Dodaj do ulubionych

"GP": będą tanieć auta z silnikiem Diesla

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.08.08, 08:19
Od 2 miesięcy sprzedaję auto. Zainteresowani dzwonią kilkanaście
razy dziennie i na wstępie pytają czy diesel. Mówię że benzyna -
rozłączają się bez dalszych pytań. Auto to Laguna 2005 bezwypadkowe
I wł. 65.000 km a cena wywoławcza tylko 39 tys. zł. Diesle znacznie
droższe a mimo to znikają z ogłoszeń.
Obserwuj wątek
        • krecik_dewastator Re: "GP": będą tanieć auta z silnikiem Diesla 07.08.08, 08:58
          Po pierwsze Diesel jest znacznie przyjemniejszy w jezdzie. Wiekszy
          moment, lepiej "zbiera sie" z niskich obrotow przy wyprzedzaniu, po
          prostu jezdzi sie nim przyjemniej.

          Co do kosztow serwisowania to ktos nagadal Tobie dziwnych rzeczy.
          Wezmy takiego Fiata - porownaj sobie koszt serwisowania aut typu
          Panda czy Punto z silnikiem 1.3 Multijet i ich benzynowych
          odpowiednikow. Nie dosc ze serwis jest TANSZY przynajmniej dla tych
          diesli (bo obsluga polega wlasciwie na wymianie oleju i co drugi
          przeglad jeszcze filtrow), to jeszcze obsluge i wymiane oleju
          wykonuje sie nie co 20000km jak w przypadku wersji benzynowych, a co
          30000km. Do tego spalanie rzedu 3.5-4.5 litra na 100km. Wymiana
          rozrzadu (lancuch) w Multijecie jest co 250000km, w benzynowych
          chyba cos kolo 100000km.

          Pewnie sa jeszcze i inne przyczyny popularnosci diesli, ale powyzsze
          mi wystarczaja.
          • Gość: pysio Re: "GP": będą tanieć auta z silnikiem Diesla IP: *.tktelekom.pl 07.08.08, 09:15
            Dokładnie jest jak piszesz.
            Kupiłem nowe Grande Punto diesla 1.3 JTD Multijet za cenę wersji benzynowej.
            Ale nawet jeśli musiałbym dopłacić do diesla 2-3 tys. zł (bo takie są różnice)
            to bym dopłacił.
            Diesel 1.3 w wersji 90 konnej, ze skrzynią 6 biegową, spala mi w trasie poniżej
            4 litrów ON (przy spokojnej jeździe). Przy jeździe tzw. normalnej spalanie nie
            przekracza 4,5 l. ON (z klimą).
            Silnik 1.3 JTD ma dynamikę (w trasie) ok. 120 konnego benzyniaka 1.6, może nawet
            słabszych 1.8 (na pewno nie 1.4). Sprawdźcie sobie ile spalają takie ponad 100
            konne benzynki 1.6-1.8.
            Średnie spalanie trasa/miasto (z przewagą trasy) to nieco ponad 5 l. ON.
            Koszty serwisu: przeglądy co 30 tys. km. (bez limitu czasowego), wymiana oleju
            nominalnie też co 30 tys. km albo co 2 lata albo wg kompa DPF.
            Rozrząd tzw. dożywotni: wymiana łańcucha nominalnie po 250 tys. km.
            Pasek wielorowkowy klimy i alternatora po 120 tys. km.
            Rozpiska przeglądów i wymian nie przewiduje żadnej ingerencji mechanicznej poza
            wymienionymi powyżej.
            Wyłącznie olej i filtry.

            Co z tego, że diesel jest droższy w zakupie wg katalogów, jak po chwili
            negocjacji można go kupić w cenie porównywalnej z benzyną?

            Zresztą: kupujcie ludziska benzyniaki.
            Dzięki masowym zakupom diesla ceny ON poszły wyraźnie w górę.
              • Gość: woo Re: "GP": będą tanieć auta z silnikiem Diesla IP: 87.105.182.* 07.08.08, 12:14
                no tu akurat zgoda - koło dwumasowe to spory wydatek, mi właśnie
                zaczęło padać w Fordzie i serwis zaśpiewał za to ponad 5 tys... na
                szczęście w necie są zamienniki za 25-30% tej ceny, ale mimo
                wszystko jest to spora kwota do wydania już po 90 tys przebiegu

                Nie ma niestety uniwersalnego rozwiązania "diesel czy benzyna czy
                może benzyna+gaz" - trzeba sobie założyć ile autem przejedziemy
                rocznie i ile lat go mamy mieć, sprawdzić ceny i częstotliwość
                standardowych przeglądów.
                No i trzeba przewidzieć różnice między cenami paliw, ale jakbym to
                potrafił to byłbym tak bogaty, że nie musiałbym kalkulować jak głupi
                który silnik wybrać tylko brał od razu najmocniejszy :)
            • Gość: RaF Re: "GP": będą tanieć auta z silnikiem Diesla IP: *.dip0.t-ipconnect.de 07.08.08, 09:30
              A jak cena czesci zamiennych? Wiesz ile kosztuje pompa wtryskowa do takiego diesla? Oleju tez wchodzi wiecej i powinien byc najwyzszej klasy (drogi) ze wzgledu na turbine (koszt jej wymiany? - nie jest dozywotnia). Nie zebym byl przeciw dieslom (sam mam takiego od 10lat), ale trzeba patrzec na to obiektywnie. Podam przyklad swojego Opla: termostat do benzyny ~40pln, do diesla ~220pln (ceny sklepowe jakis czas temu), pompa wtryskowa (czesto padajaca u Opla) to jakies 7k pln, turbina, wtryski tez rzedu kilku tysiecy. I nowe diesle nie sa niestety tak wytrzymale jak kiedys stare klekoty, one byly faktycznie nie do zajechania, ale to sie zmienilo. Wlejesz teraz gorsze paliwo i silnik staje, zostaje holowanie ;) Jednak i tak jestem za dieslem :)
            • Gość: dish Re: "GP": będą tanieć auta z silnikiem Diesla IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.08.08, 12:36
              Gość portalu: pysio napisał(a):
              > Co z tego, że diesel jest droższy w zakupie wg katalogów, jak po chwili
              > negocjacji można go kupić w cenie porównywalnej z benzyną?


              Aha to znaczy,że ceny zakupu benzyniaka nie mogę negocjować? :) Cos kiepsko z
              logiką.

              Diesel ma dużą zaletę w stosunku do benzyny - elastyczność. Jednak i nowe
              benzyniaki zaczynają nadrabiać (np. TSI od VW).

              Nie żebym był przeciwnikiem Diesla - oczywiście, że nie jestem. Nie wiem tylko
              po co ludziska dopłacają 8-10 tyś za Diesla, a wykręcają stosunkowo niewielkie
              przebiegi. Taka moda nastała? ;)
          • tymon99 Re: "GP": będą tanieć auta z silnikiem Diesla 07.08.08, 11:56
            krecik_dewastator napisał:

            > Po pierwsze Diesel jest znacznie przyjemniejszy w jezdzie. Wiekszy
            > moment, lepiej "zbiera sie" z niskich obrotow przy wyprzedzaniu, po
            > prostu jezdzi sie nim przyjemniej.

            jezus maria.. jedynym benzynowym znanym ci samochodem jest fiat 126?
      • Gość: Pyrka Re: Rozumiem,ze w ogł nie podałeś ze benzyna.... IP: *.thx.pl 07.08.08, 09:03
        Niekoniecznie, weź pod uwagę, że żyjemy w kraju gdzie większość Polaków to
        analfabeci funkcjonalni i nawet nie czają podstawowych informacji z ogłoszenia.
        Kto wie czy nie napisał benzyna a ludzie i tak pytają czy to disel. Sprzedawałem
        auto, tez robiłem dużo ogłoszenie i wszystko wypisywałem a i tak większość
        zadaje głupie pytania jakby czytać nie umieli :/
    • Gość: JA "GP": będą tanieć auta z silnikiem Diesla IP: *.crowley.pl 07.08.08, 08:54
      Chyba nie do końca rozumiecie co autor teksu napisał ! Mówi on o nowych
      samochodach a po drugie, że dopiero po przejechaniu 100 tys taki samochod
      zaczyna być "ekonomiczny". Z czym się zgodzę. Ostatnio oglądałem podobny program
      analizujący opłacalnośc na przykładie warunków angielskich ale i tak wynikało z
      niego jednoznacznie, że nowy diesel spłaca się dużo dłużej niż ten sam samochód
      w benzynie.
      CZYTAC prosze uważnie zanim sie komentuje
    • kat.2 "GP": będą tanieć auta z silnikiem Diesla 07.08.08, 09:59
      jak czytam opinie to rozumuję, że dieselki po prostu się nie psują, nie wymagają
      serwisowania i jakiejkolwiek obsługi! Ale do rzeczy. Mam dwa fiaciki. Jeden 1,2
      brava i drugi doblo 1.9 . Przyjmując że jeden jest z wysoką budą ma prawo więcej
      palić. I pali. Przy porównywalnej jeździe doblo spala więcej o ok. litra ropy,
      może więcej. Nie jest to wiele ale... podobnie spalał mi poprzedni kangur,
      benzyna. Koszty części, serwisu wcale nie są w ropniaku takie niskie. Większość
      i tak ma paski rozrządu. Wymiana / jak się dowiedziałem w serwisie / to kwota
      rzędu tysiąca złotych / szczęka mi opadła, złodzieje/. Boję się sprawdzać ceny
      napraw np. pompy czy innych elementów. Koszty eksploatacji to nie tylko
      tankowanie. Mając porównanie dwóch samochodów - do pracy diesel dla odpoczynku
      benzyna. Swoją drogą to sprzedawcy wiedzą co robią obniżając ceny samochodów na
      ropę. Jeżeli chodzi o głośność to muszę powiedzieć, że mimo wszystko brava w
      moim odczuciu jest znacznie cichsza. Muszę zaznaczyć, że wcześniej jeździłem 1.9
      D , renią i może powiem coś "pod prąd" ale tamten diesel to było to! Nie była aż
      tak drastycznie głośniejsza, spalała rzeczywiście znacznie mniej, ceny napraw
      niskie a komfort jazdy porównywalny. Większość kupujących bazuje na przekonaniu
      o zaletach diesla lub nie zasmakowało nowoczesnego, wielozaworowego benzyniaka.
      • lestat99 Re: "GP": będą tanieć auta z silnikiem Diesla 07.08.08, 10:59
        Od zawsze byłem sikników benzynowych. W tm roku zmienialem Accorda
        TypeS na Saab'a 9-3. W salonie zaproponowano mi za te same pieniądze
        wersję 2.0T 210KM benzyna lub 1.9TTiD 180KM diesel. Stwierdziłem, że
        przy tej samej cenie i wyposażeniu mogę zaryzykować diesela. Jest to
        mój pierwszy i ostatni diesel. Elastyczność na wyższych biegach tak
        ale ceną jest dokaldnie zero mocy przy starcie zatrzymanym. Silnik
        wymaga specyficznego setrojenia skrzyni biegów co oznacza bardzo
        krótkie przełożenia 1,2 i 3. Dzięki temu ruszając dynamicznie w
        mieście wahluje się jak idiota. Diesel w połączeniu z automatem może
        i tak ale nie lubię automatów.
          • kubanczyk_ja Re: Banialuki! A spalanie? 18.08.08, 14:35
            nie nie nie, benzyny tez jest na trasie, tylko ze w polsce - no chyba ze
            jezdzisz wg przepisów 90km/h, "trasa" przebiega oczywiscie obwodnicami, nie
            przez wioski itd. autostrad jescze za bardzo nie mamy - wtedy bedziemy mowic o
            spalaniu w trasie. a wlasnie jesli chodzi o diesla to nie spali za duzo nawet
            przy dynamiczniej jezdzie. jezdzilem benzyna za dlugo dopoki nie przesiadlem sie
            na diesla
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka