Dodaj do ulubionych

Rekordowa sprzedaż Toyoty z silnikiem hybrydowym

IP: 212.160.172.* 03.08.07, 18:32
Toyotą Prius jeździ tez bohater serialu Family Guy - pies Brian Griffin :D
Obserwuj wątek
      • Gość: Tomek Re: Dlaczego tak drogo??? IP: *.ipslin.dsl-w.verizon.net 03.08.07, 19:33
        Proste: z powodu CEŁ na import samochodów.

        Cła na rozmaite towary w handlu międzynarodowym to jedna z najbardziej
        szkodliwych rzeczy dla dobrobytu obywateli tych krajów. Ciekawe jest to, że
        wielu (większość?) obywateli o nich w ogóle nie wie, albo postrzega cła jako coś
        pozytywnego ("ochrona lokalnego rynku"). To przeważnie wynik propagandy
        sponsorowanej przez lokalne grupy interesu (np. producentów samochodów), którzy
        na cłach korzystają kosztem reszty społeczeństwa.
      • alkmax Re: Gdyby zrobić całościowy bilans wyszłaby LIPA. 03.08.07, 19:46
        Gość portalu: ag napisał(a):

        > Policzyć o ile większa jest cena, koszty serwisu, mniejsza ładowność, zużycie
        > materiałów, koszty recycylingu. W czym hybyryda jest lepsza od nowoczesnego
        > diesla? Bo jest modna, wylansowana przez zblazowanych amerykańskich
        > celebrities. Równie dobrze mogli wykreować dorożki albo samochody z żaglem.

        Po co bzdury piszesz?! Napęd hybrydowy został zastosowany po raz pierwszy w
        seryjnie produkowanych autach przez Japończyków. I to japońskie koncerny Honda i
        Toyota produkują dziś samochody tego typu. Póki co żaden z amerykańskich
        producentów nie wypuścił jeszcze na rynek takiego wozu. Twoje bzdurne komentarze
        możesz sobie więc wsadzić, głęboko!
        • Gość: przemek Re: Gdyby zrobić całościowy bilans wyszłaby LIPA. IP: *.acn.waw.pl 03.08.07, 20:19
          pali i produkuje wiecej co2 niz diesel wiec jaki jest sens???
          powinni robic 1.0L diesle z super nowoczesnymi turbosprezarkami o zmiennej
          geometrii dyszy + naped hybrydowy. wtedy samochod sredniej klasy bez problemu
          palilby mniej niż 3litry ropy. pozatym jest jeszcze sporo do zrobienia jesli
          chodzi o magazynowanie energii elektrycznej, czyli kondensatory i lepszego typu
          baterie. już nie mowie o tym, że można pokryć horyzontalnie powierzchnie
          bateriami slonecznymi.
        • Gość: ag Człowieku, nie napinaj się tak. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.08.07, 22:21
          Bo ci żyłka pierdząca pęknie i dziurę ozonową powiększysz. Czy ja kwestionuję
          pierwszeństwo Japończyków w produkcji hybryd? Nie, piszę tylko że hybrydy, a
          konkretnie Priusa lansowały amerykańskie gwiazdy, żeby gawiedzi pokazać jacy to
          są ekologiczni. Jaki jednak rozumek taka ekologia. Jak ktoś słusznie zauważył
          naprawdę ekologiczna to byłaby hybryda z 1-litrowym dieslem, dodam jeszcze że z
          możliwością ładowania z gniazdka. Ja jadę do pracy 10 km, potem auto stoi 3
          godziny, pokręcę się 20 km po mieście, wracam do domu. Moje zużycie paliwa na
          takiej hybrydzie byłoby jakieś 0,5 l/dzień zamiast 7. Ktoś mądrzejszy
          Japończykom jeszcze tego nie podpowiedział. Bo są dobrzy tylko w kopiowaniu i
          udoskonalaniu, nie znam żadnego przełomowego japońskiego wynalazku.
        • Gość: Enso Re: Gdyby zrobić całościowy bilans wyszłaby LIPA. IP: *.cyto.purdue.edu 08.08.07, 23:04
          Tak tylko dla scislosci, to obecnie samochody z hybrydowym napedem maja w USA
          nie tylko Hodna i Toyota, ale tez Ford jak i GM. Na marginesie ciekawostka:
          hybrydowy Saturn Aura to po prostu Opel Vectra z hybrydowym silnikiem.

          Hybrydowych diesli obecnie nie ma, gdyz ogromna wiekszosc aut hybrydowych
          sprzedaje sie w USA a tu diesli do aut osobowych sie raczej nie pakuje. Hybrydy
          sa wiec budowane pod tutejszy rynek. Hybrydy "wtyczkowe" prawdopodobnie pojawia
          sie za rok lub dwa. Teraz natomiast mozna kupic w USA zstawy do konwersji
          normalnych hybryd na "plug-in".

          Jesli Europejczycy chca miec hybrydy w dieslach to niech wprowadza zachete
          podatkowa do zakupu hybryd (tak jak w USA). Wtedy pojawi sie popyt, a co za tym
          idzie podaz.
          • Gość: Hybryd Re: Gdyby zrobić całościowy bilans wyszłaby LIPA. IP: *.240.198.77.Dial1.Phoenix1.Level3.net 09.08.07, 22:54
            Wreszcie ktos wyjasnil tym "polskim geniuszom" co to wiedza wszystko i to
            najlepiej!
            Ciekawe, ze skoro jest tak duzo "polskich fachowcow" w kraju nadwislanskim
            motoryzacja jest na poziomie ZEROWYM!!! Ze nie wspomne o drogach i innych
            "dodatkach" do motoryzacji.
            Z tego co czytam to nikt z krytykow hybryd nie ma pojecia na czym polega
            dzialanie tych silnikow. Ot tak pop...sobie zeby zaistniec na forum.
            Ponadto k wowli przypomnienia:hybrydy elektro-dieslowskie istnieja jiz od bodaj
            lat 30-tych ubieglego wieku - wszystkie "spalinowozy" na kolei to wlasnie
            HYBRYDY!! I jeszcze jedno...Diesel wynalazl silnik uzywajac oleju
            jadalnego!!!!Kolejny "bio-silnik", ktory zostal zmarnowany, podobnie jak
            samochody o napedzie elektrycznym (byl taki czas w historii motoryzacji, ze
            silniki elektryczne przewazaly!!!!).
            • sniperslaststand Re: Gdyby zrobić całościowy bilans wyszłaby LIPA. 10.08.07, 11:07
              > Ponadto k wowli przypomnienia:hybrydy elektro-dieslowskie istnieja
              > jiz od bodaj lat 30-tych ubieglego wieku - wszystkie "spalinowozy"
              > na kolei to wlasnie HYBRYDY!!

              Istotnie, podpadają pod szeregowy napęd hybrydowy [1], jednak ta
              klasyfikacja znacznie upraszcza technologię. Spalinowozy są hybrydami
              tylko aby posiadały przekładnię elektryczną zamiast mechanicznej.
              Skrzynia biegów ciężkich lokomotyw liniowych byłaby po prostu
              zbyt wielka, zbyt wielkie obciążenia musiałaby przenosić. Nie chodzi
              tu więc o żadną oszczędność. Polskie spalinowe lokomotywy żadnej
              energii hamowania nie odzyskują, myśle, że inne też nie, bo niby
              gdzie by ją gromadzić. Można ją tylko rozproszyć na opornikach.

              Tym samym skonstruowanie samochodu-hybrydy, odzyskującej energię
              hamowania to znacznie trudniejsze wyzwanie. Dochodzą poważne limity
              na ceny, masę i rozmiar całej instalacji.

              Po prostu - hybryda hybrydzie nierówna.


              [1] pl.wikipedia.org/wiki/Napęd_hybrydowy#Klasyfikacja
              • enso Re: Gdyby zrobić całościowy bilans wyszłaby LIPA. 10.08.07, 18:26
                Ale na marginesie warto wspomniec, ze GE zaczal produkowac ostatnio lokomotywy
                "naprawde" hybrydowe. Naprawde w tym sensie, ze podobnie jak hybrydowe samochody
                odzyskuja energie podczas hamowania.

                Generalnie hybrydy znacznie lepiej nadaja sie wlasnie do duzych maszyn. Stad tez
                w USA mnostwo jest w miastach hybrydowych autobusow. Nie mam pojecia jednak kto
                do tych autobusow produkuje silniki. Moze jakis specjalista od komunikacji
                miejskiej i pasjonat autobusow wie?
    • Gość: Elofon.pl Pytanie IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.08.07, 00:41
      Kiedy doczekamy się silników na wodę? ;-)

      Mapa Polski na komórkę:
      www.elofon.pl/jabler/?Najlepsze_gry_i_aplikacje_JAVA_na_komorki=26405
      Mapa Gdańska:
      www.elofon.pl/jabler/?Najlepsze_gry_i_aplikacje_JAVA_na_komorki=26407
      Mapa Krakowa:
      www.elofon.pl/jabler/?Najlepsze_gry_i_aplikacje_JAVA_na_komorki=26406
      Mapa Szczecina:
      www.elofon.pl/jabler/?Najlepsze_gry_i_aplikacje_JAVA_na_komorki=26403
      Mapa Warszawy:
      www.elofon.pl/jabler/?Najlepsze_gry_i_aplikacje_JAVA_na_komorki=38423

      .

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka