzo malo pradu. Mowi sie ze na terenie rownym do jego napedzania wystarczyloby kilka baterii takich jak w latarce. Energia zuzywana jest w czasie rozpedzania. Hamuje sie (m. innymi) silnikiem, ktory pracuje wowczas jak generator i zwraca energie do sieci. Pociag w czasie jazdy na terenie rownym pokonuje tylko tarcie i opor powietrza. Dwa wazne elementy: profil aerodynamiczny (maly opor powietrza) i specjalna linia kolejowa, z malymi roznicami poziomu (o ile pamietam, max. 7%). Te dwa elementy powoduja ze do jazdy potrzeba malo energii. To wlasnie budowa linii stanowi najwiekszy problem. Musi byc "prosta", bez wirazy i bez wzniesien ani spadow. Budowa takiej linii to zadanie herkulesowe, przekraczajace budowe piramid: trzeba niwelowac gory, wypelniac doliny, a gdy nie mozna to buduje sie wiadukty albo dlugie tunele. To wszystko wymaga monumentalnej pracy (mozna to wlasnie ogladac na trasie Montlellier - Barcelona, po drodze sa Pireneje...). No i aby miec linie w miare prosta, trzeba wywlaszczas wlascicieli terenow rolniczych. Nie wszedzie, nie we wszystkich krajach jest to mozliwe z punktu widzenia prawnego. Np. wlasnie dlatego padl projekt TGV w Teksasie: byly pieniadze, jest potrzeba, ekonomicznie by sie oplacilo ale nie ma prawa pozwalajacego na wywlaszczanie. Jedno mozna napisac: TGV jest nie "tylko" szybki. Jest wygodny, cichy, konfortowy... i bezpieczny. We Francji bylo kilka wykolejen przy pelnej szybkosci, nigdy sie nie wywrocil. Ma specjalna architekture ktora gwarantuje bezpieczenstwo. TGV jest calkowicie inny niz "zwylky" pociag zlozony z wagonow. TGV pojednal ludzi z pociagiem. We Francji ludzie na nowo "odkryli" kolej, znowu jezdza pociagami. Bez TGV pociagi bylyby puste, stalyby sie zabytkiem historii. Dla kolei, TGV jest bardzo rentowny. Mimo niskich cen biletow, przynosi zyski. Przemierzenie kontynentu z poludnia na polnoc w 4 godziny jest niewiarygodnym, niezapomnianym przezyciem - ma sie wrazenie przeniesienia sie w "przyszlosc". Jadac w TGV nie ma sie wrazenia szybkosci. Czasem pociag jedzie w poblizu autostrady. Przez okno widac szybko znikajace z tylu samochody... W pierwszym momencie nie wyglada to na nic "dziwnego" - ot, "po prostu" jedziemy sobie szybciej... Dopiero potem uzmyslawia sie ze te samochody ktore tak zostaja z tylu, jada z szybkoscia 150 km/godz... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: wyrez Re: Trochę fizyki... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.10.05, 15:56 gratuluje, jeden inteligentny czlowiek.znasz sie na rzeczy.a Twoj przedmowca niech zajmie sie innymi problemami skoro tak bardzo zalezy mu na ochronie srodowiska>na poczatek proponuje chodzic po dzialkach i patrzec kto wypala opony,plastik itp. Odpowiedz Link Zgłoś
anna-dark Złomiarze to rozkradną nim dojedzie gdziekolwiek.. 30.10.05, 20:30 Złomiarze to rozkradną nim dojedzie gdziekolwiek.. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: kucharz sowa ty ignorancie!!! IP: *.jjs.pl 29.10.05, 10:37 niosąc kaganek oświaty napiszę, że pociąg jest pod wzgl. zużycia energii znacznie korzystniejszy niż transport drogowy. Zużywa mniej energii na przewieziony kg, jedzie płynnie a do tego (trakcja elektryczna) może oddawać energię hamując! Jednak prawdziwym balastem jest monopol i ogromny przerost zatrudnienia, który niweczy wszelkie zalety. Odpowiedz Link Zgłoś
kaganowski Re: ty ignorancie!!! 29.10.05, 11:31 Pociag zuzywa zawsze mniej energii niz samochod przewozac ten sam ladunek, na tej samej trasie i z ta sama szybkoscia... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: mefjusz Top Gear IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.05, 11:22 I w ogole nie uslyszales tego w Top Gear ;) Ale to czysta propaganda, wez pod uwage ze samochody nie jada po jednej linii, stoja w korkach (paliwo, koszta), czesciej sie zderzaja (zlom, koszta) i ulegaja awariom (zanieczyszczenie, materialy eksploatacyjne, koszta), a pozniej trafiaja na zlomowiska (zanieczyszczenie). Poza tym pociagi potrafia jezdzic na prad, nie tylko na spalinach, a to narazie dla pospolitych samochodow nieosiagalne. Omijam sprawe ubezpieczen etc. bo to juz ekologow mniej obchodzi moze. Odpowiedz Link Zgłoś
brlink Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz 29.10.05, 11:25 > niz gdyby wszystkich pasazerow przesadzic do samochodow osobowych!!! > nawet jesli pociag jest optymalnie zapelniony. Co wiecej, zuzywa takze wiecej > paliw niz samolot przewozacy tych ludzi! Wszytsko przez ogromna mase. > Wiec nie forsujcie rozwiazan tylko popartych ideologicznie lecz takze zastanowc > ie sie czasem i spojzcie na fakty. Oczywisice jestem za tym by pociagi jezdzili > y szybko i sprawnie... to inna sprawa. bardzo ciekawe - a mozna spytac na jakich zrodlach bazujesz?? i jaki pociag masz na mysli? lokomotywe XVIII -wieczna?? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: czytelnik Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz IP: *.pl / *.lublin.enterpol.pl 29.10.05, 11:48 Nie bedziesz musiał nim jezdzić kup sobie furmanke 100 % ekologicznie Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: grzesiek Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.05, 12:33 oprócz kosztów zużycia paliwa musisz uwzględni koszty dewastacji krajobrazu przez nowe drogi (które są potrzebne dla większej liczby samochodów, co ty proponujesz). dlatego nowe linie kolejowe to nie jest najlepszy pomysł - taniej, lepiej i bezpieczniej dla przyrody jest modernizowac te istniejące. dlatego ten projekt trzeba dokładnie sprawdzic. zwlaszcza pod kątem tego ile ma byc wybudowanych nowych torowisk, dlaczego i gdzie. i przede wszystkim - czy ktos ostanio nie dokonywal w tamtych okolicach licznych transakcji kupna- sprzedazy gruntow. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: mj Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.05, 14:03 Nieprawdą jest, że po "przepakowaniu" pasażerów optymalnie zapełnionego pociągu do samochodów zuzycie energii będzie mniejsze. Przykład: Niech pociąg zestawiony z sześciu wagonów drugiej klasy (6*80 = 480 osób) będzie prowadzony elektrowozem EP09. Moc znamionowa EP09 wynosi 2940kW. Moc jednostkowa (na jednego pasażera) wynosi zatem 2940/480 = 6.125kW/osobę. Przyjęcie do tych obliczeń mocy znamionowej jest dopuszczalne, mino faktu, iż podczas rozruchu silniki trakcyjne są znacznie przeciążane (moc znamionowa osiagana jest przy prądzie znamionowym IN = 520A, a prąd maksymalny pojedyńczego silnika wynosi Imax=900A). Należy wziąć pod uwagę, że lokomotywa nie musi cały czas pracować z mocą maksymalną, a w sprzyjających okolicznościach możliwa jest jazda z wybiegu. Przyjmując moc przeciętnego samochodu za równą 50kW i zakładając podróż 5 osób, otrzymujemy moc jednostkową: 50/5 = 10kW/osobę. Podsumowując: pociąg: nieco ponad 6kW na pasażera, samochód: 10kW na pasażera. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Iwan Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz IP: *.dsbratniak.pw.edu.pl 30.10.05, 17:43 Dla TGV bedzie nieco gorzej... Maksymalnie (najwieksze obciazenie przy maksymalnym pradzie) ma 23,34 kW na pasazera. Oczywiscie wiemy, ze w czasie podrozy taka sytuacja praktycznie nie wystepuje, no ale skoro przy samochodzie mamy brac moc max to tu tez trzeba. Sprawnosc silnika spalinowego oscyluje wokol 25%. Wiec, zeby uzyskac 50kW spalasz paliwo ktore ma wartosc energetyczna 200kW. Tak wiec na pasazera wychodzi cos kolo 40kW czyli prawie dwa razy wiecej niz dla TGV. Jedziesz 2 razy wolniej. W samochodach czesto jedzie tylko kierowca. w TGV frekwencja czesto jest 100%. Bilans jest wiec na pewno korzystny. Dokladne dane o TGV mozna znalezc na stronie www.railfaneurope.net/tgv/indextrainset.html Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Józio Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.05, 15:16 Bzdury kolega gada. Pociąg zużywa 10 krotnie mniej paliwa niż ciężarówki jadące z tym samym ładunkiem tą samą trasą. A wynika to ze ZNIKOMEGO oporu toczenia koła po szynach oraz optymalizacji aerodynamiki i braku zmian prędkości. Opór czołowy pociągu jest porównywalny do ciężarówki, ale jest to jeden opór dla całego pociągu, a jeśli wszystkich się przesadzi do samochodów, to opór będzie trzeba pomnożyć przez ilość samochodów. Poza tym pociąg jeździ na energię elektryczną i nie zanieczyszcza środowiska na trasie przejazdu. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Iwan Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz IP: *.dsbratniak.pw.edu.pl 30.10.05, 17:45 Lepiej podeprzec sie rzeczowymi danymi niz wypisywac jakies zaslyszane bzdury. W przypadku TGV nie bedzie az takiej roznicy. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: toromistrz Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz IP: *.asta-net.com.pl 29.10.05, 15:37 nie wiem skąd wyciągnałeś te dane... Może z jakiejś sowieckiej książki, która opisuje stare lokomotywy spalinowe. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Raffi Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz IP: *.phil.east.verizon.net 29.10.05, 20:08 Myslalem ze chodzi tu o pociag elektryczny... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Przem Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz IP: 212.182.42.* 30.10.05, 01:12 Witam 1. To że w Polsce produkuje się energię głównie z węgla ... a jak wiesz pociągi jest napędzany energią elektryczną... więc to z jakiego źródła jest zasilana elektrownia to sprawa wtórna... więc nie wypisuj dezinformacji 2. Uregulować Wisłę i Odrę i mamy czystą energię... Ale ja widać w Sejmie siedzą "małe byki" co na maxa historię pokończyli... i mają wiedzę zerową w zakresie techniki... 3. A gdzie Lublin na tej mapie... Dlaczego posłowie z Lubelszczyzny walczą w pseudopartiach o pseudowładzę jak i tak się realizuje program inwestycji w innych regionach kraju... Odpowiedz Link Zgłoś
m21 Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz 30.10.05, 11:59 > 2. Uregulować Wisłę i Odrę i mamy czystą energię... oraz wydane wielkie na te regulacje, a potem dwukrotnie większe na ochronę przeciwpowodziową i likwidację skutków popowodziowych. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Iwan Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz IP: *.dsbratniak.pw.edu.pl 30.10.05, 17:56 Co do punktu drugiego to tez nie jest tak rozowo Wykorzystujemy obecnie 11% zasobow (mozliwych do uzyskania) a udzial pradu wytworzonego w elektrowniach wodnych w krajowej produkcji wynosi zaledwie 2,6%. Tak wiec gdyby zwiekszyc wykorzystanie do 100% to nadal bedziemy mieli zaledwie 25% calosci. I teraz nalezy sie zastanowic jakim kosztem. Czy sa w Polsce miejsca gdzie mozna wybudowac elektrownie wodne, gdzie nie wymagalo by to ponoszenia wysokich kosztow ekologicznych i spolecznych? Nasze gory to nie Alpy niestety. W Szwajcarii i Austrii owszem pieknie to wyglada... Polski system elektroenergetyczny, posiada 34.683 MW mocy zainstalowanej, z czego na elektrownie wodne przypada ok. 2100 MW, co stanowi niecałe 6,1%. Najwięcej, bo ok. 1350 MW mają elektrownie szczytowo-pompowe. Łączna produkcja energii elektrycznej wynosi ok. 143.230 GWh, udział w niej elektrowni wodnych - to zaledwie 2,6%. Jedyne zrodlo energii nad ktorym warto teraz myslec to atom... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Kris Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz IP: *.adsl.wanadoo.nl 30.10.05, 11:15 Qba ! Piszesz bzdury. Wlasnie pociag jest ekologicznie nabardziej oszczedny. Zuzywa az 5 razy (!) mniej paliwa niz samolot w przeliczeniu na pasazera/km. Poza tym jest (TGV) na dystansie do 1000 km szybszy niz samolot jezeli brac pod uwage czas na dojazd do lotniska i inchecken. Wycztalem to wszystko niedawno w Algemene Dagblad; rubryka Wetenschap/ Milieu. Pozdrowienia,\ Kris Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: wareg Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz IP: *.internetdsl.tpnet.pl 30.10.05, 11:46 niz gdyby wszystkich pasazerow przesadzic do samochodow osobowych!!! > nawet jesli pociag jest optymalnie zapelniony. Co wiecej, zuzywa takze wiecej > paliw niz samolot przewozacy tych ludzi! Wszytsko przez ogromna mase. > Wiec nie forsujcie rozwiazan tylko popartych ideologicznie lecz takze zastanowc > ie sie czasem i spojzcie na fakty. Oczywisice jestem za tym by pociagi jezdzili > y szybko i sprawnie... to inna sprawa. Haha... Skąd takie wiadomości? Kto ci to powiedział? Wujek na chrzcinach po piątym sznapsie? Jakieś wymysły z rękawa... Zamiast wymyślać brednie, idź studiować. Tylko pewnie powiesz, że człowiek, który studiuje, właściwie staje się głupszy, bo od czytania traci się inteligencję. To oczywiście fakty. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Gakudini Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.10.05, 12:11 Tak oczywiście, podobnie jak autobus ze względu na swoją większą masę zużywa wiecej paliwa niż odpowiednio 50 samochodów, już nie mówiąc o statkach! Taki tankowiec to jest dopiero ciężkie bydle... ten to ciągnie paliwa... jak mu w zbiorniku zostanie po kursie z Zatoki Perskiej 10% to i tak się przewoźnik cieszy. To dlatego ropę z pól naftowych wożą po świecie milionami małych motorówek. PS: Ciekawe kiedy zaczną w naszych szkołach uczyć podstaw fizyki. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Student Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz IP: *.hochtief.de 30.10.05, 13:17 Chyba najlepszy komentarz, jaki dzisiaj czytalem. Brawo. Inna sprawa, ze jak wezmie sie pod uwage pociagi relacji Pcim Dolny-Wolka Kozlowska z 10 osobami na pokladzie to wychodzi na to, ze samochod rzeczywiscie bylby tanszy. Plus oczywiscie prawda jest ze jadac 300km/h zuzywamy 9 razy wiecej energii niz jadac 100 km/h (ceteris paribus). Rozumujac w ten sposob budowa szybkiej kolei i autostrad nie ma sensu. To co, ze podroz z Warszawy do Wroclawia i z powrotem zajmuje obecnie 10 godzin, co biorac pod uwage koszt godziny pracy menadzera sredniej firmy doradczej (400 EUR/h) wynosi 4.000 EUR. Wazne ze jest ekologicznie i taniej Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: kucharpa Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz IP: *.server.ntli.net 30.10.05, 15:15 Qba! Kim jestes z zawodu, krawcem? Jesli nie masz nic wspolnego z transportem - nie powoluj sie na fakty. Ja pracuje w planowaniu transportu i jako praktyk musze ci wytknac ze co zaslyszysz to powtorzysz. Oto kilka czynnikow na ktore dobrze wyksztalcony ekolog zwroci uwage: jednostka halasu i wibracji na pasazera i jej rozporoszenie wzdluz trasy przejazdu (autostrada produkuje halas ciagly, a pociag - punktowy), dystrybucja spalin(autostrada zanieczyszcza wszystko w odleglosci mierzonej nawet w kilometrach, podczas gdy trakcja elektryczna pobiera prad z elektrowni - znowu zanieczyszczenie punktowe), i KLASYCZNA juz zajetosc terenu...(autostrada to nie tylko trzy pasy ruchu, ale siec drog dojazdowych i skrzyzowan zajmujacych nieraz wiecej niz sama autostrada. Na koniec cos co stalo sie juz aksjomatem dla kazdego profesjonalisty i o czym sie przekonano na zachodzie: nowe autostrady generuja nowy ruch, a nie go redukuja jak kiedys myslano. Udanej lektury Qba. Odpowiedz Link Zgłoś
owrank Upraszczasz ! ceny TGV zależą od dni i taryfy 29.10.05, 11:21 Cenniki TGV przypominaja taryfy lotnicze - inna cena kiedy kupujesz w dwie strony, inna cena jeżeli chcesz bilet, którego nie możesz zmienic ani oddać, a zupełnie inne np. w pierwszej klasie. Paris-Bordeaux za 40 jest możliwa ale to wyglda na absolunie najniższa taryfę - normalne taryfy w 2giej klasie są bliższe 60-70 EUR w jedna stronę czyli 120-150 w dwie strony... Odpowiedz Link Zgłoś
ps01 Re: poznań - warszawa 1000 USD 29.10.05, 11:59 Do tego w przedsprzedaży przez internet 25, a nawet 20 euro. Prawa rynku zaczynają działać! Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: na temat to musialo byc dawno: albo 50 % taryfa IP: *.fbx.proxad.net 29.10.05, 15:47 moze jakas sezonowa obnizka. Obecnie nie kupisz taniej niz za 75€. Odpowiedz Link Zgłoś
woyytek Re: to musialo byc dawno: albo 50 % taryfa 30.10.05, 18:54 Paryz-Dax (700km) w lipcu 2005, bilet kupiony z miesiecznym wyprzedzeniem kosztowal mnie 35 euro. Byla to najtansza taryfa bo pociag startowal o 7.30 rano. Pozniejsze byly po 50-60 euro. Przejazd autostrada to benzyna na 700km + okolo 35-40euro oplaty za autotrady. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: tomek Re: poznań - warszawa 1000 USD IP: *.range86-133.btcentralplus.com 30.10.05, 16:47 niepisz glupot jak nie masz pojecia z Londynu do Paryza jedzie sie za 59GBP!!!! Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Zenek Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: *.dip0.t-ipconnect.de 29.10.05, 14:19 To jest wszystko smiechu warte !!! Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Ryś Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: *.adsl.inetia.pl 30.10.05, 20:39 Kolej szlaki zamyka, a ma budować super szybkie koleje. Coś ty chyba nie tak. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Artek Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.05, 08:22 Pieniadze zagrabione we wszystkich aferach w III RP wystarczyly by na polaczenie wszystkich dawnych 49 wojewodztw koleja magnetyczna. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Maćkos Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: *.gdynia.mm.pl 29.10.05, 08:42 Ano właśnie...może ktoś by pomyślal chociaż o modernizacji starej lini wawa-3city bo dzisiaj to ja szybciej samochodem przejeżdżam tą trasę niż intercity telepiące się po pogietych torach z prędkością żółwia. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: tidudidu Wiadomo już, skąd się bierze groza na siódemce... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.05, 09:25 Odpowiedz Link Zgłoś
kaganowski Re: Superszybka kolej w Polsce? 29.10.05, 11:32 Ile wydajesz na mandaty i lapowki dla policji? Ile miales wypadkow? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: chickenrun Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: *.autocom.pl 30.10.05, 11:12 EU ma w planach zarezerwowaną kasę na modernizację linii W-wa-G-sk do 250 km/h. Kwestią naszych p"osłów" jest pilnowanie interesu a nie wojenki podjazdowe. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Iwan Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: *.dsbratniak.pw.edu.pl 30.10.05, 18:04 Bedzie modernizacja tej linii. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: obiektywnosc Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: *.cpe.net.cable.rogers.com 29.10.05, 17:39 Co tam trojmiasto, co z magicznym Krakowem??? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Iwan Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: *.dsbratniak.pw.edu.pl 30.10.05, 18:06 Krakow juz ma bardzo dobre polaczenie z Wawa. W tym artykule nie ma o tym mowy, ale dzieki Ynii Krakow zyska szybkie polaczenie z Poznaniem. CMK jest wlasnie modernizowana na 250km/h. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Piotrek a może zrobią drugą nitkę z Radomia do Wawy... IP: *.rrserwis.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 29.10.05, 08:24 Nikt tu nie chce super szybkej kolei. Tylko zwykłą, normalna i zwyczajną - czyli żółwią, ale i tak byłoby lepiej niż jest teraz - ślimacza... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: MM półtora (!) godziny IP: *.astral.lodz.pl 29.10.05, 08:26 Piszą o kolei, więc już tylko tory w głowie.... PÓŁTPREJ GODZINY !!!!!! Odpowiedz Link Zgłoś
piesek.leszek Jaki dowcipny nagłowek:"SZYBKA KOLEJ W POLSCE" 29.10.05, 08:29 nawet nie chce mi się tego czytać Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: majkel zapomniałeś o znaku zapytania na końcu nagłówka IP: *.isk.net.pl / *.devs.futuro.pl 29.10.05, 09:56 Ale mimo wszystko powinienes to przeczytać :-) Odpowiedz Link Zgłoś
arektk a krakow to co? w d...ie? 29.10.05, 08:44 najatrakcyjniekjsze turystycznie polskie miasto, w promieniu 100 km od krakowa mieszka 10 mln ludzi i co? mamy dymac tymi starymi pudlami pkpowskimi? Odpowiedz Link Zgłoś
t324911 Miejmy nadzieje 29.10.05, 08:51 ze zanim ta super szybka kolej zbuduja to wyeliminuja specjalistow od kradziezy torow czy przewodow trakcyjnych i elektrycznych . Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: mk Re: Miejmy nadzieje IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 29.10.05, 09:38 jest na to tylko jeden sposób - zamknąć czasowo wszystkie trasy, po miesiącu, gdy już nie zostanie ani metra szyny zbudować wszystko od nowa i spać spokojnie, zgodnie z zasadą POlskiego wolnego rynku wśród złomiarzy nastąpi przesyt i nie tylko przestaną kraść, ale pozyskane pieniądze przeznaczą na legalną działalność tworząc wiele miejsc pracy i jednocześnie chętnie płacąc podatki:))) Odpowiedz Link Zgłoś
pogromca_mrowek Re: a krakow to co? w d...ie? 29.10.05, 11:11 A dymajcie sie. Do Galicji szybki pociag niepotrzebny...! Odpowiedz Link Zgłoś
hektor_wektor Re: a krakow to co? w d...ie? 29.10.05, 13:29 Hm, a Centralna Magistrala Kolejowa z Warszawy do Krakowa? Jest, podroz zajmuje 2h 45minut, a i tak pewnie nie jezdzisz IC'kami. Jezdzisz? Plan budowy szybkiej kolei jest szlachetny ale na podroze nimi bedzie stac dosc zawezony krag klientow. h_w Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Castor1495 CMK to nie Kraków IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.10.05, 21:54 Centralna Magistrala Kolejowa nie ma nic wspólnego z Krakowem. Prowadzi z Warszawy do Katowic. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Castor1495 Re: CMK to nie Kraków IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.10.05, 21:55 I odwrotnie! Odpowiedz Link Zgłoś
hektor_wektor Re: CMK to nie Kraków 02.11.05, 00:24 Hm, ktoredy jezdza ICki i Expressy do Wawy? h_w Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: sam Re: CMK to nie Kraków IP: 213.199.204.* 04.11.05, 13:36 CMK to linia z Grodziska Mazowieckiego do Zawiercia. Do krakowa zjeżdża sie z CMK w Psarach do Starzyn (łącznica)a potem linią Kozłow- Starzyny- Koniecpol do Kozłowa i na stara linie Krakowa - Tunel - Warszawa. Do Katowic od Zawiercia starą linią. Byl prpozycje przedlużenia CMK do Krakowa lub w jego rejon tak samo jak do Katowic. Ale co z rego wyszło wszyscy wiedza. Pociągi do Berlina z W-wy śa ciągnięte od Rzepina .. Czeskimi lokomotywamai ponieważ nasze PKP nie posiada lokomotyw elektrycznych na różne systemy u nas 3000V prad staly w Niemczech 15000V 16 2/3Hz prąd zmienny sa to lokomotywy które produkowała Skoda Plzno teraz robią 3 sytemową jeszcze 25000v 50 Hz aby moć bez przeszkód jeżdzic pomiedzy Berlinem a Wiedniem i Bratysława i Budapesztem. Pendolino które kupili 7 sztuk ma od 11.12.2005 roku jeżdzic do Ostrawy i Brna Zmodernizowali linie na ktorej zbudowali 4 nowe tunele aby wyprostowac linię u nas nie ma tunelu a prace trwaja i trwaja... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: org Re: a krakow to co? w d...ie? IP: 81.210.112.* 25.08.09, 11:02 No przecież napisane wyraźnie...superszybka kolej ma połączyć europę z polskimi miastami a nie wioskami. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Don Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: 217.98.71.* 29.10.05, 09:00 Co za bzdury! To po co teraz PKP inwestuje wielkie pieniądze w linię granica zachodnuia-Poznań-Warszawa-granica wschodnia???? Głupota i wylewanie pieniędzy w błoto!Natomiast na innych liniach będziemy jeździć 20km/h bo nikt nie będzie o nie dbał! Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: papamobil to może się udać !!!!!!!! IP: *.localdomain / *.internetdsl.tpnet.pl 29.10.05, 09:19 Wszystko co zostało napisane jest do realizacji !!!! -Unia daje niesamowite pieniądze na projekty infrastrukturalne w tym przypadku nie ma ''węża w kieszeni'' -Przy budowie tego projektu bezrobocie spadłoby w znaczącym stopniu Inwestycje taka jak ta (jeszcze w sferze projektu , ale...), napędzją całą gospodarke , podobnie jak budownictwo . Należy tylko wyeliminować malkontentów , którzy będą przeciwni projektom kolejowym , które mogą dźwignąć Polską Kolej z zapaści !!! Dzisiejsza infrastruktura to dno !!! i z tego dna trzeba jak najszybciej sie odbić bo w przeciwnym razie będziemy ''czarną dziurą kolejową '' w środku Europy !!! Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: p Jaki spadek bezrobocia? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.05, 12:27 Chyba nie sądzisz, że do budowy trakcji, po której pociągi będą jeździć 300 km/h zatrudnia się bezrobotnyh absolwentów albo popegerowców. Pewnie jakaś niemiecka firma to pobuduje. I dobrze, bo kto w Polsce ma doświadczenie w budwie czegoś takiego? Poza tym wszystko będzie obsługiwane przez komputery - paru ludzi siedzi przy monitorach i wszystko nadzorują. Przecież przy takiej trakcji nie będą zatrudniać dróżniczek, które lubią sobie wypić i pospać. Stacyjek też nie pobodują, bo przecież nie o to chodzi, zeby tak pociąg stawał co 10 km. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Iwan Re: Jaki spadek bezrobocia? IP: *.dsbratniak.pw.edu.pl 30.10.05, 18:14 Widac, ze masz blade pojecie o tym jaka technike stosuje sie w Polsce na kolei. Obejrzyj sobie filmik: irssi.pl/kolej/plk.mpg Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Castor1495 Re: Jaki spadek bezrobocia? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.10.05, 22:09 A kto będzie sprzedawał ciepłe piwko z siaty w pociągach? A że taki pociąg zatrzymywać się będzie rzadko, to niezbędne będzie rozwinięcie usług hotelarskich i transportowych, pozwalających pokątnym dostawcom złocitego napitku przenocować na najbliższej stacji, ewentualnie powrócić do stacji macierzystej. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: ekoo\ Jeszcze Szybsza Niż Superszybka - Transrapid IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.10.05, 18:53 czy opłaca sie to wogóle budować ???? wejdzcie na stronke www.transrapid.de/cgi-tdb/de/basics.prg?session=531e529b436658f0&a_no=166 i zobaczcie projekty tras magnetycznej kolej która mknie z predkoscią 400km/h !!!! Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: piotrek bera przypominam ze wygrali IP: 192.168.* / *.internetdsl.tpnet.pl 29.10.05, 09:04 Kaczynscy,w tej sytuacji raczej to nierealne,wzamian rozkwitnie wspopraca z sasiadem ze wschodu,rusza polaczenia kolejowe realizowane lokomotywami na BIALORUS Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: w.Łuczak Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.05, 09:06 już mamy POL-ne autostrady,to pewno i kolej, chociaż superszybka będzie w tym tempie. Może na odcinku Poznań Września ? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: ja A co z KRAKOWEM? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 29.10.05, 09:23 Czy można pomijać najważniejsze polskie miasto??? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: zwierzak Re: A co z KRAKOWEM? IP: *.chello.pl 30.10.05, 11:03 no już nie przesadzaj..... poza tym kraków jest dobrze skomunikowany z innymi miastami. chłopie czy ty wiesz ile się jedzie z wrocka do warszawy (przez poznań - chore!) albo ze szczecina do wawy? ze szczecina do krakowa jedzie się 10h dzięki wybudowania magistraki do wrocka będzie to jedynie 5 h. chodzi o skomunikowanie najwieksdzych metropolii z wawa a akurat kraków w tym względzie jest już zkomunikowany. Najbardziej ta inwestycja przyda się wrocławiowi i szczecinowi. Szczecinowi z tego względu że nie dość że jest marne połączenie kolejowe ze stolicą polski a drogowego praktycznie nie ma - no chyba, ze ktoś jest masohistą i chce jechać polskimi drogami - za to jest autostrada do berlina |:) czesto jeżdzę po polsce pociagami, a w krakowie studiuję, więc wiem jak sprawa wyglada Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Castor1495 Re: A co z KRAKOWEM? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.10.05, 22:04 Najważniejsze w czym? Ani gospodarczo, ani politycznie. Jako atrakcja turystyczna jest faktycznie ważny, ale na razie ta kolej musi popracować dla dużego biznesu, do którego turystyka jeszcze się niestety nie zalicza. Poza tym z Krakowa można się wydostać do Warszawy za pomocą istniejących linii kolejowych. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: KT Re: A co z KRAKOWEM? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.10.05, 22:06 najwazniejsze??? dobre sobie!!! pomarzyc zawsze mozna. Krakow nie jest wazny ani gospodarczo ani politycznie... ot takie sobie miasto... jakich wiele Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: er5 Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: *.chello.pl 29.10.05, 09:35 ...a bilet na trasie Warszawa - Wrocław pewnie za 300pln! Na pewno nie skorzystam. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: m Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: *.one.pl / *.internetdsl.tpnet.pl 29.10.05, 09:41 intercity z Katowic do Wawy kosztuje ponad stówke, to taką szybką koleją oczywiście powinien kosztować minimum 300 (+VAT). Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Marek A Gdańsk????????? IP: *.internetdsl.tpnet.pl 29.10.05, 09:38 Jezdze dosyc czesto na tej trasie i nie tylko w weekendy i musze powiedziec, ze pociag za kazdym razem jest zaladowany na max. Czesto ludzie stoja na korytarzach... Takie polaczenie Gdansk - Warszawa - Krakow byloby BARDZO rentowne i dochodowe. Podsumowanie: debile wygraly wybory, debile od planowania siedza w PKP... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Jaś Re: A Gdańsk????????? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.05, 09:46 Już wiem, dlaczego w Polsce nic nie da się zrobić. Zamiast zacząć coś budować, zaraz odzywa się tłum niezadowolonych, że trasa nie idzie do Gdańska, Krakowa, Koluszek, Czeremchy, Jelenij Góry i zimowej stolicy Polski, tj. Zakopanego /z przystankiem w Szczyrku/. Za dwadzieścia lat oczywiście okaże się, że nie ma torów ani do Gdańska ani do Poznania, ani do Wrocławia ani do Krakowa. Ale przynajmniej będzie sprawiedliwie. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Schuja Re:Znowu Polakom bije na mozg IP: *.dip0.t-ipconnect.de 29.10.05, 10:06 Po przeczytaniu tego artykulu i wyniklej z jego tresci dyskusji ,zdecydowalem ,ze adekwatny do tego bedzie taki wlasnie tytul mojego postu. Zakladajac , ze plan zostanie zrealizowany; ludziska !!!, dopiero za SZESC lat ma sie rozpoczac budowa a to znaczy ,znajac tempo polskich budow tego rodzaju co najmniej jeszcze raz tyle czasu., czyli 12 - 15 lat.To jest juz cala EPOKA. 25% obecnie zyjacych tego nie doczeka.Po co sie wiec tym podniecac?I JESZCZE TEN IDIOTYCZNY TEXT: "kolej bedzie taka jak francuska i szybsza od niemieckiej" .Znowu widze tu potrzebe dowartosciowania sie calego polactwa.Przeciez te zachodnie kraje w tym czasie ,jestem tego prawie pewny ,wprowadza bardziej nowoczesne srodki komunikacji, i znowu trzeba bedzie doganiac. Zamiast sie skupic na jednym, np. autostrady z prawdziwego zdarzenia i DOBRE drogi krajowe ,pieprzy sie o kretynskich planach.Ach jakie to typowo polackie. Szczegolne pewnie sa te plany do zrealizowania przez obecny uklad pisuarowo-samoronny.Jedyne co jest w tym pozytywne , to wzrost wartosci moich ojraszkow,jak znowu was odwiedze ,zeby szpanowac.A co.A czemu by nie? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: thomas Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: *.g.pppool.de 29.10.05, 09:50 Berlin - Hamburg 29.90E Odpowiedz Link Zgłoś
arturpio Paryz - Beziers 50 euro 29.10.05, 14:29 to cena "normalna". sa rowniez bilety za 25 euro i w przedsprzedazy Internetowej (iTGV): Paryz - Marsylia 19 euro ... a to przejazd z polnocy na poludnie kontynentu. 4 godziny. Centrum miasta // centrum miasta... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: finia Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: 195.67.149.* 30.10.05, 13:42 Malmö - Stockholm ok 500 zl(chyba w obie strony). Problem takiej koleji lezy w tym ze jest droga, jak kazda komunikacja na wysokim poziomie. Precietnego polaka nie bedzie na to stac, bo przeciez za 200 zl nie pojedzie w obie stron. Jak wprowadza to za 20 lat to moze inwestycja sie zwroci, na razie dla mnie to kolejne niepotrzenie wydawane pienidze. Jest wiecej rzeczy w ktore trzea inwestowac. Odpowiedz Link Zgłoś
kaisy7 Re: Superszybka kolej w Polsce? 29.10.05, 09:59 A nie lepiej furką? Po czorta ten pośpiech? Gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy ... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: konradmarek A Kraków IP: *.77.classcom.pl 29.10.05, 10:06 Dlaczego pominięto Kraków 2 h 45 intercity to już za długo na dzisiejsze czasy, Jako krakowianin warszawskiego pochodzenia czuję się urażony :) Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: kacza kolej bis kogut będzie maszynistą a kaczory konduktorami IP: *.jjs.pl 29.10.05, 10:08 co Szanowni Państwo powiedzą na następujące doniesienie: miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,2989368.html dopóki trwać będzie socyalizm, takie będą koleje. No dobrze, w okresie przedwyborczym w ogóle za darmo, jak w Warszawie sławna Kacza Kolej. Ale niestety: koleje litewskie kupują ponad 40 nowiutkich lokomotyw "Hercules", słowackie, rumuńskie i bułgarskie (!) - dziesiątki jednostek Desiro, słoweńskie i czeskie - Pendolino, węgierskie - elektrowozy Taurus. Nikt nie będzie czekał na socjalistycznego pasożyta. Linię Warszawa-Siedlce zrobiono na 160 km/h za unijną kasę i... teraz nic tam nie jeździ z choćby zbliżonym pędem! Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: pcz84 Re: Superszybka kolej w Polsce? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.05, 10:09 W końcu zacznie się coś dziać, tylko czy można wierzyć w spełnienie tego projektu. Wiedząc ile pieniędzy jest marnotrawione, myślę że trasa ta utknie na długie lata w budowie. Zanim zostanie skończona miną dekady (vide autostrada A2). Co nie zmienia faktu, że już czas wreszcie modernizować naszą infrastrukturę, a tym bardziej kolej, która przez wiele lat nie poczyniła w tej dziedzinie znaczących postępów. Jesteśmy pod tym względem daaaleko w tyle za innymi państwami - nawet w Czechach kursuje już pociąg Pendolino. Tylko czy zwykłego śmiertelnika stać będzie jeszcze na bilet superszybkim pociągiem?? Ale pomysł słuszny, będę obserwował wykonanie!!! Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Geleks A co z Lublinem? IP: *.swidman.pl / 82.160.71.* 29.10.05, 10:12 Ciekawe czy nie da sie przedluzyc tej kolei do Lublina. Jakos nikomu nie przychodzi do glowy zeby zrobic cos na Lubelszczyznie i scianie wschodniej. Autostrady poszly bokiem, lotniska nie ma, specjalnych stref ekonomicznych tez nie. Moze w koncu jakies projekty infrastrukturalne obejma ten region??? Czy nikt z rzadzacych nie widzi tego? A potem wszyscy narzekaja ze na wschodzie ludzie sa zacofani i glosuja na Leppera i populistow z PiSu. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: T. Re: A co z Lublinem? IP: *.dsl.hstntx.swbell.net 30.10.05, 02:02 Geleks; Badzmy realistami. Nowe wladze centralne beda bardzo lubily ludzi ze wschodu wlasnie za ich zacofanie i "lojalne" glosy w wyborach. Nie licz wiec ze tam sie cos zmieni. Najlepiej sie spakuj, wsiadz do lubelskiej ciuchci i poszukaj dla siebie innego miejsca. Ja tez probowalem cos tam zmienic i w koncu z tamtad sie zabralem. Niech sobie tam ciemniaki siedza i glosuja na PiS(s) i Leppera jak im z tym dobrze. Szkoda zycia. Pozdrownia, T. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: ale to już było to będzie kolej na miarę naszych możliwości ! IP: *.jjs.pl 29.10.05, 10:14 i aspiracji! Dogonimy, przegonimy! Potęga światowa w kolejnictwie! W najnowszym "Świecie kolei" jest zdjęcie zajezdni tramwajowej w mieście Uć w roku 1975 z napisem "URZECZYWISTNIANIE ŚMIAŁYCH WIZJI ROZWOJU KRAJU TO OBOWIĄZEK I CEL KAŻDEGO POLAKA" Deja vu? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: doniek Kolej? Wynalazek XIX wieczny! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.05, 10:23 Z jednej strony, fajnie byloby pomknac sobie koleja z przyzwoita predkosicia. Jednak jak sie glebiej nad problemem zastanowic, to moze za te pieniadze wybudowac np 500 km dobrej autostrady... Zapewniloby to zdecydowanie wieksza mozliwosc przewozu ludzi i ladunkow. Nie wspomne juz o wiekszej elastycznosc transportu drogowego, nizszych kosztach utrzymania i przewozu jednostki ladunku. A dla tych, co uwazaja, ze taka inwestycja pomoze w walce z bezrobociem, mam przykra informacje: W naszy pieknym karju bezrobocie bedzie doputy dopuki bardziej bedzie oplacalo sie oficjalnie nie pracowac, brac zasilek i dorabiac na czarno - czyli do czasu radykalnej obnizki podaktow, likwidacji obowiazkowych o ubezpieczen spolecznych itd. Pozdrawiam Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: stacja jak to? koło - wynalazek starożytny IP: *.jjs.pl 29.10.05, 10:29 ciekawe dlaczego im bardziej rozwinięty kraj, tym lepsze koleje. Chiny budują setki km linii. Cała Europa Zachodnia i Środkowa (z wyjątkiem regionalnego mocarstwa) inwestuje w kolejnictwo. A paliwa nie tanieją... Mam podpowiedź jak powinno wyglądać uruchomienie Szybkiej Kolei. Otóż w pierwszym kursie zbudowane ręką polskiego robotnika wagony powinny nieść delegatów na kongres PiS. To sprawdzony wzorzec! Odpowiedz Link Zgłoś
kaganowski Re: Kolej? Wynalazek XIX wieczny! 29.10.05, 11:36 Autostrady? Kogo na nia w PL stac? Autostrady nie sa rozwiazaniem. W godzinach szytu tworza sie zawsze na nich korki. I ile osb na nich ginie. I jak niszcza i zatruwaja srodowiska. Piszesz jak akcjonariusz Orlenu czy innego Mobilu... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Marek Re: Kolej? Wynalazek XIX wieczny! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.10.05, 17:53 Zgadza sie !nie mozna w XXI wiek wjezdzac na przestarzalych zasadach fizyki. Co prawda te na ktorych opiera sie lot tzw. UFO sa objete tajemnica 3x wieksza niz projekt bomby termojadrowej ale zobacz www.sm.fki.pl/grawitacja dowiesz sie wiecej ciekawych rzeczy. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: megi852 Kogo będzie stać jeździć tą koleją IP: *.internetdsl.tpnet.pl 29.10.05, 10:25 InterCity jest już bardzo drogie a oni myślą o TGV Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: czy tak trudno ? IC jest drogie nie dlatego że szybkie (?) ale IP: *.jjs.pl 29.10.05, 10:31 dlatego że jest monopol!!! Odpowiedz Link Zgłoś