Dodaj do ulubionych

Minister chce koordynować rozwój lotnisk

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.01.07, 11:17
dobrze robi minister .równomierny rozwój kraju w tym lotnisk to jeden z
ważniejszych elementów ozywienia społeczno-gospodarczego regionów.
Obserwuj wątek
        • katrina_bush Okęcie dopiero na 40. miejscu w Europie ? 19.01.07, 20:19
          Polska jak zwykle na szarym końcu ?

          Okęcie dopiero na 40. miejscu w Europie
          (PAP, pb/19.01.2007, godz. 16:27)

          Warszawie lotnisko Okęcie jest 40. pod względem liczby odprawianych pasażerów w Unii Europejskiej -
          wynika z opublikowanych w piątek statystyk Eurostatu.

          Według tych danych przez Okęcie przewinęło się w 2005 roku 7,08 mln. pasażerów - o 16,2 proc.
          więcej niż w 2004 roku. Liczba lotów zwiększyła się w tym czasie o 7,2 proc., do 131 tys. Bardziej
          wzrosła liczba pasażerów podróżujących do innych krajów UE (23 proc.) niż na pozostałych trasach
          międzynarodowych (11 proc.).

          Pierwsze miejsce wciąż zajmuje londyńskie Heathrow z 67,68 mln odprawionych pasażerów (6 proc.
          wszystkich przewozów pasażerskich w UE), drugie - paryskie lotnisko im. de Gaulle'a (53,4 mln),
          trzecie zaś - Frankfurt nad Menem (51,8 mln).

          Eurostat policzył, że w sumie w 2005 roku z lotnisk w Unii Europejskiej skorzystało 705,8 mln
          pasażerów, co potwierdza, że unijny transport lotniczy rozwija się w tempie ponad 8,5 proc. rocznie.
          Wzrost liczby pasażerów dotyczy wszystkich krajów UE poza Maltą (tam spadek o 1,2 proc.).

          Ze statystyk wynika też, że najbardziej oblegane są połączenia między Wielką Brytanią a Hiszpanią
          (blisko 35 mln pasażerów) oraz Niemcami i Hiszpanią (21 mln). Ogromną popularnością cieszą się też
          połączenia: Irlandia-Wielka Brytania, Francja-Wielka Brytania, Niemcy-Wielka Brytania - w każdym
          przypadku ponad 11 mln pasażerów rocznie. Na tym tle połączenia Polska-Wielka Brytania i Polska-
          Niemcy wyglądają blado, z odpowiednio 1,85 i 1,89 mln pasażerów.

          Najbardziej obleganym połączeniem krajowym w Unii Europejskiej jest Madryt-Barcelona (4,3 mln),
          międzynarodowym zaś - Londyn/Heathrow-Nowy Jork/JFK (2,9 mln pasażerów).

          biznes.onet.pl/0,1468862,wiadomosci.html
      • Gość: lo Bardzo ciekawy był ten fragment o lotnisku łódzkim IP: 217.116.110.* 19.01.07, 20:26
        > Żeby tylko Pan minister nie stwierdził, jak to było w Łodzi w latach 50tych że
        >
        > 850 000 miastu nie jest potrzebne lotnisko i je zlikwodował mimo, że już przed
        > wojną z Łodzi odbywały się loty miedzynarodowe

        Zwróćcie uwagę na bardzo ciekawy fragment:

        "Minister tłumaczy, że jeżeli na konkretnym obszarze będzie kilka portów rozwijających się niezależnie, ale w ramach systemu lotnisk, to nie będą konkurować ze sobą, tylko się uzupełniać, nie narażając na dodatkowe koszty. Dlatego np. Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, zarządzające lotniskiem na Okęciu, będzie budować taki system wraz z przyszłym lotniskiem w Modlinie (a być może także z innymi lotniskami na Mazowszu)."

        Po pierwsze:
        Minister (lub autor artykułu) zauważa Modlin którego jeszcze nie ma oraz "być może także z inne lotniska na Mazowszu" (nie wiem jakie ale może chodzi o Bemowo). Nie zauważa Lublinka oddalonego o 100km.

        Po drugie:
        Jeżeli pomysł wejdzie w życie to Okęcie, Modlin i Lublinek "nie będą konkurować ze sobą, tylko się uzupełniać".
        Już ja widzę to "uzupełnianie się".
      • Gość: nikdaklik bzdura IP: 195.224.10.* 19.01.07, 11:58
        czas juz skonczyc z teoria o rownomiernym rozwoju kraju! pompowanie kasy w
        regiony bez perspektyw jest nieefektywne (patrz byla NRD)

        lotniska maja byc tam gdzie jest na latanie popyt a nie tam gdzie sie panu
        ministrowi spodoba, lufthansy nie trzeba zachecac do okecia bo tego typu linie
        obsluguja inny profil klientow i raczej z lotnisk odleglych o sto kilometrow
        nie korzystaja

        ciekawe, ze pod londynem np sa 4 lotniska caly czas rozbudowywane a nikt nie
        protestuje ze moze lepiej by bylo otworzyc dodatkowe w szkocji

        gospodarce centralnie sterowanej zdecydowane NIE
        • Gość: bambi7 Re: bzdura IP: *.csk.pl 19.01.07, 12:06
          akurat mieszkam w jednej z tych "białych plam" na wschodzie kraju - moje miasto
          ma 300tys. mieszkańców i do tej pory nie ma lokalnego lotniska, a jak sie chce
          polatać np. do Londynu, to musze jechać do W-wy (odl. 200km)

          musze jechać 3 godziny do W-wy, żeby dolecieć do Londynu w 2 godz. - bezsens

          każde miasto powyzej np. 200 tys. mieszkańców MUSI mieć przynajmniej jedno
          lokalne lotnisko
          • Gość: bzdura? Re: bzdura IP: 217.116.110.* 19.01.07, 20:36
            > każde miasto powyzej np. 200 tys. mieszkańców MUSI mieć przynajmniej jedno
            > lokalne lotnisko

            Z lotniskiem nie ma problemy zawsze można wybudować za kasę publiczną. I dokładać potem do eksploattacji ile wlezie.
            Tylko żeby "polatać np. do Londynu" potrzebujesz jeszcze połączenia obsugiwanego przez jakąś linię lotniczą. I tu nawet ręce Gosia są za krótkie.

            A może lepiej żebyś miał np. możliwość znalezienia się w Wawie w ciągu godziny pociągiem? I latać jednak z Wawy. Bo z pociągu do W skorzysta pewnie więcej Twoich ziomali niż lotniska.

            P.S. Nie jestem z Wawy.
    • Gość: teo Minister chce koordynować rozwój lotnisk IP: *.internetdsl.tpnet.pl 19.01.07, 12:03
      Gratuluję pomysłu.Wierzę że p. min. Wróblowi i jego specjalistom, a wiem że ma
      takich w ministerstwie i nie tylko ,udadzą się plany, Tak naprawdę ,dla dobra
      nas wszystkich.Bardzo mnie cieszy konsekwencja z jaką działa PIS.Spokojnie
      relizują to co obiecali. Ale w realnym tempie.Po kolei.Nie ulegają ciągłym
      krytykom że za wolno.I nie to.Mają plan dla Polski i dobrze że go realizują.
      Oby im się udało.!!!!Powodzenia panie premierze
      Kaczyński!!!!!
      ps.Tak naprawdę to rozbudowa i budowa lotnisk TO FUNDAMENT SZYBKIEGO ROZWOJU
      NASZEJ POLSKIEJ OJCZYZNY.
      • Gość: Enola Gay Czy wypiek chleba trzeba koordynowac z W-wy? IP: *.range86-129.btcentralplus.com 19.01.07, 13:35
        Nie.Chleb wypieka sie tam,gdzie jest zbyt.To samo z lotniskami.Buduje sie je
        tam,gdzie jest zapotrzebowanie.Powrot do komunistycznych czasow koordynacji
        wszystkiego,co mozliwe jest bledem,bo cala para pojdzie w gwizdek,a nie w
        lotniska.
        Wystarczy aby tylko kacza administracja nie przeszkadzala.A wszystko pojdzie
        sto razy lepiej.Dowodem ostatni rok.Kaczory zero rychow w gospodarce,a ona
        pedzi do przodu...
        • sclavus Re: Czy wypiek chleba trzeba koordynowac z W-wy? 19.01.07, 14:26
          Gość portalu: Enola Gay napisał(a):

          > Nie.Chleb wypieka sie tam,gdzie jest zbyt.To samo z lotniskami.Buduje sie je
          > tam,gdzie jest zapotrzebowanie.Powrot do komunistycznych czasow koordynacji
          > wszystkiego,co mozliwe jest bledem,bo cala para pojdzie w gwizdek,a nie w
          > lotniska.
          > Wystarczy aby tylko kacza administracja nie przeszkadzala.A wszystko pojdzie
          > sto razy lepiej.Dowodem ostatni rok.Kaczory zero rychow w gospodarce,a ona
          > pedzi do przodu...

          Tylko patrzeć, jak na zjeździe PiSowatych, pokażą sześcioletni plan, za którym
          będzie trzyletni plan a następnie już pięcioletnie.... i prezes/premier to
          zaakceptuje - bo przecież niczego innego ponad gospodarkę socjalistyczną nie
          zna.... - na tym si wychował, to wchłonął i to wypluwa z siebie.... na
          zasadzie: czym skorupka za młodu... :))
          --
          Niech nam żyje i rozkwita,
          "czwarta" rzeczy - PiSpolita.... :|
        • 1europejczyk Nie ma takiego kraju w Europie w ktorym obecnie 13.03.07, 16:45
          nie koordynuje sie na szczeblu panstwowym rozwoju lotniczego transportu
          pasazerskiego i towarowego z budowa nowych lotnisk wlacznie, szczegolnie jesli
          sa one finansowane ze srodkow publicznych (i europejskich) jak ma to miejsce w
          Polsce.
          Zintegrowany system transportu tak pasazerskiego jak i towarowego wymaga
          obecnie, w czasach ograniczen paliwowych i emisji szkodliwych gazow, szczegolnej
          troski, nadzoru i koordynacji ze strony Ministerstwa Transportu i Komunikacji.
          Bledem jest "myslenie", ze wszystko co bylo, bylo zle, tylko dlatego, ze bylo
          robione przez ludzi, ktorzy albo nie mieli kompetencji albo nie dysponowali
          odpowiednim zakresem wladzy.
          Lotniska sa nie tylko elementem systemu komunikacji lotniczej ale maja rowniez
          strategiczne znaczenie w czasach konfliktow nie tylko jako elementy obrony
          przeciwlotniczej i dlatego ich budowa w kazdym kraju jest obwarowana wieloma
          warunkami podlegajacymi wladzom centralnym.
          Porownanie rozwoju krajowego systemu transportu lotniczego (ktorego jednym z
          elementow sa lotniska)z wypiekiem chleba jest samo w sobie swiadectwem braku
          elementarnej znajomosci tematu i zastapienia propagandowa bezsensowana retoryka
          racjonalnych argumantow merytorycznych.

          "Buduje sie je tam,gdzie jest zapotrzebowanie."

          Zapotrzebowanie jakkolwiek by je zdefiniowac okaze sie dopiero po otwarciu
          lotniska. Dzisiaj jest glownie hipotetycznym i wyraza bardziej pretensjonalne
          ambicje wladz finansowan z naszej i europejskiej kieszeni niz cokolwiek innego.

          W kraju biednym takim jak nasz buduje sie przede wszystkim tam gdzie sa
          najbardziej potrzebne (a to mozna okreslic tylko na szczeblu centralnym) i w
          taki sposob by byly jak najszybciej rentowne.

          Lokalne regionalne konkurencje kosztem polskich i europejskich podatnikow (bo
          przeciez nie tych co o tym decyduja) zdyskredytuja rozrzutnosc naszych wladz w
          oczach odpowiedzialnych za dotacjie w UE!


          Re: Czy wypiek chleba trzeba koordynowac z W-wy?
    • Gość: nathandal Zart! IP: *.cpe.unwired.net.au 19.01.07, 13:32
      Minister chce koordynowac rozwoj wielu lotnisk a rzadu PiSu nie moze pozadek
      zrobic z jedna firma, PLL LOT! LOT teraz ma kase ale jeszcze nie zamowil wiecej
      nowych samolotow sredniego zasiegu, np Boeingow 737-800 czy 737-700! LOTowi
      brakuje samolotow, a siatka polaczen jest FATALNA! Jak dlugo muszi pasazer lecic
      z Warszawy do Berlina, Wilna, Pragi, Kalingrad i Lwow starymi samolotami ATR?
      JEST TO POPROSTU WSTYD!
      • 1europejczyk Fakt, ze przez ostatnie 17 lat Lot nie 13.03.07, 17:22
        tylko nie wzmocnil a wrecz oslabil swoja pozycje na europejskim i
        transatlantyckim rynku przewozow pasazerskich dowodzi, ze od 17 lat jest zle
        zarzadzany, ze nie ma strategi rozwoju i ze wczesniej czy pozniej czeka go
        bankructwo (miedzy innymi na skutek blednych decyzji prywatyzacyjnych
        /Swissair/, blednych strategicznych aliansow amerykanskich /Star Aliance/, nie
        piszac o blednych niesfinalizowanych jeszcze zakupach). Zamiast korzystac z
        dobrej koniuktury na polskim rynku przewozow pasazerskich Lot bronil swojej
        pozycji monopolisty na polskich lotniskach i na wielu waznych polaczeniach
        pomiedzy stolicami europejskimi okradajac swoimi cenami Polakow (i nie tylko)
        korzystajacych z jego uslug, Polakow placacych podatki na podroze administracji
        panstwowej dla ktorej byl przez dlugi czas pierwszym i jedynym przewoznikiem
        lotniczym zapewniajac swoim pracownikom rozpieszczonym przez zwiazki zawodowe
        krolewskie warunki pracy (w porownaniu z innymi liniami lotniczymi) kosztem
        korzystajacych z jego uslug.
        Kto i jakim to sposobem mialby w takiej sytuacji uratowac Lot od bankructwa
        skoro juz od dawna wiadomo, ze na europejskim rynku pasazerskich przewoznikow
        lotniczych ostana sie w najblizszym 10 leciu trzy a moze cztery linie lotnicze ?
        Problem Lot-u nie jest problemem PiS-u bo katastrofalna sytuacja, ktora zastal
        kiedy doszedl do wladzy byla i nadal jest juz nieomal nie do uratowania.
        Przyszedl czas na hieny zerujace na coraz blizszym juz bankrucie.
        Moze to i lepiej.
        Z tego talatajstwa, ktore pracuje obecnie w Locie nie da sie juz nic zrobic.
        Rozpedzic by nauczyc ich rozumu bedzie najlepszym wyjsciem.
        Co do lotnisk sprawy maja sie zupelnie inaczej: we wszystkich krajach
        europejskich budowa nowych lotnisk pasazerskich ze srodkow panstwowych jest
        centralnie koordynowana nie tylko na okolicznosci zwiazane z rentownoscia ale
        rowniez te dotyczace obronnosci.
    • maruda.r A kto koordynuje kretynizm PiS-u 19.01.07, 13:47

      W dokumencie nie zaznaczono konkretnych lokalizacji dla portów lotniczych, lecz
      jedynie obszary, gdzie istnieją obecnie lub gdzie powinny się pojawić. Na
      niedobór cierpi kilka regionów, w tym wschodnia i północno-wschodnia część
      Polski, a także środkowe Wybrzeże.

      *****************************************

      Jeżeli w dokumencie nie zaznaczono potencjalnych lotnisk, to znaczy, że nie
      badano żadnych potrzeb. Wyznaczono je metodą urzędniczej intuicji (pewnie
      Darłowo i Włoszczowa). Ktoś najwyraźniej obrabia jakąś pracę licencjacką z
      transportu. A że jest aparatczykiem PiS-u, to ujrzał szansę na zostanie
      centralnym koordynatorem.

      Jest sporo powojskowych lotnisk, które można by wykorzystać. Ale widocznie nie
      ma przełożenia ekonomicznego, które ruszyłoby ten problem. Ale oni wiedzą lepiej.

      Zastanawiam się, czy kretynizm PiS-u jest koordynowany czy też rozwija się
      żywiołowo?

      • sclavus Re: A kto koordynuje kretynizm PiS-u 19.01.07, 14:29
        maruda.r napisał:

        > Zastanawiam się, czy kretynizm PiS-u jest koordynowany czy też rozwija się
        > żywiołowo?
        >

        Niestety!!!
        Jest to żywioł!!!
        Jak - nie przymierzając - "kiryll"... :)
        --
        Niech nam żyje i rozkwita,
        "czwarta" rzeczy - PiSpolita.... :|
    • sclavus Centralne planowanie ???? 19.01.07, 14:14
      ... ale to już było... i miało nie wracać więcej... :))
      Widać, dzięki PiSiORowatym, odejście od "realnego socjalizmu" jest praktycznie
      niemożliwe...
      Czyżby szykował się... "socjalizm z ludzką twarzą" - Kaczorów ???
      Wynika, że tak :|
      --
      "to jest człowiek, który widzi nie tylko to, co chce widzieć ale i jak chce to
      widzieć... Na domiar złego, jest nikczemnej postury" - moje :)
    • lapetu1 Re: Minister chce koordynować rozwój lotnisk 19.01.07, 17:15
      Tak tak w końcu, no to teraz lotniska zaczną się rozwijać tak samo dynamicznie
      a jednocześnie w zrównoważony sposób jak rozwija się system infrastruktury
      dorogowej gdzie ministerstow ma przecież pełny wachlaż instrumentów wpływania
      na strategie, plany itp.
      Uwielbiam ten tok rozumowania i aż dziwne że tak rosnie liczba pasażerów i mimo
      wszystko coś się dzieje na tych lotniskach bez kontroli ministerstwa

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka