Dodaj do ulubionych

UE: kierowcy TIR-ów muszą więcej odpoczywać

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.04.07, 15:20
Jak zwyle redaktorek do końca nie wie co pisze i o czym pisze. Myli czas
pracy z czasem prowadzenia pojazdu a to dwie różne sprawy. Poniżej parę
definicji:
c) „kierowca” oznacza osobę, która prowadzi pojazd nawet
przez krótki okres, lub która jest przewożona
w pojeździe w celu podjęcia w ramach swoich
obowiązków jego prowadzenia w razie potrzeby;
d) „przerwa” oznacza okres, w którym kierowca nie może
prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy,
wykorzystywany wyłącznie do wypoczynku;
e) „inna praca” oznacza czynności zdefiniowane jako czas
pracy w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE,
z wyjątkiem „prowadzenia pojazdu”, włącznie
z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy,
w sektorze transportowym lub poza nim;
f) „odpoczynek” oznacza nieprzerwany okres, w którym
kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem;
g) „dzienny okres odpoczynku” oznacza dzienny okres,
w którym kierowca może swobodnie dysponować
swoim czasem i obejmuje „regularny dzienny okres
odpoczynku” lub „skrócony dzienny okres odpoczynku”:
— „regularny dzienny okres odpoczynku” oznacza
nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej
11 godzin. Alternatywnie, regularny dzienny okres
odpoczynku można wykorzystać w dwóch częściach,
z których pierwsza musi nieprzerwanie trwać
co najmniej 3 godziny a druga co najmniej 9
godzin,
— „skrócony dzienny okres odpoczynku” oznacza
nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej
9 godzin, ale krócej niż 11 godzin;
h) „tygodniowy okres odpoczynku” oznacza tygodniowy
okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować
swoim czasem i obejmuje „regularny tygodniowy okres
odpoczynku” lub „skrócony tygodniowy okres odpoczynku”:
— „regularny tygodniowy okres odpoczynku” oznacza
odpoczynek trwający co najmniej 45 godzin,
— „skrócony tygodniowy okres odpoczynku” oznacza
odpoczynek trwający krócej niż 45 godziny, który
można, na warunkach ustalonych w art. 8 ust. 6,
skrócić do nie mniej niż 24 kolejnych godzin;
i) „tydzień” oznacza okres od godz. 00.00 w poniedziałek
do godz. 24.00 w niedzielę;
j) „czas prowadzenia pojazdu” oznacza czas trwania
czynności prowadzenia pojazdu zarejestrowany:
— automatycznie lub półautomatycznie przez urządzenia
rejestrujące określone w załącznikach I i IB
do rozporządzenia (EWG) nr 3821/85; lub
— ręcznie, zgodnie z art. 16 ust. 2 rozporządzenia
(EWG) nr 3821/85;
k) „dzienny czas prowadzenia pojazdu” oznacza łączny czas
prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego
okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego
okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym
okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku;
l) „tygodniowy czas prowadzenia pojazdu” oznacza łączny
czas prowadzenia pojazdu w ciągu tygodnia;
Obserwuj wątek

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka