GoĹÄ: trzy leppery IP: *.jjs.pl 10.05.07, 09:54 ochłonąć proszę trochę w dziedzinie baśniopisarstwa dużo się dzieje!!! Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
GoĹÄ: M. Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.05.07, 10:04 A mozeby tak wybudować Stadion Narodowy we Włoszczej?! Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Salmon Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze IP: *.crowley.pl 10.05.07, 10:10 Po pierwsze: obecnie z gdańska głównego do wa-wy centralnej jedzie sie zarowno IC jak i Ex 4,5 godziny (tak wynika z dzisiejszego rozkladu, a jeszcze niedawno bylo to 4 godziny - jak na razie PKP cofaja sie w rozwoju, a nie rozwijaja). A nie 5. po drugie jak wydluza czas przejazdu o 3 godziny (z 4 do 7) to tzw. siodemce (droga gdansk-warszawa) beda sie dziac straszne rzeczy. juz sie tego boje..naprawde... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Nicos Będę miał więcej połączeń do Gdańska i Warszawy IP: *.cm.umk.pl 10.05.07, 13:05 Bardzo mi się podoba to rozwiązanie :P Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: JAWERT Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze IP: *.internetdsl.tpnet.pl 12.05.07, 09:04 samolot od 200 zł ok 1h IC ok 170 zł ok 7h rachunek będzie prosty Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Jardo Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze IP: *.inco-veritas.pl 10.05.07, 10:08 "Na tym nie koniec. Pojawił się pomysł, by przyspieszyć budowę zupełnie nowej superszybkiej linii kolejowej, tzw. igreka, z Warszawy do Kalisza, gdzie rozdzielałoby się na Poznań i Kutno." na mój rozum coś im się pokiełbasiło ;-).... Odpowiedz Link Zgłoś
petar Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze 10.05.07, 10:20 Dokładnie - z Kalisza z powrotem do Kutna? Trochę bez sensu... ;-) Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: ŁDK Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.05.07, 10:59 Co za bzdury.Z Kalisza do Kutna? Myślałem, że PB jest poważną gazetą. Ostrzegam Gdańszczan. Łodzi obiecywali połączenie z Warszawą w 65 minut. W przyszłym roku po remoncie połowy odcinka (najbardziej zniszczonego) pociąg ma jechać 2 godziny. Sprzedawcy marzeń Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Iwan Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze IP: *.acn.waw.pl 10.05.07, 11:39 I pojedziesz troche ponad 1h. W przyszlym roku tez beda remonty i w rozkladzie sa rezerwy z tym zwiazane... Odpowiedz Link Zgłoś
joushua [...] 10.05.07, 10:17 Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: student Za dwa lata w dwie godziny nad morze IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.05.07, 10:21 Wreszcie, chociaż zamykanie całej linii to pewna przesada. A kiedy do Radomia dołożą drugi tor ? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: cywetka Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.05.07, 10:23 Rozumiem, że w takim razie bilet do Gdańska będzie kosztował w IC i Ex maksymalnie 30złotych i tylko przez niedopatrzenie władze PKP nie upubliczniły jeszcze tej informacji? Odpowiedz Link Zgłoś
blendyks Warszawa - Bydgoszcz, 3.36; 3.40; 3,46; 10.05.07, 10:41 Niespełna 300 km pośpieszne pociągi pokonują ze średnią prędkością 75 km/godz. Niech PKP przestanie truć o pociągach jadących 250 km na godzinę a postara się by wszystkie ekspresy jeździły 150 a pośpieszne 100 na godzinę. Odpowiedz Link Zgłoś
stasi1 Kolejarze zapewniają, że warto pocierpieć, bo za 10.05.07, 10:35 dwa lata przejazd nad morze zajmie ponad dwie godziny To znaczy będzie się jechało 4.5 godziny! Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: kr Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.05.07, 10:43 Co do trasy na Słowację - nie lepiej w końcu zabrać się za planowaną od dłuższego czasu linię z Krakowa do Piekiełka (kierunek Nowy Sącz oraz Chabówka/Zakopane) i odbudować linię Nowy Targ-Trstena? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Iwan Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze IP: *.acn.waw.pl 10.05.07, 11:47 Problem jest tez z Trstená - Kraľovany - dzisiaj 56km jedzie sie prawie 2h. Nie sadze, zeby to byl najlepszy kierunek, bo Kraľovany sa w srodku niczego... Dlatego wystarczy, ze z budowa Podłęże - Piekiełko wybuduje sie linie do Nowego Sącza co umozliwi szybki dojazd do Muszyny, skad juz mamy Słowacki korytarz przez Košice na Magyarország. Do tego nalezy dodac, ze bedzie sie modernizacje poludniowej E65 z odgalezieniem Czechowice-Dziedzice - Zwardoń co da nam polaczenie ze Žilinou, Trnavou, Bratislavou i Austrią ;) Odpowiedz Link Zgłoś
maheda Na Słowację nowa linia?! 10.05.07, 14:01 Nie lepiej wyremontować istniejącą, łączącą Katowice ze Zwardoniem? Dojazd z Katowic, z Krakowa (no owszem, trzeba by też wyremontować odcinek Kraków - Czechowice-Dziedzice. Czemu budować nowe? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: kato28 Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze IP: *.chello.pl 10.05.07, 10:46 To jakiś żart??? 7 godzin z Warszawy do Gdańska? PKP to chyba najgorsze koleje na naszym kotynencie. Najwolniejsze i niemiłosiernie drogie. Zwłaszcza drogie. Nie mogłem uwierzyć kiedy parę dni temu chciałem kupić bilet z Katowic do Warszawy. 90 zł za 290 km. Czeskie koleje za 350 km z Ostravy do Pragi biorą 500 Koron (jakieś 75 zł) a podróż zajmuje jakieś 3 godziny 15 minut pociągiem Pendolino. Jazda "normalnym" składem jest jeszcze tańsza. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: h Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.05.07, 10:50 PKS Warszwa Zachodnia-Gdańsk Dw.PKP - cena ok.50-60zł, czas jazdy ok. 5 godzin zapewnie wzrośnie ruch także przewoźników prywatnych na tej linii... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: G Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.05.07, 10:50 Hmm oczywiscie o trasie wzdluz Pomorza nikt nic nie wspomnial. Dzisiaj te 400 km pokonuje sie w 7 godz. Ciekawe w ile bedzie sie jechalo gdy zacznie sie remont, a o objezdzie nie ma mowy bo mamy tylko jedna linie. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Iwan Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze IP: *.acn.waw.pl 10.05.07, 11:34 Puls Biznesu jak zwykle blysnal... Po pierwsze Gdańsk-Warszawa da sie przejechac nawet w 4h (IC), ekspresy jezdza okolo 4:20. Obecnie przez Bydgoszcz mamy: Warszawa - Kutno 1:17 (tyle jedzie IC z EP09, dla EU07 to bedzie 10 min wiecej) Kutno - Gdańsk 4:13 (czas dla pospiesznego, kwalifikowany bez tylu zatrzyman po drodze pojedzie szybciej) Tak wiec mamy okolo 5:10 - 5:30, czyli zaledwie 1h dluzej niz obecnie i duzo mniej niz 7h wymienione w podtytule! Akapit "Szybciej do Łodzi" tez bez sensu. W tej chwili trwa modernizacja linii Warszawa - Łódź, co umozliwi jazde do 160kmph. Przyspieszanie budowy Y'ka jest pomyslem bez sensu, bo zyskamy ewentualnie 30 min na odcinku miedzy Warszawą i Łodzią, a z Łodzi do Wrocławia bedziemy jechac tak jak teraz 4h. Jezeli juz cos chce sie robic w tym kierunku to lepiej sie wziac za odcinek Wrocław - Łódź (najlepiej 160kmph dla pociagow konwencjonalnych i 200kmph dla pociagow z wychylnym pudlem - czyli tak jak bedzie modernizowana Warszawa - Gdańsk) co w polaczeniu ze zmodernizowanym na 160kmph odcinkiem Warszawa - Łódź da nam czas na pokonanie calej trasy ponizej 3h. Zamiast odwalac gosiewszczyzne i bez sensu pakowac kase w linie przez Busko, przez ktora i tak prawie nikt nie pojedzie na Słowacje, lepiej zmodernizowac to co jest nam bardziej potrzebne. Np Katowice - Kraków - odcinek o najwiekszym obciazeniu w kraju, gdzie 78km jedzie sie 1,5h. Jesli chodzi o linie na Słowacje, to lepiej zainwestowac w od dawna istniejaca w planach linie Podłęże - Piekiełko z rozgalezieniem na Nowy Sącz i Nowy Targ, ktora nie tylko skroci czas przejazdu do Muszyny, ale jeszcze umozliwi o wiele szybszy dojazd do Zakopanego! Słowacy licza na te linie, a nie jakies z kosmosu wziete Busko, ktorego nawet nie ma w planach PLK'i www.plk-sa.pl/typo3temp/pics/acd1008d27.jpg www.plk-sa.pl/inwestycje/inwestycje-planowane/plany-2007-2013.html Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: chris Jak zwykle, pomysłów nie brakuje. IP: *.chello.pl 10.05.07, 11:41 A co z realizacją? Jak zwykle do d... . Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Romek A świstak zawija i zawija IP: 213.17.170.* 10.05.07, 11:57 a swoja drogą to kolej Y W-wa -Łódź - Wrocław powinna być budowana jak najszybciej. Ona bowiem wyznaczyłaby nowe standardy na kolei i wreszcie wprowadziła w Polsce nowoczesną technologie. Byłby to zysk długoterminowy a nie tylko związany z Euro. I faktyczny krok do rozwoju Polski. Linia ta jest najpotrzebniejsza linią w Polsce. Umożliwiłaby włączenie całej Polski w sieć szybkich kolei. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Iwan Re: A świstak zawija i zawija IP: *.acn.waw.pl 10.05.07, 12:35 Taaaa - szybciej, a reszta kraju niech pelza... Doprowadzic siec do normalnosci, a potem wydawac na fanaberie... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: sirius Re: Za dwa lata w dwie godziny nad morze IP: 212.160.172.* 10.05.07, 12:07 obiecanki cacanki wielkie poruszenie kiepskie wykonanie przekręty a później i tak za nic nie podpowie Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: jes Brawi PiS IP: *.internetdsl.tpnet.pl 10.05.07, 12:21 Psy szczekają, a PiS i tak działa. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: alf tzw. igrek :) IP: 212.244.185.* 10.05.07, 12:58 z Warszawy do Kalisza, gdzie rozdzielałoby się na Poznań i Kutno hahahaha ROTFL. czy pacan co to pisał oglądał kiedyś mapę Polski? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Jardo Re: tzw. igrek :) IP: *.inco-veritas.pl 10.05.07, 13:49 chyba nie widział. Nie mówiąc, że (nie obrażając mieszkańców Kutna) pomysł budowy szybkiej kolei do Kutna jest milion razy śmieszniejszy, niż dworzec we Włoszczowie. Odpowiedz Link Zgłoś
tewie60 Re: tzw. igrek :) 10.05.07, 14:22 Gość portalu: alf napisał(a): > z Warszawy do Kalisza, gdzie rozdzielałoby się na Poznań i Kutno > hahahaha ROTFL. czy pacan co to pisał oglądał kiedyś mapę Polski? Masz rację, ale to u nich normalne. Za komuny węgiel ze Śląska wieźli do portu w Gdyni/Gdańsku i stamtąd rozwozili w Karkonosze i Bieszczady. A w 2 godziny nad morze to w podanym terminie będzie się dojeżdżać z Tczewa, a nie z centralnej Polski. Plan spowolnień pociągów w PKP działa od lat zgodnie z ich procedurami liczenia wykorzystania torowisk. Ponieważ to się liczy w tzw. przejazdo-godzinach, gdy pociągów było więcej, to musiały jeździć szybciej, żeby statystyki się zgadzały. Ale, że polikwidowali większość połączeń, to teraz jeżdżą wolniej, żeby tory tak zupełnie nie leżały odłogiem. A czasem robią przystanek dla Intercity - vide Włoszczowa - tam kolej robiła tylko krótkie "wziu !" i resztę dnia tor był niewykorzystany, więc były plany, żeby zlikwidować torowisko. Teraz jak ciuchcia postoi to czaso-zużycie wzrasta i norma jest spełniona. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Joe K...a, tak to pieknie brzmi, ze nie moge sie... IP: *.rwe.com 10.05.07, 13:32 pozbierac i wrocic do pracy. Ale Polacy w roztaczaniu wizji i planow maja piekne tradycje, gorzej z realizacja... Ale jednak trzymam kciuki Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: borat To już nie jest martwiące,tylko żałosne IP: 193.19.140.* 10.05.07, 14:12 bo śmieszne było tylko przez pierwsze kilka godzin po tym,jak Platini wyciągnął kartkę z koperty.G... będzie a nie Euro,drogi,koleje,stadiony itp. To jest nadal Polska,od ogłoszenia jakiejś decyzji ludzie nie stali się mądrzejsi (vide:"kupcy" ze stadionu).Za max dwa lata euro dostanie słowacja i ukraina. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Lokomotywa Po wyborach... zrobią to w dwa lata IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.05.07, 09:24 Na razie się muszą przy tym nachapać.... Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: Zober Nie lepiej tunel Zakopane/Poprad? IP: 212.106.29.* 11.05.07, 21:13 Przez Tarnów na Słowację? Lepiej już tunel pod Turbaczem i pod Tatrami a wtedy na Słowację z Krakowa w 1 godzinę a z Warszawy w 3 godziny. Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: emeryt Re: Nie lepiej tunel Zakopane/Poprad? IP: 212.122.223.* 12.05.07, 09:22 Cieszy mnie,ze Warszawiacy i Gdanszczanie maja takie dylematy.Ja mieszkam w najwiekszym miescie powiatowym w Polsce i nie mam zadnych problemow,u nas poprostu niema drog.Wszystkie szosy wychodzace z miasta to tor przeszkod.Do Warszawy czy tez do Gdanska to cala wyprawa,kilka godzin meczacej jazdy.My tu zyjemy jeszcze w XIX wieku i nic nie zapowiada sie na lepsze.Wszystkie nowe drogi buduje sie do i z Warszawy.Nawet do radia maryja nie bedzie nowej drogi.Pojechalbym kiedys na Slowacje,ale to conajmniej dwa dni drogi z mojego miasta.Zgadnijcie co to za miasto? Odpowiedz Link Zgłoś
GoĹÄ: pasikonik Re: Nie lepiej tunel Zakopane/Poprad? IP: *.icpnet.pl 15.05.07, 21:48 Tu nie ma co zgadywać - to oczywiste ze chodzi o największą wieś w Polsce ;-) - prawie 400 tys. mieszkańców i "już za 34 km Toruń" cytując napis przy wjeździe na most na Wisle ;-) A co do dojazdów to nie masz co przesadzać - przez Toruń - Lipno - Sierpc i Płońsk wykręciłem w poprzedni weekend 3h do Stolycy. Karetka zrobiła to w tym samym czasie w 2:15h robiąc po drodze 20 min. postoju. Za to za przejazd przez Wiadukt Warszawski wewnątrz tejże wsi to mieszkańcy powinni wszystkich włodarzy miasta po kolei rozszarpać - korki na Puławskiej w stolicy, czy wylot z Poznania na Katowice to mały pikuś przy tym co tam się dzieje. I żeby było w temacie artykułu - ów wiadukt leci oczywiście ponad ... torami kolejowymi - a jakże :) Odpowiedz Link Zgłoś
giuseppe53 Piechotą Kolego Piechotą będziesz szybciej niż 15.05.07, 23:28 tą państwową firmą o standardach z połowy XIX wieku! Fliegender Schlesier w latach 30-tych jeździł do Berlina z Bytomia w około 4 godziny. Polscy barbarzyńcy okupujący bezprawnie Śląsk osiągną to pewnie za kolejnych 200 lat :-) Odpowiedz Link Zgłoś