Dodaj do ulubionych

Narodziny lotniczego giganta ?

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.09.03, 21:16
Pare bledow w tym artykule. Zna ktos stronki o liniach
lotniczych, sojuszach itp ???
Obserwuj wątek
    • Gość: analityk rynku lotniczego Prowadzil slepy kulawego IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.09.03, 00:53
      no znowu komus sie wydaje, ze jak doda liczbe pasazerow dwoch
      lub wiecej linii lotniczych to powstanie silny sojusz lotniczy.
      Otoz NIE. Istotne jest kim sa te linie, gdzie sa polozone ich
      wezly (tzw. hub'y) oraz to jak nakladaja sie na siebie siatki i
      potoki pasazerskie, ktore obsluguja.
      A tak sie sklada, ze KLM (KL), Air France (AF) i Alitalia (AZ)
      biją sie miedzy soba o tego samego klineta, ich hub'y sa
      polozone jeden obok drugiego i same linie naleza raczej do
      klubu slabeuszy i linii o marnym standardzie serwisu.
      A zatem Panie Redaktorze i drodzy Poprzednicy nie snujcie
      bajek, ze to 'te trzy cieniasy' (nazywajac sprawe po imieniu)
      zawojuja rynek i wyprzedza pozostale dwa sojusze. Wezcie pod
      uwage - ze regula matematyczna 1+1=2 w tej branzy nie dziala. i
      w zaleznosci od przypadku 1+1=1 lub 1+1=3. W przypadku KL, AZ i
      AF bedzie to przypadek 1+1+1=1 lub 1+1+1=1,5. Dlaczego? Ano
      dlatego, ze skyTeam (czyli sojusz lotniczy jakie tworza dzis
      m.in. Af i AZ, a dolaczyc ma KL) jest grupa linii, ktora nie
      zalapala sie na tzw. 'pierwsze ani drugie rozdanie' i nie
      trafily do dwoch pozostalych aliansow albo z powodu swojej
      beznadziejnej sytuacji, albo z powodu przespania wlasciwego
      momentu. Dlatego powstal skyTeam, ktory za wszelka cene chce
      pretendowac do roli lidera - ale po pierwsze nie w tym
      skladzie, a po drugie poziom oferty i serwis sa ponizej
      krytyki. Oczywiscie znajda sie chwalacy KL i AZ za niskie ceny,
      ale te pochwaly wynikaja stad, ze te osoby nie mialy okazji
      leciec dobrymi liniami lotniczymi.
      skyTeam to cos takiego jakby zebrac najgorszych uczniow ze
      wszystkich klas i stworzyc dla nich jedna klase. bedzie ona
      liczebna - ale silna swoja slaboscia.
      A skoro po za obecnymi czlonkami sojuszu (AeroMexico AM, Air
      France AF, ALitalia AZ, czeskie linie CSA OK, amerykanska Delta
      Air Lines DL i Korean Air KE) do grupy tej dolacza pewno 'tuzy'
      tej wielkosci co KLM, wegierski Malev (MA), rumunski Tarom (RO)
      czy rosyjski Aeroflot (SU) oraz dwie inne amerykanskie linie
      Continental (CO) i Northwest (NW) - to sojuszowi temu nie mozna
      wrozyc rozwoju. Upasc tez nie upadnie, ale nie bedzie w zaden
      sposob stanowic konkurencji dla Star Alliance i oneworld. W
      aliansach nie jest istotna ilosc linii, ale jakosc i to gdzie
      lataja, a takze to, czy sobie nawzajem nie podbieraja ruchu.

      Szkoda tylko DL, bo to jedna dobra linia wsrod obecnych i
      potencjalnych skyTeam'owcow. No coz, moze niepotrzebnie tak
      szybko rozstawala sie ze Swissair'em. Choc moze sie wydawac, ze
      Swissair i jego alians, ktory juz nie istnieje, nie mogl wyjsc
      na zdrowie - to jednak niektorym przewoznikom bardzo dopomogl
      sie rozwinac biznesowo, tak, ze ci przewoznicy zaczeli liczyc
      sie na rynku i odnosza sukcesy. Przyklady: Austrian Airlines i
      LOT (jako jedna z niewielu linii ma wzrosty przewozow ok 10-
      15%, kiedy w calej branzy przewozy spadly o 10-15%). Delta
      rowniez mogla dzieki niemu zyskac. Ale wolala aliansowac sie z
      molochem francuskim panstwowym.
      • nocnylot Re: Prowadzil slepy kulawego 18.09.03, 01:35
        Zupelnie sie z Twoja analiza zgadzam (no moze prawie zupelnie - AF akurat
        nalezy do moich ulubionych linii jesli chodzi o standard, a latam naprawde
        duzo i jesli mam na danej trasie do wyboru AF, LH lub BA to wybieram zawsze ta
        pierwsza). Chodzilo mi tylko o to, ze w tym tekscie - wbrew temu co
        goloslownie napisal pierwszy wypowiadajacy sie - na moje oko nie ma bledow.
        Autor nie pisze wcale - jak Ty sugerujesz - ze SkyTeam pobije inne sojusze po
        przyjeciu KLM. Jest jednynie stwierdzenie, ze sumujac liczbe przewiezionych
        pasazerow nowy holding bedzie najwiekszym przewoynikiem w Europie. I wydaje mi
        sie, ze jest to zgodne z prawda... Nie w tym tekscie strategicznej oceny,
        tylko podanie faktow o aktualnych negocjacjach.
        • Gość: analityk rynku lot Re: Prowadzil slepy kulawego IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.09.03, 01:54
          wiesz, to prawda, ze jesli zsumujemy dzis liczbe pax'ow wszystkich tych
          przewoznikow to rzeczywiscie bedzie ich najwiecej, ale nastepstwe fuzji,
          bedzie zamkniecie wielu pokrywajacych sie polaczen, pogorszenie oferty dla pax
          wzgledem reszty uczestnikow rynku, bo wtedy pax zamiast wybierac z np.
          szesciu -trzech roznych oddzielnych i konkurujacych ze soba ofert KL, AZ i AF,
          oferty oneworld, oferty star alliance i jeszcze jakiejs jednej niealiansowej,
          bedzie mial do wyboru tylko 4 oferty. Wiec beda mniejsze szanse, ze ten pax
          wybierze oferte ktorejs z trzech wymienionych wyzej linii. A to oznacza, ze
          po 'polaczeniu sil' liczba pax'ow sie zmniejszy. Oczywiscie pojawia sie nowi,
          ale w przypadku skyTeam'u utrata pax'ow moze byc duza.

          To prawda serwis LH i BA nie jest wiele lepszy od AF, ale w klasie biznes czy
          first widac roznice. sa spore na korzysc LH i BA. Choc i tak daleko im do
          Virgin Atlantic - ale to linia niszowa.

          To prawda, autor nie pisze, powiekszony skyTeam pobije reszte, ale sugeruje to
          troche tytul. Mysle, ze warto to by bylo podkreslic, ze mimo tego, iz po
          dodaniu liczby pasazerow skyTeam urosnie, to nie znaczy to, ze bedzie tak
          silny.

          Prawde powiedziawszy dzis nie porownuje sie linii lotniczych czy holdingow
          lotniczych - nie jest tak istotne to, ze dzialaja jako jedna struktura, wazna
          jest sila aliansu, ktory te przewoznik/holding/struktura wspoltworzy.
          Aeroflot, jest linia duza (juz nie az taka jak za dawnych czasow), ale w
          lotniczym swiecie nie znaczy wiele.

          A co preferencji lotniczych to ja wybieram LO, Austrian (choc jego nowy
          wizerunek nie podoba mi sie zbytnio), Singapore Airlines czy Virgin Atlantic
          badz Emirates. Po za tym jest sporo mniejszych linii o swietnym serwisie.
          Lecialem kiedys Lithuanian Airlines - co to byla za przyjemnosc;)
    • Gość: renault1 Re: Narodziny lotniczego giganta ? IP: *.sympatico.ca 18.09.03, 17:22
      Ciekawe czy Air France i KLM stworza najpotezniejsza linie
      lotnicza na swiecie , jesli chodzi o przewoz pasazerow na
      miedzynarodowych trasach ??? Ale w tym przypadku Lufthansa sie
      pojaczy albo wezmie udzial w kapitale Swiss International
      Airlines. Szwajcarski przewoznik tez ma wielkie klopoty
      finansowe i Lufthansa na pewno przejmie Swiss. Nie mysle zeby
      British Airways przyja Swiss do Oneworld. A jezeli chodzi o
      serwis , to Air France jest srednia linia . Nie najgorsza ale
      wcale nie najlepsza linia lotnicza. Jedynie ze modernizuja
      swoja flote i maja nowe B-777-200 i A-330-200 ( oproc B-747-400
      i A-340-300 ). Ja rowniez levialem roznymi liniami w zyciu i do
      tej pory to Swiss International Airlines ( byly Swissair ) bije
      wszytkie linie. Merci et Bon voyage sur les lignes d'Air
      France !
      • trilo Re: Narodziny lotniczego giganta ? 22.09.03, 09:21
        Jezeli piszesz, ze Swiss bije wszystkie linie to chyba niewiele linii
        lotniczych poznales. Lecialem blisko 50 liniami i Swiss zajmuje u mnie koniec
        pierwszej dziesiatki. Zdecydowany faworyt to TG (Thai), SQ (Singapore), niezly
        byl UL (Airlankan, teraz chyba Srilankan), CX (Cathay Pacific) , QF (Quantas.
        W lipcu lecialem ET (Ethiopian) serwis OK , ale maszyna z okresu poznego
        Edwarda.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka