Dodaj do ulubionych

Lotniska regionalne biorą górę nad Okęciem

IP: *.oracle.com 24.10.07, 20:51
Mam nadzieje ze ktoras z lini lotniczych otworzy regularne loty
Krakow - Toronto.
Obserwuj wątek
    • Gość: Włodek z Poznania Wielkie Halo - Warszawa traci przywilieje IP: *.eranet.pl 24.10.07, 23:08
      Wreszcie. I to jest tredn najbardziej na świecie naturalny by każdy podmiot
      gospodarczy (a takimi są lotniska) działało według swojej funkcji ekonomicznej,
      a nie dyspozycji politycznej. Niestety do 2004 było inaczej i w ministerstwie
      decydowano, które lotnisko może być międzynarodowe, a które nie. Jakimś cudem
      jako międzynarodowe uznano Kraków, Gdańsk i Wrocław, a resztę nie. Co gorsza
      Poznań-Ławica jako chyba jedyne pozostaje pod zarządem warszawskiej spółki PPL.
      I polityczna patologia trwa.
    • Gość: Kia Potrzebne jest nowe, duze lotnisko IP: *.cncdnh.east.verizon.net 25.10.07, 02:21
      Zamiast rozbudowywac w nieskonczonosc Okecie, trzeba zbudowac nowe,
      duze lotnisko w okolicach Lodzi blisko planowanego skrzyzowania A-1
      i A-2. Wtedy Polacy z Wroclawia, Poznania, moze tez Szczecina beda z
      niego korzystac zamiast wybierac Berlin. Ponadto dojda pasazerowie z
      Lodzi, Torunia, Bydgoszczy i czesciowo z poludnia Polski (w zasiegu
      2-3 godz. jazdy samochodem).
      • rosol4 Re: Potrzebne jest nowe, duze lotnisko 28.10.07, 21:51
        Gość portalu: Kia napisał(a):

        > Zamiast rozbudowywac w nieskonczonosc Okecie, trzeba zbudowac
        nowe,
        > duze lotnisko w okolicach Lodzi blisko planowanego skrzyzowania A-
        1
        > i A-2. Wtedy Polacy z Wroclawia, Poznania, moze tez Szczecina beda
        z

        Podzielam poglad o budowie nowego lotniska np okolice Lowicza,
        blisko A2 i planowanej trasy szybkiej koleji Wa-wa - Lodz - Kalisz -
        Poznan, Kalisz - Wroclaw i Lodz - Katowice - Krakow, Lodz -
        Bydgoszcz - Gdansk.
        Do tego czasu nalezy wykonac niezbedne ale z rozmachem rozbudowy
        lotnisk regionalnych.
        Nikt nie bedzie jechal samochodem czy pociagiem 2 - 3 godziny dla
        godzinnego lotu z centralnego portu. Dla lotow kontynentalnych
        oczywiscie tak.
        I tak Gdansk winien zostac lotniskiem do wielu miast polnocnej
        Europy a Krakow dla poludnia, Wroclaw dla zachodu a Warszawa dla
        wschodu i Afryki, bliskiego wschodu oraz poki co lotow
        kontynentalnych.


        > niego korzystac zamiast wybierac Berlin. Ponadto dojda pasazerowie
        z
        > Lodzi, Torunia, Bydgoszczy i czesciowo z poludnia Polski (w
        zasiegu
        > 2-3 godz. jazdy samochodem).
    • Gość: woj Re: Lotniska regionalne biorą górę nad Okęciem IP: *.no.no.cox.net 25.10.07, 02:36
      Wreszcie.
      Latanie prze Wa-wę to tragedia.
      80% lotów opóźnionych. Kontrola na krajowym terminalu traktule ludzi jak
      niepotrzebnych tam przeszkadzaczy - chamsto i buta.

      Na dodatek LOT większość lotów międzynarodowych ma przez Wawę.
      A 100 ray lepiej i szybciej polecieś przez Frankfurt lub Monachium.
      Im szybciej się ten monopol Wawy na połączenia międzynarodowe skończy tym więcej
      ludzi zacznie latać
    • Gość: czerwonastrzala Czas rozbudowywać lotniska!!! IP: 217.153.90.* 25.10.07, 08:00
      Polskie lotniska są strasznie małe w porównaniu tymi w rozwiniętych krajach.
      Lotniska regionalne wyglądają jak lądowiska dla awionetek, a okęcie jest dwa
      razy mniejsze nawet od lotniska w Pradze (Ruzyny). Wnioskując z natężenia ruchu
      w innych krajach europejskich, należy się spodziewać, że przeciągu najbliższych
      10 lat ilość pasażerów w Polsce się podwoi albo nawet potroi. W tym roku stary
      terminal na okęciu obsłuży ok. 9 mln pasażerów, a zaprojektowany jest na 3,5.
      Nowy terminal nie wiadomo kiedy będzie otwarty, ale on też nie rozwiąże sprawy,
      bo zaprojektowany jest na 7 mln. Po jego otwarciu (co pewnie nastąpi w 2009) na
      pewien czas zostanie zamknięty stary, czyli znowu będzie wszystko zapchane. (I
      tak w ogóle to nie ma koncepcji jak połączyć stary terminal z nowym)
      Nie chcę narzekać, ale zdażyło mi się mieć kilka razy kontakt z panami od
      inwestycji w PPL i muszę powiedzieć, że tak beznadziejnego podejścia do pracy to
      nie spotkałem dotychczas nawet w najbardziej zapadłych urzędach. W ogóle panowie
      z PPL twierdzą np. że nowe lotnisko koło w-wy nie jest potrzebne, bo przyszłość
      to lotniska regionalne. Poza tym na okęciu podobno są doskonałe pasy startowe.
      Jakoś nie zauważają, że już teraz ludzie się duszą na tym regionalnym lotnisku,
      nie ma do niego jak dojechać (permanentne korki), a samoloty podchodzą do
      lądowania nad osiedlami zamieszkałymi przez setki tysięcy ludzi. Jeżeli chodzi o
      pasy startowe, to może rzeczywiście były one niezłe w latach 80 jak się je
      porównywało z innymi lotniskami w krajach bloku wschodniego. Przecież te pasy
      nawet nie mają dróg kołowania z prawdziwego zdarzenia!

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka